Eesti uudised

"Neid ehteid ostes ma nagu oleksin kaotanud mõistuse…"

Katrin Lust, 14. juuni 2016, 06:00

91 KOMMENTAARI

j
Juts/ 17. juuni 2016, 08:45
Kui ma oma autot müün, siis ma küsin ikka algul nats kõrgemat hinda, kui auto seda väärt on. Kui oma maja müün, siis tahan ka raha rohkem saada, kui turuhind on jne jne. Kas see on siis pettus? Mis piirist algab pettus? +50%? x2? x3?? See ongi turumajandus. Asja hinnaks ei ole mitte asja tegelik hind, vaid see summa, mille inimesed onnõus välja käima. Sama on piima hinnaga, aga kahjuks teistpidi - seda müüakse tihti odavamalt, kui mõistlik oleks... Jälle pettus
j
Juts/ 17. juuni 2016, 08:47
Muideks prillipoes Eestis on juurdehindlus tavalielt 400%
l
Luule/ 16. juuni 2016, 09:38
Kas türklane vöttis sinu rahakotist raha välja? Ei, ikka ise!
t
turist/ 15. juuni 2016, 21:33
Käisin ka aasta tagasi sama reisifirmaga. Need kohalikud kohustuslikud poekülastused olid päris lõbusad, kullapoes pakuti lahjendatud rakit ka siis kui midagi ei ostnud, vaibapoes oli päris korralik etendus vaipade tutvustamiseks lisaks pakuti rakit, türgi kohvi ja teed. Kullapoes töötas tõesti eesti noor daam kes rääkis vägagi huvitavalt sealsest ehtekunstist ja nende endi vääris- ja poolvääriskividest mida võis ka vitriinis näha. sundi midagi osta polnud sai viisakalt ära öelda ja rohkem ei tülitatud, vaatasin niisama ringi. Reis ise oli päris tore -giidid olid türklased ja tõlgid eestlased. Tõlgid ei saanud ise otsustada kuhu minnakse ja kuhu mitte- küsisin seda tõlgilt.
e
emalendur/ 16. juuni 2016, 12:10
Just. Inimesi on igasuguseid. Kui oskad hinnata seda, mida sellise raha eest saab, ehk, hotellid olid puhtad ja korralikud, bussid konditsioneeriga, hommikusöök täiesti normaalne. Igas turistilõksus said tellida rahumeeli türgi kohvi ja rakit...:), jõid ja tänasid ning suundusid õue. Võta huumoriga, milleks teha igast asjast draamat ja oodata vesiiriide moodi ümmardamist ainult selle eest, et oled nö Euroopast? Ahoi tulge ikka maapeale palun! Ja kui kellelgi tuleb tahtmine oma sajalisi tuulutada, no siis ei ole meie asi talle öelda, et ta on tegelikult mägedes tuult saanud! Või on?
r
Rahvamees/ 15. juuni 2016, 18:46
Kalliskivid olid raamitud ehtsa, kvaliteetse kulla sisse. Kus siin pettus oli? Ah et tuttav kullassepp arvas, et ehtsad kivid küll aga ei olnud piisavalt kvaliteetsed?! Kas te, mutid, tahtsite oma tuhande järelmaksu-€uroga sultani kroonijuveelid kaasa tuua?! Mustad müüvad meil Eesti tänaval kulla pähe läikimanühitud vaske ja ükski ment ei kobise. Siin on kurtmise ja kaebamise koht.
h
HANA/ 15. juuni 2016, 14:23
Mina sattusin sama petuskeemi ohvriks. Meie seltskonnas oli ohvreid veel.Köik see on pettus,lausa terror , mis pannakse toime just eakate kallal ,kas mina,vaene pensionär,pean nuud volavanglasse minema.Palume riigi poolset abi,et lopetada Nikal reiside alatu käitumine eesti inimeste kallal .See oli ehtne terror. Kui sind hoitakse tund aega kinni eraldi ruumis,hirm tuli peale ja noustusin.
y
Y./ 15. juuni 2016, 22:03
Jätke see nutt ja hala,lollidelt tulebki raha ära võtta...Kedagi ei saa kunagi midagi ostma sundida, neil on lihtsalt head nipid müügi korraldamiseks.
m
Mulle/ 15. juuni 2016, 09:10
meeldib Türgi väga: oma lõputute vaatamisväärtustega, oma merede ja kliimaga,hea toidu ja hamamidega. See äritegevus on seal rohkem teatri moodi- mängige kaasa.Igalpool ilmas on midaga teisiti kui meil.Meeldib veel,et inimesed on puhtad ja kained : Allahh ei salli räpasust Ja veel,et neil oli Atatürk! Ma ei ole kunagi kalliskivide ja kulla fänn olnud,meeldivad rohkem vaskehted,aga viimati ostsin küll paarisaja euri eest Türgist pärit sultaniidehted ,need värvimuutvad.Väga põnevad.Aga kui 10 tuhat kulutada,siis peaks mõni arukam ja kividest arusaav tegelane käevangus olema.Kunagi oli meie grupis ehtne kullassepp ja see kiitis kulla kvaliteeti.Aga HEAD REISI! PÄIKEST!
u
Urmas/ 14. juuni 2016, 18:11
Käisime ka hiljuti perega Türgis ja viidi samuti nahapoodi. Ei lasknud müüjannadel ennast häirida ja küsisin, kus on suitsuruum. Sellepeale näidata müügisaalis asuvat diivanit, paluti istuda ja toodi tuhatoos. Mõne aja pärast tuli mingi härra, et kas soovin kohvi teed, vett, viskit või rakit. Lasin siis endale tuua viskit ja kohvi, tegin suitsu, plärasin niisama maast-ilmast ühe müüjannaga, kes istus seltsiks ja nii see aeg kuluski kuni giid tuli otsima, et kuhu jäime. Minu poolt oli "nahavabrikule" ainult kulutused ja suitsuhais.
o
oleksid/ 14. juuni 2016, 21:40
peale kulutuste neile ikka kärtsu paha haisu ka lasnud
s
siuks/ 14. juuni 2016, 14:32
Türgis on olemas ka nende oma vääriskivi ( muudab erineva valguse käes värvi). Mul on kombeks osta reisidelt mälestuseks alati mõni väärisehe. Kordagi pole petta saanud.
Türgis tuleb tingida, pole vaja kohe raha letti taguda. Ma käisin näiteks ühes sellises kohas, kus tehakse Euroopa uhketele moemajadele nahk jakke, mantleid jne.
Ostsin ühe udupeene nahast jaki endale ( selle võib ühte rusikasse mahutada kui kokku keerata) No alghind oli nii 2 korda suurem, kui ma lõpuks olin nõus asja eest maksma.
Eestlased pole harjunud nendega tingima, see ongi vahel närve sööv.

o
Oh aegu/ 14. juuni 2016, 13:52
Eestlasi ei tohi enam usaldada. Meie Küprosel ostsime kruiisi Egiptusesse ja Iisraeli. Ei julgenud kusagilt linnast osta, kuna keel pole väga arusaadav ja ei tea kuhu sadamasse täpselt minna. Giid sokutas meile oluliselt kallima kruiisi ja kohad olid laevapõhjas, kus mootorite müra ikka väga häiris, kuigi just palusime ülespoole. No ma parem ei räägi sealsete giidide tegevusest küll raha mittevahetamisega kohe maale tulles, et ei saaks kusagilt odavaid meeneid osta, juveeli-ja muudes tehastes ja muuseumides, kus kõik just grupituristidele hirmkallis.
t
Türgis nimetatatakse/ 14. juuni 2016, 13:49
sellist asja kavaluseks,venelastel on selle kohta täpne väljend-huijamine,see ta on,petised.Istugu seal Türgis edasi muidu ujutavad terve Euroopa oma võltsrämpsuga üle!
s
Suli,/ 14. juuni 2016, 12:43
äri ongi petmine! Kõikjal ja kõiges.Kui meil ei oleks mitmekordseid juurdehindlusi,siis kuidas saaks 80%st hinnaalandust teha? Igapäevane asi ju,tõesti ei peaks Türki sõitma et petta saada.
t
to suli/ 14. juuni 2016, 13:08
On teatud kaubad ja teatud ringkond, kus sa müüd vajadust. Ja võidad niimoodi püsikliente 50 aastaks. Rahulolev ja vajaduspõhiselt teeneindatud klient toob sulle kokkuvõttes pidevat kasu. Väiksed ärikad sellest aru ei saa.
r
rty/ 14. juuni 2016, 14:42
Täpselt nii. Tõmbad korra kliendi haneks, teenid korraks veidi rohkem, kuid tulevased 50 aastat oled tast kui kliendist ilma.
e
emalendur/ 14. juuni 2016, 12:42
Loomulikult saavad sinna viinud isikud sealt tasu kui midagi ostetakse. Pealegi seal Argoses, kas töötab, või on raha eest butafooriks, üks blond eesti naisterahvas. Mina olen selles tehases 2 x käinud ja üks väga vastik meesmüüja on seal ka täpselt sama...:) Tema ongi see, kes neid vananevaid nö "eesti kaunitare" seal ahistab...:).
Kogu Nikali loogika ongi selle peale üles ehitatud, et reis tehakse odavaks. Mina muuseas käisin viimsel reisil, mis maksis 199 eurot. Hotellid, transfeerid ja hommikusöögid. Kohe kohapeal pressitakse sulle õhtusöögipakett 130 eurot, ähvarduste saatel, et hotell on tsivilisatsioonist kaugel ja väljas on käia ohtlik??? Ei läinud õnge. Sõime kõikidel õhtutel hotellist väljas, umbes 3 x odavamalt ja iga kord erinevas kohas...väga hea kvaliteet kusjuures, keskmine õhtusöök 3 inimese peale ca 10-15 eurot. Järgmisena tuleb see mingi ekskursioonide pakett, see kõikus juba kusagil 140 ja 200 euro vahel. Jätsime ka selle ostmata ja käisime kohaliku bussiga igalpool ise. Ainukesed tasuta ekskursioonid ongi sisuliselt kullavabrik, nahavabrik ja vaibatehas... Igaühe enda asi on, kas ta sealt midagi ostab. Ma nägin küll, et nii eestlasest giid kui ka kohalik türklane olid meie peale suht tigedad, sest käisime vahepeal Migroses nö snäkke ja veini ostmas, mis olid ka 3 x odavamad kui turistilõksudes pakutu aga miks see peaks mind kottima, kui minule meeldib üksi ringi käia ja kohalikega ise suhelda. Türklased on muide väga tore ja lahke rahvas ja nad ei ole sugugi huvitatud ainult meil naha üle kõrvade tõmbamisest. Ja veel eelmisel aasta detsembris oli nii Antalia, Kemer kui ka Side täiesti venelaste vabad. Väga mõnus puhkus selle raha eest. Aga sellele tädile, kes sai 2100 eurose õppetunni võin lohutuseks öelda: Kõige eest tuleb maksta, kas nahaga või rahaga! Aga rahaga on odavam!
r
Roland / 14. juuni 2016, 12:28
Loll on alati oma lolluses ise syydi. Ning,qnix jätqb lolle,senix jätqb ka kawalaid,kes nende p.set lohq tõmmata yritawad.
r
Roland / 14. juuni 2016, 12:28
Loll on alati oma lolluses ise syydi. Ning,qnix jätqb lolle,senix jätqb ka kawalaid,kes nende p.set lohq tõmmata yritawad.
r
Rolandile/ 14. juuni 2016, 13:09
Näitasid nüüd taset. Kas pettus on tarkus?
r
Riina/ 14. juuni 2016, 12:01
Türgi ongi paras sihtmärk sellistele pooletoobistele "tädidele".
Normaalsetel inimestel on hoopis teised sihtmaad.
https://youtu.be/oEH1cLXFSOk
t
tasuta linnatuur/ 14. juuni 2016, 11:37
no meil oli ka "tasuta" linnatuur. saigi lolli peaga kaasa mindud. alguses olime tund kullapoes, siis tund nahapoes ja siis tund aega veel mingis butiigis! Kusjuures bussi jääda ei tohinud. Poes pidid käima silmad maas, sest kohe olid müüjad nagu šaakalikari kallal. ühele topiti kahe mehe jõul nobedalt jope selga, lukud kinni - et ei saaks ennast välja rabeleda -jäi mulje, et müüjad on eelnevalt hullumajas töötanud - et on harjunud tahtevastaselt hullusärki selga tõmbama. läksime appi - üks tõmbas tähelepnu endale ja teine harutas vaese kaasmaalase seal jopest välja.
Ütleme siis nii - loll saab kirikuski peksa ehk siis tasuks enne uurida, kui hakkad lõunamaal kaupa tegema. Olen ka mingit jura ostnud, aga ei tule sellepeale, et tuhandeid eurosid väljas käia.
v
14. juuni 2016, 12:52
Väga hea kommentaar ja lõbus ka! Meie giidid on türklastel kinni makstud, kes maksab sinna lollikesi ka viiakse. Oli "õnn" endalgi sellisel tuuril käia, hiljem nägime sama"erilisi" nahkjopesid teises poes, ainult 50% odavamalt. Me ei ostnud eesti giididelt mitte ühtegi ekskursiooni, otse türklastelt sai samad reisid poole odavamalt.

i
ilus asi/ 14. juuni 2016, 11:28
Ehe ongi ilus asi. Ja emotsioon, mis sinna juurde käib, teeb asja väärtusliku(ma)ks. Kõige paremad ehted on kalli inimese kingitud. Või ise mingu emotsiooniga ostetud.
Dubais kullaturul oli silmade eest kõik kollane ja mingit tunnet ei tekkinud, et siis midagi tahaks. Kuid siis lihtsalt ühel vaateaknal nägin unelmate kõrvarõngaid. Valgest kullast. Osta ma ei kavatsenud, kuid ilmselt jäin neid kümneks sekundiks kauemaks silmitsema kui vaja oleks olnud. Kaupmees tuli välja ja rääkis mu poodi. Hind oli 4000 kohalikku raha, pakkusin nahaalselt 1500. Pika kauplemise tulemusel ostsin need 1700-ga ära. Ehk täpsemalt, minu 1600 juurde jääva pakkumise peale kaupmees pakkus mulle kätt ja ütles, et 1700 on tema poolne pakkumine ning vabandas, et tax free ta mulle selle hinnaga enam pakkuda ei saa. Minuga kaasas olev meesterahvas tegi mulle selgeks, kui ma tahan veel siin ringi kõndida, siis on kasulikum osta. OK, emotsioon missugune ja kodumaise asjatundja hinnangul oligi soodne ost.
Üldiselt ostan ma reisilt küll ehteid. Originaalseid ja lihtsalt mälestuseks käidud kohtadest.
d
Dino/ 14. juuni 2016, 14:31
Ja sa ostsid 300 euroga mingid suvalised kõrvarõngad? :D
m
muhv/ 14. juuni 2016, 11:27
kuidas üldse võimalik et nii rumalal inimesel mitutuhat eurot on mida "ehete"peale raisata?
Mina käisin türgis 10 aastat tagasi, sain yhest sealsest paremast kullapoest imeilusa käevõru hea hinnaga. lasin siin üle kontrollida ja oli kõik väga super. olen väga rahul.
loomulikult tassiti meid mingisse nahavabrikusse kus olid ka ulmeliste hindadega nahast riided aga neid õnneks ei ostnud.
tuleb kahjuks tunnistada et ehk 8 korda 10st tõmbavad türklased eestlastel naha üle kõrvade! Ja õigus ka, kui nii loll olla ikka!
n
Nüüd siis tean.../ 16. juuni 2016, 21:13
...et kui on üle 50 aastane siis kandku plasti ja klaasi. Ei tea kes neid kallimaid ehteid siis endale lubada võivad. See ka muidugi imelik,et kust ta raha sai!? Nii vanal inimesel juba ämm ka surnud kelle öökapi sahtlist raha saada .
r
Rolex/ 14. juuni 2016, 11:26
No ammu teada, et Türgist ei tooda mitte ehteid vaid Rolex kelli. Vot meil kogu pere koos lastega kannab Rolex kelli. Väga uhke tunne on bussis sõita ja käsi välja sirutada.
k
kena mees/ 14. juuni 2016, 10:33
Mida koledam naine seda rohkem kulinaid ja kulda.Ehk siis vaja kuidagi balanssi viia.
g
Gran Bazaar Istanbulis/ 14. juuni 2016, 10:31
on koht, mida peaks IGA müügimees külastama. Paar aastat tagasi käisin koos kahe tuttavaga. Välismaalased olid. Üks neist jättis sadu dollareid võlts-särkide ja muu pahna peale. Veetsime seal tunde ja kui lõpuks ära hakkasime minema, siis nägi yhte päikeseprillide poodi. Kysimuse peale, kas need on ehtsad vastas tyrklane, et loomulikult on :). Ise ostsin vaid maitseaineid, mida sai hea hinnaga. Teksapoes olles, kui see tuttav mingit 100t paari juba proovis, siis hakati mulle ka myyma, aga paari resoluutse ei peale saadi aru, et tegemist on myygimehega, kes on harjunud ei ytlema ja eid kuulma.
Yks sokimyyja jalutas muga muidugi mingi 30 meetrit kaasa. Mangus ja vingus ja kui ma lõpuks ytlesin, et mul kodus sokke kõriauguni, siis sähvas veel, et you break my heart. Ma hakkasin naerma selle peale :).
See on oluline õppetund, eriti neile, kes peaks Lähis-Ida riikide ja tyrklastega ära ajama. :)
i
irw/ 14. juuni 2016, 10:26
Mina ütleks, et omad vitsad peksavad. Tegu ei olnud mitte väheväärtuslike ehetega, vaid päris kallitega ning hinna määras ju klient ise, kui tehinguga nõus oli. Loomulikult ütleb müüja kõrgeima hinna, sest leidub neidki, kes on nõus maksma sellist hinda.
Ja loll ei ole see kes kallist hinda küsib, vaid loll on see kes sellist hinda maksab.
Tingida tuleb! Ja kes tingida ei oska, sellel tõmmataksegi nahk üle kõrvade.
Miks küll inimesed arvavad, et võõral maal on kõik nii hirmodav ja tehakse igale turistile supersoodustus?
Tasuks mõelda, et kuidas vastav pood saab müüa asju mitu korda odavamalt kui õige asja hind on mitmeid kordi kallim maailmaturul...
Tasuta lõunaid ei ole ja samuti ei tehta MITTE ÜHELGI MAAL turistidele heategevust.
Olen ka ise kaugetelt maadelt meeneks ehteid ostnud, kuid isegi kui tootel pole teab mis kõrget rahalist väärtust, on see väärtus pigem emotsionaalne ja hingeline. Kõike ei saa rahas mõõta...
Peale selle, mis kasu on ehte rahalisest väärtusest, kui neid just edasimüümiseks ei osta?
Enda ehete eest maksin kokku mõnisada eurot, ehk siis sarnases hinnaklassis nagu eestiski rahakott peale hakkab ja minu jaoks on need ehted hindamatu väärtusega, sest olen nad ise toonud kaugelt maalt ning sisaldavad palju positiivseid mälestusi ja ka seda tingimist hinna üle. Ma tean loomulikult, et oleksin tõenäoliselt veelgi saanud alla kaubelda, sest ega kauplus kahjumiga ühtki asja ei müü ja kohapealne 50% hinnaalandust "letihinnast" oli juba minu jaoks piisavalt soodne.
Ma ei ütleks midagi, kui see reisija oleks ostnud tuhandete eurode eest ülekullatud ehted, millel kivideks klaasitükid. Seljuhul tõesti oleks tegu pettusega(ja sellise pettuse ohvriks võib langeda igal pool, kui osta tänavatelt suvalistest kohtadest ehteid). Aga kui tegu on kullaga ning ka kalliskividega, mis on ehtsad, mis sest et kvaliteet võib-olla mõnel juhul kehvem ning ka pood viisakas ja korralik ning annab sertifikaadi kaasa, siis pole vinguda midagi, kui ise ei oska hinnas alla kaubelda.
MOTT: spessal praiss for ju mai frend, oooo ju aar from estoonija, then ai kän kiv ju diskaunt fifti pösssent! tiis aar guud guaaliti, reeallli biutiful mai frend. in joor kantri the juuvelleri iis mats moor ekspenssiv...
ja eurikud lendavad...
m
MOTT-ile lisaks / 14. juuni 2016, 11:28
Tehingu otsustas üks lause:"Ju aar sõu bjutiful ös mai görlfrend".
m
mõisateenija/ 14. juuni 2016, 10:24
Nagu mainiti---giid, eestlane, oli alati üks ja sama,kui sellised petuvärgid said korraldatud...(?) Kas ei võiks selle inimese nime teada saada, et kuidas üks eestlane kaasteelistele sellise värdjaliku käki keerab koos saksa omanikuga?
o
on/ 14. juuni 2016, 13:26
Türgi turismis on kohustuslik kalites poodide kolamine sise kodeeritud. Ostmise kohutust ei ole.
Kui ise keset kulinaid ogaraks lähed ja kedagi üle trumbata tahad, see on ju oma valik.
t
türklastelt tuleb müümiskunsti öppida/ 14. juuni 2016, 10:14
saaksid eestlased ka löpuks rikkaks. :)
p
14. juuni 2016, 10:26
pole vaja, ma parem ootan millal Andrus täidab lubaduse 5 rikkama riigi hulka Euroopas, küll ma siis noosist oma osa saan, irw
j
Jah.../ 14. juuni 2016, 12:44
Oota... oota...! Kaua tuleb Sul oodata ja pole kindel,et ära oodata jõuad.😊
j
Jah.../ 14. juuni 2016, 12:44
Oota... oota...! Kaua tuleb Sul oodata ja pole kindel,et ära oodata jõuad.😊
j
Juts/ 17. juuni 2016, 08:42
Asi juba areneb, hetkel oleme juba tagant poolt kuuendal kohal oma ostujõu poolest EU-s. Natuke veel kannatada, ja siis tuleb õnn ka meite õele.
m
mustlastelt ka/ 15. juuni 2016, 08:00
nii tinistavad lollid ära.

m
MATS/ 14. juuni 2016, 10:08
Meie kandist käis keegi küpse daam kah mõne aja eest Türgis. Seal lõi ta pisut lähemad suhted kohaliku, endast oluliselt noorema giidiga. Nii lähedased, et too meeldiv mustavuntsiline kavaler ta käekõrvale võttis ja mingisse bürooruumi viis. Seal ootas neid ees keegi väga viisakas kohalik härra, keda esitleti kui kohaliku suure juveeliäri direktorit. Too "direktor" oli kui mesi, pakkus kohvi ja ütles komplimente. Ja pakkus mõne tuhade euro eest uhket ja kallist ehetekomplekti. Ise seejuures rõhutades, et see on sõbrahinnaga, mille pealt firma mitte midagi ei teeni. Et see on vaid eriline vastutulekust oma kalli sugulase Ahmedi (giidi ) vastu. Seitsmendas taevas ujuv mutike ostiski selle kõik ära. Ning koju jõudes rõõmustas ning kiitles kõigi tuttavate ees, et kuidas tal ikka vedas! Kuigi mina olen valmis pigem kihla vedama, et kui ta neid oma "ehtsaid kalliskive" peaks näites Tallinnas mõnele juveliirile näitama, siis saab tema pettumus suur olema.
a
ainult rahu/ 14. juuni 2016, 10:25
mul on 25 eurot maksev käekell ja näitab sama täpselt aega kahekümnetuhandene. Kivid süüa ei sünni ja 90 protsenti inimestest ei tee teemantidel ja klaaskividel vahet.
j
juss/ 14. juuni 2016, 11:28
Mõte on õige. On olemas kvaliteetsed replica kellad. Enamalt jaolt on need aga kellasseppadele kulmu kortsutamiseks. Paremad võltskellad on samast tehasest kust originaalidki. Neid paraku bazaaril ei pakuta.
Eks see artikkel tegelikult räägibki kauge maa kodanike müügistrateegiast, mis on lihtsalt meile võõras.
v
VVV/ 14. juuni 2016, 10:05
Väga tubli naine, et julges asjast rääkida, see paneb ehk teised rohkem mõtlema. Teada ju oli, et hakatakse lolliks sõimama. Minu arvates selline turismifirma ja giidi business ikka päris aus ei ole. Ise ostsin Mauritiuselt mingid plastmassist pärlid uhke sertifikaadiga. Maksid küll õnneks vaid 10 eurot, aga pärast ise ei saanud ka aru, miks ma nii tegin. Teadsin, et pole päris ja üldiselt sellisele müügile ei allu, aga näe, ostsin ikka. Sellel naisel nüüd nii hirmsasti ka ei läinud, need ehted pole ju siiski täiesti väärtusetud.
t
Teadjamees/ 16. juuni 2016, 20:16
Asja mõte oligi hoiatada, mitte seda 1000,-Eur taga nutta.Ehete väärtus on Eestis hinnatuna 1600.- ... Osad järelmaksed on veel tegemata ... Kuna kivid ei vasta sertifikaadil märgitule siis võite ise arvata mis nendest ülejäänud järelmaksetest saab .
l
Lihtne selgitus/ 14. juuni 2016, 09:48
Asja nimi on AHNUS.
Ka üks vanasõna:
"Kui Looja soovib inimest karistada, siis teeb ta inimese ahneks. Ülejäänud karistuse teeb enesele inimene ise."
t
to Lihtne selgitus/ 14. juuni 2016, 10:01
Nüüd küsiks otse - kes siin nüüd ahne oli?
e
Et kes?/ 14. juuni 2016, 10:41
Naine, kes arvas hea ostu sooritavat ;).
t
To et kes?/ 14. juuni 2016, 13:04
Ja kes teist pettis ei olnud nagu ahne midagi eks? Väga tore inimene eks! tahaks teada selle Eesti giidi nime kes selle kulla ja nahaäri palgal on. kas keegi teab? Vot see on hoopis ahnus.
m
mortale/ 14. juuni 2016, 14:52
eestlase üks tore külg tuleb ilusti välja. parasta Jaani, ülista Rehepappi. peaasi et oma püksid, põõsas peidus olles, terveks jääksid. ühe sõnaga, HALE!
k
Kes siin keda tahtis tüngata?/ 14. juuni 2016, 20:25
Kaupmees müüs ja tädi ostis.
Tädi peas lahvatanud AHNUS oli põhjuseks, mis tädi oli kindel, et ta on nii osav ja tähtis, ilus, tark jms persoon, et türklane PEAB temale müüma jumalamuidu kalli asja!
Tädi arvas ju nii?
Miks tal muidu peas ei hakanud hoopis teised kellad lööma? Et midagi on siin nihu ja jube odav kuidagi?
EI! Ta on Eestist ja ta on juba seepärast targem, kui suva türklane.
Ja oligi Looja poolt saadetud õppetund käes.
Keegi ei parasta- miks parastada arulagedat inimest?
Konstateerime lihtsalt ja üsna lihtsat fakti.
j
Jummalamuidu/ 16. juuni 2016, 21:34
Kus sa seda välja loed,et keegi tahtis ahnusest jumalamuidu midagi saada?! Vastupidi ju, väga lahke tädi oli -tahtis Türgi majandust toetada. Türklaste kahjuks oli see,et ehetele sertifikaadi kaasa andis. Kui ei vasta sellele mis kirjas siis jääb neil osa rahast saamata, sest kaup oli ju järelmaksuga ostetud.
m
MADIS/ 14. juuni 2016, 09:19
Kahjuks ei tunne naiivse lääne inimesed idamaist kauplemist. Et rikkal ning lollil gjauril (uskumatul kristlasel) tulebki nahk üle kõrvade tõmmata. Et korralik moslem sellest veidi kasu saaks. Sest see on Allahile meelepärane tegu.
j
Juku/ 14. juuni 2016, 09:11
osta midagi "väärtuslikku" Türgist, kui sa ise just selle eriala ekspert ei ole !? selle peale peab ikka tulema. sealsed inimesed on aastasadu õppinud müüma mida iganes ja kellele iganes. eestimaised kõndivad rahakotid on neile vaid näpuharjutus, millele sellid aegajalt ligi lastakse.
c
Cassia/ 14. juuni 2016, 09:01
Nja... Tuttav värk, kuigi mina ei ostnud sealt midagi.
Meie giid vihastas lausa osade peale, kes otsustasid, et nad lihtsalt ei tulegi sel päeval hotellist ära kui juveelikauplusesse minek oli. Pidavat olema väga inetu tegu, sest mismoodi, me vaesed turistid arvame, saab ettevõte omale häid reisihindu lubada... Loogiline ka muidugi, aga siis paluks ka reisikirjelduses kõik ausalt ära märkida.
Too juveelimaja on veel sellise ehitusega, et ühest uksest saad sisse, aga samast enam välja ei saa. Selleks, et välja saada, pead kogu selle maja ostusaalid läbi käima - nn isiklikud kaks agressiivset müügitädi kaasas. Mõtte peale saalidesse üldse mitte edasi minna sain muidugi jälle giidi nähvamise osaliseks.
Ma saan aru, et osad inimesed seal nö orki lendavad! See müügitaktika on jube agressiivne ning tekitab süütunnet mitte ostmise pärast, samuti veel giid, kes "suunab õiges suunas" ning ehk isegi kerge hirm, et sellest labürintmajast ei saagi muidu välja.
Mina jätsin juba selle ülbuse pärast ostud tegemata ning ega ma neid kauplejarahvaid nagunii ei usalda ka! Aga kultuurireisina oli ikkagi väga äge reis :)
l
lõbus meenutus/ 14. juuni 2016, 10:30
Dominikaanis tehti meestele enne ehetetehase müügisaali kanged ja kallid joogid välja. Vot peale selle läks alles ostmiseks.
n
nikal/ 14. juuni 2016, 11:45
Nikal travel oma vanas headuses.
j
Just see / 16. juuni 2016, 21:54
ajabki vihaseks,et giidi jutt,et kui osta tahate siis ainult sealt saate õige kauba. Aga näe , ei saa ka MAINEKAST juveeliärist õigeid kalliskive. Kust siis veel ? Pole ju keelatud osta kui raha on! Minge poodi ja vaadake mis maksab siin briljantidega sõrmus.Õige asja eest pole see mingi ulmeline hind. See on igaühe oma asi kas ostab kalli ehte või auto.Auto on mõne aja pärast romu aga ehte saab ka 50 aasta pärast edasi kinkida. Asja mõte on teada anda ,et ka ´´korralikust´´firmast saab petta kaubaga.Hind, see on muidugi teada,et igaüks kaupleb oma rahakotile sobivaks. Keegi pole ju läinudki mõnetuhande euro eest kroonijuveele ostma:)
i
imestaja/ 14. juuni 2016, 08:57
Milleks süüdistada turismifirmat kui ise loll oled??? Reis olevat ju hea ja hotell korralik?
s
14. juuni 2016, 10:22
sellist prohmakat nimetetakse rahva keeli : kooli rahaks ;)
t
to imestaja/ 14. juuni 2016, 12:53
Ei ole nii. Kõik kes õigustavad järjepidevat suuremahulist pettust, on mingil määral ise samasugused lontrused!!! Lontrused olete!!! Lontrused petised ja vargad. Vangla selliste koht. Kas seal ka õigustad platnoi käitumist? Minule jääb nüüd ka reisikorraldjatest omakorda väga huvitav mulje millele enne poleks tulnud, poolvargad. antud turismifirma on samuti üks petistest ja varastest.
k
Kupeldajad Türgis/ 16. juuni 2016, 22:04
... kes kupeldavad oma rahvast! Keegi lihtsameelne ikka ära kasutatakse. Ei ole võimalik,et omakasu mängus ei ole !
c
Cassia/ 14. juuni 2016, 08:57
Nja... Tuttav värk, kuigi mina ei ostnud sealt midagi.
Meie giid vihastas lausa osade peale, kes otsustasid, et nad lihtsalt ei tulegi sel päeval hotellist ära kui juveelikauplusesse minek oli. Pidavat olema väga inetu tegu, sest mismoodi, me vaesed turistid arvame, saab ettevõte omale häid reisihindu lubada... Loogiline ka muidugi, aga siis paluks ka reisikirjelduses kõik ausalt ära märkida.
Too juveelimaja on veel sellise ehitusega, et ühest uksest saad sisse, aga samast enam välja ei saa. Selleks, et välja saada, pead kogu selle maja ostusaalid läbi käima - nn isiklikud kaks agressiivset müügitädi kaasas. Mõtte peale saalidesse üldse mitte edasi minna sain muidugi jälle giidi nähvamise osaliseks.
Ma saan aru, et osad inimesed seal nö orki lendavad! See müügitaktika on jube agressiivne ning tekitab süütunnet mitte ostmise pärast, samuti veel giid, kes "suunab õiges suunas" ning ehk isegi kerge hirm, et sellest labürintmajast ei saagi muidu välja.
Mina jätsin juba selle ülbuse pärast ostud tegemata ning ega ma neid kauplejarahvaid nagunii ei usalda ka! Aga kultuurireisina oli ikkagi väga äge reis :)

e
Eks püüa veel tuult väljalt.../ 14. juuni 2016, 08:50
Ei ole Türgi ainus selline koht.. Mu vanaema ostis Sri Lankalt ehteid, mille eest küsiti 10x rohkem kui tegelik väärtus..
d
don/ 14. juuni 2016, 08:50
Tunnen naiivsele prouale kaasa. Giid saab tavaliselt 10 prossa grupile müüdud kaubast, kas siis rahas või müüdavas kaubas. Kõik on rahul, haneks läinud on häbi pärast tavaliselt vait, kes see ikka end rumalaks tahab tunnistada. Nii see elu lõunamaades käib põhimõttel lollidelt tulebki raha ära võtta. 50-aastane võiks seda skeemi juba teada. Kaastanne sellegipoolest.
n
14. juuni 2016, 10:50
Nõukaajal teenis giid (tol ajal nimetati neid grupijuhtideks) ja autojuht omale niiviisi lisaraha, et grupis tehti neile kohustuslik rahakorjandus.. Kes oli veelgi nutikam, siis grupile valuutaks vahetusraha jagamisel öeldi, et osa raha "on ära kadunud", kõigile vahetusraha täpselt valuutakursi järgi samapalju ei jagu. Et samapalju jaguks, tuleb igaltühelt valuutat veidi vähemaks võtta. Kuna nüüd on euroraha, mitte vene rubla, siis leiutatakse omale uus teenimisviis. Omale äritegemiseks leiutatakse imelisi viise ja sellised giidid on nagu kinnisvara haid, kes topivad agressiivselt postkastidesse oma kirjakesi, et soovivad oma "heale kliendile" just teie majas korterit leida, kas keegi ei tea, kes müüks? Ei tea kas selline blond arvab tõesti, et kõik ülejäänud on ka blondid?
n
No/ 14. juuni 2016, 08:49
päris väärtusetud need ehted ju ei olnud. Eile uudistes asjatundja hindas nende väärtuseks siin 1900 eurot. Eks alati peab ise ka mõtlema kui ostu teha ja kas teha. Ja palju reisinud inimesena ütlen, et igal reisil viiakse reisijaid sellistesse kohtadesse,kus giididel on käpp sees ja mõjutatakse inimest otsma igasugust kraami, mille võib teisest ostukohast ka odavamalt saada. Olen mitu korda Türgis käinud ja ka selles kullaäris, oli teada, et alghinnast võib kohe 60 % alla küsida ja siis hakata kauplema. Minul näiteks läksid katki väga kallid Eesti ametlikust kullaärist ostetud ehted- mida tagasi ei võeta ega ümber ei vahetata nagu ostes kohe öeldi, lasin oma raha eest parandada. Eks nad seal Türgis üritavad muidugi oma kaupa mitmekordse hinnaga maha müüa, aga enne ostmist tuleb alati mõelda kui palju see asi maksab näiteks Eestis või kui palju see üldse maksab.
t
Teadjamees/ 16. juuni 2016, 20:32
Kui oleksid sertifikaadil märgitud kivid siis nii palju need maksavadki. Giid ju seda rõhutabki ,et seal ostetu on õige kaup. Hind saigi 60 % alla kaubeldud.
n
naine siit/ 14. juuni 2016, 08:46
Võiks arvata et need ostjannad peavad end Glamuuri ajakirjade esikaanele sobivateks, kus ehteid näidata. :)) Öeldi ju , et ostavad just vanad naised ja pensionielaised naised, anna mõistust vihane oma raha peale ... Naised on ikka nii tohmanid,keda saab petta. Kuhu on siin Eesis ülikallite ehetega üldse minna, niikuinii ei saa keegi aru,kui kallis või odav ripats sul keti küljes on.
a
Aqua/ 14. juuni 2016, 17:23
Saa kull aru, kui kalliskive mujal maailmas nainud. oled..
i
imho/ 14. juuni 2016, 08:42
Nukuteatris saab ikka kanda.
e
ehe/ 14. juuni 2016, 08:26
Pole mingit tähtsust, kes müüs ja kes -kus ostis. Tegelikkus on see, et nii Türgi, kui ka Itaalia ehted näevad välja imekenad, kuid tegemist on ehtsa rämpstootega. Kuld on alla igasugust arvestust, italiaanod lausa annavad galvaniseeritud kullale "aastase" garantii, naljakoht. Kivid on tavaline sünteetika, muide, sünteetilised kivid on isegi tugevamad, kuid töötlus ja helk on sitemad. Selleks ei ole vaja sõita Türki, et rämpsu osta, seda müüakse ka Eestis, lausa peenematest kullaäridest. Korraliku kulda saab ehk veel ainult pandimajadest ja siis tuleb ka vaadata, et oleks vähemalt eestiaegne kuld. Selleks on vaja uurida proovi templit, väike vahe on sees ja samuti kinnitusi.
"
14. juuni 2016, 08:51
"Selleks ei ole vaja sõita Türki, et rämpsu osta, seda müüakse ka Eestis..."
Igasugust rämpsu ei müüda mitte ainult kullaärides, vaid ka samasuguste ärikate "kristallide kaupluses".
Nii et kulla chakrade avajad ja igasugused muud new-age psihholoogidest "terapeudid" - need kivikesed ja kristallikesed, millega te vehklete ja mida te kalli raha eest müüte, on võltsid.
a
arvata on/ 14. juuni 2016, 08:22
et need giidid ise ka ilma ei jää kui suuri horde lihtsameelseid sinna viivad. sest kui maailmas on kõik vääriskivid ja metallid ühe hinnaga siis MIKS peaks üks ettevõtte kahjumiga tööd tegema, vaid sellepärast et turistile meelehead teha?
t
14. juuni 2016, 08:05
Türgi kaupljatele on omane väga agressiivne müügitehnika.
Kultuuriliselt täiesti erinev väga agressiivne müügistrateegia.
Potentsiaalne ostja tuleb väga kiiresti, ilma järlemõtlemisaega jätmata sundida ostma.
Astud kauplusse ja nagu haiparv on müüjad su ümber.
Kõigepealt silmkontakt, siis luuakse sõnaline kontakt ehk vestlus/meelitusd ja peale seda on esimesed nõrgad langenud.
Eriti uimased eestlased peletab selline agressiivsus muidugi ostmissoovist eemale.
Samas Egiptuse tänavakauplejatega võrreldes on türgi omad väga viisakad.

s
:S/ 14. juuni 2016, 08:05
sama on ka nende parfüümidega pakend nagu originaal, aga sisu võlts.Vaatad et saad odavamalt kui Eestist, kuid see lõhn kaob kiiremini kui originaalil.
k
14. juuni 2016, 07:58
Kõik giidid tegutsevad nii, et veavad inimesed eelnevalt kokkulepitud kauplustesse, ostukohtadesse, söögikohtadesse, ise lahkuvad sealt kõige suuremate kottidega ja loomulikult tasuta. On giide, kes on natuke tagasihoidlikumad, aga on ka selliseid, kes on lausa tigedad nende reisijate peale, kes ei taha neid kohti külastada. Möödunud sügisel Horvaatias käies ilmnes, et giidil oli kokkulepitud diil isegi juustumüüjaga maantee ääres - giid suunas inimesed ühe müüja juurde jutuga, et see on on ikka õige müüja, aga selle teise käest seal üle tee ärge ostke, tal on vale kaup. Osa inimesi ikka ostis teise käest ka, selgus, et müüs odavamalt ja tundus igatahes rohkem talumehe moodi olema, kui see ärikas, kellega giid diili tegi. Kui kõik olid ostud teinud, siis tegi oma kilekoti lahti ja ärikas viskas juustukerad sisse, loomulikult giid ei maksnud.
Selliseid lugusid võib kirjutada igast reisist ja kõikidest giididest, giidid on pralleelselt giiditööle oma äri püsti pannud. Ja mõned üsna agressiivselt.
s
süsimust iroonia/ 14. juuni 2016, 08:41
ja misasi täpselt teile ei meeldi, see on turumajandus, kogu arenenud maailm töötab komisjonitasu maksmise põhimõttel Isegi Eesti riigihanked käivad nii!
Või te olete kommunist? :D
s
14. juuni 2016, 09:27
sa ei saanud aru, mis ei meeldi? ei meeldi, et giid sedasi ennast peale surub ja kui sa teisiti otsustad, siis näitab solvumist välja.
r
Roland / 14. juuni 2016, 12:30
Ex igayx taha elada... 😱
r
Roandile./ 14. juuni 2016, 14:35
Tahab elada??? olles teise iniimse raha juba ette enda bilassi lisanud. Kas muidu on nii suur raha puudus, et petmata ei tule rahaliselt välja. ;)
p
pühavaim/ 14. juuni 2016, 07:49
Järelikult polnud mõistust juba varem olemas.
r
14. juuni 2016, 07:38
Rahvas elab hästi. Käib 300 euro eest reisil, et osta 3000 euro eest klaasikilde, millega saab uhkeldades teaaaatris käia..
m
Miks süüdistada giidi -/ 14. juuni 2016, 07:35
ise ju ostis ja ilmselt vabatahtlikult!
j
14. juuni 2016, 08:06
jah, aga giid paneb( ja mitte tasuta) inimese olukorda, kus mõjutatavamad inimesed ei suuda vastu panna.
n
no/ 14. juuni 2016, 08:42
kui ei suuda vastu panna, siis on kergelt teenitud raha.
v
vanamees/ 14. juuni 2016, 11:32
Huvitav,mina ei suuda mitte mingil moel teda kodus mõjutada. Oh neid lõunamaa mehi küll oma mesimagusa jutuga.
o
odavaid asju pole olemas/ 14. juuni 2016, 07:11
reisifirma saab selle klaasikillu müümise eest ka head tulu.eks kõik ole asjapulgad. kui 50-sest seltskonnast kasvõi ilm neligi õnge lähevad ja 100€ asja 3000-ga maha müüvad, on ju kasum sees. Aga selliseid gruppe viiakse sinna päevade ja tundide kaupa.
ja pettus õitseb. vägevalt õitseb.
n
naeran kurvalt lolli üle/ 14. juuni 2016, 07:02
Kas giid oli narkomaan Veiko A., kes saab iga saasta müügi pealt protsenti?
k
Karl/ 16. juuni 2016, 08:59
Kas on kuidagi parem olla ka, kui teise õnnetuse üle saab naerda?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee