Eesti uudised

"Kirun ennast maapõhja, kui oma mõttetult seisvat pensionisammast vaatan!"

Mattias Tammet, 29. jaanuar 2016, 06:00

165 KOMMENTAARI

i
Inimkonna 80%/ 4. veebruar 2016, 22:58
Tehti katse. Mingi suvaline inimene seisab mingis marketi hallis, jalge ees on joon ja kõrval silt "Algus on siin". Läks vaid paar minutit ja juba keegi seisis tema taha, 10 minuti pärast seisis juba kümmekond inimest ja 20 pärast terve rodu. Mida rohkem seisis, seda intensiivsemalt ka liituti. Ja mitte keegi ei teadnud, miks see järjekord on või miks üldse seistakse. Mõne aja pärast, siis, kui järjekord oli juba õige pikk, kõrgendati panuseid veelgi.
Esiseisja ehk liider hakkas edasi liikuma, teised kõik järel. Liiguti läbi labürindi, no umbes nagu lennujaamades, lintidest ja keppidest piiratud selline, aga palju keerulisemalt seatud.
Siis edasi juba tuli punane joon, kust liider nähtava põhjuseta üle hüppas ja veel edasi keksumärg ja lõpuks pandi veel sound ka üürgama ja hall mass tantsis oma liidri eestvõttel congat.
No ja pärast seda te veel imestate, mis te mingeid sambaid oma elu segama lasete ja oma
peaga mõelda ei oska! Loll saab kirikus ka peksa pangast rääkimata! Maailmas kõige kallim asi on rumalus, sest lõpuks tuleb tema eest alati kõige rohkem maksta!
Kas mõni teist demograafiast või sellest, et elanikkond vananeb, polnud kuulnud, kui te seal telleri mesijuttu kuulasite või sellest , et 30-40 aasta jooksul võib paljugi juhtuda, sest mitte miski pole igavene...
m
Martin/ 30. jaanuar 2016, 20:10
Sorry everybody for bothering, but I would really appreciate your help on the products on the links in my last posting at 18.37. Just some words on the use of them in Estonia. I need the info for my research.This is not spam. Thanks a lot for your help! Suur tänu kõigile
t
teadja./ 30. jaanuar 2016, 19:38
Pensionisamba m6te seisnebki selles, et kui sa tulevikus k6rges pensionieas peaksid sattuma hooldekodusse, siis ei pea lapsed v6i lapselapsed maksma, vaid maks läheb maha pensionisambast. Ja isegi kui sa hooldekodusse ei lähe, v6i pole asja, siis näiteks arstijuures käid ikka.
u
Uudishimulik/ 30. jaanuar 2016, 20:48
Äkki seletaksid selle valemi lahti, kuidas pensionisambasse tekinb see müstiline raha.
6% kuus makstes kulub 16-17 kuud, et saada üks tänane kuupalk, aastapalk siis 12 aastaga, peaks hakkama saama juhul kui sealt midagi maha ei arvata...
t
teadja./ 30. jaanuar 2016, 22:03
Kuid tulevikus saad vähemalt pasunate saatel ja tamme kirstus rahulikult puhata, kuna raha läks asjaette. M6tle sellele!
t
teadjale/ 30. jaanuar 2016, 23:33
Eksid, sõber, pank pole heategevusasutus... Omakasu on selle asja õige nimi nende poolt vaadatuna ja tulema peab see sinu taskust.
ü
Ülle/ 1. veebruar 2016, 19:03
Selleks ajaks on pangatsurad rahad tuulde lasnud ja vaanadekodus elad ikka laste heast abist, kui üldse pensionini elad. sul ikka lilleline unistus
m
Martin/ 30. jaanuar 2016, 18:46
t
Tamppausteline.../ 31. jaanuar 2016, 04:03
harva asuntotalossa viitsii vielä tampata telineellä.. se tehdään pääosin imurilla, sillä ihmiset ovat laiskoja. Jos onnistut tekemään mattojen tamppauksen nuorille ns seksikkääksi, niin voisit jonkun myydäkin..
m
mari/ 30. jaanuar 2016, 09:00
Kas on säilunud need reklaamid, mida 20 aastat tagasi levitati, kus vanapaarid soojal maal, palmi all lõõgastuvad- ikka pensioni eest? Tahaks neid näha- õpetlik oleks.
j
jüri to mari/ 30. jaanuar 2016, 22:18
Tahaks tõesti näha. Aga saksa pensionäre on pea kõik vähegi tsiviliseeritud kohad täis.
e
ei maksa unustada,et/ 30. jaanuar 2016, 06:38
Õnn ei ole rahas.IRLIKATE mõtettekäik oli selline...
m
meid on kogu aeg petetud.../ 30. jaanuar 2016, 08:36
mina rumal liitusin veel III sambagagi ja kui ühel päeval sain aru, et ikka rumal olen, katkestasin ja maksin kogu summalt TULUMAKSU.
s
Saatsin/ 30. jaanuar 2016, 03:19
kohe need pensionisambad pikalt ja pimedasse kohta. Kuna rarha niigi vähe ei pidanud seda vajalikuks. Ja nagu näha ei pidanud pettuma. Eesti inimese eluiga küündib harva üle 60 ja lapsi mul pole kellele seda pärandada. Seega elan kohe ja praegu. WOT !!!
j
jah.../ 29. jaanuar 2016, 23:25
mine pangast laenu tahtma,siis seda väikese palgaline ei saagi,ja kui näiteks noortel on tekkinud laenude tagasimaksetega raskusi ,võtku siis pensionisambast see raha.Mina loll muidugi lasin ka ennast ära moosida,mainisin küll et võibolla ei elagi seni ,kuid seepeale öeldi et saavad lapsed.Aga lapsed ei saa ka otseselt välja seda vaid pidi arvutatama nende pensoinisse edasi ja läheb veel tulumaks ka maha

k
Kalev/ 29. jaanuar 2016, 22:26
t
Toivo eest räägin/ 29. jaanuar 2016, 20:32
Oli siis mehel natukene raha " väärtpaberi " kontol või kuidas seda pangaametnikud nimetavadki. Kui " börsiarvelduste " järgi jäi mehel oma rahast ainult pool järgi otsustas mees oma raha pangast välja võtta. Leppis Kontohaldajaga kokku, võttis töölt vaba pärastlõuna ja läks panka raha järgi. Me siis järgmisel päeval kuulsime: Tema " kontohaldaja" , noor , rinnakas naisterahvas, oli teinud oma pluusinööbi lahti ja oli selgitanud, et praeguse konjunktuuri juures pole kasulik oma väärtpabereid müüa. Veelgi enam. Konto haldamise eest peaks Toivo maksma 100 krooni haldustasu lisaks. Toivo oli nõus - 100 krooni pole ka mingi suur raha, seletas Toivo oma otsust.
p
pluto/ 29. jaanuar 2016, 19:25
küll mindki peedistati, aga sain aru, et kui midagi nii intensiivselt peale surutakse, siis peab seal midagi mäda olema, selle pärast keeldusin viisakalt.
p
pluto/ 29. jaanuar 2016, 20:07
miks sa miinuse panid, kas arvad, et mind ei peedistatud?
n
Nojah/ 29. jaanuar 2016, 20:38
Olukord saab analüüsi tulemusena olla kas positiivne või negatiivne. Kas müügitehnika saab olla agressiivne või passiivne ei ole näitaja.
n
Nestor vassib,/ 29. jaanuar 2016, 18:36
sest ca 1450 makstakse korraga tagasi, selle summa kohta nagu pensionilisa ei kehti, aga üle selle hakkad ca 30 iga kuu juurde saama, nonsenss.Nestor on paha poiss.
l
leo/ 29. jaanuar 2016, 18:34
Teisest maailmasõjast võttis osa ligi 15 miljonit noort ameeriklast, keda õpetati välja tapma. Pärast sõda ei saanud valitsejad taolisi tegelasi ignoreerida. Kehtestati astmeline tulumaks, nii et need, kelle aastasissetulek oli siis $ 440000 ( nüüd umbes 500 tuhat eurot ühes kuus ) pidid tulumaksuna riigile andma 91 ( üheksakümmend üks ) % !!! oma sissetulekust. Siis oli riigil raha nii pensionide kui ka riigi kiire arengu tagamise jaoks
p
Pensionieas kirud veel ROHKEM!/ 29. jaanuar 2016, 18:10
ILMA pensionisambata kirud ennast veelgi ROHKEM kui pensionile lähed...! Küll siis raputad endale kuuma tuhka pähe, väänled põrandal ja ajad valget vahtu suust välja - aga MIDAGI ei saa enam muuta...!
u
Uudishimulik/ 29. jaanuar 2016, 20:54
Arvuta, Igas kuus läheb kontole 2% + 4% ehk 6% palgast. Mitme aastaga kogud ÜHE kuu palgaraha? Pank võtab hooldustasu, fonditootlus on miinusmärgiga või nullilähedane, enamasti väiksem kui inflatsioon. Kui suurt "pensioni" te sealt loodate?
t
to pensionieas/ 30. jaanuar 2016, 11:53
Kas sa kirsturaha oled ikka kokku saanud, oma sambaga. Peab tõdema et selle kogumisraha oleks palju kobedamalt kokku saanud ja kodanikule kasumlikult. Aga siis oleks pangaisad sutsu väiksema sumaka saanud. Miks pensioni sammas - miks mitte pensioni kindlustus, ja natuke sisumuutust rahakasutuses.
a
A / 29. jaanuar 2016, 18:09
Mitte mingi sambaga liitununa tuleb mulle täieliku arusaamatusena ,et igal ajal lõpetada või raha välja võtta ei saagi -mingid lollid naljad siin või ?
õ
Õnnetu/ 29. jaanuar 2016, 18:06
Aga kullakesed, mida annab meile see kaeblemine-ei midagi.Tuleb lihtsalt ühineda ja minna kohtuni välja.
õ
õige jutt/ 30. jaanuar 2016, 08:39
meid ju peteti. rikkad saavad lollide kulul rikkamaks. rüütli pinss on 3900.- euri.

e
eit/ 29. jaanuar 2016, 17:42
Sel ajal helistati ka mulle , et võtke . Küsisin ,kas Te olete kindel ,et ma ka selle raha 30 aasta pärast saan-valitsus võib vahetuda , riigikord ja kes teab mis veel. Tüdruk mõtles , ja ütles - ei ole .peale seda ei tüüdanud enam keegi selle jutuga.
m
mulle prooviti korda 7/ 29. jaanuar 2016, 17:34
kõrvadele spagette riputada. saatsin nad iga kord viisakalt s.....e. ma ei ole kellegi ori peale iseenda ja oma sandikopika peale kah kuri ei ole.
p
Paslik/ 29. jaanuar 2016, 16:41
oleks siinkohal meelde tuletada, kes selle "õnne"meie õuele tõi. Kas Siim Kallas ja RE+KE või Parts ja RP+RE+ERL Kahtlustan pigem viimast. Kas kellelgi on täpsemaid andmeid.
k
kolerast/ 29. jaanuar 2016, 17:28
II pensionisammas on sotside leiutis Eiki Nestori eestvedamisel.
n
Nestor/ 30. jaanuar 2016, 00:13
Kes tegi ? Kes tegi? Ise tegin !
s
See/ 29. jaanuar 2016, 16:39
on ehe näide,kuidas inimesed orjadeks muudetakse!Mis inimõigustest me räägime,kui inimene ei saa isegi lepingut lõpetada,mis talle ei meeldi ja suisa kahjulik on!
v
Vana@/ 29. jaanuar 2016, 15:42
Sama siin! Raha seisab lihtsalt mõttetult. Iga kuu palgast 18 rutsi sinna, täielik ulme! Nii vihale ajab, et neljandal katsel kah lasin ennast pehmoks rääkida. Kui loll ja naiivne üks inimene võib ikka olla. Ei jõua ennast ära kiruda. Seda raha ma sealt niikuinii ei näe. Miks on üldse tehtud nii, et midagi on surutud peale, aga seda lõpetada enam ei saa? Oli vabatahtlik liitumine - olgu ka vabatahtlik lahkumine. Tõmbaks kohe sealt nelja tuule poole silmagi pilgutamata. Kõrini sellest sambast, millest tolku ei ole...
a
Andres/ 29. jaanuar 2016, 17:36
Sai ka lolli peaga kunagi tehtud see teine sammas. Seda raha ma sealt ei saa. Haige süsteem.
m
Madis/ 29. jaanuar 2016, 15:29
Pensionisammaste asi on väike jama selle kõrval. Pole küll päris teemasse aga- Hiljuti oli ajakirjanduses jutt lotovõidu hiigelsummadest USA-s. Välja toodi ka summad millest maksud olid maha arvatud. Pool oli maksudeks maha läinud. Suurim majandusvõim maailmas. Kapitalistlik
süsteem."Federal tax rates in 2013 varied from 10% to 39.6%"Samal ajal- "California has the highest state sales tax rate at 7.5%"(Wikip.) Meil on vastupidi. Riik on sisuliselt vaeste ülalpidamisel. Maksutatakse käibemaksu ja aktsiisidega neid kes on sunnitud kogu oma sissetuleku kohe ära
kulutama. Kuni see maksuvundament on vildakas, ei saa siin midagi ka paremaks minna. Sambad kaasaarvatud.
s
See II sammas/ 29. jaanuar 2016, 15:19
Sambad on reformi kingitus pankadele. Kui suured kilekotid selle petuskeemi eest neile liikusid võib vaid arvata.
a
Arvad õigesti!/ 30. jaanuar 2016, 14:48
Pangad on tegelikult valitsejad, poliitikud on vaid nende teenistujad!
m
mitteliitunu/ 29. jaanuar 2016, 14:53
minul on oma isiklikud sambad - lapsed. Panustan parem nendesse. Nii ütlesingi kaubanduskeskustes igasugustele agitaatoritele.
t
Tubli/ 29. jaanuar 2016, 16:08
Vaata aga, et ära ei hellita
t
Tubli/ 29. jaanuar 2016, 16:08
Vaata aga, et ära ei hellita

k
Kurb/ 29. jaanuar 2016, 14:29
Ajalooliselt on sellised pidevad nõrgemate riisumised tekitanud revolutsioonilisi olukordi. Me oleme ju tulevikus kõik ühtviisi vaesemad. Need, kelle pension haihtus ja need kelle tooteid või teenuseid tulevased pensionärid peaks tarbima. Võibolla ükskord mõistetakse kohut süsteemi väljamõtlejate rakendajate üle samamoodi nagu seni on endiste küüditajate üle kohut peetud. Kui mõni neist selle aja peale veel elamas on.
k
Kurb/ 29. jaanuar 2016, 14:29
Ajalooliselt on sellised pidevad nõrgemate riisumised tekitanud revolutsioonilisi olukordi. Me oleme ju tulevikus kõik ühtviisi vaesemad. Need, kelle pension haihtus ja need kelle tooteid või teenuseid tulevased pensionärid peaks tarbima. Võibolla ükskord mõistetakse kohut süsteemi väljamõtlejate rakendajate üle samamoodi nagu seni on endiste küüditajate üle kohut peetud. Kui mõni neist selle aja peale veel elamas on.
m
meie riik/ 29. jaanuar 2016, 14:27
ongi nagu hitler ja staalin.kõrid koomale raisad,pens ära,kõngete nagu nii.
m
meie riik/ 29. jaanuar 2016, 14:27
ongi nagu hitler ja staalin.kõrid koomale raisad,pens ära,kõngete nagu nii.
i
Inimesi/ 29. jaanuar 2016, 13:34
saab ära lollitada, aga sama tehti ka riigiga, kes kannab 4% sotsmaksust haigekassa ja pensioni rahast pangale pööritamiseks.
a
asfdn/ 29. jaanuar 2016, 13:26
swed võtab iga väikse tehinguga teenustasu, soovitan banka vahetada!
a
ahsoo/ 29. jaanuar 2016, 14:22
mis tehinguid sa seal teed siis kogu aeg??
mina küll Swedis ei maksa mitte mingisuguseid teenustasusid ... aga jah, ma olen ka nende jaoks kuldklient :))
k
Kulla/ 29. jaanuar 2016, 12:31
liitunud, kas te ikka teate, et teil riiklik pension selle 4% tõttu tulevikus väheneb.
j
29. jaanuar 2016, 13:00
Just. Kahjuks ma ei leia üht kommentaari üles, kus selgitati väga täpselt, kuidas selline "riigipoolne" lisasumma sinna sambale tekitatakse.
m
meow/ 29. jaanuar 2016, 14:08
Ma olen üsna kindel,et riiklikku pensioni ei eksisteerigi varsti enam
m
Madis/ 29. jaanuar 2016, 12:26
Lisaks raha äraauramisele fondidest väheneb liitunu riiklik pension, ega see 4% tasuta ei olnud. Sellest reklaamikampaanias muidugi ei räägitud. Algusest peale nägin, et see on rahva topelt lüpsmise projekt. Igaüht eraldi ja riigi kaudu kõiki korraga. Ainsad kasusaajad on pangad kes said raha kohe kätte. Raha hetkeväärtus on aga alati suurem kui tulevikuväärtus. Absoluutselt kõik investeerimistooted mis meil pakutakse, on enamikule elanikkonnast põhimõtteliselt kahjulikud, sest sissetulekud ja säästud on teenustasudega võrreldes liiga väikesed. Võib juhtuda, et kellelgi fondidega kogemata veab kuid börsilanguste või kriisidega korjatakse suuremalt massilt raha kokku. Raha liigub nende taskutesse kes kriise ette teavad või isegi teadlikult tekitavad.
k
kolerast/ 29. jaanuar 2016, 13:11
Kusjuures räägiti sellest ka enne, muidugi mitte reklaamikampaanias vaid mingi ministeeriumitegelane tutvustas seda ajalehes nagu mingit igiliikurit või teab mis imeasja. Õnneks juhtusin seda lugema.

j
Juust Juura/ 29. jaanuar 2016, 12:23
Kas keegi plaanib eestis 30 aasta pärast pensionit saama hakata?
m
marks/ 29. jaanuar 2016, 17:54
Nalja teed või. Selle aja peale pole riikigi. Kõik mis väärtuslik on erastatud ja varastatud. Tutt metsa ja Toompea loss, Varsti panevad selle ka tuuri.
s
sass/ 29. jaanuar 2016, 12:23
Oh jah,ka mina vaatan pea iga nädal Swedbangast oma kogutud pensioni ja unistan,et oh kui see kohe kätte antas,siis saas kohe Swedile oma laenu ära maksta,aa kurivaimud,ei anna nad seda mulle mitte kätte
m
mäletan/ 29. jaanuar 2016, 12:18
pähemäärimist ja veel kuidas. minu nõustajaks oli keegi lapsemeelne vasikasilmadega Rita. "Kas sina ei taha 55 pensionile minna? Kas sina ei taha et su lapsel oleks elu alustamiseks oma raha? jne jne jne. Panga strateegia oli pidevalt uusi inimesi tööle võtta, suruda peale kõigi oma tuttavate "kindlustamine" siis lahti lasta ja uued valged lehed tööle võtta. Kuidas ei saa kahjulikke lepinguid lõpetada? Nestor peaks jälle nõu andma.
õ
29. jaanuar 2016, 12:03
Õnneks elan välismaal ja maksud lähevad kõik sinna juba 5 aastat .Mul oli ka see pensionifondi värk,aga see asi seisab ja nii jääb .ei muretse sellepärast.MINULT EI SAA SEE FOND SENTIGI.
s
Sama siin,/ 29. jaanuar 2016, 13:07
ainult, et 11 a. täis oldud väljamaal. Ja mingit sammast mul Eestis pole. Siiani on pension väljamaalt seda väärt, mis Eestis mõne näost roheliseks teeb.
k
kakuke/ 29. jaanuar 2016, 12:00
Ja,jah,kena lugu.Aga õnneks elan ja töötan välismaal,ka minu maksud lähevad kõik välismaal asuvatesse ametiasutustesse.Seega istub HANSAPANK pika ninaga ja ootab käsi pikal.Minulgi oli ja on see leping,no lase olla,aga nad ei saa minult sentigi ja ei ole kusagilt ka kinni hakata,sest inimest pole ,kellelt raha nöörida.Paraku elan välismaal ja sinna ka jään.Vot nii.
m
Mair/ 29. jaanuar 2016, 11:53
Ah, mis te muretsete see pensionile jäämise iga lükatagse nii kaugele edasi, et seda kogutud pensioni saavad kasutada üksikud ja ssedagi vaid mõned aastad, Enne toimub loomulik kadu
i
Indrek2/ 29. jaanuar 2016, 12:15
Seda pensionit "saavad kasutada" ikka need, kes neid haldavad. Pangajuudi tasku vajab täitmist!
k
kessu/ 29. jaanuar 2016, 11:43
Ma ei mäleta kuhu selle lepingu panin, täitsa uuriks sest kindlasti on seal mingi lause millega annaks selle jama ära lõpetada. Kellel on käe pärast see leping, lugege ridade vahelt, äkki on mingi väljapääs ja saab oma raha tagasi ning lõpetatud selle jama
l
Lõpetatud/ 29. jaanuar 2016, 13:33
Täpselt ei mäleta mis sammas või fond või mis iganes mul oligi, kindlustusega koos igatahes. Kuna aga kokkulepitud igakuist summat mul enamasti õigeks ajaks kontol polnud (piinlik jah, aga no mis teha), siis iga kord nad helistasid ja tuletasid meelde ja muu ta ta taaa, aga lõpuks vist ära tüdinesid, sest pakkusid ise võimaluse, et kui ma soovin, võin katkestada. Ja kohe samal päeval internetipangas ka ära lõpetasin selle. Mis oli kogunenud, see kanti pangakontole ja oligi kõik. Ja selle mis sain, investeersin hoopis paremasse ja kasumlikku. Ja kui tõesti peakski selle investeeringuga miskit ebaõnnestuma, siis ise tegin ja riski võtsin.... Aga, kui peaks õnneks minema ja kõik läheb nii nagu plaanitud, pole mul pensioni vajagi! :)
h
Halloo/ 29. jaanuar 2016, 14:27
mingi pensionifondiraha sulle kohe kindlasti niisama pangakontole ei kantud. Ise sa ka ilmselt ei tea, mida, kus ja kellega oled lõpetanud...
j
Jah.../ 29. jaanuar 2016, 15:05
Kirjutasingi ju, et ei tea. Aga vaatasin järele: ELU-JA PENSIONIKINDLUSTUS oli see. Ja on lõpetatud. Eks neid erinevaid ole muidugi palju, mis on pakutud, seepärast ka vahet neil ei tee, iga pank on rääkinud ikka omast ja paremast jne. Ja minu jaoks vahet pole, mis neil nimeks, sest ega põhiline ikka see, et makse oleks tehtud, erilist kasvu küll aga märgata polnud. Mul kontod mitmes pangas, mispärast iga kord kui panka sattusin, pidin kuulama, kuidas seal ikka ei kasva ja vaadake mis % meil on ja ...no nii võibki täitsa sassi nendega minna! Jah, loomulikult lepingu katkestades kaotasin ka mingi osa, aga mis siis, kunagi kauges tulevikus poleks ehk sedagi saanud.
s
see oli sul III sammas./ 30. jaanuar 2016, 08:47
arvan ma. ma ka katkestasin selle. kanti kontole tagasi.
e
Ei ole./ 30. jaanuar 2016, 08:43
Mingit põgenemisvarianti ei paista olema.
k
ka ei liitunud/ 29. jaanuar 2016, 11:40
Mina ka ei liitunud. Käisin küll lõpuks ka nõustamisel, et selgeks saada, mis see ikka täpselt on, sest paar doktorikraadiga sõpra sisuliselt halvustasid mind, et küll ma olen rumal kui ei liitu (nad olid kohe liitunud, sest ju riik maksab 4% juurde sinu 2%-le). Ma vaatasin pangas neid graafikud, siis kuulsin igakuistest haldustasudest ja sain aru, et kuna minu palk on nii väike (tol ajal oli eriti väike), siis ju haldustasud on u sama kõrged kui minu 2% mis ära võetakse. Seega, ma võib olla pean lõpuks juurde maksma. AGA eriti ÄREVAKS tegi mind teadmine, et kogutud raha ei saa korraga kätte (kui olen 65a) või ei saa lastele pärandada reaalse rahana. See oli viimane piisk karikasse - mismõttes isegi lapsed ei saa reaalset raha kätte, et kasvõi matuseid korraldada!!!
b
Bla/ 29. jaanuar 2016, 11:53
Pensioni mõte ju ongi selles, et saad igakuiselt kindla summa, mitte kõik korraga.
s
29. jaanuar 2016, 12:13
Sinu pension on väljateenitud sinu makstavalt sots.maksu pealt.
Pensionisammas aga on lisaraha, mida inimene juurde kogub. Ning inimesele peab jääma võimalus soovi korral võtta kogutud summa korraga välja. Kuid alguses, kui hakati neid sambaid pähe määrima, seda infot kõike ei räägitud. Iga sambamüüja teenis iga kliendi pealt omale teatud summa.
b
Bla/ 29. jaanuar 2016, 12:23
Asi on ju selles, et sinu raha moodustab sealt ainult 1/3, ülejäänu on riigi poolt. Kui sa praegu ei investeeri, siis pensionärina oled veel vaesem.
a
aga miks siis/ 30. jaanuar 2016, 17:25
1450 makstakse korraga? aga kellel rohkem see ei saa! kus see mõte on siin?
e
Ehk/ 30. jaanuar 2016, 23:49
selgitad, mis asi see riik on, mis või kes mulle peale maksab? Tasuta lõunaid pole olemas ja see nn. riigi raha on ju samamoodi minu taskust võetud... Ega raha ühest taskust teise tõstmine summat ei suurenda.
ü
Ülle/ 1. veebruar 2016, 19:10
Postuumselt pensionääriks! Miks mitte
j
Järjekindlus viib sihile/ 29. jaanuar 2016, 18:06
Minu tuttav jõudis pensioni ikka ja läks panka kohale ja niikaua käis ja selgitas, kui lõppude lõpuks talle sundkogutud pensionisambast osa välja maksti. See tähendab, et pank võttis sealt kogutud II sambast oma % maha, aga mingi osaomaenda rahast inimene ikkagi kätte sai.
Ja enam rohkem ei pidanud mingit sambaraha pangale tilgutama.
TEGELIKULT peaks soovijatele nende kogutud osa välja maksma.

m
29. jaanuar 2016, 11:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
29. jaanuar 2016, 12:06
Lol. RIIK ei pane midagi omalt poolt juurde, vaid see sambasse lisatud "riigi poolne" summake võetakse sinu enda kausikesest ja pannakse sinu teise kausikesse, et sul jääks illusioorne pilt, nagu riik maksaks sulle juurde. Pealegi maksad seda sambaraha jooksva aasta lõpuni, mis sest et näiteks jaanuris jäid pensionile ja saad sealt "kausikesest" saiakese raha. Kuid aasta lõpuni pead ikka seda sammast teise käega edasi maksma. Sind lohutatakse sellisel teguviisil sellega, et sinu "kausikese" sisu ju suureneb...Kuid jäetakse mainimata, et panga pada ju suureneb sellise teguviisiga x arv n astmes.
j
jess!/ 29. jaanuar 2016, 11:39
mina ei astunud, võidelda tuli kõvasti, sest suruti peale, mis jaksasid, aga mina jäin endale kindlaks. õnneks. erinevatest variantidest nendega suhtlemise toimis mõnitamine muide kõige paremini, siis jäeti selleks korraks rahule. viisakas keeldumine ei toiminud üldse, nagu hagijad olid kallal.
b
Bla/ 29. jaanuar 2016, 11:37
Natuke harimatu jutt, et teine sammas on läbinisti jama. Väga palju sõltub konkreetsest fondist. Neid saab ju soovi korral vahetada. Kõik mu tuttavad kes on vähegi raha teemal haritud inimesed, investeerivad omal käel, kusjuures paljud isegi 50% oma sissetulekutest. Keegi ei looda riigipensionile. Muidugi peab selleks endal huvi olema end sel alal harida, sest võimalus oma rahast ilma jääda on ka täiesti olemas.
"
29. jaanuar 2016, 12:35
"Kõik mu tuttavad kes on vähegi raha teemal haritud inimesed, investeerivad omal käel, kusjuures paljud isegi 50% oma sissetulekutest. Keegi ei looda riigipensionile."
.
Nüüd ütlesid tõe välja, et lihtsam on kasvõi sukasäärde koguda kui "riigi polt" makstavale penionile loota. Meie elanikkonnast saab suurem osa pensioni 350 eurot kuus kui sedagi, ometi on nad riigile andnud oma tööpanust 45-50-55 aastat ja mõni ehk enamgi. Arvad, et nad jooksevad sinna riigikogusse rahva heaolu eest seisma? Hoopis suuremat pensioni omale saama.
m
Madis/ 29. jaanuar 2016, 14:43
Selleks, et 50% investeerida peab sissetulek olema nii suur,et teise poole eest ära elada saad ehk siis ülejääk. Suurel osal seda ei ole. Teiseks peavad investeeringu pealt teenitavad tulud katma kulud. Tasub see ära ainult suure sissetuleku korral. Lisaks peab olemas olema majandusharidus mida näiteks lihttöölistelt on võibolla palju nõuda ja seega ei tohiks kohustuslikult mingeid investeerimisi peale sundida.
M
:S/ 29. jaanuar 2016, 11:37
Mina ka ei liitunud. Käisin küll lõpuks ka nõustamisel, et selgeks saada, mis see ikka täpselt on, sest paar doktorikraadiga sõpra sisuliselt halvustasid mind, et küll ma olen rumal kui ei liitu (nad olid kohe liitunud, sest ju riik maksab 4% juurde sinu 2%-le). Ma vaatasin pangas neid graafikud, siis kuulsin igakuistest haldustasudest ja sain aru, et kuna minu palk on nii väike (tol ajal oli eriti väike), siis ju haldustasud on u sama kõrged kui minu 2% mis ära võetakse. Seega, ma võib olla pean lõpuks juurde maksma. AGA eriti ÄREVAKS tegi mind teadmine, et kogutud raha ei saa korraga kätte (kui olen 65a) või ei saa lastele pärandada reaalse rahana. See oli viimane piisk karikasse - mismõttes isegi lapsed ei saa reaalset raha kätte, et kasvõi matuseid korraldada!!!
l
leskproua Viljandist/ 26. aprill 2016, 22:32
Saab küll reaalselt raha kätte, aga ainult pärimisel ja muidugi tulumaksu võrra väiksema summa. Just see läbi tehtud. Pakuti ka muidugi lahkelt võimalust need osakud oma sambasse tõsta. Kuna inimene vanaduspensionini ei elanud, siis see 2% riigi panust tema esimesest sambast sai ka pärijatele.
p
proua jälle/ 26. aprill 2016, 22:35
p
Pankur/ 29. jaanuar 2016, 11:35
Õnneks on eestlane rahulik rahvas, ainult siin kommenaarides laksutavad lõugu.
p
Pankur/ 29. jaanuar 2016, 11:33
Õnneks on eestlane rahulik rahvas, ainult kommentaarides laksutavad tühja oma lõugu.
j
Juku õps/ 29. jaanuar 2016, 11:32
ei saa aru, miks seaduseandjad endiselt panku ja kättesaamist vahendavaid kindlustusfirmasid nuumavad. ausam oleks tunnistada, et reklaamimise ja turule toomisega läks pisut viltu ja nüüd otsustage ise, kas tahate seda mängu veel kaasa mängida või võtke oma allesjäänud rahanatuke ja astuge mängust välja.
p
Pööriöölane/ 29. jaanuar 2016, 11:32
Mäletan, et kunagi olid tellerid nagu kaarnad kallal, kui juba mõne panga ligigi läksid. Ka kaubanduskeskustes jõlguti ja peedistati inimesi. Mõtlesin tookord, et sai ikka vist liiga halvasti neile öeldud ja liiga jõhkralt pikalt saadetud. Nüüd tagantjärele mõeldes kahetsen jälle, et veel liigagi pehmelt sai käitutud.

s
29. jaanuar 2016, 11:20
sellest kogutud rahast oleme kõik ilma
n
nii/ 29. jaanuar 2016, 11:18
Olen mõelnud küsida, kas mingit moodust sellest puuklepingust loobumiseks pole. Mine või euroopa inimõiguste kohtusse?
k
29. jaanuar 2016, 11:17
Ka mina kirun,kurat maksa ja maksa,ära ka lõpetada ei lasta,iga kuu võetakse palgast summa maha,kurat olen nüüd sita sisse sattunud,sunnikud ei anna mu raha kätte,ei anna seda ka mis on mul palgast ära võetud,ma ei tahagi nende itresse,andku mu raha tagasi
kirun kirun,kuid tolku sest pole
r
Rahul/ 29. jaanuar 2016, 11:13
Mida suurem surve, seda kindlam häving. Läks hästi, et oli iseloomu seda jama omal ajal vältida. Lõppeks, kui tahad võid ju ise aktsiaturule investeerida (või millegisse muusse).
k
KOLLASEMAST KOLLASEM KOLLANE/ 29. jaanuar 2016, 11:12
KALLID EESTLASED! SELLEKS AJAKS KUI PENSIONINI JÕUATE ON KÕIK SAMBAD JUBA AMMU ÄRA AURANUD...
h
hmm/ 29. jaanuar 2016, 11:09
Kaotasin suure masu ajal sisuliselt poole II sambasse kogutust, mis ei olnud sugugi väike summa. See Hetkel on see seadustatud röövimine ja tegelikult ei saa olla olemas lepingut, mida ei saa lõpetada. Inimesel peab alati olema õigus lepingust taganeda. Rahvas peaks koonduma ja pöörduma kohtusse riigi vastu. Inimesele tuleb jätta vaba valik.
a
Aga .../ 29. jaanuar 2016, 11:06
Äkki võtab keegi enda südameasjaks näiteks allkirjade kogumise selle seaduse vastu !? Võib olla saame nii palju allkirju kokku ja Riigikogule esitada taotlus , et makstaks raha inimestele tagasi ! Midagi peab ju ette võtma ! Noored , olete särtsu täis ning tehke see asi ära !
m
Minu lugu/ 29. jaanuar 2016, 11:04
Eks oli kohe aru saada, et see teine sammas on üks suur jama. Press oli aga kõva. Ühel hetkel pangas käies ei suutnud enam vastu panna ja ütlesin, et tehke see s..t ära siis ja jätke mu hing rahule. Õnneks joppas vähemalt nii, et sattus siiani üks seni Eestis enim teeninud fond. Aga ega sellel ei olegi mingit tähtusust, arvestades seda, mis kopikaid kunagi tagasi saama hakkad, kui üldse hakkad.
Tuletan ka meelde, et riik taganes vahepeal enda lubadusest fondi juurdemaksmise osas. Lisaks lubas masu ajal fondidesse jääjatele lisa maksta hiljem. Huvitav, kas tegi ka seda? Ei, ka see oli pettus.
Tegu on kuritahtliku skeemiga, millega toidetakse rikkaid ja superrikkaid tavainimese arvelt.

a
alf/ 29. jaanuar 2016, 10:54
Veider ,et kohustuslik , st. seadustatud raha avalikku vargust pensionifondide kaudu. Kohustuses on märgitud ,et kõik peavad tasuma ,aga ei ole fikseeritud ,kui suur peab olema fondi tootlus?Selle varjus on võimalik hooldustasude jt. nimetuste arvelt raha riisuda. Midagi ei juhtu ,kui mõni fond pankrotti läheb.
m
29. jaanuar 2016, 10:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kollid ja lollid?/ 29. jaanuar 2016, 11:11
Etem olnuks selle raha eest kasvõi kulda osta - vanaks saades saab müüa ja kuigi ka kulla hind kõigub siis on see siiski ainult kõikumine, hinnaliseks metalliks jääb see ikkagi. Kas maksad hoiukapi eest või riisub pank "samba püstihoidmise eest" mis ei pruugi üleüldse püsti jääda, siin on vahe märgatav. Kuld ja mõningad kinnisvarad on püsivad väärtused. Võtke või seesamune maa - kommud võtsid maa ära aga näe, tagasi anti, egas maa saand kuhugi ää kaduda. Kuld on lollikindel värk, väärtpaberid ei ole - nendega opereerimiseks peab nutti olema, mnendega võib loll lõhkuda saada aga eks mudugi, ega purulolli ka kuld targaks tee aga eks lollidel tulebki raha ära võtta, see ju meie riigikese deviis.
N
.../ 29. jaanuar 2016, 12:09
No aga kas sa reaalselt oled kulda ostnud või kinnisvara? Kas sa tead, palju peab raha olema, et neid osta ja kas sa suudad selle raha iga kuu kõrvale panna? Ma pakun, et enamus inimesi ei suuda ja kulutavad kõik ära, sest pension on ju nii kauge tulevik, parem praegu raha laiaks lüüa. Sellepärast ongi need sambad välja müüdud.
Sellega olen muidugi nõus, et need valitsemistasud jms on täielik jama. Peaks ikka olema nii, et kui kasumit ei ole, siis mingit tasu ka see nn valitsaja ei saa selle eest, see oleks loogiline. Praegu on nii, et ta teeb mis tahab ja ei vastuta mitte kuidagi.
p.s. Kulla, kinnisvara, aktsiate jms ostmine riiklike sammaste kõrvale on väga hea idee, kõiki mune ei tohi ühte korvi panna!
a
Arved/ 29. jaanuar 2016, 11:17
semu, parem varblane peos kui tuvi katusel.
a
Aga kui.../ 29. jaanuar 2016, 13:19
annaks sulle oma konto numbri.Kas kannaksid näiteks sinna 100 Eorot.Nii 5 aasta pärast saaksid 10 tagasi.Vaata kui kasulik.Praegu kulutaksid selle ära aga annan sulle võimaluse 5 aasta pärast saada 10 euri.:D
i
irw/ 29. jaanuar 2016, 10:51
eesti vabariik on tõsiselt hale
m
muig/ 29. jaanuar 2016, 11:17
Põhja-Korea on haledam.
o
oh heldene aeg/ 29. jaanuar 2016, 12:20
viis haledaimat riiki ongi oonia, põhja-korea, saudi-araabia, lõuna-aafrika vabariik ja zimbabwe - zampolit on UHKE oonia üle!
s
süsimust iroonia/ 29. jaanuar 2016, 11:40
Ma eestlasena ei häbene öelda "eesli sabariik". Selle mõtles välja sõbra nelja-aastane tütar, oi rsk küll me naersime :D
a
29. jaanuar 2016, 11:58
j
john/ 29. jaanuar 2016, 10:49
need fondid on oma olemuselt juba täiesti kaotajad kuna kriisi ajal müüakse fundamentaalselt korralikke aktsiaid odavalt. Lihtsalt surutakse oma pressiga hind nii alla ja siis kui aktsia on tõusnud, siis ostetakse jälle tagasi. samuti ma ütleks, et enamus aktsiakauplejaid pankades ei oska korralikult aktsiaturgu analüüsidagi. ma ei tea kas kõik on soome ehitama läinud või milles asi, kuid väga palju tumbasid on pankades tööl
u
urr/ 29. jaanuar 2016, 10:46
Olen tõeliselt rahul, et seda lollust kaasa ei teinud! Mäletan aega, kui kõne kõne otsa tuli suurte veenmistega. Lõppude lõpuks õtlesin järjekordsele pakkujale, et selline punnitatud pakkumine on kindlasti pakkuja huvipool, mitte minu huvi - ja nii see kujunenud ongi. Mõtlesin loogiliselt, et see minimaalne kasu, mis võiks tulla, ei kindlusta mind kuidagi, parem hoian ise kokku, tulemus on parem ja ma ei nuuma kellegi kasumeid.
e
ei muud/ 29. jaanuar 2016, 10:42
kohustuslik rumalus ja saamatus,,
s
Suusakunn/ 29. jaanuar 2016, 10:39
Tuletage meelde kes oli selle kampaania reklaaminägu! Tagantjärgi oli siis see härra pätt juba siis.Uskuge edasi omi "kangelasi"!
t
Tuletatud/ 30. jaanuar 2016, 01:01
l
LHV panga klient/ 29. jaanuar 2016, 10:35
Jooksutasin kunagi oma fondi teistes pankades ja vaatasin, kuidas pangad kasumit teenivad, mina mitte s**tagi.
Viisin oma fondid LHV panka ja ennäe imet, minu fond hakkasid nagu nõiaväel kasvama. Mitte küll palju kogu aeg, aga ikka kasvab kogu aeg.
Samuti vaadates sõltumatut hetke hinnangut, on LHV kõik fondid võrreldes teiste Eesti suurpankadega kõik plussis, kui teistel kõik miinuses.
a
Ain/ 29. jaanuar 2016, 10:44
kasvab või ei kasva, sina seda raha niikuinii ei näe. Selleks ajaks kui sa pensioniikka jõuad, on pensionile mineku aeg 80+ jatore teada, et oled 65selt kogunud sinna II sambasse u 100 tuhat eurot, ning selle teadmisega on tore u 67lt teise ilma minna eksole.
m
mnjah/ 29. jaanuar 2016, 11:24
kui palju neid kes 80+ni elab?
v
vanaema/ 29. jaanuar 2016, 10:54
Kui tahad saada pangast mingit kasumit, siis pead moodustama omale pank. Praegu see on tasuta reklaam pangale, mis on lubamatu.
k
kessu/ 29. jaanuar 2016, 11:40
n
Noh/ 29. jaanuar 2016, 23:26
Elan vãlismaal juba aastaid. Tahtsin lhv lõpetada on III sammas aga võta näpust. Ei saa enne kui oled pensionär. Nii vihale ajab ja midagi teha ei saa.

u
Urrr/ 29. jaanuar 2016, 10:19
Siin pole muud kui kõik kohustusliku pensionifondi omanikud koonduge ja kaevake kohtusse nii need pensionidondid kui ka riik sellise varuguse eest.
m
29. jaanuar 2016, 10:52
Mis paragrahvi alusel täpsemalt, et seadusandja süüdi mõista? Need ei vastuta ju ühegi oma otsuse eest isegi kui sellega kaasneks tuhanded hukkunud. Puuetega inimeste ümber toimuv peaks piisavalt hea näide olema, kuidas seadustega inimesi surma saata UK juba läks uurimise alla, ega siingi parem ole. Kui mööda ametnikke joosta ei suuda jääd isegi toimetuleku miinimumist ilma.
s
../ 29. jaanuar 2016, 10:14
see oli inimeste hullutamine, täpselt keegi ei rääkinud alul, see on seaduslik rikkumine olnud, teadmatuses inimestele pähe mä'rimine, selle asemel oleksid võinud inimesed endile raudkapi seina lasta panna ja igas kuus veidi raha koguda, oleks aastatega suur summa ja kasutaks siis just, kui häda käes, kasvõi hambaarstil käimiseks, kasvõi mõne maksuraskuse ajal, kasvõi enda tervise heaks mingit suuremat kulutust, nüüd aga vaadavad oma summat piltlikult ja kasutada saab vaid naerväärse näljasumma, see on rahva mõnitamine.Samas saavad pangad enda kasumeid teenida, need fondid on siiski teenima pandud, ükski fondikogum ei seisa lihtsalt paigal vaid teenib kasumeid, ühel heal päeval aga lendavad mõne fondivärgiga peesse, lendab ka raha peesse, vat nii, siis muudetakse seadusi ja jälle ok kõik, iial ei saa klient niipalju kätte kui seal kogub.
u
Urrr/ 29. jaanuar 2016, 10:13
Eriti nõme on see, et need fondihaldurid saavad oma tasu kätte igaljuhul - olenemata sellest kas tootlikust oli või mitte. Isegi siis kui ta mingi jama korraldab ei vastuta haldur mitte millegi eest. Kehitab õlgu ja ütleb, et risk ongi siin.
1
29. jaanuar 2016, 10:11
1981 oli kohustuslik- ju siis vassiti mingi aeg. see on täiesti mõttetu teema, kuna see pensionisammas küll kedagi pensioni ajal ei elata. pensioniiga aina tõstetakse, esiteks inimesed ei näegi seda raha ja juhul kui näed, siis selleks ajaks on selle summa võõrtus suht olematu. ainukesed, kes sellest teenivad, on pangad. siit tuleks teha ettepanek inimestele see kogutud summa tagastada üldse, kuna see on üks suur vale ja pettus! maksa ja maksa, aga ise seda ei näegi.
e
enda parandus/ 29. jaanuar 2016, 10:26
väärtus, mitte võõrtus. lisaks veel seda, et selle ajaga suudab ka pank pankrotti ehk minna ja, kes selle siis kinni maksab inimestele? riik? vaevalt- und näeme oma rahast ainult, mida igakuiselt taod. see teema tuleb ka üles tõsta-raha tagasi inimestele!
l
29. jaanuar 2016, 12:57
j
Juuli/ 29. jaanuar 2016, 18:46
Tundub, et päris lõpuni paljud seda va pensioni teemat ei halda. Sest tagatisfondist ei tea vist paljud midagi....
5
29. jaanuar 2016, 10:06
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
29. jaanuar 2016, 10:46
k
Kas aatompomm, kas rahapommijad, st. kumb on hullem?/ 29. jaanuar 2016, 09:57
Rahapommid (pangad) tapavad, sest seda soodustavad vaenulikud valitsused, tegelikult ullikesed, ka tahtmise korral on need saamatud, ainult endale ja kuhjaga.
v
vanaema/ 29. jaanuar 2016, 09:37
Mina isiklikult ei liitunud mitte ühegi fondiga, kuigi päevas tol ajal helistati mulle vähemalt 10 korda. Mina alati vastasin: kas te ise ka usude sellesse, mida te mulle pähe määrite? Ja siis sain sõimata nii et vähe ei olnud, umbes, et olen riigi reetur ja ei saa aru, kui hea elu mind ootab. Kahjuks minu poeg ja minija on vägisi krempeldatud selle sambaga, kuna sündisid peale 1083 aastat. Kas see vägisi liitumine on õiglane?
v
vanaema/ 29. jaanuar 2016, 09:51
Vabandust, peale 1983 aastat, aga see ei muuda asja. Ikkagi VÄGISI!
k
Kellamees/ 29. jaanuar 2016, 10:11
Meie riigis on ikka väetimaid ja vaesemaid vägistatud, kui muidu ei saa .....siis vägisi ja vägistades.....!?
v
vägisi liituma sundimine on noorte ahistamise skeem/ 29. jaanuar 2016, 10:43
See on kõige ehtsam sotside, eestas Netoriga, korrakdatud suurpettus pensionifondide omanike nuumamiseks, millest noored ka kõrvale hiilida ei saa, põhjusega põgenevad noored sellest maffiariigist, kus rahvas vigaseks näljutatakse otseste ja kaudsete maksudega, seejuures maksurahasid riigis välja surudes, et rahvast riigist rahapuuduse ja töötusega lahkuma sundides. Igaüks saab aru, et töötuse kasvuga kasvab elujõuisemate uus väljaränne.
p
peeter/ 29. jaanuar 2016, 09:27

n
nende/ 29. jaanuar 2016, 09:27
fondide (jajah, nendesamade "sammaste") valitsejate palgad on pidevalt olnud Eesti suuremate palkade hulgas (ministrite palkadest suuremad).
s
samasse ämbrisse/ 29. jaanuar 2016, 09:19
astusin ka mina. Nüüd saan läbi kindlustuse mõnikümmend eurot kuus, teenivad minu kogutud raha pealt nii pank kui kindlustusfirma, ainuke loll olen mina.
p
pro/ 29. jaanuar 2016, 09:01
Selliseid inimesi on Eestis sadu tuhendeid! Ja kõik me mäletame võimurite ja pankurite ühiselt veetud agressiivset "iitu pensionisammastega" kampaaniat. Kampaania hästi peidetud sõnum oli, et sa oled lausa kohustatud liituma!
m
mälu/ 29. jaanuar 2016, 08:59
mäletan ka seda aega kui tuli võimalus hakata pensioniks koguma. Siis ei räägitud sellest, kuidas seda raha saab kasutada, küllap oli ülipeenes kirjas kusagil ka õeldud, et korraga seda raha kätte ei saa. Jah, lollidelt tulebki raha ära võtta targutavad nüüd minu tuttavad, kes omal ajal ei liitunud süsteemiga sellepärast, et palk oli väike ja elati palgapäevast palgapäevani ja ega nad sellepärast ise seda summat sahtlipõhja ei pannud, nagu mõni siin väidab.
Kui mina pensionile jään, on minu kogutud sammas kusagil 8-9 tuhat. Võtaksin selle välja ja saaksin oma elamitingimusi parandada. Aga ei saa, saan igal kuul pensionile mõnikümmend euri otsa, mis midagi ei päästa.
o
oh jah rumalust/ 29. jaanuar 2016, 12:13
Halloo, pension ongi selleks, et seda iga kuu saada. Võibolla tahad kogu oma riikliku pensioni ka korraga välja võtta ja ülejäänud elu ei saa riigilt sentigi?
p.s. Kui ma õigesti mäletan, siis teise samba sai korraga välja võtta, aga siis tuli tulumaksu maksta või oli see kolmas niimoodi?
j
ja mis siis/ 29. jaanuar 2016, 16:18
ja võtaksingi pensioni alguses kogu raha välja , mis selles siis paha on. Olen üle 40 aasta töötanud, makse maksnud ja nüüd siis riik ütleb, et ups, meil ei ole raha, et elamisväärset pensioni maksta. Makse siis see osa vähemalt välja, mille ma oma palgast olen otseselt andnud pankadele ja staazi ja sots maksu alusel arvestatud pensioni tilgutage siis. Ja sots maksust ma ei hakka rääkimagi, et selle makstud summa eest võiksin saada ka odavamat hambaravi, nagunii olen terve inimene olnud ja peale sünnitusabi ja silmaarsti ei ole arstiabi vajanud.
Kogu aeg aga anna ja anna riigile, ikka on vähe, kilekotid ju venivad.
a
Anton/ 29. jaanuar 2016, 08:52
Kuulge inimesed, te olete sellest asjast ju jummala valesti aru saanud! See jutt pensioni suurenemisest oli ju reklaamitrikk, umu oli hoopis selles, et tekitada pankadele kindel rahavoog ja mingi ähmane lootus, et fondid hakkavad Tallinna Börsil investeerima ja Talse tõuseb! M.O.T.T.
m
maamiis/ 29. jaanuar 2016, 08:51
sama siis .Üks mu kõige lollimaid otsuseid mis teinud olen .oleks võtnud kolmeliitrise purgi ja sinna iga kuu selle raha pannud.Neid purke oleks terve riiul juba täis.
v
Vidrik/ 29. jaanuar 2016, 08:48
Kas tõesti see sunnitud orja/rööv leping II samba näol on õiguslik? Võibolla mõni targem oskab valgustada seda. Oleks kasu võibolla kuskile Euroopa kohtusse pöördumisest? Tegemist ei ole ju inimeste vaba tahte alusel sõlmitud lepingutega.
t
Tirts/ 29. jaanuar 2016, 08:43
Mu isa suri 2013 a ja siis tehti nii,et mina sain endale kanda isa pensioniosakud. Ok mõeldud-tehtud. Tema oli oma aastatega teeninud ainult seda pensioni vabandust väga 1200 sitast eurot- KAS SEE ON VÕIMALIK???? Inimene teeb tööd ja maksab makse ja selline on siis pension? Mina olen 2 korda sama palju pensionit teeninud 3a Soomes olles. Siis kui ütlesin pangas,et võtan selle rahana välja, siis hakati peale pressima lausa,et ma ikka need enda pesnionile lisaksin. Ütlesin,et mis mõttega kui ma eisteks ei ela Eestis ja ja hetkel ei ole ka plaani? Ja kui oleks plaan,siis ilmselgelt ma ei hakka Eestis küll mingit pensionisammast koguma. Ja kui ma sain selle raha siis on pangaarvele--sellest läks veel pea 300.- maksudeks. Väga tore maksad makse nii või naa ja siis võetakse ka veel maha. NAeruväärne on see süstee seal Eestis. Olen Eesti patrioot aga no kurat seal ikka asjad lonkavad korralikult!

r
rmp/ 29. jaanuar 2016, 08:35
Tegin täpselt sama otsuse, kui eelkirjutaja. Eelnevalt tegin arvestuse ja jõudsin järeldusele, et pigem kogun 2% igast palgast karpi ja see on minu oma. Täpselt nii ongi, sõbranna jäi pensionile ja saab 30 eurot lisaks. Samas arvestasime kokku, kui palju ta maksnud on ja kui palju on võimalik kuni surmani tagasi saada...
k
karpikogujate / 29. jaanuar 2016, 08:47
vastu aitab inflatsioon, hea ja tõhus...
J
....../ 29. jaanuar 2016, 10:19
Ja kes raha pangas hoiab kaotab inflatsiooniga veel rohkem. Kasum on praktiliselt 0
o
olen opakas/ 30. jaanuar 2016, 16:03
jäin siis pinsile 2011.a. ja hakkasin saama teisest sambast 33 £ ja nüüd siis mott.Kõik konto nullis ja kui küsisin pangast,et palju ma teile maksin tööl käies siis ei saanid vastust.
y
ys/ 29. jaanuar 2016, 08:28
Ja võiks vähemalt olla võimalus, et saan seda summat kasutada üliolulise ravi jaoks. Aga EI. Parem sure ära, aga oma raha kätte ei saa.
m
mnb/ 29. jaanuar 2016, 08:41
küll aga makstakse eripensione neile, kes selle supi kokku oksendasid...
m
Mujalt/ 29. jaanuar 2016, 08:27
" II pensionisammas on kohustuslik kõigile, kes sündinud alates 1983. aastast"
Kuidas selline asi võimalik on? Ma täpselt ei jaga matsu, aga peaks siiski vabatahtlik olema - inimene võib ju ise kusagile panka oma raha panna pöörlema või pangaarvele koguda, kuidas saab sellist asja kohustuslikuks teha.
k
kopp/ 29. jaanuar 2016, 10:20
Kuidas, kuidas - seadusega loomulikult!
m
maamees/ 29. jaanuar 2016, 08:26
Mäletan ka veel kunagise Hansapanga reklaame Veerpaluga peaosas - "... ela nii nagu tahad, elu lõpuni!" Lubadusi on kõik rõõmasd andma, kuid vastutajat pole. Riik oleks võinud ju kohe teatada, et lihtsalt pension jääb tulevikus väiksemaks ja lõpuks kaob pragusel kujul üldse. Igaühel on vanaduspõlves see mida ta elu jooksul on suutnud kõrvale panna ja kogu lugu. Pole vaja rahvale muinasjutte vesta ning siis, mingi pankade nuumamise hämara skeemiga raha tööimimestelt röövida.
Muideks, me "valge koalitsioon" on kokku leppinud jägmise röövimise. Käesoleval, 2017 ja 2018 a tõuseb kütuseliitri hind igal aastal vähemalt 12 senti. Planeeritud hinnatõusu kuulutatakse kui väikest aktsiisi igaaastast 20%-st tõstmist. Kui juba praegu keevitab riik bensiini liitrihinnale maksudena 170% otsa (jah, kütuse tegelik hind tanklas olles on praegu vaid tühised 33 senti/l), siis 3-e aasta pärast on praeguse naftahinna jätkumisel puhul tõstetud bensiini maksustamist juba 284%-ni. Palju õnne seltsimehed! Tekib vaid küsimus, kas tegemist on ikka riigi või kiirlaenufirmaga?
m
mnb/ 29. jaanuar 2016, 08:43
"peale meid tulgu või veeuputus" ei ole poliitikutele kohane juhtimispõhimõte.
f
Ford?/ 29. jaanuar 2016, 18:28
Seff on vähemalt see et Gunnar Grapsi reklaami need türnüfflid kasutada ei saa enam.
p
Paraku on poliitikud tavalised inimesed,/ 31. jaanuar 2016, 04:08
lihtsalt kõrgema psühhopaatsusastmega. Et nende sekka mõni Riigimees juhtuks, on ikka väga haruldane juhus.. ehk Rüütel või Meri...
õ
Õnnetu/ 29. jaanuar 2016, 08:15
Tundub jah nagu ahistamine oleks ja ongi muidugi. Kui kord sai tehtud see rumalus ,siis normaalne oleks,et kui enam ei soovi maksta, saab loobuda ja raha iga hetk tagasi saada.See on rahva mõnitamine,mis üldse praegu toimub.
e
Endine Eestlane/ 29. jaanuar 2016, 08:14
See pensioniasi Eestis on tehtud kuritegelikult rahva tahte vastu ja see süveneb ,kõik need fondihaldurid ja selle lubajad on täiega pätid ja orjastanud eestlase.Kurioosum on see ,et omad orjastavad ,mitte teised rahvad !!Kõik tuleb uuesti otsast alustades teisiti ümber teha,või lahkuda sellest orjariigikesest.
m
Mujalt/ 29. jaanuar 2016, 08:32
Soomes oli ka paar aastat päris suur skandaal nende pensionifondide ametiasutusega, käidi puistamas neid. Olid ostnud endile hirmkallid ametiautod jm selist, ma enam ei mäleta.
n
nurrmees/ 29. jaanuar 2016, 08:10
Ma olen algusest peale rääkinud, et plussi jäämise võimalus on suurem, kui selle rahaga igakuiselt üks ring kasiinos teha. Selmet see raha anda mingile pangategelasele, kes seda keerutab kurat teab mis fondides ja mitte millegi eest ei vastuta, võiks hoopis ruletti proovida. Värvile panustades on võiduvõimalus pea 50 protsenti. Kui kaoad, siis on raha samamoodi läinud, nagu praegu pangaski, kui võidad, on tootlus laksust 100 protsenti. Pikas lõikes peaks kasumisse jääma, eriti kui arvestada, et raha ostujõud väheneb kogu aeg, pluss väike meelelahutus ka.
m
Mees, 35/ 29. jaanuar 2016, 08:02
Tegin sama otsuse ja kirun ka. Aga leidsin pääsetee, no vähemalt selleks, et mitte maksta.
Variant 1: hakkan ettevõtjaks ja tasustan end OÜtades dividendidega.
Variant 2: lahkun Eestist ja asun tööle välismaale.
Arvestades Eestis valitsevat poliitilist ja riigiarengulist seisakut, otsustasin variant 2 jaoks. Hetkel realiseerin oma varasid, et Eestisse jääbki vaid seesama seisev sammas. Rohkem ma sinna oma sissetulekust panustada ei kavatse.
Tõenäoliselt see viiekohaline summa vaid paberile jääbki ja mina sellest endale ei saa enam midagi. On nagu rohkem pankadele mängimiseks antud.
n
naine, 36/ 29. jaanuar 2016, 12:07
mina juba tegin nii, edu!
j
Juuli/ 29. jaanuar 2016, 18:34
Variant 3: Sure ära ja siis saavad pärijad kogu Sinu viiekohalise summa omavahel ära jagades rahana välja võtta. Võit igal juhul ju.

h
H.T/ 29. jaanuar 2016, 07:59
Hea, et praegugi aru said. Mina igatahes loobusin sellest paradiisist mida lubati. Kui keegi tuleb ja hakkab sulle midagi väga kasulikku pakkuma siis löö esimesena. Kahjuks ma ei löönud, lihtsalt ütlesin, et ma pole kunagi midagi tasuta saanud ega tahagi, sest selle peab siis keegi teine kinni maksma. Tuli välja, et ise maksate ja kuhjaga
l
Lambad!/ 29. jaanuar 2016, 08:56
Pangad teenisid mullu Eestis 608 miljonit eurot kasumit. Kust see ikka muidu kokku tuleb!!
j
jahja / 29. jaanuar 2016, 18:37
sotsialistist Nestor aitab pankadele aga kaasa.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee