Seisukoht

Seisukoht | Kas oskame lugeda? (6)

Arvo Uustalu, ajakirjanik, 6. märts 2016, 18:20
Foto: ALDO LUUD
Hariduse tase on meil reformide kiuste endiselt kõrge. Seda, et meie õpilased vabalt loevad ja arvutlevad, kinnitavad ikka ja jälle ka rahvusvahelised mõõduvõtmised. Õpetajahariduse tippkohtumisel Berliinis osalevad 21 PISA testides kõige paremaid tulemusi saanud riigi esindajad, nende seas ka Eesti haridusminister.

Tavapäraselt on tugevamate seas olnud ka Eesti õpilased. Möödunud aasta tulemused näitavad taas, et esirinnas on riigid, kus õpilastelt nõutakse distsipliini ja faktikesksust, mitte ei viljeleta moodsat individuaalset lähenemist ja vabaaineid.

Lugemises teevad ilma Šanghai, Hong Kong, Singapur, Jaapan, Lõuna-Korea ja siis tulevad koos Taiwaniga riburada Soome, Iirimaa, Kanada, Poola ja Eesti. Ka matemaatikas on olukord sama, ainult Hiina erihalduspiirkond Macao on ennast vahele surunud. Individuaalse lähenemise ja õpilastele esitatavate vabamate nõuete poolest tuntud Norra on mõlemas nimekirjas alles teise kümne taga.

Ometi käiakse meie koolidele peale just Norra haridusmudeli juurutamist. Individuaalne lähenemine ja võimaluste võrdsus on toredad ja kehtivad enamasti ka praegu. Küll on kogenumad õpetajad mures, et uudsete loosungite taustal langeb eestimaalaste funktsionaalne lugemisoskus.

Samal teemal

25. märts 2017, 04:00
Kuhu on kadunud noorte lugemisoskus?
10. juuni 2016, 06:00
Kas laste suur õppekoormus tagab ka tarkuse?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee