Eesti uudised

Lisatud puudega lapse vanema kommentaar sotsiaalministeeriumi täiendavale kommentaarile

PUUDEGA LAST KASVATAV EMA: "Kas pean oma lapse asenduskodusse andma selleks, et riik leiaks ka temale 1283 eurot kuus?"

Katrin Helend-Aaviku, 22. jaanuar 2016, 06:00

105 KOMMENTAARI

r
raha raha raha / 24. jaanuar 2016, 23:42
Miks nähakse antud olus ainult raha. Maksku riik "oma" lastele või miljon kuus, ema see neile ei asenda. Õnnelikud on need, mis iganes puudega lapsed, kes kogevad ema/isa tingimusteta armastust.
Raha on tore asi ja aitab paljus kergemalt hakkama saada. Kõike raha eest ei saa.
Muidugi on elu kallis ja keeruline, kui selline laps on kodus. Endal õnneks päris nii keerulist last ei ole. Keeruline on ikkagi. Tööelu seisab, teised tahavad, mis tahavad neil on täielik õigus, elada normaalset eakohast elu. Paratamatult aga ka nende elukvaliteet kannatab. Samas nad õpivad mõistma ja hoolima palju kõrgemal levelil, kui need, kes ei teagi, mis on elu erivajadusega inimesega koos. Õnn, kui on keegi, kes natukenegi toetab. Mees, sugulased, sõbrad.
Mind ajab hoopis marru see, kui palju kulutab riik ühe kinnipeetava kohta kuus. Mille eest, et kellelegi kurja tegid, kannatusi põhjustasid?
u
Uudishimulik/ 24. jaanuar 2016, 17:25
Miks peavad teised kinni maksma eluaegse ülalpeetava? See on ju koorem ka ülejäänud maksumaksjatele, kes tulevikus midagi tagasi ei saa.
x
xxxx/ 24. jaanuar 2016, 18:47
Siis sina tahaksid kõik raske puudega lapsed ära tappa.Aga mõrvarite jja vägistajate
eest oled nõus maksma.Tundub et oled ka ise väga raske puudega ja kuulud
reformiparteisse.
u
Uudishimulik/ 24. jaanuar 2016, 20:18
Pealkirjas NÕUTAKSE 1286 eurot kuus. Kuipaljud täiesti tavalised lapsevanemad sellist summat omale lubada saavad? Lapse kohta. Iga lapse kohta? Tulge mõistusele!
a
aiaiai/ 23. jaanuar 2016, 19:15
Olge mõistlikud .Iga haige või puudega hooldamine on raske ..Pange ennst nende olukorda ,ehk siis saate aru .Keegi ei ütle ette ,millal ise kõik olete kellgile hgooldada ..nüüd jh ..tervis hea ja töö olemas ..aga olge ise aidatav ..Ärge õelutsege ,kõigil on omamoodi raske ja kõigil on erinev närvikava ,kellel tugevam ,kellel nõrgem ja just närvid on see ,mis sind kõige rohkem kurnab ja tekitab haigused .
p
pühavaim/ 23. jaanuar 2016, 18:33
Puudega laps on õnnetus, häda koos sellega kaasnevaga. Kui on nii juhtunud, siis tuleb selle õnnetusega ka leppida ja hakkama saada. Sama elu kvaliteeti, nagu terve lapsega elades, pole mingite rahadega võimalik saavutada. Igaüks peaks olema suuteline oma risti kandma. Meil kõigil on omad ristid. Kellel suurem, kellel väiksem ja kellel varem, kellel hiljem.
<
23. jaanuar 2016, 12:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
tulevastele gaasikambrite ja züklon B maksumaksjaist-arendajatele/ 23. jaanuar 2016, 14:56
Kindlasti on sinul raskem, su kirjutisest loeb välja ,et sul on üliinimlikult raske kannatada enda kõrval ....neid....puudega ja mittemaksumaksjaist lapsi ...ja veel suurema puudega nende vanemaid,oleks hea ,kui neid näpunipsuga korraga üldsegi meie ümber enam poleks ,haitugu või surgu kasvõi ära!
ü
üks paljudest/ 23. jaanuar 2016, 16:07
Isikule ???
Oi kui vähe te tegelikult teate puudega laste vanema kohustustest. Ei tõuse me siis, kui tahame, vaid mitu korda öö jooksul ja meie äratus algab tavaliselt kell 6. Sest see pime ei maga nii kaua. Lisaks on vaja ka teised lapsed kooli lasteaeda viia. Vähestes kohtades käib koolibuss aga lasteaeda tuleb tavalapsed siiski ise viia. Ehk siis koos tavalastega käib ka riidesse see eriline. Kui koolilaps läheb ise, siis lasteaialaps tuleb üle anda ehk taas ka eriline üle õla ja teine laps/ed näpuotsa ja lasteaeda. Seal seista koos erilisega, sest kui ta ei istu pole ka teda kuskile panna. Nii aitad ühe käega tavalast vahetusriietesse ja taas eriline sõidukisse ja koju. Seal söök, rohud mähkmed. Ise hommikukohvist võid alles unistada. Vahepeal on abikaasa juba tööle läinud. Nüüd vaatad, millisesse ja kuhu teraapiasse pead minema, mis dokumete taas vaja tõestada on. jook erilisele ja juba ongi käes lõunasöök või juba õhtupoolik. No nii, veel pole koolilapsed tulnud ja eriline heidab tuttu. No nii, saaks ehk nüüd hommikukohvi ja mõne ampsu, kuid.... Ei saa sest taas on vaja minna sättima või krampi maha võtma. Kohv ja võileib jäävadki sinna 1 amps võetud. Nii nüüd kiirelt süüa tegema, sest koolilapsed tulevad ja lasteaeda ka vaja minna väiksemale/tele järgi. Kui on nii suured et saavad erilisega hakkama, siis pole hullu jäävad nemad vaatama aga kui ei siis ikka taas kaasa. Nii nüüd kõik see pere taas kokku ja nüüd juba suuremad vaja trenni viia. Ja väiksematega koju või siis eriliste ja väiksematega koos trenni lõppu ootama, sest sõit on kallis. Vahepeal on abikaasa koju jõudnud, kes leiab eest pooleli oleva toidu ja hakkab seda lõpetama. Taas koju kogu perega. ehk saab nüüd ka lõpuks esimest korda süüa. Siis väiksemad magama, ja suuremate koolitükid veel üle vaadta, samal ajal erilist söötes. Ei mingit erilist segu vaid ikka tuleb mõelda kuidas saaks odavamalt, sest 1 eritoidu kord maksab 5.- 8 eurot. Nii ja nüüd saavad suuremad magama ja siis saab hakata vaatama, kas jõuaks veel pesu pesema ja nõud pestud ja kas söögid homseks on olemas või tuleb hakata erilisele midagi keetma ja büreestama. Heal juhul saab ka lõpuks kell 24 magama. Ei nurise, sest oma laps ju. Kuna enne on olnud normlpsed, siis tänaseks tean vahet. Hukk mõista on õigus ainult neil, kes selle elu on läbi teinud.
o
ok / 24. jaanuar 2016, 23:46
Kõik jutt on loogiline aga miks mees üldse millestki sellisel juhul ei osale? Sujuvalt lasteaia kohustused isale ja hops saabki kohvi rahulikult ära juua. Väike asi aga teeb päeva ilusamaks.
m
minaise/ 23. jaanuar 2016, 16:57
????? Sinule võiksi puudega laps sündida, elu muutuks sul kohe muretumaks ja kergemaks.
v
vanem/ 23. jaanuar 2016, 17:38
Kui ei tea, mida tähendab eriavajadusega lapse kasvatamine, hooldamine. Lähedase hooldamine, siis peaks kasutama võimalust vait olla. Selline arvamus on solvav ja mõnitav.
L
??????/ 23. jaanuar 2016, 12:48
Loen neid kirjutisi ja mõtlen , kummal poole on õigus: ema kes kasvatab tulevasi maksumaksjaid, kes käib miinimumpalgaga laste kõrvalt tööl, kes iga hommiku tõuseb
vara üles, et lastele hommikusöök valmistada ja lapsed kooli saata, kes töölt tuleb koju
ja hakkab õhtusõõki valmistama, lastega õppimist ülevaatama, pesumasina töölepanema
ja riideid triikima... tööpäevkordub nii päevast päeva, vabadel päevadel lastega mõni tasuta kultuuriüritustel, jälle toidutegemised ja lastega tegelemine - kõigi selle eest saad kolme
töötatud aasta eest ühe pensioniaasta, et oled kasvatanud maksumaksjad ja neil on kohustus
sind vanaduspõlves hooldada.
Ema- kellel on puudega laps - ei pea lapse eelkooli eas hommikul kella vaatama ,
teeb toidu valmis kui ärkab ... söödab lapse .paneb lapse turvatooli või voodi ja juba on
"suitsetamise aeg " , siis istub telekat vaatama või tegeleb telefoni või arvutis, laps ikka
turvatoolis või voodis vahepeal toidab segusid ja nii kuni koolieani.. siis hakkab hommikuti
täima koolibuss last kooli viimas koolis ta ei kontakteeru. on sünnist saati pime ja sõnatu.
aga iga aasta rõõmustab ta ema tunnistusega , millel on kiri - läbis edukalt ....... klassi.
koolist toob buss lapse koju kella viieks - ja alates hommikul koolibussi lapsega minekust
kuni koolist lapse toomiseni on emal v a b a tegevus või aeg. ning vajadusel saab panna
last hoiukodusse aga see ema saab iga aasta eest ühe pensioniaasta seega lapse
18-aastani kodus hoidmine võrdub 18 aastat pensionistaazi aga ema kes kasvatab maksumaksjaid saab 18 töötatud aasta eest 6 aastat pensionistaazi , puudega last
kasvatav üksikvanem saab vanaduses tasuta hooldekoduteenuse, aga teise ema lapsed,
kes käivad tööl ja on maksumaksjad peavad oma vanemate eest hooldekodu teenuste eest maksma
Siit tekib küsimus.kellel on raskem ?
x
xxxx/ 24. jaanuar 2016, 18:51
Kas oled kasvatanud puudega last et oskad targutada.Tundub et sina unistad et sinu laps
oleks raske puudega.Loodame et jumal avitab ja saadf võimaluse elu nautida kodus
haige lapse kõrvalt.
j
Juhan./ 23. jaanuar 2016, 10:20
Kas riik tegi lapse? Kaheksa aastane sügava puudega laps ja selle ema ei saa arstile, aga kas see ema mõtleb lapse tulevikule mõne aasta pärast, kuidas saab laps hakkama kui (andke mulle andeks kui halvasti ütlen) hooldajaga midagi juhtub andku jumal et seda ei juhtuks aga kõik me oleme surelikud ja taevatoeks ei jää meist keegi, väga hästi ütles eespool valige aga ämbrit edasi kes kunagi täis ei saa.
k
küsimus juhanile/ 23. jaanuar 2016, 10:43
Kas riik tegi need lapsed, kes nüüd asenduskoduses suure raha peal on?
j
Jass/ 23. jaanuar 2016, 22:12
Riigi kohus on hoolitseda eelkõige laste eest, kelle eest MITTE KEEGI TEINE ei hoolitse. Neil lihtsalt ei olegi mitte kedagi teist.
Kas sellest on siis nii raske aru saada.

o
oh/ 23. jaanuar 2016, 10:18
Arvatavasti ei ole 1283 eurot mitte otse lapsele kulutada olev raha, vaid n-ö pearaha, mille sees on kõik kulud hoonele, kinnistule, personali palkadele, riigimaksudele jm.
m
ma/ 23. jaanuar 2016, 02:03
Kuulge mis juttu te siin ajate, kust otsast saab lastekodu puudega laps kuus 1280 eurot????
Ma olen töötanud lastekodus ja peres oli mitu puudega last, see summa pole kaugeltki selline.
Kust on sellised summad võetud?
k
puudega laste ema/ 22. jaanuar 2016, 23:47
kasvatan lapsi ja üks neist sügava puudega ja tunnen,et minust sõidetakse üle igal sammul,ma ei ole väärikas kodanik,minu muredest ei hoolita ,Eestis on ju puudulikud ,välja arendamata omavalitsuse sotsiaalteenused,riik ei vastuta,omavalitsus ei vastuta,kas poleks aeg koondada lastevanemate jõud ja minna Euroopa või ma ei tea kuhu Kohtusse,et anda Eesti Riik üles,puudega lapsi diskrimineeritakse tegelikult Eestis räigelt.Rajaleidja soovitab saata lapsi ära,kodust ära kaugele,ma ütlen ausalt mu karikas on üle ääre jooksnud ja sellest tuleb hakata rääkima enam Euroopa meedias armas rahvas,et Eesti Valitsus saaks häbi tunda,HÄBI härra sotsiaalminister,HÄBI härra haridusminister,et te senini diskrimineerite meie puudega lapsi!
j
Just!/ 23. jaanuar 2016, 09:41
Taolisi lugusid on väga palju...siin ei ole muud kui massiliselt kirjutada, esitada kaebuseid Võrdõigusvolinikule, Õiguskantslerile, Euroopa kohtule (Euroopa sotsiaalharta https://www.riigiteataja.ee/akt/78197), meie valitsus mängib kodanike teadmatusele!
m
meedianõunik ei peaks/ 22. jaanuar 2016, 20:59
rääkima asjadest millest ta aru ei saa. Nii lolle seadusi ei saa õigustada. Peredel on õigus mis on muudetud samas ka kohustuseks - hooldada haigeid lähisugulasi ja haigeid lapsi. Sama õigus ja kohustus on ka asenduskodul. Kuidas saab samasuguste kohustuste, õiguste juures olla ühe lapse vajadused kordades kõrgemad? Kas rahatu perekond väsinud vanematega saab ravimid, abivahendid, trennid, ravid ainult emaarmastuse eest? Nii lolli juttu saab ajada ainult sots. min. ametnik kes pole kunagi kokku puutunud oma valdkonda kuuluvate inimestega. Vastik lugeda.
m
22. jaanuar 2016, 18:35
Mis seos on artikli juures oleval kolmandal pildil artikliga?
k
Kk/ 22. jaanuar 2016, 18:14
Jah, vaja oleks 3000-4000 kuus aga mitte alkoholi ja laste vorpimiseks, idioot. Kao minema.
v
VÄHE soovib....!/ 22. jaanuar 2016, 17:35
NII VÄHE ainult soovibki....? 1283 eurot KUUS! Vaja oleks küsida ikka 3000....4000 eurot kuus! Saab rahulikult kodus olla, alkoholi libistada ja lapsi vorpida nagu konveieril.....
v
vaatavaid/ 23. jaanuar 2016, 18:44
usu mind ,ei lähe see raha (olgu see või 10000 euri) puudega lapse vanemal kurgust alla . Pigem võib nii juhtuda peredes ,kus mõlemad vanemad töötavad headel ametikohtadel ja lapsed õpivad eliitkoolides ning EI OLE erilised .Ei sünni ju puudega laps mitte ainult alkohoolikute perre ja oi kui palju on neid juhtumeid kui sünnib terve laps ja siis äkki mingite väga imelike asjaolude kokkulangevusel saab temast ühel hetkel puudega laps.Ju oled sinagi kursis väikese Emily looga .Laps sündis ju tervena ,isa on väga tubli inimene .....aga ema käitumise tagajärjel on Emily nüüd just see eriline.Või aastaid tagasi Tartus juhtunud avarii kus kolmeaastane tirts auto alla jäi .Tänaseks on ta 20+,paraku aga lamaja .Olen ka Anne looga väheke kursis .Minu teada on tal vähemalt kahekordne kõrgharidus (matemaatikas muide),nii et siin rääkida mingist alkoholi libistamisest on lihtsalt iseenese rumaluse,labasuse ja kitsarinnalisuse avalikustamine.Mina sinu asemel vabandaksin praegu puuetega laste vanemate ees ja edaspidi peaksin suu kinni.
l
lol/ 22. jaanuar 2016, 17:11
Pagulaste elatamiseks ju raha vaja kokku hoida
j
22. jaanuar 2016, 22:50
jälle üks ajuhaige pagulastest sonimas. nagu eesti riik oleks 2014 hakul merest tõusnud

s
Sulle EMA/ 22. jaanuar 2016, 16:49
Puudega inimesed on ärimaailmale hea projekt, sest riik maksab kinni maksumaksja rahaga
nii individuaalsed bussisöidud kooli ja tagasi koju, tunnistusel kirjas - löpetas edukalt
9- klassi. puhkab koos vanemate iga-aasta Haapsalus, siis veel emadele puhkus -
laps pannakse luhi- vöi pikaajalisele hoiuteenusele jne....
Ärge virisega ! Tavaliste laste ema neid soodustusi ei vaatamata et laps õpib hoolega on tunnistusel , neljad kolmed, Haapsallu sõitmiseks raha ei jätku.. kooli peab minema
2,3 km jala
saa.
j
Ja/ 22. jaanuar 2016, 16:02
nii ta on . Sellepärast pannakse ka kõigile asenduskodu, ehk lastakodu lastele puuded, et riigilt raha välja pumbata. Sellest on veelvähe, hiljem hakatakse veel vanematelt nõudma elatusraha 400 € lapse pealt. Sellega näiteks tegelevad meil Lasnamäe lapseröövlid.
z
Zzz/ 22. jaanuar 2016, 15:27
Nelja last kasvatab üksi no jumal küll kui pole ühte kindlat elukaaslast mida neid lapsi vorpida aga siin jälle jutt nagunii et oi suur pere palju lapsi oi kui tore.ma ei saa aru neist kes läheb ühe elukaaslasega lahku otsib kohe teise sünnib laps minnakse lahku otsitakse uus jälle laps jne.peab ikka mötlema oma vöimalustele laps ka üles kasvatada mitte lasterahade pärast uusi vorpida
k
kui ei tea/ 22. jaanuar 2016, 21:27
siis ära räägi. Laste isa tabas ränk haigus ... nii lihtne see elu ongi! Puutepunkti saates oli selle naise lugu.
v
vaatavaid/ 23. jaanuar 2016, 18:49
Kui ei tea tagamaid ,ära räägi Anne mees on ravimatult haige ,sellepärast ta oma lapsi üksi kasvatabki....
h
Hetk/ 22. jaanuar 2016, 14:37
Probleem on selles, et sotsiaalvaldkonnaga tegelevad ametnikud on antud asjas täielikud võhikud, nii et neile töötasu maksmine peab ära jääma. Kahjuks meil on väga puudulik sotsiaalsüsteem, EV Valitsus elab santide ja nende lähedaste arvel. Ma arvan, et sellist valitsust ei vaja.
u
Uudishimulik/ 24. jaanuar 2016, 17:14
Seleta nüüd ära kuidas riik santide arvelt elab. Sant ei hakka tõenäoliselt kunagi ühiskonda panustama ja hooldaval vanemal on see takistatud. Seega sandid on koormaks ühiskonnale. Aga nõudma on valjuhäälsed. Äkki peaks mingi muu lahenduse leidma, kui looduslik valik enam ei toimi muutub ühiskond elujõuetuks.
z
Zootu/ 22. jaanuar 2016, 14:25
See on teema, millega peaks võrdõiguslikkuse volinik tegelema selmet pseudojamadega ämbreis kolistada!!!
a
Alar1/ 22. jaanuar 2016, 14:18
Riigikogulased ei saa ka ju alla 3500 (+ kuluhüvitised 1200 eurot) euroga hakkama!
b
bambuutsa/ 22. jaanuar 2016, 14:17
Lepingu alusel perekonnas hooldamisel olevate laste toetus on 240 eurot, mitte 600.....
t
Teenus/ 22. jaanuar 2016, 14:06
Pidasin silmas summat 200-350 eurot.

t
Teenus/ 22. jaanuar 2016, 14:05
See ju samasugune teema, kus vanadekodus ei saada alla 800. euroga hakkama, aga enamus pensionäre peavad ära elama 200-250ne euroga!
k
ka ema/ 22. jaanuar 2016, 14:01
On öelnud et tehke lapsi ja me keegi ei tea kas sünnib haige või terve laps - selge on see kaa et laste tegemise on noorte asi nii nüüd kui vanasti ja milline vanem tahab puudega last - niiet ei tasu mustata vanemaid sest nemad on oma puudega lapse vangid - hinnake neid ja nende rasket tööd.
v
Veel üks ema/ 22. jaanuar 2016, 15:28
Iga pere soovib endale tervet last. Ja kui sünnibki esimene laps puudega, on sel perel õigus ka terve lapse kasvatamisele! Mis mõttes "naiste omavastutus"?? Ega see naine üksi neid lapsi valmis tee ega vastuta, et nüüd sünnib terve või puudega laps!
a
/// 22. jaanuar 2016, 16:00
artikli järgi tundub, et üksinda. kui sul on juba 1 puudega laps ja sa tead, mismoodi meie elu siin eestis on, siis 1 TÄIE mõistusega ei vorbi juurde. et äkki mees jääb pidama.... et äkki see mees jääb pidama... peab ikka mõtlema. muideks, olen üksi 2 last kasvatanud ja tean, kui raske on. õnneks terved.
m
mu ainus elu mõte on minu laps/ 22. jaanuar 2016, 17:09
Olen raske puudega lapse isa,ta on mu ainus laps,minu poeg. Ma saan "rõivakaltsakatelt" saja ringis lapsetoetust ja "ametlikku puudega lapse hooldaja (24/7) tasu"-28 eurot !
Ma ei ole isaiklikult süüdi ,et ta haiglas mingi pärast hapniku vaegusesse jäi.
Ta on mu elu mõte !
Nüüd olen hädas, mul avastati raske haigus, ma ei taha ega saa opile minna- mis saab mu lapsest?!
v
Veel üks ema/ 22. jaanuar 2016, 17:38
Niipalju, kui mina "Puutepunkti" saatest tean, on kõnealuse naise lastel ühine isa, kes haigestus raskelt peale laste sündi. Siin artiklis ei ole seda peetud vajalikuks mainida, arvatavasti oli artikli point teine.
h
hakkad ise kõrvaldama?/ 22. jaanuar 2016, 20:06
Mida sa teed, kui oled sünnitanud NELI kena tervet last ja siis nende 9-10 eluaastal ilmneb, et KÕIK kannavad laastavat haigust, mis nad mõne aastaga invaliidideks teeb?
Kas see, kui arstid mu lapse õhupuudusesse jätsid ja lämbumine ajukahjustuse kaasa tõi, suleb mulle igaveseks võimaluse tervet last saada? Lootus ju ometi jääb, et ehk on järgmine kord pädevam meditsiinipersonal.
Oled sünnitanud ja kasvatanud oma kahte kena tervet last ja siis sõidab üks idioot mõlemad korraga vigaseks. Teed ise neile kuklalasu?
Julmalt enesekesksed ja ahta silmaringiga on ikka mõned siinsed kommenteeriad. Ei aita neid isegi see, et väidetavalt juba emad.
Võiks ju pisut hingeharidust olla ja fantaasiat, kui oma madala mättakese otsast tõesti ehk kuigi kaugele ei küüni nägema.
k
ka ema/ 22. jaanuar 2016, 14:01
On öelnud et tehke lapsi ja me keegi ei tea kas sünnib haige või terve laps - selge on see kaa et laste tegemise on noorte asi nii nüüd kui vanasti ja milline vanem tahab puudega last - niiet ei tasu mustata vanemaid sest nemad on oma puudega lapse vangid - hinnake neid ja nende rasket tööd.
m
MMM/ 22. jaanuar 2016, 13:36
Lugesin ka mina mõnda valusat kommentaari,jah,need inimesed ei tea,mis tähendab kasvatada haiget last ja milline piirity armastys omn sellel lapsevanemal oma lapse vasty!!!!Müts maha!!!!Aga Teie,kes te siin kommite ja halvustate teadke,täna võite ise terve olla-aga homne päev võib tylla must ja küll siis tylevad teil meelde ka need valusad laiused,mida kirjutasite.Siis on juba hilja oma sõnu tagasi võtta,sõna on kui lind,lased puurist välja,eks proovi siis kinni püüda!!!!
n
nnn/ 24. jaanuar 2016, 09:01
miks kurjustada inimestega, kes oma mõtteid avaldavad? mis komme see on, et küll tuleb sulle tagasi.. küll sa ise saad seda tunda jne jne. mis kuri see paneb teid niimoodi teistele rääkima? kuidagi palju on tänapäeval puudega lapsi, mis toimub? emad- isad on nõrgad, söömisharjumused kehvad, sporti ei tehta- ja siis halatakse, et laps haige. ei mõtle siinkohal õnnetuste läbi viga saajaid. sealjuures on ka suur osa inimese enda süül (purjuspeaga hüpatakse nt tundmatus kohas vette).
x
X/ 24. jaanuar 2016, 23:56
Neist lihtsalt räägitakse nüüd. 20a tagasi vaikiti maha. Pandi lastekodusse ja elu oli nõukas jälle ilus. Ei õnnetusi, ei puudega, inimesi ei katastroofe ega muud halba, Kui oligi midagi, siis vaiki maha. Võeti vaikimivanne.
l
lahendus/ 22. jaanuar 2016, 13:06
Siin tuleb riigil maksta võrdselt emale,kes kasvatab kodus puudega last või asenduskodu emale,kes kasvatab võõrast puudega last- võrdselt. Siin pole midagi vaielda, lihtsalt emad-isad ,kellel puudega lapsed, peate kõvemat häält tegema ja nõudma.
k
kahju/ 22. jaanuar 2016, 10:44
Kahju, et suurem osa kommijaid ei jaga üldse matsu! Lugu räägib sellest, et nii nagu nõukogude korra ajal, soosib riiklik rahastus puuetega laste asutusse paigutamist. Kuigi tänaste arusaamade järgi peaks vastupidi olema. Seadus küll otse ei luba last asutusse panna, näiteks põhjendusega, et pere teised lapsed kannatavad, oma tervis ütleb üles vms. Aga häda korral annab ju ka oma suutmatus last kasvatada või ohtlikkus ka kohtus ära tõestada, kuigi selleks tuleb tsirkust etendada. Teine küsimus on muidugi see, et normaalne inimene ei suuda oma niigi raskes seisus lapsest loobuda. Ja seda loobumist siis veel nii alandavatel tingimustel kohtus teoks teha. Aga ikkagi - riigi tasandil on prioriteedid paigast ära.
s
22. jaanuar 2016, 11:55
Sa elad oma roosas mullis, võta seadused ette ja alles seadusi lugedes saad õelda, mis poliitikat siin riigis aetakse. lapsest loobuda ei saagi, isegi asenduskodusse andmine ei eelda lapsest loobumist. Kui ema ei saa enam hakkama lapse hooldamisega siis pole mingit etendust vajagi, keegi ei ole igiliikur. Turvakodud on olemas ja muud asutused, kuhu laps kiiresti paigutada. Saate ikka aru, et surmani kurnatud vanem muutub ka lapsele ohtlikuks? Üksijäetuse tunne on muidugi kõige hullem, selle pealt kukutakse juba ise ära.
ü
Üks soigumine käib./ 22. jaanuar 2016, 10:29
Kui keegi soovib elu aeg kedagi jääva puudega hooldada, on see tema tahe. Raisatud saab sellega kaks elu. Ei jaksa elusast tombust lahti öelda, ei pane keegi teisiti mõtlema. Aga, et keegi teine süüdi on, et looduses selliseid asju ette tuleb, no andke andeks. Mitte keegi ei liiguta looduses lillegi midagi vastu saamata. Kui on raske, võite sellest kirjutada, abi paluda. Aga mitte nõuda, et teised selle kinni maksaksid.
i
Ingrid/ 22. jaanuar 2016, 10:44
Ja kes sinu arvates selle "lahtiöeldud tombu" ülalpidamise hooldeasutuses kinni maksab? Riigi raha eest lapsi hooldavaid asutusi finantseeritakse minu teada ikka maksumaksja ehk seda tehakse vägagi otseselt nende sinu kommentaaris nimetatud "teiste" arvelt. Ja mis siis, kui omastehooldaja hooldamise kõrvalt ka töötab, s.t. on maksumaksja? Kas siis on ikka nii, et temale makstava toetuse keegi teine kinni maksab? Mina küll omastehooldajana, kes ma selle kõrvalt ka tööd teen, ei tunne, et keegi teine midagi mulle kinni maksaks. Ja see sinu soe soovitus puudega lähedasest loobuda - see on lihtsalt lastetoa ja maailmavaate küsimus, millele pole isegi mõtet vastata. Aga puudega inimesi ja nende hooldajaid solvab see küll ...
s
Sellepärast teengi/ 22. jaanuar 2016, 11:50
tööd vaid "puhtalt kätte" raha eest. Ei vaja teiste abi, ei ole mindki mõtet taga nutta. Oma siitilmast mineku olen juba valmis korraldanud. Üldse ei haletse kedagi.
s
22. jaanuar 2016, 11:59
Suitsidialtis inimese elu ongi teistsugune, ei väärtusta enda elu ega teiste oma. Sa ise oled oma saatuse endale valmis mõelnud, aga sul ei ole õigust teiste eludesse sekkuda oma ennasthävitava vaimuhaigusega.
e
Et / 22. jaanuar 2016, 13:42
Mina sind küll haletsen, vaene tunneteta küünik.
i
Ingrid/ 22. jaanuar 2016, 10:45
Ja kes sinu arvates selle "lahtiöeldud tombu" ülalpidamise hooldeasutuses kinni maksab? Riigi raha eest lapsi hooldavaid asutusi finantseeritakse minu teada ikka maksumaksja ehk seda tehakse vägagi otseselt nende sinu kommentaaris nimetatud "teiste" arvelt. Ja mis siis, kui omastehooldaja hooldamise kõrvalt ka töötab, s.t. on maksumaksja? Kas siis on ikka nii, et temale makstava toetuse keegi teine kinni maksab? Mina küll omastehooldajana, kes ma selle kõrvalt ka tööd teen, ei tunne, et keegi teine midagi mulle kinni maksaks. Ja see sinu soe soovitus puudega lähedasest loobuda - see on lihtsalt lastetoa ja maailmavaate küsimus, millele pole isegi mõtet vastata. Aga puudega inimesi ja nende hooldajaid solvab see küll ...
s
Saad, Ingrid, näha,/ 22. jaanuar 2016, 11:14
loodus tuleb lõpuks ise inimesele appi. Aga otse, julmalt ja inimeselt luba küsimata. Kui ei taibanud, on see sinu probleem.
i
Ingrid/ 22. jaanuar 2016, 11:27
Pean ennast üle keskmise taibukaks oma kuuekordse kõrghariduse ja doktorikraadi juures :) Ja sind pean kommentaari põhjal täiesti empaatiavõimeta inimeseks. Mina hindan oma ema selleks liiga kõrgelt, et teda kusagile paigutada või temale "looduse abi" soovida. Meil kõigil on oma aeg minna, aga kuni see aeg pole käes, on vaja elada ja võimalikult väärikalt. Ja mõistan kõiki omastehooldajaid, kes kõige (ja sinusuguste) kiuste hambad ristis oma lähedastel elada lubavad. Võib olla tuleb loodus ka sulle kunagi "appi" ja saad tunda, mida tähendab selliste valikute ees olla nagu mina ja teised omastehooldajad. Kuigi su kommentaari põhjal ma ei usu, et sa midagi sellest õpid või et sulle kusagilt imeväel empaatiavõime tekib :)
s
Sa, Ingrid,/ 22. jaanuar 2016, 11:45
oled oma kuuekordse haridusega teemast mööda pannud. Lastest ja nende hoiust on jutt. Olen ka ema surmani hooldanud, kuigi pole kuuekordset kõrget haridust.
k
Ka ema/ 22. jaanuar 2016, 10:15
Küsiksin sellelt puudega last kasvatavalt emalt kuidas pean mina täiesti tervet ja riigile tulevast maksumaksjat kasvatama 420 euroga aga näed ei virisenud siiani.
i
Ingrid/ 22. jaanuar 2016, 10:36
Vastan sulle - töötades ja veelkord töötades. Hooldan oma raske puudega täiesti liikumisvõimetut ema juba viiendat aastat kodus, kasvatan selle kõrvalt väikest last ja töötan oma unetundide arvelt, et perel oleks väärikas elada. Kas sa ikka kujutad ette, mida tegelikult tähendab puudega inimese hooldamine? Mitu tundi päevas toitmine, riietamine, pesemine, tõstmine, võimlemine ... Terve lapse kasvatamine on selle kõrval nagu hommikune näopesemine, mida ei märkagi. Ja rahaga tulen toime nii, et jätkub mõlemale. Nii et sinu kommentaar on selle artikli võtmes lihtsalt kohatu ja puudega inimeste ning omastehooldajate suhtes lausa solvav. Muuseas, minu ema oli aastaid maksumaksja ja mina olen seda kogu oma täiskasvanuelu olnud kuni tänaseni, sest tänu ema kasvatusele saadud haridusele pole kunagi pidanud töötu olema ega sotsiaaltoetustest elama (isegi nüüd omastehooldajana mitte).
m
Mall/ 22. jaanuar 2016, 11:08
Vot, asi pole pagulastes vaid sellistes eestimaalastes kes lihtsalt ei suuda aru saada mida tahendab inimese hooldamine. Tapselt sellised inimesed teevad meie seaduseid.
r
Rnx/ 22. jaanuar 2016, 11:57
Täiesti kohatu on võrrelda selliseid asju!Terve lapse viid lasteaeda, kooli, huviringi, sõbrale külla jne. Puudega lapsega on muresid 10 x rohkem. Seda ei saa keegi kõrvalt öelda, kes pole ise vastavas olukorras olnud. Natukene empaatia võimet võiks siiski olla.
Kui asenduskodu saab 1283 eur kuus ja puudega lapse vanemad 10 x vähem, siis see teeb 128 eurot. Ma täpselt numbreid ei tea, aga see on kõvasti alla 200 euro kuus. Kuidas sa saad võrrelda 420 eur vs. 200 eur? Matemaatika tunnis oleks võinud vast rohkem pingutada. Eksole. Ilmselt ei ole võimalik sellise lapse kõrvalt tööl käia, mis omakorda teeb asja veel keerulisemaks. Kui on mõlemad vanemad olemas, siis üks saab käia tööl. Kui aga üksikvanem, siis on on asi ikka puhta...Selline asi koormab ja muserdab vanemat(maid) väga, sest nn. vaba päeva neil põhimõtteliselt pole. Uskumatu ohverdus, aga mis sa teed. Ta on siiski ju sinu enda laps.
See praamihanke "tuulde" läinud 17,5 mil. oleks võinud kas või aasta peale ära jagada ning maksta 1000 perele 1458 eurot kuus toetust, millest oleks neil olnud meeletu abi. Sellise asja peale poleks keegi kade olnud ning aidanud 1000 pere paremale järjele! Ma ei hakka neid sadu miljoneid üles lugema, sest riigiisasi see nagunii ei morjenda. Selge on see, et investeerida nad kahjuks ei oska.
v
virr/ 22. jaanuar 2016, 17:20
ega seda ei mõistagi kui endal kogemused puuduvad- üks asi on terve lapse kasvatamine- olen selles eas- kus lastetoetust polnud- kõik tuli ise oma palgaga toime tulla-- nüüd aga paraku juhtus, et hooldan oma poega juba 14 aastat- palun ärge solvake inimesi, kes hooldavad, see on jube raske töö.- ja 420.-euroga +lapsetoetus peaks ikka hakkama saama- kui just restoranis ei lõunata
K
;)/ 25. jaanuar 2016, 00:12
Kes sulle nii palju annab ;)
Ma saan riigilt 45´+45+100, ülejäänu pean ise kuskilt teenima, võluma, joonistama, vahet pole, keegi niisama ei anna. Palun mulle ka seda kullaaugu aadresssi?
Jutt on ju riigi poolsetest toetustest, mitte palgaga teenitud tulust. Seda teenib ikka ise ja oma asi, mis palga eest tööd saad või oled nõus tegema.

e
ei saa/ 22. jaanuar 2016, 10:08
ründeväe juhataja palka pole siis millegi eest tõsta, mudu kooleb veel nälga
m
maamiis/ 22. jaanuar 2016, 09:34
kas ei anna siis emadel kokku leppida,et võtta teineteise lapsed kasvatada ja peakski riigilt raha saama ?Asutagu ise mingi asenduskodu kui see nii tulus "äri"
m
mühühh/ 22. jaanuar 2016, 10:17
ja siis teevad puhkuseasendajad ja võtavad oma lapsed pika puhkuse ajaks tagasi
jajaa, tuleb kõik võimalused ära kasutada, et lollid ametnikud üle trumbata
loomulikult on need idiootsed asenduskodud äri, soodne äri lastekaubitsejatele, mõni läheb veel suure raha eest kaotsi ka ja oh seda "rõõmu" siis
k
KäguNägu/ 22. jaanuar 2016, 09:32
Lahendus on ju lihtne - andke see igakuuline 1283 eurot puudega lapse vanemale. sellise rahaga tuleks ema oma lapsega toime.
m
22. jaanuar 2016, 10:07
Millest siis parasiitidele palka maksta, kui puuetega lapsi selliste rahadega toetama hakata?
k
kas on raske mõista?/ 22. jaanuar 2016, 09:14
see on äri. kaubaks lähevad ka puudega inimesed. kus riigis sa ema elad. Eestis.
k
Kutsuge maksumaksjad appi/ 22. jaanuar 2016, 09:11
ka lapseteo juurde. Muidu na niru mitte millegi eest raha küsida. Inimene on sama nagu mingi tõuk korjuse juures. Sööb ja paljuneb seni, kuni süüa on. Ükskord tuleb appi looduse tasakaal ja inimene hävib koos oma tühjaksnäritud maakeraga. Täpselt nagu tõugud korjuse kallalt.
m
Mari/ 22. jaanuar 2016, 08:45
Äkki on hoopis nii, et mitte kodused lapsed ei saa vähe, vaid asenduakodude lapsed palju.
o
omaksehooldaja/ 22. jaanuar 2016, 08:45
Hooldan raske puudega täiskasvanud last, tervis on läbi, arstile ei saa kuna puudub ravikindlustus, palusin KOV-lt abi, et ehk määravad ametlikult hooldajaks ja saaksin ravikindlustuse. Öeldi, et midagi ei saa, see on teie põhiseadusest tulev kohustus. Tööle minna ei saa, kuna laps vajab järelvaatamist ja tervis ka läbi. Puudub ravikindlustus, raha ja tervist ei ole, et puuet taotleda.
s
Siin/ 22. jaanuar 2016, 09:31
on midagi raskelt korrast ära ja mulle tundub, et KOV'i töös.
t
22. jaanuar 2016, 10:12
Tavaline asi ju, tõepooest ei lasta lähedasi hooldajaks vormistada.
e
ema/ 22. jaanuar 2016, 20:35
Siin on midagi tõesti midagi korrast ära- olen samuti raske puudega täskasvanud lapse hooldaja(ema),saan selle 24/7 hooldamise eest igakuiselt 39 EUR hooldajatasu,kuid lisaks maksab linnavalitsus ka mu ravikindlustuse kinni.See hooldajatoetus on muidugi naeruväärne.Selle loo peategelasele Annele soovin aga jaksu ja vastupidamist, sest tean, et sa oled üks ääretult tubli naine
k
kats/ 22. jaanuar 2016, 08:45
RIIK SA NÄED JA EI AITA!HÄBI!!!!!!!!!!
Pagulasi aga rahastad ,riigikogu liikme kulutused maksad kinni, aitad kreekat jnejne....
m
Mall/ 22. jaanuar 2016, 09:51
Pagulased ei puutu asjasse- neid ju Eestis polegi. See on meie koigi suhtumise vili- mis sa virised, vaata kuidas veel raskemas olukorras hakkama saadakse. Riigi kui selline on vaid tugevate ja tarkade paralt. Nagu filmiski oeldakse, 'Kui ei jaksa elada siis sure ara'. Sellise mottega ongi meid kasvatatud. Kahjuks on need emad aetud nurka- oma last ei suuda ara anda ja siis oeldaksegi- noh, mis meie siis teha saame. Kui vaid saaks ja oskaks, korraldaks massu!
o
22. jaanuar 2016, 10:12
k
kats/ 22. jaanuar 2016, 11:00
m
Mall / 22. jaanuar 2016, 11:12
Ja sinu arust on kogu selle probleemi suda pagulastes. Minu teada on selat koik pagulased kadunud. Samas loodan, et see nii pole- keda siis veel suudistada?! Ega ju ometi mitte valitsust kelle asi on sotsiaalabi korraldamine.
ä
ärge oiake,/ 22. jaanuar 2016, 10:14
kui tulevad valimised, valite jälle teerulli. Kui keegi teeb asjaliku ettepaneku riigi inimsõbralikuks muutmiseks, kallate solgiga üle sel lihtsal põhjusel, et ei kuulu teerulli valitsusse, kohe on putinlane või jumal teab kes. Olge vait ja nautige teerulli lömastamisi edasi. Valimised ju näitavad rahva tegelikke soove.

h
Haige riik/ 22. jaanuar 2016, 08:38
Need krdi pabulad hakkavad saama 90€ kuus toetust ja raske puudega laps saab 80€ toetust.need terved pabulad saavad tööle minna ja teenida kui vid viitsiks aga raske puudega lapse kõrvalt mina ei saa.
Vot sulle õiglust siin haiges riigis. Teistele halba soovida pole ilus, aga riigikogu etteotsa vanematele kuluka ära üks sügava või raske puudega laps ehk siis hakkaks keegi natuke ka sellest teemast aru saama!
p
pagulane/ 22. jaanuar 2016, 08:49
saab rohkem kui 90, esiteks sellest aastast on juba 130.- eur , aga neile on tasuta hambaarst, arst, keeleõpe, juriidiline konsultatsioon, tasuta eluase korralikus korteris + muud soodustused ja kui palju see kõik meile maksab? Kui ta saab juba pagulasest välja elamisloa siis on ka teistsugune toetuse summa ka.
h
Hullem/ 22. jaanuar 2016, 08:19
Hullem asjas see, et sinu kohustus hooldada kestab surmani! Kui endal vaevalt hing sees ja jalg juba tönts, ikka pead oma kohustust täitma. Tõstma, riietama, söötma jne. Aga need teised vanemad peavad maksumaksja (ka sinu) raha arvelt peenikest naeru, hoolduskohustust pole ja elu lill!
t
to. HULLEM/ 22. jaanuar 2016, 09:33
sul on ju voimalik lapse diagnoosi teda saades teda paigutada vastavasse
asutusse ja käaia teda vaatamas. vinguda pole motet, et nii raske ja nii
vahe toetusi saad + ise valid selle varjandi.
-Minul on kolm normaalset last ja nende kasvatamine on palju raskem
too korvalt.. jah nad on riigile tulevikus maksumaksjad
i
Ingrid/ 22. jaanuar 2016, 10:00
Ja kas sina paigutaksid oma lapse kusagile asutusse, kui tal puue oleks? Mõtle mitu korda järele enne, kui vastad. Mina hooldan oma raske puudega täiesti liikumisvõimetut ema kodus juba viiendat aastat, teen selle ja oma väikese lapse kõrvalt oma unetundide arvelt tööd, et emale väärikas äraelamine tagada. Ja siiski ei kujuta ette, et ma ta kusagile "vastavasse asutusse" paneksin - ta on minu ema ja nii raske diagnoosiga inimest ei suudetaks üheski hooldekodus kohe kindlasti niimoodi hooldada, et ta elulisus pikemalt säiliks (individuaalne söötmine mitu tundi päevas, individuaalne riietamine, pesemine, võimlemine, tõstmine - üheski hooldekodus ei ole selliseks pidevaks vajaduseks piisavalt personali ja kahtlustan, et diagnoosi eripärast tulenevalt ka piisavalt oskusi, mida mina olen aastaid ema kõrval olles ja diagnoosi progresseerudes omandanud). Nii et sina kulla inimene ja kõik te teised, kes te siin kommenteerite, et andke aga oma lähedane kusagile ära ja ärge vinguge - mõelge enne mitu korda, kui sõna võtate, sest te ei paista absoluutselt aduvat, millest jutt käib.
t
to to puudega lapse emalt/ 22. jaanuar 2016, 10:01
Mina olen ka pensionini tööl käinud, kuidagi sai kombineeritud lapse hoidmine sugulaste ja palgatud hoidjate abil. See asutusse panek, naiivne inimene, ei käi nii lihtsalt, nagu sa tervete laste emana mõtled. Puudega lapse puhul tuleb vanemal kohtus tõestada, et on oma lapsele ohtlik ja kui see läheb korda, siis saab lapse hooldusele. Aga kui see laps juba 18, on ainus lootus panna ta asutuse jrk. Need jrk on nii pikad, et suudavad katta ainult eelisjrk, ehk jälle - lastekodudest saabujate vajaduse. Normaalsematesse erihooldeasutustesse tuleb kohta oodata ca 50 aastat.
t
22. jaanuar 2016, 10:08
To.Hullem. Oled kindel? Kui ma loen Sinu kirjutist ja mul on sügav kahtlus Sinu enda haridusest. Mis lapsi -maksumaksjaid veel üksi kasvatad.??? Kui Sinul oleks puudega laps, annaksid ära riigile, selles pole kahtlust.
i
imelik,/ 22. jaanuar 2016, 10:37
miks sind siis veel vastavasse asutusse pole pandud? Lapsed käiksid sind vahel vaatamas, kui seda ikka väärid.
p
phh/ 22. jaanuar 2016, 12:54
Alati ei ole see võimalik. Minu lapsel avastati raske puue kui ta oli 9-aastane. Mis ma siis nüüd teen? Annan 9-aastase lapse asutusse? Kuidas ma seda 9-aastasele selgitan? Kuidas ta peaks seal asutuses kohanema? Oleks ma seda lapse sündides teadnud, et lapsel on eluaegne ravimatu raske puue, oleksin seda ehk kaalunud.
k
kärss/ 22. jaanuar 2016, 08:16
värvi lapsel nägu kriimuks ja võid lausa rikkaks saada.
k
Keskerakond./ 22. jaanuar 2016, 08:15
Nõuka ajal pandi kolmeliitristesse purkidesse puud. Soome ei teinud seda ja täna meenutavad tänavad sombide kokkutulekuid. Muide nõuka ajal kasvatas iga inimene ise oma raha eest last, ka auto osteti oma raha eest mitte pangast ei kerjatud. Süsteem on vale. Meie võitleme hea Brezneviaja nimel seltsimehed. Reform ostab vaid saapaid ja kõrvaklappe .
t
Tegelikult ongi./ 22. jaanuar 2016, 08:59
Ükskord saab inimene looduse käest sellise paugu, et peab midagi meelde jääma. See tähendab, et inimene, ära kipu loodusest targemaks! Tugevam jääb elama, nõrgem sureb välja. Looduse tasakaal jääb igal juhul inimesele peale.
ä
22. jaanuar 2016, 09:03
Ära enam peale võta, ajad juba praegu seosetut teksti välja.
s
22. jaanuar 2016, 08:15
Sama teema on lasteaedadega. Uus LKS järgi ei ole enam lapsel õigust kasvada oma vanemate juures, st ei saa ka tekkida enam olukorda, et peaks last tingimata tema peres abistama. Regulatsioonid lastega seoses muutuvad järjest karmimaks ja iga kõrvalekaldumine annab õiguse laps ära võtta. Esialgi küll tehakse veel nägu, et midagi taolist ei juhtu, aga seadused on valimis, et olukord saaks kiiresti muutuda!
e
ei noh/ 22. jaanuar 2016, 08:02
t
Teame ju/ 22. jaanuar 2016, 08:00
olge vaprad/ 22. jaanuar 2016, 07:54
eriti nüüd ei leia riik raha kohe mingil juhul pagulastele vaja raha . omavalitsused aga samuti ei leia kuna igasugu lollused vaja kinni maksta TTV ja tasuta transport j.n.e.
n
nuijah/ 22. jaanuar 2016, 08:12
pagulaste seas pole puuded nii levinud, tugevad ja terved tüübid, kes siia jõuavad
k
ka/ 23. jaanuar 2016, 12:50
pagulaste hulgas on vanu inimesi,kes hakkavad saama pensioni

s
sama siin/ 22. jaanuar 2016, 07:52
"oled tubli ema" on ainuke lohutus tuttavatelt. Endaga on väga raske toime tulla ja aina raskemaks läheb.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee