MÕNEKÜMNESENDINE RISK? Taxify rakenduse kaudu saab taksosõidu eest tasuda automaatselt, ilma kaarti või sularaha välja võtmata – kuid taksojuhil tekib võimalus pisikeseks pettuseks või veaks. Foto: Taxify
Mattias Tammet 5. november 2015 07:00
Taksomeetril särab kinni löödud summa 8.39. Selle kõrval olev telefon peab õigeks numbriks 8.20. Taksojuht Kalev krutib telefoni ekraani ja sisestab sõidu lõplikuks hinnaks hoopis 8.40.

Taksomeetril särab kinni löödud summa 8.39. Selle kõrval olev telefon peab õigeks numbriks 8.20. Taksojuht Kalev krutib telefoni ekraani ja sisestab sõidu lõplikuks hinnaks hoopis 8.40.

Hindade erinevus tuleneb sellest, et Taxify rakendus ei ole taksomeetriga kuidagi ühendatud. Nii mõõdab taksomeeter rataste all veerenud kilomeetreid, mobiili rakendus mõõdab aga sõidu pikkust GPSi abil. Kui klient tahab maksta rakenduse vahendusel, võib taksojuht vajadusel numbreid taksomeetri järgi täpsustada.

"Neid kaht süsteemi ei saa kunagi 100% ühtlaseks teha," tõdeb Taxify kaasasutaja Martin Villig. Seetõttu: kui juht ei tahtnud sõidu lõppedes 19 sendiga vastu pükse saada, pidi ta telefoni arvutatud hinda käsitsi korrigeerima. Tulemuseks maksis klient ühe sendi "liiga palju", sest rakendus laseb hinda seada kümne sendi täpsusega.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad