Juhtkiri

Juhtkiri | Kadrioru pargist autode paradiis? (16)

Õhtuleht.ee, 28. aprill 2016, 18:55
Foto: LAURA OKS
Põhjaväila teejupp ehk Reidi tee on ajanud kaevikutesse ühel pool jalakäijad ja jalgratturid ning teisel poolel autojuhid ja ärihuvid. Küllap leiaks lahenduse, mis mõlemaid rahuldaks, aga et projektile antud euroraha on vaja kiiresti ära kasutada, saab nõrgem pool selles lahingus kardetavasti peksa.

Reidi teed on tõesti vaja_ ummikud Viimsist Russalka ristmikuni vajavad lahendust, kesklinna liiklus saaks sujuvam, rekkad laeva pealt kiiresti minema. Väheneks ka hulk sinist suitsu ning pidev plekimõlkimise risk. Ent Tuuli Roosma selja taha koondunud protestijad pole nõus, et autodele tehakse ruumi Kadrioru pargi arvelt ja et jalakäija peab edaspidi mereni jõudmiseks ületama 13 sõidurada ning ootama viis korda foori taga. Paksu verd tekitab ka plaan ümberehitustest vabaneval mereäärsel maal Tallinna Sadama, Hillar Tederi jt kinnisvara arendada – ja mitte üksnes seetõttu, et mõne kodaniku merevaade kinni ehitatakse.

Samal teemal

Eks igaüks meist on rohkem kui ekspert, kuidas Tallinna liiklust saaks paremini korraldada. No et  miks üldse Kadrioru parki 60 meetri laiust magistraali ehitada, kui piisaks keelumärkidest Pirita teel, et viimsilased ja muud valglinnastunud end kogu aeg Tallinna pudelikaeltesse eo pressiks. Või võtta neilt viimsikatelt  Tallinnasse sissesõidu maksu, nagu on varem pakkunud Kaur Kender? Eks teha saaks palju:  muuta bussi- ja trammisõit mugavamaks, viia autoliiklus kurikuulsal ristmikul maa alla, ehitada jalakäijatele sildu, suunata laevad koos rekkadega kesklinnast  Muuga sadamasse. Käia jala. Sõita rattaga. No viia kasvõi Russalkagi mujale, kui teda niigi igast küljest asfalteerida kavatsetakse.

Projekti veel peenhäälestatakse, kuid kas meil on loota põhimõttelist muudatust kurikuulsas planeeringus või väikese inimese hääle kuuldavõtmist, kui mäng väärib küünlaid ja euroraha vajab kiiret tuulutamist?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee