Maailm

Nõukogude võimu mahasalatud katastroof: Kiievi mudalaviinis hukkus tuhandeid inimesi

Allan Espenberg, 12. märts 2016, 06:00

96 KOMMENTAARI

e
EH/ 13. märts 2016, 09:57
neid poolikuid artikklei ei tasu hullutamiseks wist toppid,niku-nii ma ei jookse õhtulehte tellima ja lollomaks ka wist ei jää
m
meite-teite/ 13. märts 2016, 00:00
Ohh, ma kujutan ette, palju vanamehi siin kommentaariumis möllab, vuntsid vahul!
l
Loen ja ei pane imeks,/ 12. märts 2016, 22:06
et uue "venna" küüditamisvõimaluse kasutaks ära ikka päris palju kaasmaalasi.
m
Mahasalgamisest/ 12. märts 2016, 20:13
Tundub, et praegu ka ignoreeritakse teatud sündmusi. Kasvõi Türgis:
https://www.youtube.com/watch?v=ebXnfytbr2o
Kuidas saab teha koostööd juhiga, kes toetab kahtluste kohaselt ISIS-st ja paneb kurdidest tsiviilisikute suhtes toime sõjakuritegusid? Võiks vähemalt uurida, kas on tõepõhi all. Eks see NATO ja EL poliitika on suht silmakirjalik.
s
seltsimees Mutter/ 12. märts 2016, 20:43
mahasalgamine toimub ka türklaste vastu suunatud massimõrvadest NSVL-is 1940 aastal; sadade kaupa rippusid laternapostide otsas.Muide seda kõike näitab praegu türgi televisjoon
T
.,/ 12. märts 2016, 21:36
Tahaks eurotsinovnikute kuritöödest jutukesi,oleks tunduvalt ajakohasem,aga sedaon teist palju nõutud.
a
Ahv/ 12. märts 2016, 18:21
Kui kõik mahasalatu päevavalgust näeks, vahet pole millisest aastanumbrist, siis vist jääks kogu maailma vanglatest ka väheks ja surmanuhtlus oleks lausa preemia!
n
nii armas/ 12. märts 2016, 16:47
kuidas üks poolemeelne tiblunn (ega nest keegi täie mõistusega olegi) siia lahti on lastud ja segast peksab.
õ
12. märts 2016, 16:31
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
sind vene holopp/ 12. märts 2016, 16:48
kutsus tagasi isake tsaar
j
12. märts 2016, 13:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
u
uuuuu/ 12. märts 2016, 15:39
t
tüdinud/ 12. märts 2016, 16:02
Ei saa ühtegi teemat ilma savikata. Te olete ikka täitsa haiged inimesed.
t
to tüdinud/ 12. märts 2016, 16:06
Nõukogude võim = savikas.
j
jajah, seltsimehed/ 12. märts 2016, 16:36
EKP Keskkomitee XI pleenum 09.10.1988. a.
Edgar Savisaare sõnavõtt. Avaldati ajalehes "RahvaHääl" 13.10.1988. a.
...Lõpuks. Olen siin kui KOMMUNIST ja saan väljendada vaid ühte kommunisti suhtumist. Kuivõrd vastuvõetav on see EKP Keskomitee pleenumile, eeskätt aga partei avalikkusele ja avalikkusele üldse, seda peavad muidugi teised ütlema. Mida minu arvates praegu ootab reakommunist parteilt?
Tooksin selle kohta mõned mõtted. Kõik me oleme nõus teesiga, et Partei peab koosnema eesrindlikest inimestest. Praegu on see esmatähtis. Midagi nähtavat selles suunas aga ju ei toimu.Kas siiski poleks õige aeg välja kuulutada parteiline mobilisatsioon perestroika toetuseks Eestis?
t
tüdinud/ 12. märts 2016, 16:50
Einoh, kõva sõna siis. Savikas nõudis perestroikat samal ajal kui antsip tudengeid koertega tagasi ajas.
h
häh/ 12. märts 2016, 17:03
Vähe ajas koertega, et ikka inised kommu.
j
jajah/ 12. märts 2016, 17:37
sina kommutaja veel siis sellepärast eestlane pole.Inisev ja näritud küüntega odrarokane.Savikas seisis Eesti iseseisvuse eest kuid sina oled labane netiila.

a
ajaloolastele/ 12. märts 2016, 12:55
Euroopa sõjaajaloolased peaks kontrollima seda mudalaviini paika ja haudu, see oleks humaanne.
e
enam ei saa/ 12. märts 2016, 16:08
Nood viidi Moskvasse Punase müüri äärde, sinna kus tuli on ja Lenini surnukuur!
v
võib-olla/ 12. märts 2016, 12:46
Võib-olla ei olnudki need sakslased, kes sealse hukkamise korraldasid, nagu poolaski, kus tegelikeks hukkajateks olid saksa mundrisse riietatud venelased.
e
Eks nad kasutasid ka kohalikke/ 12. märts 2016, 13:37
Selliseid inimesi, kes suudavaid õudusi korda saata (ka oma rahva suunal) on igal pool. Ka küüditamise ajal. Tahaks loota, et selliseid sündmusi euroopas enam ei toimu.
a
12. märts 2016, 12:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
T
!!!/ 12. märts 2016, 12:54
Tüüpiline demagoogiavõte. Viia jutt päevateemalt kuhugi hoopiski mujale. Vanasõna järgi; Et jutt on aiast, keegi kukub aga jahuma hoopiski aiaaugust. Või mingil veelgi kaugemal teemal, Sealjuures tuleb märkida, et mõnigi troll teeb selle ülemineku küllaltki robustsel, silmahakkaval moel. Siis on kohe näha, et mingi kodukootud tegelane, amatööraaktivist. ,mitte mõni õppinud demagoog.
t
TROLL/ 12. märts 2016, 14:14
mina mudalaviiniga ei tapnud kedagi.
Jahuda ma ka ei oska, puudub NLKP liikmepilet ja RE oma ka pole.
t
trollile/ 12. märts 2016, 14:55
Tähendab oled lihtsalt loll.
n
nii räägiti NSVL ajal/ 12. märts 2016, 12:23
Sugulased teadsid rääkida, et üheks põhjuseks oli lagunemata laibad. Hukati ja maeti massiliselt, mis tekitas nö maa-alused mülkad. See ei olnud üksnes muda, mis sealt välja tuli.
k
12. märts 2016, 12:02
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
täpsustaja/ 12. märts 2016, 12:05
Valitsesid lihtsad vene batsaanid.
e
ei saanud valitseda,sest need on alaealised ./ 12. märts 2016, 16:34
ilma regentideta ei valitse napi elueaga inimed üksinda.
E
!!!/ 12. märts 2016, 12:58
Ei, 1950 valitses vaid Putini ja veel mõne putinoidi suur isa, õpetaja ja eeskuju Stalin. Hiljem aga Stalini õpilane, püüdlik ja pugejalik satraap Hruštšov, Nikita Sergejevitš.
o
oioioi ,see püüdlik ja pugejalik satraap andis ju terve Krimmi teie ukrainlastele / 12. märts 2016, 14:17
peale seda kui oli lasknud maha lasta Krementsugi töölised.
need olid na narrid,et teel kommunismile tahtsid nad S Ü Ü A !?
Aga viisakas inim e ei vitsuta näost sisse teel olles.
Ja Nikita kallis käeke oli toidulisandiga abiks seltsimees Stalini puhul.
n
Nikita võttis selle mis kuulus Ukrainale./ 12. märts 2016, 14:56
j
juba 17.st sajandist/ 12. märts 2016, 15:30
kuulus see Russidele,Moskooviale.
hetman na tola,ei küsinud teie käest luba, Aga teda te enam hävitada ka ei saa,kohe kurblich.
M
? to 14:17/ 12. märts 2016, 15:53
Millistele meie ukrainlastele? Püüdlik oli see Nikita, seda räägin minagi. 30-ndatel saatis Stalin ta Ukrainasse sealse kompartei esmeseks sekretärks. Kui algasid need suured 36-nda aasta massirepressioonid, anti igale liiduvabaiigile, kraile ja oblastile normatiivid, kui palju rahavaenlasi tuleb leida ning paljastada, kui palju neist Siberisse sunnitööle saata kui kui mitukümmend või mitusada tuhat kohapeal maha lasta. Hruštšov täitis palehigis plaani, ühena vähestest. Algul Moskva oblastis, hiljem Ukrainas. Paljud kohalikud juhid jäid mujal jänni - no ei ole neid rahvavaenlasi nii palju! Plaan jäi täitmata. (need logardid lasti Stalini käsul hiljem ise maha. Rahvavaenlaste haletsemise pärast). Aga ega paksuke pugeja Hruštšov jänni jäänud. Tema ületas etteantud suure plaani ennetähtaegselt! Ja vähe sellest, ta saatis veel Stalinile raportigi, et rahvavaenlai on oi-oi kui palju! Palus kinnitada endale lisaplaan ja lisalimiit, veel mõnedsajad tuhande sunnitööle saata ning seina äärde panna. Ja Stalin hindas tema püüdlikkust. Nikita kutsuti 1949.a. taas Moskvasse. Ülendati kõrgeimasse parteiešeloni, NLKP poliitbüroo liikmeks, tehti tähtsaima piirkonna, Moskva linna ning oblasti esimeseks sekretäriks. Nii et selle "heategija" käte peal oli ka tsisternide viisi ukrainlaste verd.
k
kell 15:30 kirjutanud diletandile/ 12. märts 2016, 16:05
Mis kuulus 17.ndast sajandist Moskooviale? Igatahes mitte Krimm. 16-17 sajandil peksid Krimmi khaani tatarlased vankasid veel nii, et tolm lendas. 1571.a. Ivan Groznõi ajal põletati Moskvagi maani maha, ka 1791.a. korraldai sõjakäik Moskvasse. 1659.a. rüüstati Kursk ning Voronež ja isegi 1717.a. jõudsid khaani väed oma sõjaretkega kuni Tambovini. Venelastel õnnestus Krimm hõivata ning annekteerida alles 1783.a., s.o. XVIII saj viimasel veerandil.
Ja kui ajaloos veelgi enam tagasi minna, siis on Moskva ainult Kiievi suurvürstiriigi ääremaade separatistlik ning mässuline vürstiriik, kes Kiievile alluda ei tahtnud. Oma isandast ning vasallivadest lahti ütles.
t
täpsustaja/ 12. märts 2016, 16:12
17 sajandil maksite te russistid obrokit Kuldhordile ja teid ristati loomadega
g
Girei-khaan käis Moskvas RAHU ja SÕPRUSEGA/ 12. märts 2016, 16:30
kuna ta Ivan IV eest ei leidnud,siis ta solvus samapalju kui meie Taavet koos kikiga .
See,et Moskva põles ja elanikud koolesid,see ainult pisike aps.
Aga kui meeldiv teile,oi heldeke,kui meeldiv.
a
ainult venelane on uhke/ 12. märts 2016, 16:38
et teda peksid venelased
m
marunaljakas/ 12. märts 2016, 16:50
et venelane ei saanud õitsva kommunismi ajal isegi süüja
N
:):)/ 12. märts 2016, 20:10
Nii palju siis 1000 aastasest vene riigist. Vanade Kreeka, Türgi kroonikate järgi elas Moskoovia alade dibla 900 aastat tagasi koobastes.
k
KUULE, ÄRA PLÄRA!/ 12. märts 2016, 22:31
1546- 1547 vallutas Ivan IV (Julm) ära hulga khaaniriike, nt Astrahani, Kaasani jne.
Eestit rüüstasidki alates 1548 aastast pea kolmkümmend aastat just nimelt Venemaa poolt allutatud tatarlaste ja mongolite hordid, seega- vaadake hoolikalt peeglisse, ehk teiegi näojoontes on koerakoonlastelt/peninukkidelt saadud geene ;)
Põhjasõja ajal toimus sama, eelsalgad olid ikka tatarlased ja mongolid, teod ka samad, mis Liivi sõja ajal. Põletamine, röövimine, tapmine ja vägistamine.
Korrigeeri oma ajalooteadmisi ja ära mõtle neid teadmisi ise välja.
k
Korrigeerija/ 13. märts 2016, 08:47
Sellepärast sul slaavik ongi kõverad jalad ja seasilmad?
t
Tead, ei ole ;)/ 13. märts 2016, 12:25
Küll aga sünnib seetõttu Lõuna-Eestist ja Setust pärit vanematel siiamaani imeilusaid tumedaverelisi, kergelt mandlikujuliste silmadega saledaid tütarlapsi. Kahjuks surevad sellised tänapäeval ruttu välja, sest dominantsete tatari ja mongoli geenide tõttu ei kannata nad juba sünnipäraselt alkoholi ja joovad end väga ruttu vigaseks.
Nii saabki lõpuks dominantseks elanikuks siinmail just seasilmne, kõverjalgne korrigeerija.
p
Paljusid asju olid salatud/ 12. märts 2016, 11:54
Loomulikult salati maha ja paljusid asjadest ei räägitud! Toome näited ka Nõukogudeliidu sõjaväe kasarmutes grupi vägistamisi, tiriti kohalik neiu kasarmusse ja ligi 22 nõukaaja venelased vägistasid paar või kolm olid ka keskaasiast pärit. Ülejäänud olid venelased nn slaavi välimust!
j
jah,/ 13. märts 2016, 10:17
Muiie ainult kohalikke tüdrukuid ei vägistatud, vaid need vene starsinaad ehk natsalinikud, ka ohvitserid vägistasid massiliselt äsja saabunud noorsõdureid
kes vastu hakkas, see peksti kas poolsurnuks või piinati päris surnuks
Sama toimub ka praeguses vene armees
Kõik vaigiti nõukaajal maha ja ka praeguse poiste kõhusuudleja kääbuse käsul vaigitakse edasi kõikidest jubedustest.
m
Mida sa ajad!/ 13. märts 2016, 12:29
Olen olnud nõukaarmees üle kahe aasta ja midagi niisugust on siiski ennekuulmatu. Jah, lolle mõnitati, aga kes kasvõi noortest enda eest seisis- see oli puutumatu.
Kas propaganda on su ajud täiesti ära söönud?
j
Jaan Anvelt/ 12. märts 2016, 10:14
l
lihtne venelane/ 12. märts 2016, 11:44
j
Ja seda ka.../ 12. märts 2016, 21:53
...Stalini jüngrite püssitorude ees.
k
kuule slavik/ 12. märts 2016, 14:58
Hammastest jäid d terminaalis ilma, et lalised?
t
TROLL/ 12. märts 2016, 15:33
kuidas peaaegu inglid peksid d terminaalis sodiks selliseid 2-jalgseid,kes kaitsesid Müncheni OM võitja au ?
Mäletan,et Tallinnas D-terminaalis tehti mõnest kotlett ja kuseti neile samuti kui eestlased oma sinimustvalgele.
e
eks selleks,et eestlased / 12. märts 2016, 15:53
au,.money ja kuulsust saaksid.
h
hei russik/ 12. märts 2016, 16:14
t
torllile/ 12. märts 2016, 16:14
Sind i8dikat toodi ilmale põrkega.
a
ah et varastaksid naabritele trükitavat raha !!!!/ 12. märts 2016, 16:36
ja annaksid need hei russikule ?
uskumatu altruism.
s
sulle sitavanka/ 12. märts 2016, 16:41
ei anta bakse niisama, ennem küürid keelega muj peldiku puhtaks
D
@Troll/ 12. märts 2016, 22:09
D terminal,pronkssõdur ja Müncheni OM 1972.a.?Midagi ei saa aru?Jüri Tarmak võitis kõrgushüppe,Jaan Talts tõstmise ja Svetlana Tshirkova naiskondliku vehklemise.Mis moel need 3 inimest D-terminaliga seotud võiksid olla?
t
täpsustus/ 13. märts 2016, 10:13
TROLLIKE
EESTLASED EI KUSENUD EV LIPULE, VAID MEIE KALLI RÜÜTLI ALAEALISED JA PURUPURJUS LAPSELAPSED, kes palju kordi Kadrioru lossis oma joomaorgiaid pidasid.
s
Selgitan/ 13. märts 2016, 12:35
Kogu see Rüütli juures toimunu oli organiseeritud selleks, et saaks KIKI pukki toppida, kuna Rüütel ei allunud USA nõudmistele.
Rüütli alaealised lapselapsed lihtsalt kasutati julmalt eriteenistuste poolt ära.

<
12. märts 2016, 10:13
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kahju, väga kahju/ 12. märts 2016, 11:35
et eestlased ei jõutud kõiki vene okupante hävitada
k
küll ikka eestlasne on võimas rahvas/ 12. märts 2016, 11:58
venelane kardab eestlast nagu tuld. Suurest hirmust hävitas isegi miljoneid ukrainlasi ja ajs selle eestlaste süüks.
k
kuul kremli ahv/ 12. märts 2016, 12:15
Eestlane uhkustab ainult sellega, mida on ise teinud. Sina venelane aga uhkustad võõraste sulgedega aga enda korraldatud sigadused veeretad teiste kaela.
n
nonoh/ 12. märts 2016, 13:08
ära ikka solva väikest mehikest
ta ei ole kits
ta on ju nii tore väikeste poiste palja-kõhu-suudleja.
------------------
2006. aasta 28. juunil jalutas Vladimir Putin Kremli hoovil, kus ta üht poissi märkas. Putin kükitas 5aastase Nikita juurde, tõstis üles tema särgi ja suudles last otse kõhule. Aastatetagune vahejuhtum on taas jutuks tulnud tänu Aleksandr Litvinenko mõrva uurimisele Londonis - surivoodil oma surmas Putinit süüdistanud endine Vene julgeolekutöötaja kirjutas Venemaa presidendi kraesse ka pedofiilia, meenutades just toda seika.
a
aga miks nüüd ajavad inglid oma apsakad/ 12. märts 2016, 14:20
vana Savisaare äralõigatud jalale ? Isegi oma rulled ja viiolid ja röövimised ja ...... kõik lähevad nii nagu vanasti,ikka nõukogude inimese vaenlase pihta.
t
täpsustaja/ 12. märts 2016, 16:15
burešinit ei kutsuta savisaareks. Vilja on Savisaar,
j
jah,Vilja on sünnipärane Savisaar/ 12. märts 2016, 16:38
aga miks ta siis ei saanud neid Elmar Savisaarele kuulunud vara kätte ?
Ka Evelyn on sünnipärane Ilves ?
t
Taimo on Savisaar ka./ 12. märts 2016, 16:39
h
hoopis/ 12. märts 2016, 16:51
putin on sünnipärane šalomov
j
jajah/ 12. märts 2016, 11:45
Emisetrukkal jälle eestlasi ähvardamas. Küll sa värdjas oma lõpu varsti leiad.
h
hm. juuditarid teete / 12. märts 2016, 11:53
vene sigadeks ?!
Teil on tarkust ja kui mõistlik te olete ?!
Lihtsalt suurepärane.
j
jajah/ 12. märts 2016, 11:59
Poleks vaja olnud sakslastega semmida venesead ja Ukrainat ning Poolat üheskoos jagada.
j
jajah/ 12. märts 2016, 11:59
emisetrukkal sai nii, et ulgus 2007. peab vist kordama nuudimassaaži.
h
häh/ 12. märts 2016, 12:00
Polnud seal ühtegi juuti. Kõik puhtad vene komissarid.
j
jajah/ 12. märts 2016, 12:16
Pika tänava solgiaugu esindajad nuruvad jälle Kentmanni tänaval konserve.
ä
ära valeta,stalinist/ 12. märts 2016, 15:36
kui valetada,siis võtke suurelt ja kõvasti ette.
Pisikest valet ei usu keegi.
Kas oleks võimatu võtta eeskuju doktor Goebbelsist ?
Ei küündi temani ?
N
???/ 12. märts 2016, 13:40
Nii et Babõn Jari veretöödes on siis süüdi neetud eesti fašisid või? Nähtavasti ei olnud sinu lektorid asjadega mitte kõige paremini kursis. Mahalaskmised algasid seal otsekohe, kui sakslase sisse marssisid ning tipnesid septembri lõpupoolel veresaunaga, kus hukatute arv ulatus kuni 3000 inimeseni päevas. Ei usu eriti, et seal ajal neid eestlasi seal põmmutamas oli. Neil oli sel ajal oma kodumaalgi käed tööd täis, ei olnud neil tarvidust mujalt tööd otsima minna. Tallinnast löödi punased lõplikult välja alles 29 augustiks kuid saarte vabatamine kestis kuni detsembrini välja. Viimane punkt vist alles 15 detsembriks. Antisemiitidel oli tööd-tegemisi seal Tartu näituseväljakul ning tankitõrjekraavi juureski. Mitmel pool mujalgi. Sest kõik kommunistide kaasajooksikud tuli ju kinni püüda. Ja Eesti politseipataljonid moodustati alles märksa hiljem, kui seal Babõ Jaris püssid paukusid.
Baltisakslasi oli seal Kiievis küll. Neid jagus kõikjale. Ja politseipataljon Ostland just Saksamaal nendest formeeritigi. Kuid nemad ei olnud EW kodanikud. Hitleri kutse peale asusid Saksamaale ümber eelkõige riigisakslased (Saksamaa kodanikud). Ja need sakslased, kes olidki kunagi EW kodakondsusse astunud, need läksid taas Saksa kodakondsusse üle. Seega ei saa neid eestlasteks pidada. Ostlandi koosseisus oli ka Saksamaale putkanud eestlasigi, kuid ka nemad olid endale Saksa kodakondsuse võtnud (Ostlandisse formeerimisel teisi sinna ei võetudki)
Koolis räägiti meile "enam kui 100 tuhandest tapetust", kuid viimaste ajalooandmete järgi võidi seal juute ning kommuniste hukata vaid umbes 42-43 tuhat. Kuid see ei tähenda seda, et seal jäärakus rohkem laipu polnudki. Sest 30-ndate repressioonide ajal hukkas ning mattis tollane NKVD sinna kümneid tuhandeid "rahvavaenlasi". Vahest rohkemgi kui sakslased.
k
kalvar/ 12. märts 2016, 13:41
Eraldi baltisaksa pataljone ei olnud küll olemas.
t
to kalvar/ 12. märts 2016, 16:12
Muidugi polnud baltisaksa eriüksusi. Ikka sakslased. Kuid mõnede üksuste koosseisu oli neid baltisakslasi päris palju arvatud kui kohalike olude spetsialiste ning asjatundjaid.
s
Sina, G/ 12. märts 2016, 10:01
ei ole ilmselgelt nõukogude liidu ajal elanud ega tea, millest räägid. Kogun toonane elu oli üks suur "pakasuhha" - polnud looduskataroofe ega mingeid muid õnnetusi ses "suures lilleaias" ja geniaalse NLKP juhtimise all taheti isegi jõed tagurpidui jooksma panna! Olid ajad...
s
samad geniaalsed juhtijad on eestlastel endiselt eesotsas./ 12. märts 2016, 11:09
targad ja ausad kommunistid, milles probleem ?
a
ainult venelas kutsutakse lolliivaniks/ 12. märts 2016, 11:36
v
vaata,geeniparandus on kestnud üsna kaua,meie lambad võtavad kõik vastu ja/ 12. märts 2016, 11:55
hüüavad määäääääää
Mõtlemiseks vajalikud igandid pole enam olemad.
g
geeniparandus tehti tervele vene rahvale/ 12. märts 2016, 12:01
j
jajah geeniveaga venelane/ 12. märts 2016, 16:42
sellepärast te põlvili asendist üles tõusta ei suudagi, erinevalt eestlastest, kelle käest korduvalt peksa olete saanud.
O
@Sina,G/ 12. märts 2016, 22:02
Oli ikka üksikuid loodusõnnetusi.Aga miskipärast NSVL pressi andmetel tõmbas Looja loodusõnnetustele piiri vahele.
Näiteks toimus maavärin NSVL-ipiirist mõlemal pool.N.Liidu piirides olid teated üksikutest purustustest.Ja inimohvritest teated puudusid.Samas sellesama maavärina tagajärjel teisel pool piiri olid linnad-külad maani rusudes ja hukkunud ikka head tuhanded inimesed.
g
12. märts 2016, 09:38
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
Punase jutt/ 12. märts 2016, 10:30
Sa oled justnagu see Aino sealt ENSV kometist! Millistest inimestest siis jutt käib? 99% NL kodanikest pidi olema kompartei liikmeks, pooled nautisid kommunismi hüvesid nende arvelt, kellelt rööviti ''natsionaliseerimise'' tähe all kogu elu! Kas sul on ka mingisugune lapsepõlvetrauma, et põlastad punapropagandast vaba ühiskonda? Nimeta kasvõi üks hea asi, mis oli värdjaliku sotsialismi poolt siia tulnud riigikorras meile kuidagimoodi kasuks tulnud! Inimesed kannatasid terve oma elu, et pinnal püsida, ilma, et punast korda toetada!! Nendele tuleks au anda, mitte sinu paljukiidetud NLKP jobudele. Mõtle natuke sellele.
e
erastamine ja natsionaliseerimine/ 12. märts 2016, 11:57
olid ju mõlemad ühe medali kaks külge ja ainult inimeste endi hüvanguks .
Kodutuks tehtud on kõik sellega nõus.
a
aga miks sa vene okupant/ 12. märts 2016, 12:02
elasid natsionaliseeritud elamus?
j
jutt on sul jah punase oma/ 12. märts 2016, 12:18
Komparteisse võeti rangelt vastavalt limiidile, tööliste osakaal ei tohtinud olla alla 50%.
t
TROLL/ 12. märts 2016, 15:45
tunnen siirast huvi,kes sa vene okupant oled .
Vanadesse majadesse,mis süjast alles olid jäänud, majutati eestlased . Uutesse aga avarustelt saabunud INIMESED.
Kuna eestlastel olid olemas peavarjud,siis nemad ei saanud unistadagi oma uuest korterist.
Keegi ei osanud arvata, miks ärajooksnud kulla ja karra uued omanikud ei võtnud kaasa oma maju,ei ahervaremeid ega remonti vajavaid .
Lollid putitasid ...kui jäi puud kasvüi 100 grammi naelte kohta tsekk,siis Ovioiri ja teised ausad võtsid omale.
ä
ääremärkus/ 12. märts 2016, 16:12
Tööliste ja kolhoosnike protsent. Teenistujad pidid ootama,et parteisse saada.
t
te kujutage ette/ 12. märts 2016, 16:44
arstiabi oli ja pensionid ka. See oli imede ime, milleks on võimelised ainult idast saabunud koerakoonlased. Ehitagem suurest tänutundest neile kalmistule veel ühe ausamba. maha parseldasid ju kõik sina sitavanka, eestlane teiega koos elada ei saanud.
k
kuule vasja, ise kirjutasid nälja kohta/ 12. märts 2016, 16:52
oioioi ,see püüdlik ja pugejalik satraap andis ju terve Krimmi teie ukrainlastele / 14:17, 12. märts 2016
peale seda kui oli lasknud maha lasta Krementsugi töölised.
need olid na narrid,et teel kommunismile tahtsid nad S Ü Ü A !?
a
aga seda etteheidet peavad kuulma nii eestlased, inglased, jänkid/ 12. märts 2016, 12:01
isegi oma suure võidu oskasite te maha juua ,võitsite ju Siniumägedes terve II MM .... aga jõite maha.
Tapsite omad isad ja vanemad vennad oma lustiks,aga ......
t
tahad öelda venelane/ 12. märts 2016, 12:03
et 60 milojonit venelast tapsid üksteist maha lihtsalt ajaviiteks ja nüüd tunned 9. mail selle üle rõõmu?
s
siin on öeldud,et Sinimägedes tapsid eestlased oma isad ja vanemad / 12. märts 2016, 15:58
vennad,onud ja onupojad .Need , kes väevõimuga Punaarmeesse võetud.
Palusalu Kristjan pani Punaarmeest plagama ja seda te ei andesta talle peale surmagi.
isegi tema kuju tuli teil prükkale viia ja kuju kaitsjad sandiks peksta ning mõni neist maha tappa.
j
jah see oli ilus/ 12. märts 2016, 16:46
kuidas staliniste otse tänaval nagu koeri peksti, üks žopa suutis veel ainult karjatada - eto vsjo naše ja sai vastu hambaid kohe.
g
G-punktile/ 12. märts 2016, 14:17
Värdjad ei ole läänes vaid lausa vastassuunas.
o
on Peipsi ja Ristna vahel/ 12. märts 2016, 16:03
need kõige usinamad inimestemüüjad,veart ärimehed ja naabrite elumuredest vabastaja.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee