Eesti uudised

Kõigilt võrdselt – tööandja peab laste töötasult maksma täit sotsiaalmaksu, kuigi alla 19aastastel on ju ka riiklik ravikindlustus

Agnes Saik, 19. juuli 2016 04:00

23 KOMMENTAARI

t
to ewa/ 19. juuli 2016 21:46
Loe uuesti - kas õpib või logeleb. Mitte ei logele õppides.Enne loe ja siis kommi.
d
dsf/ 19. juuli 2016 16:47
" lausub ta ja lisab, et see on tähtis ka lapse tuleviku kindlustamiseks ehk näiteks pensioniks"
Ausalt ka või? Kas mingi ametnik tõepoolest arvab, et 15-aastase töötamisel on talle oluline pension - millesse ta suvega kogub 6.45 (loe: 6 eurot ja 45 senti) ja kelle pensioniiga saabub alles 50 aasta pärast?
Nii rumalt juttu on isegi valus kuulata.
Sellised eluvõõrad ametnikud tuleks lahti lasta!
m
19. juuli 2016 21:51
s
selline sotsmaksu süsteem ei võimalda paljudel osalise tööajaga töötamist/ 19. juuli 2016 16:04
Näide: meil väike ühistu ja majahoidjal tööd vähe. Palgata saan ainult pensionäre, kes on väga tublid, aga väga tahaksid töötada ka tööealised. Aga ma ei saa, sest paari korra nädalas käimise eest peaks sotsmaksu maksma alampalgalt, kui tal põhikohta pole. Tahtjaid oleks.
Sotsmaks peaks olema palgalt, mis välja teenitakse.
Miks arvate, et asutuse juht tahab osalise ajaga puuetega inimest tööle või?
Ja ei tahagi ühtegi osalise tööajaga inimest.
s
sama/ 20. juuli 2016 22:58
mul mitu koristajat, käivad 1-2 korda nädalas , korraga 1-2 tundi kindlas kontoris koristamas.
Kuus 5-10 tundi, palka saavad 100.- € aga sots maksu maksan 420.- € pealt. seepärast ei taha väikese töökoormusega objekte ega töötajaid.
t
teadlik vale lootuse tekitamine/ 19. juuli 2016 13:50
See pensioni jutt on täiesti otsene inimeste petmine!!! Praegu makstav sotsiaalmaks ei garanteeri isegi lähitulevikus mitte midagi. Sellest rahastatakse jooksvaid kulusid, k.a. pensionäride paisuvad hoiused pankades.
b
Bill de Berg/ 19. juuli 2016 11:06
Sellejaoks te ju oletegi et makse maksta!
a
Andree/ 19. juuli 2016 10:51
Sotsiaalkindlustus saabki olla siis, kui makstakse maksu. Lihtsalt "on olemas" ilma maksuraha laekumiseta on naivistlik ettekujutus. Sotsiaalmaks on solidaarsusmaks ja sümboolselt vöib ette kujutada,et seda makstes hoolitseb noor oma haige vanaema eest.
m
mitte vanaema eest/ 20. juuli 2016 23:00
vanaema saab sellest sandisente. meil on meeletus koguses mõttetuid ministeeriume, mõttetute töötajatega, kes saavad väga korralikku töötasu.
p
põhjendus/ 19. juuli 2016 10:22
Kirjutage mis te kirjutate,aga lõpuks tuleb lihtsalt nentida, et "topelt ei kärise".
j
Järeldus/ 19. juuli 2016 08:43
Öelge nüüd ausalt, kes tahaks neid totakaid makse maksta??? Ja siis veel solidaarsuse printsiibist sots. maksu vajalikusest, miks siis meie valitsus ei ole solidaarne ja peab rohkem olema tasustatud kui tavaline maksumaksja??? Ülekohus ei seisa kaua kotis.
m
Mõelgem hoolega!/ 19. juuli 2016 10:19
Selline sots.süsteem nagu Eestis on hukule määratud. Ime, et veel ei ole. Ei viitsi siin kiita Põhjamaade maksusüsteemi. Terve maailm teab ja kiidab niigi. Näiteks kogumispension. Mis kuradi moel hakkavad tänapäeva noored eestlased tulevikus pensioni saama? Kas ikka nii, et tööealine maksab vanakestele? No, andke mõistust! Kust võetakse tulevikus andja? Kui tal pole endalegi. Jah, mina saan Põhjamaade pensioni. Aga mitte kellegi arvelt. Saan selle, mille olen töö ajal välja teeninud. Ei ole mingit aasta-aastale. Ei kuulu pensionirahad riigikassasse nagu Eestis. Ja aastate lõikes arvutatuna on indeks kümme korda Põhjamaade kasuks. Ja lõpuks: Sotsmaks ja pension ei kuulu Põhjamaades ühisesse rahakotti.

m
mats maalt/ 19. juuli 2016 08:36
Ei ole lootagi,et mõni ametnik tunnistaks: Eestis on palju absurdseid seadusi mid tuleks muuta.
m
masuametnik/ 19. juuli 2016 08:36
topeltmaksustamine on meil moes
j
juss/ 19. juuli 2016 08:31
Eesti pole ettevõtte sõbralik. Mõni ime siis et mustalt palka makstakse
e
et siis/ 19. juuli 2016 14:12
Täiesti nõus. Riigi silmis on ettevõtja näol tegemist petisete, kriminaalidega jne. Ettevõtja poolepealt vaadatuna käib riigipoolne ärapanemine. Et vaatame kui me sellise asja veel lisaks kehtestame kas ikka tegelevad ettevõtlusega edasi? Inimese poolepealt vaadatuna riik püüab igati kehtestada piiranguid ettevõtjale tema enda raha kasutamises. Samas ei panda eriti mingeid piiranguid riigiaparaadile riigi raha raiskamise osas.
m
Mida nuriseda?/ 19. juuli 2016 08:21
Meie ettevõtlus minister tahab ju reisida!
a
ainult tugeva/ 19. juuli 2016 08:17
ajukahjustusega ajutine töövõtja on tänases eestis nõus tegelema lapstööjõuga.
k
.../ 19. juuli 2016 07:53
kuni 19 aastane laps on riiklikult kindlustatud. See laps kas õpib või logeleb niisama vanemate rahakoti peal. Kui see laps õpib ja selle kõrval töötab paar kuud aastas, et saada taskuraha, siis võiks riik noore tööd vaadata kui tema arengut ja soodustada tööandjat selliseid lapsi tööle võtma, vabastada need (kindlaks määratud ) mõnisada kuni tuhat eurot sotsmaksust.
Kui "laps" ei õpi, siis töötagu ja ta töötasu on töötasu kõigi reeglite järgi.
l
19. juuli 2016 09:10
Laps logeleb vanemate rahakoti peal??? Kui kõrgelt sa kukkusid? Kui sa oled laste suhtes nii haige suhtumisega, siis ära soeta neid endale! Lapse töö on õppimine, palka teenida jõuavad nad veel küll ja küll!
e
ehh/ 20. juuli 2016 07:59
To 9:10, sa ei ole vist kuulnud, et on olemas lapsi, kes ei õpi, s.t. ei käi koolis. Ja ei tööta. Nende ülesanne on muidugi õppimine, aga eks pane nad õppima! Tuiavad niisama ringi ja harjutavad logelemist vanemate rahakoti peal, pättust. alkoholismi harjutades jms.
e
ewa to 7.53/ 19. juuli 2016 10:45
Su jutu mõte on õige, kuid 19 aastane, kes õpib ülikoolis ja elab vanematega- see pole päris kindlasti LOGELEMINE! Minu 20 aastane poeg õpib hetkel ülikoolis ja mõistagi elab koos minu ja mu abikaasaga ühe katuse all, sest ta on meie laps ja nii tuleb igati soodsam, kui ülikooli kõrvalt täiesti omaette elada ja kusagil toakset üürida ning toitu osta. Õpib ta selleks, et omandada haridus ning seejärel tööle minna ning oma rahakoti peal elada, aga sinna läheb mõni aasta aega.
t
to ewa/ 20. juuli 2016 04:56
Puust ja punaseks. ... kirjutab: "See laps kas õpib või logeleb niisama vanemate rahakoti peal." NB! – seal vahel on "või": "õpib VÕI logeleb".
Kui õpib – hea. Kui logeleb – paha.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee