Foto: Teet Malsroos
Karoliina Vasli 18. jaanuar 2016 10:20
Eurosaadik Urmas Paet ja teised reisijad pidid täna hommikul poolteist tundi ootama, et Nordic Aviationi lennuk viimaks õhku tõuseks. 

"Tervitused NAG-Adriale reisijatelt, kes on praeguseks 1 tund ja 35 minutit oodanud lennukis TLL-BRU lennuki väljalendu," säutsus Paet hommikul Twitteris. Lennufirma kõneisik Liis Veersalu selgitab Õhtulehele, et 7.05 lend Brüsselisse tõusis õhku kell 8.33.

"Hilinemise tingis ühe anduri märguanne, mistõttu soovis lennuki kapten konsulteerida tehnikuga, kes kohale kutsuti. Lisaks oli pärast tehniku heakskiitu vaja teostada de-icing protseduur, mis teostatakse külma ilma ja lumesaju korral," märkis ta. "Tegu on jäätõrjega, et õhkutõus oleks ohutu ja aerodünaamika mõjutatud ei saaks. Vajadusel eemaldatakse lennukilt esmalt jää ning juhul, kui õhku tõusmise ajal peaks sadama lund nagu täna, peab lennukit kaitsma ka uue jää või lumega kattumise eest. Seda kõike tuleb teha vahetult enne väljalendu, kui reisijad juba pardal, sest kaitsekiht püsib lennukil väga napi piiratud aja."

Nordic Aviation on hilinenud või ärajäänud lendude poolest juba kurikuulus. Näiteks 5. jaanuaril hilinesid Nordic Aviation Groupile teenust pakkuva Adria Airwaysi kaks lendu, kuna ühel lennukil ei töötanud ekraan ja teine õhusõiduk ei pidanud pakasele vastu.