Eesti uudised

PUUDEGA TÜTRE EMA: "Me ei saa iga kuu riigilt 524 eurot toetust, nagu ministeerium väidab!"

Katrin Helend-Aaviku, 28. jaanuar 2016, 06:00

72 KOMMENTAARI

m
MINA/ 29. jaanuar 2016, 14:24
Olen nõus teabega, et puudega lapsi ei toetata piisavalt. Pidevalt käib sotsiaalmeediast läbi kus vajatakse abi laste abistamiseks kus peres kasvab puudega laps. Jah see on riigil õige otsus,et suutsid tõsta peretoetusi. Kuid minu arvamus on see, et riik võiks abistada ka üksikvanemaid. Sellise toetuse nagu 19.18 see on veel sammuti naeruväärne. Võrreldes sellega millist raha saab lapsele lubada see pere kus on kaks töötavat vanemat. Kõik vanemad ei ole tahtlikult üksikvanemad.
m
MINA/ 29. jaanuar 2016, 14:19
Olen nõus, see on hea, et peretoetused tõusid. Kuid mida võiks riik rohkem toetada on puudega lapsed ning sammuti üksikvanemad. On lapsi kelle vanemad tõesti kasvatab mingil põhjusel üksi neid. Ja on seda teinud ka ametlikult. 19.18 üksikvanema toetus on sammuti naeruväärne summa. Tõstame iivet aga kas riik annab selleks meile piisavad võimalused. Kui isegi hariduse pärast peab võitlema.
o
oi-oi/ 28. jaanuar 2016, 19:52
Alles see oli, enne valimisi, kui taavikene hüples, et kohe-kohe tuleb EL-ist puudega inimeste toetuseks suur rahakoorem. Kuhu see haihtus?
r
RAAS / 28. jaanuar 2016, 21:24
r
raha/ 28. jaanuar 2016, 23:09
r
raaL/ 29. jaanuar 2016, 12:52
Ta ju ei täpsustanud, kuhu see rahakoorem läheb.
m
mnjah/ 28. jaanuar 2016, 15:47
Kui sa nüüd minu poole pöördusid, siis meie "puudejamad" hakkasid kaks aastat tagasi pihta. Kõik lapsed olid selleks ajaks juba olemas. Riburadapidi üks haigus murrab.
m
mnjah/ 28. jaanuar 2016, 15:01
Mul on kolm puudega last ja riigi poolne rahaline toetus neile kokku on 69.04+69.04 eurot. Selle eest pean sõidutama neid pidevalt teistesse linnadesse eriarstide juurde, maksma tabletid, kütuse igapäevaselt füsioteraapiasse sõitmiseks, eritoidu, spets jalatsid, lisa teraapiad (ajad, et pääseda arsti juurde, et see teraapiasse saadaks, on nii umbes 4-5 kuu kaugusel, aga laps vajab ravi kohe)
Kuna üks lastest on üle 16 määrati talle 30% töövõimetust. St. et toetust enam ei saa. Valud ja arstilkäiguvajadused jäävad hoolimata sellest.
Ja ma olen veel kergelt pääsenud. Kuigi kogu selle laste sõidutamise ja haige olemise kõrvalt ei ole mul võimalus tööle minna, on mu lapsed (veel) oma jalgel ja loodetavasti jätkub see nii. Püksirihma oleme küll viimasest august koomamale sikutanud. Nüüd lugedes neid ulmesummasid, mis määratud on... Kas tõesti neli korda kuus 45 minutit võimlemist maksab üle 500 euro??? Paberimäärimine kord aastas lisaks. Ülejäänud olen pidanud kõik vahvalt oma rahakotist kinni maksma, sest lihtsalt ei jõua neid kuudepikkusi järjekordi ära oodata.
k
./ 28. jaanuar 2016, 15:41
kui sul juba kaks last olid puudega, mis kuramuse pärast siis veel pidid neid juurde muretsema. Oht oli ju ilmne ???
e
Elis/ 28. jaanuar 2016, 23:44
Ei mõista samuti sellist asja :(
e
Erts/ 28. jaanuar 2016, 12:39
Mis siis saab kui lapsele tegi riik vale vaktsiini.
Enda poolt on see tõestatud.
Au vähemalt et Riik maksis kinni uuringud Prantsusmaa laboris ,Eestis pole selliseid võimalusi
a
antoon/ 28. jaanuar 2016, 12:24
524.- ei jõua abivajajani. Ei jõua siis on tegemist korruptsiooniga. 524- st eurost 100 võiks ju riik kulutada juristidele kes paberimajanduse korda ajavad, et 424 eurot jõuaks abivajajani.
p
???/ 28. jaanuar 2016, 12:11
puudega laste toetamine on normaalsete laste arvelt- miks tervete laste vanemad peavad toetuseta elama, lapse suureks kasvatama ja siis hakkab seesama toetuseta jäänud endine laps riigile makse maksma ja riigikassat täitma, aga puudega lapsest saab puudega täiskasvanu, kes vajab ELU LÕPUNI RAHALIST ABI JA SOTS.TÖÖTAJATE TUGE, ega too sentigi riigile- kes julgeb väita, et see on õiglane...?!
m
Mina julgen/ 28. jaanuar 2016, 20:17
Puudega laste vanemad peavad oma lastega pidevalt tegelema, seega pole neil võimalik tööl käia. Igajuhul mitte täiskohaga. Siit järeldus....neid peresid on vaja rahaliselt toetada. Sinu mätta otsas ilmselt haigeid lapsi pole, vastasel juhul sa sellist võrdlust siin ei tooks. Kõige ebameeldivam on see, et sinu arvates tuleb abivajajad toetusest ilma jätta ainult selle pärast, et nad "sentigi riigile sisse ei too". Kui raha enam meie elu ei korraldaks, ehk aitaksime teineteist siis rohkem??
t
to ???/ 28. jaanuar 2016, 23:39
mida sa välja pakud - haige laps maha lüüa?
j
!!!!/ 28. jaanuar 2016, 23:42
ja kas laps on süüdi et ta sünnib sedasi mul on ka puudega laps ,nemad selles süüdi pole
e
eit/ 29. jaanuar 2016, 01:05
ärge arvustage teiste muresid . kasvatasin üles 4 tervet mehepoega , aga siis hakkas elu pihta . vene kroonus tapeti 20 aastane poeg ja vähem , kui 3 aasta pärast jäi raske õnnetuse järel noorim , teismeline, rinnust maani halvatuks . ei olnud siis mingeid abivahendeid , algul polnud lootust elulegi . aga siis tegime poisiga diili , et vaeselt me elama ei hakka. 20 aastat teenib päris korralikku palka ja ega me kaua kerjamas ka ei käinud . inimene peab keskenduma hakkama saamisele . uskuge , inimesel on jumalik vägi . kord 7 km kaugusel omavalitsuses käies , st bussiga sain sinna , aga jalgsi tagasi , sest ei saanud ülearu kodunt ära olla . aga jalad olid nii väsinud , et vaevalt komberdasin maanteel . äkki pidurdas auto ja pakkus küüti, auto numbrit ei mäleta , aga tähed olid abi ... selliseid juhuseid oli veel , kui jaks hakkas lõppema . ja kellelgi pole õigust hädas olevat ema arvustada . igal elul on mõte , milline tahes ja abirahasid saab ikka suurte maksude maksjate käes , mitte neilt , kes ise abi vajavad . olgem hoolivamad .

e
eesti kodanik/ 28. jaanuar 2016, 11:30
meie riik toetab pätte vargaid vange.aga mitte vanadekodu tõelisi abi vajajaid.lapsed peavad peale maksma.riigimehed pikalt valudes mädanema.
a
28. jaanuar 2016, 11:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
ants/ 28. jaanuar 2016, 11:22
kahju, et Sind sinna ei visatud.
r
riina/ 28. jaanuar 2016, 11:46
mida tuleks teha sellistega nagu teie? Soovin, et ükskord seisaksite silmitsi samasuguse murega nagu need emad
v
28. jaanuar 2016, 09:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
28. jaanuar 2016, 10:16
Tänu sinusugustele juba ükskord kadus Eesti riik. Mis meil siin viga elada.
k
Küsiks vastu/ 28. jaanuar 2016, 10:18
kellele vastu hakata?
Kas näiteks kodused vanainimesed saavad nii palju raha, nagu neile kulub hooldekodus olles? Ei- see on 3-5 korda vähem. Kuidas kodused pensionärid ja puuetega inimesed ellu on jäänud- hingitsevad vaid. Hakake vastu...hea öelda.
s
Sina jah, ei saagi aru saama./ 28. jaanuar 2016, 10:41
Sest sa ei mõtle. Nii lihtne see ongi. Orja edasi ja saagi vähem.
a
AGA/ 28. jaanuar 2016, 10:48
t
to Küsiks vastu!/ 28. jaanuar 2016, 11:34
Tead vanasõna? "Ega sõda pidamata jää kui rood soldateid kusele läheb". Nii kaua, kuni vastu ei hakata, jäävadki kõik mittemidagi saama. Mine sinagi kusele, muidu lased ennast täis.
1
11. 34- le/ 28. jaanuar 2016, 11:57
s
Sa, 11:57/ 28. jaanuar 2016, 13:07
haugud vist Kuu peale ka?
r
raas / 28. jaanuar 2016, 21:32
õigus. Mul siin`` mädaneb`` puudega 24 a. noor kodus ,käib ja ulub pole tegevust,suhtlust ega midagi ,elame maal. 2 a. on oodanud rehplaaniga järjekorras,et saaks omasuguste seltsi ,oma elule,kus oleks tegevused ,ka väikest tööd ,üritused....ei midagi ,tühjus. augustist hakkasid selle tagajärjel paarkorda kuus hullusehood.tikkus kõigile kallale,aastaid rohuta elanud,nüüd rohte täis.Selle kõige kõrval peavad suutma kooliskäia ja viitele õppida kolm põhikoolis käivat poissi.Töötan miinimum palgaga ,kuna haiget täiskasvanut ei ole võimalik koju terveks päevaks jätta.
l
lugeja/ 28. jaanuar 2016, 16:55
Seepärast see kõik nii libedalt õnnestubki, et Eesti vabariigi Valitsuse heakskiidul pole liitutud EU sotsiaalhartaga! Meile ei kehti EU sotsiaalnormid, küll aga kõik pastakast imetud kohustused.
k
Kujuta ette,/ 28. jaanuar 2016, 19:48
et rahvas kiidab veel seda takka ka. Loe siitsamast, pisut ülevaltpoolt.
ü
28. jaanuar 2016, 09:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
Normaalne/ 28. jaanuar 2016, 10:05
Kes Sinu sünni eest vastutama peaks, noh, et selline sündisid...
k
Kas sul endal on lapsi?/ 28. jaanuar 2016, 11:00
Kui sinu "projekt(id)" on tervena sündinud, aga hiljem midagi juhtub - haigus või õnnetus, mida sa siis räägiksid?
On olemas ka selline asi, nagu sünnitrauma.
e
Ema/ 28. jaanuar 2016, 11:00
Mul on puudega laps, mu 3 sõbrannal on puudega laps. Sünnieelne diagnostika oli väga heal tasemel, kõik oli näitajate järgi korras, kuid... keegi ei kaitse sind sünnitraumade eest, diagnostika pole ka jumal, vaid eksimismääraga (sh. tean ka kahte Down-sündroomiga last lasteaiast, kelle emadel olid vastavad näitajad raseduse ajal normis), lapsepõlvetraumad, liiklusõnnetused, tulekahjud jne. Seega, üleskutse kõikidele ohkijatele: enne, kui suukese lahti teete või sõrmekestel üle klaviatuuri libiseda lasete, mõelge kordki elus loogiliselt. Ja muide, kõik mulle teadaolevad puuetega laste vanemad on olnud enne laste saamist pigem ontlikud, nohikud, mitte alkolembelised/narkarid, kes on oma haige lapse selliseks joonud/triibutanud.
PS: üleskute EP-le - sellised artiklid tasuta kättesaadavaks. Võtke seda, kui siinsete piiratud maailmavaatega ohkijate harimist, missiooni Eesti rahvas hariTUks
r
raaL/ 29. jaanuar 2016, 12:51
See "tasemel diagnostika" tekitabki need puuded. Kõik diagnoosivad, keegi ei vastuta (peale ema). Mida rohkem analüüse ja uuringuid teed, seda jubedam on tulemus.
Loe ultraheli kahjulikust mõjust. http://www.looduspere.ee/kasulik_teada/ultraheli-kahjulikkus/
m
mmm/ 28. jaanuar 2016, 09:45
Mind hämmastab, et tänapäeva meditsiini arengute juures, ei tehta loote puuet juba varakult kindlaks. See peaks kohustuslik olema kõigile rasedatele.
n
naisuke/ 28. jaanuar 2016, 10:07
Kullakesed, ei ole maailm ka 21. sajandil nii arenenud, et saaks igat puuet enne lapse sündimist kindlaks teha. Kui arvate, et iga ema ja isa on puudes süüdi, siis häbenege oma rumalust!
t
to: 12.19/ 28. jaanuar 2016, 15:14
Loeme siit nagu 15. sajandi inimeste arvamusi. Et puudega laps sünnib joodikul, ei sünni! Ka väga haritud ja väga intelligentsetesse peredesse sünnib neid. Kes on süüdi?
Keegi pole! Või kui tingimata tahad süüdlast, siis on selleks looduslik valik ehk nii ei saa olla, et ei sünni ühtegi haiget; lihtsalt nii on.'
Hakkas kergem?
v
vanaemale/ 28. jaanuar 2016, 09:43
kui elad üksi ja oled haige,saab ka puuet taotleda.Raha väike,kuid abiks ikka,nii kolmkümmend eurot.Perearst peab haige läbi vaatama ja saadab andmed edasi,sealt tuleb otsus,saate raha või ei.
j
JAMA VEEL ALGAB---2016,,/ 28. jaanuar 2016, 09:52
ENAM 2016,,, ----NII SEE """PROTSENDI MÄÄRAMINE KÜLL
EESTI VABAS ---- RIIGIS EI KÄI....""TOIMUB IKKA UUS -----JA PÕHJALIK
TERVISE KONTROLL---SINU DIGI--- ANDMED ARSTI JUURES LÖÖVAD LAHTI,, ,,,,JA LÄHED KA TARKADE ARSTIDE KOMISJONI ETTE
NAGU VANA ENSV---KOMISJON JUBA OLI ,,,KÕIK KORDUB..
2016 -----MÄÄRATAKSE NÜÜD SEE SEIS ,,,,""PALJU SANT SUUDAB
TÖÖD TEHA --KODUS TOIMETADA ---JA VEEL LAST KASVATADA::
t
Tõde/ 28. jaanuar 2016, 10:08
Vana ENSVaegne komisoon küll midagi nii erilist ja põhjalikku ei uurinud. Ja ei hakka nüüd keegi kedagi põhjalikult uurima.
t
Tõde/ 28. jaanuar 2016, 10:19
e
Ehk täpsemalt:/ 28. jaanuar 2016, 09:53
Kui oled üksi ja haige, ei pääse sa oma sandiraha taotlema. Kui tellid kellegi appi või sõidad invataksoga, pole sest kolmestkümnest kasu midagi, kulub rohkemgi kui saad.
s
Sotsiaaltöötaja?/ 28. jaanuar 2016, 10:55
Kas tema töökohustuste hulka ei kuulu selliste asjade ajamine?
v
vanaema/ 28. jaanuar 2016, 11:07
No see on liig mis liig. Igaüks ikka ise koperdab, kuidas saab. Kui ei saa kuidagi - tema probleem.
y
yll/ 28. jaanuar 2016, 09:24
kogu see inimhulk kes sellega tegeleb saab ka ju palka ja neile on ametiruume ja tehnikat vaja.
kõik kokku tuleb ikka ulmeline summa ühe eluvõimetu kohta.tagasi sealt ju midagi ei tule.lisaks hakkab saabuma igasuguseid nn pagulasi üle maailma kes on meile tegelikult võõras mure ning kellele mingit tööd ega raha anda pole.see kõik võetakse meie maksudest.
v
vanaema/ 28. jaanuar 2016, 09:21
Alles möödunud aastal sain teada, et Lasnamäe linna valitsusest saab pensionär iga aasta oma sünnipäeval toetust ligi 70 eurot. OK. käisin , palusin ja sain. Küsisin, aga kus on minu saamata raha mitme aasta eest? Vastus oli, et enam ei saa midagi, oleks pidanud tulema õigeaegselt, 2 kuud enne sünnipäeva. Kas keegi teist nägi kuskil sellist teadet? Võib olla on veel mingisugused toetused, aga meie lihtsalt ei tea nendest. Kuhu siis see saamata raha kaob?
v
vanaemale/ 28. jaanuar 2016, 09:44
Seda nn pensionäride toetust on Tallinn maksnud juba aastakümneid? Kunagi kesikud ju poolenisti selle toel võimule saidki, et lubasid igale pensionärile aastas 400(?) krooni anda. Nimetataksegi veel Savisaare pensinäride rahaks. Uskumatu, et leidub inimesi, kes sellest midagi kuulnud ei ole. Saamata raha ei kao kuhugi, jääb linnakassasse Tallinna tv ja muu propakanda jaoks.
v
vanaema/ 28. jaanuar 2016, 10:30
Kahjuks ma ei ole olnud aastakümneid pensionär, ainult 5 aastat. Võib olla kunagi oli mingi teade sellest, aga mind tol ajal see ei puudutanud ja ma ei pannud tähele. Minu ettepanek oleks: kui lähed pensionile, siis paluks teatada toetustest.
e
ema/ 28. jaanuar 2016, 13:03
omadest kogemustest tean, et toetusi saavad need, kes küsivad, Kui ise asjadega kursis pole, oledki ilma. Aga huvitav jah, see Savisaare sünnipäeva toetus on olnud irvitamiseks juba iidamast-aadamast, kuidas sellest keegi ei tea.
m
Mõni saab/ 28. jaanuar 2016, 15:20
Ei ole nii, et saavad, kes küsivad; ka need ei saa.
e
eit/ 29. jaanuar 2016, 01:18
linnaosa valitsusse tuleb teha avaldus , seda raha makstakse avalduse teinutele , vägisi ei anta , sest äkki see solvab inimest ... terve tallinna kõik pesionärid saavad oma sünnipäeva kuul selle raha , kui on avaldus tehtud .
m
Mari/ 28. august 2017, 13:24
Teed esimesel aastal avalduse ja edaspidi laekub toetus sünnipäevakuul arvele. Lihtne. Ise peab asju uurima tõesti, keegi ei näita näpuga.

ä
Ärge imestage-võidelge/ 28. jaanuar 2016, 09:20
Teate ju ise kuidas suhtutakse valitsuses omadesse, siin järjekordne näide.
Aga pagulasparasiidid- see on hoopis teine teema-VEEL ON!
a
Ap/ 28. jaanuar 2016, 09:17
Unustasime kus riigis elame ja kes seda juhivad!!!
j
juudid,rsk/ 28. jaanuar 2016, 10:16
h
Hetk/ 28. jaanuar 2016, 08:51
Sotsiaalministeeriumi väiteid ei tasu uskuda, vale ajab valet taga. Leian, et ööpäevast hooldust vajavate inimeste hooldajate vaeva peaks kompenseerima vähemalt hooldustöötaja tasu ja tööaja ulatuses.
Kui iga aasta läheb pensioniõiguslikku staaži, siis võib sellelt võtta tulumaksu, kui mitte, siis tuleb seda arvestada hooldaja toetusena või maksta abivajaja isiku arvele teenuse ostmiseks.
l
lugeja/ 28. jaanuar 2016, 08:41
see ei ole riik, kes petab oma inimesi, ajakirjandus võiks rohkem tähelepanu pöörata, palju ikka saavad reaalselt invaliidid, et toime tulla (ilma palumiseta ja ennast alandamata)
m
Mees55+/ 28. jaanuar 2016, 12:56
Riik on Rahvas ja Rahvas ei peta, vaid ikka Valitsus!
n
nujah/ 28. jaanuar 2016, 08:40
«Paljud sügava puudega laste vanemad on lapse hooldamise tõttu pidanud muutma enda töövormi või töökohta, vähendama töökoormust või pidanud üldse loobuma töölkäimisest,» ütles Margus Tsahkna, kes rõhutas vajadust aidata vanematel hooldamisega toime tulla.
t
täpsemalt/ 28. jaanuar 2016, 08:33
Sotsiaaltoetuste arvutamise aluseks on puuetega inimeste sotsiaaltoetuste määr. Sotsiaaltoetuste määr 2016. aastal on 25,57 eurot.
Puudega lapse toetust makstakse igakuiselt kuni 16-aastasele puudega lapsele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaanis ettenähtud tegevusteks:
- keskmise puudega lapsele 270% sotsiaaltoetuste määrast (2016.aastal 69,04 eurot);
- raske või sügava puudega lapsele 315% sotsiaaltoetuste määrast (2016.aastal 80,55 eurot)).
Juhul, kui andmed lapse sünni kohta ei ole kättesaadavad rahvastikuregistrist (nt laps on sündinud välisriigis), tuleb selle toetuse puhul esitada täiendavalt lapse sünnitunnistus.
Puudega tööealise inimese toetust makstakse igakuiselt puudega tööealisele inimesele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks.
Toetust makstakse igakuiselt vastavalt lisakuludele, kuid mitte vähem kui 65% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 16,62 eurot) ja mitte rohkem, kui 210% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 53,70 eurot) kuus.
Puudega vanaduspensioniealise inimese toetust makstakse igakuiselt keskmise, raske või sügava puudega vanaduspensioniealisele inimesele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaani olemasolu korral selles ettenähtud tegevusteks:
- keskmise puudega isikule 50% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 12,79 eurot);
- raske puudega isikule 105% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 26,85 eurot);
- sügava puudega isikule 160% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 40,91 eurot).
s
28. jaanuar 2016, 10:07
Seda sots toetust €25 peak saama riigikogu liikmed kellel hulk muid toetusi kasutada-kõik terved inimesed. raha ei tohi tuulde loopida, haige inimene vajab riigikogu liikme palka.
t
täpsemalt/ 28. jaanuar 2016, 08:32
Sotsiaaltoetuste arvutamise aluseks on puuetega inimeste sotsiaaltoetuste määr. Sotsiaaltoetuste määr 2016. aastal on 25,57 eurot.
Puudega lapse toetust makstakse igakuiselt kuni 16-aastasele puudega lapsele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaanis ettenähtud tegevusteks:
- keskmise puudega lapsele 270% sotsiaaltoetuste määrast (2016.aastal 69,04 eurot);
- raske või sügava puudega lapsele 315% sotsiaaltoetuste määrast (2016.aastal 80,55 eurot)).
Juhul, kui andmed lapse sünni kohta ei ole kättesaadavad rahvastikuregistrist (nt laps on sündinud välisriigis), tuleb selle toetuse puhul esitada täiendavalt lapse sünnitunnistus.
Puudega tööealise inimese toetust makstakse igakuiselt puudega tööealisele inimesele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks.
Toetust makstakse igakuiselt vastavalt lisakuludele, kuid mitte vähem kui 65% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 16,62 eurot) ja mitte rohkem, kui 210% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 53,70 eurot) kuus.
Puudega vanaduspensioniealise inimese toetust makstakse igakuiselt keskmise, raske või sügava puudega vanaduspensioniealisele inimesele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaani olemasolu korral selles ettenähtud tegevusteks:
- keskmise puudega isikule 50% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 12,79 eurot);
- raske puudega isikule 105% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 26,85 eurot);
- sügava puudega isikule 160% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 40,91 eurot).
t
täpsemalt/ 28. jaanuar 2016, 08:32
Sotsiaaltoetuste arvutamise aluseks on puuetega inimeste sotsiaaltoetuste määr. Sotsiaaltoetuste määr 2016. aastal on 25,57 eurot.
Puudega lapse toetust makstakse igakuiselt kuni 16-aastasele puudega lapsele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaanis ettenähtud tegevusteks:
- keskmise puudega lapsele 270% sotsiaaltoetuste määrast (2016.aastal 69,04 eurot);
- raske või sügava puudega lapsele 315% sotsiaaltoetuste määrast (2016.aastal 80,55 eurot)).
Juhul, kui andmed lapse sünni kohta ei ole kättesaadavad rahvastikuregistrist (nt laps on sündinud välisriigis), tuleb selle toetuse puhul esitada täiendavalt lapse sünnitunnistus.
Puudega tööealise inimese toetust makstakse igakuiselt puudega tööealisele inimesele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks.
Toetust makstakse igakuiselt vastavalt lisakuludele, kuid mitte vähem kui 65% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 16,62 eurot) ja mitte rohkem, kui 210% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 53,70 eurot) kuus.
Puudega vanaduspensioniealise inimese toetust makstakse igakuiselt keskmise, raske või sügava puudega vanaduspensioniealisele inimesele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaani olemasolu korral selles ettenähtud tegevusteks:
- keskmise puudega isikule 50% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 12,79 eurot);
- raske puudega isikule 105% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 26,85 eurot);
- sügava puudega isikule 160% sotsiaaltoetuste määrast (2016. aastal 40,91 eurot).
v
Veel täpsemalt/ 28. jaanuar 2016, 10:10
Reh.plaane enam ei tehtagi, igakuist ravitoetust 51 EUR ka ales 2016 ei maksta, jne, jne. Ikka elu läheb paremaks sildi all.
m
!!!!/ 28. jaanuar 2016, 23:56
minu teada tehakse küllreh.plaane

j
Jälle / 28. jaanuar 2016, 08:29
rahade kantimine?
Et anname, kui selle "meie omadele" suunate..
y
yhinen/ 28. jaanuar 2016, 08:28
Tubli ema et julged rääkida mis tegelikult toimub.
a
ab/ 28. jaanuar 2016, 08:26
kas riigi valede register juba täis ei hakka saama?
a
AS/ 28. jaanuar 2016, 08:39
e
evik/ 28. jaanuar 2016, 08:55
kui on ette nähtud, aga kätte ei saa asjaosalised, siis kuhu see ettenähtud raha pannakse? kas keegi paneb oma tasku või kirjutatakse korstnasse või? see on nagu selle talve teedekoristus. oktoober- dets.lõpuni oli ju ette nähtud mingi teedehoolduse raha, aga nagu näha oli, ei jagunud seda enam jaanuariks. otsa sai vist. nagu "Nukitsamehes" et algul oli ja jäi ülegi, nüüd pole enam midagi.
t
Tea et/ 28. jaanuar 2016, 10:16
midagi, mis on ette nähtud, ei saadagi. Ette nähtud on ka iga-aastane ravi, rehplaani alusel, aga seda saab harva, nii nagu ette nähtud ei ole!
e
eit/ 29. jaanuar 2016, 01:23
kogu allesjääv raha läheb eelarve musta auku .

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee