Eesti uudised

Koolikiusamise ohver: olin jõuetu midagi tegema ja end kaitsma

Kristiina Tilk, 22. märts 2016, 06:00

96 KOMMENTAARI

j
Juhan./ 25. märts 2016, 09:44
Vanasti oli õigus õpetajal vahele astuda ja ka karistada last kes kiusas teisi nüüd on lastel õigused ja õpetaja ei tohi lapsele pahast ütelda karistamisest rääkimata politsei ei jõua ja ei julge tänavategi pättidega tegeleda otsivad väikseid rikkujaid keda trahvida.
m
Mäletan../ 23. märts 2016, 14:47
enda kooliajast sellist juhtumit.Tegu oli Tartu kutsekaga ja tegu toimus nõukaajal, mingi 85, 86 aasta oli.Retsijateks olid tüdrukud, no teisiti nimetada neid ei oska.Piinasid endast noorema kursuse tüdrukuid.Vedasid enda ühikatuppa, peksid, mõnitasid, jootsid vägisi soolvett sisse.Asi võeti ònneks üles ja koolis toimus kohus, kõik õpilased said sellest osa.Karistusi ei mäleta enam.Aga mis peaasi, kiusatavad jäid kooli.Tänapäeval kahjuks vastupidi.Huvitav mis neist Kangelannadest praeguseks ajaks saanud on?
k
kakuke/ 23. märts 2016, 12:31
Mu tütre klassis on selline teisi kiusav poiss, jutt on 2 klassist. Kogu aeg kiusab teisi lapsi, segab tundi vahetpidamata, valetab, togib teisi jne. Peale minu on vähemalt (minule teadaolevalt) 4 lapsevanemat kurtnud seda muret klassijuhatajale, kuna me ei soovi, et meie laste õppeedukus selle tüütuse tõttu kannataks :( Klassijuhataj aon paar korda rääkinud selle poisi isaga, kes on kindlal seisukohal, et tema lapsele (kiusajale!) tehakse hoopis liiga ja teised kõik valetavad, ainult tema pojuke räägib tõtt...Klassijuhataja üritas selgitada isale, et poiss on kaval ja valetab isale, et teda kiusati jne- no mis sa teed sellise isaga, kes raiub vastu! Ma juba palusin klassijuhatajl teha järelpärimine lasteaiast, ootame, mis sealt vastatakse. Aga kui see olukord ei muutu, siis läheme direktori juurde ja sealt edasi Haridusministeeriumisse. Lastel on õigus rahulikule õppele koolis!
t
troll/ 23. märts 2016, 11:04
Mõned räägivad, et kiusaja on ise ka ohver, a la vanematelt ei ole vajalikku tähelepanu saanud ja nüüd kiusab teisi. Kiusajaks väljaarenenud laps on juba sama hästi, kui k a d u n u d inimene, tulevane inimrämps, kahjuks on see tõsi- vaadake natuke kiusajate statistikat ja aastatepikkuseid uurimisi. Imepisikesest protsendist kasvab normaalne inimene, kes elus ka miskit saavutab. Suuremast osast saavad eluheidikud ja pätid! Jah, kiusajaks saadakse, sest vanemad ei hoolinud, aga kiusaja peale ei tasu küll mitte mingisuguseid ressursse enam hakata kulutama, et teda päästa või aidata. Aidata tuleb seda, keda kiusatakse ja alustada sellest, et kiusaja lihtsalt koolist välja visata, oma vanemate vastutuse alla! Kui kedagi saab aidata, siis on see kiusatav laps ja esiteks sellega, et ta näeb, et tema muret on märgatud ja maailm on siiski õiglane! Kallid õpetajad, alustage ometi õigest otsast!
g
gg/ 23. märts 2016, 10:08
kui õpetajal ei ole selgroogu, kui ta ei näe muud kui oma antavat tundi, ei märka kiusamist, ei astu kiusatava kaitseks välja, siis on ta valinud vale elukutse. Õpetaja töö on raske ja nõuab inimeselt väga palju, sellega peaks iga inimene, kui õpetajaks pürgib , arvestama.
Milleks sellised kelgunöörid oma tundi läbi vuristamas, kui neist ei ole ÕPETAJAT.
Kas õpetajad ei märka kiusamist? See on alatus laste suhtes. Kuidas vaatavad nad aastate pärast silma oma õpilastele - alatus ei unune ka aastatega.
Mida siis teha, õpetajad ei suuda märgata. Siis tuleb koolid sulgeda, et mitte sandistada lapsi kolooniates(koolides).
õ
22. märts 2016, 22:45
õpsid kiusavad eelkõige...
k
kiusatav T/ 22. märts 2016, 21:29
Käisin Luunja Keskkoolis,kus mind samuti kiusati, kuna polnud hea 6pilane.K6ik klassikaaslased hoidsid minust eemale, kuna kiusatavad lihtsalt narrisid mind kyll välimuse pärast kui ka halva 6ppeedukuse pärast.Oli väga raske, seda k6ike taluda.Ja see on jätnud sydamesse ja hinge sygava jälje.Ka 6petajad ei v6tnud midagi ette, kui pyydsid oma murest rääkida, kuna nn.head 6pilased olid ju tol ajal esirinnas...sina aga olid paha ja ei viitsinud 6ppida!!!Nyydseks olen samuti end harinud ja ylikooligi l6petanud ja pole kyll millegi yle kurta!Töötan heal töökohal ja ei tunne millestki puudust.M6nede klassikaaslastega kyll suhtlen, kuid kohe tuleb ka k6ik läbielatu meelde.Olen isegi m6ned leidnud fb yles ja vaadanud pilte.....ja issand kui jubedad m6ned välimuse poolest on...need kes mind kiusasid nn.Kiuru Peeter...jube milline paksmagu nyyd ise välja näeb...aga mind oli k6vamees kiusama ja kommenteerima igas asjas...ja m6ned tydrukud...nyydeks juba naised...aga näevad nii jubedad välja...aga tol korral olid k6vad teisi halvustama.....sellest v6iksin raamatu kirjutada....!!!Need olid minu jaoks kohutavad hetked!!!
M
"Löö esimesena Freddy !"/ 22. märts 2016, 16:54
Meil Pihlaka koolis olid ju 60-l venelased ja eestlased koos. Kogu aeg oli hõõrumisi,nöökimisi (fashistõ,fritsõ ) vene matt ja pidevad "razborid" ,koolist väljas käis kaklus kakluse otsa.
Põhimõte on väga lihtne,kui sa ei taha end lasta läbi peksta ja ,et sind pidevalt ei "nokitaks" tuleb -lüüa esimesena - isegi kui pärast saad kamba käest tappa. Alati esimesena,kas või hammastega kõri külge ja ära lahti lase. Ise kukuvad ära kunagi ,et mis sest "psihist" tahta ,parem mitte puutuda. Ma panin ükskord kaks vene jobu minust klass eespool fakti ette,kui teist keegi peaks praegu näpuotsagagi puutuma ,otsin ülesse kus elab ja lõikan noaga pea otsast. Siiamaani teretab ,lööb kulpi ,ise suur transpordi firma mingi asjapulk.
Aga ma ei saa aru ühest ,tänapäeva tehniliste võimaluste ja progressi juures on võimalik ju (isegi siit eestist) soetada nööpnõela suurune HD videokaamera ,mille võib peita lapse riietesse ,ka mikker pole mingi probla,koolikotti võib aga lausa vastuvõtja ja saatja plokk sisse õmmelda ,nii et jälgid kui tahad reaalajas ning kuna võib tüjhjendada laadida pilve siis saa tagantjärgigi kõik salvestused vajadusel üle vaadata ja kuulata. Kohe näha ,kas oma laps on allalastu või ise tegeleb "bezpredeliga" ,kõik muu kooli staff ja isegi õpetajate ,kooliadminnide tegevus ja tegevusetust on võimalik analüseerida ja vajadusel "neilt kõikidelt (asjaosaliselt) küsida",muidugi pole vaja vaid tunnistada fakti ,et sina ja sinu lapsele oli pandud need tehnika vidinad. Need "jälgimised" on nii mõnegi lapse lapsehoidjatest pedofiilide ja sadistide käest päästnud.

k
Kiusatav!/ 22. märts 2016, 16:14
Ma käisin mitmeid aastaid tagasi maakoolis kus minu kiusamine läks nii hulluks et,mind saadeti mingisse debiilide kooli.Krt need kiusajad oleks pidanud sinna saatma mitte mind.Tänu kiusajatest debiilikutele mul pole mingit õiget haridust ega midagi.Klassikokkutulekule ma ei lähe sest,mina neid debiile näha ei taha ja tööl ma ka ei käi sest,ma ei kavatse eluaeg mingi nõudepesija või koristajana tööl käia et,endale kodu muretseda.
k
kiusatavale/ 22. märts 2016, 16:24
Mul on nii kahju, et see olukord sinu kahjuks "lahendati" :( Debiilide kooli peavad minema kiusajad, mitte kiusatavad! Kuidas su vanemad sellega küll nõustusid...Ära sina alla anna. On ikka võimalik end harida, kasvõi õhtukoolis, võtta ise koolitusi, mis huvi pakuvad jne. Nende kiusajate tõttu ei pea sinu tulevik kannatama! Otsi ja googelda natuke, on palju asjakohast abi ja nõustamist noortele täiesti tasuta ja olen kindel, et mõni hea psühholoog aitab sul kokku panna reaalse plaani, kuidas endale luua hea elu ning positiivsed eesmärgid. Edu!
k
Kiusatav! to: kiusatavale / 16:24, 22. märts 2016/ 22. märts 2016, 23:45
Hea nõuanne sul :) Sorry et,ma ise selle mõtte peale ei tulnud.Aitähh sulle hea inimene :)
S
!!!/ 22. märts 2016, 15:14
See koolikiusamine on ilmselt juba biloogiliselt sisse programmeeritud. Võitlus karjas oma positsiooni pärast. Nii on näiteks ka ahvikarjades ning teistegi karjadena elavate loomade ja lindude juures. Tõestada oma üleolekut teistest karja liikmetest, pretendeerida kas juhiks või vähemasti eliidi hulka. Ja kuidas seda tõestada? Juhile endale väljakutset esitada ei söanda, pole võiduvõimalust. Kuid näidata, et ma siiski olen keegi, olen kõva kuju. Aga eks teisi, endast nõrgemaid kiusates, pekstes või alandades. Tõestada oma kuuluvust mitte paariate vaid peksjate ning kiusajate hulka.
Mis selle metsiku instinkti vastu aitab? Vaid piisavalt kõrge moraalne-eetiline tase. Kuid sel juhul riskib mittepeksja, et ta liigitatakse ise kah argade ning nõrkade kilda, et neid endid üritatakse kiusata. Sest neid oma positsiooni eest võitlevaid kiusajaid leidub nagunii. Ka minu endalgi läks koolis sedasi. Et olles saanud kodust kaasa hea lastetoa ja eetilised vaated, hakati ka mind kiusama. Kuigi a polnud sugugi nõrk äbarik. Kuid mina ei tahtnud mitte kedagi lüüa, kellelegi haiget teha.
m
Mare. K/ 22. märts 2016, 11:45
Olen nõus, et kiusajad tuleb juba varakult, ehk siis algklassides klassist elimineerida, et see olukord ei eskaleeruks! Vanemad vaadakui ise, mis nad oma kasvatamatute lastega peale hakkavad. Lapsele peab kool olema turvaline keskkond, kus on sõbrad, kus on õppetöö, kus on õpetajad, kes märkavad ja tunnistavad, kui miskit on valesti. Juba nõuka ajal õppisid pedagoogid lastepsühholoogiat ja kõik nad on saanud selleks vastava ettevalmistuse, kuidas käituda, kui klassis on kiusajad ja kiusatavad- see probleem tuleb otsemaid ette võtta. Rahatrahv vanematele oleks väga õiglane! Ja see peab olema koostöös politseiga, sest klassijuhataja üksi on teinekord kiusaja õigustavate vanemate vastu võimetu, kui aga on mängus politsei, kes osaleb vestluses lapsevanematega, siis ollakse vagad, kui linnukesed oksal!
o
Odini poeg/ 22. märts 2016, 11:26
Seni kui pole veel pagulasi tuleb üksteist peksta ja pommida raha.
ü
üks mõte!/ 22. märts 2016, 10:55
Kuna lapse eest vastutab lapsevanem, kuni täisealiseks saamiseni, siis vastutab ta ka enda lapse tekitatud korralageduse ja igasuguse terrori eest, kas pole? Miks ei võiks siis kool rakendada enda koolirahu reeglid (kasvõi koostöös politsei või Haridusministeeriumiga, kui ilma ei saa), ehk siis: kiusajate vanematele määratakse KORRALIK rahatrahv, ütleme alates 1000 €- ühe korraga, mitte osade kaupa! Ehk see motiveeriks pisut kodust kasvatust andma? Raha motiveerib alati ja selliste laste vanemad peavad oma tegemata töö eest MAKSMA! Miks teised peavad kannatama?
k
22. märts 2016, 12:12
kiusamist on raske tõestada kui üldse (minu sõna sinu sõna vastu), sinikaid vähemalt on naha
m
mitte võimatu/ 22. märts 2016, 12:32
Suuremas osas koolides on kaamerad üleval. Piisab võtta ja jälgida ühe kiusaja käitumist mõnda aega, kasvõi nädal, sest see, kes kiusab, teeb seda erinevates kohtades ja selline käitumine ja provotseerivad liigutused lihtsalt jäävad silma varem või hiljem! Politsei saab klassilastelt võtta tunnistusi, õpetajatelt jne. Ei ole midagi nii raske tõestada! Tegutesde tuleb sihikindlalt. Kui klassijuhataja on võtnud nõuks kiusaja paljastada koos tõestusmaterjalidega, siis see õnnestub!
n
no just/ 22. märts 2016, 12:50
isegi, kui kaameraid pole kõikjal, saab ju jälgida väidetava kiusaja tegevust seal, kus on kaamerad. Olen kindel, et peagi saab miskit kokku, pluss teiste tunnistused, õpetajate tunnistused jne. Kui kõik käsi laiutavad ja ütlevad, et võimatu tõestada, siis kiusatavad lapsed kannatavad edasi ja kiusajatel süveneb karistamatuse tunne, kuniks süütu inimene kusagil läbi pekstakse või veel hullemat. Mõelge natuke, kui suur probleem hakkab lumepallist veerema just tänu ignoreerimisele! Lapsel on kohustus koolis käia, ta ei saa lihtsalt mitte minna, aga peab minema, ka siis kui kiusatakse ja hinges on suur suur hirm, et mis minuga täna tehakse...Sudate seda ette kujutada ise? Et olete sunnitud minema töökohta, kus iga jumala päev teid taotakse, tõugatakse, riideid lõhutakse? Täiskasvanud inimesel on võimalik töökohta vahetada, ära kolida jne, lastel seda võimalust ei ole ja koolis peavad käima. Aitame nõrgemaid, märgates ebaõiglust!
m
mari/ 22. märts 2016, 10:54
Põhiline on, et kui juba vähegi kannatab, siis teha oma elu ja mõttemaailmaga restart. Pole välistatud, et tulebki pikalt üksinda hakkama saada. Lapsevanematest ei pruugi abi olla. Hea uudis on see, et vastavasisulist kirjandust on piisavalt. Ka tasuta psühholoogilist abi peaks saama alustuseks. Eks igasugused hingehaavad jäävad aastateks kaaslasteks aga mõistust peab ka olema. Elu on siiski nautimiseks. Ehk siis kui inimene on rõõmus siis jumal naeratab.
a
22. märts 2016, 10:51
Aga töökiusamine? Seda ka mõni pervo hästi naudib.
a
Annika/ 22. märts 2016, 11:03
No kuulge, töökiusamisega peaks küll iga mõistusega täiskasvanu oskama toime tulla! Kummaline on tiksuda asutuses, kus inimest kiusatakse. Kirjuta kaebus Tööõiguskomisjoni ja seejärel vaheta töökohta või lihtsalt vaheta töökohta, kui ei viitsi jageleda. Keegi pole sunnitud elulõpuni ühes tehases rügama, igal inimesel on õigus püüelda parema poole!
a
Annikale/ 22. märts 2016, 12:46
Tehases? Oo ei. Kiusamine on igapäevane ka riigiasutustes, ükikoolides jm.
a
aga / 22. märts 2016, 13:03
...mis takistab inimest uut töökohta leidmast? Ega igal pool ei kiusata! Täiskasvanud inimene ei saa nii naiivne olla ja loota, et nüüd tuleb kõige suurem ülemus ja viibutab kiusajatele, olgu neid siis 2 või 20 sõrme ja ütleb: oioi, te olete pahad, seda vaesekest enam kiusata ei tohi! Kui on 1 inimene, kes end tagakiusatuna tunneb, siis tuleb võtta oma 7 asja ja töökogemus ning anda kiusajatele ninanips ning liikuda mujale, isegi paremale positsioonile, mõistagi mitte selles asutuses. Paigalseis on lihtsalt rumal, rääkimata ajaraiskamisest ja enda süvenevast stressist.
a
Annikale/ 22. märts 2016, 13:11
Mis kaebust sa kirjutad, kui kiusamine toimub varjatult ja kiusaja on kõige "siiram ja lahkem inimene" . Näiteks võib su ülemus oma ülemusele kurta, kuidas sa ei täida tema korraldusi ja sinuga on kogu aeg üks tüli ja pahandus. Sinuga on ülemus aga endiselt lahkus ise ja sa ei suuda aru saada, miks ühtäkki ülemuse ülemus sinusse nii tõrjuvalt ja ebaviisakalt suhtuma on hakanud.
s
Siiri/ 22. märts 2016, 13:23
Siis vahetadki töökohta. Mina küll probleemi ei näe. Taolises organisatsioonis on mõttetu hakata lahendusi otsima. Tuleb ise ära minna inimeste hulgast, kellele sa mingil põhjusel ei meeldi. Ainult sina ise saad enda elu muuta, teisi sina muuta küll ei saa. Mis takistab inimest uut töökohta otsimast, seda mina ei mõista.
t
tööline/ 22. märts 2016, 16:44
Tehases jah. Nõuka ajal oli ju eriti kõva sõna, kui inimene kogu elu uhkelt samas asutuses töötas ja sealt pensionile jäi. Kuna praegu on ajad muutunud ja taolist asja peetakse kummaliseks, siis ei näe ka mian takistusi, miks tööl tagakiusatud inimene ei saa siis otsida ja leida uut, normaalset tööd? Siiani pole keegi vastanud. Me räägime täiskasvanud inimesest, kes kurdab, et kannatab töökiusamise all. Pole vist vaj aöelda, et taoline olukord ei muutu. Iseasi, kui kaua keegi suudab oma närve proovile panna ja vaprat mätrit mängida, kuid suur masu on ammu möödas ning tööd pakutakse tõepoolest kõikjal. Võta end kätte ja kandideeri ometi! Aga eks olek taolisi täiskasvanuid, kes eeldavad, et neile peaks kõik kandikul kätte toodama.
m
22. märts 2016, 18:40
Meil ühes väikeses ülikoolis just nii oligi.
j
,,,/ 23. märts 2016, 09:47
jajah, kui see tööjoht ei meeldi ,siis otsi uus. Töökohti on ju Eestis palju-palju.
Kesteab, ehk on sinugi(kõikvõimsa ja uhke) elus kunagi kehvemaid päevi.
Miks töökohtadel on kiusu? Ainus põhjus on harimatud lollid ülemused. Iga normaalne juht teab, millest sõltub ettevõtte, asutuse, töötulemused ja edu. Kahjuks on neid lellepoegi juhtivatele kohtadele seatud ja nad lasevad kollektiivil vinduda.
a
aga seepärast/ 23. märts 2016, 10:05
...soovitangi, sest olen ise taolise asja läbi elanud! Sattusin kollektiivi, kus esimese paari kuuga oli selge, et mind ei soovitagi nö omaks võtta, kuna ma olin teistest tublim ja selle eest ülemustelt ka kiita sain. Ma proovisin olla sõbralik, abivalmis, rääkisin ka ülemusega, et taoline asi toimub minu vastu ja täiesti ebaõiglaselt. kahjuks oli ülemus selliste killast, kes ei osanud lahendada erimeelsusi oma alluvate vahel. Ma ei kavatsenudki sinna kopitama jääda! Asusin uut tööd otsima ja leidsin- palju parema ja parema palgaga! Kiusajad jäid oma kohtadele edasi ussitama ja said veel minu töö kah endale- paras :) See ON võimalik! Lihtne on halada ja kaevata. Parem on teha plaan ja hakata otsast eesmärgi poole liikuma. Kannatamine ja enesehaletsus raiskab su enda energiat ja aega!
e
ewa/ 23. märts 2016, 10:38
Hmm, aga ütle, armas inimene üks tõsiseltvõetav põhjus, mis takistab sul uue töökoha leidmist? Mõttetu, põhjendamatu hirm ehk? Tean isegi inimesi, kes 15-20 aastat samas töökohas olnud, kuldses keskeas, oma ala tugevad spetsialistid ja mõni on konkreetselt öelnud mulle, et tema küll ei tea, mis temast peaks saama, kui äkki koondatakse vms! Kuidas ta kandideerib ja võistleb endast poole noorematega jne, kuidas sõelale jääda- puuduvad igasugu nö kandideerimisoskused. Ehk siis inimene püsib oma kohal vaid MUGAVUSEST, mis on ju vale! Kui oleks võimalust liikuda mõnusamasse kollektiivi, parema palga peale jne jne. Rohkem enesekindlust!
n
Nõiaring:-(/ 22. märts 2016, 10:45
Need pered, kus lapsest hoolitakse ja last narritakse ilma mingi otsese põhjuseta, on muidugi nõus kooli vahetama, rääkimata lapsele toeks olemisest. Aga need pered, kus lapsest ei hoolita tegelikult emotsionaalselt, kehitavad käsi, öeldes: sa oled juba suur, ise pead enda eest seisma vms- kõige suurem viga vanemate poolt! Aga soovitan siiski pöörduda kiusataval lapsel psühholoogi poole, sest paljudes koolides siiski on olemas koolipsühholoog, mis on kooliperele ja ka laste vanematele täiesti tasuta!

e
22. märts 2016, 10:42
Eriti julmad ülbikud on ärikate ja muu tähtsatel kohtadel töötavate vanemate lapsed ja paraku jääb neile enamuses õigus.;(
e
ei ole nõus sinuga 10.42/ 22. märts 2016, 11:00
Ära üldista? Mida tähendab ärikas? Mina tean lapsi, kes oma positsioonikate vanemate kõrval on saanud majanduses tugevaks, on vanematele ja ka koolile teadmistega abiks! Miks sa halvustad? Vanem, kes lapsega ei tegele võib väga vabalt olla ka väga vaene, ots otsaga kokkutulev, paljulapselise pere lapsevanem, kellel ei olegi mitte kunagi aega oma kõigi lastega tegeleda! Samas, kui ka mitte nii materiaalsel heaolul peesitav pere võib olla väga heaks eeskujuks lastele, sest ta õpetab ja kasvatab- see muuseas ei maksa mitte midagi, aga kindlustab kogu pere ja lapse tuleviku! Sinu üldistamine on jabur. Elu ei ole vaid must ja valge.
e
Eriti julmad/ 22. märts 2016, 14:15
on sinusugused üldistajad. Rikas= paha, vaene= hea, mis lollus see veel on? Absoluutselt IGAS peres on võimalik lastele õpetada maast madalast elementaarset viisakust, hoolimist, austust, armastust, õiglustunnet jne. Raha või positsioon ei määra siin küll mitte kui midagi, sest nende väärtuste viljelemine ja õpetamine ei maksa mitte midagi. Eeskuju saab anda iga lapsevanem. Ma ütlen pigem, et ühiskonnale on palju rohkem kahju vaesest perest, kus kasvamas 10 last ja pere ainus "teenistus" on laste pealt teenitav emapalk, kaugemale mõelda ei osata. Nendest lastest ei kasva mitte midagi, vaid tulevased kiusajad, pätid ja kaabakad, mõni üksik ehk jõuab soome "ehitaja" positsioonile. Haritud ja paremal finantsjärjel inimesed vähemasti ei paljune, nagu prussakad.
o
olen ise keska ajal vahele astunud/ 22. märts 2016, 10:33
meil klassis käis üks veidi teistmoodi tüdruk( rääkis veidi pudilt, hügieen andis soovida) ja teise klassi tüdrukud ja üks vanema klassi tüdruk tahtsid teda peale kooli tihti kiusta. Otsest peksmist ei olnud kuid lükkamine ja narrimine oli ikka, kuid said. Sattusin kord seda nägema kooligarderoobis peale tunde ja asi läks füüsiliseks. Kuna tegin palju sporti, siis peale kõne ja minu tugevuse muud vaja ei läinud.
e
e.m.a- kõik algab kodunt/ 22. märts 2016, 10:22
Alati nõnda olnud, et kõik algab kiusaja kodunt, tema sündimisest peale! Kiusaja on see, kellega vanemad ei tegele- ei vestle temaga arendavaid vestlusi, vastavalt lapse vanusele, ei tunne huvi, mida ta teeb,meisterdab, joonistab, ei selgita, miks midagi ei tohi ja miks miski on hea jne. Istutatakse laps juba 3-4 aastaselt teleka või arvuti taha- las "mängib", aga see kõik selleks, et ise sellest ülienergilisest lapsest natukenegi RAHU saada, mis on nõiaring! Sellised kiusajad tõstavad pead juba lasteaias- kiusavad teisi, ei kuula sõna, laamendavad jne. Harilikult on kiusajate vanemad juba lasteaiakasvatajatelt palju tagasisidet saanud, et laps ei oska käituda, kuid vanemad peidavad pea liiva alla..., kuni laps läheb kooli. 1 ja 2 klassis on juba kiusajad (just need, kes alati tundi segavad ja teisi kiusavad, tüütavad) selgelt väljaarenenud, kindlad näod ja siit enam tagasiteed ei ole, kulla vanemad. Kui ikka esimesest eluaastast ei ole lapse kasvatamist endale eesmärgiks võetud, on 3 klassis hakata midagi SELGITAMA juba lootusetult hilja! Õnneks tänapäeval kasutavad algklassiõpetajad järjest rohkem lasteaedadesse järelpärimiste tegemist, probleemse lapse puhul. Lasteaed vaid kinnitab, et selle lapsega oli ka lasteaias probleem ning siis on juba lihten otsustada. Ükski kool ei soovi hoida tulevasi pätte, narkomaane, kiusajaid ja popitegijaid. Kahju, et järjest enam sünnitatakse lapsi, kuid unustatakse, et lapse kasvatamine on vastutus!
n
22. märts 2016, 10:35
Netist saab ka palju "materjali", mida koolis rakendada. Palju on neid lapsevanemaid, kes tunnevad huvi, mida nende võsuke arvutis teeb!?
l
Lapsevanem/ 22. märts 2016, 10:21
Kas koolidel polegi siis üldse mingitki kohustust tagada õpilastele turvaline keskkond??? Kuidas saab keskenduda õppimisele laps, kes on stabiilselt pinges ja hirmuall? Pole vaja siin pläägutada, et pole ressursse turvamehe palkamiseks! Kas see tuleb riigile odavam, kui ohvritest sirguvad vaimselt räsitud inimesed, kes vajavad pidevalt riigilt erinevaid soodustusi, pensione, sanatooriume......j.n.e! Kellele seda haiget ühiskonda vaja on ja kuhu peaks sellise julmusega jõudma? Miks sel teemal see tattninast peaminister midagi midagi ette ei võta??
l
lapsevanemale/ 22. märts 2016, 10:35
Ühes koolis üks kiusaja visati vist 2 klassis koolis välja, ei mäleta, mis linnas see oli. Igaljuhul teiste klassilaste vanemad kirjutasid avalduse direktorile koos allkirjadega, et üks poiss klassis segab pidevalt tundi, kiusab teisi jne. Häda oli selles, et kogu ülejäänud klass ei saanud ei õppida, ega keskenduda, mõnusast koolielust ja klassimelust rääkimata. Vanemad läksid isegi nii kaugele, et lasid arstidel panna lapsele diagnoosi mingist tähelepanuhäirest vms, kuigi tegemist oli puhta kasvatamatusega. Aga koolidirektor oli siiski õiglane, ehk siis enamuse poolt ja andis perele nö paranemisaega, ei mäleta kas oli pool aastat? Kuna lapse käitumine ei muutunud (ülla ülla!), paluti kooli vahetada...Aga missugune kool sellise võttis, on iseküsimus. Olen samal meelel, et 1 või 2 kiusaja tõttu ei pea kannatama terve klass ja õpetajad! Kasvatamatute laste eest vastutavad lapsevanemad ja otsigu oma pätilastele ise lahendusi, palgaku kasvõi koduõpetaja.
j
22. märts 2016, 10:39
Ja selle klassi õpetaja lasi poisil rahus tundi segada? Meie ajal saadeti sellised klassist välja! Ma ei saa aga sellest aru, kuidas õpetaja ei saa mingist mudilasest jagu?
s
selles asi ongi/ 22. märts 2016, 11:07
Et tänasel päeval ei ole õpetajal õigust ei käratada, ega tutistada. Siiski võeti ju arvesse lapsevanemate kaebusi ja klassijuhataja tegi sesses suhtes direktoriga koostööd, mis on positiivne- klass vabanes kiusajast! Kõik on siiski koolijuhi, ehk direktori taga- kui on selline inimene, kes maha vaikib ja summutab, tuleb otsejoonse pöörduda Haridusministeeriumi poole! Need koolikuisamised on juba ületanud igasuguse piiri! Seiske oma laste eest!
h
Helen/ 22. märts 2016, 12:11
Hea õpetaja seisabki oma klassi ja enamuse eest, koolirahu eest, klassirahu eest ja kooli maine eest! Kiusajaid lihtsalt ei tohi maha vaikida ja neist mööda vaadata! Kui lapsevanematega rääkimine ai ole tulemusi andnud paaril korral ja laps ikka teisi kiusab, siis peab ta koolist lahkuma! TEMA s.t KIUSAJA peab lahkuma, mitte kiusatavad. Kusjuures koolid, kus kiusamisteemaga ei tegeleta õpetajate, ega juhatuse poolt, siis lapsevanematele teadmiseks, et on olemas alaealiste politsei, kellega iga kiusatud lapse vanem saab ühendust võtta ning nemad tegelevad asjaga edasi! Ei ole ikka nii, et alaealine võib kõike teha, mis pähe tuleb..., vanemad ei pea vastutusest pääsema!
m
mäletan.../ 22. märts 2016, 16:07
...oli ühes väiksemas linnas. Olen nõus, et korrale mittealluvad, agressiivsed ja muidu raskesti kasvatatavad lapsed on vanemate endi mure. Teie tegemata töö tõttu ei pea kogu ülejäänud klass kannatama.
T
!!!/ 22. märts 2016, 10:12
Tüdrukud kiusavad oa ohvreid rohkem psüühiliselt. Psühhoterror ning mõnitamine. Poistel on rohkem käibel aga füüsilne vägivald.
j
julmad lapsed/ 22. märts 2016, 12:18
Sellistele tüdrukutele on Kaagvere ja poistele samuti oma asutus. Aga tegelikkuses nii palju, kui neid kiusajaid on uuritud, peitaub iva alati ühes asjas- need on lapsed, kellest pole hoolitud :(
n
Neiutar/ 22. märts 2016, 10:12
Olen pensionieelik, mäletan kõiki koolikiusajaid nimepidi, (tea kas peaks avalikustama need kiusurite nimed). Vahetasin kooli jakadus igasugune kiusamine koolis. Ma saan aru ka õpetajatest, nad ei julge kiusuritele midagi öelda (järsku hakkavad ka mind, õpetajat kiusama)
v
./ 22. märts 2016, 10:06
väga kahju,kui laps abi saa. siin saab aidata ainult lapsevanem, isa peab tulemuslikult kaakidega rääkima.
kool ei märka midagi, psühholoogid ja sotspedagoogid on tühjajutu ajajad. on olemas selline SA nagu Heateo sihtasutus, tegutsenud juba üle 10 aasta, nende üks valdkond on koolikiusamise ennetamine. projekte kirjutavad ja raha saavad, aga tulemust pole tibidel ette näidata. soovitan kannatajatel teha sporti, saada tugevaks ja enesekindlaks.
a
alati on olemas keegi-ärge häbenege rääkida./ 22. märts 2016, 10:05
Olen kahe lapse ema ja ka minu lapsi on mingil moel kooliajal kiusatud. Näiteks tütart kiusas neljandas-viiendas üks temast aasta vanem poiss. Ehk tahtis tähelepanu saada. Ütlesin et kui järgi ei jata ja ei lase sind trepist üles jne siis hoiatad teda ja lööd kahe jala vahele. Ma ei tea mis ta tegi kuid varsti seda enam ei olnud. Ka poega narriti koolis- põhikoolis pidin mina sekkuma kui üks sissejäänud poiss ta jope ja koolikoti ära lõhkus. Kui ema pidi asjad kinni maksma oli ka rahu majas. Keskkooli alguses ülbitses ennast krõpse paksuks söönud poiss. Kuid siis ta sai ise hakkama . Lükkas ta kehalises riistaruumi ja tegi kere kuumaks. Oli rahu majas. Sõjaväes narris ka üks patt teda. Poeg oli küll temast kõhnem kui ei kartnud enda eest seista. Lõpptulemuseks olid mõlemad silmad sinised.
Ärge jääge üksi selliste asjadega. Kui ei kuula vanemad(kes peaksid alati esimesed olema) siis ehk keegi vanavanematest jne. Üldiselt on emad need kes selliste asjadega tegelevad. Mehed on enamuses arad või käib see neil ego pihta.

n
Normees/ 22. märts 2016, 09:57
Kooli vahetus aitaks või leia endale sõpru või sõbrannasid kes võiks sinu eest seista ja siis sina seisad sõpratega teise eest.
a
Al-iga / 22. märts 2016, 09:45
o
22. märts 2016, 09:34
olen ise kiusamise ohver olnud põhikoolis aastaid, kuid kukilt maalt suutsin ennast emotsionaalselt lic ära eraldada ja arvan, et see on ka üks põhjustest nüüd täiskasvanuna, miks ma end kellegile eriti avada ei suuda, ja emotsiooni näidata....
o
22. märts 2016, 09:34
olen ise kiusamise ohver olnud põhikoolis aastaid, kuid kukilt maalt suutsin ennast emotsionaalselt lic ära eraldada ja arvan, et see on ka üks põhjustest nüüd täiskasvanuna, miks ma end kellegile eriti avada ei suuda, ja emotsiooni näidata....
j
jah/ 22. märts 2016, 09:27
Mõelge kes te kiusate.lugege seda artiklit.Mina olin ka kiusamise ohver.aga kahjuks või õnneks olen ma nüüd nende ülemus kes mind kooli ajal kiusasid.kõik tuleb kaarea tagasi teie juurde.
j
jahile/ 22. märts 2016, 10:05
et kas nüüd kiusad ise kiusajaid? või mis see kaar tähendab?
h
hh/ 23. märts 2016, 09:56
kui sinult on võetud lapsepõlv, siis tuleb tasuda sselle eest kasvõi 20 aastat hiljem, kui jõudu on tulnud.
m
22. märts 2016, 09:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
T
(((AGA JURKAPÄEVAL!!!/ 22. märts 2016, 10:15
TEEME SELLELE ;;;LÕPU---KÕIK PÕLEMA!!!
v
vanaema/ 22. märts 2016, 09:19
Tänapäeva koolis loeb ainult see, kui tuttav oled lapse õpetajaga. Kui kiusaja vanemad on õpetajaga tuttavad, siis on tal alati õigus. See teeb muidugi meele mõruks, eriti kui klass on liitunud kiusamisvastase kampaaniaga. Ühes koolis varastas üks tüdruk teise telefoni. Oli täpselt teada, kes. Varastaja aga esialgu eitas kõike. Valetas ka õpetajale ja koolidirektorile. Direktor isegi süüdistas last, kellelt telefon varastati, et laps ise unustas telefoni kusagile. Kuna varga sõbranna teadis olukorrast, siis ikkagi varas tunnistas üles. Laps sai telefoni tagasi, varas isegi ei vabandanud. Asi "unustati" ja nüüd see varastaja kiusab igal võimalikul juhul seda tüdrukut edasi, kellelt ta "nalja pärast" telefoni võttis.
n
22. märts 2016, 10:12
Naljapärast võiks sellel vargaplikal tiba molu korrigeerida, ehk unustab varastamise sootuks ja muud sigadused ka!!
n
22. märts 2016, 10:12
Naljapärast võiks sellel vargaplikal tiba molu korrigeerida, ehk unustab varastamise sootuks ja muud sigadused ka!!
v
Villu/ 22. märts 2016, 09:05
Kooli alustades olin nii pisike,et isegi lühikesed püksid pidi lühemaks lõikama.kooli lõpetades oli kasvu 1.65 aga mingit erilist kiusamist küll ei mäleta.sama kasvuga tegin ka nõuka armee läbi ja ei ütleks,et oleks väga kallale kiputud(v.a. esimene pool aastat,siis said kõik salaagad vatti).Ega see kiusamine ikka päris tühjalt kohalt ka ei teki.
e
Ema/ 22. märts 2016, 09:13
See on valearvamus. Kiusamine tekib enamasti just täiesti tühjalt kohalt. Piisab sellest, et oled lihtsalt valel hetkel vales kohas. Kiusamisele ei ole mitte mingit õigustust.

a
Al/ 22. märts 2016, 09:00
Võitlust koolikiusamisega peaks alustama õigest otsast.Tegelikkuses teab iga õpetaja kes on kiusajad ja kes kiusatavad.Esmalt õpetage õpetajad välja ja andke kasvõi preemiat õpetajale kes on mõne kiusamisprobleemi lahendanud.
n
Nõus sinuga 9.00/ 22. märts 2016, 13:48
Ainult, et õpetajad ongi ülikoolis väljaõpetatud, sest seal õpetati elementaarset lastepsühholoogiat. Aga preemia oleks väga hea, sest raha motiveerib alati. Kiusamisele vastu seista. Õpetaja, kes taolist probleemi teadlikult eirab, tuleb ise koolist kõrvaldada, kuna tegemist on ebaprofessionaalse pedagoogiga! Ei saa eeldada, et terve klassi lapsed on kukupaid ja kuulavad vaikselt ning õpivad ilusti. Pedagoog on saanud vastava õpetuse, kuidas reageerida probleemidele klassis ja seda tulebki rakendada, kui vajadus tekib!
õ
Õige rahvuslane tambib/ 22. märts 2016, 08:48
Pehmosid, liberaste, PDraste, muulasi ja jobusid, nii et kulub!
j
jah aga/ 22. märts 2016, 08:40
Need kes on kiusajad on väga madala intelligentsiga, saast hinged, praht. Nende sisu on tühi ja inimesena mõttetu eluvorm. Õppige koolis, mis tegelete teise inimese hävitamisega. See häving hakkab neid lapsi tulevikus enda elus saatma ja siis ärge otsige süüdlast. Kõik see mis inimene täna teeb ja mõtleb, on homme ta enda elus. Kui näete et keegi on teist nõrgem ja te teda veel alandate,
olete ise varsti samsas olukorras, kust see tuleb, ärge siis küsige, enda looudud tagasilöök.
e
enamus/ 22. märts 2016, 09:19
inimesi on kellestki nõrgemad (alati). Ja neid tegelikult ka alandatakse kogu aeg (suures osas seaduslikult).
Lihtne otsene alandamine on talutav ja selle vastu on ka lihtsam võidelda.
Mida teha pideva seadusliku alandamise vastu?
k
kus vanemad on?/ 22. märts 2016, 08:04
ei usalda või pole neist asja sinu kaitsmisel?
k
karin/ 22. märts 2016, 08:02
Soovitan just vastu hakata. Ma ka ei hakanud. Aga see on alistumise ja nöusoleku märk, et kohtle mind kuidas tahad. Idiootsusele tuleb vastavalt reageerida, öpetage ja toetage oma lapsi
m
22. märts 2016, 08:02
Ma ka ei teinud välja, aga tegelikult oleks pidanud. Sest vaikimine oli nöusolek ja alistumine. Alati tuleb vastu hakata. Last tuleb öpetada kuidas. Minu koolikiusaja on praeguseks yhiskonnas ysnagi lugupeetud inimene. Aga minu silmis jääb ta kahjuks ikka selleks terroristiks, kes aastaid mu elu koolis pörduks tegi
k
Kirjuta,/ 22. märts 2016, 08:37
nimi ka.Ärge lubage end kiusata, rääkige vanematele kohe.Isa koos sõpradega paneb need tatid paika.Sest kool ei näe , ei kuule ju midagi.
a
Aino Bruus/ 22. märts 2016, 07:51
Koolikiusamine on kogu uhiskonna probleem ja sellega tuleb tegeleda riiklikul tasemel. Ettepanek: seadustada kiusaja koolist väljaheitmine teise kooli suunamise teel. Miks peavad kiusatavad tihti vahetama kooli? Keda loppude lopuks karistatakse?
k
kahe otsaga asi/ 22. märts 2016, 08:01
kiusaja ja kiusatav. üks kiusab, kiusatav annab vastu.... ja siis ongi nii, et näed, ise samasugune. saadame mõlemad koolist ära? koolid ei viitsi kiusamise teemaga tegeleda. tüütu asi. pigistame silma kinni. kiusatav ise ka kraakleb ju pidevalt teistega. mis siis, et see on enesekaitse, seda ju ei taheta näha. näeks ikka seda lõpptulemust, kus sa ju ise ka oled süüdi....
e
Ema/ 22. märts 2016, 08:17
Ka minu last kiusati koolis aastaid. Meie kui oma lapse vanemad läksime asjast aimu saades joonelt direktori ja õppealajuhataja jutule. See ei viinud mitte kuskile, sest Eestis võtavad ka õpetajad tihtipeale kiusajat kaitsva positsiooni, sest nii on lihtsalt kergem. Psühholoogid aga hakkavad otsima vigu kiusatavas a'la näeb välja erinev, kannab prille, on paks, räägib kummaliselt jne jne ehk käituvad nii, lõpuks on kiusatav ise ka aru saanud, et ta ise on kiusamises süüdi. Selline suhtumine psühholoogide ja õpetajate poolt on räige, aga vähemalt Eestis kahjuks levinud. Iga kiusatav peab teadma, et absoluutselt mitte miski ei õigusta kiusamist, ei ole olemas kiusajat õigustavaid selgitusi. Meie laps elas (vähemalt nii tundub) kiusamise üle ja on praegu soliidne ja tugeva iseloomuga noor täiskasvanu.
m
mamma/ 22. märts 2016, 09:47
Jutt õige. Naisõpetajatele, või oih! vabandust, meie ühiskonnale meeldivad jõhkramalt, nö tootsilikult käituvad kraaded. kui te arvate, et madala eetikaga koolikiusajatel hakkab Eesti ühiskonnas kunagi halvasti minema, sest nad kohtlevad teisi üleolevalt, siis mõelge veel üks kord ja märkate, et olete eksinud. Madala eetikaga inimestel läheb siinmail ikka ja alati hästi. 80-te fartse mäletate? 90-te räkiti mehi mäletate? praegugi KIIDETAKSE?! ses samas Õhtulehe numbris teise inimese tapnud jõhkardit "kõige kuulsam paidekas üldse" ... Paidekad, ahoi, tundub õiglane? Mõnest endisest ülbarist on tänaseks saanud rikas ärimees, teisest võib olla president .. Ülbikutel läheb hästi, sest ülejäänud mass käitub ükskõikse lambana, ega julge enamasti väga enesekindlale ülbitsejale vastu astuda.
t
tõesti enamus/ 22. märts 2016, 10:22
koolijuhte ei taha selliste asjadega tegeleda. Eks see käib nende maine kohta ja loodavad et kui välja ei tee, siis ehk vaibub või jäävad lapsevanemad vakka. Olen ka seda meelt, et esiteks tuleb oma laspsega asi lahti rääkida. Teiseks tuleb koos välja mõelda mida ja kuidas edasi käituda. Lapsel ei tohi tekkida mulje, et ta on üksi. Nad on meie lapsed ja meie, täiskasvanute kohus, on neid aidata.
p
Pille/ 22. märts 2016, 14:29
Ega ikka ei ole 2otsaga küll. Lihtsal moel on võimalik välja selgitada kiusaja, kui seda tehakse õigeid kanaleid pidi, alustatakse õigest otsast: 1. Pere- missugusest perest laps on? Millega vanemad tegelevad? Kui palju on peres teisi lapsi? 2. Lasteaed- uurida sama lapse tausta lasteaiast, kus ta enne kooli käis. Missugune oli tema käitumine seal? Ikkagi esimene asutus lapsele, kus ollakse koos teiste lastega, õpetajatega, kellega tuleb teha koostööd, arvestada ning reeglitest kinni pidada! 3. Klassi ja teiste õpetajate põhjalik küsitlemine. 4. Turvakaameratelt saadud materjal. 5. Mis on selle lapse tegevused peale kooli? Käib ta mõnes trennis või huvialaringis? Või lihtsalt töllab mööda linna, otsides pahandusi? Tihti lähevad pahategudele lapsed, kel liialt palju vaba aega käes. Taolise uuringi lõpuks jääba kohe kindlasti sõelale just kindel KIUSAJA, mitte kiusatav, kes 1 kord on end kaitsta üritanud...
p
paraku nii ta on/ 22. märts 2016, 07:49
ja kiusatakse ju ikka kambaga. nii äge on, kui võtad nõrgema, pisema, saamatuma jne. ette ja hakkad tema kallal võtma. enesehinnang tõuseb kilode viisi kohe. mõtle kui äge ma olen, saan teisele ära panna. saan teise nutma ajada, saan teiselt asju võtta, saan teise tagant kasvõi varastadagi. super.
küll koolikiusajad elus kõik tagasi saavad. jumal on aeglane, aga õiglane.
e
Ema/ 22. märts 2016, 08:27
Kahjuks on kiusajad vastupidiselt millegipärast levinud arvamusele tulevases elus enamasti hästi hakkama saavad ja enesekindlad inimesed, kes oma kiusatavatele tekitatud piinadele ei mõtle. Vastupidi, isegi koolikokkutulekutel muutuvad nad tihtipeale endise kiusatu suhtes sama vastikuks kui kooliajal. Muidugi on ka erandeid, aga vähe.
ä
22. märts 2016, 10:45
ära minegi sinna kooli kokkutulekule. milleks???
k
Kiusatu/ 22. märts 2016, 10:51
Ei lähegi, varsti juba juba 40 aastat:)

k
kindel/ 22. märts 2016, 07:45
Rahulolevas Põhjalas koolikiusamine puudub. Kõik on sõbralikult käest kinni , nii kikkuri tütar kui paadialuse poeg. Selles võid kindel olla. Sõbralikkus, üksmeel ja abivalmidus on meie reliikvia.
e
Ema/ 22. märts 2016, 08:29
Loodan, et see on sarkasm. Sest vähemalt Soomes on koolikiusamine väga suur probleem.
m
mamma/ 22. märts 2016, 09:50
seejuures, nagu kuulen, tõrjutakse eesti lapsi soome koolis päris kõvasti.
t
to mamma/ 22. märts 2016, 10:14
Loomulikult! Isegi neegreid kiusatakse.
K
.../ 22. märts 2016, 07:34
Koolid vajavad väga hästi haritud sotsiaalpedagooge või psühholooge, kelle poole laps või pere julgeks ja tahaks pöörduda ning kes oskaks aidata. Kedagi ei aita lahendused ja laused ... ... sind ei peksta ju pidevalt, see pole kiusamine. ... suruge kätt ja ärge enam tehke (mida kiusatav enam ei tee) Ja oleme jõuetud perede ees, kes iga oma lapse sammu õigustavad ja last ülistavad. Laps aga terroroseerib kaasõpilasi, õpetajaid, tunde jne. Kuidas avada silmi, panna kuulama teiste väiteid, mitte ainult oma lapse valet :(
l
22. märts 2016, 07:47
laps ei usalda koolis töötavat inimest, olgu ta psühholoog või sots.pedagoog. sest, sealt lähevad jutud õpetajate sekka, sealt lähevad jutud edasi ja siis on jama veel rohkem.
kas see igas koolis nii on või mitte. aga on kohti, kus see nii on. väikeses kohas eriti.
kahjuks ei ole anonüümset telefoni, kuhu laps oma murega võiks pöörduda. räägiks ära, saaks abi ja keegi ei tea, kes ta oli ja kellest rääkis.
L
.../ 22. märts 2016, 08:32
Laps pöördub oma vanemate poole kui otse kooli ei julge. Vanemad pöörduvad kooli. Kui kiusamise jutt levib siis see ongi õige, las levib. Aga koolis peavad olema spetsialistid kes oskavad seda lahendada.
k
koolides/ 22. märts 2016, 07:51
on sotsiaalpedagoog ja psühholoog mõlemad olemas. paraku nii toredasti teevad siis oma tööd need spetsialistid.
a
aet/ 22. märts 2016, 07:51
Kui ma ei eksi, siis näiteks Soomes on lapsevanemal õigus kool kohtusse kaevata, kui see kiusamisse ei sekku. Seda ei taha ükski kool ja nii nad pingutavad. Viimati tehti seadusemuudatuse algatus, et kiusatav ei peaks probleemi puhul kooli vahetama vaid kiusaja.
Eesti puhul on muidugi suureks probleemiks kasvatamata vanemad, kelle käitumine ja keelepruuk jätab soovida. Seda hoolimata haridustasemest. Siin tuleks juba lasteaia tasemel laste ja vanemate kasvatamisse sekkuda. Kui lasteaialapsegi kasvatamisel ei suuda vanem ennast peksu ja karjumiseta kehtestada, siis on asi hukas ja vanem vajab abi.
a
arvan/ 22. märts 2016, 09:53
ei vaja-öpetajatele on vaja anda öigus kiusajale vastu tatti anda,
k
22. märts 2016, 07:26
Kiusamine jätab jälje terveks eluks. Kes ise ei ole kogenud, ei saa sellest iialgi aru. Tavalised soovitused on, et ära tee välja, mine eluga edasi jms. Inimene lähebki eluga edasi, on edukas, tal on ilus kodu ja ha abikaasa, aga toimunu ei unune.
r
rõõmus/ 22. märts 2016, 07:57
sain just heakese peatäie naerda. Üks (arvatavasti reffar) kirjutas ühes kommentaaris, et tänased üksikpenskaritest mehed nautivat Eestimaal elu täie rinnaga ja tegevat ka eutanaasiat sirge seljaga.
e
Ema/ 22. märts 2016, 08:30
Et teiesugused ka igale poole reformierakonda topite.
s
22. märts 2016, 10:00
sitakeerajaid tulebki kogu aeg esiplaanil hoida,(ronga)ema!
s
see 10:00/ 22. märts 2016, 10:13
On tõeline konervatiiv, kes sildistab iga lambist iga ema. Parem priiduga sauna!
j
Jajah/ 22. märts 2016, 10:14
Mul on siiralt hea meel, et teiesugustel on võimalus end kommentaariumites välja elada, ehk jätate kellegi reaalses elus kiusamata või mõne rumaluse tegemata. Labase keelekasutuse järgi paistate väga üksildane noor inimene olevat.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee