Eesti uudised

Lapselapsi nõgesega nuhelnud vanaisa sai tingimisi vangistuse

Liis Vaksmann, 9. mai 2016, 06:00

65 KOMMENTAARI

m
mul on meeles/ 9. mai 2016, 14:53
kuidas ema mulle peenikese kaseoksaga mööda sääri andis vandumise eest. Ja usute või ei, ema kuuldes ei ütelnud ma ühtegi kurja sõna kuni tema surmani. Kõige armsamaks inimeseks jäi ta mulle alati. Karistus peab olema õige asja eest, mitte lihtsalt niisama ja kui ON õige asja eest, siis sa oma viga enam ei korda.
P
****/ 9. mai 2016, 16:08
Peenikese kaseoksaga mööda sääri nipsamine on natuke teine asi kui 4 ja 6 aastasele lapsele nõgesed püksi toppida ja pärast veel hädas last rihmaga peksta.
k
Kui/ 9. mai 2016, 12:32
lapsevanem oma last kasvataks ise ja leiaks aega lapsega tegelemiseks,ei peaks vanaisad,vanaemad lapselapsi hoidma.Tihti on selliseid esivanemaid,kes ei saa aru tänapäeva lapse kasvatusest.nad on teisiti kasvatatud,austama vanemaid jne.Tänapäeva lastel on teine kasvatus,mis kahjuks ei kanna vilja osade laste puhul.
x
XD/ 9. mai 2016, 11:56
Leidub intelligentsemaid karistus ja kasvatamis viise. Tegu on tagajärjega ning mõelge tulevikku. Lasteaiad on täis erivajadustega lapsi. Põhjuseid on erinevaid, kuid ehk peaks lisama mõne laste kasvatamise raamatu kohustuslikku kirjandusse ja mõtlema üle nn lastetoetuse ja suunama selle lasteaedatesse ja lastekaupade hinnaalandusse.
Ü
****/ 9. mai 2016, 12:08
Üritan XD plusse panna ja klõpsin juba 10 korda aga millegipärast ei õnnetu.
õ
****/ 9. mai 2016, 12:14
r
Raivo/ 9. mai 2016, 11:01
Vanemad kasvatagu ise oma lapsi.
r
Raivo/ 9. mai 2016, 11:01
Vanemad kasvatagu ise oma lapsi.
n
naisuke/ 9. mai 2016, 10:40
Sama tase nõgestega löömine ja vägistamine- TINGIMISI!
n
Neid/ 9. mai 2016, 10:35
vanaisasi-emasi on piisavalt palju kes oma lapsi õpetavad lapselapsi kasvatama vitsa, karjumise ja muude ekstreemsete vahenditega. Kui lapsed juba koolieas siis sellised vanavanemad ütlevad et lapsed kasvavad ise , vot kus minul pidi 5- 10 last aega olema kanseldada, ise kasvasime. Südametud metslased, mitte vanavanemad kes niimoodi räägivad.
d
d/ 9. mai 2016, 10:41
emasid, isasid, majasid!
s
SsS/ 9. mai 2016, 21:09
t
tainasi/ 9. mai 2016, 10:41
emasi, isasi ja lapsisi!
J
****/ 9. mai 2016, 12:04
Jutu mõte on arusaadav ja pidevalt ei pea õigekeelsuse pärast norima.
õ
9. mai 2016, 12:31
Õigekeelsus on elementaarne.
s
suva see õigekiri/ 9. mai 2016, 21:55
Mitte suvalises kommentaariumis. Tavaliselt tähti närivad need, kel puudub argumenteeritud jutt, nt sina. Räägi asjast.
h
harri/ 9. mai 2016, 10:34
Ma loodan, et kui see vanaisa ükskord jääb ise vanemaks ja näiteks ei taipa moodsast tehnikast nii palju, kui need lapselapsed, siis annavad ka vanaisale rihma ja topivad nõgesed püksi. Kui seda ise teistele teha, siis miks nad ei võiks seda sulle vastu teha, kui jõud üle käib. Oma teo valesti mõistmisest pole siin ju jutt - tegemist kõige ehtsama jõudemonstratsiooniga. Mina olen tugevam ja mina võin. Sina oled nõrgem ja vastu hakata ei jaksa.
I
****/ 9. mai 2016, 12:06
Inimesed ei oska ette arvata kui viletsaks nad vanas eas jäävad ja siis pole kusagilt tulemas neid häid ja paremaid inimesi appi, ikka omad lapsed ja lapselapsed peavad aitama.
p
lootus vs reaalsus/ 9. mai 2016, 13:03
paljud lapselapsed sülitavad täiskasvanutele näkku, ropendavad ja isegi peksavad neid sest teavad, et karistus ei tule ja rääkimise peale nad naeravad

v
vanaisa/ 9. mai 2016, 10:34
Olen elus ema käest korra vitsa saanud, kuigi ise konkreetselt süüdi ei olnud (Süüdi oli kaksikõde). Aga teatud osa oli ikkagi, et ei läinud ise kaseotsast vitsa järele. Aga see karistus mõjus. Olen täiesti nõus, et lastel on karistamatuse tunne. Ei tohi isegi nurka panna. Omal ajal koolis oli kõige suurem karistus kui pandi direktori ukse taha nurka seisma.
v
vanaema/ 9. mai 2016, 10:22
ma pole oma lapsi löönud,siis veel lapselapsi,lööks sellise vanamehe laste emana maha.see on kindlasti vägivaldne pere,kus lastega ei tegelda,joodiku kindlasti.
a
Alati/ 9. mai 2016, 10:38
ei peagi olema joodikust pere. Piisab kui lapsed kasvavad nn. " kärgperedes ", see tänapäeva moodne sõna . Ükski laps ei kasva normaalseks pereväärtusi hindavaks täiskasvanuks kui tal elujooksul mitu erinevat isa ja ema peab tunnistama.
t
to vanaema/ 9. mai 2016, 10:53
mis on maha löömise ja löömise vahe??
v
vanaemale/ 9. mai 2016, 12:33
ei lööks aga teise inimese laseks maha küll?
m
M Cool/ 9. mai 2016, 10:17
Vanaisa, anna noile veel, anna veel, atsa, atsa, atsa. Naabrid tulevad appi kinni hoidma. Tolerasmige kukume musta p-auku nagu munadeta hale ro ro rootsi!
p
Pearu Murakas/ 9. mai 2016, 10:16
Millega need tatikad küll hakkama said, et neist muidu jägu ei saand?
h
Huuljo/ 9. mai 2016, 10:09
No 10 aasta pärast saab vanamees mõlemalt nii et tolmab.
J
****/ 9. mai 2016, 10:14
Ja paras talle. Kui lapsed täiskasvanud, siis võiksid nende vanemad ka korralikult riielda saada, et mingi lolli juurde lapsed hoida jätsid.
a
Arvata/ 9. mai 2016, 10:28
võib, et vanemad karistasid lapsi kodus samuti füüsililiselt. Ega käbid kännust kaugele kuku.
e
Ew/ 9. mai 2016, 10:08
Lapsevanemad, kasvatage oma lapsi nüüd ise ja ärge määrige neid enam oma vanemate kaela!
Mina keeldun oma lapselapsi hoidmast nüüd ja edaspidi. Minu lapsed on ka kord hoovil seisnud nõges püksis ja oma tegude üle järgi mõtelnud. Paigal seistes ei juhtunud nendega midagi, alles siis, kui otsustasid minema hiilida, said pisut kõrvetada... Minu kuritegu on aegunud 30 a. :)
i
I.w/ 9. mai 2016, 10:42
Mul on sinust kahju, sa oled ilmselt üks väga üksik ja kibestunud inimene. Kui sina oled vana ja taiesti üksi, keelduvad ka needsamad lapselapsed sind külastamast. Karma is a bitch.
v
vanaema/ 9. mai 2016, 11:17
minu ema andis ka lastelastele korra nõgestega vastu sääri,kui nad pahandust tegid.Edaspidi olid tublid ja korralikud,kui vanaema midagi keelas,siis nii ka tehti.Vanaema hoidsid nad kõik väga kuni vanaema surmani ja ka praegu kui meenutame vanaema,siis ainult heade sõnadega.Lapsi tuleb karistada,kuid seda ei tohi teha pidevalt ja julmalt,kuid väike karistus on tõhusam,kui lõputu moraali lugemine ja peale karistamist tuleb lapsele selgitada,kuidas ja miks.Kõik kasvasid tubliteks inimesteks.Nüüd käivad lapselapsed minu juures,iga suvi 2 kuud,kuna elavad kaugel,olen samuti korda nõudev ja vahel tuleb ka kurjustada,kuid ma pole neid löönud.lihtsalt pole vajadust.Sest lapsed tuleb kaasata oma töödesse ja tegemistesse ja kui näed,et nad täna ei viitsi midagi teha,siis lasedki valida neil ise aja kuna nad selle ära teevad ja kõik toimib.Ja veel üks tarkus,lasin enda lastel ja ka lastelastel igal pool käia ja teha,niikaua kui pätti ei tee,ütlesin,et kui pahandust teevad,tuleb sõjaväekord,siiani pole probleemi olnud.Lapsi tuleb lihtsalt võtta kui kaaslasi ja teha kõike koos.
n
NAINE/ 9. mai 2016, 09:59
Tatikaid tulebki maast madalast korralikult õpetada mis tähendab samuti ka vitsa ja nõgeseid taguotsal tantsitada. Aegu tagasi , kui tänased vanaemad- vanaisad olid ise lapsed oleme kõik kes vähemal või rohkemal määral vitsa , nõgest ja rihma tunda saanud. Ei olnud tol ajal sellist ninnu-nännutamist ja võin tõdeda,et meist kasvasid päris korralikud inimesed. Sellist vägivalda mida täna meie vatitupsu sees kasvatatud noored korda saadavad küll ei olnud. Loomulikult oli pätte ka tol ajal, aga nüüd on iga teine juba krim. korras karistatud. Kui lapsele on maast madalast sellised õigused kätte antud siis täiskasvanuna jätkab ta täpselt samas vaimus kuna ta tal on tekkinud juba ammu karistamatuse tunne.
Ä
****/ 9. mai 2016, 10:11
Ära aja jura. Lapsi tatikateks nimetada näitab millisest perekonnast pärit oled. Mina olen 53 aastat vana ja pole vitsa saanud. Väide, et kõik on vitsa, nõgest ja rihma tunda saanud ei ole tõene. Nõges ja rihm on juba mingite asotsiaalsete perede teema.
j
jah/ 9. mai 2016, 10:26
eks sina oled siis üks nendest vatitupsu lastest. Mina küll 47 ja pärit täiesti korralikust perest ja olnud üle 20-ne aasta edukas kinnisvara ja majutusteenuste sfääris. Ehk,et oman oma firmat ja töötan iseenda alluvuses ja eluga 100% rahul.Väidan täielikut vastu,et nõges ja vits kuulub ainult probleemsete ja kehvas olus perede juurde.
T
****/ 9. mai 2016, 12:02
Tore, kui inimene enda eluga rahul on. On siiski parem kui lapsi saab kasvatada vitsata.
h
harri/ 9. mai 2016, 10:39
Ma siis loodan, et kui jõud üle käib, siis annavad su lapsed-lapselapsed ka sulle rihma ja topivad nõgesed püksi. No näiteks sellepärast, et sa ei saa uue telefoni käsitsemisega hakkama. Või ei tea, mis on sushi. Või... mida iganes, eks põhjuse leiab alati. Kui oled oma lastega nii käitunud, siis pole ka mingit alust oodata, et nad sind hiljem aitaks või abistaks. See, kui sa liiga kaua elad ja vanana neile koormaks jääd väärib ka muidugi peksu.
i
Irwe/ 9. mai 2016, 11:04
Sa oled selline TATT, kes ei ole isegi õigekirja selgeks saanud!
Miks lööma peab? Et ennetada? Mida?
A
.../ 9. mai 2016, 11:12
Aga miks need peksa saanud lapsevanemad siis kasvatasid oma lapsed sellisteks pättideks?
e
ei no/ 9. mai 2016, 09:38
see oli ikka kull vanaisa ,kes niimoodi tegi.Kas ta toest ei armastanud oma lapselapsi.Vaga julm tegu.No ehk nuud veidi motleb.Lapsi tuleb keelata ja opetada see koik on oige,aga sedaviisi ei ole see kull kasvatamine.

j
jep/ 9. mai 2016, 09:36
Nõgesega hirmutamine ja laste mänguasjade põletamine on muidugi väär. Aga kui 5 klassi poiss ütleb õpetajale, et mul tuli seksiisu peale ja keegi ei julge selle peale midagi teha ning kui isale helistati, vastas ta, et mis lolli juttu te ajate. Õpetajale jäi häbi ja kohutav üleelamine pikkadeks aastateks. See ütleja istub kinni praeguseks ja ema ja isa ammu lahus. Koolis keegi ei julenud asja üles võtta, sest laps pole ju ometi süüdi. Kasvatame siis nii edasi.
i
imho/ 9. mai 2016, 09:50
õpetaja, kes sellise olukorraga toime ei tule, ei ole oma ametiks piisavalt pädev. "kohutava üleelamise" asemel oleks tulnud delikaatselt uurida, kas lapsel on kodus kõik korras,
L
****/ 9. mai 2016, 09:33
Loen ja imestan milliseid inimesi ikka meie keskel elab. Mina ei ole ka olnud ideaalne lapsevanem aga õigustada laste rihmaga peksmist ja nõgeste püksi toppimist on arulage. Mingisuguste lollide vanameeste hoida viiakse oma lapsed, õudne lausa.
n
no aga väike laps sai ju sügava psühhotrauma/ 9. mai 2016, 09:32
ilmselt ta kardab paaniliselt vanaisa, kuid isa viib teda ikka sinna....
c
Caulfield/ 9. mai 2016, 09:15
Miks on olemas sellised kohutavad inimesed. Need lapsed olid ju kõigest 4 ja 6. Mida sellist nad said teha, et neid niimoodi karistama peab? Vanaisa võiks olla inimene kes lastelastega kalal käib või neile lihtsamaid kodutöid õpetab. Kust tuleb selli8ne vihkamine? Lapsena mäletan kui pesin nõusid ja vanaisa pani mulle ootamatult laksu ja seda selle eest, et seisin nagu "kurg" üks jalg teise vastas. Ometi olin hea laps, enda meelest.
E
****/ 9. mai 2016, 11:46
Eks su vanaisa oli ka vanaemaga vägivaldne, normaalne inimene ei lähe heast peast last lööma.
n
no/ 9. mai 2016, 12:26
Tema meelest ei löönud ta ju asjata. Seisin kraanikausi ees valesti. Meeles on see igavesti, ometi möödas üle 30 aasta.
V
****/ 9. mai 2016, 13:33
Vägivaldne inimene leiab alati mingi põhjuse, et nõrgemat lüüa. Mina oleksin küll täiskasvanuna vanaisaga sellise asja eest riielnud.
n
nõgesed on nii/ 9. mai 2016, 08:56
väärtuslikud taimed, et kui inimesed seda teaksid, siis nad ainult nõgeseid kasvataks ja ennast nendega nuhtleks. Vanaisa ei teinud midagi valesti, tahab lihtsalt inimesteks kasvatada.
k
Kui/ 9. mai 2016, 09:27
"karistusjäljed" järgmisel päeval veel näha, siis on midagi ikka väga valesti.
(nelja lapselapse vanaisa 63.a.)
s
samad karistused/ 9. mai 2016, 08:53
määratakse meil ka neile, kes on kellegi ära tapnud. Natuke nagu imelik. Ja ega selles peres enam lapselapsi enda juurde võeta. Peresuhted rikuti ära, Ning ei usu, et ilmaasjata nuheldi!
a
aaa/ 9. mai 2016, 09:42
Jah, loomulikult on neljaastase rihmaga peksmine hirmust püksipissimise eest täiesti põhjusega peksmine. Kindlasti see aitab ja laps lõpetab kartmise ja püksipissimise.
Ja irooniameeleta inimestele, see oli iroonia, täiesti absurdne on sellist vanaisa veel kaitsta!
h
harri/ 9. mai 2016, 10:41
Kui see tõele vastab, siis ilmselt saab see vanaisa ka ise 10-15 aasta pärast lastelastelt rihma, kui põis ei enam ei pea. Aga sellega ta on muidugi arvestanud, kui ise on kunagi kellelegi püksipissimise eest rihma andnud.
y
ys/ 9. mai 2016, 08:33
Jah, muudkui rääkige ja selgitage. Ja ei mingit oma tegude eest vastutamist. Ning siis hiljem imestame, et kust küll sellise enesekesksed inimesed pärit on. Ja miks nende vanemad neid omal ajal ei kasvatanud. Ja mõelge nüüd sellele, et millised suhted on nõõd selle pere ja kasvataja vahel ning kuidas on hoobilt rikutud ka peresuhted. Ja vat need alles mõjuvadki neile lastele halvasti.
i
Isa/ 9. mai 2016, 08:30
Lastele tuleb väikesest peast ikka peksa anda vitsa, rihma ja miks ka mitte-nõgestega, et mõistus p...sest pähe tuleks. Muidu kasvavad neist kurjategijad ja pead pakke vanglasse hakkama viima.
l
lollakas oled või?/ 9. mai 2016, 09:34
oma lapsi siis peksad rihmaga iga päev?
Sadistinärakas!
P
.../ 9. mai 2016, 09:37
Peksmisega ei saa õpetada lapsele seda, et inimesed peaks omavahelisi probleeme peksuta lahendama. Ehk siis selle kasvatuse tulemusel meil ongi nii palju inimesi, kes kodus ja ka sõpradega väljas olles ei oska probleemile reageerida muudmoodi kui rusikatega,

m
muri/ 9. mai 2016, 08:02
Kus siis ema oli, et lasteaed pidi emaga ühendust võtma.
a
arvi/ 9. mai 2016, 07:31
Puht ajuvabaks läinud. Esiteks ei tee nõges midagi paha. Pigem tuleb kasuks. Teiseks ongi lastele liialt palju õigusi antud.
o
oh ja ah/ 9. mai 2016, 08:45
haige inimene oled. ilmselt sa siis ka ei pahandaks, kui psühhiaater sulle kasvatuslikel meetoditel paar võmmu kuklasse annab? niimoodi, et midagi paha ei tee.
t
To oh ja ah/ 9. mai 2016, 09:05
Jah. Vanaosa oleks pidanid kohe ikka nutiseadme kätte andma. Tänapäeval lapsed istuvad vanematele nii pähe, et jube. Lapsevanema suurim karistus lapsele on see, kui lubatakse vitsa anda(lapsed teavad, et seda ei juhtu küll kunagi) või telefon käest ära võtta
t
Triin/ 9. mai 2016, 07:27
selline "vanaisa" on täielik pervert.
t
Triin,/ 9. mai 2016, 09:03
t
to Triin 07,27/ 9. mai 2016, 09:16
mitte pervert vaid sadist....ja kes pole minuga nõus, sellele topime kõrvenõgest püksi ja jätame sinna mõneks ajaks.
j
Ja/ 9. mai 2016, 09:38
kui ennast täis kakab, anname rihma ka veel. :D

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee