EgyptAiri reisilennuk Airbus 320 kadus Vahemere kohal 19. mail 2016.Foto: Reuters / Scanpix
Toimetas Kristin Aasma 24. mai 2016 16:04
Egiptuse kohtuekspertiisi juht eitas teavet, et Egiptuse reisilennuki pardal olnud inimeste jäänuste algne uurimine viitab sellele, et lennuk kukkus Vahemerre plahvatuse tõttu, vahendas Reuters uudisteagentuuri MENA.

"Kõik, mis selle asja kohta on avaldatud, on täiesti vale ning tühised oletused, mis ei pärine kohtuvõimudelt,“ tsiteeris MENA Egiptuse kohtuekspertiisi avaldust.

Egiptuse riikliku õhunavigatsiooni teenistuse juht aga vaidles vastu Kreeka kaitseministrile, öeldes, et EgyptAiri lend 804 ei kaldunud kõrvale ega kaotanud kõrgust enne radarilt kadumist, vahendas aljazeera.com. Lennuk lendas mõni minut enne kadumist normaalsel, 37 000 jala kõrgusel, kinnitas Ehab Azmy AP-le. Kreeka kaitseminister Panos Kammenos oli väitnud, et lennuk kaldus kõrvale ning langes enne radarilt kadumist 10 000 jala kõrgusele.

Prantsuse uurijad on öelnud, et Egiptuse lennuk saatis välja häire viidates, et pardal oli suits. Signaalid ei osutanud sellele, mis suitsu põhjustas, ning lennunduseksperdid ei välista ettekavandatud sabotaaži või tehnilist riket.

Neljapäeval Vahemere kohal kadunud Airbus 320 pardal oli 66 inimest – 10 meeskonnaliiget ja 56 reisijat, kellest 30 olid Egiptuse ja 15 Prantsuse kodanikud. Otsingud jätkuvad.

Lennukatastroofide uurimise eksperdid ütlevad, et otsingumeeskondadel on lennuki mustade kastide leidmiseks aega umbes 30 päeva, kuni nende akud tühjaks saavad. Airbus 320 leidmine on otsijatele tõsine väljakutse, sest katastroof juhtus Vahemere sügavaimas kohas, kus põhi jääb kahe kuni kolme kilomeetri sügavusele. See on ka piirkaugus musta kasti signaalide kuulmiseks.

Otsingute käigus on leitud inimeste kehaosi, isiklikke asju ja Airbus 320 tükk, kuid musta kasti andmed heidaksid valgust katastroofi põhjusele.