Eesti uudised

Vaata, mida rääkis naistearstide seltsi esinaine sünnitusmajade traagilistest juhtumitest

Toimetas Jane Saluorg, 16. veebruar 2016 16:04

132 KOMMENTAARI

e
EH/ 18. veebruar 2016 08:24
ka lõuna eesti hooldekodus perearsti ja kohaliku med.õe ükskõiksusest suri piinades klient,perearst ei liigutanud kulmugi,telefonitsi määras rawi,õde nägi ja luges zurnaalist,waatas ükskõikselt pealt, ei wiinud kiirabisse,wiimaks wiis,oli wesi kopsus, terwise amet tegi -wäikese noomituse-kui tegi,elagu sulikute poolt loodud meditsiin,ootame uusi ohwreid
m
mall/ 17. veebruar 2016 15:07
Ükskõik mida naistearstid praegu räägivad, kuid see, et naine koju saadeti oli hoolimatus ja ükskõiksus ning need, kes selle otsuse peaksid endale muu töö otsima. Miks ometi ei konsulteerita kolleegidega enne kui otsustatakse?
p
PATSIENT 45/ 17. veebruar 2016 14:33
Olen harva sattunud perearsti juurde aga iga kord kui seal käin ,siis paneb mind imestama,kui vähe aega kulutab arst minu peale(ei vaata minu poolegi),sest enamus aega vaatab arvutisse ja toksib midagi sinna. Olen kaalunud mõtet vahetada perearsti.Peaasi,et enamus arstid nii ükskõiksed poleks.
p
Paraku/ 17. veebruar 2016 13:15
Loomulikult meditsiiniline praak. Iga kogenud arst mõtleb sellise valu puhul ka aneurüsmi võimalusele. Ja äärmiselt ebameeldiv oli ka selle naistearsti esinemine. Avaldada kaastunnet perele endal suu muigel- nagu raputaks veritsevale haavale soola lisaks. Aga lesele soovitaks küll haigla vastu kohtutee ette võtta, saaks ehk veidigi õiglust jalule seatud, pealegi vaja ka väike emata laps üles kasvatada. Siiras kaastunne perele!
t
tohtri naisele/ 17. veebruar 2016 12:58
Ei surnud pooled naised, mis sa valetad vene ajal pidi lapse surma puhul teatama eesti tervisoidu miks laps suri terve haiguslugu ja kui ema suri siis Moskva tervishoidu ja see polnud sugugi nali nii mõnigi jei olnud enam arst, sest ta oli süüdi. Nüüd ütleb ämmaemand pärast lahangut, et midagi teha ei saanud, aga te ei teinudki midagi tänapäeval lõigatakse isegi aordi aneorisme mis siis arteri lõikus ei ole mingi utoopia.Kuidas ikka saab rase naine niimoodi ära saata ja keegi pole süüdi kojusaatjal tuleb kutse ära võtta see pole ju meedik! Tänapäeval meditsiini polegi on üks äri ainult kellegi süda ei valuta, et nende süül surevad inimesed tänapäeva tehnika juures täiesti südametud inimesed.
j
jah, arstid/ 17. veebruar 2016 11:21
Selle naise haigus ei olnud tôesti seotud tema rasedusega, kuid ta oli ka teises haiglas valudega EMO-sse viidud. Küsimus on selles, et kusagil teda aidata ei tahetud ja inimesega mängiti lihtsalt julmalt. Patsient ei soovinud muud, kui abi ja seda talle ei antud. Jooksutati ühest haiglast teise, ühes öeldi, et valud on normaalsed raseduse korral, kôigest närvivalud, teises aga teatati, et rasedatega nemad ei tegele. See on puhtalt süsteemi viga. Justkui rasedal ei saagi môni probleemne haigus tekkida. Suhtumine EMO-s oli kohutav. Inimlikkusest väga kaugel. Iseküsimus on med.personali suhtumine ja käitumine. See naine vôitles valudega. Kogu see vôitlus tehti maatasa- pole häda midagi! Ei olnud tal nohu-köha, nagu EMO hurjutab inimesi mitte neid asjata tülitama. Suurhaiglates on vôimalused uuringute tegemiseks olemas. See juhtum on vastutustundetu ja ei saa väita, et arstid andsid abi. Ei andnud.
e
Elis/ 17. veebruar 2016 11:59
Ja samuti kuidas ei oleks saadud lapse elu päästa? Kasvõi õigeaegne keisrilõige vms... / kuu pealt võib laps väga vabalt ellu jääda.
a
arstid?/ 17. veebruar 2016 10:01
kas te aru ei saa arstid, et antud juhul oleks piisanud, kui te kohutavades valudes raseda naise oleksite haiglasse sisse jätnud ja temaga tegelenud või teinud vähemalt nägu, et hoolite! kas tõesti nii raske on INIMLIKULT käituda????
k
Kodanik/ 17. veebruar 2016 08:22
Tagantjärgi õigustuse otsimine jätab riigist ikka haleda mulje küll. Selle loogika põhjal poleks meil ju meditsiini üldse vaja, nagunii on igaühel mingi tõbi küljes, millest alles hiljem aru saad. Küsimus on ju SUHTUMISES, mis toimub vahetult ja reaalajas ja siin ei saa olla mingeid õigustusi tegematajätmistele ja sigadustele.

x
XXX?/ 17. veebruar 2016 02:37
Asi oli diagnoosis.Kui naisele oleks suudetud närvivaludega kojusaatmise asemele õige diagnoos panna ja talle oleks kohe tehtud keisrilõikus, oleks ju laps vähemalt elama jäänud? Võimalik ka et ka naine? Arvan,et esimesel haiglasse tuleku ajal ikka põrna rebendit veel ei olnud.Põrna rebendi oleks pidanud valvearst ikka suutma diagnoosida? Või ei suutnud ja saatis põrna rebendiga sünnitaja koju?
Siis on jah ringkaitse tööle hakanud.
e
ENE/ 17. veebruar 2016 09:23
Minu isa sai 35 aastat tagasi autoavariis luumurde ja põrna rebendi,
o p e r e e r i t i ja elab tänini,
Mis jutt see on, et põrnarebendisse inimene sureb, usutavam on fakt,
et arst - mitme töökoha vahel joostes ei olnud enam adekvaatne
haiget läbi vaatama,
veel põlastavam on Naistearstide Seltsi esinaise k a i t s e k õ n e t lugeda
e
ENE´le/ 18. veebruar 2016 09:50
Teie isal oli põrna rebend , antud patsiendil arterianeurüsmi rebend. Täiesti erinevad haigused. On tõesti põlastav lugeda vihakommentaare , eriti juhul , kui meedikutel pole tegelikult võimalik kommenteerida - andmekaitse!
e
ENE/ 17. veebruar 2016 09:23
Minu isa sai 35 aastat tagasi autoavariis luumurde ja põrna rebendi,
o p e r e e r i t i ja elab tänini,
Mis jutt see on, et põrnarebendisse inimene sureb, usutavam on fakt,
et arst - mitme töökoha vahel joostes ei olnud enam adekvaatne
haiget läbi vaatama,
veel põlastavam on Naistearstide Seltsi esinaise k a i t s e k õ n e t lugeda
m
16. veebruar 2016 22:29
Mul on häbi lugeda neid õelaid ja sapiseid kommentaare arstide kohta. Enamik arvab end olevat meditsiini arvamus liidriks. Kõik on targad ja targutavad loetu põhjal, isegi kuulata ei osata. Kuulasin eile ise ka Ringvaadet ja vastupidi, antud doktorikraadiga suurte töökogemustega arst andis väga asjaliku ja argumenteeritud intervjuu. Inimesed olge sallivamad ja empaatiavõimelisemad teiselt poolt vaatega samuti. Elu ei ole ainult must ja valge! Ühel päeval vajate ise arsti abi, kas siis käitute samuti abi saamiseks nii nagu praegu neid arste mahategevaid kommentaare kirjutades.
k
17. veebruar 2016 01:18
Keegi ei pea siin ennast arvamusliidriks, jutt käib tavalisest arstieetikast. See lapseootel naine vajas ju abi mida ta aga kahjuks ei saanud. Arstid võiksid olla samuti sallivamad ja empaatiavõimelisemad. Doktorikraad ja suur töökogemus ilmselt ei aita aru saada et valudes inimese eest tuleb arstil hoolitseda. Kui arstid ainult õigustavad ennast siis ilmselt jäävad sellised traagilised sündmused korduma.
a
A.H., to 22:29/ 17. veebruar 2016 02:13
Eks siis mine Kadriorgu, häbenege seal kikilipsuga kahekesti. Mul on jälle häbi arstide pärast, kui abi vajavat inimest visatakse jalaga p*rsse haiglast välja, umbes et tõmba nahhuj koju siit. Milleks siis haiglad üldse on? :( Kolmanda ohvri pärast tõesti arste kuidagi süüdistada ei saa, keegi ei käsend tal haiglast aknakaudu lahkuda. Kord oli selline lugu kui õde teatab, et noh noor pappa hüppa, sulle sündisid kolmikud, viimane aga vastab, et mis sest kasu siin ju esimene korrus. Ilmselt üks noor pappa trehvas samasugust uudist kuulama mõne korruse võrra kõrgemal.;)
k
KUS ON TERVISEKAITSE ?/ 16. veebruar 2016 21:19
Kui kuulasin selle nn. arsti juttu,siis ei imestanud enam sugugi miks valudes rase naine koju surema saadeti. Milline jutt? Kui rasedus katkeb,siis on vigane loode ja katkemine ongi hea. Kui sellist juttu räägiks Maali metsast,ütleksin,et ta on loll. Mida öelda sellise "ARSTI" kohta ? Kus on tervisekaitse töötajad ? Kas tervisekaitse töötajad ei kuulanud mis juttu arstiks nimetatu eetris räägib ?
m
16. veebruar 2016 21:28
t
16. veebruar 2016 21:37
tahad topeltmõrva suhtes sallivust ?
n
Njuuha/ 16. veebruar 2016 21:09
Mis loll jutt see on,et ei oleks ellu jäänud????Lapsega oli ju haiglas kõik korras, naisel olid meeletud valud. Miks siis last ei ligatud kohe välja???
Selle nimi on Arstide Ringkaitse.
s
saa aru/ 16. veebruar 2016 21:24
lapse väljalõikamiseks polnud mingit näidustust. 29.nädal ei ole lapse jaoks õige aeg ka - suure tõenäosusega areneb järgi, aga terviseriskid siiski suured.
k
16. veebruar 2016 21:35
kus su oma aru on., kui ema on valudes suremas, pole lapsele vastu näidystusi ! ansip appi, kui lollid võivad kuskil meditsiinis olla !
t
to saa aru/ 16. veebruar 2016 21:44
Ja muidugi ja suurtes valudes naise koju saatmiseks oli näidustus olemas. Huvitav milline siis? Kuna naine ise ei suutnud pingilt tõusta, siis tõmmati ta püstiasendisse.
v
Veel/ 16. veebruar 2016 21:51
29. nädal ei ole lapse jaoks õige aeg ka jne...... , aga elusa lapse saamiseks ehk viimane aeg, kas sedapidi ka olete püüdnud mõelda?
o
on/ 16. veebruar 2016 21:42
vaja hoolivust, meie haiglates on kõik ligadi. logadi.Suhtumine on alla arvestust. See ei ole saladus tohtritelegi.
k
Kat/ 16. veebruar 2016 20:43
Ühesõnaga....nagunii oleks ära surnud, polnud mõtet aidata. Ja seda räägib arst. Mina, tavainimesena ei suudaks küll valudes rasedat naist oma ukse tagant minema saata, kui ta abi paluma tuleb.
Selge on see, et surma põhjus oli seekord arstide õnneks, kuigi seda said nad alles hiljem teada. Inimese abita jätmine on minu teada karistatav. Häbi arstidele!
e
16. veebruar 2016 20:53
ei see asi kohe juhtunud, oleks saanud saata õigete uuringute kohta ja kasvõi LAPS päästa ! mis, kõik on lollid siin ?
k
16. veebruar 2016 21:12
Kui see õnnetu naine oleks olnud mõne arsti pereliige siis kuuleksime palju sellest, mida oleks saanud teha.....ammu enne ja samal kurval päeval.
Minule on see väga suur ja väga ebameeldiv uudis, et valudes rasedaid naisi haiglasse jälgimisele ei jäeta. Täiesti uskumatu!!!!!!
k
kahju,piinlik,kole/ 16. veebruar 2016 20:18
ei tohi haigeks jääda, sünnitada - tuleb tervena ära surra.
t
16. veebruar 2016 20:05
Tohutute valudega ei tohiks ükski arst haiget koju saata !
Jätke see omale meelde, sest te olete arstid!
Tuletage meelde oma arstivannet ning ärge ajage nii rumalat juttu !
Kas te tegite siis kõik endast oleneva, kui haige koju saatsite? Ei, te saatsite ta jalust ära.
s
Soome kutsub arste endale/ 16. veebruar 2016 20:17
varsti saate elada õnnelikult ilma arstiabita ja sünnitada ilma probleemideta
v
16. veebruar 2016 20:25
vaevalt seal igat idioodist sarimõrvarit tahetaks, ja kui juhtubki - siis mujal sellised on varsti vastavas kohas, ehk kinni pandud kuhu vaja.
a
16. veebruar 2016 20:40
ainult millegipärast nad seal on heal järjel, ka nn sarimõrvarid
s
16. veebruar 2016 21:03
soome vanglaid kadestada ?
z
ziidiuss/ 16. veebruar 2016 20:51
No lastega ei tohiks ka käegalöömist teha. Eile vene uudistes näitas,kuidas hirmsate kõhuvaludega lapsele kutsuti kiirabi,too kärutas selle haige lapsega mööda teisi väljakutseid, et "küll kannatab ära,veel sinna ja veel tänna". Laps suri ...!Arste ei kõigutanud ka kaasaoleva ema hädanutt.
n
nii,nii/ 16. veebruar 2016 20:00
nii lolli ja mötetu jutu peale kulutada eetriaega,ei saa aru miks

p
peet/ 16. veebruar 2016 19:41
On arste, kes teevad imesid, kopsusiirdamine, südameoperatsioonid jne ja kahjuks on ka nn arste, kes lihtsalt ajavad lolli juttu, et midagi teha polnudki võimalik.
o
16. veebruar 2016 19:57
On arste, kes teevad imesid, kopsusiirdamine, südameoperatsioonid, aga kahjuks ka nende käes olnud patsientid pole surematud
p
peet/ 16. veebruar 2016 20:03
Keegi pole surematu aga antud juhul oli täiesti vastutustundetu anda valudes rasedale peotäis valuvaigisteid ja saata ta jalust ära. Kui sul on vähegi hoolivust ja sa pole päris puupea, siis jäta ta haiglasse jälgimisele, seal on kõik võimalused intensiivraviks, vereülekandeks, kiireks lõikuseks, mitte ära saada noort inimest koju surema ja pärast seda lollust, tegelikult kuritegu, veel õigustada.
s
16. veebruar 2016 20:15
Sünnitusmaja pole üldhaigla, kes seal teda oleks jälginud ja mis abi oleks antud? Võibolla selted lähemalt. Ämmaemandad võtavad vastu sünnnitisi
t
tule taevas appi/ 16. veebruar 2016 20:16
Intensiivravi sünnitusosakonnas?
v
16. veebruar 2016 20:21
Või ei sure, kõik elavad kaua ja õnnelikult? Siis ainult Eestis, mujal küll nii ei ole, just hiljuti suri uue süda saanud mees. Teda küll opereeriti Saksamaal, ju seal arstid on saamatud ja imesid ei luba.
p
peet/ 16. veebruar 2016 20:23
Saab ju teha uuringud ja saata vajadusel teise haiglasse, mitte koju, selleks ei pea meedik olema, et nii lihtsatest asjadest aru saada.
s
seleta peep lähemalt/ 16. veebruar 2016 20:43
Milliste peenete aparaatidega teevad uuringud sünnitusmaja ämmaemandad?
s
16. veebruar 2016 20:44
saksamaa on väga alla läinud, mingi ostetud pabritega moslemis "ravivad" samamoodi, tapavad.
t
16. veebruar 2016 20:47
targemad arstid saadavadki teiste arstide alla edasi, mitte koju tagasi kärvama.
s
Soovitus/ 16. veebruar 2016 20:52
Otsige endale teine töökoht. "Kes seal teda oleks jälginud..." Saan aru, et teil on seal siis sünnitajad ka niisama, keegi ei vaata ega jälgi.......
s
16. veebruar 2016 21:25
Seda et.....peale ämmaemandate on sünnitusmajades ka arstid, kes siis oleks võinud valudes raseda kiirkorras "üldhaiglasse" saata. Minu arust loogiline ju. Milleks neid sünnitusmaju siis üldse vaja on? Kutsu ämmaemand koju ja sünnita, muud nad ju teha ei oska, kui "sünnitisi" vastu võtta, Annaks jumal, et ma eksin. Asi on tegelikult hullem.....asi on suhtumises. Küll oleks jälgitud ja abi antud, kui arstieetikast oleks kinni peetud.
v
vot/ 17. veebruar 2016 16:06
arstide arvates meil ju haigeid ei olegi,ainult simulandid ja need kes kujutavad endile haigusi külgevaid.
.
16. veebruar 2016 20:41
... ja ka peetunud raseduse korral vajab naine puhastust loote väljutuse järgselt. Iialgi ei saadeta lihtsalt koju.
k
kaalikas/ 16. veebruar 2016 21:27
polekski midagi võimalik teha olnud, on ka selliseid haigusi
o
on / 16. veebruar 2016 21:51
arste, kelle juurde tuleb ainult ümbrikuga minna.
a
Arstide ringkaitse/ 16. veebruar 2016 19:36
Kõik günekoloogid on ju kursuse- ja kooliõed ja nii püütakse ühte oma hulgast igasuguste vahenditega kaitsta.
h
16. veebruar 2016 21:33
Hahahaaa, kõik günekoloogid on kursuse ja kooliõed... kõik südamearstid ja neuroloogid jne jne ka kõik kursuse ja kooliõed, Meil ongi vaid üks kool, kus arstiks õpitakse. aga kuhu jäävad koolivennad? Anna abi.
v
vastutustundetud/ 16. veebruar 2016 19:24
Valudega ei oleks tohtinud seda rasedat naist mitte mingil juhul koju saata, see on siililegi selge ja lubamatu. Tänapäeva meditsiini juures oleks saanud nad mõlemad päästa, kui oleks tehtud uuringud, analüüsid diagnostika, aga seda ei tehtud ja nüüd veel õigustatakse seda tegu tagantjärgi, et kuskil mujal sureb emasid rohkem, ime, et ei võetud aafrikat võrdluseks.
v
väike taks/ 16. veebruar 2016 19:11
Tundub, et osa kommenteerijaid on lausa jumala staatuses ning suudavad päästa kõik inimesed, keda kaasaegne meditsiin päästa ei suuda. Kahjuks siin nuppude klõbistamisega ei päästa kedagi, oma rumalust demonstreerida, seda kindlasti.
v
vanaema/ 16. veebruar 2016 19:54
Asi oli valude kannatamises - miks pidi selle lapseootel ema surm olema nii abitus olukorras. Kui on sellises olukorras lapseootel naine EI TOHI TEDA KOJU SAATA! Päästmine päästmiseks - see on teine teema.
j
16. veebruar 2016 20:08
just, vähe lollidest, olid lausa sadistid - saata valudes rase haiglast abi saamise asemel... ja närakad, kes õigustavad seda. krdi imbekad seal, ei oska oma tarku aparaate ksutada, on väidetud.
m
16. veebruar 2016 20:01
miks ei tehtud normaalseid uuringuid ja nõmedalt koju saadeti. Selline suhtumine on see, mis on kuritegelik ja lubamatu. kui patsienti oleks tõsiselt võetud, kuid ometi poleks suudetud päästa, siis ei oleks ka keegi asja ümber sellist lärmi löödud.
s
16. veebruar 2016 20:22
Sünnitusmajas terviseuuringuid ei tehta!!!!
a
arusaadav, et/ 16. veebruar 2016 20:44
mehed ei pruugi seda teada
m
16. veebruar 2016 20:51
mis siis igal aastal igasugu aparaatide ostudeks raha kerjatakse ? ennast uurivad seal kitlikandjad vä ?
k
Küsimus/ 16. veebruar 2016 19:05
...mis asi see "tragöödiline" on?
h
16. veebruar 2016 18:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
16. veebruar 2016 19:09
k
16. veebruar 2016 20:44
Kas sina saad hakkama ilma? Hmm
x
xMees/ 16. veebruar 2016 18:45
"...pole olemas ühtegi positiivset juhtumit, kus põrna rebenemise tagajärjel rase naine ja oodatav laps on ellu jäänud."
------
Muidugi mitte, kui arter on juba lõhkenud!
Laps rõhus aneurüstilisele põrnaarterile, sellepärast lõhkes. Kui oleks keisrilõige tehtud kohe reaktsioonina kohutavatele ebainimlikele valudele ilma selge diagnoositagi, mitte saadetud koju, siis oleks olnud võimalus päästa!
y
yMees/ 16. veebruar 2016 18:46
Jah, aga rasedus oli ju piisavalt väike, et mitte teha seda keisrit.
e
ennem kontrolli/ 16. veebruar 2016 19:44
Laps suudab ellu jääda 24.rasedusenädalal, antud naisel oli 29.rasedusenädal.
i
16. veebruar 2016 20:01
Iga valu korral kohe keisri?
k
16. veebruar 2016 20:22
kui on sellised valud, et inimene ei suuda enam seistagi . no see pole koht enam sitahäda kahtlustada,
j
16. veebruar 2016 20:43
jah, teil on õigus! Oleks perele beebigi päästetud. Peres oodati ju last!
s
seda minagi, õnneks saite ise aru/ 16. veebruar 2016 20:45
Iga valu korral kohe keisri?
+1 -5
e
16. veebruar 2016 21:12
enda "arust" jube sarkastiline, meestearst vist.
n
näib/ 16. veebruar 2016 19:45
näib, et sa ei tea, mis tunne on seljavalu tingituna närvide pitsumisest. Täiesti kohutav ja võtab jalust ära. Samas puudub igasugune näidustus keisrilõikeks. Mul lükkas üks lastest seljas mingi närvi nii ära, et olin kaks nädalat voodihaige.
Niimoodi igaks juhuks - ei saa aru, mis viga - teeme keisri enneaegsele lapsele, ei saa muutuda mingiks tavapraktikaks.
Võiks juba lõpuks mõista, et diagnoosimine hakkab alati pihta tõenäolisemast veast. Võin oma lähimast tutvusringkonnast kohe nimetada vähemalt viis inimest, kes teavad, mis on jalustvõttev seljavalu, kuid ei tea ühtki, kes oleks mis iganes aneurüsmiga. Ka kõva valu ei viita sellele, et mõne tunni pärast võid surnud olla. Inimestel lihtsalt on haruldasemaid hädasid ja arstid ei ole Jumalad või selgeltnägijad. Inimest uuriti, kaebused viitasid tugevale närvivalule. Lapsega oli kõik hästi. Kurb lugu, aga see ei saanud teisiti lõppeda :(
x
xMees/ 17. veebruar 2016 10:58
Pidev, järjest tugevnev ja juba pikemat aega jalustvõttev valu peaks küll enneaegse kesirilõike näidustuse välja andma, eriti kui laps on juba piisavalt suur, et ellu jääda. Selle tuvastamiseks ei jäetud patsienti isegi jälgimisele! Õigustamisest nähtub, et kahjuks arstid ei tee käesolevast juhtumist ühtki järeldust, olles piisavalt kõrgid, et mitte omandada uut kogemust.
e
16. veebruar 2016 20:00
ebainimlikkusest valust küll pole jutu olnud, oli valud abaluu piirkonnas
k
Kahju/ 16. veebruar 2016 20:27
Eks seegi andis oma panuse, et medõde valudes naisel ümbert kinni võttis ja ta toolilt püsti rebis.
e
Erika/ 16. veebruar 2016 18:37
Kohoosi ajal jähi meil sigalas saja põrsa kohta 80 ellu. Nendest vana tampis palju ära ka veel. Muist kidurad jäävad vinduma ka veel ja ei kasva. Praeguseks on olukord igatahes kõvasti paranenud. Sajast põrsast üle üheksakümne jääb elama.
k
kolla/ 16. veebruar 2016 19:12
tänu sellele,et põrsas maksab tänapäeval rohkem kui inimlaps.

b
Brita/ 16. veebruar 2016 18:30
võibki vabalt olla. ei saa ka vaielda. pole seda ala tudeerinud. AGA TEEMAKS OLI JU LUBAMATU "SUHTUMINE" ! tädi aga jahub oma tuima statistikat. selle tädi enda tütar oleks sedasi pidanud ... siis ... kas siis oleks jutu sisse ka muid teemasid saanud ?
f
fdfgdfg/ 16. veebruar 2016 18:21
mis kurat te vigisete! õrge ummistage oma tatiste ninadega, väikese palaviku ja kärnas tagumikuga erakorralise meditsiini vastuvõtte. palju asju saab ravida kodus. siis saavad ka tõsised haiged vastava tähelepnu osaliseks. meie meditsiin on tasemel ja heal tasemel-see on oma kogemus.
t
16. veebruar 2016 22:08
Toetan täiega meie Eesti arste, kes annavad igas võimatus ja võimalikus olukorras endast parima, mis sellel hetkel võimalik. Häbi on lugeda inimeste sõimu ja mõnitamist arstide kohta, kes teevad igapäevaselt väga rasket tööd. Inimesed, palun ärge mõistke hukka neid, kelle tööst Te ei tea midagi, Te ei ole eksperdid igal alal. Naistearstide seltsi juht rääkis väga argumenteeritult ja selgitavalt juhtumist., mis oli meditsiiniliselt väga harva esinev. Minult tekkis hoopis küsimus, kes kaitseb arste?
m
Minu inimene/ 16. veebruar 2016 18:07
Ma tahaksin sellele tãdile őelda,et kindlasti oleks asjad olnud paremad kui ta oleks saanud austusvããrset kohtlemist.Ta oleks pidanud abi saama. Kindlasti meedikute jãrelvalve all oleks see olukord lahenenud paremini. Ehk oleks saanud valuvaigistit või midagigi. Nii piinarikas surm ja selline alandav kohtlemine. Iial ei unune.
t
tädike/ 16. veebruar 2016 18:46
tütreke, sa ei pea kartma midagi, sa ju enam ei ela Eestis, maksud kah ei maksa seega sinu panus tervishoiuvaldkonnas samuti on ümargune null
a
Ando/ 16. veebruar 2016 18:04
Kas lõpuks keegi nurka seisma ka pannakse?
i
Ilma ähvardusteta---/ 16. veebruar 2016 18:33
e
16. veebruar 2016 17:46
Ega arstid ikka süüdi ei jää. Tehku või jätku tegemata, med töötajad on alati õiged. Kaastunne perele.
v
veteran/ 16. veebruar 2016 17:45
Minul kahjuks on mõni lähituttav meditsiinilise teaduskraadiga, nendega vesteldes olen aru saanud, et meie maditsiin sai kusagil 1994 aastal esmalt seisaku ja siis tagasikäigu, meie riigis ei ole isegi sotsiaalhooldus süsteemi, kuigi ministeerium on olemas. Tegeldakse jura ajamisega, reklaamitakse värvilisi maitsestatud tärklisekapsleid imerohtude pähe, teenitakse ravimifirmadelt tohutu tulu ja tasuta puhkusereisid- samal ajal on tõsiseid tegijaid väga vähe, enamus on siit lollidemaalt juba läinud.
h
hj/ 16. veebruar 2016 17:28
Ma ei kahtlegi, et meditsiinilises mõttes anti parim, aga probleemiks on pigem suhtlemine patsiendiga. Poleks elu saanud päästa, aga oleks saanud temaga inimlikumalt suhelda ja enne surma vähem piinu tekitada. Patsiendiga ei räägita, ei selgitata, vaid pigem käratatakse, mühatatakse, sõimeldakse ja mõnitatakse.
ü
Ümmargune ja vassiv jutt./ 16. veebruar 2016 17:10
Siin pole lugu statistikas või diagnoosis. Haige jäeti abita vaatamata tema korduvatele haiglasse ja kiirabisse pöördumistele. Sellele lisandub Eesti ajaloo kõige pikem arsti juurde pääsemise ooteaeg. Veel kümnetesse ja sadadesse ulatuv meditsiinipersonali koondamiste arv.
Ü
17:10-le/ 16. veebruar 2016 18:48
Ümmargune ja vassiv jutt? Ma just tahtsin öelda, et väga hästi seletas,isegi mina sain aru ja leppisin...
m
mina ei suuda leppida/ 16. veebruar 2016 19:47
Sina leppisid? Ohh väga hea! Aga kas ka naise mees ja laps suudavad ka nii kergesti leppida?

j
juula/ 16. veebruar 2016 17:10
Selline möla ei õigusta med. personali. Ka siis, kui inimene on sellises seisukorras, ei oleks tohtinud teda haiglast minema saata. Kui diagnoosi ei olnud võimalik täpsustada, siis oleks arstide kohus olnud ta saata kasvõi EMO-sse, et uurida, milles asi on. Ja see varem räägitud jutt, et see naine ise tahtis koju minna, ei vasta tõele. Surnu ei saa ju oma kaitseks enam midagi öelda. Lausa häbematu, et arstid jultunult veel tagantjärele räägivad ja enda tegemata tööd õigustavad. Vabandaks kasvõi mõne sõnaga omaste ees. Aga ainult õigustused ja ebainimlikkus. Jälestusväärne suhtumine!!!!!!
k
kes?/ 16. veebruar 2016 18:03
Kes võttis vastu otsuse, et valudes naine ilma diagnoosita koju saata.
s
sellel doktoril/ 16. veebruar 2016 17:05
Puudub täielikult meediaga suhtlemise Oskus! Inimesena ja naisena oleks õinud raakida läbi SELLE! Irve oli suul...Ääretult ebameeldivad intervjuu? Reikop mehena aus asja paremini! Ma vaatasin ja see oli nii Kohutava! Ma ise olen 2 last sünnitanud 17 aastase vahega ja mõlemal juhul tundsin sünnitamise ees meeletut hirmu! Isegi raseda tesi üle 35 a naistel ma teha ei lubanud! Sest ukse taga anti brošüür, et esineb ka raseduse katkemist! Vastu võttis tumedam mees,Isegi tema ei suutnud mind seda testi tegema Panna! Mul läks küll ok! 1 x oli väga pikale veninud sünnitus laps oli potis ini ega teinud mingit häält! Mõtlesingi ,et on SURNUD! Mul on tohutult kahju selle tütarlapse vanematest ja mehest ja tema vanematest,nad kõik kaotasid kellegi...mul lihtsalt pole sõnu! See doktor võttis asja ,kui statistikat! Saatke järgmine x kommenteerima ja selgitusi andma empaatiavõimelisem doktor, Või neid enam polegi?Sügav kaastunne vanematele!
t
test/ 16. veebruar 2016 17:14
täna Jumalat, et ei sündinud Daun
T
— -le/ 16. veebruar 2016 18:31
Teil on kahju!? Noh on küll inimesed
l
loogika viga/ 16. veebruar 2016 20:02
täna Jumalat, et ei sündinud Daun
+12 -10
Teil on kahju!? Noh on küll inimesed
+0 -2
t
?/ 16. veebruar 2016 20:03
täna Jumalat, et ei sündinud Daun
+12 -10
Miks te olete nii selle vastu, et neisele ei sündinud Daun?
u
uskumatu/ 16. veebruar 2016 20:46
Huvitav, et pooled (hetkeks isegi rohkem) oleks tahnud naha sündimas Downi
u
uskmatule( a la Down))/ 16. veebruar 2016 22:24
Kust Sa võtad, et Down? Ikka liiga imelik mõtteviis, kui nimetad puudega last Dpwniks, kui nii mõtled. Down on kindel diagnoos, mitte kõnekäänd. Ja miks peaks 7 kuud kantud rasedus keisrilõikega ilmale tulema puudega( Sinu Down!) ja mitte terve vastsündinu? Siin palju mõtteainet, kogu selles loos.
c
CCX/ 16. veebruar 2016 17:01
Arstiabi on siin tgelikult jah päris heal tasemel, veidi probleemne on lihtsalt personali suhtlemisoskus. Aga ega ei tehta ka midagi, et see veidigi paraneks.
v
Vaatasin/ 16. veebruar 2016 17:00
Ka seda ringvaadet kus proua sōna vōttis. Minu jaoks äärmiselt kalk ja tundetu esinemine. Aina ōigustamine. Saan aru, et see arstide igapäevane töö, kuid kuhu jääb inimlikkus.....
Kuid äkki oleks keiser siiski lapse päästnud
Oleksin ise aastaid tagasi arstide tegevusettuse pärast oma lapse kaotanud, seepärast polegi julgenud rohkem sünnitada, ei usu et enam ei juhtu...
l
luula/ 16. veebruar 2016 19:13
Kulla inimene, see oli täiesti arusaadavalt esitatud meditsiiniline selgitamine: rasedal oli kaasasündinud anatoomiline iseärasus, mida ei ole põhimõtteliselt võimalik ette näha, mis ei andnud tunda enne kui raseduse puhul sai saatuslikuks. Mis õigustamine? Kommentaator teab paremini kui arst, kuna teha keisrilõige. Eriti tundeküllased kommentaarid.
l
luula/ 16. veebruar 2016 19:13
Kulla inimene, see oli täiesti arusaadavalt esitatud meditsiiniline selgitamine: rasedal oli kaasasündinud anatoomiline iseärasus, mida ei ole põhimõtteliselt võimalik ette näha, mis ei andnud tunda enne kui raseduse puhul sai saatuslikuks. Mis õigustamine? Kommentaator teab paremini kui arst, kuna teha keisrilõige. Eriti tundeküllased kommentaarid.
t
to luula/ 16. veebruar 2016 20:26
Nu nu, kuna siis? Selg valutab- keiri, gaside valud - keisri, seedehäired - keisri?
m
16. veebruar 2016 21:30
mis, esimesel sünnitusel seda "iseärastust" polnud ? - vahepeal vahetas keegi keha ära !
a
????/ 17. veebruar 2016 16:16
aga sel naisel ei olnud see ju esimene rasedus?
o
oli häda/ 18. veebruar 2016 09:56
Oli antud probleem ka esimese raseduse ajal , aga tookord ei rebenenud arter , see oleks võinud rebeneda ka näiteks aasta , kümne või kahekümne pärast või üldse mitte rebeneda - tulemus oleks rebenemisel olnud sama - kiire surm!
k
Kusjuures guugeldasin veits/ 16. veebruar 2016 19:28
ja elu ilma põrnata on täiesti võimalik, ei pidavat selle puudumine inimest väga häirimagi.
Nüüd küsimus: kuidas ei saanud seda valudes naist päästa? Ise küsin, ise vastan: oleks inimesele normaalselt uuringuid tehtud (võib olla oleks piisanud vaid ultrahelist), ehk oleks jõudnud selle põrna ennem eemaldada, kui see eluohtlikuks sai? Ma ei ole meedik, puhas loogika. Mulle tundub selle põrna "jamade" tagajärejelmeedikute tegevusetusega põhjustatud surm võrdne pimesoolepõletikuga, millele meedikud lihtsalt ei reageeri. Ning siis võib ka inimene ära surra, kui õigeaegselt ei sekkuta.
Olen enam kui kindel, et selle naise ja lapse elu oleks saanud päästa. Muidugi ei saa neid enam päästa, kui inimene lõpuks koomasse langeb.
Siiras kaastunne lähedastele!
s
sass/ 16. veebruar 2016 19:54
Sellest, et sa meedik ei ole, me alustame ja kohe ka lõpetame.
p
16. veebruar 2016 20:07
põrn ei olenud eluohtlik, arter oli
õ
õigus/ 16. veebruar 2016 23:45
Sul on täielikult õigus. Ilma põrnata saab elada. Ja kas see põrna lugu üldse tõele ka vastab, lahkamisakti võib ju suvalist jama panna. Nii on ennegi tehtud. Arstidel ju ringkaitse. Kõige suurem viga oli selles, et inimene saadeti sünnitusmajast ära!!! Ta oleks pidanud suunatama EMO-sse!!! Ja tal oli juba enne üks laps, miks siis ei olnud põrna probleemi? Ultraheliga saab ju vaadelda ka põrna seisukorda, täiesti jõhker ja ebainimlik suhtumine!!!!!
h
hm/ 16. veebruar 2016 16:49
loen seda artiklit ning saan aru, et naine saadeti koju surema? Kui päästa ei saanud, kas siis pidi koju saatma?
i
Imelikele/ 16. veebruar 2016 17:00
Ma ka ei saa aru, miks keisrilõikega last ära ei päästetud. Seitsmekuune on ju eluvõimeline. Ja kui teati, et nagunii sureb, miks lähedasi ei teavitatud ja miks üldse selline ebainimlik käitumine ja veel inimesega, kes on nagunii surmale määratud.
Ei usu seda juttu, et midagi ei oleks saanud teha, tegu ei olnud ju esmassünnitajaga.
m
mis keisrilõ/ 16. veebruar 2016 17:15
Ega tema haiglasse läks sünnitusvaludega
m
Mis keisrilõige?/ 16. veebruar 2016 17:16
Ega tema läks haiglasse sünnitusvaludega
v
16. veebruar 2016 18:32
Või tuli? Kas mõnel emakas asub abaluu piirkonnas?
t
to imelikele/ 16. veebruar 2016 19:34
Jah, loomulikult oleks pidanud elule kuidagi putitama surmale määratud lapse ja naise. Kas Sina soovid vigase inimese eest terve elu hoolitseda? Mis Teil, inimesed, viga on? Meil sureb ju niigi väga vähe vastsündinutest. Tegelikult peaksid need numbrid siiski olema suuremad ning mingit vajadust ei ole ellu punnitada neid, kes ON looduse poolt surmale määratud. Rõve on vaadata piinlevaid ning valudes röökivaid lapsi, keda nende vanemad suurest egoismist surra ei lasknud. Kedagi ei tohiks niimoodi piinata. Lihtsalt vastik. Eutanaasiat tahate küll, aga lapsi piinata on OK. Peaasi, et oleks elus, ükskõik millises seisus siis?
t
to to/ 16. veebruar 2016 20:43
See, et naine oli surmale määratud ilmnes arstide õigustustest alles pärast raseda naise surma. Enne rebiti ta toolilt püsti, et ta ikka haiglast minema läheks. Seega kirjutage asjast, mitte aiaaugust.
m
mulle ei meeldi lätiga võrdlemine/ 16. veebruar 2016 16:32
arvate, et leinajatel on kergem, et lätis sureb naisi rohkem.... kaastunne.
k
16. veebruar 2016 16:47
Kust tuelvad need komad surnure arvus, kas on jälle elustatud või mis?
J
— -le/ 16. veebruar 2016 20:11
Ja mis teil on jäänud arusaamatuks? Olete poolikud inimesed või? Kui surete, siis ongi 0,5 inimesest maetud, kahe peale kokku 1,0.
t
Tohtri naine/ 16. veebruar 2016 16:23
Ärge siin nii väga süüdistage midagi. Vanasti surid sünnitusel pea pooled ja mingi vingumine ei aidanud, nüüd on vastsündinute surevus peaaegu NULLIS ja ikka te vingute. Hakake siis arstideks ja VAADAKE,KAS SAATE JUMALATEKS. Ega ei saa küll! SURM ja ELU käivadki käsikäes ja kellele mis, see on JUMALA kätes
t
to tohtri naine/ 16. veebruar 2016 17:04
Et siis "surija" solgutamine erinevate haiglate vahel on loomulik nähtus. Ma sain aru, et arstideni vaene naine ei pääsenudki, enne suri ära.
1
17:04 le/ 16. veebruar 2016 17:12
ja kui oleks pääsenud, nagunii viimane arst oleks olnud süüdi ja sina teda oleksid sõimanud sama innukalt kui nüüd
ä
/ 16. veebruar 2016 17:27
ärge valetage vähemalt endale
l
loogika viga/ 16. veebruar 2016 18:33
ja kui oleks pääsenud, nagunii viimane arst oleks olnud süüdi ja sina teda oleksid sõimanud sama innukalt kui nüüd
+7 -19
ärge valetage vähemalt endale
+12 -1
s
16. veebruar 2016 20:12
siin küll parem käsi ei tea mida teeb vasak
s
16. veebruar 2016 17:11
Skoori järgi tundub, et paljud peavad ennastJumalaks, aga millegipärat nad ei taha olla arstid ehk päästma inimese elusi. Egostid olete või?
õ
16. veebruar 2016 18:34
õnneks mitte kõik peavad ennast Jumalaks
s
16. veebruar 2016 21:01
Süümepiinad? Olete siin mitmeid kommentaare kirjutanud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee