Eesti uudised

MAARAHVAS HÄDAS: bussid küll sõidavad, aga peale kuidagi ei mahu!

Arvo Uustalu, 30. juuni 2016, 06:00

27 KOMMENTAARI

t
Tim/ 30. juuni 2016, 19:40
Ühistranspordi seisund on väljaspool suuremaid linnu üpris nukker. Selle põhjustajad on kurval kombel regulatsioonide all ägav vaba turg ja süsteemse liinivõrgu puudumine. Ühistransport ei saa edukalt toimida, kui liinide avamine-sulgemine on veofirmade pädevuses ning erinevate vedajate poolt teenindavate liinide vahel puudub loogiline sidusus. Sellega seostub ka reisijate "ülejääk", sest vähem peatusi ja täis koormusega buss teenib kasumit, alakoormatu aga mitte. Antud asjaolu on "rohus peituvaks rehaks", mis vedajate otsmikule väikese viivitusega valusaid muhke paugutab: "ülearused reisijad" kolivad olude sunnil autosse ja veofirma peab "nõudluse säilitamiseks" tasapisi aina väiksemad bussid liinile tooma ning lõpuks ikka pooltühjana sõitma või liini sulgema. Halvas mängus osalevad ka austatud poliitikud oma seadustega, mis keelavad näiteks seisukohtade kasutamise, muudavad keeruliseks juhtide töö korraldamise oma tööaja jäikade piirangutega ja jagavad liiga tihti teenindatavaid piirkondi vedajate vahel "konkursiga" ümber. Kuna kütus, varuosad ja bussid on kõigile ühe hinnaga turult saadaval, siis manipuleeritakse põhiliselt juhtide ning muu vajaliku personali palgatingimustega. See on jätnud bussirooli enamuses üle keskea roolikeerajad, sageli pensionärid, ning toonud sinna rohkesti napsiga liialdavaid tegelasi, kes mujale enam ei sobi....
Kuna ühistranspordi rolliks on autostumise ohjamine ja seeläbi keskkonnahoid, siis tuleks alustuseks selle äriline kasumlikkus liiga kõrgelt poodiumilt alla võtta, riigi kui doteerija sunnil liinivõrk sõitja huvide kohaseks kujundada ning vabaneda ülearustest piirangutest. Kaaluda võiks madalama aktsiisiga kütuse kasutamist liiniveol ning mitte piirkonna teenindaja konkursse, vaid vedaja leidmist konkreetsetele ja etteantud graafikuga liinidele. Tänases loogikas jätkates känguvad külaliinid, siis maakondlikud ning möödapääsmatult tuleb kadu ka linnadevahelistele, sest kaugel töötavad ja raskesti planeeritava tööpäeva- või nädalalõpuga inimesed ei saa enam busse kasutada ning "tõmbekeskusest" koju saamiseks on oma auto ikka ainus vahend. Tööpäevast väsimata kommentaator võib muidugi kellegi keldrist jalgratta näpata ning 15 km terviseks vändata, tööst väsinul sellist seiklushimu lihtsalt ei jagu!
k
Kodanik/ 30. juuni 2016, 15:04
Kui bussid peale ei võta, mis on juba tüüpiline nii Tartumaal kui ka Ida-Virus (sest mammil poe netti ja arvutioskusi, et pilet välja osta ja välja trükkida), siis pole neid tarvis ka busside liikumisgraafikusse panna. Äkki maakas ei tohiks üldse linna minna... Mis toob tulevik, kui KOV on linnas?
o
Oh-hoo/ 30. juuni 2016, 12:44
Kambjast paras jalgrattaga Tartusse kimada.
e
Eriti talvel lumahangedega,/ 3. juuli 2016, 12:13
h
hmm/ 30. juuni 2016, 11:14
Kambjast peaks Tartusse siiski muretult saama. Kohalike liinidega, lisaks Võru suunast tulevatele sõidavad ka mitmed Otepää bussid Kambjasse sisse. Kiirliiniga on nagu on, egas vene ajalgi iga kiirbuss seisjaid peale ei võtnud. Las vald siis taotleb suuremat bussi liinile, pildil on SImple väikseim.
n
noh/ 30. juuni 2016, 11:33
Mismoodi vald taotleb kommertsliinile bussisuurusi? Nii see asi ei käi. Maanteeamet ehk midagi saaks korraldada, aga valdavalt seal midagi mõistliku ei otsustata.
i
iidlane/ 30. juuni 2016, 10:59
mis te kirute, meitel ei sõida bussid üldse, vähemalt inimesele sobivatel aegadel mitte. Maavalitsuses korraldab transporti endine autojuht, nojah ega mõistus pole oma teha, aga sellisele ametikohale haritud inimest soovida pole ju palju ometigi.
s
30. juuni 2016, 10:07
Selliste lugude peale meenub ikka see paljukirutud nõukaaeg, mil rahvast võeti bussi nii palju kui peatustes sõitasoovijaid oli. Tallinnast Pärnusse, Tallinnast Tartusse, jne.. Teada oli, et varsti vabanes nagunii mitu istekohta, sest tervel liinil oli mahaminejaid.
ü
30. juuni 2016, 09:39
ütle veel,et maa inimestest tühjaks jookseb,tuleb välja,et see on puha valitsusvastaste propaganda.see näitab,et praegused riigi-isad on õigel teel.
a
autoinimene/ 30. juuni 2016, 09:17
Nii palju kui peatusest mõõda sõidan sealt-on rahvast enamus aeg seal päris palju ootamas. Oleks juba vaja 21sajandisse jõuda ja panna nn linnaliini buss käima läbi Ülenurme-Kambja-Ülenurme-Tõrvandi-Lõunakas....linn..kuhugile...näiteks bussijaama lähedusse.
l
30. juuni 2016, 09:54
Linn ei pane inna kindlasti mingit bussi sõitma, eriti peale seda kui kõik ümberkaudsed vallad keeldusid linnaga liitumast.
L
\/ 30. juuni 2016, 11:40
Linn on loll, kui ei soodusta inimete töötamist linnas - ettevõtlusest laekuv on selle võrra väiksem.
Mis liitumisse puutub, siis kes see loll tahab oma koduhoovist teha veel suurema provintsi? Kuidas linn praegu kasvõi lasteaiandusega hakkama ei saa on hea näide, kuidas liitumise korral see ressurss röövitaks liitujatelt, nii et maal kohapeal ei oleks siis praegu hästi toimivate koolide ja lasteaedade asemel midagi. Üleüldse raeplats ja kükametsa metsatalu ei saa olla üks KOV - see on idiootsus nagu staliniaegsed 3 oblastit.
e
/// 30. juuni 2016, 15:14
ei ole loll, Kambjast Tartusse tööle-kooli saab edukalt ka maakonnaliiniga, mida muide riiklikult doteeritakse. Tulumaks tuleb siiski KOV taskusse, nii et vald peaks toetama hoopis. Egas bussi puudumine tööl käimist ei mõjuta- vaja on sõidetakse ka autoga. Loomulikult Kambja ei taha liituda, linnalähedane vald, elavad ka oma 2,5 tuhande elanikuga ilusasti ära. Sovhoosidirektorist vallavanemal ka veel mitu aastat pensionini, milleks talle see liitumine.

k
koguge/ 30. juuni 2016, 09:13
allkirju , et teha uued ja erakorralised valimised (ilma e-valimiseta) , siis on võimalus saada uued mehed pukki kes ka reaalselt majandust jagavad .
s
Sellist ideed/ 30. juuni 2016, 09:21
annab ikka välja mõelda! Arvad, et oled esimene "vabadusvõitleja", kes internetis vabadust nõuab? Kirjuta üksi kasvõi tuhat allkirja. Ennem asi ei parane kui rahvas oma laiska perset Toompeale ei vea. Tervelt 25 a. on juba neid ideid loetud. Kas tõesti eestlane arvab, et kritseldan midagi kommentaariumi ja plaks, valitsus hakkab tegutsema rahva heaks? Oled ikka naiivne küll!
t
Tead, koguja?/ 30. juuni 2016, 09:25
Sa ära e-hääleta! Nii lihtne see ongi. Siis kaob e-valimine iseenesest peaaegu ära. Jäävad vaid oravad e-hääletama, saak aga niru.
v
Vigade parandus:/ 30. juuni 2016, 08:44
n
naine/ 30. juuni 2016, 08:37
No see ei ole ainult Kambja probleem. Busse on liinilt nii palju maha võetud.
ä
ärge hädaldage alalõpmata/ 30. juuni 2016, 08:31
Õnn on teie eneste kätes. Tahate virisege, tahate ja teist saavad rikkurid.
Taavi on teie heaks nii palju teinud, et rohkem polegi võimalik teie õnneliku elu heaks teha. Nüüd on kõik teie eneste kätes. Andke aga tuld ja tõrva ,küll siis õnn akendest ja ustest sisse murrab.
t
Taavi - õnnetooja/ 30. juuni 2016, 10:38
h
heldur72, vastus sellele "ärge hädaldage alalõpmata"/ 30. juuni 2016, 11:08
... ei ole ju veel reede ja juba nii kanged joogid? Ära tarbi, see mõjub su jutule halvasti.
h
Hetk/ 30. juuni 2016, 08:14
On ju loogiline, et eelnevalt pileti muretsenud reisija saab ka vastavalt piletile bussi peale. Kambjas on tihe bussiliiklus ja pole usutav, et tavapäeval keegi maha jääb, ilmselt võis olla pühade ajaga, kus reisijaid tavapärasest rohkem. Arvan, et selles loos on midagi liialdatud.
v
Vai Raiska/ 30. juuni 2016, 10:01
Kambjast Tartusse sõidab päevas 22 bussi, Tallinnasse aga 4 ja mingi idikas valib just selle Tallinna bussi Tartusõiduks. Millega siis Tallinnasse soovija sõitma peaks?
i
ihvka/ 30. juuni 2016, 07:58
meil on ju järjekordne idioot majandusminister kes peaks seda asja korraldama ,ilmselgelt on see tola ebakompententne et üle üldse majandusega tegeleda siis mingu tagugu arvuti taga pihku ja astugu selle koha pealt eemale
t
T. R./ 30. juuni 2016, 07:27
Aga seadus ei keela eralennukit rentida!
m
maakas/ 30. juuni 2016, 08:52
Meil on mõnna. Rendid lennuki ja aidaa Lätti viina järele või Puskarusse puskarit tooma.
t
T. R./ 30. juuni 2016, 09:16
Ei aimanudki, et siin nii huumorivaene rahvas koos on. Kirjutan siis nime välja: Taavi Rõivas. Ei tea, kas jõuab ajudeni?

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee