Maailm

Kas Müncheni tulistajat ajendas tapatalguteks kättemaks koolikiusamise eest?

Õhtuleht.ee, 23. juuli 2016 12:40

59 KOMMENTAARI

r
Raivo/ 24. juuli 2016 09:44
See artikkel on püüe islamit kaitsta.
o
ohh/ 24. juuli 2016 07:41
ei, kindlasti ei ole koolikiusamine otsene terroriaktide põhjus.
Küsimus on , miks inimene, kui ta ei ole tapmiseks alati valmis islamiusuline, kes sellega täidab oma usu püha kohust , vaid tavaline inimene, kes teeb valimatult tapatööd lihtsalt julmusest?
Rääkida koolikiusamisest selles kontekstis on siiski vaja - miks kasvab inimene selliseks jälgiks mõrvariks? Selle põhjuseks võib olla kasvueas kogetud alandused nendelt, kes on sinu kõrval, su oma koolikaaslastelt, kes ometi peksid olema su sõbrad. Ja sellised alandused, ülekohus ei jää inimesel lapsepõlve, vaid saadavad inimest terve elu.
Kui kooliaastad saavad läbi, on normaalne, et kiusajad - julmurid, paluksid andeks neilt, keda nad on mõnitanud. Kas nad seda kunagi, ka aastate pärast teevad?
Rohkem headust, rohkem lapsepõlve kõigile.
Ja kui juba kätte maksta, siis ikka neile, kes tegid su lapsepõlve inetuks.
t
Tapjaks ei sünni keegi, vaid saavad selleks./ 24. juuli 2016 11:12
Inimkond ise toodab relvi, koolikiusamine on üle terve maailma ja noored ei saa aru, et nad on ise hullemad, keda kiusavad. Müüakse vägivaldseid mänge, vägivaldsed multikaid TV ja pole ka ime, et alguse saab just nendest. Tapjana pole keegi sündinud vaid nad saavad selleks tänu meie endi keskkonnast. Nõrgem haarab relva ja tunneb ehk esimest korda, et ta on võimsam, kui need kiusajad. Arstid püüavad ravida, kuid pigem pumpavad sisse rahusteid, et ta oleks vait ja tasa. See ei ole ravi. Keegi ei näe inimese sisse mida ta tegelikult tunneb või mõtleb.
t
24. juuli 2016 12:05
tihtilugu sünnivad. Kui on kaasasündinud isiksusehäire, siis on ta juba tapjaks sündinud. Aga see selleks, vanemad peaksid oma lapsi kasvatama siis kui kasvatamise aeg. Rohkem rääkma ja rohkem selgitama, mitte klaarima karistamistega oma tegemata tööd. Inimese iseloom kujuneb välja viiendaks eluaastaks, pärast seda näita filme või ära näita, ei muutu midagi, tapjat temast ei saa või ta juba on tapja. Läbi ajaloo on väga palju tapetud, vatamata sellele, et polnud koolegi, filmidest rääkimata.
Lihtsalt nii on, et kogu paketi saad kodust, pärast seda tulgu või veeuputus, isiksus jääb isiksuseks, vägivaldne saab vägivaldseks...kui ta seda juba pole.
e
energia volinik./ 24. juuli 2016 05:45
Kah väljamõtleja, tegelikult tuli iraanlane saia kotletiga sööma ehk ennast tankima, aga kuradi türklased olid karijage sisse vajunud ja kõik õgisid saia kotletiga, et ka saia kotletiga saada tuli hoopis relva kasutada.
m
mc donalds turmps/ 24. juuli 2016 11:54
tsiken mäk nugitsid olid otsa saanud ja häpimiili burgeri kotlett ei olnud halal.
v
Viimane appikutse/ 23. juuli 2016 19:18
Vähemalt maailm räägib juhtunust ja loodan, et koolikiusamise peatamiseks võetakse midagigi ette!
a
Aitab.../ 23. juuli 2016 17:36
...sellest ! Kabulis on toimunud terror, 60 inimest hukkunud, terrori läbiviijateks kolm koolikiusamise ohvrit.
m
Muidugi/ 23. juuli 2016 16:54
"koolikiusamine":) Ja muidugi ei olnud sellel ahvil mingisugust seost islamistidega:) "Kiusamisest" sai villand,läks leivapoodi ja ostis relva ning persetäis laskemoona. Nii lolli juttu pole ammu kuulnud.Koolikiusamine... blablabla.
o
oo/ 23. juuli 2016 16:26
koolikiusamine jätab jälje inimesesse terveks eluks. Kui samasugumine kius tabab täiskasvanud inimest, kannatab ta selle ära, vihastab, vihkab ja elab selle üle.
Kahjuks need haige hingega inimesed ei parane sellest. Õige oleks mõista omakohuit siis, kui sul on selleks juba jõudu. Kuid see kiusaja ei olnud ju üksi, sina olid üksi nagu tagaaetav loom ja oled üksi selle julmusega ka alatiseks.
Koolikiusamine on asi, mida tuleb tõsiselt võtta. Seda ju nähakse, kuid ollakse alatud, ei reageerita. Ei kaasõpilased, ei õpetajad, ei kooli juhtkond.
Meil on kahju hüljatud kassipoegadest ja heakesed tõstavad kisa taevani,kui kassike on hüljatud. Aga kaasõpilane sinu kõrval , õpetajad, klassijuhatajad - kiusatava jaoks ei jätku kaastunnet, julgust kiusajatele vastu astuda.
Kättemaks oma kunagiste alanduste eest. Kas valida, kellele kätte maksta?
m
miks/ 23. juuli 2016 21:37
need kiusatavad ei julge eales kätte maksta asjaosalistele, alati saavad surma süütud inimesed, kes pole kiusatavat uneski näinud.
Pärast selliseid sündmusi võib nii mõnigi tabada end mõttelt, et need kiusatavad ongi teistsugused väga halvas mõttes ja veel...kunagi ei tapeta neid, kes kiusasid. Seega...???
Äkki peaksid ka need kiusama hakkama, kes tavaliselt seda ei tee?
Argpüksid need sellised ebastabiilikud. Ei oska enda eest seista, ei oska sotsialiseeruda, ei oska elust rõõmu tunda, siis võtavad elu nendeltki, kes mõistaks oma eluga miskit kasulikku ette võtta. Põlastusväärsed tüübid, sellised tekitavad veel suuremat viha nõrkade isendite vastu ja paha aina süveneb

e
23. juuli 2016 15:28
Ei jõua ära oodata, millal meie riigis sellised `toredad` sündmused hakkavad juhtuma.
K
****/ 23. juuli 2016 15:21
Kui kedagi koolis kiusati, siis ei peaks kannatama süütud inimesed vaid just need kiusajad.
i
IRW/ 23. juuli 2016 15:25
Paistab et see kooliskiusamine ei andnud erilisi tulemusi - nüüd tegi nende pollarite pealik juba breiviku süüdlaseks !
l
leo/ 23. juuli 2016 15:16
Nüüd on mulle kõik selge - kogu selle rändekriisi ja terrorismi süüdlased on kooliõpetajad
f
F/ 23. juuli 2016 16:11
t
taat/ 23. juuli 2016 15:09
poetakse vöi nahast välja et asja heas valguses näidata,,
t
to taat/ 23. juuli 2016 15:22
Äsja tuli uudis - süüdi on hoopis breivik !
t
23. juuli 2016 15:07
Tundub,et poisil oli ametlikult hangitud relv.Poolautomaatse,üle tuhande euro maksva Glocki hankimine on psühholoogiliste probleemidega pagulasele Saksamaal täiesti jõukohane.Tolerastlik saavutus,midagi pole öelda.
ä
Ärge otsige/ 23. juuli 2016 14:46
nende pigide ja kitsekarjuste tegudele õigustust raskest lapsepõlvest ega koolikiusamisest, Nendel on terrorism ja vihkamine geenides kaasa antud ja süvendatakse seda islami usuga.
a
Arne/ 23. juuli 2016 14:35
Küll püütakse! Haige, teised süüdi .... See on enesehävituslik tee. Aga nii see läheb. Küsimus on, et kas saame sellest impotentsest liidust enne välja kui häving ka meid tabab.
p
pets/ 23. juuli 2016 14:29
ma poleks ühtegi halba sõna õelnud,kui ta oleks oma kiusajad maha lasknud,aga milles need inimesed süüdi olid,ma ei saa aru.

p
pokemonn/ 23. juuli 2016 14:15
Kui on koolikiusamine, siis on ka tulistamine ok? Mul olid klassivennad taavi, eiki, jevgeni.... Kõik saab ju OK olema!
m
mmm/ 23. juuli 2016 14:29
Selline ongi väärastunud lääs. Inglismaal sai moslem 13 aastase vägistamise ja kupeldamise eest tingimisi karistada, sest tema oli kasvanud üles teadmisega, et naised pole väärt midagi ja neid võib kohelada nii kuidas isu on.
Samas tavaline valge inglane sai aasta reaalset vanglat, sest pani tüki peekonit mošee ukselingile.
a
aga nüüd on Inglismaa ontlik/ 23. juuli 2016 16:25
islamistlik riik .seal valitseb usk Allahisse.
n
nüüd tuleks/ 23. juuli 2016 14:30
uurida, kes kiusasid ja need vastutusele võtta või vähemalt moraalseteks mõrtsukateks nimetada, kui just surma ei saanud.
m
Mögözi / 23. juuli 2016 14:05
Vend teeb libakonto lõustaraamatusse , hangib relva ja hunnuku laskemoona , kutsub ohvreid ise kohale - ja siis puhutakse mullikest koolikiusamisest !!! Halloo- siis oleks vennike läinud ju koolimajja ja paugutanud seal . Tolerastide järjekordne luul
L
!/ 23. juuli 2016 14:14
Loll on see, kes vabandusi ei leia. Ja tolerandid pole kaugeltki mingid lollikesed vaid nad teavad täpselt, mida nad taotlevad ning teevad.
j
JUSS/ 23. juuli 2016 14:15
Seega - süüdi on ohvrid ise! Braavo, tolerandid!
s
23. juuli 2016 15:30
Sina mine süüta mõrtsukale küünal!
v
23. juuli 2016 13:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
e
Ei/ 23. juuli 2016 17:12
pea ootama.Prantsusmaal juba tapeti 2 Eesti inimest.
a
Allah akhbar/ 23. juuli 2016 13:48
Niisiis, tegemist on märtriga, kelle mälestuseks Saksa valitsus peatselt ausamba püstitab ja moshee rajab.
v
vana Tõnis/ 23. juuli 2016 13:48
Mis see küll on, mis inimesed agressiivseks muudab? On see äkki ülerahvastatus? Inimesed elavad liiga tihedalt koos ja nende privaat-tsooni piire rikutakse pidevalt? Liiga palju on karjas "valgeid vareseid", isendeid, kelle välimus, kombed, keel, tõekspidamised jne. erinevad.
Elusolendil on siin maailmas toimetulekuks kaks võimalust - kas kohaneda keskkonnaga või kohandada keskkonda. Inimene on loom, karjaloom ja käitub vastavalt. Üldisest massist erinev indiviid tekitab teistes võõristust. Kui neid indiviide on vähe, siis on nad sunnitud kohanema enamusega. Kui neid saab rohkem, siis püüavad nad kohandada juba teisi.
Suuremas plaanis näib toimuvat protsess, kus tänu kommunikatsiooni arengule hakkavad erinevad ühiste tunnuste põhjal pika inimarengu käigus tekkinud grupid ehk nn. rahvused kokku sulama ja see läheb suure valu ja vaevaga, vere ja kannatustega. Me ei taju protsessi kulgu oma madala mätta otsast, vaid meist sajandeid hiljem elavad inimesed saavad praegu toimuvast selgema ja ülevaatlikuma pildi. Suure maailma mastaabis on need protsessid nii ajalises kui ruumilises mõttes mikrolainetused.
z
ZZZZZZZZZZZZ/ 23. juuli 2016 14:28
Igaüks elagu oma kodumaal või siis võtku omaks peavarju pakkunud inimeste kombed.Usku polegi vaja võtta.Palu kodus kas või kuradit.
e
ekrelased/ 23. juuli 2016 14:41
lugeda ei oska ja arusaamisega ka raskusi, see poiss sündis Saksamaal, järelikult on ka see ta kodumaa ja usuga polnud sel juhul mingit pistmist, vaid kooliliusamisega, seda teevad ka eestlased eestlaste kallal.
l
liane/ 23. juuli 2016 16:37
Poiss - oli 2 a elanud Saksamaal.
j
Jaajah/ 24. juuli 2016 10:04
Jutust saab kohe aru, et räägib multikultuurlane- tolerast
l
liane/ 23. juuli 2016 13:39
Huvitav, Nizza autojuhi kohta öeldi, et joodik ja üksik hull. Nüüd, et koolikiusamise all kannatanu. Samal ajal Nizza intsidendi puhul oli täiesti selgelt vajalik korralik ettevalmistus ja päris mitme tüübi osavõtt.
Hale õigustus. Umbes nagu Vao põlengu puhul automaatselt eestlaste süüdistamine ja häbenemine. Meie ossid teevad ka mõnikord tükka, aga siiatulijad on patoloogilised mitte-tolerandid.
i
IRW/ 23. juuli 2016 14:47
Ega siingi oli ettevalmistus ju põhjalik - relva hankimine + hunnik laskemoona , lõustaraamatusse libakonto , üleskutse et tulge - tasuta burksid - ei ole et vennale anti molli , katus sõitis ära ja läks haaras relva ning läks kiusajaid karistama . Tapetuteks olid ju ikka eurooplased
s
sherlok/ 23. juuli 2016 13:35
Vähemalt koik koolitulistamised Soomes on korda saadetud koolikiusatute poolt, ohvriteks valdavalt kiusajad. Meeleheitele viidud kiusatutel käib see kiuks kellel varem, kellel hiljem - taluvus on erinev, jääb vaid oodata, millal eesti koolirambod surema hakkavad.
p
pahalugu/ 23. juuli 2016 13:15
Terror on terror, sellel ei ole mingisugust seost koolikiusamisega.
a
23. juuli 2016 13:39
Aga mida teha töökiusajatega uues töökohas kus naiskolleegina nähvatakse kogu aeg irrooniliselt
p
pokemon/ 23. juuli 2016 22:04
näita talle enda pikatsut.

j
jah. aga mida koolikiusamisega peale hakata/ 23. juuli 2016 13:13
kes selle teemaga tegeleb? mitte keegi, sest kedagi ei huvita.
väga raske on.
ja siis oledki suureks kasvanud ja kibestunud ja tapad kättemaksus, nii, et inimesed, olgem sallivamad.
j
ja ei pea/ 23. juuli 2016 14:43
keegi sinusuguseid rassiste ja natse sallima, sest need teod teiesuguste pärast.
n
nu jah,eks ta ole/ 23. juuli 2016 15:17
Esimene salliv seestunu kukkus pröökama,tõde ei meeldi või?
l
liane/ 23. juuli 2016 15:33
Nende tegude põhjus on täiesti konkreetselt islamiusk. Jah, mõni nende koolkond nõustub, et raamatu-usuliste vastu ei pea džihaadi pidama, mõni jälle ütleb , et peab ja mõni sõdib isegi oma usukaaslaste vastu, kelle põhimõtted nende arust liiga sobimatud.
t
Tige kodanik/ 23. juuli 2016 13:11
k
kes vabandas?/ 23. juuli 2016 14:45
Ainult pooletoobised ei saa aru, et igal teol on tagajärg.
k
kuipalju kiusatuid/ 23. juuli 2016 13:03
võtab maailmas endalt elu ja kiusajaid elab me ümber...
https://www.youtube.com/watch?v=beWIb9ZWHeY
h
23. juuli 2016 13:03
s
See pole mingi põhjus/ 23. juuli 2016 13:01
....asjasse puutuvaid või veel vähem asjasse mittepuutuvaid inimesi tappa!
Sellise loogika järgi leiame me kõik vägivallaks põhjuse?
j
justnimelt! harjuge ära - see ongi uus normaalsus :((/ 23. juuli 2016 14:16
seni hoidsin vähemalt meie oma kaaskondsed oma tundeid vaka all, aga kui nihukesed "võrratud eeskujud" on juba meie sekka imporditud (varem või nüüd, pole vahet!!), siis näevad ju meie hullud ka, et näe: nii ka saab ja tohib ja lasevad oma kontrollid lõdvaks ja tuld (sõna otseses mõttes).
See multikulti on tõesti väga "viljastav". Aega võttis, aga asja sai ja viljad alles hakkasid küpsema.
Palju õnne meile kõigile :((((
h
halb jah/ 23. juuli 2016 14:47
kui sa kedagi koolis kiusad ja too paha näeb nüüd, et võib su maha lasta :)? Sina muidugi pole milleski süüdi?
e
ei ole võimalik!!/ 23. juuli 2016 15:28
kas keegi nii lolli juttu võib ajada, oled ikka olemas? inimene?
kas KÕIK need surnud ja vigastatud seal olid seda idioodist tapamasinat kiusanud või???
taevas hoia, mis kultuur see on (ja mida siin isegi meie oma kaasinimene ÕIGUSTAB!!), mis paneb TAPMA kiusamise eest
mine psühholoogi juurde, kui käed päästiku järele sügelevad, krt
iga normaalne inimene saab aru, et tapmine ei ole normaalne mõte
sõltumata põhjusest
tapmine (ja ammugi veel süütute teiste( tapmine ei lahenda mitte ühtegi probleemi
see ei tee ajalugu olematuks, see ei tee tapja elu kergemaks, see teeb ainult kõik veel hullemaks
kui inimene ei taipa nii elementaarseid asju, siis tuleks ta loomaaias hoida ja kasvatada, kuni mõistus pähe tuleb
j
jama/ 23. juuli 2016 12:57
ärge mõelge lolle vabandusi välja,see oli kõige ehtsam terroriakt usu nimel.allah akbar!kas mitte nii see tolkam ei röökinud kui revolvrist süütuid inimesi tulistas?
h
hehee/ 23. juuli 2016 15:30
praegu on igasugu lollidele see isise hüüdlause nagu jumala (IRW) õnnistus - muidu peaks oma rõvedusi vaikides ellu viima või peaks enne nuputama, et mida hüüda - nüüd aga kõlbab AA alati! Lahe, onju :)
J
:(/ 23. juuli 2016 16:09
Jah imelik veel et, need kisajad on Aasiast pärit .
J
:(/ 23. juuli 2016 16:13
Jah imelik veel et, kisajad on pärit k6ik Aasiast

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee