Eesti uudised

Kes võidaks, kes kaotaks, kui poed suletaks varem?

Teet Teder, 9. november 2015, 07:00

132 KOMMENTAARI

t
toivo/ 31. detsember 2017, 03:05
selverid 22rimid ja õhtukoolid pagarid, need kõik käivad poes peale tööd ja saabuvad poodi 22, 45selle 15 minutiga ostukorvi kokku koguda on kunst, muidugi ei saa ju osta alkot, tellida lahti lõigatud vorsti sada lõiku ühe grammised viilud, masi ei jõua, töön näte tuleb klient tellib sada grammi vorsti ja palub lõigata võrdseteks viiludeks sada tükki, ja samal ajal on töö päeva lõpp käes, koju saab bussiga 23.30 pole just uhke klassika
p
POODI MINNES PEAB OLEMA NIMEKIRI VAMIS SEST POE PINDALA ON 1- ha ehk kümme tuhat ruutmeetrit./ 31. detsember 2017, 02:59
aega kulub ostu korvi täitmiseks kaks tundi, väikse korvi saad täis poole tunniga suure tunniga käru aga kahe tunniga, kõik sõltub söögiisust ja sööjate arvust kui kodus näljas seitse kisavat põngerjat, iga üks vajab ühe saia ja pudel keefiri, muide üks vanamees ostab iga päev 50 poole liitrst piima pakki, tähendab perele kus näljas pensionärid , sest nimelkirjas on õunad , kohukesedja sellised nimetused mida töö inimene ei tarbi, minul pensioni easskulun päevas kilo sealiha, kolm kilo kartulit , kohvi üks masinatäis nädalas pakk 500g.
e
EI OLE VABA KONKURENTSI, TÖÖLE VÕETAKSE TÄPSE GRAAFIKU ALUSEL, SEKUNDI PEALT/ 31. detsember 2017, 02:50
POLE ÜHITIGI ET TULEN MILLAL TAHAN, SELLE PÄRAST TULINGI PRISMAST ÄRA , ET TÖÖ PÄEV ALGAS KUUS JA LÕPPES KEL KAHEKSA JÄRGMISEL PÄEVAL. TEENINDUS KASASSAS OLI 8.00-23-30- ENNE SAALI TÜHJAKS SAAKS AINULT NÄLJAS HUNTIDE KASUTAMISEL LASE PUURIST VÄLJA RAVALE UST NÄITAMAKS.
t
TOIVO/ 31. detsember 2017, 02:44
ÕHTUL JA ÖÖSEL TÖÖTAVAD TALLINNAS BORDELLID , PÄEVAL MAGATAKSE.ÖÖSEL KAOBAD SOOME AMETNIKUD SEST BORDELLIS VAHETUB TEENINDUS RIIKIDE NIMEKIRJA ALUSEL.
t
TOIVO/ 31. detsember 2017, 02:42
MA TÖÖTASIN SIBERIS ASUMISEL 4, 5 AASTAT ÖÖSELKOLMANDAS VAHETUSES, SEST REMONDI VAHETUS METSA TÖÖDE TEHNIKALE OLI ÖÖSEL, BUSSI PARGIS TÖÖTASIN SEITSE AASTAT KOLMES VAHETUSES TRAMMI TRUSTIS SAMUTI KOLMANDAS VAHETUSES PÄEVAL RAADIOTEHASES JA TEINE VAHETUS OLI MAJANDUS TEHNIKUM EELARVELINE RAAMATU OPIDAMINE TALLINNAS. TEAN KÜLL KUHU AEG KULUS
t
TOIVO/ 31. detsember 2017, 02:37
ALL VEELAEVAS ON TOITLUSTAMISE KORD MÄÄRATUD ERALDI TÖÖ AJA JÄRGI NII PEAKS OLEMA KA POODIDEGA , PENSIONÄRID 12-16, TÖÖTAJAD 13-14 JA TAVA LOODRID ÜLE JÄÄNUD PÄEVA.
ö
öl/ 17. mai 2016, 09:57

m
mati/ 10. november 2015, 09:37
Oleneb poe asukohast. Tartu kesklinna ja elurajoonide keskel asuvad selverid on näiteks alati rahvast täis. Peale tööd on 3-4 kassas järjekorrad mis looklevad kaubariiulite vahele.
Hommikul EI OLE VÕIMALIK poes käia. Poed tehakse lahti alles peale töö algust või tööle jõudmist.
JA sa ei osta riknevaid toituaineid kotiga kaasa tööle. Kõik ei oma autot et edasi tagasi kodu-pood-lodu-töö sõita ja tö öei alga ~9.00
s
siil/ 9. november 2015, 21:31
Kõik suuremad ketipoed vaevlevad töötajate puuduses.Lühem lahtiolekuaeg võimaldaks vähest tööjõudu paremini kasutada.Jutud müüjate koondamisest ja palga vähendamisest on lausa naljakad.
a
Arusaadav/ 9. november 2015, 21:12
Edaspidi siis pole probleemi-sulgeme poe näitseks 19.00 ehk 4tundi varem kui praegu ja võtame müüate palkka ka vähemaks selle võrra.Kas see on siis parem lahendus.Müüatel on lihtsam ju õhtuti kauem tööl olla ja selle võrra ka suuremat palkka saada.Ning paljud kliendid ei soovigi siis poes olla kui on väga palju rahvast ning kassajärjekorrad pikad.Kella 23 on ok kui poed lahti on,see minu arvamus.
a
ARVAJA/ 9. november 2015, 15:31
Ega SA hommikul 7-22-ni tööl ei ole, väi saada naine poodi, et Sa nälga ei jääks. Soomes Sa küll elada ei saaks, oleks juba nälga surnud, Seal on kõik pühad poed kinni ja laup, pühap pool päeva lahti.
b
bb/ 9. november 2015, 18:06
Alati saab oma poeskäimist sättida,lihtsalt möni tahab iriseda.Tänapäeval köigil kylmikud.Käi poes ja osta mitme päeva kraam valmis.Isegi Stckman on öhtuti peaaegu tyhi,milleks siis myyjaid hoida tyhjas poes
k
kaudake siis öötöö üldse ära enne./ 9. november 2015, 18:18
Sa mine käi hommikul kell 7 poes seal pole muhvigi, kärutakse alles aluseid, kui mujal maailmas öösel paigutatakse kaup ja töötab iseteenindav kassa.Ja päeval neis poodides eriti keegi kaupa ei kärutanud vaid kassad töötasid.Ja ükski normaalne inimene sellisega ei ela kes öösel teeb tööd ja päeval magab.
t
to ARVAJA/ 10. november 2015, 02:13
Ega siis müüjad ületunde ei tee või kui teevadki, saavad selle võrra rohkem palka.
Samuti on neil rohkem vabu päevi.
Töötunde tuleb ikka sama palju, kui 9 - 17. 00 -ni tööl käijatel.
Lihtsalt müüjatel on selle võrra rohkem vabu päevi.
t
to AH/ 9. november 2015, 15:17
Kui tööpäev lõppeb alles 21.00 paiku,siis peab lihtsalt naine poes käima või käid hommikul enne tööd ise!! Nii lihtne see ongi!!
a
A.H./ 9. november 2015, 16:42
Pole lihtne,sest hommikul kell seitse, kui ma reeglina tööle lähen, on peed veel kinni, lisaks õhtuks on osa toidukraami lootusetult roisku läinud.
a
A.H./ 9. november 2015, 13:39
Milles probleem? Kui mõni ostukeskus on ülemääraq suureks paisunud, ja leiab, et ostjaid pole, samas elektri eest vaja raha välja käia ja müüjatele palka maksta, opangu oma putka kas või nelja aegu kinni, miks kõik ülejäänud peavad järgi tegema? Las konkutrent toodab siis kahjumit õhtuti. Samas minul lõpeb tööpäev sageli õhtul 21-22 vahel, seda ka 4-6 päeva järjest, ja kui siis naine rõõmsalt teatab, et kodus külmkapp tühjaks söödud, siis on väga tore kui saab veel õhtul töölt koju minnes varusi täiendada.
j
9. november 2015, 13:58
ja müüja peale sa töll muidugi ei mõtle?sinusuguste toladest töönarkomaanide pärast peavad nad hilisõhtuni omas kassas istuma.las su diivanikaunistusest naine käib ise poes,selmet kodus logeleda ja telekast seepe vahtida.
a
A.H., to 13:58/ 9. november 2015, 17:03
Naine kantseldab lapsi, seda ka tööjuures, kodus on tööd kah üle peakaela alati. Teiseks sinu naine on ilmselt selline tiritomba mõõtmetes 2x2x2 meetrid kes jäksab nädalase toidukraami tuppa lohistada.Muidugi olen ma luuser ja hiilin eemale kodukoristusest, samas ma olen feministlik siga, seega kõik füüsiliselt raskemad tööd kodus on minu teha. Ja vaata nüüd endasugust tölli kes arvab et ainult müüa on inimene, peale sind ennast muidugi, ise tõstat kohe kisa kui hommiku kohvi juurde ajalehte pole, sest postiljon sinu arust inimene ei ole. Kui saad pättide käest tappa, siis jätkub sul nahhaalsust 112 helistada ka kell kolm öösel, sest politseinik ja kiirabi brigaad, arstid pole ju inimesed. Pärast tööd tahad minna baari, et sind teenindaqtaks, sest baarmen pole kah inimene, inimene pole sinusuguse jaoks ka taksojuht kes sind kõrtsist koju veab. Reisile minnes on ka lendurid, meremehed, hotelliteenindajad mitte inimesed, eks? Mis puutub töönarkomaaniat, siis mis teha kui tööandjate järjekord on ukse taga. Vähemalt elan koos perega lahedalt ära ja sel teemal ei nurise et tööd pole ega näi vajadust minna Soome kalevipojaks käia. Lihtsalt kui töökohaga rahul pole pead vaatama mõne sobivama töökoha. Teiseks kui poed lähevad kinni varem siis kukuvad selle võrra kas olemasolevate müüjate palgad või lihtsalt mõned neist koondatakse, siis on jälle halb.
t
Tore ju,/ 9. november 2015, 17:54
kui tööl istumise eest palka makstakse, muidu istuks ju palgata kodus :).
t
to A. H. / 9. november 2015, 14:54
Toidupoodides on õhtul hiljem alati ostjaid, alati.
Ise olen väga rahul, et üks suur toidupood lahti 23 - ni.
Olen ise ka enne 23.00 käinud.
k
key/ 9. november 2015, 13:27
Normaalsed inimesed öösel poes ei käi. Seda tehakse tavaliselt ikka peale tööd. Ei saagi aru, miks kauplused peavad olema avatud 23-ni. Kella 20-21-ni oleks ju okei. Peale selle lähevad tööinimesed juba magama, kes varem kes hiljem, sest hommikul algab tööpäev tavaliselt kell 8. Need kes kauplustes töötavad on ju ka inimesed, kel kodus pered ja lapsed, kes vajavad hoolt ja armastust. Ja millal nad lastega tegelevad, kui kauplus suletakse 23. Miks juba varem sellega tegeldud ei ole? Kauplused ajavad ju kasumit taga. Töötajate peale ei mõtle keegi. Ainult Guido Pärnits mõtleb.
a
A.H./ 9. november 2015, 13:41
Ega kõik pole sinusugused luusetrid ja päevavargad, mina käin poes samuti pärast tööd, ainult et töö lõppeb reegline pärast kella 21:00. Täna on see erand, mis neid reegleid kinnitab.
a
Ah/ 9. november 2015, 14:03
Ja iga päev kohe kella 7-8 kuni 21 välja? Või algab tööpäev töökatel inimestel hoopis kella 5-6 ajal, et siis kella 21-ni rabada ? Jah, mina ka ei saa aru, mis luuserid need niisugused on, kellel tööpäev ainult 8 tundi kestab :-)
k
k/ 9. november 2015, 14:36
no selliste pärast kelle töö peale kella 18 lõpeb pole küll müüjad süüdi. siis lihtalt käid poes varem või teisel päeval kui ei ole tööl.
t
to A.H./ 9. november 2015, 14:42
Tohoh tonti, et kes sinu moodi 21-22-ni õhtul eitööta, on kõik luuserid ja päevavargad? Anna abi, mis tööd sinusugune jobu üldse teeb?
a
A.H., to 14:42/ 9. november 2015, 17:25
Erinevalt sinusugusest jobust, kelle töö seisneb lastetoetuste ja töötu abirahast paari, kaheliitrise bocki või dieseli alla libistamisel no ja muidugi kirumisel, et palk väike ja tööd pole. Tegelen ma masinate nagu kopad, buldooserid, kraanad parandamisele ja vajadusel nende objektidele transportimisele, üle Eesti, või ka nende peal töötamise. Kui aega üle jääb siis teen sama tööd veel ühes analoogses ettevõtes.
s
9. november 2015, 22:35
Sa, A.H., oled ikka kõvasti põrutada saanud ju.
a
A.H., to 22:35, 9. nov/ 10. november 2015, 23:13
Huvitav milles see väljendub? Kui selles et ma teen tööd ja lisaks tööd mis mulle meeldib, mitte ei ürita, sageli vahendeid valimatta, saada palju pappi ja ruttu, või ei rüüpa kõike mis põleb ja ei kiru sellepärast valitsust ega riiki, et tööd pole ja elu pees, või hoopis selles et ei ole tegelane, kes vanasti,enne IT ajastut, tootis palju makulatuuri, praegu aga piirdub CO2 ja H2S-i, siis olen ma tõesti põrutada saanud, egas sellised inimesed sinusuguise arust normaalsed pole. Kui sa aga arvad, et kõik on inimesed k.a. müüjad ja seoses sellega peavad kõigil tööpäevad mahtuma 8:00 - 17:00 vahemikku, siis sina pole mitte isegi põrutatud, vaid purjus ämmaemanda ohver, kes raske sünnitamise ajal on sinu pead tangidega kõvasti pigistanud. ;)
h
10. november 2015, 12:07
Huvitav arutelu teil siin :)
Et siis poetöötajatel kah pered ja lapsed, et vaja nende juurde jõuda... No kõik õige. Paneme poed varem kinni.
Muideks, bussijuhtidel, trollijuhtidel ja isegi trammijuhtidel on pered ja lapsed. Selge, ühissõidukid lõpetavad hilisõhtuse sõitmise, aitab näiteks kella kaheksani küll, ok, olgu siis üheksani. Oo näitlejatel on ka lapsed ja pered, igasugu taidlus olgu lõpetatud kella kaheksaks.
No jah, seda jama võiks pikalt jätkata.
Inimesed, kas te olete midagi kuulnud vahetustega tööst?
Ei ole see müüja igajummalapäev kella 8-23-ni tööl, neil on vahetustega töö. Nii et põhjendada poodide varem sulgemist perede ja lastega ... on veits vildakas jutt.
Asi taandub siiski sellele et hilisõhtusel ajal ei ole poes enam trügimist ja kauplus ei teeni kasumit. Aga üksi ei tahaks kah see kaupluseomanik oma poodi varem kinni panna, sest need vähesedki kliendid lähevad siis konkurendi juurde ja oh häda, konkurent teenib siis äkisti natuke rohkem, seega nõuame seadust et kõik varem kinni.
j
Jaan/ 9. november 2015, 13:22
Võtke eeskuju kultuurriikidest nagu Norra kus maakonna peale 1 alkopood,laupäeval kella 15st kinni ja pühapäeval suletud,isegi õlut ei saa osta!Ei ole keegi surnud sellepärast ja ei näe joodikuid kakerdamas.Kui jõuad rongiga tallinnas lõppjaama on tunne,et oled sattunud venemaale kas Tuulasse või Kurskisse.Narkarid ja asotsiaalid loivavad ja demonstreerivad oma meeltesegadust.Kui siseneda endisesse lähiliinide hoonesse millest on tehtud haisev müügitelk kõlab üle kõige slaavikeelne mulin.Lihtsalt jube pilt.
k
Kui elu ei tunne/ 9. november 2015, 13:46
siis ära pläma, esiteks Norras on toidupoed ka nädalavahetusel lahti. Mis puutub sinu sõpri Balti jaamas siis vaevalt et nad käivad narkolaksu ja "Troinoid" , toidupoes hankimas.

a
arvamus/ 9. november 2015, 12:42
Kell 20 on liiga vara,sellest tuleb stress.21 00 oleks optimaalne ja pühade ajal ja pühapäeval võiks olla lühemat vähemalt hiljem avada.
s
9. november 2015, 12:28
Siis tuleks ka tunnitasu tõsta,kuidas siis muidu ära elada.Mina ,kes olen harjunud eesti süsteemidega,elasin vahepeal soomes ja tõesti oli raske harjuda,et õhtul poodi ei saa ja pühapäevad välja surnud.Mugav on küll,kui ise vaatad ,millal poodi jõuad.Heaolu riikides ei lubata inimesel töötada 12 tundi järjest,sest see pole inimlik ja töökvaliteet kannatab. Saksamaal on paljudel 4 tundi tööd ühes kohas(teised vajavad ka tööd),siis jooksed teise kohta, saad veel mõne tunni juurde,nii käib seal.Tunnitasu loomulikult kõrgem ,kui eestis.Muidugi tahaks töötada oma 7-8 tundi päevas ühes kohas,normaalse tunnitasu eest.
o
ostja/ 9. november 2015, 12:23
Kodanik Pärnits ajab segi maa ja selle riigikorra,kus ta sahmib.Sotsialism ja kõige reguleerimine jäi 91 aastaga seljataha.Täna on vaba konkurents ja kes kui palju tööd rügab on tema enda asi,mitte riiklikult reguleeritav.Mitteatraktiivne ülemiste keskus võiks ennast sulgeda ka muidu varem,sest sinna tõepoolest ei tea kedagi ihkavat ostlema suunduvat.Ja kui veel valmib lähedusse uus ostla,siis on ju kindlasti tarvilik midagi ette võtta.Aga riiklikud meetmed ei saa ega tohi vaba majandust nii reguleerida.Ausalt töölkäivale inimesele on need tunnid ainsad võimalikud oma oste toimetada ja kui me tahame sarnaselt 25 aasta taguse soomega rinda pista,siis lõpetavad needki ostjad ostlemise.
a
Aga/ 9. november 2015, 11:30
mina ei saa sellest Pärnitsa lausest lõpuni aru. Kui peale kella 18.00 pühapäeviti on pood klientidest niikuinii tühi, siis mis eelise saaks naaberpood, kes kauem lahti on? Et kaotab mõned juhuslikud hilised ostlejad ... samas hoiab kommunaalide pealt tuntavalt raha kokku. Iseenesest peaks ta siis ju plussi jääma.
m
Müügikonsultant/ 9. november 2015, 11:10
Pühapäevane poes tiksumine on lausa piin! Palka saame müügi järgi ja müük on üks haigutav suur null.. vihkan neid pühapäevi.
Alates kella 18-nest on poes haudvaikus ja ma pean siin kolm tundi lihtsalt jalga kõlgutama, samal ajal kui pere kodus on ja mind koju ootavad.
Pühapäev on juba selline päev, kus õhtupoole istutakse kodus, tehakse näiteks sauna, süüakse perega ühiselt. Kedagi pole enam poes.
Väga tihti imestavad turistid, et kuidas me jaksame 12 tundi poes olla, miks meil need poed nii kaua lahti on? kas tõesti keegi viitsib tulla shoppama kell 20.30?
m
maali/ 9. november 2015, 11:24
sina ju oled otsustanud müüa OMA tööjõudu sellest kellast selle kellani. müü siis jalakõlgutamist kasulikumalt või vaheta elukutset.
t
to maali/ 9. november 2015, 11:52
Mida ta müüb, kui ostjaid ei ole, sellest ju jutt käibki, et poleks vaja seal ilmaasjata istuda.
o
ostja/ 9. november 2015, 12:28
Oleks pidanud koolis käima aga nüüd ainus võimalik viis veel palka saada on seal jalga kõigutada.Ja just selliseid müüjaid me ei vaja oma suhtumisega.Istuge siis töötukassa ukse taga või ärge virisege :((( Ka muude elualade esindajad on õhtuti ja öösiti tööl ja ei vigise-nemadki oleks oma perede juures aga töö ei luba.Ja mida peaks ütlema meremehed,arstid,korrakaitsjad kaugsõidu autojuhid,restoranide personalid jne. ?
n
9. november 2015, 12:51
Niiet sulle sobib siis ainult kõrgharidusega müüja? Usu, ka neid leidub tänapäeval!
t
to ostja/ 9. november 2015, 13:14
Mis see kooliskäimine siin asjasse puutub, müüjaid on ju vaja. Kui ostjaid ei ole ( õhtul hilja ), mis see müüja seal siis tegema peab peale jalgade kõigutamise, või miks ta seal niisama istuma peaks ???? Sellest ju kogu aeg jutt käibki, et pole vaja poodi lahti hoida, kui ostjaid ei käi ja läbimüüki ei ole. Mõni eriti tark paneks võib-olla müüjad öö läbi tühja poodi istuma ?
o
ostjale/ 9. november 2015, 14:07
Sa tule ja istu näiteks jõululaupäeval poole ööni poes kui su pere istuba ühiselt jõululaua taga.On tore küll kui on pikad pühad ja tööl käima ei pea.Eksju.Mille poolest need müüjad siis kehvemad on, et nemad peavad 24/7 tööl istuma. Jutt käib pühapäevasest päevast ja paarist tunnist ja selline kiun on üleval nagu pandaks poed igaveseks kinni.
k
kahjuks/ 9. november 2015, 14:11
Leidub neid niisama siiberdajaid alati kellel muud teha ei ole/oska /ei taha
Kuid nende pärast poodi lahti hoida ei ole küll mõtet
a
ahah/ 9. november 2015, 16:53
mina olen tavaliselt kõik pühad tööl ja rõõmuga! Ja mingite harimata poemamslitega dispuute ei pea! :)) teid ongi liiga palju ja oma tööd ja kaupa te nagunii ei tunne ja palka tuleks ka vähendada selle istumise eest!
n
No-jah/ 10. november 2015, 08:59
Ahahi sugune istubki kogu aeg tööl, sest vaevalt sellise mõttemaailmaga inimesel peret ja sõptru on. Vaeseke.
m
9. november 2015, 11:00
Mujal maailmas saavad inimesed ostud varem tehtud ja kellelgi pole mingit probleemi sellega. See, et poed vähem lahti on oleks lihtsalt inimlikum. Võiks olla nagu ka mujal maailmas, et esmaspäevast reedeni on poed veidike pikemalt lahti,laupäeva lühemalt ning pühapäeval kinni, et inimesed saaksid rahulikult päeva oma pere seltsis veeta.
p
poemüüja/ 9. november 2015, 11:07
"mujal maailm" ei ole kogu planeet. Mine reisi vahelduseks, ainult sotsialistlikkud riigid (Soome, Rootsi jms) reguleerib seadusega, mis kell poed lahti tohivad olla ning kui kõvasti su laps karjuda tohib enne kui ta sult väevõimuga ära võetakse.
Normaalses ühiskonnas otsustab poepidaja ise millal ta poe kinni paneb. Mina kül ei taha et mult võetakse ära võimalus õhtul ja pühade ajal töötada ning lisatasu teenida sellele niigi närusele palgale.
n
No/ 9. november 2015, 14:10
Palk võiks ju normaalne olla ka ilma lisatöö ja öötundideta ?
t
to poemüüja/ 9. november 2015, 14:16
Kuna keskuste omanikud ei saa kunagi ühisele kokkuleppele, siis tuleb seda riiklikult reguleerida.Kahju kui sinul on poes tiksumine olulisem kui pere ja sõpradega koos midagi toredat ühiselt ette võtta.
a
aga/ 9. november 2015, 12:35
Äkki tuletegi töölt ära ja istute oma pere juures?? Ja mis osast maailmas jutt käib? Aasias ja Ameerikas on poed varavalgest hilisõhtuni avatud ja seda klientidele mõeldes.Väga vähe olete maailmas ringi käinud või pole seda teinud.Ka soome on ennast muutnud 25 aastaga oluliselt.Aga heaolu tekitabki seda laiskust ja tööpõlgust.Selleks meile neid pagulasi vaja ongi,et keegi ka tööd viitsiks teha,mitte pere juured molutada :((((
j
9. november 2015, 13:00
Ja sa loodad tõesti, et need oodatavad pabulased hakkavad sul müüjateks? Selleks, peaks esialgu vist eesti keele omandama? Või mitte?
n
No/ 9. november 2015, 13:25
Kuidas saab seda tööpõlguseks nimetada, kui inimesed ei taha õhtuti tühjas poes istuda ?
j
jama/ 9. november 2015, 15:07
nt, SUURBRITANNIAS ON PALJU POODE AVATUD 24 TUNDI
m
mall/ 9. november 2015, 19:03
... ja seda tugevalt vahendatud koosseisuga. Tesco naiteks paneb kodukaupade osakonna kl 20.00 kinni ja 21 pannakse enamus kassasid kinni. Teiseks on ka alampalgaga lood teised- esimesed 6 kuud umbes 10 naela tunnis ja sealt edasi. Oised vahetused on korgemalt maksustatud. Tahtpaevadel tool oldud aja eest lisapuhkus paevad. Lisaks on Inglismaal selline asi nagu poolik paev- ja paljud pereemad utlevadki, et soovivad tootada vaid moed paevad voi moned tunnid. Ka koige tavalisem muuja saab 1000 naela kuus palkka.
s
s/ 9. november 2015, 10:35
8-21 oleks toidupoe jaoks sobiv
Pühap.12-18
m
9. november 2015, 14:41
mis see pühap nii erilist on et vaid siis kella 18 ni ma ei saa aru. Igapäev võiks olla ju max 19 ni poed lahti. Inimesed lihtsalt ärgu olgu nii laisad, et ei viitsi minna siis poodi kui see varem kinni läheb. krt küll mujal saadaks käia küll tööajast ja varem jne aga nüüd siis vaja toidu poodi ka minna kell 22. Väga nõme!!!!
a
Arvamus./ 9. november 2015, 10:22
Kommenteerige kuidas tahate, aga tõesti võiks olla ka poodide kella ajad talvel 09:00-20:00.
siis saaks olla ka pered kodus, ning ei tekisks mingi ahastus, oi võiks minna poodi 21:00, selle asemel et olla kodus ja oma kaasaga rääkida jne.
v
vastu/ 9. november 2015, 10:49
Kes sellest võidab? Müüjad küll mitte, kes muidu õhtutundide ja pühade tõttu oma närusele palgale veidigigi lisa said teenida. Perega tahavad kodus olla ka bussi, trammi, rongi, trollijuhid, taksojuhid, tuletõrjujad, prügiautojuhid, pagarid, arstid, politsei jne. Kui sa oled valinud pagariameti siis arvesta sellega, et hommikuti pikalt magada ei saa, kui sa oled valinud tuletõrjujaameti, siis arvesta, et tuleb ka öösel vahel tööd teha. Ametid valime me kõik vabatahtlikult, kui tahad 9-17 tööd teha, hakka kontorirotiks.

p
PANGE POED 20. KINNI / 9. november 2015, 10:19
KUI KELLEGIL VEEL PIIMA LEIBA VAJA, BENSIINIJAAMAD ON 24 TUNDI LAHTI.
m
maali/ 9. november 2015, 10:14
kapitalismuse värk - peaks rohkem nagu kaubanduskeskuse ja keskuse rentnike vaheline probleem olema. keegi ei keela ju tänagi poodi lõunast avamats või hoopis sulgemast kui äriplaan seda peaks soosima ! ega müüjatele sellest midagi kukus, kui poepidaja oma tulusid optimeerides pole varem kinni paneb. palk ikka rohkem organiseerumise ja ametiühingute teema.
v
vaatleja/ 9. november 2015, 10:13
mis te plõksite siin tulge elage maa pood 7-8 kilti kaugel talvel kuueni suvel seitsmeni lahti ja inimesed ka elavad vot poed on sellepärast 10 lahti et alko mis sisse toob raha riigile mõnes kohas ongi 10 -10 lahti nii
o
ostja/ 9. november 2015, 09:54
Ma ausalt ei mäleta,meenutades ka vene aega,et oleksin õhtul 7-8 ajal veel poes-poodides käinud!! sai ka vahetustega tööl käidud ja poes käimiseks jäi ka aega! Kella 20.00-ni oleks piisanud küllaga! olen tihti Itaalias tütrel külas käinud ja seal ikka puhkepäevi ja pühadepäevi hinnatakse rohkem kui meil!!
k
kurb/ 9. november 2015, 10:15
on vaadata õhtuti kassapidajaid, teades, et nende lapsed lähevad magama ja ema veel tööl... samuti on hull, kui jaanipäeva ja jõulude õhtul peab ema ikka miinimumpalgaga tööd rabama.
m
misasja/ 9. november 2015, 10:59
Kurb on vaadata politseinike, arste, ühistransporditöötajaid, pagareid, prügiautojuhte, lendureid, rongijuhte, kes ei saa ei oma perega koos olla. Kurb on üldse vaadata eestlast, paljudel on isa soomes tööl jne. Mis me nüüd siis teeme? teeme seaduse et elu sureb peale 20.00 välja ning sunniviisiliselt seaduse jõul kõik välismaal töötavad eesltased koju!?
n
nii ja naa/ 9. november 2015, 15:41
muidugi on kurb, kui lapsed kodus ja emad-isad tööl õhtul kaua.
aga mõned ametid on hädavajalikud, st töötamine kaua, on hädavajalik. poodide lahtiolek kaua, see on vaid mugavus klientidele. see pole hädavajalik.
aga niisama ju ka kaotati ära apteegid, pangaautomaadid ja kontorid, väikesed koolid. sest need polnud hädavajalikud. küll olid aga inimeste jaoks mugavad. aga omaniku kulu oli liiga suur.
m
Michelle/ 9. november 2015, 09:42
Ei saa üldse aru milles probleem on.
Eks iga poeomanik vaatab ise millal oma kioski kinni paneb. Minu teada pole veel sellist seadust mis käseks poodi üheks vöi kümneni lahti hoida.
m
michellele/ 9. november 2015, 14:20
Kui su pood asub kaubanduskeskuses, siis pead olema avataud nii nagu keskus paraku
k
KÕIK KAOTAKS.../ 9. november 2015, 09:22
v
vastuseks/ 9. november 2015, 10:06
Tarbija küll ei kaota mitte midagi!
m
Mõtetus../ 9. november 2015, 09:17
..on poode lahti hoida kella 22``ni,sest juba kellla 20``st lihtsalt jalutatakse,noorte kokkusaamise koht suurtes poodides.Tohutu tuledesära,turvamehed jm. töötajad -kõik üks suur kulu.Ka kaupluste töötajad on inimesed,kel pere.Kas nendel polegi õigust oma perega koos olla laupäev-pühapäev.Eestlane on kohutavalt mugandunud inimene.Muus maailmas käiakse nädalas korra ja ostetakse nädala toidutagavara koju.Meil lihtsalt lõõtsutaks eigapäev poe vahet ja siis halatakse,et raha vähe.
v
vaba turumajandus/ 9. november 2015, 10:15
Ma tean müüjat, kes just õhtuseid- ja pühade vahetusi tahab, sest siis tunnihinne kõrgem. Miks me võtame sunniviisiliselt inimestelt ära võimaluse raha teenida? Keegi ei sunni ju müüja olema. Lõpetame siis elu üldse peale 20.00 ära, paneme tanklad kinni, tuletõrje, lennukid, rongid, ühistranspordi, prügiautod, kiirabi jne sest kas nemad ei ole inimesed ja ei tahaks perega koos õhtut veeta? Iga üks valib endale ameti ning sellega kaasnevad ebamugavused.
k
kah müüja../ 9. november 2015, 11:16
Õhtuti küll suuremat tunnitasu ei ole,olgu see kauplus või 23.00 lahti
a
arvan/ 9. november 2015, 11:26
On tegevusalasid, mis vajavad ööpäeva tööd. Poeketid see kindlasti ei ole. Iga inimene saab endale vajaliku muretseda poest ka siis, kui poed on lahti 19.00. Minu meelest sellest täiesti piisb. Ma käin poes nädalas heal juhul ühe korra. Mul töötab sõbranna ka Rimi ketis ja räägib mis toimub. Esiteks ei ole töötajajid, sest sellise graafikuga ja väikese palgaga kaader voolab nagu raudteejaamas reisijad. Ei ole see kasulik ei tööandjale ega ka töövõtjale. Nõuka ajal olid kõik tööstuskaubadki pühapäeviti kinni ja toidupoed kella 16.00 kui mäletan ja kas jä keegi nälga?
h
halloo/ 9. november 2015, 13:08
nõukaajal sõideti mossede ja ladadega, neid sa ei taha tagasi ve?? Meil on nõukaaeg juba tükk aega möödas, tarbimine ja nõudlus on 25 a jooksul kõvasti muutunud. Ehk elaks ikka tänases päevas.
m
9. november 2015, 14:58
Mis sa tarbid nüüd tänapäeval oluliselt rohkem toitu kui "hirmsal" nõukaajal?
m
mati/ 10. november 2015, 09:28
Nõukaajal ei olnudki midagi tarbida ja poest osta - sisi polnud ka sinna asja.
Iga päev käisid purgi hapukurki ostmas?
m
mati/ 10. november 2015, 09:28
Nõukaajal ei olnudki midagi tarbida ja poest osta - sisi polnud ka sinna asja.
Iga päev käisid purgi hapukurki ostmas?
s
sa küsi/ 9. november 2015, 10:29
"muus maailmas " kord nädalas poes käijate käest kas neile see meeldib. võin öelda, et ei meeldi. ja nende toidukaup on otsast otsani kunsti täis, see võib ka 2 nädalat kapis seista. õnneks meil on suures osas tervislik toode ja sellepärast "lõõtsutaksegi poe vahet". kui raha ei ole, siis ei teki seda iseenesest rahakotti ka juhul, kui poed poolest päevast kinni pannakse. vaatamata ajanappusele, võtab keegi lea ka pensionäridele (tema keelepruugis penskaritele) tähelepanu pöörata. pensionäridel on rohkem aega ja oluliselt vähem raha kui töölkäijatel, seega võib ta jalutada kui palju tahab. ja poed on ikka ostjate tarvis, mitte vastupidi. iga kaupmees peab oma tööasjad ise ära lahendama.
t
tarbija/ 9. november 2015, 09:14
Minule kui tarbijale meeldib, et poed oleksid lahti ka õtul. Kella 20-ni piisab küll. Ma nimelt mäletan, et aastaid tagasi (oli vist isegi vene aeg veel) näiteks Rakveres pandi mittetoidupoed kinni umbes peale lõunat. Mina, kes ma olin Tallinnast pärit, ei suutnud selle asjaga kuidagi harjuda. Nüüd aga tuleb õhtul meelde, et poest jäi mingi toiduaine ostamata - pole probleemi, lähed ja tood ära. Kui aga hakatakse poode kinni panema näiteks kell 18, siis võib elu keeruliseks minna
l
lea/ 9. november 2015, 10:00
Tuleb ennem peaga mõelda mida poest tuua.Kui jääbki 1kg mannat toomata ega pere sellest nälga jää.Praegu poes vaadates inimesed lihtsalt jalutavad mööda pooda ilma et midagi ostaks,eriti noored ja penskarid.
h
huvitav/ 9. november 2015, 10:30
sa võiks ise peaga natuke mõelda, et kui mina, kes ma poes ei tööta ja oma mannat seal ei saa, olen E-R 18-ni tööl ja sel kui ajal plaanitakse poode kinni panema hakata, millal ma seda siis tegema peaksin?? Ja isegi kui poed 20-ni lahti on, millised järjekorrad ja trügimine seal olema hakkab, kuna eks kõik tööinimesed taha enne poe kinni panemist oma ostud ära teha. Sul koduperenaisena ilmselt aega jalutada igal ajal ega mõtle sellele. Minu arust on Selverites alati rahvast ostmas, ükskõik, mis see kell parasjagu on.
t
tarbija/ 9. november 2015, 21:45
Pean loomulikuks, et poodide lahtioleku aegu sätivad poeomanikud ise. Aga kui poeomanikel on ükskõik, siis mina eelistaksin siiski, et poed oleksid kaua lahti. Seda, et unustad midagi ostmata ja pead hiljem uuesti poodi minema, seda juhtub üliharva. Asi on pigem tundes, mis hinge tekib, kui tead, et ei pea passima poe lahtioleku aegu. See on sarnane olukorraga, kui ühel juhul vaatad bussi väljumisaega ja lähed kindlaks ajaks bussipeatusesse või siis istud oma autosse ja lähed, siis kui endal mugavam on. Mõlemal juhul ju jõuad kohale. Poodide lahtioleku aegadega on sama asi. Kui poed oleksid lahti väga kaua, siis minu näite järgi oles see nagu oma autoga sõitmine. Kui poed on lahti mingi kindla ajani, näiteks kella 18-ni, siis see oleks nagu bussi peale saamine ja sellega sõitmine. Lihtsalt üks juhtum on mugavam kui teine.

t
to. tulin 12 / 9. november 2015, 09:12
Tee omale selgeks mis graafiku alusel töötavad politseinikud, piloodid jne. Eriti piloodid, kes on omale räiged oigused nõudnud. Ma töötasin kaks aastat iga päev 12 tundi. Raha tuli...kuid kas see kompenseeris inimlikuse??? Kindlasti mitte. Eestlane õigustab alati ennast vale asjaga. Piloot lendab, miks müüja ei või poes istuda? Eesti oleks hoopis inimlikum kui me endale inimlikus nõuaksime.
m
ma/ 9. november 2015, 09:12
Arvan et ikka kella 21 ni võiks küll lahti olla.Kell 20 sulgeda on liiga vara.Peale selle võiks kindlasti eksisteerida mõned toidupoed mis on lahti kauem.
Kell 20 toidupoode sulgeda oleks liiga vara.
n
nonoh/ 9. november 2015, 09:09
Kui kella 20-ni oleksid poed avatud, siis kuhu ma peaksin minema, kus oma aega veetma, sõpradega kohtuma , terve pikk õhtu ju ees. Kohvikusse, kinno, teatrisse, spaasse, - aga see vajab raha. Ja seda on ikkagi sellisteks üritusteks vähe. Võiks ju raamatut lugeda - aga kes seda kaasajal teeb, penskarid vast - neile veidrad kombed külge jäänud oma vaesest noorusest. Kaubanduskeskused säravad valgusest, on muusika, puhtus, ilusad kaubad riiulitel. Vaatad üht, teed näo, nagu otsiksid midagi siit ja sealt ja aeg läheb.
m
metsakoll/ 9. november 2015, 09:00
Nagu ma ennem maininud olenud siis ,poed tuleks kindlalt sulgeda niiöelda kalendri punastel päevadel.
v
vastu/ 9. november 2015, 10:17
Miks? et võtta ära müüjatelt võimalus topel tunnihinnet teenida? Ma tean suisa mitut, kes just selliseid vahetusi noolivad, sest siis saab niigi niru palgale lisa teenida.
e
Et/ 9. november 2015, 13:48
Aga selle peale ei tule, et ka ilma öösel ja pühade ajal töötamata võiks inimestel normaalne palk olla ?
m
mati/ 10. november 2015, 09:32
Seda võid ainult unes näha. Seadusega sellist asja sundida ei saa.
Aga seadusega saab nõuda punastel päevadel kõrgemat palka.
m
mati/ 10. november 2015, 09:32
Seda võid ainult unes näha. Seadusega sellist asja sundida ei saa.
Aga seadusega saab nõuda punastel päevadel kõrgemat palka.
t
Tulin öövahetusest, 12 tundi/ 9. november 2015, 08:55
Mis imeloomad need kaupluste töötajad on et nemad ei või hilisematel tundidel või pühapäeval töötada? Politseinikud töötavad, vanglad töötavad, pagarid töötavad, bussid-trammid-rongid-laevad-lennukid sõidavad, tuhanded ja tuhanded inimesed töötavad tööstusettevõtetes 3-s vahetuses, põllumajanduses käib töö loomade ja ilmastiku rütmide järgi, baarid-restoranid jne.
k
Kes sul keelab/ 9. november 2015, 09:01
töö juures elada. Teised tahaksid siiski ka oma elu elada. Vot, kus "Tõe ja Õiguse" kuulutaja tuli välja!
t
tohotillae/ 9. november 2015, 11:04
Miks kohe "tööjuures elada"? Ega ta sellepärast siis 24/7 tööl ei ole? Töölepingu seaduses on kirjas palju inimene kuus normtunde töötama peab. Üks töötaja töötab 12h jutti, neli päeva nädalas, teine 8h päevas, viis päeva nädalas, kolmas õhtuti, neljas varahommikuti (pagarid), viies vabagraafiku alusel. Mis imeloom see müüja on, kelle tööd peaks seadusega reguleerima hakkama?
j
Jah/ 9. november 2015, 09:09
Mõni amet vajab tõesti 24/7 kohalolekut, aga mis kasu on tühjas poes tuledesäras istuvatest kassapidajatest ? Paneme kontorid ka kolmes vahetuses tööle, las töötavad, mis imeloomad need kontoritöötajadki on ? Ja vat kus majandus muudkui kasvaks.
o
oik/ 9. november 2015, 10:09
Mine vaata palju seal kella 22.30 ajal kassapidajaid on, mõni üksik, samas järjekorrad on ikka. Paljudel lõppeb töö alles 20 paiku, ärgem hakakem kommunismi tagasi minema, kus iga liigutus oli seadusega reglementeeritud. Kui Pärnits tahab oma keskuse varem kinni panna- pangu!
k
?/ 9. november 2015, 12:37
kas sa klienditeenindajana oled töötanud? inimesi on igasuguseid ja kummardus neile müüjatele, kes pikad päevad vastu peavad.
b
bsjsj/ 9. november 2015, 08:51
Oleks Eesti amnu aeg sama teha mis soomes. Kell 21 on poed kinni. Laupäeval 9-18 ja pühapäeval 12-18. EI. Meil istutakse 8-23. Pühade ajal on poed KINNI. ma ei saa aru miks eeslased ei nõua omale inimlikke õigusi.
o
oik/ 9. november 2015, 10:11
Tõesõna, soome on küll hea riik millega end võrrelda. Eriti tore on sinna nädalavahetusel peale lõunat saabuda, kui külmkapp tühi ja poed kinni. Milleks vaba turumajandust piirata?
a
Alepa/ 9. november 2015, 10:32
m
Mõtlemis./ 9. november 2015, 08:50
Ülemistes õhtul poekestes kõnnib ringi peale 19.00, ainult paar inimest.Kes läheb endale pesu ,kardinaid ,mantlit vm ostma nädala sees peale kella 20.00?Selle asenel võiks kodus olla ,tegelega lastega,jne.Laps ju õhtuks väsinud kui poering ette võtta,noortel aga tegeleda millegi kasulikuga ,mitte lihtsalt kolada mööda poode ,kui vajadust pole.Poodlemine jääb ikka normaalsel inimesel puhkepäeva või? Ma ei räägi toidupoest ,mis ka võiks olla 21.00 või 22.00 ni lahti.Kuid see minu arvamus.
Muidugi kaotavad müüjad ,sest töötunnid lähevad lühemaks.Kuid müüja on ka varem kohal mitte kohe poe avamisel.
Sulgemise aeg oleks 20.00 normaalne.Ka mõelda pühade ajal lahtioleku peale.Kõik suuremad poed ju 24-7 lahti.
Majanduse poole pealt (elekter ,küte jm) ei tasu rääkida.See läheb ju kõik poerentijate arvele. Arvamust võib ikka avaldada?
r
riin/ 9. november 2015, 10:24
vanasti käisid inimesed kirikus, nüüd kaubanduskeskustes lihtsalt jalutamas. paned sammulugeja peale, teed rocc al mare kaupluses 2 ringi- 2. km. ja trenn missugune. nii, et poed võiks ikka 24 tundi lahti olla. ok. kassapidajad võivad koju minna aga valgustatud, soojad koridorid jätke avatuks. nali.
ü
ülemistest/ 9. november 2015, 10:35
Ülemiste asub elurajoonidest eemal. Kui neil õhtul kliente pole siis sellepärast ei pea kinni panema mujal linnas asuvaid poode. Näiteks sadamas on ostjaid ka hilisel ajal.
Ühe ärimehe soovi pärast ei saa hakata teistele keeldusid seadma. Kui soovib siis pangu oma Ülemiste kinni. Ise ei käi seal pärast uuendust üldse kuna toidupoeni jõudmiseks tuleb kilomeeter jalutada.
Keelamiste aeg on läbi.
m
malle/ 9. november 2015, 08:44
Kella kaheksani on küll nats vara kui ma lõpetan töö kell seits ja koju sõiduks kulud pea 40 minutit siis ma liht füüsiliselt ei jõua poodi,
m
mai/ 9. november 2015, 09:17
KÄI SIIS HOMMIKUL POES ENNE TÖÖD ÄRA
m
mati/ 10. november 2015, 09:34

o
oleks/ 9. november 2015, 08:39
Täiesti ok,kui 20-ni poed lahti.Jöuaks lasteaeda ja ka perega olla.Nyyd on nii suur myyjate puudus,siis saaksid ka nemad lyhema päevaga hakkama.Halva ilmaga on kaubanduskeskustes kambad,kes ei osta peaaegu midagi,on lihtsalt,et öues paha ilm vöi kylm.
s
SUPERIDEE-BRUNN./ 9. november 2015, 08:32
Kauplustes võiks olla MONOPOOLKASSA . Kõik ostetav on 10 prosse kallim. Seega -kui mul on raha ja KIIRE- ei pea ma sabas ootama vaid saaks kiirelt minema eriti nõme on suvel kuumaga oodata jäätis sulab ennem kui maksma pääsen. Saadud tulu võiks minna lastetoidule-õpilaste tasuta bussisõidule ja ka mingi osa kaupluse varguste korvamiseks pluss purunenud kaup.
k
,,,/ 9. november 2015, 08:59
kauplused ei vaja lisaraha, sest vaata kui palju visatakse kaupu ära ja jagatakse toiduabina. Ja selle kauba eest oleksid sa maksnud mõne tunni eest täishinna. Kuidas õnnestub kaplusel mitte pankrotti minna , kui nii palju kaupa läheb lihtsalt kõrvale. Hindadesse on arvestatud ilmselgelt vähemalt 10 protsenti lagastamist ja rauiskamist. Samal ajal , mõtlen, võiks mõnikord ikka veidi varastada - niikuinii millestki puudust kauplusel ei tule. Milleks siis veel turvamehed? Ilmselt kiusuks?
m
MGM/ 9. november 2015, 08:27
Kes võidaks - poeomanikud, kuna saavad müüjaile vähem maksta. Keskkonna suhtes ei muutu midagi, tuled põlevad poodide ümber niikuinii öö läbi ja poes sees ööpäev läbi. Kaotab aga tarbija, kuna ta peab käsu peale jooksuga poodi tormama. Kõigil paraku pole töö kellast kellani. Päris paljud inimesed tahavad poes olla sel ajal, kui poed pole täis röökivate lastega tavakodanikke. Ja päris paljud inimesed on tegelikult päris rõõmsad kui saavad oma pere juurest kasvõi paarikski tunniks eemale.
s
Soome/ 9. november 2015, 08:27
EESTIS OM IKKA POODE HULLULT PALJU;; NAGU 5.MILJONIT INIMEST,/ 9. november 2015, 08:26
KES ON SIIS ÄRIS --- TÄNA KAOTAJAD ???
KAOTAJAID OM IKKA ROHKEM --KUI ARVATE,, IKKA KAOTAB TÖÖLINE --MITTE
KUNAGI---- RAHALUGEJA ÄRIMEES::
1:: ENAMUS TÖÖPÄEVI ,,MÖÖDUB PIDEVA PINGE ALL POODIDES MÜÜJAD KOHE KINDLASTI 'HAIGESTUVAD VAREM VÕI HILJEM RÄNGALT,,MÕNI EI PEAKS ÜLDSE VASTU ,,PINGELE
PALJUD KASSAPIDAJAD ---AASTATEGA KORJAVAD SEALT PALJU HAIGUSI,,, "OMA ELU-KUTSEGA TERVISE TUKSI KEERAVAD::
AGA TÖÖTAJA RAVIMINE ---OM JUBA EESTI RIIGIS --TASULINE JA PUNKT;;
m
mm/ 9. november 2015, 08:26
Täiesti ok on,kui pood on lahti 20-ni.Jöuab lasteaias käia ja poes ja aega veelgi.Yksikud,kes kirjutavad vahel,et on öhtul tööl,siis lihtsalt tuleb hommikul poes käia.Ja jääb aega ka olla öhtul perega ja lastega.Vöidavad nii ostjad,kui myyjad.Alati oleks tilkujaid poes,kasvöi öösel.
h
hiiuvana/ 9. november 2015, 08:41
Vot sina ei ole iial vahetustega töötnud ja ei tea sellest elust midagi. Kui oled öövahetuses tahad päeval magada, ei jõua alati poodi kella 18.00-neks, süüa on tarvis teha, pesu pesta , kraamida. Ega naine ka kõike jõua. Kui poed varem kinni paanakse on MINUL küll jama majas.
m
mummi/ 9. november 2015, 10:39
Kas sa pesed iga päev pesu?Ja poes pead ka kindlasti iga päev käima.Elu tuleb lihtsalt nii seada et üks töö teist ei sega.Pood on see viimane koht kuhu peab öösel minema.Usu naine on rõõmus kui sa temaga õhtuti kodus oled.
n
no/ 9. november 2015, 16:55
Mina olen vahetustega tööl ja kaupluses.Tösi on,et öhtul on möttetu lahti hoida peale 8.Kui oled öötööl,siis käi enne tööle minekut ja asi korras,mida viriseda.
m
Meow ./ 9. november 2015, 08:24
Olen kauplusetöötaja, küll meie pood on vähem lahti. Kaua töötada on paha, elu jääb elamata, tööpäevi on mitu järjest (kui on graafikuga töö ja pikad tööpäevad), AGA kui tööpäev lühemaks teha, siis jah saab varem koju ja poed varem kinni, kuid kuna töötunde ei saa täis, siis peab ikka mitu päeva järjest tööd tegema (nt 10t päevas).
k
Kuidas aru saada?/ 9. november 2015, 08:55
".... tööpäevi on mitu järjest ja .... pikad tööpäevad". Ikka ei tule töötunde täis. Kui palju töötunde õige sina nädalas töötad?
k
9. november 2015, 08:21
kindlasti kaotaks paljud müüjad oma töökohad, sest väiksem töötundide arv võimaldab toime tulla vähema teenindava personaliga. Samas nõustun, hilisõhtul ei tehta marketites enam mingeid eriti suuri oste. tööl on samal ajal aga lisaks kassapidajatele veel turvad, koristaja...töötab täisvalgustus. Siiski võiks olla igas linnas vähemasti üks esmatarbe- ja toidukauplus lahti olla hiliste tundideni. Minu tööpäev lõpeb samamoddi kl 19.00 ja sellise töökorralduse juures saaksin omad ostud teha vaid nädala lõpus.
i
iks/ 9. november 2015, 08:29
Need poemüüjad ei kaota midagi kui töökoht kaob. Ongi võimalus uus otsida. Niikuinii nad oma tööd ei armasta, hambad ristis tehakse ära. Põhjuseks üliväike palk, tekib orja tunne.
Toitupoed niikuinii ei peaks koondama, neil pidev tööjõupuudus.

j
jama/ 9. november 2015, 08:04
inimesed loetavad tõõ kell 18---kel on autod saavad kohe tormata poodi, aga autodeta---laps lasteaiast tuua--oletame mees toob lapse--no ikka meeletu tormamine. PS.vigade parandus'' LÕPETAVAD''
o
ostja/ 9. november 2015, 07:30
oleks mõistlik kui poed oleks lahti kella kaheksani jõuavad kõik oma ostud teha ,ka need kes tulevad töölt.Kui nii oleks mõtleks ostjad ette mida vaja ega ttuleks poodi enam hilisemal ajal,See on ainult suhtumise ja harjumise jõud.teatakse et pood on lahti ja siis üksikud leiavad veel vajaduse minna.Varsti harjuks kõik ,kui poed suletakse varem.Müüjad ehk võidavd,sest nende päevad on pikad.Läbimüük vaevalt kannatab,sest ostud tehakse lihtsalt varem.
k
9. november 2015, 08:25
Kas müüjad just võidavad? Päev läheb lühemaks, töötunde jääb vähemaks. Seega kas koondatakse osa nägusid või lihtsalt tõmmatakse niigi väikest palka veel väiksemaks?
Aga muidu oleksin nõus, et piisab kui poed on õhtu kella 20.00 lahti.
p
PPV/ 9. november 2015, 09:02
Müüjad ikka võidavad. Enamuses poodidest on sildid väljas, et otsitakse müüjaid.
Siis pole vaja uusi otsida ja teised ei pea ületunde tegema.
t
töötus kasvab/ 9. november 2015, 10:51
Ei ole vaja uusi otsida, samas on terve hord uusi töötuid, keda keegi tööle võtta ei taha, sest lahtiolekuajad on vähenenud.
j
jah/ 9. november 2015, 10:21
Paneme siis tanklad, ühistranspordi, rongid, lennukid ka peale 20.00 kinni sest on ka ju nemad inimesed ning tahavad oma perega õhtul koos olla? Mõistlik või mitte aga kui vaba turumajanduses neid poode lahti hoitakse, ju siis tasub ära ning saavad ka need kassapidajad lisatasu õhtu ja pühade ajal töötatud tundide eest, mida nad muidu ei saaks. Tööl käimine on ju vabatahtlik ning igaüks valib ameti. Kui tahad pikki hommikuid, ära pagariks mine, kui tahad õhtul kell 18.00 juba kodus perega olla, siis ära tuletõrjujaks hakka. Nii lihtne see ongi. Ärgem mingem tagasi nõukogude aega, kus kommunistid ütlesid palju leib poes maksab ning mis muusikat kuulata tohib.
k
Kas/ 9. november 2015, 10:44
Soomes on nõukogude aeg ?
s
soome/ 9. november 2015, 10:56
Soome on sotsialistlik riik mida nad tunnistavad ise! Iga samm on riigi poolt ette antud. Kui sa veidigigi oled meediat jälginud siis tead mis seal sünnib, kus laps veidi kõvemat häält kodus teeb, naaber helistab lastekaitsesse ja sult võetkase laps ära. Neid näiteid on PALJU!
Osad ühistud on isegi peale 21.00 pesumasina kasutamise ja dushi all käimise ära keelanud sest see häirivat naabreid. Ühistud ütlevad sulle, kellele sa oma korteri müüa/rendile anda tohid, kellele mitte jne. Lapsevanemad elavad hirmus, sest iial ei tea, kes nende peale kaebamas käinud. Neid näiteid on isegi siia eesti meedias kajastatud, kus seda ajuvabadust näidatakse. On see normaalne demokraatlik vaba ühiskond kus me elada tahame?
j
jah/ 9. november 2015, 12:45
Soome on kõige mõtetum riik mida tean.Ja selle riigigikord on sotsialistlikum kui kogu nõukogude liit seda oli. See on riik,kus ei suudaks üle paari päeva elada,kui just tava tuunar ja koristaja pole!
t
To Kas/ 9. november 2015, 13:49
Mis Soome asjasse puutub? Soomes on nii mõnigi toidupood lahti kella 23-ni. Ja mõnes suuremas tanklas on S-markert avatud 24h., kui sa juhtumisi kursis pole.
e
9. november 2015, 15:12
Ei ole mitte ainult soomes poed lühemat aega avatud, on ka teistes, mis ei ole "sotsialistlikud" riigid.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee