Eesti uudised

Sõidupäevik lendab nurka, riik võtab raha auto võimsuse eest

Teet Teder, 21. aprill 2016 06:00

47 KOMMENTAARI

v
VBn/ 22. aprill 2016 09:01
No ega midagi. Hakkame kõik jalgratastega liikuma. Saab näha, kas siis tuleb ka jalgrattamaks.
i
IRW/ 21. aprill 2016 18:58
No peaks ikka raha peale maru vihane olema - keskmise maksu 2000 euri aastas asemel vehib iga viimanegi l.ll seda sõidupäevikut täita . pealekauba on juba niigi autode pilt muutunud - mersu ml on asendunud ram 1500 ga , aga pole midagi , varsti ml il ka kastikas olemas - isegi odavmark dacia duster tuleb kastikaga .
Kui käib ärmajokitamine ja 101 dalmaatslast kühveldavad raha kahe käega tasku , siis ka veel ametite juhid uhkeldavad kuidas maksumaksja raha eest vabalt seiklevad - no nadke andeks - mingite maksude maksmine on küll alles 102. kohal
e
et siis/ 21. aprill 2016 16:22
Huvitav miks kilovatipõhine maks? Minu uus auto 92kW saastenormiga 134CO2 g/km. Võrdluseks üks vanem auto 66kW mootoriga mille heitme norm on 222 (g/km). Uue korra järgi kilovattide põhjal makstes maksan rohkemate kilovattide eest rohkem. Kuhu on jäänud keskonna hoiu põhine mõtlemine? Uutel autodel peal suhteliselt väikese kubatuuriga mootorid, mis annavad hoopis rohkem kilovatte juhi kasutusse kui vanemad suurema kubatuuriga mootorid. Samas rohkemate kilovattide juures kütusekulud väiksemad ja saastavad ka vähem. Mis radu pidi seal Toompeal mõte küll liigub?
s
Saadik Ei Kuskilt/ 22. aprill 2016 08:08
Ikka selliseid radu mööda, et saaks sinu taskust kõik välja koorida ja lisaks poole veel juurde . Peaasi, et maksad. Neile ei ole miski püha ega tähtis. Tahame ainult oma tasku krabinaga täita.
k
21. aprill 2016 15:52
Kaotavad muidugi kõige enam maal elavad ettevõtjad.
t
Täielik kaos/ 21. aprill 2016 16:12
Ja väikeettevõtjad lõpetavad tegevuse. On ju selge, et väikefirma hoiab autole minevatelt kuludelt kokku ja sõidab just niipalju kui vaja. Tavalise vana auto puhul tuleb ju nüüd maksude osas viiekordne tõus. Et jätan endale palga maksmata, sest sama suur summa või rohkem läheb automaksuks. Kui firmal on hooajatööd näiteks talvel ei toimu midagi, et siis läheb ka ikka täie rauaga.
v
Väikeettevõtja/ 22. aprill 2016 08:06
Ja lõppude lõpuks on firmas ju minu ja mu pere teenitud raha ja kui ma ostan selle eest auto, siis miks ma pean selle pealt sakstele nii palju kümnist maksma? Mis on siis parem, et võtame kõik töötukassas arvele ja riik maksab?
Aga millest riik siis lõpuks maksab, kui kõik endaga ise hakkamasaavad inimesed oma tööd lõpetavad ja riigipajukile jäävad?
a
aga sa/ 22. aprill 2016 12:47
ära kirjuta autot firma nimele ja oledki õnnega koos :).
e
21. aprill 2016 15:51
Ettevõtjate kulud suurenevad ja loogiline, et suureneb ka teenuste eest võetav tasu. Tuleb üldine hinnatõus.
y
yte/ 21. aprill 2016 15:34
millega ametnikud mõtlevad==?????
l
loogika lonkab/ 21. aprill 2016 14:09
Võimsuse pealt maksmine läheb kallimaks kui käibemaks auto ostult, millest kõik see jama pihta hakkas, aga peaks olema vastupidi - kasulikum on erisoodustusmaksu maksta, mitte käibemaksu kogu ulatuses. Loogika lonkab nendel RM tegelastel ikka täiega.
Ja sõidupäevikud ei kao kuhugi, vastupidi, kui maksu maksta ei taha (sest kasutad autot ainult töö tegemiseks), siis pead väga täpselt ära näitama, miks ja kuhu sõidad. Asi puudutab ainult segakasutuses autosid ja nende eest kasseeritakse täie rauaga, sellest ei ole enam pääsu ja sel puhul päevikut pidama ei pea.
Kui lihtsus tähendab suuremat kulu, siis on RM õigus, aga ettevõtjad mõtlevad natuke teistmoodi - kui asi läheb lihtsamaks, peaks see minema ka odavamaks.
k
Kas/ 21. aprill 2016 13:39
Kas isikliku sõiduauto kasutamine ametisõitudeks hüvitatakse siis ka auto võimsuse alusel?

s
Siis.../ 21. aprill 2016 12:51
..on seadus automaksustamise suhtes õige,kui kõik ettevõtted maksavad sõiduauto võimsuse pealt maksu.Tehtakse mingi klausel erisoodustustes,siis 50-70 ettevõtted mingit maksu ei maksa,sest "sõiduauto 100% ettevõtte" tööauto,aga tegelikkus....??
Sellisel erisoodustus seadusel pole mõtet riigil raha raisata.
e
Eraettevõtte/ 21. aprill 2016 12:47
peaks ise oma masinapargi üle kasutuskorda reguleerima. Eraomand pidi ju püha olema.
Riik, kes elab maksumaksja kulul, nemad vaadaku oma ettevõtete ja valitsuse priiskamised üle. Siin on palju ära teha.
m
Ma ei saa aru,/ 21. aprill 2016 12:22
mis seos on võimsusel ja auto kasutamisest saadaval tulul. Ma saan aru, et erisoodustusmaks on selleks, et maksustada saadav tulu auto erakasutuse eest ehk et kui ma oleks eraisikuna auto ostnud, siis kui palju ma oleks riigile makse maksnud oma sissetulekutelt mida ettevõte auto ostmisel ei maksnud. Kui ma ostan 9 aastat vana auto mis on näiteks 150kw vs uue auto mis on 150kw, siis võib vahe hinnas olla 10 ja rohkem korda (vanade autode hinnad sõltuvad pigem vanusest mitte võimsusest) ja seega ka maksud, mida riik oleks võinud selle soetamise eest saada. Sellisel juhul on selle maksustamine erisoodustuse nime all küll eriti tobe. Kui tahetakse võimsust maksustada, siis nimetatagu asju selliselt. Näiteks auto omamise keskkonnamaks. Erisoodustust saadakse ikkagi asjale kulutatud summadest. Mis need asja omadused on, pole küll erisoodustuse objekt.
m
Mati/ 21. aprill 2016 11:03
Mul o n auto näiteks 53 kW
Nii, et hea mõte riigi poolt.
t
Tubli Mati!/ 21. aprill 2016 11:36
Tubli rehvivalija Mati.
Enneolematu loogik ja majandusmees :)
Sinul on võrr 53 KW aga nendel masinatel kes sulle toodavad, transpordivad, teenendavad, hooldavad, muretsevad, abistavad HÄLLIST HAUANI (KÕIK teenused mida inimene vajab) EI SAA selle võrriga hakkama ja tänu sesterile tekib TAAS HINNATÕUS KÕIGELE mida enda ümber näed ja ei näe. Kaasaarvatud kütuse transport ja hind sinu 53 KW toitmise jaoks.
Kinni MAKSAB selle hinnatõusu TARBIJA mitte onu stjopa majandus minnist.
t
Tulge ometi mõistusele./ 21. aprill 2016 10:59
Loodan et rehvide, irlide ja sotside valijad on enneolematult uhked ja rahul oma valitutega :)
PS! See uhkus aina kasvab kui teada saavad et väidetav maksutulutõus kulub "PAGULASTELE" parema elu (kui valijatel endil) korraldamisele ja pätiMTÜdele.
Kasulikud Idi....d (pole solvav kuna ka k a p u boss kasutas avalikult AKs EESTI RAHVAST silmas pidades).
s
sõltub/ 21. aprill 2016 10:00
Rahandusministeeriumi tegelased peavad endale selgeks tegema, et näit. põllumajanduses ei tee nn väikse võimsusega autoga mitte midagi. Kui ikka on vaja sõita ka maastikul, siis on jeep ainus võimalik töövahend. Ja mootori maksustamisest ei saa juttugi olla.
y
yll/ 21. aprill 2016 09:36
kulutad oma firma autot aga maksma pead selle eest riigile!?!
m
mina kulutan/ 21. aprill 2016 11:03
isiklikku autot ja pean ka maksma riigile rohkem, kui rikkad ettevõtjad.
e
Enduser/ 21. aprill 2016 13:30
Hakka siis ettevõtjaks ja saad ka rikkaks
k
kõik inimesed/ 21. aprill 2016 18:15
ei taha olla petised. Ja nii loll ei tohiks ka ettevõtja olla, et arvab, et kõik võivad ettevõtjad olla, keda siis nöörima hakkad orja palga eest, kas kauaoodatud pagulasi?
j
Jukko/ 21. aprill 2016 09:17
Juhiks siinkohal tähelepanu tõigale, et Euroopa Kohus leidis, et tööle mineku aeg kuulub tööaja hulka!! Siit johtuvalt kuulub ka tööle sõitmine autoga siiski tööalase kasutamise hulka.
h
Hehh/ 21. aprill 2016 09:23
Juhiks ka siis tähelepanu, et kuulub küll tööaja hulka tööle sõit, kui töökoht viiakse mujale üle või mingi harukontor suletakse töötamise ajal. Kui aga ise hakkad kaugelt tööle käima uude töökohta ei maksa keegi seda kinni.
m
mees/ 21. aprill 2016 11:43
Juhul kui su töökoht on liikuv. St näiteks müügimeestel, kes käivad erinevate klientide juures. Kui sa töötad kindlas hoones, siis ei lähe see sõit tööaja hulka. Tasuks terve seadus läbi lugeda, mitte ühe lause põhjal järeldusi teha.
h
hakka siis/ 21. aprill 2016 18:17
oma töötajatele ka töölesõidu aja eest palka maksma, kui tööaeg.

a
a-ah/ 21. aprill 2016 08:58
Nüüd on jäänud veel kinnitada saapa talla maks.
e
Eks / 21. aprill 2016 09:21
kindlasti teevad edaspidi selle saapatallamaksu kui kõik ettevõtjad hakkavad jalgsi riigiametitele teenust osutama.
m
mnjah/ 21. aprill 2016 08:56
Õhtuleht ärkas ka 2 päeva hiljem kui teised ajalehed. :D
Tegelikult on täiesti arusaamatu, millist loogikat kannab see võimsuse järgi maksustamine. Kui eesmärgiks on see kaudselt siduda saastamise vähendamisega, siis seisab see loogika küll savijalgadel. Kui üks liikleb oma 120kW masinaga enamasti marssruudil kodu-töö-pood-kodu, aga teine laseb oma 80kW autoga igal tööpäeval mööda linna ja Eestimaad ringi ja tarbib kokkuvõttes 2-3 korda rohkem kütust, siis kumb see rohkem saastab?
t
Tulevane / 21. aprill 2016 09:22
saapatalla maks tuleb igal juhul saapatalla suuruse järgi.
e
eesti taat/ 21. aprill 2016 10:51
Kogu loogika on ilmselt autoomanikelt raha kokku korjata. Üldiselt võib eeldada, et kes on ostnud võimsama auto (siin sisulist vahet pole kas vajadusest või poosetamiseks) ei loobu sellest nii kergekäeliselt kui mingi 50 kW saaniga sõitjad.
Selline teooria siis.
a
aga miks/ 21. aprill 2016 11:06
peab nii võimsa mootoriga autoga vaid kodu ja töökoha vahet sõitma? Minu auto mootor on 44 kw ja vean sellega ka kõik rasked ehitusmaterjalid koju.
b
Busa/ 21. aprill 2016 08:36
Ikka esitulede arvu alusel peaks maksma maksu. Nagu selgub maksustatakse kasutamist auto olemasolu alusel KW järgi. Sõidab või seisab pole enam vahet. Ühes kommis märgitu, et maksan maksu ja teengi ainult erasõite, ei vasta kasutusest tuleneva kasu loogikale. Siis et kindel kw põhine kuumaks ja ülejäänud kulud firmale. Tuleb siis ka firma teha, vist.
y
yll/ 21. aprill 2016 09:46
ja raha saab see firma kust?
k
Kodanik/ 21. aprill 2016 08:14
Ehk siis nüüd kooritakse kõiki ja mõnuga ja veel rohkem, haige riik!! Eesotsas oma trahvide ja maksudega, mitte midagi muud ei kuule kui kõrgemad maksud ja trahvid. Eks nüüd hakatakse aru saama, mis on Ekre populaarsuse võti, nemad suhtuvad inimestesse inimlikult, mitte nagu loomadesse.
t
tark orav/ 21. aprill 2016 08:13
t
tallinnas vuravad ringi ministeeriumide autod,/ 21. aprill 2016 08:11
riigikogu õu ja parkimisplats on autosid täis. Kuidas siis nendega. sester ütles, et klepsud peale. minul on kunagi ühel autol olnud kleps peal, et seda hiljem ( müües) maha võtta jääb ikkagi jälg järgi.... NEED UUED TOBEDAD MITTELÄBIMÕELDUD SEADUSED VAESES EESTIS ON LIIAST. RAHVAS ON EESTIST LAHKUNUD JA NEED, KES ON OLUDE SUNNIN PIDANUD JÄÄMA, NEID KOTITAKSE. ( OLEN AUTOTU).
g
21. aprill 2016 08:22
Genotsiidi mõte ongi rahvast vabaneda, pole tähtis, millisel moel.
n
NÄRILINE / 21. aprill 2016 08:34
... kurb on see, et paljud mõtlevad veel lahkumisele eestist. kunagi lahkus suurpere Suits ja nüüd on nad õnnelikud. Eestis olid nad vaesed, palusid abi Mart Laarilt, et 8 last ja raske. Laar ei aita kedagi, endal taskud tarvis täita...
f
Fie ( peenmehhaanik - programmeerija )/ 21. aprill 2016 07:58
Ok. Saan hakkama ilma autota. Kui riigiasutus edaspidi seaduse jõustudes minult taas töö tellib siis arvele kirjutan aja ja transpordikulu jalgsi. Tund a 60.00 eur, tunnis läbitud 5 kilomeetrit. Siis võin seda auto maksu maksta ja teen ainult oma erasõite. Eeldan, et teisedki ettevõtjad samamoodi toimivad .
k
kohtuasi/ 21. aprill 2016 07:55
Üldiselt on asi jama. Kui ma tööautoga kähen sööklasse lõunale, on see siis erasõit? Kui president vurab Lätti lindudesse koos saateautodega või Ärmale magama, on see töösõit? Kas maksma pean igal juhul kui kasutan üks kord kuus tööautot surnuaial käimiseks ja muul ajal ainult töösõitudeks? Kas tõöl käimiseks ja töö juures kasutamiseks peaks olema mul mitu sõiduvahendit kui elan 20 km töökohast eemal ja oman kaubikut oma remondifirma tarbeks? Miks seda maksu võimsuse pealt hakatakse arvestama, see pole ju enam kuidagi auto erakasutusega seotud - tööautod on erinevad , erakasutus on ühesugune. Lahendada tuleks seejuures üheselt ka riigikogulaste töö (24/7) tarbeks autokasutus ja lõpetada see liisingumaksete maksmine kuluhüvitiste arvelt.

a
Aksel/ 21. aprill 2016 07:47
Rahandusminister väitis, et selle seaduse jõustumisel kaotab riik 5,1 milj EUR maksutulu. Kui nii, siis ma viskaks selle eelnõu kohe prügikasti.
Ja esmalt tuleks alustada ikka riigi valitsemiskulude kärpimisega. Teisalt tahaks teada, kellele seal RM need ettevõtjate ametiautod rahu ei anna; nende arvelt alustaks kohe kulude kärpimisega RM-s.
k
Koljupuur/ 21. aprill 2016 07:25
Seega lisandub veel automaks!!!
s
Se riik om ikka niii pekkis/ 21. aprill 2016 07:10
v
väike riik/ 21. aprill 2016 11:10
ei saagi nii hakkama, kui suur riik, seega peaksime ühinema mõne suure riigiga ja siis kulud väiksemad.
j
Juht/ 21. aprill 2016 15:45

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee