Eesti uudised

Välismaa maasikakorjajale ei tohi maksta miinimumpalka – normaalne?

Liis Vaksmann, 29. juuni 2016, 06:00

50 KOMMENTAARI

t
Tööandja.../ 29. juuni 2016, 19:48
..võiks tutvuda seadusega, mis võeti vastu 01.01.2016 ,see võimaldab tööandjal maksta välismaaalasele kohalikega võrdset töötasu.
a
Arusaamatu, milles/ 29. juuni 2016, 16:15
maasikakasvatajad probleemi näevad. Kui välismaalastele peate maksma 1300 ,siis makske eestlastele 1100 ja ongi iga töötaja pealt 200 euri kasumit. selge see ,et 300 miiniumi eest ei tule keegi loll tööle.
m
maamiiz/ 30. juuni 2016, 01:15
siin on veel omakorda konks asjal ilmselt sees,ehk eelistame võõrtööjõudu
m
minu maasikakorjajatel/ 29. juuni 2016, 16:09
on head palgad suhteliselt. Tuhat kuussada netos seitsmetunnise tööpäeva eest ja pool tundi lõunat.
s
Sellise tunnihinnaga/ 29. juuni 2016, 16:19
ma võin kohe tööle tulla kui sa 1600 maksad 7tunni eest, see ju ligi 230 euri tund. Kus kandis asud?
t
TriiN/ 29. juuni 2016, 13:44
Deemit, asi pole ukrainlastes vaid võõrtööjõu sisse toomises!!!!! Too või endale venelane või jaapanlane! Eesti riigi omad seadused! Aamen.
t
Täielik idiootsus/ 29. juuni 2016, 13:24
Miks koheldakse eestlasi halvemalt kui välismaalasi?!? See in ju imelik et makstakse eri palka. See on ju Eestivaenulik tegevus. Palga määrab turg ja põrand on miinimumpalk mis on seadusega määratud. Kõik muu on osapoolte kokkulepe.
e
eitea/ 29. juuni 2016, 13:40
Körgepingeliinialuste puhastamisega tegeletavatele ukrainlastele maksti sel kevadel 70 eurot nädal - see pidi olema Ukraina keskmise palgaga vördne, ei tea kuidas siin sai nii vähe maksta?
a
Alias/ 29. juuni 2016, 14:18
Sa vist ei saa päris hästi aru, miks selline piirang hea on? See pole "eestivaenulik" vaid tegelikult meie töötajat kaitsev. Sellised piirangud on paljudes maades.
Valem on lihtne, kuna ettevõtjal on kõige lihtsam optimeerida kulusid tööjõuga, siis tõenäoliselt tuues Moldaaviast või Ukrainast inimesi odavalt tööd tegema tundub väga isuäratav. Nüüd need, kes ausalt tahavad asju ajada ning majandust edendada need kannatavad, sest nood oinad, kes eesti inimesed ukse taha saadavad "sest järjekord on ukse taga" ning samal ajal ise odavamast kohast tööjõudu sisse toovad.
Mõtle ise, pakud ennast maasikakorjajaks ning ütled, et näe palju ei küsi, 500€ peo peale ja korjan kui mühiseb ning ettevõtja ainult mühatab, et näe võtan ukrainlase ja saan odavamalt, enne kui nii odavalt ei tee, pole sul siia asja.
Küsimus ei ole selles, et eestlastele makstakse vähem vaid, et odavat tööjõudu ei hakataks sisse vedama. Eestlased lähevad kah soome samal põhjusel, miks ukrainlased siia tulevad ja antud meede on meie enda kaitseks.
s
Sina ju ei saa aru/ 29. juuni 2016, 19:39
Eestlased ei saa Soomes kõrgemat palka kui soomlased, se on loogiline. Mis odavast tööjõu impordist sa räägid kui EEstis inomesed töötavad miinimumpalgaga... Eesti seadused on eestlastevaenulikud!
j
Johhaidii/ 29. juuni 2016, 14:40
Täiesti kindel, et kui ta maksaks eestlasest maasikakorjajale ka 100 eurot kuus, siis tal töölistest puudu ei tuleks. Millegi pärast neile ta maksab 400 ja siis kurdab, et peab kalli palga eest Ukranlasi palkama! No kus on mõistus?
u
ups/ 29. juuni 2016, 14:41
Üks 0 läks kaduma, pidi olema "eestlasest maasikakorjajale ka 1000 eurot kuus"
j
Jaanus/ 29. juuni 2016, 12:39
Eestlane on targaks saanud ja ei lase enda tervist rikkuda miinimumpalga eest. Maksa eestlasele ka keskmist palka ja tööliste järjekorrad on naabri maasikapõlluni. Moodne orjapidaja see maasikamees. Et endale rohkem tasku kukuks tuleb orjad teisest riigist sisse vedada.
t
Tambet/ 29. juuni 2016, 14:34
Söö eesti maasikat ja ole vait!
a
Ann/ 29. juuni 2016, 12:38
Kus on vōrdōigusliku voliniku silmad?
t
TK/ 29. juuni 2016, 14:05
Loeb parajasti reformikommunistlikku manifesti.
i
irw/ 29. juuni 2016, 11:34
Ja see aasta on juba vähemalt kümme-üksteist talu, kes on võtnud ukrainlased tööle. Inimeste arv on juba kaks-kolmsada, kuid see võiks olla mitu tuhat. Aga kui seadust ei muudeta, siis neid ei tule."
Praegune seadus kindlustab võõrtöölistele 1350 euri ja seaduse muudatus 430 euri. Ja kui seadus neile 430 ei kindlusta, siis neid ei tule!?

1
10.58-le/ 29. juuni 2016, 11:13
Eesti inimesl on valida - kas miinimumpalk või üldse mitte m idagi. Kumma valite?
M
!/ 29. juuni 2016, 12:05
Maasika korjamise Soomes!
a
alpak/ 29. juuni 2016, 10:56
Meie maasikakasvataja on enne nõus võtma tööle kontvõõrad seiklejad ja maksma neile kõrgemat palka kui oma inimesed kes saaks normaalset palka. Tuleks kehtestada boikott sellistele maasikakasvatajate toodangule.
m
29. juuni 2016, 10:44
muidugi normaalne, kuna selle tõttu saavad riigiissid Brüsselisse raporteerida madalast töötusest Eestis ja pealegi võiksid meie nn tööandjad maksta kohalikele palju suuremat palka kui seda tehakse praegu!!
j
jah?/ 29. juuni 2016, 10:39
ja kas kõik need pabulased, kes siia tuuakse, peavad samadel alustel palka saama? ka siis, kui nõudepsijaks või tänavakoristajaks lähevad? täitsa pekkis.
t
TK/ 29. juuni 2016, 14:07
Täpselt nii- reformikommarid lubasid seda pühalikult ühe vennaskonna ees, kes neid rahastab.
u
urrr/ 29. juuni 2016, 16:34
Pabulaid ma tean küll, kuid mis sõna on "pabulased" ja "nõudepsijad"? Ja veel 39 plussi... Ilmselt ma olen siis mingist eesti keele tunnist puudunud. Ja mis seal peki sees on?
n
nõme olukord/ 29. juuni 2016, 10:39
ja eesti riik mõnitab oma inimesi sellise seadusega.
täiesti haige seadus.
o
oot oot/ 29. juuni 2016, 12:26
Milles see riik süüdi on? Ega riik marjakorjajale palka maksa. Kui tööandja ei taha kaasmaalasest töötajale võõrtöölisega võrdset palka maksta, siis ei ole küll riik süüdi. Riik ei vali tööandjale töötajaid ja kui tööandjale võõrtööline 1350 palgaga sobib , siis andku minna. Võõrtöölistele makstava palga nõue peaks olema veelgi kõrgem.
S
---/ 29. juuni 2016, 14:43
See seadus on pigem Eesti töötajate kaitseks, et siia miinimumpalgaga odavat tööjõudu sisse ei veetaks. Iseasi on see, et miks maasikakasvataja valib ukrainlasele 1400 euro maksmise, selle asemel, et eestlasele näiteks 1000 eurot maksta ja sellega pakkuda tööd oma rahvale ja säästa 400 eurot.
m
MH/ 29. juuni 2016, 22:10
..jah kaitstakse nii,et eestlanele mitte maksta riigikeskmist palka.Oma inimest ettevõtjad alandavad ja osa ettevõtjad suhtuvad eestlastesse,kui orjadesse.Kas 500€ kuus on palk?Pigem seadus kaitseb võõrtöölisi,miite eestlasi.Selle seadusega alandatakse eestlasi veelgi rohkem,tänu meie kallitele seaduse tegijatele..
s
selle palga eest/ 29. juuni 2016, 10:27
korjaks mina kah. mis siin eesti riigis toimub. jääb tunne, et elame teab kus. kas saaks ennast ukrainlasena kirja panna.
j
joppenpuh/ 29. juuni 2016, 10:15
Aga ukrainlastele on maksta see u. 1300 miinus maksud- jumale eest ei paku seda võimalust nt.900 miinus maksud eestlasele. Eestlase peab saama miinimumi eest ja kui seda ei saa siis toome 1300 eest ukrainlased. Kuidagi liialt mustvalge pilt seltsimees põldur. See et sul eestis töötajaid pole on su enda debiilsuse probleem, lugupeetud ettevõtja ( ka suutemas plaanis)
i
irw.../ 29. juuni 2016, 10:14
Ma usun, et Eestis oleks tõesti korjajaid. Küsimus on hinnas. Kui Ukrainlasele suudab firma maksta 1350 eurot kuus, siis maksku eestlasele 1000 ja võidab juba tööandja: Muidu on kogukulu 1800 eur, 1000 euro puhul 1330. Aga praegu pakutakse ju eestlasele miinimumi, ukrainlasele 1,3 kordset keskmist... Ma arvan, et välismaalase koefitsenti peaks just tõstma veel, siis saaks eestlased tööd.
1
1/ 29. juuni 2016, 10:35
Lõuna -Eestis maksti 0,50 € kilo pealt ,4 tunniga korjasin nii palju ,et sain 19€ puhtalt kätte. Pole ju üldse paha või mis ?
1
??/ 29. juuni 2016, 11:26
1000 eurot brutos on 5,95 tund, 1350 eurot on 8,03 eurot tund. 5.95 tunnitasuga saad kätte 5,73 tunnis, tööandjale kulu 7,96. Tunnitasu puhul 8.03 saad kätte 7,74 ja tööandjale kulu 10.74.
Tegelikult Lõuna-Eestis sa ei teeninud keskmistki.
Sa korjasid 40kg maasikaid. Seega keskmiselt tunnis 10kg, mis teeb 5 eurot tunnis. Kui võtame, et tööandja võtab keskmiseks korjamise kiiruseks 8kg/h, siis tuleks 4 eurot bruto/h. Kas tõesti ukrainlased korjavad 16kg/h?
Aga võtame nüüd vaatleme maasikahinda. Selle moodustab korjaja palk, transport, kasumimarginaal, käibemaks ning maaväetamine. Oletame, et müüakse 200kg. Korjaja saab 50senti, käibemaks 20%. Transport oleneb kaugusest aga näiteks 100km kaugusele viimine maksab 16 liitrit kütet ehk 18 eurot. Turukoha rent 12 eurot päev. Seega kõik kulud kokku: 100 eurot korjajale (tööandjale kulu 139 eurot), kasumiks 40 eurot, küttele 18 eurot, rent 12 eurot, müüja tund samuti 5 eurot ja ta müüb 6 tundi, seega 41 eurot juurde. Ütleme, et maasikaid müüakse 2,5 eurot kilo. Seega 500 eurot on tulu, kulud on 100 eurot käibemaks, 140 eurot korjale, 41 eurot müüjale, rent 12 eurot, transport 18 eurot. Järgi jääb 189 eurot, mis jääb kasumiks. Seega iga müüdud kilo eest 94,5 senti kasumit. Mida suuremat kogust müüa, seda väiksem on kulu ja suurem kasum. Muidugi kõige kasulikum on sahkerdada 16 000 piiril, et ei peaks käibemaksu maksma.

y
ys/ 29. juuni 2016, 09:56
Palju on meil tavakodanikke, kes sellist palka saavad? Saavad vaid 101 mägilast ja muudel soojadel poliitkohtadel istujad.
r
Raamatupidaja/ 29. juuni 2016, 09:42
Meie palga- ja maksusüsteem on täielikult paigast ära.Kuidas töö, nõnda ka palk. Nii oli meil tavaks öelda, aga kahjuks enam mitte. Kuu- või tunnipalka saab maksta ainult neile, kelle tööd ei ole võimalik teisiti mõõta. Tunnipalka,näiteks valvurile, kuupalka,näiteks raamatupidajale. Maasikakorjajatega saab sõlmida väga täpse ja töövõtjale arusaadava lepingu. Kui hakatakse tasustama sõltuvalt päritolust,diskrimineerides pärismaalasi, siis on see kõigi seaduste rikkumine.
v
vahendajate poolt../ 29. juuni 2016, 09:29
No internatsi kallikestel on brüsseli juurde hindlus vaata palju pakse seal molli ümber veel lisaks istub, kohalikul rassistil seda bandet ümber molli pole, sellest ongi hinna vahe.
k
kaua te seal/ 29. juuni 2016, 09:09
EL-s tahate veel olla? Ootate lõplikku hävingut.? Prantsusmaa-Saksamaa-Rõiva liit saab kordades hullem olema. Aeg brittidelt eeskuju võtta.
a
ab/ 29. juuni 2016, 08:33
sellisest eesti ettevõtja peedistamisest ammu juba räägitud, ei muutu enne kui hilbu palk panna sõltuvusse samasugustel tingimustel vist!
c
cbpc/ 29. juuni 2016, 09:14
j
29. juuni 2016, 11:06
jajajaja, aga see et meie ettevõtjad elavad üle oma võimete, sellest ei räägi mitte keegi. nokk kinni saba lahti süsteem!!! elu on näidanud, et kui ei õnnestu süsteemi muuta ühest otsast, siis peaks seda proovima teisest otsast, toon näiteks Playteci, kes hakkas kinni maksma haiguspäevade eest tekkinud vahet, see on üks näide kuidas toetada ja teha töötingimusi paremaks, kindlasti on selliseid firmasid veel kes tegelevad oma töötajate hoidmise ja aitamisega, aga paljud lähtuvad sellest, et ostame endale uhke "jeepi" ja elame nagu kuninga kass, samas kirume riiki, et see ei toeta ja aita, ning koorib 7 nahka. Selliseid negatiivseid näiteid on palju rohkem positiivsetest.
a
ab/ 29. juuni 2016, 11:23
palju neid playsid meite riigis on? oskad äkki ka öelda?
p
Parem/ 29. juuni 2016, 08:32
on kasulikum selle räpasele riigile makse mitte maksta ja mustalt töötada,igasugu jutt pensioni fondi on samuti jama ja seda raha ka ei näe,niiet ise teate
a
aaaa/ 29. juuni 2016, 08:28
Ammu teada, et Eesti seadused on EESTLASTE kahjuks, kuid muu mailma rahvale kasuks.
s
29. juuni 2016, 10:58
see keskmise palga maksmise nõue on tehtud eesti tööturu kaitseks, see et tööandjad maksavad kohalikele miinimumi, see ei ole sellega seotud, seni kuni on neid, kes on sellise palga (miinimumi) eest nõus töötama, ei ole midagi teha, nii et töötajad vaadake enda otsa enne kui hakkate kommentaare jagama ja jaurama sellest millest te midagi ei tea, MOTT. nüüd hakake miinuseid jagama!!
n
no aga milleks see marjakasvataja hala/ 29. juuni 2016, 12:04
siis on ju kõik hästi. Meil miinimumi eest töölisi ei leia ja tööandja on nõus võõrtöölistele üle keskmise maksma. Ah, et tahaks võõrtöölisele ka ainult miinimumi maksta! Siis tuleb küll tööandjal ise need marjad korjata, ei tule ka võõrtööline siia tööle peale maksma.
v
Väga õige tähelepanek/ 29. juuni 2016, 07:59
Tõesti kus? See oli tõesti võimalik mingi 35- aastat tagasi. Metsa minnes võisid maha istuda ja muutkui korjata, nüüd aga hõikab üks mari teist taga. Meie põllumajanduses kasutavad mürgid on oma töö ilusti ära teinud ja mis on alles selle oskab inimene oma kätega ära rikkuda. Kasutatakse igasugu abivahendeid mis vigastavad taimi. Seente puhul ei lõigata seent vaid rebitakse ta lihtsalt üles ja ei mõelda tagajärgedele. Nii, et neid tuhandeid on juba teenitud küll ja küll, kuid nagu öeldakse, et iga pidu saab kord otsa.
i
isehakanud tarkpeale/ 29. juuni 2016, 14:48
Muide, soovitan ennast natuke harida, enne kui siia keksima tuled. Mõned teadlased väidavad, et seene juure pealt ära keeramine on kasulikum, sest siis ei jää maase poolikut viljakeha, kustkaudu haigused ja bakterid sisse saavad. Samas, enamus teadlasi on arvamusel, et seenel on täiesti ükskõik, mismoodi sa selle viljakeha sealt ära võtad, sest reaalselt võib olla ÜKS SEEN mitme ruutkilomeetri suurune ja see, mida inimene näeb ja seeneks nimetab, on seenest nii imetilluke osa, et selle korjamise stiil ei mõjuta kuidagi tervet seeneniidistikku!

m
metsast/ 29. juuni 2016, 06:20
Milleks küürutada päevläbi sentide eest ja saada sellest miinimumi,kui metsast saad otse paar eurot kilost korjata ja teenida tuhandeid?
k
Kus/ 29. juuni 2016, 07:17
need metsa tuhanded kasvavad ,läheks korjaks ka möned tuhanded . Ega sa ometi marju ei loe ükshaaval kokku ? Jaa, nii saab metsatuhanded küll kokku .Ole usin .
t
ta korjab/ 29. juuni 2016, 11:37

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee