Eesti uudised

Euroopa pagulaskriisi mõju on jõudnud Eesti ettevõteteni (25)

Taavi Teder, 1. veebruar 2016, 16:35
Foto: ARMEND NIMANI
Tarnega tegelevad Eesti logistikaettevõtted on kimpus Euroopa pagulaskriisiga.

Arco Transpordi Suurbritannia osakonna veokorraldaja Anatoli Špakovski tunnistas, et kriisi tõttu on nad pidanud muutma transpordi teekonda, sest läbi Calaisi sõites on suur tõenäosus, et põgenikud pääsevad kuidagi masinasse. Põgenike illegaalse veo eest määrab Suurbritannia valitsus aga trahvi nii juhile kui ettevõttele.

"Pean kasutama kallimat laeva ja sõitma Hollandist Inglismaale otse,“ räägib Špakovski. "Üks praamiületus on umbes 300 eurot kallim – nädala lõikes on see sinna ja tagasi 600 eurot."

Keskmiselt sõidab neil nädalas Suurbritanniasse kolm veokit, seega on kogu transport umbes 1800 eurot senisest kallim.

Sarnase probleemi ees seisab ka AS Kühne+Nagel. Ettevõtte Suurbritannia veokorraldaja Lauri Reinholm tõdes, et Hollandis on probleem kümnetes kordades väiksem, kuid juhtide tagasiside järgi on Prantsusmaal turvameetmed suurenenud ja põgenikud ei pääse autodele enam nii kergelt ligi.

AS A.Karuse juhataja sõnas Õhtulehele, et ajutise piirikontrolli tõttu Austria ja Saksamaa vahel peavad nende veokid kaks kuni neli tundi järjekorras seisma.

"Ettevõtjale tekivad kulud juhtide päevaraha ja palga suhtes," sõnas Allain Karuse. "Hinnad oleme ära kujundanud ja seoses sellega kannatame rahaliselt - mitte väga tõsiselt, aga aasta peale on see suur kulu."

Möödunud aastal aktuaalseks saanud põgenikekriis sai alguse 2011. aastal Süürias alanud kodusõjast.

Samal teemal

10. veebruar 2016, 06:00
Põgenikevoog Euroopasse ei vaibu
5. veebruar 2016, 06:00
Süüria õudustel pole lõppu
2. veebruar 2016, 08:10
Eesti otsib sobivat pagulast, aega on ainult kaks nädalat
29. jaanuar 2016, 06:00
Soomele teeb muret olukord idapiiril

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee