Eesti uudised

ELUPÕLINE TALUMEES: "Maaelul ei ole tulevikku. Minagi mõlgutan linnamõtteid…"

Kristiina Tilk, 29. detsember 2015, 06:00

89 KOMMENTAARI

m
m50/ 30. detsember 2015, 19:49
Oh tule noor ja tugev mees , vaata ringi veski sees. Tulen sulaseks kui perenaine on miss Euroopa.
m
Maali/ 30. detsember 2015, 10:56
jutt jumala õige - tahad pisut lihtsamalt, aga kes ei tahaks, oma elu elada, hoia sinna kus rohkem rahvast. agraarühiskond asendub pikkamisi industriaalsemaga, masinad aitavad üha enam, targad masinad veelgi enam ja maaharijaid ei ole igapäevase leiva lauale toomiseks enam nii palju vaja. sestap on maalt linna juba aastakümneid kolitud. nüüd on lisandunud jutt tõmbekeskustest, kuhu liigutakse ikka ja jälle parema elu otsingul. paraku ei pruugi need avatud maailma tingimustes asuda vaid Eestimaal. Maalt linna, väikesest linnast suuremasse - ikka sinna, kus tundub parem kasvukoht sinu järeltulevale põlvele.
p
Paistab/ 29. detsember 2015, 17:10
et selle eesti kapitalismi ajal ongi riigijuhtide sihid seatud nii, et vähem võimekad inimesed, kes vene ajal said normaalselt hakkama, peavad nüüd välja surema. Samuti kannatavad ka need, kes on küll võimekad aga püüavad ausalt elada. Selline elukorraldus ei ole aga jätkusuutlik ja lõpeb jälle mingi revolutsiooniga.
a
29. detsember 2015, 19:34
l
Lorupid ei jõua kaugele!/ 29. detsember 2015, 21:56
Ei lorupid saanud ka Vene ajal hakkama, ikka seesama jutt, et teeks, kohe nii kangesti tahaks teha aga ei saa, põle seda ega toda, piab vett tassima, et aega põle kaevu pumpagi orgunnida ja mis vabandusi kõik kuulda võib. On muidugi erandeid, kõiki ei saa just lorupiteks ka pidada kes tänapäeval veel kaevust käsitsi vett vinnavad või pumpavad aga üldjuhul peab ikka paika küll, et on lorupid ja lorupitena elanud-olnud. On andestatav kui laiskus vahel periooditi välja lööb - ega elu ka selleks pole mõtet elada, et pidevalt tuli takus oleks, vahel tuleb istuda ja linnulaulu kuulata, raamatuid lugeda ja mis veel.
vesi sai "sisse toodud" juba sügaval Vene ajal. Olid miskid pumbad "Kama" - targem oli teine tagavaraks hoida sest kippusid varsti üles ütlema aga mõned jäid aastateks pidama. Survet andsid küll, et maja ja saun ära varustada ja sissesäädmiseks polnd erilist tarkust vaja, maamehe mõistusest jagus. Tänaseks on siin suhteliselt metsakolkas elamu renoveeritud, ikka tasapisi, et põle arugi saanud kust see raha tulnud on. Penss pisike, nagu see on aga eks tuleb teha ja "vaadata" et kui "kuidagi enam ei saa, siis kuidagi ikke saab" Vesiklosett ja puha, "nagu linnas" kohe või nii.
Ma mäletan noormehepõlvest üht seika mis pani "elu ja tegemiste üle järele mõtlema" Talvel sai igavene pinu kütet tehtud, "kahemeetrised" taliteega koju veetud ja seal need kevadeni seisid, et "nendega aega on" aprillis paras toimetada, et "enne kevadtöid" Naabrimehel, vanal mehel oli õues umbes samas suurusjärgus puuhunnik - saagis neid vibusaega ikka "siia-sinna-siia-sinna" Alti kui mööda läksin andsin jõudu ja muigasin omaette, et mis sa vanamees tühja vaeva näed, tänapäeval mootorsaed ja puulõhkujad. (viimased olid üldjuhul ise tehtud) Ja vaadake mis sest sai - sel vanamehel olid puud kevadtööde alguseks riidas kui mina alles maikuu lõpus oma sae ja puulõhkuja käima sain. Siit võtsin "moraalset õppust" Tööga kiiret pole küll kuhugi aga tee pidevalt ja pärast imestad isegi, et "millal küll ma sellega valmis olen saanud" Nii ongi, lorupi mentaliteediga ei jõua kaugele, et "teeks, aga . . ."
p
Pole vaja ilkuda/ 29. detsember 2015, 16:33
selle 10 ämbri vee ja samuti ka inimese vanuse üle. Kui elad maal oma esivanemate talus, on sealt raske lahkuda. Kui oled töötu ja elad või oma vana emakese pensionist, siis püüa seal talus midagi ehitada või endale hambad suhu lasta panna. Hea, kui kõhu täis saab, vajalikud ravimid ja riidehilbu selga. Kui sa polnud kolhooside laialimineku ajal esimees, peamehaanik vms kõrgem asjamees, siis polnud sul ka võimalust endale tehnikat krabada, millega praegu nii mõnigi nn suurtalunik endale jalad alla sai. Tavakolhoosnikule ei jagunud midagi. Millega siis harida oma esivanemate maid- labida ja kahe käega või? Hea on targutada, kui ise sellises olukorras ei ole. Ja see kapsa- kartuli kasvatamine-turustamine? Tean peresid, kes sellega endal hinge sees hoiavad, aga mis sandisendi eest nad neid müüvad? Kauplustesse andes paneb kauplus sellise % otsa, et tavainimene seda kartulit ostma ei kipu. Kaubaks läheb odavam poola kartul. Tehke seepi, tehke seda ja teist. Hea öelda. Kuhu sedagi turustada? Vaadake laatu, kui palju on kaunist ja toredat omaloomingut- kui palju seda ostetakse. Meie austet valitsus on kõik kohaliku kauba turustamise oma toredate seaduste ja igasuguste trikkidega nii ära nullinud, et ei tasu enam maainimesel maad künda, tera külvata, saaki oodata- sest see lihtsalt ei tasu end ära. Elad jah ära kuidagi, aga see on ka kõik. Kas Toompea härrased-isandad pintsaklipslased üldse teavad, kui palju on Eestimaal selliseid Jürisid? Ja see on veel üks päris hästi toimetulev Jüri, kes otsib võimalusi, kuidas oma elujärge natukenegi parandada. Jõudu Jüri- ära kaota oma positiivset meelt! Usu ja looda imedesse! Loota saab siin Eestimaal vaid iseendale iseendasse uskudes.
k
kolm karu/ 29. detsember 2015, 15:18
Just maaelu on tegelikult see, mis viimasena hääbub. Me ise lihtsalt millegipärast ei taha sellest aru saada. Muidugi, raske on, sest pole kõigil oma kaupa kuhugi turustada. Aga kui inimesed ise eelistaks importkaubale rohkem kodumaist, siis saaks otsa lahti tehtud ja ka hinnad poleks siis enam nii kõrged. Ise eelistan igal võimalikul juhul kohalikku toidukaupa.
s
29. detsember 2015, 13:32
see mees 48 ? Ei usu , lihtsalt ei usu !
t
Tige/ 29. detsember 2015, 12:58
Maal elavatel inimestel on pahameel täielikult õigustatud, pikad kasvuhooned ja kartulivaod ei päästa sind mitte vaesusest, kui oma kaupa turustada peaaegu pole võimalik. Toetuste saamiseks peab sõnaotseses mõttes nahast välja pugema! Pole see maaelu edendamine midagi nii lihtne, eriti kui riik sulle igast ilmakaarest kaikaid kodaratesse loobib! Kõik, kes katlale vähegi lähemal, õngitsevad viimase kui sendi enda taskusse, kuigi teatakse, mis olukorras inimesed maal elavad! Ei hooli riik oma rahvast, ei maal ega linnas, kel on õnnestunud oma elu paika panna, need elavad, aga kõigile ei jätku seda vedamist!
k
Kus maal sa elad?/ 29. detsember 2015, 13:05
Kõik mida viitsin maha panna ja üles võtta ostetakse käest ära, olen viimase kolmekümne aasta jooksul kasvatanud vahelduva eduga nii pulle, sigu, kanu, maasikaid, kartuleid, kurke, herneid jne jne ja kõik on ära ostetud!
Lihtsalt Nõukogude poliitökonoomia ei kehti enam, ise pead oma kaupa pakkuma ja kui kaup on kvaliteetne on turg tänulik. Pole ju raske?
k
kasvata jah/ 29. detsember 2015, 13:14
Tullakse öösel ja korjatakse kõik põllult, lisaks sisenetakse majja, pekstakse läbi ja võetakse ka raha, politsei ei tee midagi, puuduvat ressurss, vaja põõsas passida ja sajakesi 10 lõhnadega juhti kinni püüda.
o
29. detsember 2015, 13:19
On ju öeldud, et igale poole ei jätku seda vedamist! Paljudel jääb kvaliteetne kaup riknema või lihtsalt antakse niisama ära, ei ole see elu nii roosiline, et kõigil sujub tõrgeteta!
i
ikka Eestimaal elan/ 29. detsember 2015, 13:22
mina saan ka oma 5 kapsapead ja koti kartuleid müüdud, aga sellest ei ela, rohkemaks ei ole maad ja võimalusi, kui lüüa turustuskulud kokku, tuleb hädavaevu ots otsaga kokku, kasumit ei saa. Elan suuremast asustatud punktist 25 km kaugusel, külarahvas kasvatab ise kõike, tahad midagi müüa, sõida linna. Küla vaikses kohas, suurt magistraali ka läbi ei lähe, et teeäärest ostetaks.
t
tean sinusuguseid/ 29. detsember 2015, 19:35
Turusolkijad ja kehkenpüksid olete!
t
tean sinusuguseid/ 29. detsember 2015, 19:37
turusolkijad ja kehkenpüksid olete!
Ise elad ja toodad töövõimetuspensionitest ja rabad mitmel töökohal, sest muidu sa ei jõuaks kasvatada...
s
siit see algab/ 29. detsember 2015, 12:37
"kui tehakse hea pakkumine""......keegi peab pakkuma, tegema, ütlema ja kutsuma. väga väga paljud linnaelanikud tahavad osta põllusaadusi just otse põllupidaja käest otse. aga ei saa. ei saa, sest maainimene ei viitsi kasvatada. siin eespool ka keegi halas, et "keegi tema kaale ei taha". see on jamajutt. sõitsime perega möödunud suvel ja sügisel võiks öelda Eesti läbi. ja nägime ja kogesime väga erinevat Eestit. ilusad kodud ja energilised aktiivsed inimesed. samas sellised, kes midagi ei tee, kiruvad ja vinguvad. ei ole tal vett sees ega väljas. noored inimesed. maa on käes, aga kõik on räämas ja harimata. kui mitmest setmest kohast tahtsime sügisel osta just "kaale" ja kartulit, ikka suuremas koguses. ei saanud. tühjalt me muidugi tagasi ei tulnud, kohtasime tööinimesi ikka ka. no ühesõnaga - kes tahab, see saab hakkama, kes on loodud hädaldama ja vinguma, see tõesti vajub koos oma elamisega . saage ükskord aru, keegi teine ei tule ega ütle mis on vaja teha ega anna rahapatakat selle tegemiseks. igasugused rumalad kärpe-reformarid on tüüpilised totud - hea elu jaoks on poliitikud! nemad vastutagu, et sina oled patoloogiline laiskvorst?
s
Sealt see algab/ 29. detsember 2015, 13:08
"kaale"? Ja kartulit, Kartulit, lit? Kaalikaid ja kartuleid. Ainsus, kartulit,ühte ainsat kartulit.Kaale,kaali ,kaali,kaali ? Kaalikas kaalikaid? Kaale.?Kartul,kartulit,kartuleid?Haridus,hariduse ,haridust?haritust. Seda põmmpead ei tea mis haridusega mis rahvusest.Annab ikka mõelda küll.
k
kuule filoloog/ 29. detsember 2015, 13:17
kas maainimene saab sellest rikkamaks, et kaali asemel kaalikas kirjutab. Tegelikult on see lause kartulit ja kaali tuntud laulust, aga mis sul selle teadmisega peale hakata, haridus ajab üle
k
kalevipoeg/ 29. detsember 2015, 13:52
kaali (soome k. ) = kapsas (eesti k. )
n
näks-näks/ 29. detsember 2015, 19:39
oh sind, tähenärija!
Aga mõelda sa ei oska...
v
viimane aeg / 30. detsember 2015, 00:14
sul, ullikesel, mõtlema hakata. mis sa kaagutad? enne mune ja siis kaaguta ehk enne loe ja siis ütle midagi. sinusugusest tolast on tegelikult kahju. kas sa jutumärke nägid? tõeline loll.
n
no ja siis/ 30. detsember 2015, 10:31
eestis on palju murdeid ja kaali on täiesti murdepärane nagu ka saarlaste leiges e. kaalikas.
n
nojah/ 29. detsember 2015, 13:16
kõik kasvab ju ise ja oled nõus ka õiglast hinda maksma? Tüüpiline linnamehe arvamine.
k
k/ 29. detsember 2015, 19:59
See, et üks linnamees korra aastas külast läbi juhtub sõitma ja paar kilo kartuleid ostma, küll kedagi ei päästa või innusta nüüd hullult kevadel maha panema asju. Ja üleüldse on hinnad nii madalad, et hakata kuskile kümnete kilomeetrite taha vedama - see lihtsalt ei tasu ära, need kogused, mida tellitakse, pole lihtsalt nii suured.
h
hunt/ 30. detsember 2015, 13:15
Selleks et midagi toota on vaja ka kapitali.Õhust ei tooda sa midagi.

h
Huvitav teada!/ 29. detsember 2015, 12:20
Praegu toimub organiseeritud genotsiid, eestlaste, kui rahvuse täielikuks hävitamiseks. Seda mida eelkäijatest vene kommunistid teha ei suutnud, püüavad nüüd Lääne- Euroopa kultuurmarksistid lõpule viia. Ja nagu mullu ja muistegi püütakse ka nüüd hävitada eelkõige Eesti maaelu, Eesti külakogukonda. Ja võttedki on kõik praktiliselt samad, mis 1940.-ndatel. Aga vaata mina tahaks teada, mida tehakse nende, viimaste, vastupanu osutavate talunikega, kes pole nõus oma varasid eurokolhoosidele müüma ja oma maadelt välja kolima? Vanasti saadeti neid kohe Siberisse või lasti maha. Kuhu nüüd neid on kavas ka saata? Kas Teravmägedele, Gröönimaale või siis on kavas kasutada vanu Inglismaa ja Prantsusmaa väljasaatmise-vanglilaagrite kohti Norfolkil, Guajaanas, Uus-Kaledoonias ja mujal?
m
29. detsember 2015, 19:31
mis sa teisi sõimad, kui oma lõustad viltu ees - kui see reffiporr siin meid hävitab ?
eurotoetused on siin madalaimad - miks reffid ei maksa ei nõua meile solidaarselt samu toetusi, nagu saksa blondiin oma meeste ihaluses nüüd teistelt ka nende rahuldamist nõuab, kui ise ei tahagi nii palju
z
ziidiuss/ 29. detsember 2015, 12:11
Eestist saab linnriik. Maa Harju ümbert tuleb ümberkaudsetele riikidele anda.Otsad kokku ja eestlased allavett, vaikselt enam ei saa,nüüd juba kolinal.
e
ei ole nutt ja hala/ 29. detsember 2015, 11:54
olen vaadanud aastaid maaelu saateid ja ikka imestan, küll meil on maal tore elada, keedad aga seepi , teed küünlaid ja kood kangast ja räägid kui hästi maal ära elab. Tegelik elu käib ikka teist rada, palju seda seepi ja küünlaid ikka ostetakse, et pere saaks normaalselt ära elad. Enamik maainimesi tuleb ikka vaevu toime, tööd ei ole ja ega kodumaist juurikat ka eriti kusagil müüa ei saa, suured poeketid võtavad suurtootjatelt oma kauba. Oleme aastaid püüdnud oma perest ülejäävat turustada, teinud ise hapukapsast, üritanud toorelt müüa.Niikaua kui keskuses oli pood ja söökla ja kool, sai veel midagi maha müüa, nüüd ei taha minu kapsast- kaali keegi.Jah, ise oleme söönud, aga raha on ka vaja kõige hädapärasemaks, kasvõi elektri eest maksmiseks.Keegi peab perest ikka palgatööl käima, et maal ära elaks.
e
Ei midagi isiklikku/ 29. detsember 2015, 11:46
aga see 48 aastane mees näeb välja kui 65...kuuekümne kg-liitri veetassimisega kiidelda...no ma ei tea-talumees!?? Õige talumehe rasket elu pole ta nüüd küll omal nahal tundnud!!
s
sa Guanita,/ 29. detsember 2015, 11:42
selle asemel et siin oma lollust demonstreerida, võta raamat kätte ja hari end natukenegi.
m
Maamees/ 29. detsember 2015, 11:41
See Jorss on ikka äpu. Kuus pange vett on palju! Nähtavasti elad oma ema pensionist ja mängid lolli. Ise olen 66 aastat vana ja elan maal. Kuna maad on vähe siis pean pisut lambaid. Põhikari on 20 pead. Peale selle kanad ja mesilased. Tööd on, igavust ei ole ja talvel viin lammastele iga päev 80 liitrit vett, neli kahekümmnest ämbrit. Heinad muidugi ka ja kanadele kassidele söök. Varsti algab poegimiste aeg siis peab rohkem laudas olema. Majas on mul muidugi vesi, dušš ja muud mugavused. Tegevusest saan rahulduse ja pisikese pensioni lisa. Naine on vähe hädisema tervisega aga toas saab hakkama. Elu on ilus, õnn pole ju rahas.
Õ
!/ 29. detsember 2015, 12:02
Õnn pole rahas, kuid päris ilma rahata seda õnne kah ei ole ega tule. Eriti kui pole seda pisikest pensionitki.
m
mutt/ 29. detsember 2015, 11:38
Kalle-Kusta ostis laadalt valge hobuse.....!
k
ka maainimene, kuid ex pealinlane/ 29. detsember 2015, 11:13
jah, kõik elamiseks vajalikud teenused on kaugel (pood, arst,raamk. jne.), aga eluilmas ei läheks ma enam linna elama, tuleb leida omale mingi meeldiv tegevus, niisama molutada on mõttetu, elu niigi lühike.

m
maal/ 29. detsember 2015, 10:35
meie regionaalministrite töö tagajärg,pigem vegeteerimise tagajärg,,
g
Guanita/ 29. detsember 2015, 10:23
niiiiii nõme mees, vana ja hiusteta ja vana maja kaa.ja üks joodik oli kaa sängis ja
K
!/ 29. detsember 2015, 12:00
Kas mitte Huanita Banana?
j
Jüri on väga tubli mees, kui otsustas selles saates osaleda/ 29. detsember 2015, 10:17
Ja oskusi sellel mehel on.
Soovin Jürile õnne, küll siis tuleb ka edu.
a
Arvan,et/ 29. detsember 2015, 10:15
et Jüril puudub naine, kes ta elule mõtte annaks ja elu hoopis kiiremini käima paneks. eeasti meestega juhtub tihti nii, et on üksi ja kui veel ema ka hooldada, siis üksindusest muutuvad apaatseteks ja käega löövateks. Ta veel kasutamiskõlbulik mees, vast laiab kedagi, kes talle tuule alla teeks.
v
vastupidi/ 29. detsember 2015, 13:21
Üksi olev mees on tegus, kuna pole kellelegi teisele loota, kui endale, naine võtab kohe tuhvli alla ja siis kaob ka elurõõm.
n
naine/ 29. detsember 2015, 20:00
ei taha üldse meest tuhvli alla panna, vaid et mees oleks ikka MEES oma naisele, perele.
Millegipärast tahavad mehed ise sinna sussialla pugeda ja seal vaikselt nahistada, ei muret, kohustusi, vastutust... ja siis karjuda, et on jõle eit mul!
m
minister/ 29. detsember 2015, 10:08
piltide järgi on kellegi hooldaja ehk ei saa sellepärast kella 6´kuni 20 neni kaugemalt tööl käia
j
Juhan/ 29. detsember 2015, 09:52
Elad linnas vöi maal,köik on endast kinni.Kui elada ei oska,ei saa sa kusagil hakkama.Maal saab väga hästi ära elada .need,kes virisevad,teevad seda ka linnas ja palju hullemal moel,kuid vaadaku peeglisse.
u
uskumatu/ 29. detsember 2015, 10:00
SINA JUHAN EI TEA VIST MAAINIMESTE ELUST-OLUST SITTAGI ,ET SIIN SÕNA VÕTAD JA PLÄÄGUTAD.
u
uskumatu/ 29. detsember 2015, 10:07
SINA JUHANIKENE EI TEA MAAINIMESE ELUST IKKA TUHKAGI,ET SIIN NIISAMA TÜHJAJUTTUNAJAD JA TARGUTAD.
Ü
!/ 29. detsember 2015, 10:55
Üigus, pole siin miskit viriseda! Need, kes netitrollina lisa teenivad elavad igal pool ära, olgu maal või linnas.
j
jaan/ 29. detsember 2015, 15:14
n
noh/ 29. detsember 2015, 09:51
Ei tea, olen ma halvas nimekirja või miks minu kommentaar ei ilmunud?
K
?????/ 29. detsember 2015, 09:49
Kuidas meil kunagi siin omal ajal lauldigi, et:
Oo, Eestimaa, oo sünnimaa!
Kuni su küla veel elab, elad sina ka!
Aga kuidas on asjad praegu? Külale lüüakse hingekalla, küla suretatakse välja. Kes läheb ära linna, kes hoopiski väljamaale, mis saab edasi? Edasi tuleks laulda pigem siis sedasi, et:
Maa tuleb täita lastega
ja täita pagulastega!
Sest loodus teatavasti tühja kohta ei salli. Maa täitub igasuguste neegrite ja araablastest turbanipeade ja burkakandjatega. Vahest see ehk ongi kõrgeimal tasandil vastu võetud ümberasustuse programm? Eestlased läände odavaks tööjõuks, tühjaks jäänud maa aga reservuaariks, kuhu Euroopast igasugune must ülejääk suunata. Elasime Läänemere kaldal üle 5000 aasta, oleme olnud paikseim ja põliseim, kui ükski teine Euroopa rahvas, nüüd aga, nagu näib, assimileerume võõrsil. Ning siinsel Maarjamaal laiub ehk kunagi hoopiski tõmmunahaliste islamiemiraat. See millega ei saanud omal ajal hakkama Moskva (rahvuskultuuride likvideerimine ning homo sovieticuse loomine utoopiline programm), sellega näib pigem hoopiski Brüssel toime tulevat. Aga erinevalt NLKP KK gerontidest koosnenud Poliitbüroost on Brüsselis ju ka hoopis nooremad, haritumad ja arukamad tegelased koos.
s
süsimust iroonia/ 29. detsember 2015, 10:12
Selle pärast pole nüüd küll suurt mõtet muretseda - igasugused mustad panevad maalt eriti suure kiirusega minema, palju kiiremini kui maamehed.
Aga Tallinna ja Tartu mõned piirkonnad riskivad nende "migrantide" pärast küll valgele elamiskõlbmatuks muutuda.
x
xo/ 29. detsember 2015, 10:16
Turbani- ja burkakandjad maale ei tule, siin peab tööd tegema. Omal ajal vältisid maaelu ka idamigrandid. Just selsamal põhjusel. Vurlede "mõtteterad" maaelu kohta on päris mööda, pole nad seda näinud ega kogenud.
t
to xo/ 29. detsember 2015, 10:32
Miks mitte, kui ainult piisavalt hästi hästi makstaks? Et kui neljaliikmelisele perele antakse ikka 87 ruutmeetrit ja 3300 - 3600 eluasemekulusid eurot kuus. Pluss igasugused muud toetused Siis võib selliste rahadega ka maal ära elada. Siis elaksin minagi seal kui milinkaja. Jääks isegi mingi arv kohalikke eestlasi. Pagulasi teenindama. Ning koduabilisteks.

h
Huvitav teema/ 29. detsember 2015, 09:46
Kui maal hakkama ei saa, siis linnas ootavad pudrumäed ja piimajõed? Selle hakkamasaamise või täpsemalt mittesaamise taga on selge laiskus. Ja saamatus. Sellisel äpul on linnas ju veel hullem....
I
!/ 29. detsember 2015, 09:55
Ilmselt "teoreetikust" linnainimese targutused. Oled sa kunagi maal elanud, suvitamine muidugi välja arvatud?
Maal lihtsalt ei ole tööd! Erinevalt Lätist ja Leedust toetatakse meil vaid suurtootmist. Keskmised ja väiketalud suretatakse lihtsalt välja. Ja arvestades töökohtade vähesust maal üle miinimumi siin ei teeni. Linna tööle käia saab vaid linna lähiümbrusest, sest transpordikulud neelavad muidu kogu vähese teenitu. Sest ega linnaski palgad laes ei ole.
n
noh/ 29. detsember 2015, 09:44
Ma ei kujuta ette,et maal midagi teha pole ja mingi 10l ämber käiks mehele üle jõu. Mina olen juba vana penskar/ naine/, lapsest saati teinud maal rasket tööd. Kaev oli rõngastega, sealt tuli vett välja tõmmata ja loomadele ka viia. 5-6 ämbrit mehele? No minul tuli mitu korda rohkem seda vett viia, eriti talvel. Maja oli vaja aidata korda teha ja puhtana hoida, see oli reegel. Aiamaast ma ei räägigi, põllud lisaks. Jah, nüüd on tervis läbi aga ma ei kurda, sest see aeg oli vähemalt ilus, oli tööd, oli ka leib, liha laual. Linnas tööl käimiseks kulus tund sõitu. Pilet oli loomulikult odav aga sellist aega, et midagi teha pole, seda küll ei ole olnud. Tee oma elamine korda, pilli võid siis mängida.
M
!/ 29. detsember 2015, 10:00
Muidugi võid kaevust vett vinnata ja peenramaid kaevata ja maja kõpitseda (aga mis maksavad näiteks ehitumaterjalid?). Aga mis see siis seda raha sisse toob, kui kusagilt palka ei saa? Toiduks, riieteks, ravimiteks, hügieenivahenditeks, laste koolitamiseks, bensiiniks ja elektriks. Mille eest neid tasud?
m
MIs maksab aga iga päev pudel viina?/ 29. detsember 2015, 13:02
Istun toas, sügan mune, loen Kesknädalat ja karjun iga hommikul et Laar lasi põllumajanduse põhja ja Ansip on ka süüdi! Kui saab veel ema pensionist pudeli raha siis on elu lill!
p
pühavaim/ 29. detsember 2015, 09:41
6 ämbritäit vett- raske töö???
Hädine jääb igal pool hädiseks.
r
raivo/ 29. detsember 2015, 09:40
kedagi ei saa hukka mõista.mis kellelegi sobib.
j
jajah/ 29. detsember 2015, 09:31
sellisel "talumehel" kellel käed nii peest välja kasvavad et pole omale võimeline isegi kodust veevärki teha?Ja põline ka veel?
j
jajah/ 29. detsember 2015, 11:51
sa ikka tead kui ränk ja raha maksev töö see on ega ainult sisse vaid välja peab see vesi ka minema. jobu.
v
veevärki?/ 29. detsember 2015, 13:27
Mu ämmal on maapinnal paepinnas nii lähedal, et mingit veevärki seal ei raja, aga lollikestel hea kraaksuda.
e
et lähen linna/ 29. detsember 2015, 09:16
ja saan äkki mingi tööotsa ja maksan palga linnaelu(elamise) peale ära. siis jään äkki tööta ja olen üldse kodutu.. no ei tea. endale tundub maal elamine kindlam.
s
sens...../ 29. detsember 2015, 09:13
selliseks ongi reformarid Eesti elu teinud maal hävitatakse kõik mis võimalik ja parseldatakse maha,ise ainult hõiskavad ja kiitlevad millega jälle hakkama saadi.Maha selline pulstivalitsus laske ka maal inimestel elada.
m
maga kaineks!/ 29. detsember 2015, 09:33
Millised reformarid sul maal midagi maha saavad parseldada? Mul hulk koolivendi, kes ka ühismajandite lagunemise ajal oma põllumajandusettevõtted tegid. Nüüdseks neist ainult kaks põllule jäänud, ülejäänud on kõik ise oma firmad maha müünud. Kui küsisin miks te maha müüsite mitte ei rentinud välja siis vastus on üks- pakuti head hinda! Mitte reformarites pole asi vaid selles et kui need mehed koolis tarkust omandasid oli ainuke majandusdistsipliin poliitökonoomika, mis näitas kui hea on Nõukogudemaal elada.
r
rentinud välja?/ 29. detsember 2015, 13:30
Huvitav, miks vanad laudad maal lagunevad, kui neid rentijaid oleks? Kas euronõuded on täidetud, mitu kraanikaussi veega jne.?
n
29. detsember 2015, 15:30
need koolivennad on sul kindlasti mingid insenerid või direktorid või kolhoosi esimehed igatahes sulid.
m
29. detsember 2015, 19:52
miks uued kallid kosmosetehnoloogiaga eurolaudad pankrotti lähevad ? miks sigu massiliselt mõrvatakse igal pool, on nad haiged v terved, miks, miks, miks - kuna idikad on end riigi etteotsa ise pannud ja elagu vabalangemine.
v
vastan/ 29. detsember 2015, 20:25
ei ole ainult reformarites asi, asi on kogu meie valitsuses. Üks mahaparseldamine käib kogu aeg. Ja need koolivennad, kes ühismajandite lagunemise ajal oma firma kolhoosidest lihtsalt niisama erastatud- ärandatud varaga tegid, müüsid selle tehnika muidugi maha, sest oli hea raha tegemise võimalus. Need ühistud, mis tegutsema jäid ning nii palju OMA rahakoti täitmisele ei mõelnud, tegutsevad praegugi maal edasi ja annavad kohalikule inimesele tööd. Müts maha selliste ees.
v
Veiko Rämmel/ 29. detsember 2015, 09:11
Kõik on loogiline, sest reformikommunistid koos punaste sotsidega ja isamaa reeturite liiduga teevad Eesti maaelu hävitamiseks kõik. Rahvas aga vaatab pealt ning määgib haledalt ainult nagu tapale viidav lambakari, ikka määää, määää......
k
Kilekott/ 29. detsember 2015, 11:01
Maaelu arendamise on poliitikud unustanud, sest kannuste teenimine pankadele võtab kogu nende aja.

h
hehh/ 29. detsember 2015, 09:04
Tööd ei ole? Ja linnas on see õige koht kus näljapalga eest orjad ennast haigeks, vot siis on õnn ja rõõm!?
Krt, asjalik mees saab igal pool hakkama ja vabadus on igal juhul parem kui miinimumpalgaga orjatöö.
v
29. detsember 2015, 19:55
vabadus on vaid tugevate privileeg, nõtradele on see traagika.
n
Naine Viljandist./ 29. detsember 2015, 08:40
Tere,ma kõigepealt vabandan,et kellelgi mitte solvuda.Jüri 48,ja,nägin ka seda kokasaadet.Mina mõtlesin 78, tähendab minu mehest 13 aastat noorem kes järgmisel aastal läheb pensionile.Minu mees on bussijuht ja noored tibid ajavad teist taga pensionile minevat meest.Ei,lahku ma ikkagi ei lähe,olen uhke oma mehe üle.See Jüri on tõesti minu mehele nagu isa.Head päeva,vast ikka keegi ei solvunud.Ah-jaa,jäi ütlemata miks mees remonti ei tee elab nagu laudas.Õudne.
h
hm/ 29. detsember 2015, 09:29
küll sul ikka tore mees siis...
aga ise?
ei mingit eneseväärikust, ori...
m
Mitte Viljandi naine hm ile09:29./ 29. detsember 2015, 14:54
Naine ongi mehe ja laste ori.Ennem ori olla kuid sellist meest ka küll enda kõrvale ei tahaks.
h
hm/ 29. detsember 2015, 19:56
aga ole naine- inimene, ära ole ori!
Uhkeldada sellega, et tibid ajavad penskarit( mingit bussijuhti veel) taga, on pehmelt öeldes totter.
h
hm ile/ 29. detsember 2015, 20:30
lollakas loe ikka kellega tegemist debiil.Pole ju viljandi naine,lammas.
j
29. detsember 2015, 08:28
t
tark mees/ 29. detsember 2015, 08:08
Inimesed olge mõistlikud!
vaadake kuidas elavad noored. Nad ei tööta,aga elavad ära. Pettus ja narkots elatavad nad ära. Talupidamine lõpetage ära kui teil veel ajusid on,edasine maaga mässamine on enda petmine.
s
29. detsember 2015, 19:48
sa imbetsill mine ravile, ehk läheb veidi paremaks.
k
29. detsember 2015, 08:04
kannata natukene veel, varsti oleme viie rikkama euroriigi hulgas
n
Naabri tuttav/ 29. detsember 2015, 08:03
Jüril on voodihaige ema, keda ei saa terveks päevaks üksi jätta. Maalt tööle linna tööle käimine on sellest külast suhteliselt vōimatu, bussipeatus 15 km kaugusel. Jüri valikud on väga piiratud. Ka linnas on pidevalt hooldamist nõudva emaga väga raske tööl käia.
t
tuttava tuttav/ 29. detsember 2015, 10:39
ja kuhu hooldekodud kadunud on?
t
tuttava naabri uttav/ 29. detsember 2015, 11:02
Jah, hooldekodud on, 20 eurot ööpäev. Palju on keskmine pension? Ja Jüri palk? Kaeme siit vene poole ülalt alla. Sääl jääb 15% pensionist kätte, riik maksab vahe kinni. Meie riigikogulased irvitavad ja kuluhüvitavad.
l
29. detsember 2015, 19:59
lihtsalt, ei tea, kuidas ja kas - koopereeruda , võtta teisis voodihaigeid veel hoolldada ja siis saaks raha rohkem ?
e
elu mõte/ 29. detsember 2015, 07:46
Kui ise pole oma elule mõtet ja eesmärki leidnud, siis toimub samasugune vegeteerimine asukohast sõltumata - ka linnas.
k
Kärpe-reformar/ 29. detsember 2015, 07:38
See, et elu oleks erinevates kohtades elamisväärne, on ju poliitikute töö ja vastutus!

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee