Arvan, et veoautojuht oli küll kaine, kuid väsinud. Saksamaal sellisel kellaajal oleks ta pidanud kenasti tuduma kusagil parklas. Seal on kehtestatud reeglid veoautodele ja ei lubata sõita öösel. Laadisõhtul enne sõitu kaupa ja siis teine tööpäev veel otsa öösel sõites. Kõige lihtsam on avarii teeolude kaela veeretada, et meie tööandjad ikka 7 nahka saaks võtta töötajatelt ja iga minut raha sisse tooks.
mõni on ikka puhta soe,rääkides ulmelugusi Saksamaast.Autojuhil,euroopas,on töö ja puhkeaja graafik aga millal ta seda alustab pole üldse oluline.See selleks,peale selle puistatakse "soola" juba +4. juures kui on oodata ilmamuutust,seda muidugi peateedel.
Võib ja alati siunata teeolusid,ka seekord.Fakt on aga ka see,et iga päev ja iga kell vurab meie teedel tuhandeid autosid.Sellel maanteel polnud õnnetuses osalenud sõidukid ainukesed liiklusvahendid.Kindlasti läbis seda teelõiku sadu autosid öösel ja tuhandeid päeval.Piirang seal 50 km tunnis!Aga õnnetused juhtuvad üksikutega!Miks?Teistel liiklejatel ju ka sama tee ja neli ratast all.Nii et kõike süüd riigi,maanteeameti, teehooldaja jne..kraesse keerata oleks lühinägelik ja lihtne.
mine loe oma moraali neile piiridel ja jaga tarkusi./ 8. veebruar 2016 16:47
Selline tark pole kunagi seal kandis sõitnud tegelikult päeval tunnis võib seal liikuda sada autot ja öösel paarkümmend ja pooled neist välis riikidest transiit veod.
Samas õige jutt ,et teehooldused on kehvavõitu aga samas võib selles ka ilma süüdistada. Kord miinused, siis jälle pluss kraadid. Sajab , ei saja ja ega teehooldajad ka igale poole jõua. Tuleb valida ka enda poolt vastav sõidukiirus.
Naabrid soomlased saavad oma teed-tänavad palju ekstreemsemates tingimustes liikumiskõlblikud hoitud, Euroopa "viie rikkama riigi" hulka kuuluv aga mitte? Kui vanasti oli "midagi mäda Taani riigis", siis Eesti "riigis" ON kõik mäda ja see ei muutu enne, kui rahval oreavap.dedest, bureshinlastest, irltsikutest ja sotssülekoertest villand saab.
Soome teed on ikka palju sandimas olukorras kui meie omad. Neil sõidetakse lumi roopasse ja see jääbki nii nädalateks, kuni järgmise sulani. Sa pole vist Skandinaavia talvise teehooldusega üldse kursis?
Kas nt Hesinkist Jyväskylla sõites sõidame läbi "karupr&e"? Või kasvõi sinna Kuopiosse sõites? Ära plära niisama! Teed on mõnes kohas Soomes nii hullud, et Eestis minestataks ja nutetaks rooli taga.
Miks kokkuhoidlikud, mündipoleerijatest Skadinaavia riikide kodanikud ostavad peaaegu iga talv sõidukitele uued talverehvid? Meie sõidame nende vanadega veel hiljem mitu aastat ;) Just seepärast, et teeolud on sellised, mitte edevusest!
to "ära valeta", punn66, Ott ja Karuper@es?/ 8. veebruar 2016 14:30
No kui põtrade teed nii halvasti hooldatud on, mida v...u te sinna Soome siis otsite? Uisutamiseks kõlbavad eesti "hooldatud" teed suurepäraselt, kui lugemine ikka ON selgeks õpitud.
Su arukus ja arutlusvõime on küllap nullilähedased. Jutt ikka sellest, et tuleb mõistlikult ja ohutu kiirusega liigelda. Halamine ja valeväited "välismaa" superteehoolduse üle on täiesti kohatud.
külma ilmaga piirkonnas,kus temperatuur on tublisti alla nulli.võib läbi ajada ilma liivata küll aga sellises kohas kus temperatuur kõigub nulli lähedal,kindlasti mitte.
Oi kurja küll, kuidas ma seda soola puistamist vihkan!!!!!!!!!!! See soolakeemia puistamine ongi inimeste mõrvar!! Need soolakihi all olevad teed muutuvad väga libedaks, samas soolavabad teed on väga hästi sõidetavad. PAGANA DIBIILIKUD OMA SOOLAPUISTURITEGA!!
mis sa jaurad, soola pole keegi nõudnudki, piisaks liivast. Sõitsin eile hilja õhtul töölt koju, Saaremaal siis. Must jää oli igal pool, üks vend oli kraavis kah juba, õnneks ei midagi hullu. Ja siis , keeran mina põhimaanteele ja ime, tee oli liivatatud, ei pidanud enam 40-50-ga hiilima ega kartma, et tuul ära puhub tee pealt. Ilus ennetav töö oli tehtud. Miks ei võiks nii igal pool olla? Ilmajaam ju ennustab ja eeldatavasti peaks teemeistrid suutma ka järeldusi teha!
Sul, vend, vedas. Mina sõitsin Saaremaal eelmisel aastal oma autoga libedaga teelt välja, mitte keegi polnud vaevaks võtnud teed jäärööbastest puhastada, aga pärast kui suur sula oli saadeti traktor maanteed hõõveldama.Hõõveldas nii, et asfaldtee läikis, aga siis oli juba hilja.
Teede hoolus on tegelikult olematu kuna töenäoliselt kulub köik raha rollotamise ja ärmatamise peale ning usinad ametnikud hoiavad sealt samuti kokku kus on niigi kokku hoitud ,et ülemustele meeldida ja oma sooja kohta hoida .Need ohtlikud kohad on niigi teada ja poleks tegelikuses raske neid kohti rohkem jälgida ja samuti tegelda hooldusega .Teede hoolduses paistab samuti kehtivat reegel ,et pole kellegi asi mis olukorras teed on aga söitma pead ja samuti pead graafikus olema .Tuleb meelde möne aasta tagune sama probleem ,et teede hooldus oli olematu ja kohe oli vastus olemas ,et kuna ei suudeta teid hooldada piiratakse kiirus ,millega oleks kohe politseil olnud vöimalus plaani täita .Pole mötet teedest rääkida kui her peaminister lendab ainult eralennukiga kuna NAG lennukid ei paista turvalised olla ,sest alles purunes ühel esiklaas .
Ärmatamisest saame varsti lahti, kuigi ... küll siga uue pori leiab või vastupidi :-) Rollotamine saab ka ehk millalgi oma kabelimatsu kätte ja Bureshin oma "sanatoorse puhkuse" kätte. Antud artikli ja muude nö. "uudiste" valguses tahan tähelepanu juhtida hoopis järgnevale: "president", rollotajad ja multi-kulti viletsusvalitsusel on plaanis vabariigi aastapäeva tähistamiseks kulutada 24 miljonit euri ?!? MIS TOIMUB? MILLISE vabariigi aastapäeva nemad tähistavad ja MILLISE õigusega selleks maksumaksja raha kulutavad? Nagu vastavast uudisest loete, saaks selle rahaga sajad tuhanded eesti inimesed oma tervise korda või elamisväärse katusealuse pea kohale. Aga ei: kari EAJ-eid prassib selle raha lihtsalt maha ja seda teevad tegelased, kellel EI OLE, ega ole kunagi olnudki MINGIT seost ega panust EW sünni, ise- või taasiseseivumisega MITTE MIDAGI pistmist! Kui siis vaid niipalju, et kõik, mida vähegi kannatab juudaseeklite eest maha parseldada, ning ILLEGAALSETEST IMMIGRANTIDE välip..dikuks muuta.
Tõstame aga aktsiise ja tee hoolduse jätame tegemata. Arwan, et Excelli Wiletsus peax täies koosseisus tagasi astuma ja seejärel tulex korraldada Erakorralisi ja JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE - wabu walimisi.....
Kolleegi jutt on õige kui turvavööd ei oleks peal onud oleks saanud või kõrvale hüpanud. Löögi tagajärjel oleks nagunii juht roolist minema lennanud oleks pääsenud luumurdudega. Kas juht oli Vene või Läti rahvusest vigased ajakirjanikud.Veoki juht oli Leedukas aga mis rahvusest olid bussijuhid. Ka minu poolt kaastunne omastele.
Kaastunne kolleegi omastele! Ja aitäh Sulle Eesti Vabariik. Et saata Eesti poisse surmaohtu välismissioonidele, selleks on maksumaksja raha küll ja veel. Aga raha teehoolduseks maanteametile ja politseile liiklusjärelevalveks, pean ikka patrullsõite maanteel silmas, mitte seda fööniga põõsas passimist, selle jaoks raha pole. Aga see raha päästaks inimelusid! Ja äkki aitaks juba laipadest ´´lugupeetud´´ Vabariigi Valitsus... Tehke midagi, või käige...!!!
Lisaks siia juurde ka ühe ja ainukese küsimuse presidendile, viletsusvalitsusele ja Maanteeametile: MILLAL hakkate TEIE vastutust võtma TEGEMATA TÖÖ ja sellest tulenevate ohvrite eest?!? Ei ole mõtet hakata pläkutama ohutust sõidukiirusest vastavalt teeoludele ja muud hülgemäla ajada. Kui libedusetõrje ON TEGEMATA ja tee nii libe, et isegi s e i s e v masin hakkab kraavi vajuma ei ole mõtet otsida süüdlasi roolisistujate hulgast vaid endi ridadest. Hukkunute ja kannatanute omastele aga soovitus: kaevata eelnimetatud instantsid kllektiivselt kohtusse. Kaua võib!?!
RÕIVAS ---TEHKU KA MATUSE KORRALDAMINE::: KÄSK/ 8. veebruar 2016 11:53
RÕIVAS ---PEAB OMA VILETSUSEGA JA ERA---LENNUKIGA PÕGENEMA,, OMA RAHVA EEST::: MUIDU LÖÖVAD KÕIK REFORMARID ---SINNA AUKU KUHU PANNAKSE SÜÜTU BUSSIJUHT,, KOOS ÄRKAME JÜRIPÄEVAL ,,ET TEHA UUS RIIK.:: KES TAPAB INIMESI ---ISE VARUVAD RELVASTUST,, ((KELLELE NEIDKI VAJA OM ----KUI POLE INIMESI,,
Ka bussis on turvavöö kandmine kohustuslik. Kui sa autoga sõidad, kas siis on ka turvavöö sulle abiks või takistuseks korraliku avarii puhul? Sõidan tihti bussidega. Turvavööd ei ole takistuseks, vaid ikka sinu ohutuse tagamiseks. Ei ole veel aru saanud, et turvavöö bussis oleks taksitanud minul midagi tegemast-lugemine, muusika kuulamine jne.
Mõnes maakonnas teedevalitsuses lihtsalt on totaalne korralagedus. Tartu-Räpina maanteed hakati soolama juba kella 18 ajal. Miks seda ei osata igal pool, jääb arusaaamatuks, kuigi võis ju libedust prognoosida. Niikaua, kui seal pehmel toolil kedagi karistama ei hakata, vaid hurjutatakse juhte, ei muutu midagi. Ei ole ju võimalik 60 km/h sõita 300 km . Selleks saavad palka teedehooldajad, ja selle tegemine pole ju ei tea, mis kunsttükk.
MIKS ei saa 60-nega 300 km sõita? Rootsis võib vabalt juhtuda, et talvel sõidad mööda E4 maanteed nt Malmöst Sundsvalli 50-nega, sest lumi on sadanud maha reede õhtul, mil see pressiti reedese liiklusega sentimeetreid paksuks ja konarlikuks massiks, mis öösel muutus jääks, laupäeval aga soojaks läinud ilmaga, veega kaetud liuväljaks. Sahameestel on puhkepäev ja kõik! Malmöst Sundsvalli on aga 1000 km, mitte 300. Keegi ei hala- oma valik, kas sõidad või mitte. Mitte ükski logistik ega veofirma omanik ei tee sellest seal numbrit, et läbid seda vahemaad koos kohustuslike pausidega üle ööpäeva. Meie ahnurid muidugi sõimlevad telefonitsi ja mõnitavad juhti, kui see valib tee- ja ilmaoludele vastava ohutu sõidukiiruse. Kui juht enda ja teised surnuks sõidab, siis orjapidajatele maksab kindlustus ju kõik kinni. Mis puudutab aga Leedu raskeveokijuhte, siis jäävad nad Norras alalõpmata vahele ostetud juhilubade, raskeveokijuhi kutsetunnistuse ja digikaardiga. Prooviks tellis Norra maanteeameti (Vegvesen) ametnik endale kaks komplekti erinevate nimede ja tema näopildiga vajalikke plastikkaarte. 80 EUR maksis komplekt. Kahju küll, aga suht tihti koosneb Leedu päritolu raskeveok komplektist, mis sisaldab ostetud paberitega oskusteta juhti, ostetud ülevaatusega vedurit ja haagist millede tehniline seisund on kohutav. Norrakad on nende peale maiad ja nii jäävad näppu läbiroostetanud raamidega ja oskamatult lapitud haagised, millel näiteks puudub ABS, KEEVITATUD PIDURIKETASTEGA (!!!) vedurid, loksudega roolid ja teab mis innovaatilised tehnilised lahendused. Õnneks lähevad sellised Norras lõpuks vanametalli, sest need arestitakse silmapilkselt. Kuidagi on selles osas põhitegijad ikka leedukad. Aga jama on siiski kiirustamises, teeolud loeksin mina sekundaarseks.
Küsi seda näiteks suvalise bussijuhi käsest. Kui sa autoga ei liigu, ja kodus istuides loed vaid Rootsi uudiseid, ei tea sa loomulikult, et bussidel on sõidugraafik. ja muidugi Kogu kiiruse võiks piirata äkki isegi suvel 60 peale. Avariisid ju suvelgi palju. Teed peavad olema sõidetavad. Loomulikult on ekstreemseid situatsioon, kuid kui totaalselt ühes maakonnas juhtub libedusetõttu õnnetused, on miski teehoolduses mäda. Kirjutasin ju, et piisab õigel ajal soolapuistamisest, ja polegi muud vaja. Ei tohi töllmokki õigustrada.
Bussidel on sees selline nupp, keeratav nimelt. Seda keerates saab bussijuht teda ees ootavaid tee ja ilmaolusid muuta, vastavalt graafikule. Muide, nt Norras on ka suurtel bussidel naelrehvid all, isegi traktoritel on naelrehvid. Inimeste ohutus tagatakse tehniliselt teiste vahenditega, mitte ööpäevaringselt sahaga teid sikeldades ja keemiat loodusesse lennutades. See on kallis, aga kindlam. Tihti on ka Skandinaavias suured riigimaanteedki sahkamata ja liigeldakse kinnisõidetud lumel. Mingit halamist, et "asfalt kulub" vms ei kuule, naelrehvid on all sõiduautodel, lamellid kohustuslikud veoautodel. Ketid, 20mm pikkuste nagadega nii veo- kui sõiduautodele jne... Kui vaja suletakse tee ja ei saadeta inimesi liiklema kui oht möödas. Keegi ei vingu seal seepärast, meie inimeste hala oleks muidugi kuulda ka Kuu peale. Sinusuguste hala eriti! Mitte ükski normaalse ühiskonna bussijuht ei sea graafikut primaarseks! Kuidas sinusugused rumalad inimesed üldse hakkama saavad?
Kõigepealt pühi tatt nina alt ära, kuivata kõrvatagused ja seejärel proovi kuidagi nii vanaks saada, et võid ilma vanematelt inimestelt luba küsimata sõna sekka öelda.
Liigun nii kodus kui võõrsil./ 8. veebruar 2016 09:48
Eesti teedehoolduse ja väljamaa hoolduse vahe on tunduvalt erinevad. Alati kui tulen Eestisse, algab mure, kuidas seekord pärale jõuda? Soola ja lödi peal sõita peab ikka meister olema. Ajagraafikutsest Eestis sõites pole mõtet unistadagi. Jah, autojuht valib ohutu tingimuse. Aga kui teehoolduste vahed teistega nii erinevad on, on põhjust otsida korruptsioonist. On olnud juhuseid, kus seisev auto võtab kätte ja hakkab jääl iseenesest kallakut pidi libisema. Kuidas siis veel sõita? Autojuhil on küll õigus sõitmast keelduda. Aga see õigus kehtib vaid sinnamaani, kuni öeldakse, "sind pole homme enam vaja".
Maanteeamet on hoiatanud, et talvel ei tohi sõita- süüdlased on juba ammu ette teada. Kas tõesti seda pätikarja ei suuda keegi peatada, me laseme ennast neil vaikselt ja seaduslikult lihtsalt ära tappa.
Ilmaasjata ei kutsuta eestlast lambaks. Lammas ka ei tee tappes häält. Kes siis veel pätte ohjab kui rahvas? Ega pätt ise ometi endale karistust nõudma rutta? Toompeal aga käib vaid näpuotsatäis patrioote meelt avaldamas, keda siis takkajärgi tänitades sõimatakse, "mida sa lool sealt otsisid"?
Maanteeamet on hoiatanud, et talvel ei tohi sõita- süüdlased on juba ammu ette teada. Kas tõesti seda pätikarja ei suuda keegi peatada, me laseme ennast neil vaikselt ja seaduslikult lihtsalt ära tappa.
Kui sõita mujal, kui Tallinn Tartu maanteel, siis on selgelt näha, et osa teede hooldajaid loodavad soojale ilmale ja ei tee midagi, et tõrjuda lund v libedust. Kontrastid on suured. Piibe maantee oli laupäeval Tabiverest Araveteni jäärada ja Aravetest edasi juba väga korralikult hooldatud tee. Ühed saavad ja teised mitte.
Teemehed on üks asi, aga see kurv on selline koht, kus naljalt keegi hoogu maha ei võta. Samas on tegemist sellise muutuva pöördega kurviga (ei ole lauge kurv just), kus libedal on auto väga kiire käest minema, kui kiirus on vale. Seal on jupike maad 50 ala, just see koht, kus see pauk käis. No ei juhtu 50-ga sõites selliste tagajärgedega avarii... Kahju muidugi hukkunust ja kannatanutest.
POLE EESTIS TÖÖD ??? AGA LIIVATAMIS + SOOLA-- PUISTURID OM KA TÖÖ.../ 8. veebruar 2016 12:00
ILM,, MUUTLIK ILM -----VAJAB KA KAHTE VAHETUST MEHI-- ET MITTE KOONERDADA JA ÜKS MEES KOLME EEST UHAB SÕITA,, ??? MURETSEGE OMETI KA KRUUSA + SOOLA PUISTURID TELLIDA VÕIB PUISTURI,,,, SAVIKAS,,VÄHI ,, VENE --ÄRIMEHED --OTSE PUTINI KÄEST::
KÜLL OMA--KOHUS AITAB... SUNDIDA VASTUTAMA / 8. veebruar 2016 09:52
RÄÄKIMINE EI AITA --EI PÄÄSTA :::: AGA AMETNIK --KES VASTUTAB --- JÕHVIST TARTU SUUNAS ,,, SEE PEIPSI ÄÄR ÜLDSE :: // ON KOHUSTATUD BUSSIJUHI ---ÄRA MATMA::
Sõidan raskeveokitega ja sõiduautodega, seljataga miljoneid kilomeetreid ja ei lähe kunagi sõitu mõttega sõidaks kellegi surnuks, usun sama mõttega alustasid ka need juhid. Siin uudises räägitakse, et süüdi on sõidukijuhid ja reisijad ei täida ettevaatus abinõudeid, ning politsei ajab mingit seaduse pläma mida riigi esindajad on talle pähe toppinud. Samas ei mainita kordagi teevaldaja ega teehooldaja seaduslikke kohustusi või töö tegematta jätmisel karistusmeetmeid kui tegemist on hukkunutega. Riigiametnikud ja teehoolde pealikud on puhtad poisid nemad magasid kui pauk käis, hommikul kuulevad avariist raadiost samamoodi nagu mina. Ma kes oman ettevõtet ja rügan tööd teha, maksanan makse iga 10 ja 20 kuupäev ei näe, et riik seda raha heaperemelikult kasutaks. Hea näide kui selle põhimaante omanikuks ei oleks riik, vaid eravaldaja oleks süüdistuse punktid kohe teised. Riik on nagu ametlik maffia tema sõna on alati viimane, poob, käseb, paneb vangi ja kollekitib pappi. Kui uudise toimetaja minu arvamusega natuke nõus on võiks vähe teravama artikli lehes avalda, liiga palju on lühikese aja jooksul selle maanteel juhtunud... Edu
Siis peaksid ka hästi teadma, et sõidukiirus tuleb valida vastavalt tee- ja ilmaoludele. Teedel lubatud kiirusega sõites on rekkad ja bussid pidevalt kandadel ja üritavad iga hinnaga möödasõitu. Juhiload on mul üle 30 aasta, "suurte" võimutsemist näinud nii auto- kui tsiklijuhina. Kiirust tuleks teil piirata...
Sa oled tüüpiline eestlane, hakkad teise eestlase küljest tükki närima, aga riiki kardad nagu põrgutuld. Eks ma hammustan ka sinust ühe suutäie. Kui nii kõva käsi autosõidus oled mine käi mõnel hobispordi jäärajal tänava rehvidega pool päeva sõitmas ja kui kordagi välja ei sõida, kasutades selleks õigesti valitud sõidukiirust oled tegija, kui välja põrutad tead ise kes oled. Mis kiirusesse puutub siis oled esimene kes hakkab rekkate aeglase sõidu üle vinguma, et mida nad jobutavad. Tsikliga tuleks ka ainult 50-ga lasta sõita siis ei lähe sääsed silma ja hammaste vahele nii valusalt, sest see pärsib sul natuke mõtlemismeeli. Head külili kukkumist..
Ja kui suur see kiirusepiirang peaks sinu meelest olema?50 km/h?Kas sa kujutad ka ette kui kaua sõidab sellisel juhul express buss raiiast St.Pterburgi.Mitte kiirusi ei tule piirata,vaid teed tuleb korras hoida.
Et piirame siis rekkadel ja bussidel kiirust. Et kui palju siis, et teie saaksite ohutult mööduda.Mina arvan, et kiirused ongi ühtlustatud selleks, et oleks vähem möödasõite.Eesti teed ei anna just palju võimalusi ohutuks möödasõiduks, eriti siis kui ollakse jäigalt kinni piirkiiruses, millist ei ületata isegi ohutuse tagamiseks möödasõidul.
Oleme ausad kiirus loksub sõltuvalt libeduse astmest ise paika kui juht just päris segi pole. Olen olnud olukorras kus kiirus langeb isegi alla 20 km/h ja seda rekkaga korralike rehvidega kui pidamist pole siis lihtsalt ei ole. Usun et antud juhid ei sõitnud ka 90-ga muidu oleks tagajärjed kordades hullemad olnud ja masinad kaugel kraavis teelt väljas ja isegi kummuli. Aga arvuti taga on ikka hea seletada, kuid 99% kes me siin kommenterime ei oleks kummagi masina roolis puhtana hakkama saanud.
on meile jõudnud (peaaegu kõigile), aga mäletan veel kehva vene aega, kui teedele libedaga liiva puistati. Kaevatakse meil ju hoolega, kas tõesti ei leita enam niipalju raha et seda teha?
Valgest Majast ega Pentagonist, Nüüd on FREEDOM ja peame käsud täitma. ENSV ajal elasid siin inimesed, nüüd on kari pärismaiseid teenreid. Vaks vahet .
Liiva on ju keelatud teedele puistata, et pidi ära külmuma ja lisaks tolmama. Teiseks. Kui ikka liiklusmärkidest kinni ei peeta siis ongi tulemused sellised. Antud loos (minu arvates) on süüdi rekkamees kui vuras kiiremini kui antud lõigul lubatud. Seda teevad 99% juhtidest kui politseiautot silmapiiril ei paista.
Eesti talvine halb teehooldus on kujunenud juba kaubamärgiks. Selle eest hoiatatavad turistid üksteist meie idapoolsetes piiripunktides. Õiglane iroonia - aga lause: "Eestis talvel teid ei hooldata, sest ükskord tuleb niikuiniii kevad", kirjeldab viimaste aastate teehooldamatust Eestis täiega. Tegelikult on kurb ja õudne. Ükskõik, kuidas ei planeeriks, pole võimalik kõiki sõite kevadesse lükata. Minu ettepanek on, et jätaks vahepeal need homod ja pagulased ning küsiks meie riigijuhtidelt otse - miks meie maanteed surma toovad?
Kurb sündmus, aga seda täpsem peaks olema selle kajastamine. Mida tähendab Leedu Vabariigi haagise registreerimisnumbritega veoauto? Kas seda, et autol olid haagise numbrid? Või et haagis oli Leedust aga auto kusagilt mujalt? Kuidas mõista seda, et Bussis oli õnnetuse hetkel 19 reisijat ja kaks bussijuhti ja et Bussireisijate seas oli üheksa Vene Föderatsiooni kodanikku, üheksa Läti kodanikku ja kaks Eesti kodanikku? Et siis 19 reisijat, kelle seas oli kokku 20 erinevate riikide kodanikku.
Kaastunded bussijuhi omakseile ja turvavöö on pääasi. Haiglakulud tuleks neil liikluseeskirjade rikkujail ise kinni maksta kes lebasid lahtise vööga. See peaks olema nii sõiduautos ,bussis,veoautos. Ka reisidel kindlustus ei kehti kui teatud punkte meelega eirad. See on sama mis vöötrada ületada silmad kinni ja 300 eurosed klapid peas ning nina mobiilis kinni.
kuna pole võimalik ennustada, millised vigastused oleks olnud kinnitatud turvavöö korral, ei ole võimalik sellist seadust teha. On juhuseid, kus kinnitamata turvavöö on olnud hoopis elupäästjaks, sest inimene paiskub eemale ning saab vähem viga. Küll aga peaks ravikulud kinni maksma roolijoodik, süüdimatu kihutaja jt liikluskriminaalid - ja mitte endal, vaid ka kõigil neil, keda vigaseks sõitis.
SIIS TULEB TÖÖ--JÕUDU LISADA/ 8. veebruar 2016 12:06
SIIS KUI JÄÄ TEKIB ------ON TÖÖLE VAJA SUUNATA KAKS VAHETUST PUISTUREID .-------SEST NEED VEEBRUARI KUU ÖÖD ---JA KÕIK MÄRJAD METSAVAHED OM JÄÄS MOMENDIGA ;;;; JA ONGI PUISTE MATERJALE KRUUSA NÄOL PALJU ROHKEM VAJA::
Pole vist bussijuhi töö, aga väga meeldiv oli, kui kuskil pool aastat tagasi Tallinnast tulles kargas juht peale piletimüügi lõppu püsti ja teatas rõõmsal häälel: " Paneme nüüd kõik turvavööd kinni ja alles siis hakkame sõitma." Polnudki rohkem vaja, kõik hakkasid kohmerdama.
Sõidan küll harva bussiga, aga Pärnust Tallinnasse sõitma hakates ütles üks bussijuht samuti, et enne sõitma hakkamist palun kinnitage turvavööd. Kõik tegidki seda. Nii peakski olema. Ometi tundub, et see on erand ja enamus bussijuhtidest nii ei käitu - aga võiks.
Nädalavahetusel Lux Expressiga Tartust tulles öeldi ka kõlaritest, et palun kinnitada turvavööd. Mitte keegi ei liigutanud. Ka mitte endine välisjustiitskultuuriminister.
Ohutu liiklemise eest vastutab siiski AINULT sõidukijuht valides oma oskustele, tee- ja ilmaoludele ning sõiduki eripärale vastava liikumiskiiruse. Kui päeval sulatab ja öösel külmetab, siis juht PEAB sellega arvestama. Või ei õpetata seda autokiilis enam...?
Ei vastuta ainult juht, arvestatakse ka paljusid lisatingimusi(kui ei usu uuri kohtulahendeid). Ise olen kraavi sattunud sarnastel tingimustel, täiesti normaalselt liigeldav tee(sirge lõik) ja mingi hetk tundsin, et midagi nagu imelikku, võtsin jala gaasipedaalilt ja hetk hiljem liikus masin tagumine ots ees läbi vastassuunavööndi kraavi. Minu viga oli see, et ei vajutanud sidurit alla. Sõitsin siis kraavist välja, teel oli ca 1km meeletut libedust ja edasi õrnalt niiske puhas asfalt.
Aga mine miilitsasse tööle. S.t.x pappi saad selle bussisõiduga koguda (Taavile muidugi). Aeg läheb ka kiiremini, pole vaja telefonis kommida ja ninast kolle taga ajada.