Eesti uudised

Veeriku kool on digipöördes, aga ei taha muutuda digipööraseks (3)

Kristjan Roos, kristjan.roos@linnaleht.ee, 10. detsember 2015, 16:29
Tartu Veeriku kooli neljast õpetajast, koolijuhist ja haridustehnoloogist koosnev võidukas tiim. Pildil Karin Tõevere, Ruth Ahven, Priit Pensa, Signe Varendi, Reene Õigus ja Meelis Sulg.Foto: „Samsung digipööre”
Tartu Veeriku kool on digipöörde alal Eestis esirinnas: kool võitis tänavuse kooliuuendusprogrammi „Samsung digipööre” ning sai auhinnaks 10 000 euro väärtuses tehnoloogiaseadmeid.

„Püüame olla digipöördes, aga mitte muutuda digipööraseks,” naljatab Veeriku kooli direktor Ruth Ahven, viidates Ilmar Tomuski hiljutisele raamatule „Digipöörane kool”. „Püüame ajaga kaasas käia ja õppimise lastele võimalikult mitmekesiseks muuta,” lisab koolijuht.

Digipöörde programmist osa saamiseks tuli esmalt pääseda 12 valitud kooli hulka. Tegelikult soovis Veeriku kool ka juba mullu programmis kaasa lüüa, kuid ei pääsenud siis väljavalitute hulka. Tänavu tuli aga lausa võit.

„Ega võitu ei oska kunagi ette näha. Ma arvan, et kõik need 12 kooli, kes programmis osalesid, tegid hästi palju ja hästi huvitavaid asju, et õppetööd mitmekesistada. Mulle tundub, et meie võit tuli tänu sellele, et me eristusime teistest. Just sellega, et püüdsime nutiseadmete abil muuta õpilastele õppimist huvitavamaks ja kasutasime selleks õppimist toetavat hindamist,” räägib Ahven.

Digipöörde programmi žürii esimees Mart Laanpere tõi välja sellegi, et Veeriku kooli õppimist toetav hindamine võeti kasutusele kogu koolis ehk kaasatud oli 479 õpilast. „Koolides siiani kasutusel olevas ühest viieni hindamissüsteemis ei saa õpilane üheselt mõistetavat tagasisidet selle kohta, mida hinne täpsemalt tähistab – mis jääb puudu paremast hindest, mida edaspidi arendada jne. Veeriku kool kaasas õpilased nende endi õppimise kavandamisse ja hindamisse digitehnoloogia abil. Igal õpilasel on nüüd õpiveeb, milles saab ka nutiseadme abil analüüsida oma õpingute edenemist õpetaja ette antud hindamismudelist lähtudes,” selgitas Laanpere pressiteate vahendusel žürii otsust.

Mis imeasi siis ikkagi see õpiveeb on? Ahven selgitab, et õpiveebi saavad õpilased üles panna enda õpilood ja neid lugusid võivad ka teised õpilased kommenteerida. Õpilane saab nii tagasisidet, kui kaugel ta õppimisega on ja mida ta peaks veel juurde õppima või tegema. Pahatahtlikkus on siiski välistatud, sest kui kellegi õpiveebi on lisandunud kommentaar, näeb seda ka õpetaja, ning kui see on pahatahtlik, saab selle blokeerida.

Mõistagi pole õpiveeb avalik, igaüks seda ei näe. Õpiveebi näeb vaid õpilane ise, tema õpetaja, aga ka lastevanemad. „Mina näiteks neid laste õpiveebe ei näe,” ütleb direktor. „Põhimõte on see, et õpilased koguvad iseenda õpilugusid. Nii tekivad neil aastate jooksul õpimapid, kust saab näha õppimise arengut,” ütleb koolijuht ning lisab, et õpetajad suunavad õpilasi kasutama ka eri keskkondi, kus nad saavad oma oskusi proovile panna ja vastuseid kontrollida.

Kas nüüd, kus võit käes, on plaanis digilainel jätkata? „Absoluutselt. Õpetajad on meil kõik seda meelt, et nuti- ja digiseadmed aitavad õpilastel muuta igapäevast koolis õppimist natuke huvitavamaks. See ei tähenda muidugi seda, et loobume raamatutest, töövihikutest, õpikutest, aga kindlasti vähendame nende osakaalu. Meeldib see meile või mitte, aga nutiseadmeid ja kõiki neid teadmisi, mida saab „pilvest” võtta, peame koolis õpetama lapsi ka kasutama. Neid seadmeid tuleb kasutada targaks saamise eesmärgil, mitte mängimiseks!” leiab Veeriku kooli juht.

------------------

Kooli digiseiklused

Mida kõike on Veeriku koolis digipöörde programmis tehtud, saab lugeda kooli ajaveebist aadressil digiveeriku.weebly.com.

------------------

Mis on digipööre?

*Teist aastat korraldatav „Samsung digipööre” on koole digitulevikuks ette valmistav programm, millega aidatakse edendada Eesti haridussüsteemi. Programmi partnerid on Samsung Electronics Baltics ja Tallinna ülikool.

*Digipöörde all mõistetakse muutusi õppeviisides ja koolikorralduses, mis kaasnevad nutiseadmete laiapõhjalise kasutamisega õppetöös.

*Projekti lõppemise järel jätkavad 12 kooli koostööd Tallinna ülikooliga ning on teistele oma piirkonna koolidele elukestva õppe strateegia rakendamises eeskujuks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee