Eesti uudised

"See tunne oli jube – hoida kätel lapse liikumatut ja tuima keha."

Liis Vaksmann, 23. märts 2016 06:00

57 KOMMENTAARI

p
pihkva oblast / 25. märts 2016 21:10
ja nii ongi, mitte keegi ei vastuta karistada ei saa ja kahjusid sisse ei nõuta
l
Lausa/ 24. märts 2016 19:26
igal spaakülastusel hulbib kusagil basseinis paarike, edasi-tagasi üksteise peal. Teenindajaid see ilmselt ei sega. Täiskasvanud pööravad selja, mürsikud ei pööra.
n
25. märts 2016 16:04
Need vaesekesed on koduta inimesed, pole muud kohta, nad on õnnetud inimesed. Või ehk siis liputaja tüüpi, kes muidu hakkama ei saa, kui keegi pealt ei vaata.
l
Little cat / 24. märts 2016 11:15
Vanemad peaksid vastutama laste turvalisuse eest ja vaatama laste järgi!
l
Little cat / 24. märts 2016 11:14
Vanemad peaksid vastutama laste turvalisuse eest ja vaatama laste järgi!
m
m/ 24. märts 2016 09:02
jah ,lapsevanemad valvake ise oma lapsi ----need on ju teie lapsed -kõige kallimad
o
onujyri/ 23. märts 2016 21:53
Külastasin hiljuti koos 8 aastase lapsega Singapuris Sentosa teemaparki kus ka veepark. Silma jäi kui palju on panustatud turvalisusele. Madal kanal või oja mis läbi pargi keerutas ja kus ujuda või mingi rõngaga voolus kulgeda sai oli turvatöötajatega kaetud nii, et neil oli kogu aeg silmside ja keegi ei liikunud oma kohalt 10 meetri kaugusel oleva kolleegi juurde lobisema. Rääkimata vähe ekstreemsematest atraktsioonidest. Loomulikult on vanema asi vaadata oma laste järele kuid ka vanemal endal võib midagi juhtuda. Veekeskuses / Spa peaks ikka olema kaetud pideva järelvalvega eriti atraktsioonide juures. Seal oleme ikka nende vastutusalas ja peaksime ennast turvaliselt tundma olenemata millises füüsilises vormis oleme.
k
kle/ 23. märts 2016 20:20
olen isegi kaks poega kasvatanud.see kull on kasvatuse viga ei lapse viga. kui on uliaktiivne,siis ongi vja rohkem tähelepanu hoida ja soovitan terapeudile minna,mina käisin lapsega ja sain abi ja head soovitused temalta.joudu ja head närvi hyperaktiivse voi täiesti kasvatamata lapsega. kui ei tunne ei teid ja ei teie last
e
23. märts 2016 18:33
ei maksa alati süüdistada vanemaod, minu tütrel lihtsalt laps pani oma tahtmist mööda kuskile, oli kadunud, tütar oli nii endast väljas, otsis, ei leidnud ka veel kuskilt, õnneks lõpuks leidis. tänavalgi on sama tierts tal jooksu pistnud, õnneks ise koju tulnud. muret kui palju. eks mu tütar oli ise ka väiksena suht samasugune, rebis mänguasjade poes mimgi mängujänku pihku ja pani poest välja jooksu, ma vaatasin, mis see umbes maksab õnneks enne, kassas viskasin ruttu 5-se letti ja jooksin väiksema lapsega koos tal järgi, sain napilt sõiduteel autode alla jäämast takistada, haarastn natist kinni.

t
töötan ujulas/ 23. märts 2016 17:09
Tihti helistatakse ja küsitakse kas 8,9 või 10 aastane tohib üksi ujulasse tulla. Keeldu pole, aga olen alati öelnud, kui te usaldaksite oma lapse ka üksi näiteks jõe äärde ja laps ujuda oskab, siis tulgu. Loomulikult on meil valve, aga loota ainult 100% ujulatöötajale on küll liigne.
m
Merili/ 23. märts 2016 15:28
Jumal tänatud,et pereisa läks veel ujuma.Näiteks värska spaas käies on seal selline nagu kasvuhooneala vees.Sealt ülevalt mõlemalt poolt sajab sulle vihma peale.Olen näinud noori seal peakaid hüppamas.Täielik ime,et kellegi aju pole veel vees ujunud.Vetelpäästja on olnud lapseohtu välimuselt 16-18a.tüdruk,kes on ninapidi oma telefonis.Tihti käib kõrval ujumisbasseini poole peal.Ei mingit järelvalvet.Tuleb tunniatada,et väiksemad lapsed alati enamus 2lapsevanemaga ja vanavanemadki kaasas.Muidu tore peredele ajaveetmiseks.Aga jah,meil on uppuja päästmine enda asi.Igatahes südamlikud tervitused ja tänu päästjale.Iga heategu tuleb tagasi :)
h
haige värk/ 23. märts 2016 14:46
Kui kommentaare lugesin siis selgus et päris mitu inimest on just laulasmaa spaast inimest päästnud
e
Eva/ 23. märts 2016 13:08
7a tagasi samas ujulas tõmbasin vee alt välja umbes 2a poisi, kes üksi trepist basseini kõndis. Laps köhis ja haaras kramplikult mul kaelast kinni. Alles minuti pärast ilmus basseini äärele 8-9a vend, kes ütles, et tema pidi last vaatama, kuna ema on mullivannis. Käskisin poisil emale juhtunust rääkida, et ta ei jätaks last oma venna hooleks. Kuna ise olin koos oma lastega ja juhtunust kergelt šokis, jäi mul endal emaga rääkimata. Aga oleksin pidanud!
v
veel parem!/ 23. märts 2016 14:12
Votvot, see on muidugi veel "parem" lahendus, kui vanemad lapsed, 6,7, 9, 10 aastased pannakse väiksemaid vaatama ja kantseldama! Mis rõõmu see 9 aastane laps siis sellest spaasolemisest saab, kui peab väikese venna järele valvama?? Vanemad unustavad miskipärast ära, et ka suurem laps on siiski LAPS ja talle ei saa, ega tohigi kohustuseks panna lapsehoidjaks olemist! Laste (nii väiksemate, kui suuremate eest) järele vaatavad vanemad. 9 aastasel ei ole, ega saa olla taolist ohutunnetust, mis on väljaarenenud täiskasvanutel. Kui see väike oleks uppunud, kes oleks siis lapse surmas süüdi? Suurem vend, 9 aastane, et lahkus korraks? Ei- süüdi oleksid vanemad, enda läbimõtlematus ja vastutustundetus käitumises! Ega need vanemad ei õpi ka, enne, kui õnnetus juhtub...
o
Oijahh.../ 23. märts 2016 15:22
Jalutasin koeraga pargis, kus poiss (vanust umbes 8) üritas vankris nutvat väikevenda rahustada, pakkudes lutti ja kiigutades, vaatan mina, et lähedal ühtegi täiskasvanut ei ole, küsin poisilt, et kus ema on? Poiss vastas, et ema on seal ümber nurga asuvas ilusalongis, küünehoolduses! Ma küsin, et miks ta siis ise sealsamas ei ole koos väikevennaga, ütles, et ema käskis parki minna, sest ilusalongis ei tohi olla karjuvaid lapsi- mis on õige (miks peavad teised kliendid ja töötajad taluma vääksumist), AGA on alles "emme", mõtlesin. Kuna mul oli kiire, siis soovitasin poisil siiski ilusalongini jalutada ja emale märku anda. Mis siis on olulisem, kas nutva beebi rahustamine või maniküür? Koduteel mõtlesin, et kindlasti saab vaene poiss ema käest hoopis sõimata, et väikevenda rahustada ei osanud...no tõepoolest- 8 aastasel ei saa olla mingit emainstinkte või võlutrikke, mis on mõnel kogenud lapsehoidjatädil :( Kahju, kahju, kahju sellistest peredest!
k
Kahjuks/ 23. märts 2016 12:57
ma ei leidnud artiklist MITTE ÜHTEGI TÄNUSÕNA LAPSE BASSEINI PÕHJAST LEIDNUD JA KINDLAST UPPUMISSURMAST PÄÄSTNUD HÄRRALE ??? Ka mitte elustaja(te) aadressil. Kuidas on see võimalik - kus me elame ja kelleks me muutunud oleme ? HÄBI-HÄBI-HÄBI, nii SPAA JUHTKONNALE, kui LAPSEGA KAASAS OLNUD TEGEVUSJUHENDAJALE-KASVATAJALE, kui ta EMA just ei olnud, nagu kirjutatakse.
i
Indrek/ 23. märts 2016 12:52
Asin saavutamas absurduse tippu.Tegemist on ju kokkhoiuga aina pingelisema konkurentsis.Rein Porro üleeile Ringvaates - "Odavlennufirmade lennukit on juhtima asunud omanikud kabinetis laua taga,kus läbi telefoni annavad lennukikaptenile loa , kas sõita edasi teisele lennuväljala või kasvõi... sõltumata ükskõik millest maanduda.
k
Ken Taur/ 23. märts 2016 11:16
Õpetage lapsed maast madalast ujuma ja probleemi pole.
Oma lapselaps hakkas 2-kuuselt ujuma õppima ja praeguseks (6-aastane) teeb mulle pikas bassus juba ära.
l
Lapse ema/ 23. märts 2016 14:47
Kogu idee on õige, õpetage lapsi ujuma ja vees hakkama saama. Siiski...
Esiteks- alati pole küsimus oskuses ujuda, upuvad ka hea ujumisoskusega inimesed (terviserike, paanika...mida iganes).
Teiseks- 2-kuune laps ei õpi ujuma, vaid oskab seda intstinktiivselt ja kui vahepeal veega kokkupuudet ei ole, siis kaotab selle oskuse umbes 6-kuuselt. Alles siis saab rääkida ujuma õpetamisest.
Kolmandaks- kui sa pisutki ujuda oskad ei saa puht füüsiliselt 6-aastane sulle "teha pikas bassus ära", ta peaks olema selleks füüsiliselt umbes kaks korda tugevam kui sina. Ainus variant on, et sa ei ole ise eriti ujuja?!
Neljandaks- Antud artiklis ei ole küsimus mitte ujumisoskuses vaid asjaolus, et basseini võimalust pakkuvas ettevõttes puudub päästja kompetents. Ja see on lubamatu!
Kokkuvõtteks- Sinu mõte on õige aga näide täiesti välja mõeldud ja seega kahandab sinu mõtte väärtust!
Lugupidamisega,
8-aastase ujuja ema.
e
ettepanek (olen ka ise ema)/ 23. märts 2016 11:10
Miks taolised spaad ja veekeskused ei võiks lasta alla 15 aastaste laste vanematel näiteks oma käega allkirjastada ENNE spaasse sisenemist paberi, kus selgelt kirjas, et lapse eest VASTUTAVAD selle lapse vanemad? Allkiri alla ja korras. Ehk see paneb vanemaid natuke hoolikamalt oma laste järele vaatama? Vetelpäästja sekkub vaid hädaolukorras, kus tõesti tuleb hakata kiiresti elustama vms, mitte ei paku lastehoiuteenust. Vetelpäästja jälgib kaameratest olukorda ja lapsevanemaid ja kui keegi on liialt pikaks ajaks süvenenud oma nutitelefoni või lobiseb ja lapsed üksi vees, siis läheb ja mainib korra, et nad on allkirjastanud lubaduse lapsi jälgida, mida nad ei tee ning palun lahkugu!
k
kõik õige/ 24. märts 2016 00:55
jutt õige aga kui vetelpäästja sekkub vaid hädaolukorras, siis kas see ei olnud juba hädaolukord, kui keegi üldsegi kõrvalseisja lapse veets välja tõi

t
Tõde/ 23. märts 2016 10:38
Nt Tabasalu ujulas olid vahepeal töötajateks/vetelpäästjateks võetud kaks täisalkohoolikut, kellede tervislik seisundki poleks neil võimaldanud vettegi minna, rääkimata mingist kellegi päästmisest või elustamisest.
Nõutavad kohad täidetakse võimalikult madalat palka saavate tegelastega, kelledel igasugused oskused puuduvad, arvatavasti ka ujumisoskus.
j
Juss/ 23. märts 2016 10:21
Juba ajudele hakkab,lasteaia kasvatajad,õpetajad,vetelpääste töötajad jne.tegelegu lastega ,aga mitte lapsevanemad.Ärge arvake,et olen laste vihkaja,naudin praegu puhkust oma 4 lapsega ka spaas,aga valvan ja tegelen oma lastega ise.Kuid ilma järelvalveta lapsi on siingi,emmed läkutavad basseini ääres baaris ning lapsed teevad,mis soovivad.
m
Murakas/ 23. märts 2016 10:11
Lapsed käivad tihti omapäi lõbutsemas, aga kes garanteerib, et mõne eaka inimesega mingi terviserikke tõttu midagi juhtuda ei saaks, õigemini ükskõik millises eas kliendiga? Turvadel peaks üldse tööpostil telefon keelatud olema!!
p
Piret/ 23. märts 2016 10:09
Käisime perega umbes aasta tagasi Laulasmaa spas. Samas voolubasseinis hulpis üksi umbes 4-5 aastane tüdruk, kelle vanemaid ma lõpuks ei suutnudki tuvastada. Tal olid õhuga balloonid pandud ümber keha, kuid need olid selleks hetkeks nihkunud ümber käsivarre. Mulle tundus ta ujumine kahtlane, sest ta nina oli rohkem vee all, kui pinnal. Tõmbasin ta välja- selgus, et laps uppuski. Nii et on olnud küll sarnaseid juhtumeid.
v
vanaema( see teine)/ 23. märts 2016 10:05
Jah, see, et vanemad peavad oma lastega tegelema ja neid kasvatama, ükskõik kus, on täiesti selge, aga sellistes kohtades, kus tegemist suurema riskiga, st veega, siis on ELEMENTAARNE, et basseinide juures peab olema ka vastava väljaõppe saanud , st medharidusega, vetelpääste koolitusega töötaja! Ja punkt! Kelle ülesanne on jälgida kliente ja hoida ka korda!
Kui sellist vastavat töötajat pole, siis pole see veekeskus ka litsentsi väärt!
u
urr/ 23. märts 2016 09:59
Lapsi peaksid tõesti eelkõige vanemad jälgima, aga SPA peaks igal juhul ohutuse tagama, sest ka täiskasvanud külastajaga võib midagi juhtuda. Kas siis ongi teiste külastajate kohustus teda päästa ja elustada???
s
See / 23. märts 2016 09:37
pidev heaolu nautimine koos suure vabadusega teeb ilmas palju kurja.
v
vee/ 23. märts 2016 09:36
Kohe hakkab kaitseliin tööle. Kas teil häbi ei ole!
Kuidas saab teie töötajatel olla ülevaade basseinis toimuvast, kui laps oli põhimõtteliselt ju ära uppunud? Nad ei märganud ju seda. Kuidas saab midagi sellist väita?
Ja kui seljale koputamine on elustamine, siis no sorry, ma olen siis meditsiiniteaduste doktor.
Igaljuhul on väga vastutustundetu sellist asutust pidada, kui ei jõuta vetelpäästjat palgata. Minu meelest peaks see olema iseenesest mõistetav. Lapsed võivad ju järelvalve all olla, aga igalühel võib tekkida terviserike, või jäheb kogemata vesi ninna-kurku...
Asutus kinni panna, kuniks vetelpäästja tööle hakkab!
Tänud päästjale!
t
tabelid/ 23. märts 2016 10:24
Tehakse tulude ülevaateks Exceli tabel, kus on kirjas töötajate palgad: koristaja, klienditeenindaja, kokk (ilmselt vist ei ole, toit tellitakse kusagilt sisse, tuleb odavam?), juhataja jne...vetelpäästjad nt 2 tk on suure küsimärgi all, kuna tabel näitab, et taolisi hädajuhtumeid, kes keegi on uppumisohus esineb ehk 2x aastas- järelikult oleks vetelpäästjate palkamine ju mõttetu KULU!!! Parem nõuame neid kõiki oskusi ja tegemisi klienditeenindajalt- kokkuhoid missugune! Kelleltki, kes võib olla kõva müügimees, kuid uppujat veest tuua ei suuda või tuleb mingi muu blokk ette. Ei saagi nõuda kõike ühelt inimeselt! Ka mitte siis, kui ta on läbinud esmaabikoolituse- paljud lihtsalt ei suuda kriisiolukorras selge peage mõelda ja satuvad ise paanikasse. Meditsiiniväljaõppe saanud ja praktiseerinud inimene aga suudab. Asutus, kes nii olulise asja tähelepanuta jätab, tuleb sulgeda!
c
Clea/ 23. märts 2016 10:47
Jah, nii see KAHJUKS on, et enamus inimesi tahab saada parimat teenust poolmuidu..., aga mina olen lapsevanemana nõus maksma pileti eest 10 € rohkem spaas, kus ON vetelpäästja! Kui on valida 3 variandi vahel ja ainult ühes on, siis valin selle. Mina ei ole iial oma last jätnud järelvalveta, ka korraks mitte. Ka suvel rannas, kui laps läks liivavormidele vett tooma ämbriga, olin mina vaid mõne meetri kaugusel ja ei nautinud silmad kinni päikest, vaid istusin ja jälgisin kogu aja! Samuti spaas olen alati lapse kõrval. Kui olem etahtnud mehega kohustustevaba puhkust, oleme läinud kahekesi, laps kodus vanaemaga. Inimesed peaksid endale esmalt aru andma, missugust puhkust soovitakse: kas sõbrannadega chillimist, romantikat kalli kaasaga või perepuhkust lastega- neid kolme ei ole kuidagi võimalik ühendada! Aga õnnetus ei hüüa tulles, ka nende vanemate puhul, kes valvavad oma lapsi, ka täiskasvanutega ja vanemate inimestega juhtub. Näiteks keegi kukub basseini, libastub. Või mõnd eakat tabab terviserike...Vetelpäästja peab siiski olemas olema! Kas selleks, et oma lapsi mittejälgivaid vanemaid NOOMIDA ja meelde tuletada, et kui nad ei jälgi oma lapsi, siis tuleb neil kahjuks lahkuda! Vaat sedasi.
n
nõustun/ 23. märts 2016 11:57
Nii on- inimesed soovivad lihtsameelselt ühendada romantilise puhkuse ning võtavad lapsed kaasa. Sellest ei tule üht, ega teist, sest kui lähed kuhugi koos lastega, pead neid pidevalt jälgima, sest sina lapsevanemana vastutad nende eest!
t
teadja./ 23. märts 2016 15:07
To oik. Ära nyyd päris lolliks ka mine :-) Noo 50€ päevapilet, siis peab kyll midagi väga erilist olema, kas siis hinna seda on yhe kordne päevapraad ja massaaz.
s
Sulle/ 24. märts 2016 00:59
kõike ikak raha eest ka ei sa. on olnud surmaga lõppevad õnnetusi kohtades, kus maksad oma vääringus pileti. ajuvaba jutt

h
H.T/ 23. märts 2016 09:24
Meie käisime eile lastega Aqua Veekeskuses, basseini poole peal ja ohhh minu üllatuseks, kui nägin millega tegeles nn vetelpäästja neiu, istus oma telefnis ja tegeles ainult sellega, mida tegid lapsed, sellele väga tähelepanu ei pööranud :(
h
hmm/ 23. märts 2016 09:41
Arvata on. Pooled müüjad ja teenindajad on töö ajal ninapidi telefonis ja teadagi mida seal tehakse. Mina läksin kunagi silmaarstile ja arstil oli laua peal arvutis rate hindamine parasjagu pooleli. Võttis minut aega, enne, kui ta sai selle kinni pandud.
Käesolevas juhtumis oli analoogiline variant. Töötajad pläkutasid maast ja ilmast, basseini poole ei vaadanud keegi. Ja ärgu tulgu väitma, et nad arutasid töö asju :)
a
Ane/ 23. märts 2016 13:11
Ma läksin nahaarsti juurde, see korjas esmalt arvutis Farmivilles porgandid kokku ja siis kuulas mis minu probleem...õigem oleks öelda ei kuulanud, vaid oletas ja määras valeravi....
h
HT/ 24. märts 2016 01:01
ja sellises olukorras kohe märkus juhtkonnale teha! Parim veel! oma telefon ka välja tuua ja vot dokumenteerida kohe pilte 5 x iga 5 min tagant teha. KUI e koik protestime nende telefonis istuvate töötajate vastu, tuleb ka lahendus. Neil tööpostidel peaks üldse tel kelatud olema...
õ
õpetajad/ 23. märts 2016 09:21
paneb tõesti imestama, et õpsid julgevad õpilastega spades käia, kui eal igasugune valdaja poolne järelvalve puudub!? Õpetajaal on kaasas 10 - 20last ja neid ta üksi-kaksi valvata ei suuda.
n
no/ 23. märts 2016 08:58
pagan, ei saa iga basseini otsas istuda arst kohvriga jne, vanemad peavad oma last ikka valvama
u
uipuu vanemad/ 23. märts 2016 08:46
Olen isegi olnud veekeskuses, kus vanemad vahivad saunade vahet joosta ja eelkooliealised kargavad kus juhtub ja kuidas juhtub basseinidesse. Ka sinna, kus vesi kaugelt üle pea käib ning mitte kõik ei ole ujuda osanud.
i
Insener/ 23. märts 2016 08:30
Minu teada on seal spaas 4-s keeles teated väljas et eraldi vetelpäästet seal ei ole. Ning tuleb tänada külastajaid kes kui näevad midagi kahtlast, reageerivad koheselt, mitte ei hakka mõtlema et pole minu asi...
l
last kaitsta on vanemate kohus/ 23. märts 2016 08:30
Mida te ometi räägite - spaa töötajad ja kes teab veel vastutagu. Ma ei jäta mitte iialgi oma lapsi teiste vastutada kui ise seda teha saan. Ei saunas, ei spaas, ei rannas - ma ei puhka ise, vaid kindlustan oma lapse elu. Iga minut! Kas hakkab kergem kui lapse hukkumise korral saate teistele näpuga näidata? Siis ei tohiks teil küll lapsi ollagi, aga kui juba on, siis olete teie nende elukindlustus nii palju kui võimalik. Vaatan rannas - ema pikutab, kõht taeva poole, aga lapsuke tatsab vees!?! Selliselt peaks küll lapse ära võtma. Unustage oma lõbud, lapse elu on tühtsam. Või ei?
s
soobel/ 23. märts 2016 08:00
Aga tõesti, mille jaoks siis vanemad on, kui nad millegi eest ei vastuta. Ikka teised süüdi.
m
Mida/ 23. märts 2016 08:31
k
Kustutatud kommentaari kirjutaja / 23. märts 2016 09:21
Õhuleht võiks vastavad seadused üle vaadata, kes vastutab lapse elu ees ja kes mitte. Vanematele on vaja selgeks teha, et laps on ainult nende vastutusel, et ei tekiks petlikku ettekuijutust, et kõik teised vastutavad nende hoolimatu käitumise eest oma lapsega.
s
sedä näe ette?/ 23. märts 2016 20:46
ei saa aru. on siis tänäpäeval vaja juba naistearsti ooteruumi panna hoiatuslehed naistele,et lapse sunnitamine toob kaasa ka vastutuse lapse eest?täiesti haige suhtumine
j
jube jah, isegi selliste kurbade lugudega saab õhtaleht raha teha..../ 23. märts 2016 07:55
a
Arvaja/ 23. märts 2016 10:00

a
ab/ 23. märts 2016 07:50
eurolodevus on siis ka siia riiki jõudnud!
j
Jüri Kukk/ 23. märts 2016 07:41
Naljakas, et spaa esmane reaktsioon on — meil on kõik õieti, inimesed on kompetentsed, vanemad vaadaku ise laste järele...
e
evik/ 23. märts 2016 08:04
muidugi peavad vanemad jälgima oma last, selge see. väga kurb juhus.
minul juhtus selline asi, et panin lapse 6-7a-ne, laste basseini ja ütlesin- ole siin. ise läksin suurde basseini paari tiiru tegema. äkki vaatan- oma last ei kusagil, väga ehmusin, siis mõtlesin, et on sauna läinud... siis järsku näen- pikas basseinis ujub suurte meestega. oh rõõmu! aga peab jälgima oma last iga vanem , see on tõsi. ja basseinitöötajad peavad ka valvsamad olema, aga ei jõua alati, inimlikult arusaadav. õnnelik õnnetus seekord!
n
nojah/ 23. märts 2016 08:22
no nii käituda väikese lapsega näitab küll väga suurt rumalust
n
Nojah/ 23. märts 2016 07:38
Aga näed - Õhtuleht saab päevapileteid jälle müüa niiet mühiseb. Edu.
n
Nojah-le/ 23. märts 2016 10:15
Aga mitte kõigile.Ei ole nii rumal.et ostaks.
e
ei/ 23. märts 2016 20:52
osta,aga nii huudishimulik oled kuidagi, et lugematta ka ei jäta
k
külastaja/ 23. märts 2016 07:18
eks nüüd administraator saab medali ja tunnustuse---edu

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee