Maailm

Täiendatud kl 7:24!

FOTOD SÜNDMUSKOHALT | RÜNNAKUTELAINE JÄTKUB: Ansbachi restoranis õhkis end enesetaputerrorist, vähemalt 12 inimest sai vigastada (104)

LISA KOMMENTAAR

"lahe" 26. juuli 2016 23:35
kui nii võib öelda igapäevaseks kujunenud "meelelahutuste "kohta euroopas.Näis mis uudised hommikul uute tapmiste kohta ja kus.Küsimus pole enam kas homme.Loomulikult homme ka ,küsimus on kus ja palju hukkus.Järgmised terroristid on juba täna öösel teel siia euroopasse kummipaatidel.Aga keegi ei kuula ega kuule,kes saaks seda lõpetada.
olen tavaline eestlasest tähenärija 26. juuli 2016 10:19
LASI ENNAST ÕHKU. küll oleks tore kui haitud õhku. pigem iseloomustaks seda tegu LASKIS ENNAST RIBADEKS
koll 25. juuli 2016 21:33
ju se oli tuumafüüsik katset tegemas
marks 25. juuli 2016 22:13
Ikkagi näe meie poliitikutel oli õigus, puha haritud insenerid tulevad üle vahemere. Siin pole midagi , vaja eestise yuua . Viimane katse läks luhta Vaost 88 inseneri teadmatta suunas kadunud.
nh 25. juuli 2016 19:10
ilmselt leidis pokemonide laagripaiga ja üritas scoori all in!!
Kati 25. juuli 2016 18:21
Jääle räägivad, et tegu mingu psüühilisetl haige inimesega jne. No ja nii ongi, kui ikka aastaid pead vastu põrandat taod, muidugi lähed lolliks, selge see.
Tolarants 25. juuli 2016 18:13
Elagu lõimumine ning multikulti! Allahu akbar!
kuhu 25. juuli 2016 17:32
siis jäävad meie riigi*isade avaldused ja kaastundes, hukkamõist ja muud ohkimised?
või jõudis kohale, et immigratsioon on hukatuslik,... ei usu, et kohale jõudis!
to kuhu 25. juuli 2016 18:15
Need õhkamised - ohkamised ning kaastundeavaldused tulevad siis, kui mõni pagulane endale sõrme lõikab või varba ära lööb.
sellised 25. juuli 2016 17:23
peab pommirobotiteks tööle võtma lendab õhku= loomulik kadu

Praegu me saame veel rääkida 25. juuli 2016 16:38
aga Antsipil pidi olema Soome ajalehtede teatel mngi korge töökoht kus ta tegi ettepaneku et internetis saab kirjutada omi arvamusi ja kartusi vaid teatud kaardiga. Kui palju kobised siis ehk aetakse koerad peale ei tea mis karistus on.
õudu 25. juuli 2016 15:51
issand kui jube mõelda , millal need pagulased siis siin Eestis oma tegusid hakkavad näitama ! ruttu tuleks riigist välja saata need ja kõik .
mm 25. juuli 2016 15:22
Saksa ametimehed otsivad praegu meeleheitlikult motiivi. Ei tea, mis see küll olla võis.
Isegi pärast seda, kui Afgaani kirvemõrtsuka pöördumist käiati kõigilt Islamiriigi saitidelt, teatasid Saksa politseijuhid, et "teo taust ja motiivid vajavad veel põhjalikku uurimist".
Taavi Värk 25. juuli 2016 14:25
On täiesti ilme et tegemist polnud terrorirünnakuga, võttes arvesse kõiki vakte võin ma täie veendumusega öelda, et ma usun kindlalt, et tegemist oli ilutulestikuõnnetusega. Kõige parem viis vältimaks edasisis ilutulestikuõnnetusi on tuua eestisse suur hulk moslemeid ja neegreid kes hakkavad siis virmasid tegema ja majandust arendama ning käima ilutulestikuohutuse kongressidel.
Ma ei näe et islami enesetaputerroristidel oleks mingit seost islami, terrorismi või enesetapuga.
jahh! 25. juuli 2016 15:44
hgh 25. juuli 2016 14:05
Jälle nikastas erinevus 12 inimest.
no 25. juuli 2016 15:44
Sakslased! 25. juuli 2016 12:40
Ärge ahistage ega solvake neid araabia kitsekarjuseid, vaid täitke nende kõik nõudmised ja soovid. Aga tegelikult oleks teile vaja uut vana Aadut, kes kõik pigid ja kitsekarjused Buchenwaldi kokku koguks ja gaasiahjud nende soojendamiseks seal käima paneks. Küll Venemaa selleks gaasi pumpab.
Nii see on 25. juuli 2016 11:38
Sakslane ei saa aru et tegemist ei ole Turki rahvusega. Kes neile sisse tulid olid puhtalt Araablased ja Pärslased kellel ei ole Turki geneetikaga mingit pistmist. Turk võis teil jah integreerida, õppida saksakultuuri ja saksa keele saksa kombeid isegi. Araablane on nagu Juudid! Oled sa näinud et juut hakkab sakslaseks muutuma ennem hakkab solgiämbris päike ka tõusma kui see Jeesus Kristuse eest põlvitama asub. Araablased ja Juudid on sugulas rahvad nagu Iraan, Albaania, Armeenia, Kurdid Iraak Tazikid Afganistanid Türkmenid ja Süürlased on omavahel sugulased. Välja arvatud Khazarid ja Askernatsid on küll mingi Iisraeli suguharu hõimud Kes välimuselt ei meenutab Araablasi. Aga siiski juudi hõimu haru on nad!
Meil ka 25. juuli 2016 12:44
on THI ühest juudi suguharu hõimust põlvenev. Sellepärast eestis kõik kiiva kisubki. Ja kui Siimeon seda jätka, siis on põik peeees.
liane 25. juuli 2016 15:32
Kasaarid oli see türgi tõugu rahvas, kes juudiusku läks.
ajaloos 25. juuli 2016 18:14
Khazarid tekkisid 143 aastat enne kristust Oguuz turkide klannide klannide valitseva klanni järkselt. Nad olid juudid kes olid pärsia orjad ja Turkid nad ära ostsid. Kuna need orjad teadsid Põllumajandusest ja kaubandusest siis turkid ei pidanud neid orjadeks. Turkid andsid neile "ei kellegi maa" kuna Oguuz paganism kartis Judaismi aadli tõusu. Lihtsam oleks olnud juudid orjaks teha uuesti aga Turkid kartsid et nad enam ei tegele põllumajanduse arenguga. See järel tekkis Juudi rahvus Khazari 143 aastal enne kristus põhja kaukaasias kus praegu on põhja dagestan tsetseenia ja inkussetia ning lõuna venemaa.
No hakkab tulema 25. juuli 2016 11:38
tekib küsimus, kustkohast sai vaene õnnetu süüria pagulane pommivöö, kes varustab neid armetuid pommivööde ja terariistadega, mis viis selle armetu venna enesetapuni, kaasa haarates süütuid inimesi, kas halal liha oli viletsasti valmistatud, või ei meeldinud talle eurooplaste kahvatu jume, või oli nii tugev viha euroopa vastu, tegelik põhjus on siiski teada, ei olnud ta mingi hale pagulane, ta tuligi selleks euroopasse,et oma ülesannet täita, ta oli lihtlabane enesetaputerrorist, ja neid on palju, palju euroopasse sisse imbund, maskeerunult pagulase sildi all
ert 25. juuli 2016 21:14
Ise tegi seebist ja hernestest. Päriselt aga ei lubata politseil sellest rääkida. Kui soolikad keset tänavat ei vedeleks vaikitaks selline asi täielikult maha.

imestaja 25. juuli 2016 11:12
nii suur rahvas ja nii loll ja möku
ikka veel ei jõua kohale, et käib sõda, merkelimoor on vene agent ja et kiiremas korras tuleb vähegi korda rikkuvad migrantpätid välja saata ning uusi mitte võtta
ning ELi juhtmaffia ruudulidte kardinate taha panna
25. juuli 2016 11:26
See on juba ammu teada et saab venemaalt raha! Merkel on nagu teine Savisaar. Ilves pahandas eestlaste peale et nad ei taha pommipanijaid!
25. juuli 2016 12:53
Või Merkel on nagu teine Savisaar, 11:26? Ehk valgustad, milles Merkel Savisaarest eeskuju on võtnud? Või sarnane. Saavad teised ka targemaks.
Suva ei ole, ise nad võtsid kahe käega ja õhupallidega vastu 25. juuli 2016 11:11
Lollakad pidid peksa saama! Kui ikka nii loll oled siis ja ohtu ei oska hinnata.
meile 25. juuli 2016 11:18
tuuakse neid samuti sisse, rohkem kui keegi üldse sellest rääkida julgeb. vaadake ringi, mis Tallinna tänavatel näete? väga palju võõrast usku on meie tänavatel. see räägitud ..30 + 11 või midagi.. neid on järelikult salaja toodud palju rohkem.
keda me siis süüdistame kui meil esimesed juhtumid toimuvad ja mis sellest kasu on? siis oleme meie ka lollakad, tegelikult on süüdi eu ladvik oma immigratsiooniga..
25. juuli 2016 11:24
No aga tallinnas on Keskerakond! Savika usku neegrid venelased moslemid ja muud hindu mustad!
taat 25. juuli 2016 12:42
keda syydistad-taavikest ikka köigepealt
multikulti viljad 25. juuli 2016 11:06
meie poistebändil on suu vett täis ja ei hakkagi oma tundeid avaldama või? või pole paar laipa enam mingi probleem? mida nüüd salli*vad arvavad - on rahul selle toimuvaga?
arvamus 25. juuli 2016 10:40
Kas Saksamaale ikka kaastunnet on avaldatud pagulase surma tõttu? Kiirkorras tuleks 10 000 uut pagulast vastu võtta, järsku mõni otsustab veel kiirkorras Allahhi juurde minna ja nende arvukus väheneb.
no 25. juuli 2016 11:05
Mis Sa nüüd, võtta tuleb vähemalt miljon, sest vastasel juhul nõuab Eldogran EL kuus miljardit. Kes seda maksma hakkavad, eks ikka meie kõik. Ega mamma Merkel Saksamaa rahakotti ei hakka ometi tühjendama.
tyyp 25. juuli 2016 10:29
Meile ka ikka süürlase tuuakse??? Tunduvad vajalikud riikidele ridade harvendamiseks!
leo 25. juuli 2016 10:12
Maailmas on viimasel ajal laialt levinud itiootia, mille innukad pooldajad on isegi mõned nö poliitikud. Kaasaja nutitelefonidesse on näiteks sisse ehitatud nuhkvara ja nendega võib isegi kellegi poolt saadetuna eksponeerida nn kriipi - treedi enesetapufaile või siis inimest kuidagi vihale ajada.
git 25. juuli 2016 09:59
kas taavi juba häbeneb
Madis 25. juuli 2016 20:01
Looda sa. Häbi kohale on juba ammu mu.. kasvanud.
Meenutuseks 25. juuli 2016 09:55
Eelmisel aastal oli igapäevaseks uudiseks sisseveetud pagulaste arv. Enam neid numbreid ei kajastata, et invasiooni justkui enam polegi
Sel aastal on veel uudisteks rünnakud ja tapmised. Arvata võib, et asi muutub igapäevaseks ja varsti ei ületa need uudiseläve, inimesed harjuvad kõigega.
25. juuli 2016 10:13
Eesti meedia on ammu muutunud tervist ja mõistust kahjustavaks, mida vähem selles inforuumis istud seda parem.

25. juuli 2016 09:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
oi pläää! 25. juuli 2016 09:55
Kremlikesikud on Jämejalas arvutisse lastud?
hehh 25. juuli 2016 09:36
Mul on kahjuks viimaste päevade rünnakud juba täiesti segamini. Lihtsalt neid on nii palju.
kõik läheb 25. juuli 2016 09:12
nagu õlitatult,vananeva rahvastikuga euroopa annab teed uuele,noorele ja agressiivsele verele.Ka usa sündis nii,kohalikud elanikud kas tapeti või aeti kõnnumaale virelema.
seda seni 25. juuli 2016 09:33
kuni kohalik elanik sellel juhuda laseb ja ei võta juhtimist endale üle.
Plats puhtaks!
Millegipärast 25. juuli 2016 08:44
ei leia meie ministrite kaastundeavaldusi. Kui meil peaks midagi seesugust juhtuma siis kõik need terroristide sissevedajad kohtu alla.
ei saa 25. juuli 2016 08:54
nad ei tunnista seda kunagi - vaid rahvas ISE saab korra majja lüüa ... tänavatel ja Toompeal. Sellest kõik algab, ... enne ei muutu midagi!
oioi 25. juuli 2016 08:38
Noh oolge et seda vaesed hinge jatis pruut maha v6i ei saanud ulikooli eksamiga hakkama millega nuud rahvast rahustate
Tujurikkuja 2012: Ott Sepa Õnne 13 25. juuli 2016 08:34
Sepp: Kas sa tänast lehte oled juba lugenud?
Avandi: Ei ole. Kas midagi on juhtunud?
Sepp: Paistab et kõik on korras.
järeldus.... 25. juuli 2016 08:33
....tuleb kõik varjupaigataotlused rahuldada, jokk !
mnjah 25. juuli 2016 08:22
Pommimees oli lihtsalt sügavas depressioonis. Sisserännanutel, erinevalt põliselanikest, on lihtsalt komme võimalikult palju süütuid kõrvalseisjaid endaga teise ilma kaasa võtta.

no nii 25. juuli 2016 08:21
nüüd juba 2x päevas toimuvad saksamaal sellised asjad... loodan et Merkel on rahul
25. juuli 2016 08:57
arvuta uuesti, kriis kestab aastast 2014, sakslased avasid enda uksed miljonile inimesele. miljoni seas on kaks ebaõnnestunud terroristi (0 hukkunut) ja üks idioot (kes enda tüdruku maha tappis, see ei ole terrorism, siis meil oleks väikelinnad terroriste täis). müncheni tulistaja oli sakslane.
.... 25. juuli 2016 09:26
Sa vist ei saa pointile pihta. Kahju sinusugstest ullikestest.
Ss 25. juuli 2016 17:51
Mustanahaline sakslane:) teise pölvkonna imikrant. Kui venelane saab Eesti passi ega ta selle pärast Eestlane ei ole! Vaid Eesti kodakontsusega venelane!
Madis 25. juuli 2016 07:43
Miks need värdjad ei saa rahus elada?
just 25. juuli 2016 08:28
sellega peakski hetkel EU vastuluure tegelema, kui selline asi üldse eksisteerib. Infot aga saaks ISIS` e hallatavast piirkonnast jm, kus terroriste mahitatakse. Kõik kinninabitud islamistid tuleks, info hankimiseks, korralikult üle kuulata ja lisaks, erioperatsioonidega, hankida ISIS`e taustaga tegelasi nö "keeleks" Keegi neist ikka teab, kus kivi all vähjad kasvavad
Alla Huakbar 25. juuli 2016 07:38
Miks see rutiinne rünnak uudiskünnise ületas?
mix 25. juuli 2016 08:30
et puutja trollad saaks siin EU teemadel keelt sügada, ei rohkem ega vähem
Noorsots mix ile 25. juuli 2016 09:16
Nojah, vaat see on alles argument ja arvamus- tubli, kilekott kaasa ja kontoorast läbi tulla!
Ex-soomlane 25. juuli 2016 07:27
Mis arvate, kas kokkulepitud 500 "pagulast" piisab Eestile (et poliitikude EL kariäär on tagatud)?
Mäletaja 25. juuli 2016 07:39
Kui üle aasta tagasi pagulaskvoot saabus, siis kasvas see arv üle tuhande.
Eesti valitsejad olid muidugi kohe nõus aga Brüsselile oli suureks üllatuseks, et kohalik elatustase oli nii madal! Siis hakati kvooti vähendama ja Euroopas tekkisid massmigratsioonist muud tagasilöögid.
Kurioosumina korraldas valitsus koosolekud ja kvoorumid, kus püüti rahvast rahustada ja väideti tõemeeli, et kartusteks pole põhjust.
Ex-soomlane 25. juuli 2016 08:07
Loomalikult oli kohe nõus sest EL on Eesti nii palju "aidanud". Ainult et EL unustas öelda et abi hind on Eesti islamiseerimine kui Merkel arvab et on vaja. Oleks olnud odavam pöörduda Sisiilia maffia poole, sest nende abi on ausalt tasuline ja hind maksetakse sularahas, ei oma riiki hävituse kaudu.
mõistev 25. juuli 2016 06:59
ilmselt on tegemist Uue Maailmakorra sünnitusvaludega.
mugavuspabulad, 25. juuli 2016 06:52
kel veel piisavalt mugav ei ole
tehtud 25. juuli 2016 06:51
Oravatest islamisaatorid on nimeliselt teada,president ka kampas,nii et rahvas teab kellele küsimusi esitada ja keda türmi visata.
ja kuidas veel 25. juuli 2016 07:08
milline suurriik tahab jätta muljet pagulasõnnetusest ja saamatutest euroriikide valitsustest, pigem selles on küsimus
Ahaa paras paras Lakkuge veel Ameerikaprset ja olge tema jooksupoiss 25. juuli 2016 06:46
ahah 25. juuli 2016 07:12
sõitke seenele putinoidid. Mingil hetkel hammustatakse läbi, kes hetkel läänepoolkeral terrorismi dikteerib ja siis on puutinmaffia hullemas solgiaugus, kui oma dopingupaneku sistemiga
ah , ah sa parastaja arstile minna ei taha või ? või äkki pakid kotid ja kobid hoopis üle narva silla .... 25. juuli 2016 15:57

Rix 25. juuli 2016 06:32
Palju,palju õnne,tolerastid! Millal küll teil mõistus persest pähe tulema hakkab.
tegudele rahvas! 25. juuli 2016 06:41
Mis mõistus,eilne delfi ju kirjutas uutest muslimpagulastest,nii et lootust pole,ainus lahendus on kogu rahvaga tirida valitsus ruumidest välja ja türmi visata.
Oli 25. juuli 2016 06:55
miski kunstiteos betoonivalatud vanadest autodest....
kas miski sellelaadne türm-monument lollidele poliitikutele?
ere 25. juuli 2016 08:39
just nimelt, kõrge palga nimel! Jumal hoia, kui nad tegutseks rahva nimel, mis see NEILE annab?
/ 25. juuli 2016 06:48
Need tolaristid on eesti rahva vaenlased. Muslimipagulastega koos tuleb need tolad välja saata ja las nad tolareerivad väljaspool eestit.
Sul õigus,06,48 25. juuli 2016 07:00
Need tolerastid on sama ohtlikud kui terroristidki.
kõigest hoolimata 25. juuli 2016 07:03
Muutub maailm üha turvalisemaks ja avatumaks. Oleme kui suur ja sõbralik pere . Toetame üksteist ja viimane aeg on kitsastest rahvustunnetest üle saada !
to 07:03 25. juuli 2016 07:17
Kas see olinali,kui mitte,siis on küll jamadti.
Just nii, nad on ohtlikumadki, sest neile antakse "selgitamiseks" ka roheline tee nii TVs kui ERRis. 25. juuli 2016 08:39
Kuulasid Tallinna TVs S.Oviiri juttu ja veendusin veelkord, et on libe poliitik, vingerdas kui ussike. Oviiride "trumbiks" on keerutamine olnud alati, juba NLi ajast saati.
Ei tule seda ka pepust, sealt saavad siiski veel paljud ajutoitu. 25. juuli 2016 08:28
Kord saavad ka meil nn. pagulased oma inseneriteadmidi rakendada, laske neil vaid kohaneda sm. toompealased. Ja mis rahvas, nemad on orjad/maksumaksjad, see on nende suur privileeg.
7.päeva adventist 25. juuli 2016 06:12
Ja massoon merkel ikka veel vabaduses?
eesti šlaager 25. juuli 2016 06:06
Ma olen õnnelik, et inimesed on nii ilusad ja head - Sõpruse Puiestee
https://youtube.com/watch?v=1ioVM0W_ips&t=161
.
ja on ju tore elada siin ime-imelises ilmas,
kus lihtsalt ei saa teisiti, kui ' rõõmustama peab.
Ma nutan ainult siis kui miskit on mul silmas,
ma olen õnnelik, et inimesed on nii ilusad ja head.
Ma olen õnnelik, et inimesed on nii ilusad ja head.
Ma olen õnnelik, et inimesed on nii ilusad ja head.
selgituseks 25. juuli 2016 08:52
tegu ei ole väljalõikega vaid viitega originaalile, millisel ajal algab videolõik ... saab valida ja viitele lisada.
See et see lõik nii hästi iseloomustab seda olukorda on teine asi ; )
ELU ON LILL!
Arutleja 25. juuli 2016 05:58
Nendel sissesõitnud võõrastel pole lihtsalt midagi teha, seepärast jõutakse paratamatult kurjade mõteteni. Ollakse kadedad, et teised elavad paremini, igavus, integreerimis- ja partneriprobleemid...
Et nad tööle ei hakka, on ju algusest peale teada.
Enne kui 25. juuli 2016 06:33
" arutleda " on vaja teadmisi. Need teemad igavus, integreerimis ja partneri probleemid ei puutu üldse asjasse ja ei ajenda neid muslemeid kuritegevusele.
Islam ei anna usulisi valikuid naistele ja lastele. Islami mehest sündinud lapsed usku valida ei saa. Nemad on muslimid. Muslimi naine võib abielluda vaid muslimist mehega. Muslimist mees võib abielluda muslimist, kristlasest, juudist, zoroastristist või hinduistist naisega. Nende lapsed on muslimid. Selline demograafiline tee pidi prohvet Muhamedi arusaamist mööda muutma maailma ajapikku ainitiselt islamlikuks.
Ususallivus islamis piirdub ’’raamaturahvastega’’ ning need on islamile vaimselt allutatud ega saa olla islami kõrval võrdväärsed. Jutt käib kristlastest, judaistidest, zoroastristidest ja hinduistidest. Nõukogude marksism talus samuti mitmeid maailmavaateid, millega tehti koostööd ning väideldi. Selleks olid sotsialistid, rahuliikumised, rahvuslikud vabadusliikumised jne… Neid taluti, kuid marksitliku täiuseni ühiskonna käsitlemisel ei küündinud neist marksistide arvates keegi. Marksismile vaenulikesse ja laostavatesse ideoloogiatesse (kapitalistlik kord) oli suhtumine ühene – need tuleb hävitada. Nii Nõukogude Liidu käsilased kui ka paljud islamistid, kes neavad Õhtumaade ühiskonda ja ennustavad talle kadu, nautisid(vad) Lääne ühiskonna võimalusi. Püüdes seda samas seestpoolt igati õõnestada. Ülaltooduga ei piirdu islami ja marksismi praktika sarnasus.
Paraku on neil üks oluline erinevus. Marksism oli ajaloolises mõttes hiline ja juurdumatu nähtus. Islam on aga juurdunud üle tuhande aasta. Sisuliselt on islami sallivus muu maailmavaate allutamise sallivus. See ei anna inimestele maailmavaatelisi vabadusi ja valikuid ning on seetõttu praegusel kujul Lääne ühiskonnale sobimatu ja ohtlik.
kalju 25. juuli 2016 07:09
parim maailmavaadetest on meil kehtiv liberaalne rõõvkapitalism ,mis juurdub edukalt ja ajab oma rahvusteta ühiskonna juured kõikide riikide saamahimuliste ahnurite südametesse.
Enne kui 25. juuli 2016 08:51
Sõna ideoloogia tuleneb kreeka keelest (ideo - mõiste, logos - käsitlus). Selle termini võttis 1797. aastal kasutusele või õieti "leiutas" prantsuse filosoof Destutt de Tracy, kes tähistas sellega ideid käsitlevat teadust. Tänapäeval kasutatakse sõna "ideoloogia" sageli, kuid üsna erinevates tähendustes. Lihtsustatult võiksime mingit ideoloogiat mõista kui teatud maailmavaadet, millel on seos mingi suurema filosoofilise süsteemiga. Viimasest tuleneb programm ja programmi sihtide teostamise strateegia. Iga ideoloogia eesmärgiks on õigustada mingit poliitilist reziimi, mobiliseerida poliitilist liikumist ja luua teatud mõttelist korrastatust poliitilise elu tavapärases segaduses. Ideoloogia annab enamasti lihtsaid vastuseid inimestele, kellel pole ei aega ega kalduvust süüvida nendesse keerukatesse jõududesse, mille haardesse nad on sattunud ning mis näivad neile põhjustavat teenimatuid kannatusi.
Poliitilises ideoloogias kasutatakse väga sageli mõisteid "parempoolsus" ja "vasakpoolsus". Need mõisted on pärit XVIII sajandi lõpust, mil ühes tollal koos istunud rahvaesinduses pandi tähele, et alalhoidlikult meelestatud saadikud istusid juhataja poolt vaadates saali paremal tiival, uuemeelsed aga vasemal. XIX sajandi esimesel poolel domineeriski Euroopa poliitilises elus kaks peamist suunda. Alhoidlik-konservatiivne, mida nimetati parempoolseks ja
•vabameelne-liberaalne, mida nimetati tollal vasakpoolseks.
25. juuli 2016 09:03
Liberaalne ideoloogia, konservatiivne ideoloogia, sotsialistlik ideoloogia, revisionism ja sotsiaaldemokraatia, marksistlik ideoloogia, kristlik-demokraatlik ideoloogia, sündikalism ja bolshevistlik ideoloogia, parempoolsus ja vasakpoolsus, kommunistlik ideoloogia, fashistlik ideoloogia, autoritaarsed ja totalitaarsed režiimid.
Põhjuseks, miks tekkisid kommunism, natsionaalsotsialism ja fashism, oli eelkõige Euroopa ühiskonna kriis pärast Esimest maailmasõda. Kõik nad tuginesid vähemuse partei valitsemisele ja kuulutasid end ajaloolise progressi kandjaks. Parteisid juhtis endaga rahulolev eliit, mille iseloomulikuks jooneks polnud mitte kompetentsus, vaid võimuiha.
Ajalooliselt on totalitarism uudne poliitiline reziim, kuigi tal on sarnaseid jooni varasema despootia ja autokraatiaga. Teaduse ja tehnika revolutsioon võimaldab totalitarismis varasematele valitsejatele kättesaamatuid sotsiaalse kontrolli ja manipuleerimise vahendeid.
Igale totalitaarsele reziimile on iseloomulikud:
•inuideoloogia;
•ainupartei;
•võimu kontsentreerumine ühe isiku või isikute grupi kätte.
Üksikult võib neid elemente leiduda ka teistes reziimides, kuid ainult nende üheaegne esinemine muudab reziimi totalitaarseks. Totalitaarses reziimis on ülitähtis osa ideoloogial, sest selle abil otsivad valitsejad oma tegevusele õigustust. Fashistlikku Itaaliat ei saa nimetada tõeliselt totalitaarseks riigiks, sest monarhia ja rooma-katoliku kiriku mõju tõkestas mis tahes liikumise ehtsa totalitarismi poole.
Ka autoritaarses reziimis võib olla ainupartei, kuid see ei ole nii monoliitne. Enamik autoritaarseid reziime püüab end õigustada apelleerimisega teatud printsiipidele või peab kinni ebamäärasest moraalse või usulise iseloomuga reeglitest (mentaliteetidest). Autoritaarsetes riikides võib valitsejate mentaliteet peegeldada lihtsalt poliitilist reaalsust. Mõnikord võib selles peegelduda puhas pragmatism: valitsejad võivad juhtida n-ö kuulmise järgi ning muuta poliitikat üleöö, nagu situatsioon parajasti nõuab
Arutlejale 25. juuli 2016 11:24
Miks nad siis omad maad ja rahvad maatasa on teinud, põletanud, tapnud? Miks üldse arvatakse, et riigipiiride ületamisega kaasneb suur metamorfoos, muutumine?
to ??? 25. juuli 2016 05:54
Selgelt jälle Merkel Jugend tekutseb!
maiden 25. juuli 2016 05:46
Bild-i järgi oli tegemist 27-aastase süürlasest "sõjapõgeniku" poolt sooritatud islamistliku terroriaktiga.
25. juuli 2016 05:45
Jube! Ma ütleks,et see on sõda ,lihtsalt uues vormis ja variandis.Vot milleni viis ühe riigipea lühinägelik käitumine.Kuulge see Euroopa Liit on jälle üks liit, mis on põhja minemas kuigi poliitikud laulavad vastupidist. Suurbritannia lahkus ettenägelikult ,Prantsusmaa on kodusõja lävel(nii väideti ühes artikklis,põhjuseks jälle sisepinged sisserännanute tõttu) ja Saksamaal tapetakse inimesi,ma ütleks,et varsti juba iga tunni tagant.Nii ,et kaks liidu põhialustala on ma ütleks,et juba kriisis ja kolmas lasi jalga ,kurb,et ei saada aru,et vahest peab ruttu reageerima ja seadusi muutma ,sest see rändrohutirtsude parv saab euroopale hukatuslikuks
Mädanik 25. juuli 2016 06:09
Paugutamine kuulub kapitalismi juude selle tekke algusest peale.Nii et ära põe.
Mädani paneb märki. 25. juuli 2016 09:19
ainult et, kui kapitalism on mädanema hakanud, sieisame teelahkmel. Meie teha on kas enesehävituslik multikulti või näiteks rahvusriikide ühendus. Majanduslik heaolu on paraku lõpukorral mõlemal juhul.
Euroopa on uus Lähis Ida 25. juuli 2016 04:27
Aga äkki küsiks jaapanlastelt miks Jaapanis keegi allahu akbar ei karju
Põhjus 25. juuli 2016 05:59
Jaapan, samuti nagu näiteks Araabiamaad ja Venemaa ei lase ühtegi pagulast maale sisse!
Venemaa küll ei lase! 25. juuli 2016 08:19
Kogu see must mass Moskvas on seal sündinud ja Putin ehitab maailma suurimaid mošeesid! Negrud on ka kõik venemaal sündinud ja rändavad sealt afrikasse ja euroopasse.
just 25. juuli 2016 08:31
ja islamistlikel usupühadel on seal kvartalite kaupa tänavad koogutavate usupraktiseerijatega täidetud
to just 25. juuli 2016 08:47
Need seal on põlismoskvitšid!

saksa šlaager 25. juuli 2016 02:58
https://youtube.com/watch?v=oKyULhFCuOM&t=121
Gut, gut, super gut,
gut, gut, super gut
gut, gut, super gut,
alles super gut!
Gut, gut, super gut,
gut, gut, super gut
gut, gut, super gut,
alles super gut!
Gut, gut, super gut,
gut, gut, super gut
gut, gut, super gut,
alles super gut!
Gut, gut, super gut,
gut, gut, super gut
gut, gut, super gut,
alles super gut!
! 25. juuli 2016 03:52
sakslane ütleks pigem ikka sher gut! Inglane aga mitte gut vaid good.
MoDo 25. juuli 2016 05:57
Mitte sher gut, vaid sehr gut! Tegu siis itaaliast pärit artistiga, kes laulis saksa keeles ja keda kahjuks elavate kirjas enam pole :S Sakslased kasutavad ka laensõnu nagu eestlasedki: ntx job on neil inglaste käest üle võetud, party ja super on ka igapäevaselt kasutuses, nii et ei ole siin imestada midagi
süsimust iroonia 25. juuli 2016 04:25
See ju merkeli lauluke! :D
jah 25. juuli 2016 02:58
nii juhtub, kui liiga palju mustperseid oma maale lubada