Eesti uudised

ÕHTULEHE VIDEO I Kaur Kenderi soovitus noortele: vältige eesti keeles kirjutamist!

Karoliina Vasli, 4. veebruar 2016, 14:40

92 KOMMENTAARI

a
anon6/ 6. veebruar 2016, 23:32
Spoiler alert! Eile lugesin teose läbi. Tegu on tõesti õudusjutuga nagu autor ütleb. Lugedes elasin ohvrile kaasa ja lootsin ehk ta pääseb ning näiteks perv-peategelane lastakse maha, tuleb politsei vms, aga ei juhtunudki. :( ("too bad", ei olegi muinasjutt s.t. ei ole õnnelikku lõppu).
Sellesmõttes hirmujutt igatahes, aga miks üht kirjanikku peab sellepärast nüüd karistatama. Kui K.K. süüdi jääb siis hakatakse varsti inimesi vangi panema kellegi suva järgi (antud novellis tapetakse, piinatakse umbes 15 inimest, grupiviisiliselt - st siis kirjanik peaks saama mega vanglakaristuse). Vaja veel ainult seadustada surmanuhtlus ning ongi meil Eesti asemel Põhja-Korea valmis.
Minul tekkis "United12" lugedes veel suurem viha hoopis pe*erastide vastu (enamus Eesti rahvast aga suunab viha kirjanikule, tõenäoliselt ise teost lugemata - mis toimub?).
Usun, et Kender võidab selle "kohtu-case"-i, teist Eestit ma ei kujutagi ette.
ü
üks seisukoht/ 6. veebruar 2016, 11:38
Kender näitab lihtsalt oma ääretut põlgust selle rahva vastu, kelle keelt ta räägib ja nime kannab, kuid ilmselt ei seo teda selle rahvusega ei esivanemad ega eestlaste esivanemate püüdlused parema ja ilusama poole. See mees on ehtne näide integreerumise ja assimiliseerumise võimatusest, prevaleerima jääb soov sellele väiksele rahvale "koht kätte näidata" ja mida kõrgemate kohtukullide ja sedusepügalatega, seda parem. Oleks päris huvitav teada, kui vaimustuses oleks tema vanavanemad sellisest "kultuuripuhangust". Ääremärkusena oleks huvitav teada, kui soositud on sellised tekstid näiteks Iisraeli avalikus ruumis.
k
kaste/ 6. veebruar 2016, 11:26
Mul on Kenderi vanematest kahju.
e
Erik/ 6. veebruar 2016, 08:24
Tõde on, et inimene alati endast, oma väljaelamata tungidest, soovidest, ihadest, fantaasiatest, katsumustest. Need ihad jne võivad vahel väga sadistlikud olla, sest igaphes meist pesitseb tume ala, metsik alge, mis kasvatuse ja ühiskonna survel alla surutakse. Hea kirjanik sublimeerib need tungid ja fantaasiad väärt loomingusse. Me ei süüdista ju A. Christiet mõrvades? Aga oma peas elas ta need alati läbi ja võimalik et isegi nautis. Nüüd Kender: poisikesega jäledaid tegusid sooritav mees on tema haige tungi väljaelamine, et seda ei juhtuks tegelikkuses. Ent laps on kaitseta ja kogemusteta väike ime, keda ei tohi ei fantaaisas ega reaalsuses ära kasutada, seepärast on Kenderi tekst ja tema ise eriti jälk.
b
Braavo. Erik, see on parim kommentaar !/ 6. veebruar 2016, 10:09
vanake võiks oma eakohaste armuasjadega tegeleda... hihiii https://www.youtube.com/watch?v=53XnST6C2Ho
m
10. veebruar 2016, 21:06
mehed võiksid ka naistega tegeleda, mitte kooselu seadust nõuda, et teise mehe genitaalide kallal nokitseda
i
imestap/ 6. veebruar 2016, 01:49
... ma ei tea, mis selles kirjutises kirjas on - vaba maa - inimene kirjutab paberile, mida heaks arvab ...ma olen ka paberit igausugu asjadega määrinud..... kui Kender jääb süüdi, peaksid süüdi kaasosalistena jääma ka trükise avaldajad ja edasimüüjad...... samamoodi peaksid süüdi jääma
mõrvamüsteeriumide autorid .... mõrv ju samuti seadusega keelatud
k
Kristiina/ 5. veebruar 2016, 23:55
Kinnisuse kohta õige jutt..Eeesti kohta käis sama. Ka ma tahaks lahkuda kuid ei saa ja kuidas jätta kõik kalliks peetu maha mingi ametnike armee pärast. 38% inimesi 4770st Postimehe gallupis arvab et Kender pole süüdi. Ma pidin segaseks minema hirmust,et mind ka peetakse nüüd ei tea kelleks. Kaudseid vihjeid on kuigi ähvardusi veel otse mitte.. Loomulikult enamus pole pedofiilid ega kapipedofiilid ja hulle pole ka nii palju rahva seas. Paljud kaitsevadki selle käteväänamise peale sest kaudseid ohvreid polnud ja kutt muuski otsene..
Jah tsenuur ja mind peetakse kapipedofiiliks tema toetamise pärast. Seda enam,et ma ei toeta tema teksti niivõrd kui just selle pärast,et tsenseeritakse kohtu abil.. Ohvreid olnud. USA,UK ja Holland arvavad sama. Postimehe Gallup oli suht pooleks ja nüüd on Kenderi vastased kerges ülekaalus. Puudest tulenev kiusamine vist jälle.
m
maxs / 5. veebruar 2016, 14:54
Kender üritab teha kohtuprotsessist meediaürituse kus ta tahab saada märtriks.
a
Aadu/ 5. veebruar 2016, 13:15
Miks ma ei imesta,kui ta paari aastapärast lasteahistamise pärast kinni võetakse.

e
emake maa/ 5. veebruar 2016, 08:18
Kommenteerida võiks need, kes on seda lugenud. Mina kahjuks lugesin- osaliselt. See teos võiks olla raamatukogudes alla 30 a keelatud ja väljastatakse ainult allkirja alusel. See on lihtsalt nii perversne. Kahju on inimesest, kes on võimeline sellise asja kirja panema.
h
Haavel Kuressaarest/ 5. veebruar 2016, 08:02
Muud ei ole kui pedofiilid siin ja pedofiilid seal?
Ärge tõmmelge sedasi ja katsuge oma emotsioone kontrollida!
Eriti närvilistele soovitaks GOLFI mängu õppida ja rohkem tööl käia!
n
noored/ 5. veebruar 2016, 07:41
vältige haigeid fantaasiaid!
k
kkk/ 5. veebruar 2016, 03:37
Tõesti jabur. Pole kannatanuid, pole varalist kahju. Samas tahetakse istung veel kinniseks ka kuulutada. Kui ajuvabaks saab asja ajada? Ehk on prokuröril plaan lihtsalt oma suva järgi mees kõrvaldada? Ja mille eest? Nagu lihtsalt kirjutamise eest. Millised riigid teile meenuvad, kus kirjutamise eest inimene kohtusse satub?
b
bee/ 5. veebruar 2016, 07:06
Nagu kedagi ei tapetud jah. Nagu siis kõik okei. Räusaku edasi, Nagu,
p
Peeter/ 5. veebruar 2016, 03:32
Oleks võinud seda sama nõu ise kuulda võtta, siis ei peaks vanglas enda loodud naistegelaste rolle täitma. Elu õpetab.
j
jo-jo/ 5. veebruar 2016, 06:04
Sa väärastanud Petsike oled vist kirjandusest kauge kaarega mööda hiilinud?????????????
a
ank/ 5. veebruar 2016, 02:16
minu soovitus noortele, vältige kenderi kirjandust.
p
Palju õnne ja edu/ 5. veebruar 2016, 01:25
Sulle kalergimarjonett,eks elu näitab mis sinust saab.

v
Vastik mees!/ 4. veebruar 2016, 22:49
Kas sellele Kaur Kenderile on telliskivi või jääpurikas pähe kukkunud, et ta on peast täiesti LOLLIKS läinud....? Või sõi kärbseseeni...? Lolle eestlasi ei künta ega külvata - neid ilmub hulgaliselt nagu rakvere raipeid põllule.....
k
Kohutav / 4. veebruar 2016, 22:33
Kas keegi on võtnud kätte ja selle "jutu" läbi lugenud? See on lihtsalt kohutav. Ma olen lugenud Richard Kuklinski elulugu ja Sexton'i perekonna elulugu ja need kahvatuvad selle kõrval ning need on reaalsuses toimunud. See seal on lihtsalt toores vägivald ja perverssus ja inimene, kes midagi sellist kirjutanud on ei saa olla peast normaalne.Enamjaolt olen ma inimene, kes mingi teose, raamatu vms ette võtab ja seda järjest loeb, aga see kirjutis on nii räige, et pidin mitu korda pooleli jätma. Ma ka alguses ei saanud aru, et mis see siis ikka on. Tavaline kirjatükk. Aga seda lugedes läks endal juba silme eest mustaks. Minu arust on see igati mõistetav, et sellise asja eest karistatakse. Seda ju loevad ka lapsed, kelle mõttemaailm on alles arenemas. Mis siis saab kui mõni sealt inspiratsiooni saab? Kes siis süüdi on?
Kes seda ei usu, siis palun, lugege läbi ja kui te ise peale seda arvate, et selline asi kuulub sõnavabaduse alla, siis palun, minge ravile.
n
10. veebruar 2016, 21:08
no haiget inimest tuleb vastavas asutuses ravida, mitte kinni panna vanglasse
n
no tere talv/ 4. veebruar 2016, 22:25
Aga kas teise mehe seljas uut või segapere mudelit harrastada on ikka nii väga normaalne?!
n
no tere talv/ 4. veebruar 2016, 22:25
Aga kas teise mehe seljas uut või segapere mudelit harrastada on ikka nii väga normaalne?!
k
Kuidas te ei mõista!/ 4. veebruar 2016, 22:04
Siin pole ei porno ega Kenderiga mitte mingit pistmist! Küsimus on selles, et proksilt ja kohtult on tellitud kohtulahend, millest edaspidi juhinduda! Kui teie valitsevale klannile ei meeldi- siis pelgalt teie kirjavahetuse, kommentaaride ja mille iganes põhjal punuda teile kaela ümber kriminaalasi. See on täiesti avalik katse totalitaarrežiimi kehtestamiseks.
Püüdke mõnikord ka mõelda ja suuremat pilti näha.
h
Hm/ 4. veebruar 2016, 22:15
Ja Kenderi üllitisega on kõik ok? Pole rõve, pole nõme, pole perversne?
p
" punuda teile kaela ümber kriminaalasi"/ 5. veebruar 2016, 01:06
pisut keeruline võte isegi totalitaarrežiimi kehtestajate jaoks.
nii võiks ju skeemiautoriks kõigepealt arvata kenderit, kes sihukese rõveduse (mõtlen muidugi mainitud režiimi:) kokkukeerutamiseks igati sobiks.
t
Ta on/ 4. veebruar 2016, 21:03
k
Kenderile/ 4. veebruar 2016, 20:50
Eesti keel ei koosne roppustest. Madal väga madal.
j
Juta/ 4. veebruar 2016, 20:23
Kenderi üllitist ei peaks hindama kui kirjandust, sest see ei ole seda.

v
vahelehõige/ 4. veebruar 2016, 19:50
Huvitav,Rein Laaneorg pole mingi pedofiil, aga sai karistada saitide vaatamise eest,mis kujutas laste pilastamist? Saagu siis kõik Kenderi perverssuste lugejad ka!
j
just nii/ 4. veebruar 2016, 19:51
...ehk siis avaldagu Kender raamat, aga ostja saagu karistada!
T
;)/ 4. veebruar 2016, 20:41
Täpselt nii! Kender on kaasatud kuriteo matkimisse.
e
4. veebruar 2016, 19:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
sel juhul/ 4. veebruar 2016, 20:28
on tal presidendilt oodata teenetemärki.
t
to: 20:28/ 4. veebruar 2016, 22:45
Sina, kesikust või ekre rott, ära köhi!
t
to: 20:28/ 4. veebruar 2016, 22:45
Sina, kesikust või ekre rott, ära köhi!
r
Rudi/ 4. veebruar 2016, 19:23
Meie pedo-kirjanikku sõnavõtt tv -s..."Kui teie ei tea, kes on kirjanik rein raud, siis mis mõtet on teil elada?".... Mina tean küll pede ja pedo ülistajat r. rauda, aga et ta kirjanik on...???
r
Rudi/ 4. veebruar 2016, 18:50
Otsige Vikipeediast : Marcuse, Herbert... Ainult mõned minutid lugemist...Ja selle pervo püüdlused ja sihid saavad palju selgemaks!
r
Rudi/ 4. veebruar 2016, 19:03
Valusad eesmärgid? "Kõik normaalne tuleb kuulutada ebanormaalseks. Kõik ebanormaalne tuleb kuulutada normaalsuseks..Ja siis saame MEIE valitseda maailma)... Ainult mõned minutid lugemist, ja näed, kuhu suunatakse maailm!
e
ekstaole/ 4. veebruar 2016, 19:28
Sarnane teema teosega "Tavaline Eesti idioot", aga see erineb sellest selle poolest, et teeb seda kaudselt "sürri" kaudu. Inimesed, kes ei saa aru, mis on selle teose taga, millise inpiratsiooniga on tegemist, jäävadki pimedaks, mõeldes et tegemist on mingit sorti rõvada laheda teemaga, mille võiks võtta alusmaterjaliks ümberkujundamisele või kritiseerimise aluseks. Antud näide 7, klassi kohustusliku kirjanduse osas, seondus sellega, et pärast lugemist oli ettenähtud loetu põhjal luulepõimiku koostamine, st lähtudest loetust. Tegemist on kinnistamise protsessiga, samas eeskujuga. Ja luulepõimiku koostamine ei olnud mitte koduse ülesandena, vaid ettenähtud sooritamiseks tunnis, õpetaja juuresolekul.
l
loetud / 5. veebruar 2016, 01:17
kõlab nagu siioni tarkade protokoll,mis saksamaal on keelatud.
r
ringtants/ 4. veebruar 2016, 19:53
Ühiskonnaväärtuste peapealepööramises pole midagi uut. Ka keskaegse tsensuuri kiuste maalis nii mõnigi tollane kunstnik erootilisi stseene niisamuti kui hilisema 20. sajandi pop-arti viljeleja. Kuid nad kõik olid marginaalsed nišitegelased. Kender üritab selles küsimuses aga mingit üleliidulist tunnustust saavutada. Enne jonni ei jäta, kui õigust ei saa. Aga milles? ...marcus, herbert ja huubert?
n
nuinuu/ 4. veebruar 2016, 18:44
vaadates mehele näkku,siis ega sellise sulest midagi muud peale pervessuse polegi loota.
väga loll soovbitus igatahes tema poolt,asi pole eesti keeles vaid kirjutatu sisus
s
seda kindlasti/ 4. veebruar 2016, 18:01
kirjutada tuleb maailma keeles, ehk siis inglise keeles. Kuid probleem on selles, et selleks tuleks inglise keelt vallata ka nn. maailmatasemel.
p
Porno ma eikirjutagi, muidu valetan ja luuletan./ 4. veebruar 2016, 17:50
Kõik ma kirjutan soome-rootsi-eest sega keelles Inlisekeeles proovin jälgita Oxfordi- keelt, kahjuks tulemusek on maailma üldkeel pigdy-english.
r
Rudi/ 4. veebruar 2016, 17:41
Ehk----vältige kaur kenderi ja praeguse eesti poliitikute-taolisi inimese-laadseid olendeid!!

h
h/ 4. veebruar 2016, 17:24
Ega keegi peale Kenderi siukest paska ei kirjutagi. Ei te, kas ta ikka on kirjanik?
g
ghf/ 4. veebruar 2016, 17:17
See on lihtsalt kirjatükk inimesed. Las teatud audients loeb parem kui ostab kusagilt neid videosi või teeb ise. Paberileht on süütu, videomaterjal mitte.
m
Mikä Ruumis/ 4. veebruar 2016, 17:11
ei teadnudki, et kirjanikuhärra on jalakargaja.
k
karoova/ 4. veebruar 2016, 17:04
k
Kender on ikkagi pervo/ 4. veebruar 2016, 17:02
Miks peaks üks täiskasvanud mees midagi sellist kirjutama. Kas muud ideed on kõik otsas. Tekib küsimus, et kas ainult see veel Eestis müübki.
p
poeedid, prohvetid ja skisod/ 4. veebruar 2016, 17:10
on inspiratsiooni, nägemuse ja haiguse ees jõuetud, tuleb ikka inspiratsioon või nägemus, haigusest rääkimata, peale ja hakkadki seda sõnadesse seadma, oh ja ah, ei siin pääsu ole.
n
nojah/ 4. veebruar 2016, 18:19
m
M/ 4. veebruar 2016, 17:49
Ja kes peaks seda lugeda tahtma? Samasugused nagu ta ise ilmselt. Praegu poetakse sõnavabaduse piiramise taha lihtsalt.
t
to m/ 4. veebruar 2016, 18:06
Siis tuleks keelata ka dekameroon , soodoma ja komorrast ei maksaks rääkidagi . Ka eesti klassika - minu esimesed triibulised - lõkkesse - mingi kommu-natsiriik on sündimas
k
kesk/ 4. veebruar 2016, 18:17
t
tiblunn/ 4. veebruar 2016, 18:45
to m, sa võrdled Decameroni armastusluulet Kenderi pornoproosaga?
m
merike/ 4. veebruar 2016, 18:48
tahate nii väga "kirja -nikud" olla, siis kirjutage ladina keeles. Ka Rauad võiks oma kirjutamised ladina keeles kirjutada, samuti Kaplinski, kes lubas eesti keeles mitte kirjutada, see pidi talle solvav olema. Teame solvumiskultuuri kandjaid ministriga eesotsas sotside seast.
t
to tiblunn/ 4. veebruar 2016, 19:45
Aga sa loe decameroni ingliskeelset varianti - see eesti keelde tõlgitu on ikka üsna pehmeke originaaliga võrreldes
t
to 18:06, 4. veebr 2016 / 4. veebruar 2016, 23:01
Mina küll ainult küsisin, et kes selliseid tekste lugeda tahab. Minu teada oli Kenderi üllitis seotud laste ja pornoga ja need asjad ei käi kohe kindlasti kuidagi kokku. Ükskõik kuidas autor seda nimetab.
t
tiblunn/ 5. veebruar 2016, 00:06
to tiblunn, to to tiblunn, too too blunn... Miks ma peaksin decat (nagu sa väikse täheda kirjutad) veelkord läbi lugema prantsuse, vene või inglise keeles? Annab see mulle midagi juurde? Annab see sulle midagi juurde?
t
tiblunn/ 5. veebruar 2016, 00:21
Decameroni kirjutas itaallane Giovanni Boccaccio algselt emakeeles.
n
nojah/ 4. veebruar 2016, 16:54
üleinimlikud jõupingutused olematu kuriteo tuvastamisel? Ropp suuvärk, läks liiale, ok aga mõnda lihtsamat lahendust vihje andmiseks pole kaalunud? Et siis kohe suure kisakäraga ristile naelutamine
o
oletan/ 4. veebruar 2016, 17:05
hukkamõistva ühiskondliku huvi tegusat olemasolu, egas ainult roppused paberile kipu, ka roppusevastasus võib end paberil ilmutada ja prokuratuuri reageerimatuses võib sel juhul sõnavabaduse kinnimätsimist näha. vabadus vabaduse vastu nii öelda, kohtul tulebki otsustada kelle vabadus peale jääb :D
j
just/ 4. veebruar 2016, 17:20
aga nõiakatseid pole kaalunud?
vanahea järgiproovitud vahend, ei pea kivist vett välja pigistama
n
nbv/ 4. veebruar 2016, 17:43
Kui kohus keelaks Kender teose avaldamise Eestis, siis ei tähenda, et kohus oleks ära võtnud loomevabaduse. Loomevabadus, nagu sõnavabaduski, jääb igaühele, v.a. seaduses toodud erijuhud. Levitamise keeld ei ole loomevabadus piiramine.
n
nojah/ 4. veebruar 2016, 18:15
mis levitamise keeld? Mehest tahetakse kriminaali teha, eks neid kriminaale ole meil vähe ka veel
n
nbv/ 4. veebruar 2016, 18:57
Ma pigem arvan, et ta mõistetakse selles süüdistuses õigeks, st selle konkreetse inkrimineeritava teo osas. Ma ei ennusta, vaid räägin oma arvamusest. Aga pooldan täiega selle teose avaldamise keelamist. ja kui ta inkrimeeritavas teos õigeks mõistetakse, ei tähenda see seda, et teos ise oleks sobilik avaldamiseks. Selline oht on täitsa olemas, et kui kohus ta õigeks mõistab, et siis demagoogid üritavad läbi ajakirjanduse seda asja serveerida nii, et kohus pidas teoses kirjeldatut igati pooldavaks. Probleem on tegelikult ju selles, et see karistusseadustiku norm, paragarahv, mis on väidetava süüdistuse aluseks, on süüdimõistmise jaoks ebasobiv. Nii mulle tundub. Samas ma näen siin lahendust selles, üldises mõttes, et Riigikogu muudaks ses osas karistusseadustikku,mis tähendaks, et kõikide järgmiste sarnaste juhtumite puhul mõistetaks selliseid teoseid loovad ja levitavad isikud süüdi kriminaalkorras. Kui aga Riigikogu seaduse muutmist ette ei võta, siis tuleks ka tulevikus isikud, kes analoogseid teoseid avaldavad, ja kelle vastu on esitatud vastavasisuline süüdistus, õigeks mõista. Mulle selline asi küll ei meeldiks, kuid mina ei ole Riigikogu kah. See on üksnes minu arvamus.
k
küsimus jääb/ 4. veebruar 2016, 20:21
mis muudab kuskil reaalses elus asetleidvate sündmuste kirjeldamise v liiga naturaalse kirjeldamise kriminaalselt pornograafiliseks ja kuidas friigikogu selle siis seadustesse raiub.
e
ekstaole/ 4. veebruar 2016, 16:53
Roppus ja perverssus levib, on juba jõudnud kooli ja õpetajate sekka. Vanasti oli räiged roppused pigem vanglaretsidevismi juurde kuuluvaks subkultuuriks, aga näe, jõuab isegi kooli ja õpetajate sekka. Sealt kaudu noormaalsuseks tehtuna laste teadvusesse. ja nii see läheb, kui ühiskond räigetel juhtumitel ei sekku.
Siin üks näide ühe kooli 7. klassi õpilastele kohustuslikust tehtud lektüürist "Tavaline Eesti idioot" (väljavõtted suvalistest kohtadest):
lk 11
"Kui arst või õps möliseb
ja ulub papi järele
siis sittugu endale suhu
ja mingu parem norrasse ehitajaks
või litsiks
need on kaks ausat ametit
millel on sügavam mõte -
kus saab teha midagi
oma kahe valge käega
lk 12
siin ma olen - saatana väike abiline
kõik on korras nagu
alati
ma vihkan end
ja armastan sind
ega suuda
meie kahe vahel valida
/---/
lk 43
Üksik spermatosoid jookseb
kalevi staadioni vulvalise arhidektuuri
alati sügisjahedus südames
püüdlikult soojendusringe
*
Selles igasugust soga, millest osa kirjutatud ilmselt mingi kangema aine või haiglasliku psühhoosi mõjul, küll on vestluskaaslaseks koer, siis kohviku toimuv suhe lehmaga (ilmselt peetakse silmas naisterahvast). Kes huvi tunneb, tutvub ise, kuid ma ei tahaks hakata siia seda rõvedust toksima. Olin sunnitud sellega osaliselt tutvuma põhjendatud asjaolude tõttu. Loomulikult kui oleks sellist teost näinud raamatupoes, siis pärast esimest salmi oleks see sinna jäänud.
m
murelik lapsevanem/ 5. veebruar 2016, 16:04
Huvitav oleks teada sellise üllituse autori nime ja kuidas sedasorti teosed koolilektüüri üldse satuvad?
a
Ada/ 4. veebruar 2016, 16:49
ÕL jätkab selle vastiku ja jultunud jõmmi propageerimist, samal tasemel pseudokirjanikuga..

k
Kurb/ 4. veebruar 2016, 16:48
..ega viigimarju nopita kibuvitstest...(Piibel)
r
Radist/ 4. veebruar 2016, 16:42
Kindlasti on Kaur Kender väga markantne kirjanik. Kui ta seda ei oleks, ei räägitaks
temast. Kahju isegi, et ei saanud viie riigipalgalise nominandi hulka. Oleks sobinud.
See viimane oli iroonia.
Teemast - soovitusest vältida eesti keeles kirjutamist. Mõttel on jumet! Juba ammu ei laula eestlased eesti keeles ju isegi Eesti Laulu konkursil, miks peaksid nad ses keeles veel raamatuid kirjutama? Kirjutagu inglise ja vene keeles! Aga kui tahta ropendada, siis jäävad võõrkeelsed f.ck, kurva, voi v.ttu ja bliin lajhaks Oma on ikka oma. Ma pean silmas mahlakamat eesti keelt.
N
"Kindlasti on Kaur Kender väga markantne kirjanik."/ 4. veebruar 2016, 16:53
Na ljubitelja, ütleks venelane. ise ei loe, ei kommenteeri, nägu peletab igasuguse huvi:D
r
Radist/ 4. veebruar 2016, 17:05
16:53, oled ironiseerimises minust isegi parem! 10 points 12-nest.
r
rashomon/ 4. veebruar 2016, 16:24
Ma pole just Kenderi fänn, aga siin olen täiesti nõus tema arvamusega - See, mis toimub on jabur. Samas, ma pole Kenderiga päris nõus, kui ta väidab, et inglisekeelne maailm on vabam. Näiteks kunstnik Trevor Brown lahkus samadel põhjustel Inglismaalt. Nüüd elab kunstnik Jaapanis ja tegeleb seal kunstiga edasi.
e
et siis/ 4. veebruar 2016, 16:11
Miks sellel teemal ajakirjanduses nii palju kirjutatakse? Täiesti olematu kirjanik, kribas kokku rõveduse. Miks teda esile tõstetakse?
p
4. veebruar 2016, 16:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
o,o/ 4. veebruar 2016, 16:16
miks mitte,,,kui mehele taha keeramine on normaalne?
a
aga/ 4. veebruar 2016, 16:21
Aga naisele taha keeramine on normaalne?
o
o/ 4. veebruar 2016, 16:56
Aga-16:21, kui küsimuse vastupidiselt esitad, pead end oma arust teravmeelseks? Mitte moraalses, vaid hetkepoliitilises lõõbis?
p
part24/ 4. veebruar 2016, 16:04
Mina soovitaks noortele vaid üht- aru saada sellest, et juura on rahavankri ette rakendatult niivõrd keeruliseks ja mahukaks aetud sõnasaast, et selles orienteerumiseks peab juurakas nii õppimise aegas kui praktiseerimise aegas sellele peaaegu täielikult pühenduma. Täielik pühendumine millelegi aga tingib kõiges muus peaaegu täieliku vaakumi. Ja selle tõttu juurakute suust kuuleb midagi mõistlikku ja loogilist ainult seoses paragrahvidega ja ainult selles kinnises ning omaette eksisteerivas ruumis, millist juriidikaks sõimatakse. Väljaspool seda ruumi aga targemad juurakud muid teemasid lihtsalt ei puuduta, ülejäänud aga ajavad niisugust, mis normaalse arenguga inimestel tavaliselt säält kohast tuleb, millist moslem veega peseb ja pagan paberiga krohvib. Seetõttu ei ole vaja imestada mitte millegi üle, mis juurakutega seoses. See on lihtsalt üks tõsine tragöödia, nii inimlik kui ka ühiskondlik. Seda sellepärast, et see juriidika, ehk siis täielikult pühendunud paragrahvinärijad koos paragrahvidega moodustavad selle nn. õigusriigi. Ja see õigusriik, no andke nüüd andeks, see ei sünni ka koerale mitte saba alla. Niivõrd vastu normaalset mõistust asi on.
k
karmauhti/ 4. veebruar 2016, 16:01
Sa Kender alusta Eesti keele vältimist endast, siis ei tõmba endale niipalju jama ka kaela!
r
Rudi/ 4. veebruar 2016, 16:01
Üks väike detail sellest "suurest kunstiteosest".... "staar-kirjanik kender" kirjutas oma "surematu" kirjutise Detroitis...Ja ta postitas selle ka USA-s....Teadis oma kogemuste põhjal, kuidas?

o
Onubella/ 4. veebruar 2016, 15:58
Vaadake nüüd rahvas. Ropul ja ropul on suur vahe. Näiteks vaatame Hr Igor Maasiku (Onu Bella) loomingut ja Kenderi oma. Mõlemad ropendavad ja nilbitsevad. Kellel neil kahest stiili on, võite ise arvata.
r
raivi/ 4. veebruar 2016, 15:24
Mulle kendri teosed ei istu aga kohtu asja alus on minu arust kusagilt kõrgemalt tulnud käsk,kendrile ära teha.
a
arvamus/ 4. veebruar 2016, 16:03
Lapsporno propageerimine-levitamine-harrastamine jne peaks olema KÕIGILE võrdselt kriminaalselt karistatav! Kuid ma tean juhtumit kui politsei leidis reaalset tõestusmaterjali, reaalse täiskasvanu, reaalsete lastega, kuid ei teinud mitte midagi, sest see olevat vana (6a tagune). Minu arvates see on kohutav, hirmutav ja jälestuväärne, et antud juhul Kender lüüakse risti ja päris juhtumile kehitatakse lihtsalt õlgu, a la ei viitsi surkida, jamada, vana, võib olla on kombed muutunud jne.
p
Peeter/ 5. veebruar 2016, 03:50
z
4. veebruar 2016, 15:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
z
zxc/ 4. veebruar 2016, 15:40
Jah, inimesel tuleb tunda ka kurjust (selleks et eristada head, teha neil vahet), mistõttu kokkupuudet kurjusega ja sellest saadavat õppetundi pole võimalik vältida. kuid kurjust ei pea otsima, seda on elus niigi õpetuslikus koguses piisavalt.
m
4. veebruar 2016, 15:02
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kodanik/ 4. veebruar 2016, 15:11
Mulle ei meeldi Kenderi kirjatükid. Ka seda teemaksolevat lehitsesin lugeda. Kuid inimesed, meenutage - keegi prantsuse üle-kahe-sajandi-tagune revolutsionäär on öelnud - ma pole teiega absoluutselt nõus, kuid ma sureksin selle eest, et teil oleks õigus see arvamus välja öelda.
j
jama/ 4. veebruar 2016, 15:27
Välja saab arvamuse öelda ka iseendale, piisab vaid minekust kaja tekitavasse ruumi ja kuulata, kuidas see väljaöeldu kõlab. Sellest piisab. Kuid asja point, miks tahetakse välja öelda oma arvamust, millega pole mitte kellelgi midagi peale hakata (mida Kenderi loodud teos iseendast kujutab), on egoistlik tähelepanuvajadus, millele mõnikord - eriti kapitalimaailmas - lisandub soov saada selle - väljaütlemisese -eest raha. Tegelikult on ju tegemist lollidelt raha võtmisega, sest inimene ostab raamatu üldjuhul ju enne lugemist. Kui inimene usaldab, kuid saab petta, raamat ei vastanud ootustele, siis raha ju tagasi ei saa. Puhas peturliku sisuga püramiidiskeem, millel troonivad vaid autor, kirjastaja ja müügiagendid.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee