Eesti uudised

Juhan Kivirähk: Kallase kõne oli kramplik ja ebalev (77)

Karoliina Vasli, 16. aprill 2016 16:41
Foto: Arno Saar
"Ütleme nii, et Siim Kallas on parem kõnemees kui Toomas Hendrik Ilves, aga ta ei ole Lennart Meri," hindab sotsioloog Juhan Kivirähk tänast Siim Kallase kõnet.

"Eks ta natuke kramplik ja ebalev oli minu jaoks. Oleks oodanud, et ta oleks rääkinud siiralt südamest südamesse, mida ta tegelikult mõtleb," nendib Kivirähk. "Jäi väga ettevalmistatud ja konstrueeritud mulje. Et oleks ikka sees toetus Reformierakonna majanduspoliitikale, ettevõtjate küsimused ja muu taoline."

Samal teemal

Samas kiidab Kivirähk, et selgelt tuli välja Kallase sooviavaldus presidendiks saada. "Lõpusõna oli mõjuv ja õige - kui ikka sillani oled jõudnud, siis mine ka üle silla. Mida muud ka oodata, Kallas on kõikvõimalikud muud ametid ära pidanud."

Kivirähk: riigi toimimine pole presidendi pädevuses

Kallas puudutas oma kõnes teemasid otseses mõttes seinast seina, aga mis võiks üleüldiselt olla läbiv teema, mille üle presidendikandidaadid peaks diskuteerima? "Ega see jutt, kuidas riik peaks toimima, ei ole ju presidendi pädevuses ja nii oluline. Oleks ka Kallase puhul oodanud, et ta räägiks, kuidas üleüldse näeb presidendi rolli Eestis. Eks ta muidugi teoreetilisem küsimus ole," ütleb Kivirähk. 

Kivirähk räägib, et Kallase strateegias oli oluline tulla juba praegu välja sooviga riigipeaks saada, kuna Marina Kaljuranna toetus on ilma kampaaniatagi väga tugev. "Meediakajastustes on tekitatud mulje, et ongi otsustatud, kes saab presidendiks. Kallase jaoks on see väga ohtlik. Ka erakonna juht (Taavi Rõivas - toim) on öelnud, et nad toetavad seda, kellel ka suurim toetus rahva hulgas. Kahtlemata peab Kallas selle nimel tööd tegema."

Siiski lisab Kivirähk, et Reformierakonna jaoks pole oluline vaid rahva arvamus, vaid ennekõike seegi, et teised parteid nende kandidaati toetaks ja kandidaat riigikogus piisavalt poolthääli saaks ehk et otsustamine ei läheks valijameeste kogu kätte. "Eks pretendendi sõnumid peavad olema suunatud ka teistele erakondadele ehk seisukohad peavad olema piisavalt laiad ja atraktiivsed."

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee