KES ON SÜÜDI? Prantsusmaa lennuõnnetuste uurimise komisjon BEA selgitas välja, et Germanwingsi surmapiloot Andreas Lubitz poleks tohtinud kunagi lenduriluba saada, sest juba enne õpinguid ja ka nende vältel ilmnesid tal tõsised psüühikaprobleemid.Foto: Reuters / Scanpix
Maailm
24. märts 2016 06:00

Germanwingsi surmapiloot Andreas Lubitz püüdis abi saada 41 arstilt (4)

Täna möödub täpselt aasta Germanwingsi surmalennust 4U9525, mille puhul võib küsida, kas seda ongi päris õige nimetada lennuõnnetuseks. Oli ju tegemist, nagu hiljem selgus, piloodi ettekavatsetud otsusega, tahtliku katastroofiga, enesetapuga, mis võttis elu veel 149 inimeselt.  

Täna möödub täpselt aasta Germanwingsi surmalennust 4U9525, mille puhul võib küsida, kas seda ongi päris õige nimetada lennuõnnetuseks. Oli ju tegemist, nagu hiljem selgus, piloodi ettekavatsetud otsusega, tahtliku katastroofiga, enesetapuga, mis võttis elu veel 149 inimeselt.  

Seepärast räägitakse kolmes leinavas riigis – Saksamaal, Prantsusmaal ja Hispaanias – pigem katastroofist. Aasta aega on juhtumit uuritud ja tulemused neil päevil avalikkuse ette toodud. 

Prantsuse lennuõnnetuste uurimise komisjoni BEA (Bureau d’Enquêtes et Analyses), kelle töö tulemused on juhtumite juriidilisest arutamisest sõltumatud, järeldused tekitavad palju küsimusi. Selgus, et Airbus A320 esimene ohvitser ehk teine piloot Andreas Lubitz poleks tohtinud kunagi lenduriluba saada, sest juba enne õpinguid ja ka nende ajal ilmnesid tal tõsised psüühikaprobleemid. Ka Lufthansa lennumeditsiini teenistusele oli ta kaevanud depressiooni ja enesetapumõtete üle, tundnud vaevusi silmades ja kõrvus. 

Edasi lugemiseks:

Telli Õhtuleht Kirjastuse digipakett ja saad

Vaata võimalusi
  • ligipääsu kogu Õhtulehe tasulisele sisule
  • vähem reklaami
  • jagada lugemisõigust nelja sõbraga
Näita vähem
1 € / kuu9.99 € / kuu
-90%
Telli

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
  • Ühe artikli lugemisõigus
Näita vähem
3.99