Maailm

Täiendatud kell 22.00

FOTOD | Makedoonia kasutas põgenike vastu pisargaasi, Kreeka laidab seda

Õhtuleht.ee, 10. aprill 2016 20:02

61 KOMMENTAARI

g
geen/ 11. aprill 2016 13:52
m
MATS/ 11. aprill 2016 11:31
Saan kreeklaste suurest nördimusest täiesti aru. Nemad ootsid 15 tuhandest parasiidist lihtsalt lahti saada, kuid makedoonia politsei vaprus ja visadus keeras selle tuksi. Nüüd toida neid pagulasi aga ise! Omal ajal sai neid lahkesti vastu võetud (vahest olid smugeldajad-inimkauplejad kogunisti kreeklased ise, kes üleveolt kõvasti teenisid) Kreeka riik aga lootis pagulasi trumbina kasutada, et Euroopast taas uus ning uusi abirahasid välja pumbata. Aga neetud makedoonlased keerasid kõik tuksi, võtsid kätte ja panid piiri kinni! Nüüd tuleb aga Kreekal endal seda suppi helpida.
i
Indrek2/ 11. aprill 2016 10:21
Kummikuulidega tulistamine tuleb hukka mõista! Kasutama peab lahingmoona. Laske sadakond pärdikut maha ja riputage teistele vaatamiseks üles - kaob igasugune tung seal piiril kohe.
j
Juhan/ 11. aprill 2016 10:06
mis Kreekal siin laita või sõna võtta. pigem võiks vabandada, et tema territooriumilt on lähtunud vaenutegevus naabri suhtes. nad on ilmselt oma vahendustasud juba sisse kasseerinud ja nüüd sooviksid iga hinna eest neist maksnutest vabaneda, sest "teenus" ei ole andnud lubatud tulemust.
EL olevat ju lepingTürgiga selliste tulnukate tagasivõtmise osas, kes Kreekas asüüli ei soovi ja on illegaalselt riiki sisenenud. Kui ikka probleem tõsine ja tulnutelt enam midagi võtta ei ole, küll siis leitakse võimalus nad kokku koguda ja tagasisõidulaevadele paigutada. Enne tuleb aga lõunamaalaste kombel kõva kisa teha ja nõuda, nõuda ja veelkord nõuda !
v
vagulane/ 11. aprill 2016 09:47
pisargaas ja kummikuulid mõisteti hukka? ma saan aru kui tulirelvad ja ehtsad kuulid oleks hukka mõistetud, aga tavalised mässu-vastased vahendid? Kas nüüd siis peab kohalik politsei nendele toslemite hordidele lillede ja šokolaadiga vastu minema?
M
!/ 11. aprill 2016 11:23
Muidugi! Just nagu sakslased mullu oma esimesi pagulasi raudteejaamas vastu võtsid. Mulle on meelde jäänud üks tollane meie teles nähtud kaader. Grupp noori, miniseelikutes ja sügava dekolteega tibisid naeratavad ja hoiavad kõrgel ülal loosungit. Kuhu on kirjutatud WELCOME! ja maalitud väikesed punased südamekesed!
a
alf/ 11. aprill 2016 09:14
Tegelikult võib peatselt sarnane olukord piiril juhtuda ka Eestis. Huvitav , kas eesti lödipüksid julgevad ikka EU piiri kaitsta sarnaselt Makedoonia või Ungariga?
l
Larfasol losengidena/ 11. aprill 2016 10:16
Tekkis ka endal sama küsimus. Paraku 2007.a. pronksiööd (kui korraldajate Dmitri Linteri, Dimitri Klenski, Maksim Reva, Mark Sirõki poolt ülesköetud "pagulased" politseid ründasid) meenutades oli võitjaks pooleks agressor... Maksti veel "preemiatki". Kui ei suudeta riigisiseseid rünnakuid kontrollida, mis siis veel piiripealsetest rääkida...
j
11. aprill 2016 19:20
jah, kusik kgb käepikedused muidugi, kes siin igal pool pukki on jäetud, pandud, kuid rahvas hakkas n,ö. pead tõstma, mehed läksid abimentideks, koolipoisid olid hakkama eestit jälle võitudega omale tagasi, alles jätma, võtma, ning venkude l jama lõpetati. eesti rahvast kardeti. pigid pole eesti ajalooga vist kursis, et julgevad siia ma terroriga ronida...
t
To alf/ 12. aprill 2016 10:07
Ega ei julge ikka küll.Mõelda vaid pojuke saab ju mamma Merkeli käest peapesu.
I
./ 11. aprill 2016 09:09
Igasugune piiri rikkumine on annektsioon--seega sõjategevus ilma relva kasutamata.
Ja igal riigil on õigus ja kohustus (oma elanikkonna ees) oma riigipiiri kaitsta.
ä
ää/ 11. aprill 2016 08:46
Makedoonia vajab ilmselgelt euroopa solidaarsust ja abi Euroopa piiride kaitsmisel sissetungijate vastu. On häbiväärne, et see väike riik on jäetud üksi võitlema, ning veel virisetakse otsa, kui nad Euroopa piire kaitsevad. Kivide loopijad oleks väärinud isegi karmimat kohtlemist.

s
11. aprill 2016 08:28
Siin kiputakse jälle unustama, kes oli ründaja (agressiivne) pool. Tsitaat: põgenike seas levis kuuldus, et piiripunkt avatakse uuesti- kas see annab loa sissetungiks? Samamoodi võib keegi väita, et "sealpool" piiri võib karistust kartmata röövida, vägistada, tappa...
m
millegi pärast nn isist nii otsustavalt ühiselt rünnata ei soovi ./ 11. aprill 2016 01:55
No ei tea nüüd rünnata teadlikult piiri rajatist karjudes täna on viimne päev käes kivi peos, kas sureme siin või pääseme läbi otsustaval, ikka nii väga põgenemise moodi lõhnab.
q
QQ/ 11. aprill 2016 01:07
( Kreeka mõistis naabri tegevuse karmilt hukka. ) Kas Makedoonia piirivalve oleks pidanud niisama pealt vaatama kuidas need nii öelda sõjapõgenikud piirirajatisi lõhuvad?!?!? + Need nii öelda sõjapõgenikud loopisid Makedoonia piirivalvet kividega.
Refugees attempt to dismantle fence at Greek Idomeni camp, get teargassed.
https://www.youtube.com/watch?v=AQ1xF7hzo-8
Kreeka võiks ka oma piiri eest hoolt kanda ja KÕIK kes piiri ebaseaduslikult ületavad tagasi saata!!!
m
Mina laidan ka/ 11. aprill 2016 00:19
Pisargaasi asemel oleks pidanud surmav gaas olema!
õ
Õhtuleht/ 10. aprill 2016 23:55
Kas võib küsida, miks kustutati kommentaar "Mida pidi tegema"? Kommentaar koosnes kolmest lingist + küsimus, et tahaks aru saada. Kas uudiste lingid ei sobinud? Olid lõigud ametlikest uudistest. Daily Mirror 6 minutiline videolõik jne.
Ma võin ka lõpetada kommenteerimise kui see nii häirib. Aga tõesti ei saanud aru. Mille vastu eksisin?
t
Tead mis õhtuleht,/ 10. aprill 2016 23:59
Hüvasti. Ega kommenteerimine midagi muuda. Pollitkorrektsus ruulib,
ä
Ätt/ 10. aprill 2016 23:37
Peavad ikka kuradi head närvid olema Makedoonia politseinikel. Arvan, et paljudel oleks kiusatus õige lahingumoon rauda lykata selle märatseva röövlikarja taltsutamiseks.
K
!!!/ 10. aprill 2016 23:16
Kui Kreeka ei suuda ise oma piiri hoida (ei migrantide sisenedes ega ka sealt välja trügides), siis ärgu ta pangu pahaks, kui makedoonlased oma tööd paremini ning püüdlikumalt teevad. S.o. et omaenda riigi piiri valvavad j ebaseaduslikud piiririkkujad tagasi tõrjuvad. Ärgu kobisegu vaid õppigu parem naabrilt mõjusamaid ning tulemusrikkamaid töömeetodeid..
t
Tim/ 10. aprill 2016 22:50
Au tuleb anda praegu Makedooniale.Kui Kreekal on euroopast savi ja laseb illegaalsed immigrandid oma riiki mitte valvates oma piire siis peaks olema Kreeka mure mis neist saab.

k
Kreeka laidab/ 10. aprill 2016 22:42
Eks Kreeka ikka laidab seda. Nii on neil ja nende vahendajatel raskem vabaneda migrantidest. Vaevalt, et Kreekagi neid migrante oma pinnale soovib, lihtsalt mõtlesid , et on tekkinud tore ärivõimalus - raha kreeklastele ja migrandid sakslastele. Nüüd aga näed, väike ajutine tagasilöök.
m
Mjahh/ 11. aprill 2016 04:42
Päris kosutav oli ükspäev lugeda, et esimesed migrandid on juba võtnud kursi hoopis USA rannikule. Varsti saame näha kuidas seal see tolerastsus lõpeb.
Kerge on niikaua manitseda ja õpetada, kuni asi ennast ei puuduta. Eks ole?
Imelik oli ka uudis, et meie läheme enda kvoodile lausa Türgi rannikule järgi.
s
11. aprill 2016 10:10
sul on vale info, neid on veetud sinna juba palju.
m
mats maalt/ 10. aprill 2016 22:29
Krt! Türklastele jagatakse hunnikute kaupa raha ja muid hüvesid.Pisike Makedoonia seisab üksipäini ja kaitseb Euroopat sissetungijate eest.Tänutäheks saab hoopis sõimata,või paremal juhul tehakse nägu,et sellist riiki ega probleeme nende piiri pole olemaski.
m
Merkel/ 10. aprill 2016 22:33
tahab sama teha Liibüaga.
k
kevad käes/ 10. aprill 2016 22:45
nüüd hakkavad paadid Liibüast Itaaliasse liikuma. Põnev värk, milline leping ja kellega siis tuleb. Liibüal pole õiget valitsustki.
v
Valu/ 10. aprill 2016 22:06
k
kroku/ 10. aprill 2016 21:55
see kreeka ülesanne piirialal korda pidada! ise ei saa hakkama aga vingub kui teised korda peavad
k
Kreeka!/ 10. aprill 2016 22:15
35 tunniline töönädal!
Pension 55 eluaastat!
Toetan Kreekat!
Ja koheselt!
Eesti valitsus! Milles teie poolne panus?
Olen 56! Ja jään ka pensionile!
Kreeka alam pension 1248 eurot!
Ja milles siis küsimus--veel laenu andmises?
k
Kreekaga on kehvasti/ 10. aprill 2016 22:31
ei tea, kas peame jälle päästma hakkama? Pole eriti meie meediat jälginud. Kas keegi on seda Wikileaks infoleket (teemaks Merkeli ja IMF kohtumine) ka kommenteerinud? Hiljemalt juuniks peaks selge olema.
o
oeh/ 10. aprill 2016 21:54
Terved tugevad mehed seal nii vihased, kas keegi andis käsu kätte, et nui neljaks vaja tungida läbi tarade?! Kaitsku oma kodumaad, nii palju jõudu ja väge teistel! MIda teeb Euroopa selliste sissetungijatega?
M
?????/ 10. aprill 2016 21:44
Miks Kreeka laseb põgenikel üldse teise riigi piirile lähedale minna, tegu on ju ebaseadusliku piiri ületamise soosimosega. Je suis Macedonia
K
!!!!...!!!/ 10. aprill 2016 22:42
Kreeklased ei salli makedoonlasi, ei salli albaanlasi, neid on ka palju üle piiri valgunud. Türkidest pole üldse mõtet rääkida.
Sakslastesse suhtuvad külmalt, isegi turismipiirkondades ei taha teenindajad saksa keelt ära õppida, 2.MS pärand. Olen seal teadlike, haritute kreekidega üsna palju rääkinud kunagi aastaid tagasi, kui mitmeid kordi seal käisin. Venelased lähevad neile kapitaalselt palju paremini peale, kui mingid Lääne-Euroopa suurrahvad. Õnneks kreeklased suutsid Rhodose saare päästa suurema hunniku sissetungijate eest.
Jõudu Kreekale, ilusale ja toredale maale, pabulaste saatmisel Türki ja edu EL-le Türgist omakorda nende vastuvõtmisel.
m
Makedoonlased käitusid,nagu vaja./ 10. aprill 2016 21:33
Igal riigil on õigus oma piiri sissetungijate vastu kaitsta.
Ka oma maa märatsejaid taltsutatakse vajadusel gaasi ja kummikuulidega.
o
oletame, et/ 10. aprill 2016 21:42
Venemaa poolt hakkaksid rohelised mehikesed nii üle piiri murdma. Kas oleks ok? Kui ikka tuleb vähemalt 500 tk sooviga murda üle piiri, käitub agressiivselt, asüüli ei taotle ja korrale ei allu?
Muideks keegi ei ole kunagi kobisenud, kui oma inimeste vastu samu meetodeid kasutatakse. Nt hiljuti toimunud meeleavaldustel Prantsusmaal.
v
Võõrvallutajaid/ 10. aprill 2016 21:48
tuleks taltsutada raudkuulidega. On loodussõbralikum, kui plii, nohh.
K
!/ 11. aprill 2016 13:52
Kaasaja armeede automaatrelvades kasutatakse siiski rohkem vasest kuule.
i
illegaalsete migrantide/ 10. aprill 2016 21:11
m
Maakeeli.../ 10. aprill 2016 21:35
...võõraste sissetungijate-piiri rikkumist üritajate.

k
Kreeka hoidku / 10. aprill 2016 21:02
oma mokk mättas. Kuradi rotid, maksku eestile ja teistele enne oma võlad ära, siis hakaku midagi kobisema. Saivad nutsu kätte ja nüüd teenivad inimkaubandusega veel miljardeid juurde. Saatku need molud Türki tagasi nagu käsk oli, mitte ärgu saatku neid teistesse riikidesse. Kui muidu aru ei saa tuleb sõjavägi päris relvadega vastu panna, enne kui hilja.
a
.../ 11. aprill 2016 10:16
arvan, et juba ongi hilja
e
11. aprill 2016 20:43
eesti vanasõna - parem hilja, kui mitte kunagi.
e
11. aprill 2016 20:43
eesti vanasõna - parem hilja, kui mitte kunagi.
s
sinepigaas/ 10. aprill 2016 20:59
Parim on sinepigaas. Sakslased kasutasid seda esimeses maailmasõjas.
s
Scaramanga/ 10. aprill 2016 20:57
Nõustun kreeklastega, pisargaasi ja kummikuule võib kasutada ainult juhul kui oma kodanikud protesteerivad kärpemeetmete vastu !
k
kaks varianti/ 10. aprill 2016 20:54
variant a: Kreekas on sõda, millest keegi ei ole kuulnud.
variant b: Jälle on artikli kirjutanud ja toimetanud rumalada inimesed.
Ma kaldun variandi b poole - artikli on kirjutanud ja toimetanud rumalad inimesed.
r
reku/ 10. aprill 2016 20:51
Võib veel karmimaid meetmeid kasutada
e
Euroopa/ 10. aprill 2016 20:42
Mida siin Kreekal laita? Pange laeva peale ja tagasi. Paljudes kohtades pole sõda ja pole ka vaja põgeneda. Tänu Saksamaale, et kiitsid, et tulge, suured rahad taga ja ka elamine. Nüüd ollakse hädas. Iraanis, Iraak jne. pole sõda. Miks Eesti neid võtab? Kus pole sõda tagasi kupatada. Kui juba julmalt tungitakse, loobitakse kividega siis see juba näitab, et selliste inimestega tuleb veel suured probleemid. Sõjapõgenik on kartlik, tasane ja vaoshoitud, hirm ja silmis abipalve. Mitte need, kes märatsevad piiride ääres. Need ei ole sõjapõgenikud vaid ihkavad saada Euroopa poolt elamist ja ilma tööta raha ja pealekauba veel valget liha.Tagasi nad saata kõik. Kas ükskord Euroopa juhid ärkavad pikast koomast?
e
Ei ärka/ 10. aprill 2016 20:50
Selliseid, kes nii mõtlevad, käsitletakse tänapäeval halvas mõttes äärmuslikena.
Selline on mentaliteet:
http://epl.delfi.ee/news/eesti/poliitikaguru-analuus-kust-on-eestisse-tekkinud-poliitiline-radikalis...
Muideks ise ei kuulu ühtegi erakonda, ei vihka jne. Lihtsalt pean toimuvat totruseks ja vist ei suudagi hakata mõtlema nii nagu populaarsed eurooplased, sh meie poliitikud.
s
see ei ole kooma/ 10. aprill 2016 20:52
see on uus ideoloogia. Multikultuursus, piirideta liikumine, inimõigused jne.
t
The Religion of Peace™/ 10. aprill 2016 22:02
Pealekauba valget liha?
Et nagu kanaliha ja valget kalaliha (mitte punast kala)?
Kanasupp on päris hea ju, mis valgel lihal viga?
M
?/ 10. aprill 2016 20:38
Mida tuleks ja võiks sellistes olukordades kasutada? Vägagi õige tegu sest nad ei allu korrale ja kas siis nendepoolt loobitud kivid olid nagu sulepadjad. Selliste piiririkkujate pihta oleks mõnes muus riigis juba kasutatud õiget lahingu moona.
M
?/ 10. aprill 2016 20:38
Mida tuleks ja võiks sellistes olukordades kasutada? Vägagi õige tegu sest nad ei allu korrale ja kas siis nendepoolt loobitud kivid olid nagu sulepadjad. Selliste piiririkkujate pihta oleks mõnes muus riigis juba kasutatud õiget lahingu moona.

a
ajakirjanikule/ 10. aprill 2016 20:35
Mitte põgenike vastu, vaid sissetungijate vastu (nad ei tahtnud ju Makedooniast põgeneda.
m
10. aprill 2016 20:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
v
Veel/ 10. aprill 2016 20:33
https://www.youtube.com/watch?v=TB3m2YeB84o
Kas keegi selgitaks mulle (keegi kompetentne), kuidas tänapäeval võib piire kaitsta? Äkki peab lilledega vastu minema?
Kuidas käitutaks minuga kui ma läheks nt mõne võõra riigi piiri äärde ja hakkaks kividega loopima ja üritaks piiri ebaseaduslikult ületada?
h
Hihhii/ 11. aprill 2016 05:30
Sind lastakse lihtsalt hullu koera pähe maha kui piiril märatsema hakkad.
Ning keegi ei tea pärast, kas kadusid seal või siinpool piiri.
s
see pidi suur vabadus olema./ 11. aprill 2016 06:01
Noh tuleb hüppata kivide eest minema, kui saliivate lemmikud sind pilluvad.
k
Kuule miinusepanija/ 10. aprill 2016 21:32
Tundub, et sina ainsana tead vastuseid minu küsimustele. Selgita siis.
n
no/ 11. aprill 2016 07:52
Ma pole küll miinust pannud ja olen üldiselt nõus. Aga asjal on ka teine pool , ja nimelt-käsk Merkelilt migrandid vastu võtta. Nüüd hakatase vahetama üks-ühele Türgiga. Ja kontrollitud( teadagi kuidas) saadetakse mujale EL riikidesse. Mul on Kreekast kahju, kunagi nii kaunis maa on muutunud läbustatud poriseks mülkaks. Paguased ei tea midagi hügeenist ega muust, kus söövad, seal s.tuvad.