Eesti uudised

Matuseraha on kontol olemas, aga kätte ei saa!

Liis Vaksmann, 5. mai 2016, 06:00

92 KOMMENTAARI

e
EESTLANE/ 20. aprill 2018, 12:24
Minu kõrges eas ema,oli nii mõistlik ,et tegime otsuse kogu konto tühjaks teha ja raha plekkkarpi panna.Sest iial ju ei tea millal viimane päev on ja miks peaks pangaga ema kogutud rahaga asju ajama.,
e
eit/ 11. mai 2016, 10:16
esmaabi oskamine oleks aidanud . pangateller pole ju otsustaja , selleks on juhatajad , kelle poole pöörduda . näib nagu oleks matus kõige olulisem üritus , mille nimel elada . olen üle 70 ja arvan , et inimene peab elu jooksul kõiki tarkusi omandama , mis inimkonnal on , eriti tervisesse puutuvaid .
m
mees/ 6. mai 2016, 12:23
pangad ongi ju sellised. Tahad raha kätte saada siis maksa peale sellele ja kui on veel teise isiku konto ,vahet ei ole kas on pereliige surmatunnistusega seal (mis seadusega ollakse kohustatud väljastama raha pere liikmele) suudetakse ikka mingi jama välja mõelda ja siis ülbusega veel panga laenu kaela väänata. isiklikult oleks ma sellele tellerile üle leti lõuga andnud.
k
5. mai 2016, 14:42
Kust 8nvaliid niipalju yldse raha sai Kui elas peost suhu ja mitu tuhat arvel
s
Selgitan miks/ 5. mai 2016, 18:05
Ta ei joonud alkoholi, ei suitsetanud, ei tarbinud rämpstoitu ja ei ostnud endale mõttetut tilulilu kokku.
o
Olev/ 5. mai 2016, 14:19
Loomulikult tuleb konto tühjaks teha - ja seda kohe,sest muidu ongi nii,nagu selles loos !
M
....../ 5. mai 2016, 13:39
Minu esimene reaktsioon eaka lähisugulase surmateate peale oli karjatus, millega ma matan, sest endal lihtsalt ei olnud raha, sest riik võtab kõik maksudeks. Matuse põhikuludeks antakse raha alles peale matuseid, kui enda taskust kõik makstud on. Oli suur juhus, et 2 kaugemat sugulast leanasid raha matusteks, muidu jäta või maa peale. Kadunukesel oli arve peal raha täiesti olemas. Ka matusekuulutuse peale arvs teller, et äkki need ei käi matusekulude alla, kuid siiski käis konsulteerimas ja maksis.
s
See pole veel kõige .../ 5. mai 2016, 12:35
hullem. Vaid see,kui kadunul on olemas pensionifondis raha. Siis hakatakse pärijaid läbi nõustajate jooksutama, et ikka jätkuvalt see neile kasutamiseks jääb. Kui pärijad ütlevad, et arusaavalt soovime välja võtta- siis seda pikendatakse pidevalt küll nõustaja haigestumise vms.
s
sdsaddsa/ 5. mai 2016, 11:50
Kahjuks on see kõik vale.
Kui sureb inimene, kellel on pangas arvelduskonto (tulgu sinna tööraha, töötuabiraha, pension vms või on seal näiteks kasvõi 100 eurot kogutud nö "sukasäärde" ja inimene lahtkub ootamatult, siis teadke, et selle raha kätte saamine on täielik õudus kuubis.
Hea, kui läbi mingi ussiaugu saad osa sellest millalgi (arvatavasti alles pärast mahamatmist) matusteks kasutada.
Ja kui ei saa, siis kõik oleneb sellest inimesest kes suri. Kui on esimese ringi lähi sugulased (nt lapsed), siis panga konto sisu läheb automaatselt neile (kui surijal pole testamenti jne) ning pange tähele - ka abikaasale. Teise ringi sugulased on nö surnu vanemad. Kolmas ring (juhul kui eelmisi ei ole), on järgmine ring sugulasi või pank ise.
Samas, pank ei annagi selle konto ega sisu kohta infot, jääbki nö seisma ehk väljamakseid ei toimugi pärast surma ja kogu konto sisu kantakse panga tuludeks.
Jah, tööl lubatud matusetoetuse pealt kooritakse ka tulumaks maha, sest riigi jaoks on see ju tulu.
Ega siis surm mingi kurb sündmus pole - surma ja suremise eest pead maksma niiet vähe pole, kõik sinu maine vara jaotatakse ka lihtsalt laiali (kõige koomilisem on seadused, mis seda lubavad, isegi kui on testament tehtud) rikkamate vahel - loe pank, riik jne. Surm on äri ja tulus. Mida rohkem sureb, seda rohkem raha liigub.
ä
ära soga/ 5. mai 2016, 13:12
Kui oled matja, siis surmatunnistuse ja surmaregistreerimise paberi alusel võid pangast saada lahkunu kontolt kuni 2000 euri matusteks. Hilisemateks pärimistoimingute tarbeks tuleb kulude tsekid-arved alles hoida. Ja täitsa loomulikult on pärijaks ka abikaasa. Ühine vara on ju kogutud kooselu ajal ja raha loetakse ka varaks. Ei jää sinna panka midagi seisma, kui seal kontol veel peale matusteks väljamakstud raha midagi jäänud on. See selgub siis kui pärijad on koos notari juures. Kui on testament, siis notari juures saavad kokku testamendis märgitud isikud+erandid (otsesesse pärijate ringi kuuluv ülalpeetav invaliid, alaealised ülalpeetavad). Kui olemas esimese ringi pärijad, siis teise ja kolmanda ringi pärijad kutsutakse alles siis, kui iga eelnev ring on pärimisest loobunud. Kui kadunuksesl puuduvad üldse pärijad, siis kantakse vara riigi omandisse aga mitte ei jää pangale.
t
to: ära soga/ 5. mai 2016, 13:21
LOE TEEMA LÄBI, siis võta sõna!
K
sdsaddsa / 5. mai 2016, 13:30
Kooselu ajal jah ka. Aga läheb ka kõik see, mis oli inimesel ENNE abielu.
Näiteks surnu vanemad tegid korteri surnule, siis suri üks vanematest ja teine on elus, ning siis suri see kellele korter tehti, ja ülla ülla. Inimene suri ja nüüd läks korteri osa nagu niuhti surnu abikaasale ja nende lapsele.
Seega see kes sureb - see tehakse täiesti puhtaks. Ja nüüd on asi selles, et surnu vanem elab korteris sees ja surnu abikaasa nõuab korteri eest renti/üüri et seal elada saaks vanainimese käest. Täiesti nahaalne. Ja vanainimene on selle korteri omal ajal ostnud raske tööga teenitud raha eest ja siis seadused on nii, et lihtsalt korter lähebki käest ja korteri nö omanik peab hakkama peale maksma, kohut käima vms, et saaks enda korteris elada mille on ostnud. No on seadused ju?
Pffh, mis summa on tänapäeval 2000 eurot? Sellega ei saa inimest isegi maha matta. Kui just ei taha koera stiilis matmist.
Ja kui sureb ka vanainimene ära, siis tema ülejäänud vara läheb pangast niuhti surnu abikaasale ja lapsele. Näiteks abikaasa ja laps on miljonärid aga vanainimene vireleb mingi haleda pensioni otsas - aga ikka, kõik läheb veel miljonäridele ja oma abikaasa ja lapse matnud inimene pühib kõigest suu puhtaks ja visatakse veel oma kodust pealegi välja kah veel, mis kiirkorras uute "omanike" poolt maha tahetakse müüa.
Mis sellest hiljem selgumisest kasu on? Seda peab ennem teadma, kellele läheb korter, varad, rahad jne. See, kes peaks saama ja kellele on ka testament tehtud, see ei saa lõpuks midagi ja saavad hoopis muidusööjad. Sest vanemalt läks testamendiga lapsele ja lapsel polnud omakorda testamenti, kui abikaasa ning laps ja seepärast ongi selline "LAHE" jagunemine. Teine vanem on pidanud oma abikaasa ja lapse pidanud matma oma rahade eest, sel ajal kui "miljonäridel" on ükskõik.
Miks miljonärid? Sest reaalselt 4 maja ja kinnistute omanikud, 2 korterit, 2 tuttuut luksusmaasturit (üks neist näiteks 2016 Range Rover Sport, hinnaga 110 000+), ja palk on kõrgem siis eestis kui suvalisel riigiametnikul. Aga vanainimese korteri peale ihuvad ikka hammast, see ju kõige selle kõrval nii väärtuslik. Müüksid kõik asjad maha, ongi rohkem kui 1 000 000 eurot koos.
Eks olegi - targad ja rikkad tõmbavad ikka vaesed, vanad ja abitud mõnusalt lohku ja söövad hingegi välja.... :(
Ja vaene ei saa midagi teha sinna....isegi minu ehk teise lapse abiga....oleme selles supis "eikeegid"
m
murueit/ 5. mai 2016, 14:42
"Ja kui sureb ka vanainimene ära, siis tema ülejäänud vara läheb pangast niuhti surnu abikaasale ja lapsele"
M a ei leia, et see vale on.No kellele siis veel? Iseasi,kui järgida sinu edaspidist juttu----see kuulub inimsuhete alla ja käidagu siis kohut.Testamenti tuleb panna klausel, et testamenditegija elab ise surmani sees ja sinu väidetud jama ei teki.
P
???/ 5. mai 2016, 15:08
Pffh, mis summa on tänapäeval 2000 eurot? Sellega ei saa inimest isegi maha matta. Kui just ei taha koera stiilis matmist.
2000 euroga saab väga korralikud matused korraldada. Puudu jääb kindlasti siis kui kadunukest veetakse limusiiniga ühest Eesti otsast teise kullast kirstus. ja peied peetakse kõige kallimas Tallinna eliit restoranis. Mina pidasin emale väiksema rahaga väga korralikud matused sh lasin isegi emakesele meigi teha hüvastijätuks.
Mis varasse puutub, siis notariaalselt kinnitatud pärandused, kingitused ei lähe automaatselt abikaasade ühisomandisse, need on päranduse-kingituse saaja omand. Enne kooselu soetatud varale on võimalik teha notariaalne leping, abielludes abieluleping, siis ei lähe varem soetatud vara sinu näite põhjal jagamisele. Seega, hoidke oma varaga seotud paberid korras ja õigel ajal pea selgena.
h
Heldeke/ 5. mai 2016, 15:24
Seega see kes sureb - see tehakse täiesti puhtaks.
No tule taevas appi! Kas surilinal on taskud, et varanatuke kaasa võtta?Kas
peaks matma koos korteri, maja, talu auto või mis veel kogutud varaga? Tehke juba oma elu ajal pärandisuhted ametlikult selgeks, et hiljem ei oleks vaja mööda ilma kriista. Muideks, omal käel koostatud testament kehtib ainult 6 kuud ja seda tuleb 2 tunnistaja allkirjadega uuendada iga 6 kuu tagant. ENNE kooselu soetatu ei lähe mitte kuhugi, kui on koostatud notariaalne varalahususe leping. Abiellumise puhuks on selleks abieluleping.
p
pärija/ 5. mai 2016, 16:21
Tunnistajate allkirju on vaja ainult juhul kui testament pole omakäeliselt kirjutatud.

n
No pidid ju/ 5. mai 2016, 11:12
ilmselt oli surnu homofoob ja panga arvates pole homofoobidel üldse raha vaja!
f
f4t56/ 5. mai 2016, 10:29
viige aga edasi oma raha rootsi riigile, selle asemele et ise pank teha eestis.. kuidas te ru ei saa et nad viivad kogu kasumi ja kõik minema siit.. aga ei.. eestlasele omane käitumine.. aint kannataks ja siis elaks teiste süütute inimeste peal ennast välja.
a
Aga eestlane / 5. mai 2016, 11:29
ei taha oma Eesti panka! Kesikud ju tahavad teha Eesti oma Ühistupanga. Aga rahvas sõimab kohe kesikud venemeelseteks. No anna mõistust! Soov teha oma pank ja oledki kremlimeelne.
h
hiiuvana/ 5. mai 2016, 11:51
Maapank oli eestlaste oma, aga pankrotti läks ja läheb see ühistupank ka.
m
5. mai 2016, 12:49
maapank oli hästi läbimõeldud mäng.
w
wedw2/ 5. mai 2016, 10:26
90% inimestest ei oska tänapäeval mitte sittagi teha ehk abistada ja tavapäraseid võtteid kasutada kui toit jääb kurku näiteks vaid vahivad suu ammuli peas nutitelefon käes ja heal juhul teevad selfi lämbunuga.. oleme jõudnud siiani oma eluga, kus telefonid juhvivad meid.. kurb aga tõsi
b
babuška/ 5. mai 2016, 11:49
Palu jää vakka, tundub, et oled targutaja, aga tegelikult ei tea midagi. See on vaid sekundite mäng, mis lõpeb 90% õnnetule halvasti. Siin ei suudaks ka arstid söögi sattumist hingamisteedesse takistada.
n
Nõus wedw2-ga/ 5. mai 2016, 12:47
Justnimelt, sekundite mäng ja iga inimene peaks oskama elementaarseid esmaabi võtteid, millede hulka käib läbuva inimese aitamine. Selle asemel, et vastu plärtsuda võiks hetke mõelda sellele ja endalegi selgeks teha sellised põhitõed, kunagi ei tea, millal mõni väikelaps või täiskasvanu omale kommi, saia vms kurku tõmbab ja sinu lolluse ja saamatuse tõttu teise ilma läheb silma-all!
b
babuška/ 5. mai 2016, 14:33
Kas oled ise sellise situatsiooni läbi elanud? Mina olen ja sellepärast ütlengi, et 90% ei ole võimalik päästa. Kui see toit on juba jõudnud kopsu või nii sügavale, et mingid esmaabi võtted ei aita. Paljud sellise õnnetuse läbi elanud jäävad ajukahjustusega invaliidiks.
a
arvamus/ 5. mai 2016, 14:35
Käisin töökoha poolt suunatult esmaabi kursustel ja väga kahju, et kõik ei saa neid kursusi raha pärast läbida. Arvan, et need teadmised on väga vajalikud ja kasulikud kõigile. Samuti nende teadmiste üle kordamine. Seal õpetati samuti võõrkeha eemalsamist hingamisteedest nii lastel kui täiskasvanuil.
b
babuška/ 5. mai 2016, 15:20
Jah, neist kursustest on suur abi ja enamus firmasid tasub selle siiski omast taskust. Paljudes ettevõtetes on need kursused kohustuslikud ja korraldatakse teatud aastate järel.Tore, kui saab aidata, aga kahjuks mitte alati.
a
arvamus/ 5. mai 2016, 16:33
Jah, kahjuks alati ei saa aidata. Kuid ilma tedmisteta esmaabist üldjuhul ei hakatagi aitama, ei proovitagi aidata või osata kohest abi organiseerida. Ja sel juhul sureb inimene, kes abi saades oleks ellu jäänud. Kiirabi ootamine ei anna kohest abi südameseiskumisel, lämbumisel, verejooksul. Sellistel juhtudel kiirabi ootamine on raisatud aeg.
o
ole lihtsalt vait!/ 6. mai 2016, 10:02
ole lihtsalt vait, kui ei tea, kui tõsiselt ta selle kopsu tõmbas, lihtsalt ole vait!
k
Kalev/ 5. mai 2016, 10:19
Mina ei muretse, et kontol praktiliselt raha ei ole - küll hais matab.
m
MADIS/ 5. mai 2016, 10:04
Ka väikelaene väljastavad firmad tahavad ära elada. Nende omanikud aga omale mugavat kodu, uhket autot ja oma laste tulevikku kindlustada. Samuti koos peredega lõunamaal talvitamas käia. Kust see rahake tuleks, kui keegi laenu ei võtaks?
a
arvan nii/ 5. mai 2016, 10:02
kaastunne omastele,kuid idioodi riik on ikka täiesti pekkis.
s
SMS laen/ 5. mai 2016, 10:00
k
kogenu/ 5. mai 2016, 09:32
Sügav kaastunne leinajaile!
Mul oli sarnane lugu oma õe matmisega. Öeldi Swedis, et täielik volitus õe pangaarvele lõppes õe surmaga ja õde pole surnule MITTE KEEGI. Öeldi aga, et esitades arved, mis on seotud matustega, saan selle raha tagasi. Nii ka oli. Ülejäänud summa jäi ootama pärimisaega.
n
nõustun/ 5. mai 2016, 10:26
kommentaariga. Sama kogemus. Olime matusekorraldajad, testamenti ei olnud. Pangale esitatud arve alusel tehti meile väljamaks. Pangal on kindel summamäär, millega tasuda matusekulud ja see ei olnud sugugi väike summa.. Ainult see summa peab olemas olema ka kadunukese pangakontol ja kui ei ole nii palju, siis seega hüvitatakse pangakontol reaalselt eksisteerivas summas. Kogemus SEB-st.
k
ka sama kogemus/ 5. mai 2016, 11:09
Sama kogemus omaaegse Ühispangaga. Vanaema suri ´97 aastal. Emal oli küll volitus vanaema rahasid kasutada,kuid kui selleks reaalne vajadus tekkis,siis oligi jokk. Läksime emaga pangast raha välja võtma,kuna matuseasju oli vaja ajada ja ema palus ka konto sulgeda, kuna konto omanik on surnud. Sellepeale teavitas teller meile külmalt,et selge,siis ootab kontol olev raha pärimisjärjekorda,kuna kadunukese rahale ema volitus enam ei kehti! Õnneks said matused siiski laenatud rahadega peetud,kuid jääb vaid tunnistada: mitte s...agi pole siin riigis muutunud! Kellel on antud teemadel kehtivad volitused pankades,siis jumalapärast,ärge mainige,et konto omanik surnud on, tehke lihtsalt konto tühjaks ja korraldage asjad ära. Hiljem ei tohiks midagi juhtuda. Oli meil ka aasta tagasi sama seis, käisime, võtsime rahad välja, korraldasime matused ja alles hiljem teavitasime panka, et pangu konto kinni, kuna omanikku enam meie hulgas pole.
1
10:26 kommenteerija/ 5. mai 2016, 14:05
Lisan oma eelmisele (Nõustun) kommentaarile, et meie juhtum oli eelmisel aastal. Kõik sujus rahulikult ja edukalt. Esitasime surmatunnistuse ja krematooriumi arve. Saime oma kulutused kadunukese arvelt tagasi. Nii lihtne oligi. Testamenti ei olnud ja muu vara jagamine käis juba teiste reeglite järgi.
T
11:09, 5. mai 2016 -le/ 5. mai 2016, 15:29
Töökaaslase juhus: suri mehe kasuisa ,raha võeti välja pärast surma! K u s k i l t tekkis tütar,kes oma olemasolu DNA-ga ära tõestas. Ja kogu raha 10.000.- tuli tagasi maksta sellele tütrele! Advokaat ütles, et pole mitte mõtetki kohtuteed käia.Ei loe kopika eestki, et voodihaiget vanameest olid teised inimesed hooldanud ja kasinud ja talitanud mitu aastat.

n
no on / 5. mai 2016, 09:20
DIBLAD, muud ei oska öelda. See pankade omavoli on üle igasuguse piiri läinud. Selline tunne, et seadused neile ei kehti. Üldse peaks riik nende tegevuse üle suuremat kontrolli omama.
e
ee/ 5. mai 2016, 09:25
No ma ei tea, mis tõendeid pangale esitati, aga ma küll ei arva, et päris suvaliselt peab pank igaühel laskma inimese kontole ligi pääseda. Inimesel võib ju testament olla või pärija keegi teine ja siis ei ole ikka päris nii, et ema läheb panka, et andke raha siia.
Samas, kas ei leitud siis üles surnu pangakaarti ja pin koodi, tavaliselt on inimestel need ikka kodus olemas. Oleks saanud raha ise välja võtta ja probleem lahendatud.
a
aa/ 5. mai 2016, 09:55
Kurb, kui olid kohapeal ja kõike nägid, aga mitte millestki aru ei saanud!
a
Absull/ 5. mai 2016, 09:56
Isver, milliseid imelikke meie seas elab! Sul ka kodus kuskil panga pin kood?
v
veelkorra/ 5. mai 2016, 10:44
Te vist ei tea või ei saa aru,millest jutt. Üks asi on matusekulud kadunukese pangaarvelt ja teine asi testamendijärgne pärimine. Matuserahaks kadunukese arvelt ( kui seal on vajaliku summa ulatuses raha) antakse isikule,kes esitab surmatunnistuse, st matab. Pärimisega läheb veidikene aega, pärijad saavad arve ülejäänud summa.
a
Aga / 5. mai 2016, 12:32
loomulikult on kodus. Egas pea pole prügikast, et kõike igavesti meeles pidada.
v
Vist tõesti ei saada aru/ 5. mai 2016, 12:38
Surma registreerimise ajal suletakse panga konto ja kaartiga ei saa raha välja võtta. Surmatunnistuse ja surmaregistreerimise dokumendi alusel kantakse pangast matja kontole kuni 2000 eur lahkunu kontolt. Kas seda saab ka sulas võtta, ma ei tea. Kui on pärijaid rohkem, siis tuleb kõik matusteks minevate kulutuste arved alles hoida, sest kui raha kulus väljastatud summast vähem siis läheb ka see ülejääk pärijate vahel hiljem jagamisele. Matsin ema. Ei ole mul mitte kunagi olnud mingit temapoolset volitust. Olime isaga pärijad ja ema oli isa eestkostja. Ka isa kaart suleti kohe seoses eestkostja surmaga. Peale kohtuotsust sain isa eestkostjaks ja tema pangaarve kasutamise õigused. Kuna olen eestkostja ja vanemate ainukene laps, siis pank kandis kogu päritava raha hiljem pärimistunnistuse alusel minu kontole. No ei tekkinud mitte mingeid probleeme pangas ja kõikide ametnike selgitused olid väga arusaadavad ning asjalikud.
m
Miks/ 5. mai 2016, 15:25
ei lisata kõiki kommentaare siia? Kui ei olnud kommentaar kuidagi sobiv, siis võiks ju sellest märku anda.
e
Elo/ 5. mai 2016, 09:19
Väga kurb sündmus, kardan juba pikemat aega, et võin toidu kurku tõmmata. Olen viimasel ajal lugenud mitme toidu kurku tombamise juhtumi kohta. Mul on mõned hambad järjestikku puudu, proteese pole veel teinud. Nüüd sain veelkord kinnitust, kui vajalikud on ikkagi proteesid. Toitu mäludes tunnen, et osa toitu jääb mälumata ja mälumata toit võib kergesti kurku sattuda.
i
Imelik/ 5. mai 2016, 09:57
Mis siin proteesil tähtsust on?
M
/// 5. mai 2016, 10:47
Miks miinuseid laote? Ka hammastega inimesed tõmbavad kurku, samamoodi, kui proteesidega ja -ilma. Protees ei ole reegel!
k
kiku/ 5. mai 2016, 16:41
Siit siis moraal, süüa tuleb rahulikult , söömise ajal tegeleda ainult söömisega. Ilma rabelemata süües võid olla ka hambutu-tahkema toidu peenestamiseks on nuga ja kahvel.
a
Alar1/ 5. mai 2016, 09:05
Kasige venemaale elama, kui eestis elamine niivõrd kulukas on.
x
xwf/ 5. mai 2016, 10:27
saaks aint kõrri karata hammastega oma kaasmaalsele.. tüüpiline eestlane!
m
mulgistani,koos sinuga/ 5. mai 2016, 10:28
annaks kaltsupeadele,targad kolivad siis ehk ära.
a
Alar1-le/ 5. mai 2016, 14:56
Küll oled ikka üks tark inimene ! Sina vist eladki Venemaal, kuidas sa muidu tead, et seal elu pole nii kulukas , kui siin. Mille peale sa küll alati plärtsud? Kui sul vähegi oidu on , siis saaksid ehk aru, et kõigil ei lähe see elukene tõesti kuigi roosiliselt ja kus siis need hädalised mujal saavadki elu üle kurta, kui siin kommenteerides. Eks nad saavad aru, et see ei vii kuhugile, kuid mõnigi arukam inimene, kes ka siin esineb, saab aru, et elu meil ongi selline. Ega siis sellepärast ei pea veel kuhugi mujale k a s i m a . Eks meile ju tuleb ka igasuguseid parema elu otsijaid siia. Miks nad aga tulevad?
l
leenu/ 5. mai 2016, 08:54
aga minu kodukoha pangast soovitati võtta kadunukese pangakaardiga automaadist raha välja, kui PIN kood on teada.Kui minna surmatunnistusega panka, siis nad on kohustatud arve sulgema ning selleks, et raha kätte saada, kui testamenti pole, tuleb minna kohtusse peale 6 kuu möödumist surmast, esitada avaldus jne sada jama.
l
leeni/ 5. mai 2016, 10:48
n
No/ 5. mai 2016, 12:29
kohtussse küll ei pea minema. Kõik asjad aetakse notari juures korda ja kuu kuu möödumisel siis saadakse raha kätte.
p
Pigem../ 5. mai 2016, 08:42
..koguge matuseraha koju ja teatage sellele,kes teid matab.Mis kasu ülelüldse on raha pangas hoida,kui ei saa kasutada.Pankurid elavad ja õitsevad,sest saavad teie rahalt suuri kasumeid.
s
Sass/ 5. mai 2016, 08:33
Mind jäi kummitama pnga vastuses sõna " matusetoetus".
Kas pank toetab kadunukest või tema omakseid? Lahkunu enda rahaga???
Mis pagana toetaja see pank on? Võõra rahaga!
On neil nahhaalsust ja mentaliteet - inimese raha peavad endale kuuluvaks!
n
no/ 5. mai 2016, 10:58
Miks meil ei oleoma panka? Miks rootslased siin laiavad? On vaja oma panka, mitte nuumata meie rahva arvelt rootslasi. Eelmise aastal viisid 900 miljonit meie riigist omale Rootsi meie maksumaksja raha.Kus on õiglus?
k
Kui kesikud/ 5. mai 2016, 11:23
tahavad teha Ühistupanga, on rahvas kui puuslikud, kesikuid hävitamas. Järelikult kõlbab Rootsi röövel eestlasele küll.
j
5. mai 2016, 15:36
Ja mis see LHV siis on, kui mitte oma pank?
s
sisu lugemata/ 5. mai 2016, 08:33
Tean, et matuseraha saab kontolt kätte see, kes tegelikult matab, kelle käes on esitamsieks surmatunnistus. Nii et rahunege ja ärge ahnitsege. Hilisema kontoraha saab see, kellele on testament selle määranud.
t
to: 08.33/ 5. mai 2016, 08:56
Keegi ei ole küsinud, mida sina tead.
Räägid teemast, mida siin käsitletud ei olegi.
s
sisu lugemata/ 5. mai 2016, 10:49
Aga ikkagi jääb kehtima nõue, et vajaliku raha surnu arvelt matmiseks saab ainult surmatunnistuse ettenäitaja, mitte keegi muu. Ja selle,mis surnu arvele peale selle jääb, saab testamendi järgi isik(isikud) kellele testament selle määrab, nii et tean küll aga sina ei saa ikka aru, et ilma surmatunnistust esitama, ei saa midagi.:)
l
Loe siis sisu/ 5. mai 2016, 08:57
kas matusteks kadunu raha taotlemine on ahnitsemine? Kustuta oma loll kommentaar ära!
t
tegelt/ 5. mai 2016, 09:24
meile, tütardele, anti küll pangast raha surmatunnistuse alusel, oli vist 1500eurot ja ülejäänud läks hilem jagamisele abikaasa ja tütarde vahel.
o
oli sama probleem/ 5. mai 2016, 08:29
lasteta vanainimesel palju raha rootsi röövlite käes,aga matuseid korraldada ei saa,raha siiani pankurite käes

m
mees/ 5. mai 2016, 08:24
mats maalt, mis mõttes saite piisava summa matusteks arvelt? pank peab kõik lähedase summa üle ju andma mitte endale jätma!
a
ab/ 5. mai 2016, 08:23
selle pangaametniku peaks küll kohe ravile saatma, kes nägi, et raha olemas, aga soovitas laenu võtta, no see inime pole ju normaalne! Eks seda bürokraatiat hiilib igal sammul juurde, rääkigu riigi esivaesed, mida tahavad!
a
abs/ 5. mai 2016, 08:28
Ka pangaametnikud saavad onupojapoliitika arvelt tihti tööle.
t
tüüpiline/ 5. mai 2016, 08:18
e
ema/ 5. mai 2016, 08:15
...lisaks on veel selline lollus, et kui töökohast saad matusetoetust, siis maksad selle pealt makse. Matus polegi kulu, vaid tulu. Täiesti uskumatu!
s
sisu lugemata/ 5. mai 2016, 08:34
Ei ole nii. Mingeid makse selle toetuse pealt ei võeta.
a
Aga/ 5. mai 2016, 11:15
Endal kogemus olemas ja võeti küll tööandjalt saadud toetusest kogu summalt tulumaks maha.
m
Meow ./ 5. mai 2016, 08:06
Saab küll raha pangast kätte, kui emal on olemas sünnitunnistus ja surmatunnistus.
t
to: Meow/ 5. mai 2016, 08:21
ANTUD JUHUL EI SAANUD! TARGUTAD EDASI? Häbi võiks olla.
t
to:meow/ 5. mai 2016, 08:44
Mis sünnitunnistus on veel 70-... vanustel inimestel.Peaks ikka piisama inimese ID-kaardist ja surmatunnistusest.
m
mats maalt/ 5. mai 2016, 08:03
Kahjuks ei saa lugeda kõiki põhjendusi,aga omal küll probleemi ei olnud.Surmatunnistus kaasa ja panka,ning saime ema matuseks piisava summe tema arvelt kätte.
o
on jah nii/ 5. mai 2016, 09:27
k
5. mai 2016, 07:57
Kui õde oli invaliid siis tasub sotsabist uurida, kas on õigust matusetoetusele, kui käis toimetulekut taotemas viimase aasta jooksul, enamus invaliide on praegu toimetulekutoetuse peal, kuna pension ei kata minimaalset toimetulekut.
t
to: // 5. mai 2016, 08:24
Ära seleta! Enamus invaliide on ikka oma väikese pensioni peal, mitte toimetuleku peal. Enamus inimesi arvab vaid seda, et nad saavad kõik toimetulekut.
Ravimid, transport, telefonikulud, visiiditasud- neist üksi ei lähe ju kulude alla! Võiks eluga kursis olla, enne kui targutada.
e
5. mai 2016, 09:09
Eluasemekulud, elekter ja toimetuleku miinimum 130 peab kätte jääma alates sellest aastast.
t
Tglt/ 5. mai 2016, 08:26
Keegi paneb asjatundmatu kommentaari ja kohe 8 laiki taga...Irwww! Elu ei ole siiski nii. Enamus elab oma pensionist olgu see 220 või 160
s
sass/ 5. mai 2016, 07:50
Pankade kohta kehtib ju ütlus:
Pank ulatab sulle vihmavarju siis, kui päike paistab ja võtab selle kohe ära, kui läheb sajuseks.

j
Just,/ 5. mai 2016, 07:30
sellepärast tulebki sülitada pangale ja eakatel hoida raha kodus. Surm ei küsi kuupäevast ega kellaajast.
täitsa vastik kui inimesel on matuseraha pangas ja siis antakse sealt armulikult nõu minna laenama.
Selline kord tuleb ära muuta igal juhul.
Ossinovski, jäta nüüd need omasooiharad ja keldripoed vähekeseks ajaks kõrvale ja tegele tõsistemate asjadega esmalt, paranda ära oma kollegide seadusepraak.
k
Kindlalt/ 5. mai 2016, 08:27
Selline KORD peaks maksma moraalse kahju eest vastava summa!
s
sisu lugemata/ 5. mai 2016, 08:36
a
Aga/ 5. mai 2016, 08:59
Sul on kõik kommentaarid ebaarukad.
l
loe uuesti/ 5. mai 2016, 11:14
Tegu ei olnud EAKA inimesega - 57 peab veel kümmekond aastat tööl käima.
p
pia/ 5. mai 2016, 14:09
mu kallid noored,teie saate pensioni kui saate 75 aastaselt ,olen noorte poolt ,aga aeg lendab nii kiiresti kuis te vaesekesed selleks ajaks ellu jääte?
k
kiiks/ 5. mai 2016, 18:16
See matuseraha laenamine Swedist on ka nii 20% intressiga tõenäoliselt...sisuliselt annab swed sms laene kahekäega vasakule ja paremale..samas väikelaenu madalama intressiga ta ei soostu samadele inimestele andma suure tõenäosusega.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee