Krimi

Laevakaitsjate kohtuotsus: kapten loobus süü enda peale võtmisest

Delfi, 18. jaanuar 2016 18:04

20 KOMMENTAARI

õ
Õiglus/ 19. jaanuar 2016 17:40
Laevafirma peab igale süüdimõistetule eraldi välja käima viie aasta jooksul kokku 240.000€, kokku kõigi peale teeb see teeb 8.400.000
t
teadjale/ 19. jaanuar 2016 08:54
põgeneda ilma passita*-neil ju võeti passid pandiks ja ilma passita sõita ei saa ja kui palka ka ei saanud,mille eest osta pilet.
m
Meremees/ 19. jaanuar 2016 06:58
Vähemalt kapten oli aus mees. Loomulikult mehed teadsid relvadest, taolistel laevadel pole teadmatus võimalikki. Laevapere ei tea kaubast vaid konteinerilaevadel, seal lähtutakse ainult dokumentidest.
j
james bond/ 19. jaanuar 2016 11:11
mehed saiEesti laevakaitsjate saatust puudutav India ülemkohtu otsus möödunud aasta juulist on ilusti veebis üleval (selle otsusega pani kohus vastutuse ebaseaduslike relvade eest kõigile laeval olnud inimestele). Ülemkohtu otsust ei pea kuigi põhjalikult uurima, et välja lugeda, et süüdistuse esitas India Lõuna-Tamili (Tamil Nadu) osariigi politsei Q-haru (see on välismaalastega tegelev eriüksus) ja et selle järgi sisenes USA firmale AdvanFort kuuluv julgestuslaev MV Seaman Guard Ohio 12. oktoobril 2013. aastal 10 meeskonnaliikme ja ja 25 reisijaga pardal India rannikuvetesse, kus laevale tangiti kalalaevalt ebaseaduslikult kütust (mida hiljem leiti laeval kümnes 200-liitrises vaadis kokku 2000 liitrit), mis seetõttu äratas India rannikuvalve tähelepanu ja kontrollimiseks kinni peeti. Kontrollimisel selgus, et laeval oli Indias keelatud relvi ja samuti puudusid laeval olijatel vajalikud load Indias relvade kandmiseks. Otsusest selgub ka, et India võimud on kuulutanud kohtusse ilmumata jätmise tõttu tagaotsitavaks AdvanForti tegevjuhi, palestiinlase Mohamed Frajallahi (kasutusel ka nimekuiju Ahmed Farajallah), kelle ülesandel laev India vetesse sattus.
Siin see episood otsusest:
Ühtlasi selgub otsusest, et seesama Frajallah on kuulutatud küll tagaotsitavaks, aga teda pole leitud. Ning olukorras, kus Frajallah pole ilmunud kohtusse tunnistusi andma oma võimaliku süü või süütuse kohta, langeb kahtlus kõigile laeval olnutele.
Eestis viidatakse põhiliselt sellele, et laevakaitsjate teemal pole ajakirjanduses piisavalt selgitusi antud. Võibolla Eestis on see nii, aga välispress kubiseb kõikvõimalikest selleteemalistest artiklitest. Näiteks kirjutas juba nädal pärast sündmust, 21. oktoobril India suur päevaleht The Times Of India põhjalikult sellest, kuidas Tuticorini linna lähedal olid kohalikud mehed müünud ebaseaduslikult kütust USA päritolu laevale. Selle eest peeti viis kohalikku meest kinni salakaubaveos. Uurimine tegi kindlaks, et Seaman Guard Ohio kapten Valentin Dudnik (60-aastane Ukraina kodanik) oli ühenduses AdvanForti esindajaga Dubais ning salakütuse eest maksti mitu päeva enne selle müümist. Võimude tähelepanu äratas eelkõige see, et selline laev, mille paaki mahub 9000 liitrit kütust ja kus oli veel järel 1000 liitrit, omandas salakaubana 2000 liitrit. Indias tegeles kütuse vahendamisega ettevõtja Maria Anton Vijay, kes on samuti koos laeva meeskonnaga süüdi mõistetud.
AdvanFort on varemgi seadusega pahuksis olnud. 2011. aastal mõisteti frma USA kohtus süüdi relvade salakaubaveos.
Laevakaitsjate teemat on põhjalikult käsitlenud Briti telekanal BBC, mis muu hulgas märgib, et laevakaitsjad teenisid AdvanFortis ligi 3000 naela (ca 4000 eurot) ühes kuus. AdvanForti kodulehel veebis on kirjutatud, et firmas töötavad NATO endised spetsialistid ning firma teeb tihedat koostööd riikide valitsustega. Firma kontorid on USAs, Inglismaal ja Eestis.
d.mis välja teenisid !
t
teadja./ 19. jaanuar 2016 05:00
Neil oli v6imalus p6geneda, kuid nad ei teinud seda. Nad olid kindlad oma syytusest ja lootsid saada raha ilmaasjata vangis istumise eest.
l
Laevakapten/ 19. jaanuar 2016 02:09
Miks ma neil minna oleksin pidanud laskma? Ja ise üksipäini siin neetud Indias kinni istuma? Seltsis on ju segasem ning märksa lõbusam. Muidu istuksin siin üksi mingite arusaamatut keelt mulisevate hidude seltsis, poleks kellegagi sõnagi rääkida.
x
XXX/ 18. jaanuar 2016 22:35
Noh India vetesse sisenemises peaks ikka süüdi olema kapten,sest tema juhtis laeva.Laevakaitsjad laeva ei juhtinud ja sellepärast ei saa neid süüdistada.
a
An/ 18. jaanuar 2016 21:21
Huvitav olukord. Mida on siiani kirjutanud Eesti meedia ja rääkinud ametlikud võimud. Tuleb välja, et sisuliselt ei ole asjasse siiani süübinud mitte keegi. Hämmastavalt palju ullikesi on selle asja ümber.
Kas Indias olijatele siis asju ei selgitatud????
k
18. jaanuar 2016 22:20
s
ss/ 18. jaanuar 2016 20:45
Tegelikult tahtsid laevakaitsjad Delhisse ,,purjetada´´-et riigipoore toime panna.Seda uudistes ei raagitud.Vohh!

k
Kalmer50/ 18. jaanuar 2016 20:05
Lollid eesti orjad,käsualused.... Nende tööandjad jätsid debiilid tanki...Läxid RAHA teenima-jäid millegi eest aastatatex võlaorjusesse.
o
ojahh/ 18. jaanuar 2016 19:33
kapten samasugune töövõtja nagu turvajad,miks keegi peaks süü oma peale võtma,väga loll seisukoht
k
Kuidas? Kuidas?/ 18. jaanuar 2016 18:52
Miks on tekkinud olukord, kus kohtusaaga käib ainult Eestlaste vastu? Kuidas Britid ja teised on ammu kodus? India seaduste rikkumine oli ju kõigil 34. laevakaitsjal ühesugune?
t
Teised on ammu kodus seepärast,/ 18. jaanuar 2016 19:17
et teistel ei ole ees presidendivalimisi.See "vabastamine"tuleb ikka ju kokku ka sobitada,uskuge mind.
k
kukeke/ 18. jaanuar 2016 20:09
Mida sa ajad? Kõik 35 mõisteti vangi. See, et Eesti meedia oma pealkirjades vaid eestlasi rõhutab on omaette ooper. Välismaa meedia räägib kõigist 35-st:
http://timesofindia.indiatimes.com/india/US-anti-piracy-vessel-MV-Seaman-Guard-Ohio-crew-members-sen...
m
18. jaanuar 2016 21:28
Mida ajad lolli juttu, kus need teised sul kodus on.
n
nii ja naa, rohkem naa/ 18. jaanuar 2016 18:20
ah et siis polnudki ainult laevakaitsjad. hoopis relvakaubitsejad olid eestlased. tubli on. samas, kapten ju vastutab ainuisikuliselt selle eest kuhu laev soidab. seega, tema on syydi selles, et laev rikkus merepiiri. tavaline mats ei saanud selle yle ju otsustada
I
!/ 18. jaanuar 2016 18:38
Ilmselt pidilaeval toimuma mäss, kui meeskond võttis kapteni korraldusi ja käske eirates omavoliliselt kursi Indiasse.
m
18. jaanuar 2016 23:12
Mässu eest laeval puuakse raa külge, kui said vangimajja, siis läks ju hästi. Elunatuke on alles ja ehk saab kunagi kojugi.
t
to 23:12/ 19. jaanuar 2016 02:05
Poodi kusagil XVIII ja isegi veel XIX saj algulgi. Aga XXI enam mitte. Nagu näiteks tabatud piraategi. Näiteks mõne aasta eest, Somaali piraatide õitseajal püüdis mingi sealsetes vetes patrulliv prantslaste sõjalaev ühe piraadialuse kinni. Võttis piraadid pardale ja ei osanud enam nendega mitte midagi edasi teha. Puudusid instruktsioonid! Edasi järgnes kapteni improvisatsioon ning prantslaslik külalislahkus. Piraatidel söödeti kõhud kõvasti täis. Viidi duši alla ja pesti kenasti puhtaks. Laevaarst vaatas nad läbi, tegi neile täitõrjet, ravitses nende kärnasid ja sügelisi. Laoruumist anti neile uued puhtad riided selga ja saapad jalga. Pandi puhkama. Aga mida edasi teha? Kapten sõidutas nad lihtsalt Somaalia randa, pani ilusasti maale. Pestud, tohterdatud ja puhastes riietes, saapad jalas. Ning lubas neil nelja tuule poole minna.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee