Arvamus

Jaan Kaplinski: Eestile ei oleks mingit erilist kahju, kui ta kuuluks Vene mõjusfääri

Toimetas Kristin Aasma, 4. november 2015, 16:56

343 KOMMENTAARI

n
No see/ 6. november 2016, 13:32
Läänest tulev pehmode ja pagulaste sund sallivus on samuti üks ssur ajupesu, mida Venest kindlasti ei tuleks. Kui eesti valitsus nii vihkava hingega poleks, võiks venega lihtsalt läbi saada, mitte teha Venest hiigel paha kuju, mida siis propageerides kõikjale karta, koguaeg karta, mida Eesti valitsus kardab? kogudes maasiliselt NATO vägesi siia, nagu kunagi olid vene väed. Hüsteeriku mulje jätab Eesti juhtkond.
k
Kapitulinski/ 5. november 2016, 08:57
On kohutav, kui intelligentne inimene satub nõmeduse valda.
n
nimi/ 11. detsember 2015, 20:23
Nii saab kirjutada vaid riigireetur.
n
nimi/ 11. detsember 2015, 20:23
Nii saab kirjutada vaid riigireetur.
a
Ando/ 6. november 2015, 23:13
Seniilsus on jube asi. Jaan , ära võta sõna teemadel mida sa ei jaga.
p
Papi/ 6. november 2015, 10:45
Venemaa ei ole enam ammu NSVL. Oleks aeg sellest illusioonist loobuda. Mis ta täpselt on ei tea nad isegi, aga see et vene rahvuslus mis läheb üle natsionalismiks või suurrahvastel šovinismiks juurdub seal iga aastaga aina rohkem. Eks Venemaa vaatas, et Euroopa seda aktsepteerib oma liikmesriikide seas. Ja kui Venemaa huvid ja Eestin huvid lähevad lahku, siis ei pruugi USA meid väga aidata, sest suured tavaliselt väiksemate pärast kakelda ei taha. Kaplinski ei määgi karjas nagu enamik, kes püüavad juhtoinaste soove järgida. Tuleb Vene aeg, siis hakkab Vene võime kritiseerima. Ta on Kaplinski - Üksik Must Lammas. Vene mõjusfäär oli kunagi Soome ja tulgu keegi tõsiselt rääkima, et see talle kuidagi kahjulik oleks olnud. Kahjud tulevad praegusest EU olemisest ja NATO miinustest ei taha nad rääkidagi. Keegi patrioot kunagi kirjutas, et Eesti ei saa Vene alla minna kuna siis lahkuks siit 70% eestlastest, kuna nad peavad Eestit USA osariigiks ja ilma USA nätsuta elada ei saa.
v
vähem on parem/ 6. november 2015, 09:34
25 aastat on möödas aga siiani annab tunda see Vene mõjusfääris olemine. Mitte, et uus mõjusfäär parem oleks. Kaplinski saab Venemaa mõjusfääri minna proovima Donetskisse või Luganskisse. Mulle meeldiks rohkem kui teiste mõju vähem oleks.
p
Papi/ 6. november 2015, 10:26
Kummale poole seal oblastites?
s
Surematu Kaštšei/ 6. november 2015, 13:09
Kuna jutt oli vene mõjusfäärist, siis ikka ida poole demarkatsioonijoont.
Tegelikult sobiks parimaks näiteks kogu Janukovõtši-aegne Ukraina. Kuna mainitu laskis jalga (oma kullast peldikupotte ja muud vara maha jättes) ning ajas tagasi minna kuidagi ei saa, siis sobivad ka Armeenia, Abhaasia, Pridnestrovje (Transnistria) jpm vene satelliidid ning vasallid.
a
arvaja/ 6. november 2015, 00:03
Kaplinski on ikka täiega seniilseks jäänud, peale luulepreemiat, mis talle Moskvas anti. Ilmselt sai ta selle avansiks, kui hakkab Kremli trolliks ja palkab neid noorsotsidest juurde. Kuulame mida arvab venemaalane Kaplinskitest ja muidu trollidest. 51-53 min. https://www.youtube.com/watch?v=7r2eWdSfL2c vene keeles. Delfi ei lasknud linki läbi.
k
Kokkuvõtteks. paistab,et Venele kasulikke lolle meil jälle jätkub.../ 6. november 2015, 02:50
Huvitav,et eriti agarad on kümmekond kosher tegelast... Üäääääk....!!!

v
VANAEMA MAALT/ 5. november 2015, 20:40
Uskumatu, kui lõhestunud on oma rahvas siin väikesel maal.Multi-kulti on oma töö teinud,valitsuse ja presidendi süüdistused seitsmes surmapatus oma rahva aadressil.,uusasukad tulekul , omad minema.Kirevad parteide õuelaulikud ja tuulelipud,kellel savi missugust isandat kummardada, et omal taskud täis oleks.Lodevus ja üksteisele ärategemine on auasi.Sellises situatsioonis onväga kerge sfääre jagama hakata, nii USA-l kui Venemaal.Kraagelge terviseks,Putin lubas jälle kordalooma tulla, kui omad ohus on ja kooliharidust nende keeles ei anta.See oli tänastes uudistes, nii, et Kaplinski ennustus läheneb vähehaaval.
p
Peep/ 5. november 2015, 20:33
No millest filoosof ilma jäeti?
k
kurb tõde/ 5. november 2015, 20:04
Nii ja paljuski on Kaplinskil õigus.Partei ja valitsus meid juhib,kiitma peab tsaar Rõivast,sisse toodi venelased, nüüd igasugused kriminaalid ja tööpõlgurid.Eestlased küüditati siberisse, nüüd sundpagulus Soome ja mujale.Tühistes asjades ettekirjutusi polnud,nagu EU-st nüüd tuleb.Üks liit asendus teisega ja pigem hullemaga.Rääkides vabaliikumisest, siis jah,see on, aga liiguvad oligarhid, teistel pole selleks raha,nii oli see ka nõukaajal.Parteibossid käisid kus tahes.Siis NATO kaitsmine-kui läheb sõjaks, ei jää meist nii ega naa midagi järele ja hoidku taevas veel tuumapommi eest.Olen varemgi öelnud: omad on 16x riigi käest andnud, 17-nes juba poolepeal,ENAM VAHET POLE, KUHUPOOLE MINEK.ISLAMISEERUMINE OLGU KÜLL SEE VIIMANE,MIS PUUDU OLI.
j
juku/ 5. november 2015, 18:52
Tavainimesl,nagu mina,ei ole tõesti vahet,kelle ees lõmitada,kas Brüsseli vai Moskva. Vene aigu taoti koolis kõvasti vene keelt meile pähe,nüid taotakse titest peale seda va jänkide keelt ajudesse.. Siis tuli neid slaavlasi siia kõvasti elama,nüid jälle hakatakse meid õnnistama pagulastega.No neil ei paista ka vist lõppu tulevat...Nüid räägitakse,et meil olevat suur võimalus reisida kuhu iganes,õige see ju on...Raha mul reisimiseks nagu oleks küll ja küll,aga soovi ja viitsimist ei ole.Kas mul siis tõesti targemat teha ei ole,kui et mööda maailma ringi kolistada...Eestimaa on niigi ilus ja armas maa..
m
Miks peab lömitama?/ 5. november 2015, 18:54
Venemaaga tuleb sisse seada vastastiku-kasulikud majandussuhted! Ja kogu meie turg on kaetud ja põllumehed taastuvad!
n
nüid/ 5. november 2015, 20:26
Mine puuu otsa oma "nüidiga", ei ole sa nii kiraosakmatu...
m
Ma pole nüid/ 5. november 2015, 20:31
Aga sa ise oled ka kiraoskamatu!
k
5. november 2015, 20:49
Kiraosakmatu,see on oskuse tase-kas juba araabia sõprade aktsent?
v
Viktor veel/ 5. november 2015, 18:42
Määrake talle kirjaniku palk, et enam ei kirjutaks ja sõna ei võtaks
m
Mine/ 5. november 2015, 18:54
Kuula ja usu oma AK-d edasi!
v
Viktor/ 5. november 2015, 18:36
Millist mõjusfääri Kaplinski mõtleb? Kas sarnast, millele kirjutati alla 1939? Mis järgnes? Me oleme juba selles sfääris olnud, ehk aitas sellest juba.
n
nõus/ 5. november 2015, 18:49
Tahtsin sama öelda. Kas tõesti keegi ei TUNDNUD, m i s "erilist" meiega juhtus-tehti?
e
Ewe/ 5. november 2015, 20:02
Sellises mõjusfääris, kus oldi 1710-1918.
k
Kylavanem/ 5. november 2015, 20:48
Sellist mõjusfääri milles on Soome
h
5. november 2015, 18:33
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
Kus/ 5. november 2015, 19:05
elate, Venemaale on pagulasi saabunud tuhandeid ja kümneid....nad aga saadavad neid edasi
6
61 00 Vene passiga inimest on saanud viimastel aastatel varjupaiga EU-s/ 6. november 2015, 12:58
Huvitav,et ligi pooled valisid Austria...
6
61 00 Vene passiga inimest on saanud viimastel aastatel varjupaiga EU-s/ 6. november 2015, 13:04
Huvitav,et ligi pooled valisid Austria...
v
Viktor/ 5. november 2015, 18:32
Kas aasta 1939 on meelest läinud, kui allkirjastati mõjusfäär?

v
Viktor/ 5. november 2015, 18:30
Täiesti uskumatu! Me juba olime selles sfääris! Kas Kaplinskil on meelest läinud? Sellesse sfääri kirjutasid alla 1939 tookordsed valitsuse liikmed. Ja mis juhtus? Kaplinski, kas sa oled loll?
m
marek/ 5. november 2015, 18:03
Saate aru inimesed see nõuka aeg on minevik.........siis võibolla oli muidugi hea elada kui sa vorsti laua peale said ilma eest....kui töötasid vastavas asutuses....Kuulsin uudist et seal makstakse kuupalka juba telliskivides....JA TAHATE VENEMAA MÕJUSFÄÄRI...kui me oleks siiamaani venemaa mõjusfääris....siis minge käige Narvas või Ida virumaal
k
5. november 2015, 19:19
kus sa siis praegu elad, kas see pole mitte Nõukogude Euroopa? kus sinu eest kõik ära otsustatakse, ja vorstist jääd ka peagi ilma, sest enne peab meie arvukas külaliskond kõhud täis saama, alles siis oma rahvas.
e
5. november 2015, 20:00
eesti on väga viljakas maa
.....kui natukegi kasvataksid ja varuksid mis eesti meile sügis toob siis on sul laud loogas aastaringselt....
p
5. november 2015, 20:48
pole kahtlustki, loomulikult loogas: aga ka loogas saab ükpäev otsa kui seltskond ümber laua kohale tuuakse. Kui sa pole veel aru saand siis pidu peetakse ikka "sinu" kulul.
m
5. november 2015, 23:25
MIS KURADI SELTSKOND SU LAUA ÜMBER TULEB....TULEVAD NEED KEDA JA KUI PALJU SA ISE KUTSUD
p
6. november 2015, 06:52
Panid täiega naelapeale pihta.. " KUI PALJU SA ISE KUTSUD!" Palju neid võiks olla 500..700..2030 või 20 330 aga võibolla 223 300?? Palju su lahkus lubab.
m
Marekile/ 5. november 2015, 20:39
Selles mis seis on Ida-Virus ja Narvas on süüdi eesti valitsus,siin pole kedagi teist süüdistada
j
5. november 2015, 23:29
JA KUI OLEME VENE MÕJUSFÄÄRIS ON MEIL PUDRUMÄED W.....HEA NALI......
õ
Õige jutt/ 5. november 2015, 17:08
eriti ohtlik oli üks pläralõug kaitseminister, kes armastas meedias vuristada, soomukiga sõita ja rusikat viibutada, ise riigisaladusi välja lobisedes.
Õnneks mõisteti ja vahetati välja. Lisaks vuristas ta rääkida nii kiiresti, et kuulata ei suutnud keegi
m
mäletan kui USA pommitas Euroopas/ 5. november 2015, 16:25
Jugoslaavia pommitamine jänkide poolt... Kõik kes mainivad et ilves on korruptant. ...tuleb hävitada...õigluse nimel..
Venamaa kahjuks ei vastanud...vist oli jeltsinil viinakuur peal
m
mäletan kui USA pommitas Euroopas/ 5. november 2015, 16:25
Jugoslaavia pommitamine jänkide poolt... Kõik kes mainivad et ilves on korruptant. ...tuleb hävitada...õigluse nimel..
Venamaa kahjuks ei vastanud...vist oli jeltsinil viinakuur peal
l
lugeja/ 5. november 2015, 16:00
Lugupeetud Hr Kaplinski, teie kui intelligentne inimene saate aru mis elementaarne, kuid lugege kommentaare, vast vale koht artikli jaoks,,
n
nonoh, tohoh/ 5. november 2015, 15:13
Vene mõjusfäär on midagi Valgevene, Moldova,Kasahstani taolist.Mis selles halba on ? Ilmselt taotleb impeeriumiihalduses Venemaa täielikku liitmist Venemaaga.Venemaa mõjusfääris tuleb tohutult venelasi siia elama-siin on veel euroopalikku veidi säilinud.Palju vaja ei olegi, oleme lõplikult vähemus omal maal ja siis paari põlvkonna jooksul on mälestus eesti rahvast kadunud.Lääne mõjualas ei toodud 700 aasta jooksul olulist hulka inimesi siia.See on eksistentsiaalne vahe.Asjaajamine, kultuur ja kombed on eestlasel ikka euroopalikud, idanaabri kole maitse ei sobi meile üldse.Kaplinski on selline kosmopoliitne tegelane, labiilse närvisüsteemiga.Putin on tal ilmselt hirmu juba nahka ajanud, mees muudab värvi.
k
Kylavanem/ 5. november 2015, 20:52
Vene mõjusfäär on näiteks Soome
v
Väga huvitav seisukoht/ 5. november 2015, 14:59
Siis muidugi muutuksid paljud asjad ja ma pole kindel, kas see oleks just hea Eestile. Siis poleks meie Euroopa Liidus ja eestlased ei saaks sellisel juhul välismaal töötada nagu praegu. Jah, meil poleks siis ka seda pagulaste probleemi, kuid meil poleks siis ka muid asju, mis meil praegu on. Nii et sellel on omad plussid ja miinused ja ma pole kindel, kas just Eesti kasuks.
a
Arvatavasti/ 5. november 2015, 18:36
Siis poleks: - nälgivaid lapsi, kelle ainus soe toit ei oleks kooli lõunasöök...
- tänavatel elavaid kodutuid, mõned mitmed aastad siis olid
kõigil kodud
- arstiabi oleks kättesaadavam
- hambad oleks minimaalse raha eest suus
- igale inimesel oli töökoht ja vastavad hüvitised (kinnitatud)
- sai reisida nii Poolasse, Saksamaale, Kuubale, Gruusia ja
Armeeniasse ka Baikali järve äärde jne.
- Riigivargad istusid kinni, korruptsioon ei laokkanud sellisel
määral.
- Inimest hinnati ja austati
Kas oli tõesti kõik nii halb ?

v
5. november 2015, 14:57
Vanamees on päris ära pööranud!
.
5. november 2015, 21:10
...seda minagi...aeg-ajal tundub,et mõned inimesed on ilmale tulnud inkupaatorist.Ei ole nad saanud tulkagi emapiima ja ei tea nad kus on nende tegelikud juured.Ääretult kurb,et eluõhtlul see eriti välja lööb...tahaks veel mõndagi öelda aga vaikin...
k
Kas/ 5. november 2015, 14:56
te inimesed, kest te Kaplinski jutts taga kiidate ka jälgite, mis praegusel Venemaa toimub ning kuidas niigi väheste opositsionääridega arveid õiendatakse. Vene mõjusfääris pääseb mainitud härra-seltsimees tõenäoliselt oma puhta pugejanahaga kenasti. Kuid meie rohkearvulisii rahvuslasi ootab täpselt seesama, mis 40nendatel aastatel. See on apsoluutselt kindel!
m
5. november 2015, 14:59
l
l/ 5. november 2015, 14:49
nõukogude ajal elasidki kirjanikud hästi, kirjutati ja osteti paska, sest head kirjandust polnud kusagilt mujalt tulemas.
v
5. november 2015, 14:58
vabandust, tahtsin panna +
v
Vaatleja/ 5. november 2015, 14:42
See õudne vene aeg on inimestel veel liiga hästi meeles. Loodan, et kunagi enam
ei pea eestlased neid jubedusi uuesti üle elama. Kaplinski artiklis puudub vaidluse teema.
Kogu sisu on provokatiivne ja mõttetu.
v
V. K. Ingissepp/ 5. november 2015, 14:52
Vene aeg oli kõige ilusam aeg viimase tuhande aasta jooskul !
j
Johanna/ 5. november 2015, 14:10
Janka Plinski on laia silmaringiga erudeeritud mees. Kuulab/ loeb palju ja harva räägib,- nagu indiaanipealik.
Geopoliitiliselt on Eesti ideaalne maa, kuhu saab sokutada, justkui meie rahva palaval soovil, nato baase. Lähedal asuv Venemaa ongi asja tuum, mitte meie kaitsmine. Meid on "kaitstud" pidevalt erinevate koosluste poolt, taanlaste, rootslaste, sakslaste, venelaste ja nüüd ameeriklased jne. poolt. Kas teiseltpoolt maakera tulev on meie järjekordne kaitsmine lihtsalt suurest sõprusest?
Riik käib nagu lits käest- kätte ja meie võime omavahel ainult pureleda.
t
Tom/ 5. november 2015, 13:56
Vaevalt et valin enam sotse. Olid neil ikka head ajad aasta tagasi.
j
Juhan / 6. november 2015, 00:57
r
Refugee/ 5. november 2015, 13:19
Minu soov on,et Eesti oleks vaba.Et seda saavutada tuleb oravateks maskeerunud rotikari kahjutuks teha Ei juhtuks Eestiga midagi halba,kui avaldaks soovi Euroliidust lahkuda.Voib juhtuda,et hakatakse hoopis lugupidavamalt suhtuma.On vaja naidata,et eestlased ei ole mingi voora rahva tahtele alluv orjaramps.Eestlastel peab olema voime enda elu korraldada vastavalt sellele,kuidas pohjamaised tingimused voimaldavad ja kuidas on parem igale kodumaal elavale eestlasele.Seda on voimalik teha,kui eestlased hoiavad kokku ja selle varastest koosnava rotikarja kahjutuks teeks.
m
millist karja/ 5. november 2015, 18:34
sa ootad ja selle järele õhkad?? sotside karja? oled peaaegu saanud.
l
Ly / 5. november 2015, 12:40
Eesti riik on väike riik, see oli tõesti ime, et iseseisvuse saavutasime, tänu ka Venemaa presidendile sm. Jeltsinile, kes allkirjastas lepingu. President Putinist ei sõltu miskit, sest ta peab omakorda alluma käputäis suurrikkuritele, kes annavad korraldusi. Soovin elada edaspidigi iseseisvas Eestis, sõltumata kellestki, kuid oht on alati olemas- nõrgestada majandust, iseseisvust j.n.e. immigrantide massiga,kes lämmatavad Euroopa riigid. Kelle huvides - Merkel ja Juncker, annab ikka tulla nii lolli mõtte peale avada tee mustadele, kes ei kuulu Euroopa Liitu, mõtlemata tagajärgedele. Olid nad omakorda kellegi käsutäitjad. Mitte ühegi teise riigi mõjusfääris ei soovi elada.

p
Paulus/ 5. november 2015, 12:20
Kaplinski on kogu aeg opositsioonis olnud. Omal ajal vaidles ta Gustav Naaniga. Sel ajal ei kõlvanud talle jälle vene värk.
o
oh ja/ 5. november 2015, 12:12
Kaplinski julgeb tõe välja öelda ja ilmselt nõnda lähebki kuid ilmselt midagi paremaks globaalses inimühiskonnas ei muutu, sest selleks et miski muutuks on vaja asendada vana ideoloogia uue ja paremaga aga vana ideoloogiaga jätkates läheb nõnda
Suur mäng lõpeb ainult siis kui kõik surevad
Joseph Rudyard Kipling
s
5. november 2015, 14:49
selle eest meid hoiatataksegi, kui te lambad üles ei ärka tehakse restart nagunii.
e
Elmar/ 5. november 2015, 12:07
Kaplinski nimetab asju õigete nimedega ja on realist. Täpselt nii asjad ongi.
b
bskann/ 5. november 2015, 11:32
Pässil on osaliselt õigus. Meist saab vatem või hiljem taas osa venestanist. On loll arvata, et eesti jääb alatiseks vabaks
s
Sinust saab:/ 5. november 2015, 12:13
Eestlased on eurooplased. Vene orjadest euroskeptikud kõngevad varsti, kui naftahind veel paar aastat alla 50 taala on.
e
eestalne/ 5. november 2015, 11:31
Sai omal ajal käidud öölaulupidudel ja teletorni kaitsmas... Lootsin, et tulevikus elame Eesti Vabariigis, kus Kalev on koju jõudnud...
Selle asemel meil kaaperdati riik kaabakate poolt. Tänaseks on ka USA ja EU inimvaenulik vabamüürlik-ultrasionistlik nägu-tegu täielikult avanenud.
Viimasel ajal olen hakanud mõtlema selle, et eesi rahvale oleks parem, kui riik pöörduks uuesti näoga itta... Et aeg selleks muutuseks on tulnud. me oleme rahvusena püsima jäänud ainult tänu sellele, et ükski vallutaja pole suutnud siia pidama jääda ja ennast siin lõplikult kehtestada.
Tänane nö Lääne "demokraatia" on eesti rahvusele sama hukatuslik kui NSVL-i lõpuaeg.
Kahtlemata sooviksin ma üle kõige, et eesti rahvas saaks olla oma riigis peremees... Et meil oleks OMA riik enda rahvast hoolivate juhtide ja poliitikaga.
Kuid täna tundub see jälle utoopia... Me oleme kahe kivi vahel. Ja me peame seal ellu jääma... See ongi meie kõige suurem ja püham kohus meie eelnevate ja tulevaste põlvkondade ees.
n
Nips/ 5. november 2015, 15:24
Ma sooviksin küll selle läänepoolse kivi külge jääda...Ja ainult oma kallis Eestis olla läheb varsti igavaks. Nati tahaks ikka ringi ka käia. Ja siis loomulikult jälle koju tagasi tulla. Ei maksa nii pessimistlik olla, elu on ilus!
n
Nimi-nimeke/ 5. november 2015, 11:27
No ei saa kirjanik sõjardi vastu. Nii need asjad lihtsalt ei käi!
Seni kuni Ukrainas palavaks ei läinud ei osanud jah V-maa poolt midagi oodata. Praegu aga näha kuhu nad oma poliitikaga sihivad ja meil ei pruugi siin enam nii hea elu olla kui me nende koosseisu läheme. Oleks nad siis tõepoolest leplikud aga need sõjardid seal kusagil niisama lihtsalt ei jäta.
p
5. november 2015, 11:19
m
Murelik / 5. november 2015, 11:16
Ei ihale nõuka aja järgi. Kuid üha vastuvõetavamaks muutuvad euroliidu poolt meile kaelasadavad nn „euroopalikud väärtused“. Mida meie Toompea jupijumalad asutavad kohe suure agarusega meie rahvale pähemäärima.
Rahvuse vaimne ja moraalne hävitamine
-Lausjoomine, mida õnneks Tallinna linn suutus ära blokeerida
-Kanepi legaliseerimine. Meedias on käivitatud Overtoni aknad –läänest imbunud ajupesumeetod. Võiks arvata et joomasurmadest ja lagunenud peredest on meie riigile veel vähe. Parem ikka las rallitavad ringi ka kanepiuimas auto- ja narkonäljas agressivsed doosimõrtsukad.
--Rahvuse kui sellise kaotamine , mahasalgamine, eesti keele ja kultuuri , isamaaarmastuse rahvusliku identiteedi demoniseerimine. Juurteta , aadeteta ja väärtusteta inimmassi aretamine.
„Me oleme paratamatult liikumas selles suunas et järjest vähem on mõtet kasutada sõna „eestlane“ selle kitsas rahvuslikus tähenduses. „ Kutsub üles oma rahvusest lahti ütlema keegi professor Bitute Klaas-Lang 2.11.15 Ja Postimees trükib selle ära „Kõva sõna“ all?!
-Nn.kooseluseadus. Saatan peitub detailides. Need 88 punkti millest avalikult ei räägita.
- Uue euroafrikaani inimtõu aretamine kõige sellest tulenevaga .
Riigi kui sellise kaotamine . Riigi strateegiliste ojjektide korduvad katsed maha parseldada, /kellegile tasku toppida/.Eestimaise tootmise libistamine väliskapitali kätte. Isegi eestimaise põllumajanduse , loomakasvatuse , oma rahvale toidutootmise välja suretamine? Finants sektori välispankadele loovutamine. Eesti riigi taandareng kõikidel tasanditel.
Kõigi eesti maaapiirkondade sihikindel tühjendamine. Kas eesti rahvas suudab seda allakäiguvankrit veel peatada?
Selle kõige valguses võib hr. Kaplinskil mõneski mõttes õigus olla.

i
Ivan Vares- Barbariss/ 5. november 2015, 11:14
See on õige! siis saaks tuua sealt kultuuri ja tähestiku. Õpiksime inimeste kombeid. Eks paarsada tuhat vastalist tuleks muidugi saata Siberisse ümberõppele, või taevariiki, need saksa tähtedega kirjutajad ja jewroopa ees lömitajad. Aga juhtivad seltsimehed saaks kuldrublad ja mustad autod!
l
lord/ 5. november 2015, 10:19
10 + kaplinskile julge ja õige avalduse eest, see maksab rohkem kui 40 kiri nõukaajal, kodanikujulgust vajame mitte ilvese ja valitsuse tallalakkujaid ja sõjaõhutajaid.
s
Sa oled/ 5. november 2015, 10:36
aru kaotanud nagu see poolakaski!!!
l
lord/ 5. november 2015, 12:46
vastupidi olen aru saanud ja aru leidnud
v
Vot/ 5. november 2015, 13:01
mine ja võta sel Kaplinskil käest ja marssige Narva poole! Sa pole vist sealpool piiri kaua käinud....tunnetage sealset võimu, ühtsust, liitu ja nautige seda! Kui kõht tühjaks läheb või keegi liiga teeb,, siis karju appi-saadan leivakoorukese ja olen mõtetes sinuga kallis sõber! :) Igalühel on õigus valida ja sa ole edaspidi tubli...paku ennast järgmistel valimistel ja asu maailma parandama...
l
lord/ 5. november 2015, 14:22
kallis sõber , ürita aru saada millest kirjutatakse ja õpi lugema
m
Mina saan/ 5. november 2015, 16:02
suurepäraselt aru, mis on artiklis kirjutatud, aga sina ilmselt koos selle poolakaga nostalgitsete ja unistate mineviku järele! Kirute ameeriklasi ja jumaldate jõhkarditest venelasi, kes oma huvisid kaitsevad kalašnikov rinnal-Gruusia, Ukraina, Baltiriigid (juhul, kui maailm poleks reageerinud) Putini tegudele adekvaatselt!) Mina ei soovi kunagi seista poes tunde vorstijärjekorras, ei soovi, et mulle seotakse pähe rätik nii, et suletud oleksid silmad ja suu ning kõrvad, ei soovi, et minu eest mõeldakse...soovin elada rahus ja hästi! Seda olen nüüd nautinud paarkümmend aastat!
m
Mina saan/ 5. november 2015, 16:02
suurepäraselt aru, mis on artiklis kirjutatud, aga sina ilmselt koos selle poolakaga nostalgitsete ja unistate mineviku järele! Kirute ameeriklasi ja jumaldate jõhkarditest venelasi, kes oma huvisid kaitsevad kalašnikov rinnal-Gruusia, Ukraina, Baltiriigid (juhul, kui maailm poleks reageerinud) Putini tegudele adekvaatselt!) Mina ei soovi kunagi seista poes tunde vorstijärjekorras, ei soovi, et mulle seotakse pähe rätik nii, et suletud oleksid silmad ja suu ning kõrvad, ei soovi, et minu eest mõeldakse...soovin elada rahus ja hästi! Seda olen nüüd nautinud paarkümmend aastat!
p
Papi/ 6. november 2015, 10:24
p
Papi/ 6. november 2015, 10:31
e
Ega ma/ 6. november 2015, 19:04
sinusugune ole! Töötan ja töötan välismaal, Eestis käin vaid puhkamas!
m
ma/ 5. november 2015, 10:14
Arvan,et tal on õigus!! immigrantide tulv Eestisse,nagu Mikser väidab-tuhanded pole probleem,võib Eestile saatuslikuks saada!! Praeguse poliitikaga võib mõne aastakümne pärast saada Eestist osalt moslemi riik! Meie iive nii madal,näha ja lugeda milliste laste hulgaga immigrandid tulevad kelledele hiljem lisanduvad veel isad-emad-vennad-õed.......................!! Nii võibki juhtuda,et eestlased hakkavad pagema Venemaale,sai seal pea 50.aastat elatud,elatakse ka ehk veel edasi!!! Mina sain oma venenaabritega hakkama!
v
Velirand/ 5. november 2015, 10:21
"immigrantide tulv Eestisse"
Tuleta meelde, kui palju nõukogude ajal Eestisse venelasi toodi.
k
kae tarka!/ 5. november 2015, 10:34
Kas paarsada tuhat siia toodud venelast polegi siis immigrandid?
Venelasel poleks häda midagi, kui ta teisi rahvaid niiväga venestada ei tahaks.
j
jumal tänatud,/ 5. november 2015, 10:11
et mõned inimesed säilivad kaine mõistus ja julgevad välja õelda hinnang, mis vastab tõele. Ajakirjanikule - lugupidamine.
p
Pole/ 5. november 2015, 10:50
Pole ka ime, et sul selline arvamus on. Kui ainult googli tõlget kasutades eesti keeles kirjutada mõikad, siis on asi selge, mis rahvusest kaasanoogutajaga siin tegu on
h
Humanoid/ 5. november 2015, 10:11
Kui ei meeldi Eestis siis minge minema oma Venemaale, kui mitu korda peab seda ütlema!
v
5. november 2015, 10:07
Venemaa on vaesuse ja korruptsiooni sümbol ja sinna ma kuuluda ei taha.Eesti on Euroopa.
a
5. november 2015, 11:09
Ajupesu töötab sinu peal hästi, aga kui palju sa tead, mis asi on NWO?
n
Nipiga värk/ 5. november 2015, 10:05
Kodanik kaplinski ei vääri tema nime kirjutamist suure tähega. Parem kui ta jääks siiski oma "liistude" juurde.
p
Parim lahendus!/ 5. november 2015, 10:05
Siin saadetakse eestlaslikult Jaani juba Venemaale, selle asemel, et teemat käsitleda - väga madalalaubalise teemakäsitlus. Mina Nõukaaja inimesena väidan, et sõprusliidu ajal oli 99% parem elu INIMESTELE, mitte nendele kes vaid kaaskodaniku mõnitamisest elavadki. Kõik mis oli inimesele lausa hädavajalik, oli pigem kohustuslik. Nüüd on muudetud kõik head ja hädavajalikud asjad Riigi toetusega teiste arvelt rikastumise allikateks - tegutsetakse naeratades inimvaenulikult. Võiks mõelda pigem sellele miks paljud on läinud Hiinamaale elama eestist. Hiinas näiteks eestlane imestab miks pole vaenulikke inimesi. KÕIK ALGAB KASVATUSEST, aga meil on väga haige riigikorra kasvatus koos oma miljoni inimvaenuliku seadusega ja siit ei saagi midagi head tekkida.
v
Velirand/ 5. november 2015, 10:18
"et sõprusliidu ajal oli" Mis see sõprusliit oli?
c
cz/ 5. november 2015, 10:23
"et sõprusliidu ajal"
Mis see sõrusliit veel oli?
p
5. november 2015, 10:32
Postimehes oli hiljuti artikkel sovetiaegsete kelnerite elust pajatava raamatu kohta kus nenditi et oli see vast kriminaalne inimsaast kes ühe käega varastas klienti ja teisega riiki.Jäeti märkimatta et praegust Eestit juhivad just sellise ja viru ärika mentalideediga krimi"eliit" kes on selle ühiskonna selliseks pätiriigiks kujundanud ning sellistest tingimustest ei saa kunagi peale kasvada mingeid mõistlikke noorpoliitikuid ega liidreid.Süsteem toodab lihtsalt iseennast.
m
5. november 2015, 11:11
Mis on tavainimesel pistmist nõukaaegsete kelneritega? Iga siga leiab pori, oled kuulnud? Normaalse inimesed ei jõlkunud kas siis mööda kõrtse.
e
Endine vene soldat:/ 5. november 2015, 14:30
Oleks piisanud ka 4 aastat vene madrusena või 3 aastat vene soldatina olemisest, siis oleks tal sellest "rahvaste sõprusest" kõrini saanud. Kõik teised rahvad olid halvad ja alaväärtuslikud, peale suurrahva muidugi ... Aga poiss pääses, kuigi ülikool tehti minu mineku ajal poistest pooltühjaks! Kõlbasid poolpimedad ning poolkurdid, ühe lapsega abielumehed; ühel eestivenelasel oli isegi kopsus plekk ... tema pääses küll varsti tagasi. 29 eesti poisist sai surma üks, üks läks hulluks, ühel lõhes pimesool ja ühel lõhkes magu. Nemad kolm said ennem aega koju +üks Paide poiss, kellel oli muu terviserike, tema sai ka varem koju. Surmasaanu matsime kohalikku surnuaeda, tegime ta kalmule varbaia ümber. Meie ülejäänud saime teisi tervisekahjustusi,-- kes kui palju, kes seda täpselt teab. Igal juhul olin ma peale seda oli palju eestimeelsem, kui ma seda varem oli olnud. Memmekas ma enam ei olnud: vene keel oli kõnekeelana suus + värvikad slaaviroppused peal soolaks ja teadmiseks.
h
Hullumaja.../ 5. november 2015, 15:27
Seniilsus vahutab juba kõrvust välja? Ah oli parem elu? Kellele parem? Punakoertele küll, igasugu mahhinaatoritele ka. Fakt on see, et eks noorusaeg tundub kõigile takkajärge kaunis. Aga kui nüüd oma vene vangla tagasi saaksid, siis noorust ju enam ikka tagasi ei saaks, istuksid ja uliseksid oma lõhkise küna ees!

e
Eesti huvid!/ 5. november 2015, 10:04
Väga julge mees ,et tõe välja ütles. Selle eest valavad peded, EV mahamüüjad, poliitsaast-USAperselakkujad nüüd J. K. korralikult sopaga üle.
l
Lollus kuubis, Putini käpik?/ 5. november 2015, 10:00
Palun selle seniilse inimese artikleid enam mitte avaldada. 1939.a. arvasid ka mõned seltimehed et Venemaaga koostöö pole hullu midagi ja et halbadest valikutest parim. Lõppes see sellega et veel tänaselgi päeval elab Eestis vähem eestlasi kui enne sõda. Geograafiast aga niipalju et kui sellist vildakat argumentatsiooni uskuma jääda siis võik Taiwan, Lõuna-Korea, Jaapan ja mitmed teised maad end kohe Hiina rüppe heita.
p
5. november 2015, 11:16
Praegune tsensuur on rafineeritum ja toimib kogu aeg, ainult eriti teadmatud ja rumalad inimesed ei tea seda, Ega Venemaal ka kõike avaldata, sionistide võim on selleks liiga suur, vähemalt on seal rohkem teadlikkust kuidas riiki hävitatakse ja kuidas sellega hakkama saada.
m
Maali/ 5. november 2015, 09:59
31.03.2015 pälvis Jaan Kaplinski eelmisel aastal ilmunud algupäraselt vene keeles kirjutatud luulekogu "Belõje babotški notši" (Valged ööliblikad) eest "Vene preemia" laureaaditiitli. Kas mitte ka siit ei tule otsida lõivu maksmist Putini Venemaale?
r
roheline mehike/ 5. november 2015, 09:54
Mis on hr Kaplinskiga juhtunud? Selle patrioodiga, kes kirjutas enne uut iseseisvumise aega hingematvalt häid luuletusi??? Jube kahju, et Gruusia ja Ukraina näitedki ei veena Venemaa üliohtlikkuses!
s
Sellised/ 5. november 2015, 10:22
näited just näitavadki kuidas Venemaal hoolitakse oma rahvast. Ükski lilla pealetung pole isegi võimalik sellisele maale. Meie juhtkond on kõik inimliku maha müünud. Milleks meile USA sõjavägi rahva raha eest ja tulemas veel Briti- ja Saksa- väeosa??? Kui ajusid ja otsustamisvõimet pole siis ei aita ükski väeosa. See vaid pingestab olukorda. Venemaa vaatab loomulikult mis toimub ja imestab kui tema ümber kogunevad vaenulik sõjavägi kelle kohustus on maailma hukatust kaitsta.
M
./ 5. november 2015, 09:49
Mitte keegi ei pea väevõimuga "russofiile" kinni.
Pakkige kohrid, istuge autosse--ja sõitke ida suunas. Mingi paari tunni pärast olete oma "unistuste maal"--ja ärge meid enam tülitage.
Nagu venelased ise ütlevad:
"U vas svoja svadba--u nas svoja svadba"
s
Siin/ 5. november 2015, 10:27
tegu ju sinupoolse eestlasliku mõnitamisega, justkui sinu puhul oleks tegu pedofiiliga kes läheb käima kui inimühiskonda kaitstakse. Arvamus ei tohiks ju noorte inimeste poolt halvakspanu pälvida? Või on sinu puhul tegu jällegi propaganda lilla lillekesega???
P
"Patrioodile"/ 5. november 2015, 09:44
Pimedus on Sinu nimi, "patrioot". Kaplinskil õige jutt. Vanasõnagi ütleb: Sõpra otsi ligidalt, vaenlast kaugelt!
t
to/ 5. november 2015, 10:05
Tambovi hunt on sinu sõber.
v
Vaidlen/ 5. november 2015, 09:41
Kellegi sfääri saab kuuluda AINULT siis kui see keegi omab ajusid,millega "sfääri" tekitada.19.saj lõpul olid Venemaal need ajud olemas ja Eesti kuulus nii nende,L-Euroopa kui P-Euroopa mõjusse.Tänasel päeval,peale vene aastasaja pikkust "puhastust",mõrvu ja väljarännet,on see geneetika,mis oleks võimeline mõjuala tekitama,mujal.
g
G/ 5. november 2015, 09:53
See loogika, et teine peab ajusid omama ja omal pole vaja meid põhja viinud ongi!!! Liit Venemaaga tooks aga megakasu just praegusel ajal mõlemile. Meil oleks piiramatud varud maavaradele, saaksime kõik tööd, sest turg on piiramatu, saaksime megapalju materjali teaduse jaoks, oleks parim ja otsustamisvõimelisem kaitsevägi,......................jne, jne Ja loomulikult oleksime kõige jätkusuutlikum liit, pidades silmas tulevikku, mis puudub lillas ja inimvaenulikus ühiskonnas.
v
Velirand/ 5. november 2015, 11:03
"Meil oleks piiramatud varud maavaradele"
Eesti keelele mitteomane lausekonstruktsioon.
k
kahju/ 5. november 2015, 09:32
Soome murdis ennast maailma 5 rikkama hulka vaid tänu heanaaberlikele suhetele venemaaga, unustamata sealjuure sõjaväestada väga tugeva ja korraliku piirirajatise. Meil ei õpita ei vigadest ega kordaminekutest, ahjualune toimetab vastupidiselt rahva huvidele, paljud leelotavad kaasa.

p
patrioot/ 5. november 2015, 09:21
sm. kaplinski.
putini armastamiseks kolige leningradi oblastisse
a
Arx/ 5. november 2015, 09:18
Kas härra Kaplinski tõesti arvab et eestlased lasevad ennast teist korda petta, arvestades veel seda kuidas meie idanaabril on lood inimõigustega ja üldse demokraatiaga. Kui eesti kuuluks vene mõjusfääri oleksid ilmselt paljud eestimaalased sunnitud oma kodumaalt lahkuma. Lisasnduks väga palju probleeme.
m
5. november 2015, 11:23
mingi osa lahkuks, enamus jääks siia, nagu alati on jäänud, genotsiid on parem valik? Kui sina ei saaks siia jääda siis tuleks kõigi aeglane ja varjatud tapmine heaks kiita, väga huvitav arusaamine populatsiooni ellujäämisest.
j
j.julm/ 5. november 2015, 09:14
Süüdimatu "kulturniku" mögin, aga väga vastutustundetu.
m
M./ 5. november 2015, 09:04
Juba päris pikka aega puuduvad kahtlused, kuhu poole hunt ulub. See on SEE mees!
p
pff/ 5. november 2015, 09:03
Juunikommunistid lootsid ka, et ega Moskva võim Eesti ellu sekkuma ei hakka.
Kaplinski arvamusi loobusin ma tõsiselt võtmast pärast seda, kui ta väitis, et iga naine on moraalselt kohustatud laskma endaga seksida mehel, kelles ta on iha tekitanud.
t
Talupojale/ 5. november 2015, 10:31
Kultuurimõistes tähendab iha tekitamine ikkagi naise omal tahtel. Ja kui ta siis kätte ei anna, siis kes selline naine on ;)???
v
vabadus/ 5. november 2015, 09:03
Huvitav, et vabadus on inimesed 20 aastaga ära rikkunud juba soovitakse Narva Donetskit ja Luganskit. Äärmiselt häbiväärne mõte sellise inimese poolt nagu Jaan Kaplinski lekitada see meediasse. Kui ei meeldi vabadus võiks kolida Venemaale.
j
jep/ 5. november 2015, 08:54
Jaan! Pane suu kinni! Selle lausega valasidd end s......üle või sinus lõi putinism välja. Kahju.
r
RRR/ 5. november 2015, 08:46
Meil võiks kasutada soome 30 aastate praktikat.

m
ma/ 5. november 2015, 08:44
Veel aasta tagasi oleksin sellise mõtteavalduse peale maruvihane olnud, aga nüüd tuleb tunnistada, et olen Kaplinskiga nõus.
Moslemid lihtsalt suruvad meid füüsiliselt maha. Nii sigivusega kui ka otsese vägivallaga.
r
Reet/ 7. november 2016, 15:05
Venemaal on on ju 1/3 moslemiusku rahvaid.
t
Triin/ 5. november 2015, 08:21
Kunagi pidasin Kaplinskist lugu,kuid üha enam tekitavad selle mehe väljaütlemised tülgastust ja see "arvamus" on "kirsiks tordil"----kui see oleks võimalik,siis peaks hauast tõusma sajad ja sajad "armastusväärse vabastaja" ohvrid,rivistuma Kaplinski ukse taha ja oma kõrvaga kuulma selle mehe põlastusväärseid targutusi,need aga kes teda õigustavad,on samasugused tuulelipud,kui endal oidu pole -on kõik teised süüdi,et elu s...t on,siis tahaks ikka tagasi seda vana vägivaldset-varga mentalideediga nõukaaega.Ja kui see nüüd peaks uuesti juhtuma,siis kindlasti sureb meie rahvus(venelasi voolab ojadena siia),eks Kaplinski sugused hõõruvad siis heameelest käsi.
m
Mis lahti/ 5. november 2015, 08:46
funktsionaalse lugemisoskusega? Ei ole liidust juttu, ei ole! Lugege veel kord läbi ja kui aru ei saa, siis veel kord. Ja üldse tuleks vist mobiilinäppimise asemel rohkem pikemate tekstidega tegelda?
2
5. november 2015, 08:51
20 aastane "vabadusaeg" on hävitanud Eesti majanduse hullemini kui sõda ja nõudnud ohvreid kordi rohkem kui küüditamised,sotsiaaltöötajate hinnangul on juba ainult noori inimesi kes viletsate tingimuste tõttu elu kaotanud 20000 ringis ja see on alles algus.Tundub et riigis katsetatakse mingit nwo majandusgenotsiidi mudelit korruptantidest ladviku ja nende lähirngkonna heakskiidul.Majanduspõgenike arv ületab samuti sadat tuhandet,mis on nii väiksesrvulise rahvakillu kohta märkimisväärne saavutus.
e
5. november 2015, 11:33
Enamus ei saa su kommntaarist aru, ei usu ja ida ei usu seda pole olemas, loomulikult on käinud süstemaatiline kraanide kinnikeeramine ja rahva varjatud hävitamine ressurside riigist välja voolamise ja näljtuamispoliitikaga, selle tõttu ei ole ka EL Sotsiaalhartat täielikult ratifitseeritud, et saaks inimkatsseid läbi viia, hoida toetuste taset allpool minimaalse toitumise tasemest, arvestamata üldse muude kuludega. See on vaikne genotsiid, praegu käib ettevõtluse täiendav maksustamine ja ilmselgelt järgnevad suured koondamised, et kõik oleks rahata ja riigist täielikult sõltuvad. Keskklass puuakse üles igal juhul, NWO on lausvaesus ja orjus mis viivad siinse rahva hävinguni, selleks ongi immigrantidele suuremad õigused toetustele.
n
Nips/ 5. november 2015, 08:59
Kaplinski on olnud kogu aeg selline venemeelne ja uskunud "head venelast". Vene inimene, lihtne inimene oma kodumaal ongi enamasti hea, külalislahke ja isegi vahel töökas. Aga juhid ja valitsusrežiimid enamasti sellised deržaavalikud. Ja muutusi oodata selles osas on lootusetu.
v
5. november 2015, 11:37
võimu juurde trügivad juudid ja muud haiglase võimuihaga tüübid.
n
Nips/ 5. november 2015, 09:22
Nimetule 8.51. No Sinu jutt on küll puhas soigumine või siis olid nõuka ajal "või sees". Mina igatahes elu teises pooles oleva inimesena ei meenuta seda aega mingil moel hea sõnaga vaid tülgastusega. Viga pole Eesti riigis. Sa ei taipa, et piirid on praegu lahti ja kel soovi, see võib igal hetkel minna, kuhu soovib., kui siin ebamugav või perspektiivitu. Ja sellest polegi midagi, sest paljud mingil hetkel ka naasevad kogemuste võrra rikkamana,. Ja mis viletsatest tingimustest sa räägid: sotsiaaltoetused kõige nõrgematele iga nurga peal! Kas nõuka-ajal oli midagi sellist? Jah, olukorrad on erinevad, on vaesust, on rikkust, aga kõige olulisem on RAHVA VABADUS ise teha, ise otsustada oma elu üle. Ja pole vaja soiguda kõikse aeg. See on SINU RIIK. Kui on...Tee ta siis paremaks, kui midagi valesti tundub olevat. Tee paremaks oma koduümbrus, pühi tuba tolmust puhtaks vmt - ja elu ongi kohe ilusam ja riik tundub ka kohe kenam!
a
5. november 2015, 10:15
Arusaadav lgp.Nips teie ei viitsinud soveti ajal enda elatamiseks tööd teha ja virelesite seetõttu puuduses võibolla istusite isegi hullumajas või vanglas kinni ja kõik oli väga paha.
Praeguseks elate aga oma unelmate ja ideaalide riigis kus istute ilmselt soojal kohal või olete mingite manipulatsioonide ja sahkerdamisega endale materiaalse kindlustatuse taganud,ülejäänud suure osa rahva olukord teid ei huvita ja nad võivad lihtsalt põgeneda omaenda maalt ja kodudest,võibolla pakub see teie egole isegi rahuldust kuna pidite ise minevikus kannatama.
n
Nips'ile/ 5. november 2015, 10:37
Piirid on lahti ja astu aga mujale. Justkui pagulase arusaam juba. Miks peaks keegi oma kodumaalt sellepärast lahkuma kui talle ei meeldi verejanuline kapitalistlik riigikord kes elab vaid lihtrahvast ja vähendab iga päevaga oma toetust rahvale??? Seda ei saa ju niisama pealt vaatata, ega tohigi, veel enam saba jalge vahel ära jooksma. Kust selline kasvatus???
n
Nips/ 5. november 2015, 15:35
Ei minul pole küll kusagile ära vaja minna, kuigi teen suht lihtsat tööd ja teenin elatist keskmiselt. Ja eelmisele soigujale: nõuka ajal ehitasin ise poisikesena endale maja, ei luninud korterit riigilt, ei mangunud Täitevkomitee ukse taga. Ainus probleem oli see kuradi defitsiit, midagi polnud saada. Kogu aeg mingitele toladele vaja pistist anda. Nüüd vähemalt tean, mille eest maksan kui poodi lähen. Kõike on küllalt, ainult raha on piirav asi. Aga sea suu sekki mööda ja kõik on hea. Vähem soigumist, seltsimehed!!!
j
Juhan/ 5. november 2015, 08:16
Mina küll vene talla all roomama ei hakka. Luban sellisele asjale kõigi oma oskustega vastu tegutseda. Kui see aga peaks juhtuma, siis mina kolin minema. Kaplinski võib minna vene mõju alla ja kui Eesti rahva enamus vabatahtlikult seda soovib, mingu. Aga ilma ähvardusteta ja juttudeta, et kui me ei lähe Vene mõjusfääri, siis tuleb verevalamine. Selline jutt, et meie oleme suurriikide tallermaa ja meil justkui pole valikut, see on vastuvõetamatu.
g
gk/ 5. november 2015, 08:14
Eks nii Kaplinskil kui ka Klasil oli ju vene ajal päris kena elu.Ja sellest ka see nostalgia.
e
Ei/ 5. november 2015, 10:40
Lihtsalt kodaniku kohus paneb neid välja ütlema tõde kui paljude unistatud ja kauaoodatud kapitalistlik kord oma ebainimlikkusega juba üle piiri läheb!
e
5. november 2015, 08:09
Enamuse labaselt sõimavaid russofoobseid kommentaare on kirjutanud isikud kes on soveti ajal kuskil hullaris või vene tsoonis oma fantaasiate pärast palju kannatanud,tõenäoliselt teeb enamuse sellistest postitustest erinevates kommentaariumites isegi üks haiglane isik,kellel lastakse vabalt möllata ja on võibolla isegi IP generaator ja muud vahendid selleks kasutada antud.
u
Urmas Alas/ 5. november 2015, 08:01
Kui Bernard Shaw'lt kunagi küsiti, mis on tema edu võti, vastas oma aja edukaim Briti daamakirjanik, et ta üritab oma lavatükkides võimalikult varakult solvata võimalikult paljuid saalis viibijaid. Ka Jaan Kaplinski on tuntud selle poolest, et tõestab oma arvamusartiklites lugejale vastumeelseid fakte.
Tõenäoliselt elaks Eesti Vene umbes samuti nagu Ukraina või Moldova, mille rahvuslik koguprodukt oli N. Liidu ajal meie omast kõrgem, aga elatustase pisut madalam. Oleks puhas natsionalism arvata, et samasse süsteemi jäänuina elaksime neist oluliselt paremini.
u
Urmas Alas/ 5. november 2015, 08:02
Vabandust, peaks olema «Tõenäoliselt elaks Eesti Vene mõjusfääris umbes...»
o
Oot-oot!/ 5. november 2015, 08:37
Ega ta majandussüsteemi ega liitu mu arust maininud, pigem midagi NL-aegse Soome- (mõjusfääris) või koguni Rootsi- (neutraalne) sarnast.
u
Urmas Alas/ 5. november 2015, 09:45
See NL-aegse mõjusfääri variant tekkis viisil, mis on Eesti puhul välistatud. Algul kasseeris N. Liit Soomelt sisse sõjavõlga, ja kui sõjavõlg viimaks makstud sai, hakkas Venemaa, kellel oli suhtlemisraskusi teiste riikidega, samade asjade eest Soomele raha maksma. Vana tuttavaga oli lihtsam asju edasi ajada.
Eesti poliitikud, kes osalesid piiri- ja teistel läbirääkimistel Venemaaga, on rääkinud, et Eesti sooviski Venemaaga heanaaberlikke suhteid, «nagu Soomega», nagu nad olid öelnud. Venelased olid selle peale kole vihaseks saanud ja öelnud, et teie ei saa kunagi Soomeks, ja te veel maksate N. Liidu lagundamise eest.
Lisaks tuli ju suhete katkestamine 1992. aastal Venemaa poolt. Või ei mäleta te enam, kuidas üleöö lõpetati senised suhted just Venemaa poolt? Katkesid varuosade tarned Vene autodele, mis pani eesti mehed loobuma Ladadest, mida seni oli reklaamitud lausega «oma Ladat parandan ma ikka ise», see tähendab tuhandeid kroone remonditöökodadesse viimata. Või masuudihinnatõus? 1992. a talve poleks Eesti Neste laenuta üle elanud. Siis üleöö tollide tõstmised ja embargod.
j
Jah/ 5. november 2015, 10:46
Me olemegi juba maksnud ülikõrget hinda Liidu lagundamise eest!!! Kuid väga madalalaubaline võiks vaid arvata, et selliseid väiteid esitatakse tippkohtumistel ähvardavas toonis!
g
G/ 5. november 2015, 10:49
Ja iga normaalne inimene ka mõistab, et me ei saaks loomulikult kunagi Soomeks! Kas keegi tõesti siis sooviks teise identiteeti??? Pigem varsti oleme jänkid, sest allakäik on ebanormaalselt kiire!
j
5. november 2015, 11:40
jänkid? Mis on NWO-l jänkidega pistmist, see on sionistide jõugu projekt ja enamus maailma rahvastikust kuulub HÄVITAMISELE: Saad aru selle sõna tähendusest?
j
5. november 2015, 07:44
Ja nüüd sooviks Kaplinski seisukohta Ukraina asjus.
e
et siis/ 5. november 2015, 09:40
mis sul selle ukrainaga on? Oligarhidest korruptandid viisid selle maa kriisi, idapiiril, ülirasketes tingimustes töötavad kaevurid jt. hakkasid mässama, sh. paljud venekeelsed.Niikaua, kui seal maal jätkub rahva ülisuur kihistumine ja nende tagant varastamine, pole rahvas rahul. Krimmis, kus nn. vene ajast elavad enamasti venelased, korraldati rahvahääletus, suurem osa tahtis pääseda sellest ukraina viletsusest ja korruptsioonist, hääletasid vene alla mineku poolt.
n
5. november 2015, 11:43
Nüüd rünnatakse juba patrioote, kes sõdisid Ukraina terviklikkuse eest. Nad on ohtlikud NWO poole trügijatele, sest võivad uuesti vastu hakata orjastamisele.
g
G/ 5. november 2015, 10:51
Ole mureta, see on tal kindlalt olemas! Ainult kui see juhtub sama olema kui minul siis ta jääb pigem viisakaks. Ja ära sina ka mõjutatud inimesena teisi mõjutada püüa, vähemalt avalikus ruumis.
o
oh ja/ 5. november 2015, 10:52
Ukrainat pole enam kellelegi vaja ja kogu revolutsiooniga tekitatud kaose koos kahjuga peavad ukrainlastel ise ära helpima ehk siis saavad ka targemaks selles osas, et revolutsioonidega pole kusagil kunagi keegi rikkaks saanud ning kohe kindlasti tulevikuski ei saa
m
5. november 2015, 07:41
Mis on saanud kunagisest suurest mõtlejast?

p
Poslovitsa/ 5. november 2015, 07:16
Mudrost prihodit so starostju. No inogda starost prihodit odna.
r
RS/ 5. november 2015, 06:54
Masendav on lugeda kui palju ajupestud inimesi meil on. Ja pole ka ime sellise Venemaa mahategemise kampaanial mis käib 24 h ööpäevas.
5
5-s kolonn ja vaenuliku idanaabri agentuura peabki nutma ning halama hommikust hommikuni./ 5. november 2015, 07:05
s
See viies kolonn/ 5. november 2015, 07:14
ei nuta ega hala, vaid istub hästimakstud kohtadel ja ajab rahulikult oma asja, milleks on Eesti riigi uppiajamine võimude abiga. Aga sina oled ilmsesti lihtsalt üks provokaator?
v
Vastuseks:/ 5. november 2015, 10:54
Hala pole kuulda olnud, aga sõnavõtt on arusaadav vaid inimesele!
h
huvitav/ 5. november 2015, 06:53
Väga õpetlik ja huvitav oleks näha meie kameeleone, kes juba korra üleöö muutsid värve, juhul, kui suudame läänele ja tuhandetele moslemitele selja pöörata. Oh seda roomamist ja enese õigustust jne. Samas venemaa hoiaks meid nagu s...a pilpa peal. Kui ikka meie riik rahvast ei hooli., pole üldse ime, kui Eestis tehakse rahvahääletus
s
S..tt ja sõnnik haiseb hirmsasti.../ 5. november 2015, 07:14
On aga imelike unistustega kaake, Hais nendest on äärmiselt vastik.
g
G/ 5. november 2015, 10:56
Saaksin ka lõpuks heameelega hääletada inimkonna tervendamise poolt.
k
kurb aga tõsi/ 5. november 2015, 06:43
Nii ta paraku tõesti on. Päriselt ei pääse me iial läände, iita ka mitte, meie maa on tehtud puhvertsooniks, kus sõdade korral verd valatakse. Küll aga peaks sunniviisiliselt ja seadustega ära lõpetama rahvuste-vahelise vaenu õhutamise mõnede erakondade poolt, eriti nende, kes toituvadki ainult vastandamisest. ja veel, kuulake näiteks Toomi, kes lähtub küll eestivenelaste huvidest aga räägib tõde. Meilt tuleb ainult pooltõde.
b
Baaba Toomi passi oleks pidanud juba ammu annuleerima../ 5. november 2015, 07:25
Kõik agentuurale väljastatud ebaseaduslikud dokumendid tuleb tühistada !!!
d
düsgraafik/ 5. november 2015, 05:32
Vott õige jutt.100 prosenti õige jutt.
s
Sputnik/ 5. november 2015, 05:32
Raha paneb rattad käima. Kasulikke lolle jätkub.
a
aga/ 5. november 2015, 02:48
eesti on alati kellegiga liidus,astuda ühest liidust veel jubedamasse liitu -----oooõudust,usa poliitika on nagu Kimäär,uuskommunism on veel hullem----näiliselt leebe ja poliitkorrektne------tagant poolt vaatab vastu koletis.
t
Totaalne Stagnatsioon/ 5. november 2015, 02:18
Klas ees ja Kaplinski järgi, stagnatsioonipisik on nakatanud juba ka kultuuriinimesi, Laev on täiega kummuli
k
Kosher aktivistid ei puhka päevagi,Meie riiki ja rahvast peab mõnitama iga päev../ 5. november 2015, 05:25
Eri Klas,helmed,ossinovskid,kaplinski jne.jne. Ega see ometi juhuslikkus pole ????
r
Rahvast?/ 5. november 2015, 05:37
Rahvast ja ka riiki iseenesest ei ole mu arust keegi mõnitanud - peale praeguste valitsejate. Geopoliitika on tõsine asi ja vähemalt normaalne läbisaamine nii piraka naabriga, kel pealegi kaunis sant iseloom, võiks siiski ju olla? Või loodate siiralt teda lõpmatuseni hirmutada?
v
Vaenliku agentuura elimineerimine on iga korraliku kodaniku kohus./ 5. november 2015, 05:48
See pole tänapäeval ka keeruline kuna enamus neist tegeleb kahjurlusega lausa avalikult.....
t
Tahaks mõndagi neist tegelastest usaldada.../ 5. november 2015, 05:52
m
Mhmh!/ 5. november 2015, 06:05
Provokaator ongi kõige suurem kahjur, ehk saavad kapo ametnikud sellest ka aru?
o
Oot/ 5. november 2015, 06:18
te ikka vaatasite järele, mida see stagnatsioon tähendab? Tegelikult meil siin pärast kriisi suurt midagi peale stagnatsiooni ei ole olnudki; mingid tegelinskid ilustavad andmeid ja imetlevad omaenese naba, nagu vanasti öeldi.

e
Ebaintelligentne jutt/ 5. november 2015, 01:08
Nii räägib ainult üks vana kommunist. Ameerika on Euroopale ja Eestile vabaduse garanteerija. USA on alati olnud diktatuuride vastu ja demoktaati poolt, Eesti ei lähe vabatahtlikult kunagi Vene mõjusfääri, see vastik kogemus on juba olemas. Ainult Nato suudab Eestile iseseisvuse garanteerida!
k
Kaplinskil on õigus/ 5. november 2015, 00:53
Aga marurahvuslased ja Ameerika tallalakkujad pistavad Kaplinski nahka. Meie lollid ju arvavad,et Ameerika pommiga taevasse lennata on lõbu, haiget teeb vaid Vene pomm.Ei meil tohi tõtt rääki, hullem küll,kui enne oli, säh sulle siis VABADUS
e
Ei noh/ 5. november 2015, 06:09
mis see Ameerika siia puutub. Kusjuures seesama Kaplinski on kirjutanud, et vaatamata kõigile oma puudustele on USA hämmastavalt healoomuline nähtus - siin räägib ta hoopis midagi muud, mitte ei anna hinnangut ühele ega teisele (nagu paljud paistavad arvavat).
s
5. november 2015, 11:57
Sa ei ole märganud, mis toimub praegu USA-s? Siis ei ole nagu mõtet sõna võttagi, riik on kodusõja äärel, avalikult hävitatakse konstitutiooni, püstitatakse saatanale malestusmärke lisaks massoonide sümboolikale, riigikassa on tühi ja obama just võttis enadleaõiguse veel rohkem laenu võtta kuni ametiaja lõpuni.
Riik on kodanikelt ära võetud kavalduse ja jõuga!.
k
Kogu tõde:/ 5. november 2015, 00:39
Loen aegajalt Kaplinski blogi kirjutisi. Noh, oli üks kirjutis ja mis siis? Vaba mees, vabal maal!
q
qetjh/ 5. november 2015, 00:14
ammu on aeg, et keegi hakkaks tõtt rääkima. Nüüd järgneb THI poolt hüsteeriline kisa, et õhtuleht on kremli suuvooder ja väärib kinnipanemist ja tal on häbi eesti pärast jne, aga me teame juba ammu, mida temalt ja ta kamraadidelt oodata. meil on aeg omale lõpuks otsa vaadata ja üksteise vastu ausad olla.
j
5. november 2015, 12:00
Juba ta kisas eile hommikul, aga ma ei loe neid, ei huvita.
t
T.Mets/ 4. november 2015, 23:59
Vana ja elunäinud mehena annaks omapoolse arvamuseEesti kuulumisest USA või Vene mõjusfääri. Tsaari valitsuse ajal Eesti ja Liivimaa olid impeerimi rikkamateks kubermangudeks. Nüüd oleme juba 25 aastat justkui vabad ja mis on siis nüüd need saavutused. oleme muutunud Euroopa üheks vaesemaaks riigiks, kes käsi pikal ootab annetusi Euroliidult. Ainuüksi Toidupanga andmeil on Eestis ligi 200 000 abivajajat. Tuletan meelde, et ka nõuka ajal, mil olin 6 aastat vangilaagris, oli Eesti tollase Liidu üks arenenumaid piirkondi. Need, kes ei taha olla Vene mõjusfääris, saavad praeguste sündmuste taustal olema hoopis moslemite meelevalla all. Kommijad, lugege ja kaaluge põhjalikult. LP tsensor, kommin oma nime all ja palun mitte kustutada
m
mamma/ 5. november 2015, 09:34
kõik sõltub taustsüsteemist.
idanaabri käevangus on ehk tõesti lihtsam olnud oma euroopaliku oleku ning mõttelaadiga silma paista kui teiste Euroopa rahvaste seas ... mis ei tähenda, et peaksime hetkel kogetavas konkurentsisituatsioonis meid rahvusena näkku peksnud ex-i tegudele ning teada-tuntud loomusele läbi sõrmede ehk ka roosade prillide vaatama hakkama.
psühholoogias on ohvri sellist käitumist ja moonutatud arusaamist / maailmapilti juba piisavalt uuritud. no .. ehk lihtsamalt - kui ollakse karu kaisust välja rabeldud, ei tasu sinna mitte tagasi ihata (mis sellest, et natuke oli nagu soe ka...).
p
5. november 2015, 12:09
Praegu oleme mingite hullude lillade tapjaklounide kaisutuses ja et mõnel seal ka soe on näitab et ta teenib ainult nende huve.
s
5. november 2015, 12:10
sa ei saa ka aru, mis on NWO ja mis on islamistlik Euroopa, Praeguse Euroopaga ei ole sellel absoluutselt midagi ühist, pigem kordi hullem kui NSVL üldse oligi, kuna eestvedajateks on Hitleri Saksamaa koonduslaagrite kogemustega varustatud psühhopaadid.
k
kastuta sulge iks nõnna/ 4. november 2015, 23:42
kui ma saaksin uueks täheks või istun kivile aia nurgas, proovi nii nagu uku rääkis, siis kuulaks kah

r
4. november 2015, 23:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
e
eit/ 5. november 2015, 02:41
v
Vello/ 4. november 2015, 22:46
Mu tädi läks nõukogude vangilaagrisse 17 km põlvili. Putin pole stalinismiohvritele isegi korralikku ausammast teinud. II maailmasõjas hukkunud ameeriklastest pole 6 inimese saatust suudetud välja selgitada, Venemaa ei ole viitsinud 2 miljoni saatust selgeks teha GULAGI vangidest rääkimata. Sellised olidki kunagi juunikommunistid!
h
hm/ 5. november 2015, 00:56
Kas see on hea põhjus ameeriklaste poole hoida?
e
eit/ 5. november 2015, 02:46
valget laeva oodati kaua , nüüd tulid lennukid !!! uskuge aga , et hinnalise eesti rahva pärast ???
k
kas/ 5. november 2015, 02:57
usa on kunagi sõdinud omal maal,aga ta on paljudele maadele see eest demokraatiat viinud,et saaksid NWO,Kalergi Projekti,Agenda 21 projekti,TTIP projekti jne.väärastunud projektid ellu viia ja euroopa rahvused hävitada,aga otse loomulikult sest euroopale meeldib Ameerika Unistus......
a
ALumiere/ 5. november 2015, 04:00
Nagu venelasele ei meeldiks? Kui USA viisa ära kaoks, paneks pooled venelased ameerika poole ajama. Palju ameeriklasi aga samamoodi Venemaale läheks? Ja nüüd kuluta paar minutit mõtlemisele, miks nii on? Väike vihje - dollar on Venemaal viimased paarkümmend aastat olnud olulisem väärtusr ekvivalent kui rubla.
v
5. november 2015, 15:50
Vellole! Venemaa avas just mälestusmärgid Gulagis ja veel mitmes kohas. Kõigi teadaolevate hukkunute nimed on tahvlil. Kõige rohkem hukkus venelasi, lätlasi, poolakaid, ukrainlasi, eestlasi, leedukaid jne. 700 000 lasti Gulagis maha ja oli AINULT 2 grusiini. Peaksid teadma, et Stalin oli grusiin ja omi ei tapnud, kui need kaks just juhus ei olnud.
v
Vello/ 4. november 2015, 22:44
Mu tädi läks nõukogude vangilaagrisse 17 km põlvili. Putin pole stalinismiohvritele isegi korralikku ausammast teinud. II maailmasõjas hukkunud ameeriklastest pole 6 inimese saatust suudetud välja selgitada, Venemaa ei ole viitsinud 2 miljoni saatust selgeks teha GULAGI vangidest rääkimata. Sellised olidki kunagi juunikommunistid!
k
kuriteoteade/ 4. november 2015, 21:53
Meie huvides oleks teha kõik, et see ei sünniks vägivaldselt, sõjaga, tapmistega, pogrommidega. See on minu meelest Eesti julgeolekupoliitika põhiülesanne," arvab Jaan Kaplinski.
kas haiseb krim asja järgi -üleskutse kehtiva korra muutmiseks-vägivallaga ähvardamine jne
k
Kalev bristol/ 4. november 2015, 22:40
Kallid kaasmaalased, eestimaalased, armastagem ja veel kord armastagem, meid on vähe.
k
kas uskuda/ 5. november 2015, 11:25
kas uskuda venelast. päts püüdis mis püüdis, aga järgnes vägivald.
t
Tänu!/ 4. november 2015, 21:42
Ometi üks aus ja tasakaalustav sõnum Kaplintskilt. Väärib toetust.
n
nõus/ 4. november 2015, 21:40
venemaa on paha-paha, meie ootame ikka millal neegreid-araabikuid Eestisse juurde tuleb
n
Naljakas/ 4. november 2015, 22:54
Üks "isamaalane" on nii täis, et paneb koguaeg topelt komme.
r
rt / 4. november 2015, 21:12
härra ei seletanud, et miks peaks eesti vastu võtma vene mõjusfääri kui enamiku rahvusvaheliste indeksite järgi - majandus, tehnoloogia, ajakirjandusvabadus, poliitiline korruptsioon, haridus, tervishoid jne on eesti venest kümme-paarkümmend aastat ees
f
FF/ 4. november 2015, 21:19
2013. aastal erinevus ei ületanud 5%
a
ALumiere/ 5. november 2015, 04:03
Mille erinevus? Lakke vaadates suvalise mula suust väljaajamine pole just parim meetod kellegi veenmiseks.
1
100% temaga nõus!/ 4. november 2015, 20:50
Olen temaga nõus! Ameeriklasi ei huvita midagi muud, kui teiste riikide loodusvarad! Demokraatia tuleb juurutada selleks, et siis on kergem loodetud saak kätte saada!
b
barklai/ 4. november 2015, 21:09
USA-le on väga vajalikud põlevkivi lubjakivi ja kulbiga turvast ja liiva.
e
4. november 2015, 21:19
Ega usa siin Eesti maavarade ega eestlste pärast pole vaid ikka vene maavarade ja geopoliitilise mõjusfääri pärast.
b
barklai/ 4. november 2015, 21:15
usa-le on vajalik põlevkivi ja lubjakivi killustik.VÕI suitsetate kanepit+

i
Isaac/ 4. november 2015, 20:36
Meil ju naaber Läti vene mõjusfääris, pole vist inimesed eriti õnnelikud seal.
e
EI ole/ 5. november 2015, 07:17
erilist vahet Eestiga, suurema jao rahva jaoks.
g
G/ 5. november 2015, 11:10
Ja mina töötan nüüd Läti suurfirmas kus makstakse palju paremat palka kui varasemas töökohas - Kanada firmas. Mõjub hästi vähemalt minule.
e
ets/ 4. november 2015, 20:34
SEE oli mingil ajal arvestatav presidendikanditaat???
T Y L G A S T A V>
e
ets/ 4. november 2015, 20:34
SEE oli mingil ajal arvestatav presidendikanditaat???
T Y L G A S T A V>
i
Isaac/ 4. november 2015, 20:27
Pole vaja kaugelt otsida, Läti on ju Vene mõjusfääris riik.
j
Jah/ 5. november 2015, 07:19
on küll - ma vaatan, et kole palju iinuseid, st ei olda nõus. Olgu siis omalt poolt täiendatud, et Läti ei ole seda mitte mingi poliitilise kuuluvuse poolest või valitsuse tasandil, vaid nö sisuliselt (majandus ja sidemed).
s
segased ajad/ 4. november 2015, 20:22
Venemaa mõjusfääriga on selline lugu, et veel pole aru saada, kellega Putin on ühes paadis tegelikult. Kui ta mängib topeltmängu, allub globalistidele, siis pole vahet, kellega me oleme, sest pool Eestimaad kuulub juba Heleniusele ja oleme USA koloonia muidu ka, aga kui Putin tõepoolest hoolib oma maast, rahvast, sel juhul ühtsus temaga oleks Eestimaa kestmajäämine. Tänu Venemaale saime kaks korda vabaduse, ise müüsime end maha, sest olime ennast programmeerinud rahale ja kasumile.
a
ALumiere/ 5. november 2015, 04:05
"Tänu Venemaale saime kaks korda vabaduse..." - tead, ära enam peale võta, sul seal kupli all hakkab aju juba kalgenduma.
a
4. november 2015, 20:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
n
n/ 4. november 2015, 20:23
t
4. november 2015, 20:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
Juudi asi/ 4. november 2015, 20:10
j
Jah/ 4. november 2015, 20:27
See 50 aastat mõjusfääri tõi meile 300 000 umbkeelset ja umbmeelset vassilit, kes on pidevaks ohuks meie julgeolekule. Kes võivad käituda üsna vägivaldselt. Tuletagem meelde taasiseseisvumist, kui eestlased rõhusid diplomaatiale ja rahumeelsusele, aga kohalikud venekeelsed olid kohe lõhkumas ja laamendamas. Sama lugu pronksiööl. Kas selline vägivald Eesti rahva vastu on kuidagi õigustatud. Kas tugevama õigus peab meist teeruliina kogu aeg üle sõitma.
o
on/ 4. november 2015, 20:31
k
Kalev bristol/ 4. november 2015, 20:46
Kaplinski , nimi on pärit poolast. Nii palju kui mina mäletan on tema esivanemad poolakad. Eks ta ise mäletab, vaevalt nii intelikentne inimemene hakkab seda teile ise ütlema.
k
kaplkaplinski / 4. november 2015, 22:11
kaplinski vanaisa oli juut, nimega frank
g
G/ 5. november 2015, 11:15
Palun, selgitage mis vahe on arvamuse avaldaja rahvustel kui teemaks on inimkonna areng??? Peale selle loomulikult, et vaenulikku suhtumist üles näidata.
m
mida arvavad ameeriklased ise?/ 4. november 2015, 19:58
Reklaam Ajakirja Time lugejaküsitluse järgi on maailma mõjukaim inimene Putin, kes edestab Lady Gagat ja Rihannat (79)
14. aprill 2015 10:30
262
Prindi
Saada sõbrale
Toimetas Lauri Laugen
Toimetas Lauri Laugen
www.DELFI.ee
Ajakirja Time lugejaküsitluse järgi on maailma mõjukaim inimene Putin, kes edestab Lady Gagat ja Rihannat
Foto: Aleksei Nikolski, RIA Novosti
USA ajakirja Time selleaastase maailma saja mõjukama inimese väljaselgitamiseks korraldatud lugejaküsitluse võitjaks osutus Venemaa president Vladimir Putin
m
4. november 2015, 20:47
Mida sa sellega tõestada tahad? See, et Putin on mõjukaim inimene ei tähenda absoluutselt seda, et ta normaalne oleks.
g
G.P/ 4. november 2015, 23:41
Ka Hitler oli kunagi sellesama ajakirja järgi kõige mõjuvõimsam inimene maailmas.
g
G/ 5. november 2015, 11:16
Paistab, et õigusega OLEKS olnud!

a
Ats/ 4. november 2015, 19:56
Ma olen teda alati Eesti vastaseks pidanud. See tema ütlus on nüüd ülim sigadus. Selle mehe koht on Venemaal. Sellist tüüpi ei võtaks ka Poola vastu. Miks me peame sellist kannatama ? Koomiline on tema arvamus, et ta on geenius ja et tal on kõik lubatud. Ta ei peaks elama Eestis.
n
nnn/ 4. november 2015, 20:25
sinusugused ongi eestimaa hävitajad
ä
Ähh/ 5. november 2015, 06:21
Õnneks pole sina selle ütleja, kes mida võib rääkida ja kus elada.
k
kke/ 4. november 2015, 19:49
k
kas tõesti/ 4. november 2015, 19:44
ei mingit ohtu või piisab vaid vaadata, kuidas puutja oma vasallriikidega käitub
a
asd/ 4. november 2015, 19:29
Hakkab vaikselt ära keerama
m
maamiis/ 4. november 2015, 19:23
täitsa nõus ühed sead mõlemad aga kuna venemaaga me naabrid siis kaplinskiga nõus ja kas eestlased on juba aru saanud et venemaal ka kapitalism ja meietaolistel sahkerdajatel oleks seal paremad äritingimused kui pragune pisike turuosaks olemine euroopale
a
alo/ 4. november 2015, 19:09
Eesti tegelt kuulubki Venemaale aga hetkel on röövkapitalistid oma võimu kehtestanud. Kauaks neid enam pole. Venemaaga paremad suhted tähendaks Eestile kordades odavamat maavarasid ja nende saadusi näiteks ja lääne degenerantide eest kaitset. Tulevikus saab Eestimaa jälle Venemaaga koos eksisteerima ning nii pääsetakse hukust.
a
aga sulle,/ 4. november 2015, 23:01
sobivad jällegi peded ja pabulased. Ilmselt oled ka ise üks neist või mõlemad!
e
eit/ 5. november 2015, 03:00
ameeriklased hävitasid põlisrahvad , aga meid nad arrrrrmastavad ...
a
ALumiere/ 5. november 2015, 04:09
Sul on ajaloost väheke primitiivne arsaamine. Kui põlisrahvaid hävitati, polnud veel ameeriklasi olemas.
m
Midagi uut!/ 5. november 2015, 11:20
Kui põlisrahvad hävitati - mis käib minu arusaamade järgi tänase päevani, panid tulevased ameeriklased hoopis plehku ameerikast või :( ?????
m
mall/ 4. november 2015, 19:29
Materiaalsete väärtuste kõrval on ka vaimsed väärtused. Mõtle nüüd väheke, kas sa tahaksid elada nii nagu 30 aastat tagasi ( juhul, kui sa sellest ajast üldse midagi tead). Kaplinskilei keela keegi Venemaale ümber asuda.
v
4. november 2015, 21:16
Venemaal ei elata nagu 30 aastat tagasi vaid tegu on areneva ja majanduslikult tõusva riigiga mille vastu usa koos oma puudli Eestiga sõdibki.Eesti puhul on see eriti koomiline miljoni vaese maa valmistub sõdima selle asemel et naabriga majanduslikku koostööd arendada nagu Soome,isegi Helmed kardavad et Eesti soomestub muidu ära kui me usa eest ei võitle.Nagu soomes oleks halb elu ahh-ahha -aa.
e
eit/ 4. november 2015, 22:57
Millal sa viimati majanduslikult tõusval venemaal olid??? Pane mokk maha kui midagi ei tea! Proovi seal tavainimesena elada ja oledki tagasi stalini ajastul kus sinusugusest puudlist sõidetakse teerulliga üle!
a
Ah soo/ 4. november 2015, 21:00
Et Venemaal pole röövkapitalismi või?
o
on/ 4. november 2015, 22:15
tõesti kõik läänelik olemas, ja isegi rohkemgi veel ,ning seepärast venelased ei saagi aru,et mida neilt veel tahetakse
m
mati/ 4. november 2015, 19:08
ei saa aru meil oli eesti vabariik oma kroon venelased läksid siit olime vabad siis järsku e.liit nüüd jälle jutt venemaast ,eesti on justkui lits mis käib ühe alt teise alla kuigi enamus tahab elada omas majas teistest eraldi,arvan ,et kes on selle riigi eesotsas neil puudub selgroog ja kui seda ei ole kukkub pea perse
j
jaan/ 4. november 2015, 18:51
No Jaan ! -nii lolli juttu pole Sa ammu ajanud- loll jutt kohe suhu tagasi !
v
volli/ 4. november 2015, 23:03
aga rahvas toetab Kaplinskit. Muidugi need, kes pole ajupestud.
m
mis/ 5. november 2015, 11:26
Mis rahvas??? ega üks voldemar-volli pole veel kogu rahvas. Tegelik rahvas mäletab veel 50 aastast okupatsiooni päris selgelt, et omad järeldused teha.

a
Aga kui/ 4. november 2015, 18:49
Härrale meeldib, võib ta võtta rivvi koos Deaprdieiuga, Seagal'ga, Kadõroviga ja teiste tuntud tegelastega aga ärgu räääkigu Eestima eest ja nimel. Kui talle on Venemaa sobivaim vairant, siis uksed on ju avatud, sõitku itta. Mina näeks asju nii, et see mida siin Toomid, Kaplinskid jt vabalt rääkida ja heietada saavad, ei tuleks ida pool kõne allagi. Kohe hakkavad juhtuma imelikud asjad
j
Jõnn/ 4. november 2015, 18:45
Meil töö juures oli kunagi üks sell, kes ka kiitis vene aega. Kui ma siis ettevaatlikult uurisin selle põhjuseid, siis selgus, et vene ajal ta töötas töökohas, kus tal oli kõvasti suurem palk kui muul rahval. Teine põhjus olevat see, et vana inimene mäletab noorust läbi roosade prillide. Mina hr. Kaplinskit ei tunne aga sarnasust oma endise kolleegiga näen küll. Kui aga endast rääkida, siis mina kardan vene kultuuri uut rünnakut. Küllap vene mõjusfääri sattumisega loobuvad siinsed venelased üldse eesti keelt õppimast ja hakkavad käituma nagu vene ajal (ei üritagi eestlastega eesti keeles rääkida). Arvatavasti kuulutatakse siis vene keel teiseks riigikeeleks. Ei ole üldsegi võimatu, et korduvad eelmise sajandi 40. aastad, kui Eesti astus "vabatahtlikult" NL koosseisu. Praegu siis Venemaa koosseisu. Ja nii edasi. Lühidalt, mina uut vene aega ei taha! Kui vaja, siis võitlen Eesti iseseisvuse eest.
j
Jõnn/ 4. november 2015, 18:43
Meil töö juures oli kunagi üks sell, kes ka kiitis vene aega. Kui ma siis ettevaatlikult uurisin selle põhjuseid, siis selgus, et vene ajal ta töötas töökohas, kus tal oli kõvasti suurem palk kui muul rahval. Teine põhjus olevat see, et vana inimene mäletab noorust läbi roosade prillide. Mina hr. Kaplinskit ei tunne aga sarnasust oma endise kolleegiga näen küll. Kui aga endast rääkida, siis mina kardan vene kultuuri uut rünnakut. Küllap vene mõjusfääri sattumisega loobuvad siinsed venelased üldse eesti keelt õppimast ja hakkavad käituma nagu vene ajal (ei üritagi eestlastega eesti keeles rääkida). Arvatavasti kuulutatakse siis vene keel teiseks riigikeeleks. Ei ole üldsegi võimatu, et korduvad eelmise sajandi 40. aastad, kui Eesti astus "vabatahtlikult" NL koosseisu. Praegu siis Venemaa koosseisu. Ja nii edasi. Lühidalt, mina uut vene aega ei taha! Kui vaja, siis võitlen Eesti iseseisvuse eest.
s
Serra/ 4. november 2015, 18:41
Kas KAPO ei tunne selle l.muka vastu mingit huvi?
g
G/ 5. november 2015, 11:25
Isegi KGB ei tunne ;) !!!
l
luule/ 4. november 2015, 18:38
Meenub 40-ne kiri ja ühe allkirja lugu seoses sellega?
s
Serra/ 4. november 2015, 18:36
See m.lakas tuleks kohe maalt välja saata. Selliste madude soojendamine võib meile kalliks maksma minna.
e
Enne/ 4. november 2015, 18:36
olgu ameeriklased kui venelased!Mulle ei meeldi läänemaailma juures paljugi,kuid venelastega lihtsalt ei taha kohe kuidagi suhelda-lapsest saati olen neisse tõrjuvalt suhtunud!
r
Rait Maruste/ 4. november 2015, 18:34
K. Päts jt selle aja valitsejad kah lootsid...Kas tõesti on juba meelest läinud, mida see kaasa tõi ? Mis põhjust on arvata, et vene impeeriumi ideoloogia on kadunud ja käitumismustrid jäädavalt muutunud, unustatud, ja hälbinud tallekesed on jälle ,,rahumeelsesse koju" tagasi tervitatud ?
s
See Päts/ 5. november 2015, 06:01
lootis olukorrast välja laveerida, kui otsene maahõivamine oli juba alanud - see ei ole päris sama! Kui juba alates mingi 1930 oleks asjaga tegelema hakatud - no ei või teada!

k
4. november 2015, 18:32
kirjanikuhärra on puhta soodaks läinud. eestlased tänu sellele veel alles ongi, et valdava osa ajaloost pole me kuulunud vene mõjusfääri. ka tsaaririigi ajal läks piir tegelikult meist ida poolt, sest siin valitses toona veel saksa kultuuriruum. mere taga olevad mõjukeskused ei ähvarda meie eksistentsi, kuid pool sajandit kestnud vene okupatsiooni ja reaalset vene mõjusfääri sai peaaegu saatuslikuks. kõik rahvad, kes on pikemat aega vene mõjusfääris olnud, on lõpuks venestunud. seda ala nimetatakse tänapäeval vene föderatsiooniks. mordor mis mordor.
m
..../ 4. november 2015, 18:24
meenutus veel nõuka-ajast. Soome telekas oli ühel kenal päeval jutusaade, kus stuudios mõni kohalik estofiil - kui ma mäletan õigesti, siis Seppo Zetterberg ja Jutta Zilliacus (viimane tegelikult eestlanna) ning nendega siis "kodueestlane" J.K. Kes püüdis üleolevalt selgeks teha, et eesti keel on surnud keel ja eestlased häviv rahvas niikuinii. Kohalikud olid sellele väga üheselt vastu, kuid J.K.ajas üleolevalt oma jura edasi. Aastat ei mäleta, täpset jututeemat ja saadet ei mäleta, mäletan aga seda emotsiooni, mille tõttu minu jaoks ei ole J.K. ei kultuuritegelane, isegi kultuurne inimene mitte..... Ei vääri mingit tähelepanu!
t
Tõenäoliselt/ 5. november 2015, 07:23
ei ajanud ta üleolevat jura, vaid rääkis oma hirmudest.
j
JUHAN/ 4. november 2015, 18:17
Kunagi nõukogude ajal, kui iseseisvusest riigist ja NATO-st räägiti vaid teoreetiliselt ja sedagi vaid ainult sõprade ringis, ütles keegi üsna asjaliku mõtte. Et kui Venemaa tahaks iseseisvat Eestit iga hinna eest ära võtta ja USA seda tõsimeeli, kõige vahenditega kaitseks, siis jääks Eestist alles ainult must, põlenud maa, ei midagi enamat.
e
ets/ 4. november 2015, 23:00
ei usu ,et venemaa on immuunne pommide suhtes,pommid teevad omi tegemisi arvestamata,kes tegu on eesti,vene ,saksa voi usaga.
p
4. november 2015, 18:16
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
l
..../ 4. november 2015, 18:26
loe mu nõuka-aja meenutust, mille just postitasin - mida pole olnud, seda pole olnud, seda mõistust nimelt.... Vanuses pole asi. Vähemalt mille selle juhtumi puhul.
S
.... -le/ 4. november 2015, 20:35
Selles suhtes ma isegi usun sind - mida pole olnud, seda pole olnud, seda mõistust nimelt.
k
Kohalik,/ 4. november 2015, 18:11
TÕSISELT või !?! ... Kas keegi oskaks öelda millal on enne idast midagi head tulnud. Ma mõtlen lihtsalt head, mitte sellist, et kõigepealt hävitame kõik ja tapame ärksamad ning hiljem ehitame ühe silla ja tehase.
s
4. november 2015, 18:15
Sa peale käibefraaside midagi muud ka maailmast tead?
m
mina arvan/ 4. november 2015, 18:11
et me jääme elu lõpuni vene mõjusfääri! Lihtne näide on majandus-nii kui venelane ära kukkus olid paljud eesti suurtootjad perseli ja käsi pikalt toetuse järele väljasirutatud! Tuleb teha venelastega koostööd ja me saame rikkaks sest venemaa on põhjatu turg! Aga eesti on nii väike et ise omatega toime tulla!
A
!!!/ 4. november 2015, 18:35
Asjalik jutt muidugi, ainult et...! Venemaa näeb asju hoopiski muust aatevinklist kui muu maailm. Mujal on ikka primaarne majandus, poliitika on vaid abivahend oma majanduslike huvide saavutamiseks ning kaitsmiseks, Venemaal on kõik täpselt vastupidi. Peamine on poliitika, majandus on vaid abivahend poliitiliste eesmärkide saavutamiseks. Kui vaja, ohverdatakse ka majanduslikud huvid. Seega ei või kunagi Venemaaga äri ajades kindel olla, mis sürpriis sealt ootab. Kas mingi embargo, kinnikülmutamine, ülesütlemine, keelustamine või topelttollid.
m
mina arvan / 4. november 2015, 19:40
et olen nõus sinuga! Kuigi ennast venemaast täiesti äralõigata oli ja on totaalne lollus!
Ä
!!!/ 4. november 2015, 23:56
Ära lõigata end muidugi ei saa. Ikkagi lähim naaber, tohutud ressursid ning turg. Kuid kahjuks ebakindel ja ebausaldusväärne äripartner. Venemaaga äri ajades ei tohi ära unustada kuldreeglit: ära pane kunagi kõiki mune ühte korvi! Sest et kui tuleb mingi järjekordne tagasilöök, siis ei oleks see mitte kabelimats. Et oleks käepärast ka muid variante ning võimalusi ja äri käiks edasi.
m
mrk/ 4. november 2015, 18:08
Parem Ameerika mõjusfääris kui vene omas siis on vähemalt teoreetiliselt võimalus demokraatlikuks riigiks. Lisaks on igal juhul parem kui kubjas ja järelvaataja asub sinust võimalikult kaugel mitte kohe üle aia.
a
4. november 2015, 18:18
ajupestud ohmu, seda Ameerikat ei ole enam olemas!
u
urmas selirand/ 4. november 2015, 18:01
Aga, aga, venelased hävitasid just Palmyra mälestised lõplikult kui ajakirjandus täna ei valeta. Eesti on kahe suure vahel taaskord ja ma kardan, et seekord hõõrutakse pulbriks kui enne pole taaskord kokkulepit, et läeb Venele. Kaplinski on lihtsalt alati otseütleja ja venega on meid kaua harjutatud ka, euro ja usaga liiga vähe aega ja ei taha hästi harjuda ka. Tahaks muidugi ise olla, aga geopoliitika ei lase.
k
kolerast/ 4. november 2015, 18:10
Tahaks muidugi ise olla, aga riigi pidamiseks ei jätku ajusid - üks kurikuulus Gustav Naani sõnavõtt iseolemise teemal sisaldas ikka omajagu kibedat tõtt. Viimased 20+ aastat on selle tõestus.
n
4. november 2015, 18:12
Need havitasid Islamisõdalased juba ammu.
m
mall/ 4. november 2015, 19:33

a
arvamus/ 4. november 2015, 18:01
Kui valik on Euroopa Islamikalifaat või Venemaa valiks vist tõesti viimase ja ei usu, et Euroopa Islamikalifaadis elatustase kõrgem ja inimõigusi rohkem saab olema kui Venemaal.
n
nii/ 4. november 2015, 17:57
Mõte on õige , aitab juba sellest EU jamast.
h
Hunt vaatab ikka metsa poole, toida mis sa toidad!/ 4. november 2015, 17:56
Slaavlane jääb slaavlaseks. Ole hea mees ja kobi venemaale!
m
Muuseas/ 4. november 2015, 18:06
kui teada tahad, siis poolakas on märgatavalt rohkem slaavlane, seda venelasega võrreldes. Ja just paljud slaavi rahvad on pidevalt ida pool elavate keelt vahetanud ugrilastega hädas olnud - nii et Venemaa selles kontekstis asjasse ei puutu!
r
rein/ 4. november 2015, 17:54
igaühel õigus oma arvamust öelda. nii ka minul. LOLL MÕTE, jaan kaplinski. Nimi kirjutan täiel teadmisel väikeste tähtedega.
k
Kas/ 4. november 2015, 18:04
oma nime? Noh, ise tead! Aga artikli soovitaks enne lahmimist läbi lugeda.
v
võta/ 4. november 2015, 18:09
prillid eest kui ei näe mis toimub TEGELIKULT sa kõlupea
t
Täiesti/ 4. november 2015, 17:52
nõus,kuhu krt see pasane EL eesti juba viinud on,ikka põrgu poole
m
mhmh/ 4. november 2015, 17:47
e
eestlased/ 4. november 2015, 17:44
Jaan Kaplinski - SAA EESTLASEKS! Putin on su pea LOLLIKS ajanud! HÄBI ja PÕLGUS sulle!
e
eestlased/ 4. november 2015, 17:44
Jaan Kaplinski - SAA EESTLASEKS! Putin on su pea LOLLIKS ajanud! HÄBI ja PÕLGUS sulle!
p
4. november 2015, 17:52
Putini pea on palju paremas korras kui paljudel teistel maailma tipp-poliitikutel.

m
4. november 2015, 17:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
4. november 2015, 17:48
Arvestades praeguseid poliitilisi arenguid siis Kaplinskil on õigus. Mina ei pea sundislamiseeritud Euroopat mingiks valikuks, see on meile täielik häving koos kultuurilise ja rahvusliku mälu hävitamisega. Peale koraani ei jää midagi.
t
T/ 4. november 2015, 17:41
Keegi ei keela tal kuulumast vene mõjusfaari. Alustama peaks teeklaasist viinast igal õhtul. Jõudu. Aga ärgu tegelegu sellekohase müügitööga ei ajalehe artiklis ega iluteoses.
e
eit/ 5. november 2015, 03:10
kas te vene intelligentsiga pole kokku puutunud . olete üks poris püherdaja .
a
andeks anda ja tähelepanuta jätta/ 4. november 2015, 17:41
Kull ilmub vanamehi, kes lolliks läinud. Pole järeilkult oma teha.
d
Dr. Laisaast mälestades. / 4. november 2015, 17:36
Ka sina, Jaan! Minu õde raviti sinu vanaisa majas, meie olime kodus nälga kõngemas. "Me elame kõige demokraatlikumas riigis, seda kogu maailmas!" lärmas metallist plärakast posti otsas. Me polnud vahel kolm päeva söönud. Aitäh, meeletuletamast, olen sinust vaid aasta vanem! Mul on vist raudne tervis?
"
#/ 4. november 2015, 17:52
s
4. november 2015, 17:57
Sa oled lihtsalt totaalselt ajupestud ega tea, mis meid ees ootab NWO koosseisus, fašistlike massimõrvarite meelevallas, sest maailmas on plaan hävitada 6 miljardit inimest, selleks on loodud terve hulk massihävitusrelvi.
k
// 4. november 2015, 18:47
kui pagulaspoliitika jätkub, ei ole vaja massihävitusrelvi kasutadagi. Erinevad religioonid ja kultuurid hävitavad kokku segamisel üksüht niikui nii.
s
4. november 2015, 21:57
sellega ei lepi NWO organisaatorid, neil on vaja inimeste hirmu ja verd.
t
to laisaart mälestades/ 4. november 2015, 18:34
aasta 2015 euroopa toiduabi ,kodutud ootan huviga järge
v
Vähemalt / 4. november 2015, 17:35
Venemaa ei tee vähemalt selliseid lollusi, nagu EL. Igal juhul uue maailmakorra kehtestamine ei läheks siis kindlasti ka Eestis läbi. Samuti säiliks perekond ja võib olla isegi rahvusriik. Pigem õrritame oma ameerikalembusega rohkem venemaad ja kutsume omale õnnetust kaela, kui oleksime sallivamad venemaa suhtes. Jah, riigijuhtidel on vaja rahvast vene vastu üles õrritada, siis nad ei vali Keskerakonda ja võim püsib endiselt peos.
v
Venemaal, kolgastes/ 4. november 2015, 17:34
Olen sõitnud ja tõesti, üldpilt pole suurt muutunud. Kuid praegu on venemaa nagu Eesti 90-ndatel. Saaks võltsbrände ja läikivaid kludinaid, noorte unistused on aplad ja lollid. Saaks! Kuid keskmine kaubavalik on täiesti talutav. Suuremalt jaolt Hiina-staff. Üks asi on ainult erinev Eestiga - maal räägitakse sulle ropult palju anekdoote Suurest Isakesest. Olgu, mis on, venelane naerda vähemalt mõistab ja sugugi mitte purjus peaga.
e
ets/ 4. november 2015, 23:07
vot ei saa aru,mida need masohistid siin eestis kygelevad ,kui venemaal niiii hea on ja ei pea eesti keelt oskama,see on toesti imelik?
m
Maia/ 4. november 2015, 17:32
Lugesin mõni aasta tagasi Kaplinksi selgitust, miks ta enam eesti keeles ei kirjuta. See oli nii tülgastav, oma rahvast alandav tekst, et sellest peale Kaplinskit kui Eesti kultuuritegelast minu jaoks ei eksisteeri. Mõtlesin isegi tema raamatud riiulist võtta ja välja prügikasti viia, aga ei suutnud. Samas, ma neid raamatuid iialgi lahti enam ei tee. See tänane jutt on lihtsalt Kaplinski sisemaailma peegeldus, selline nagu ta on. Kurb.
e
Eee.../ 4. november 2015, 17:43
Kas see tarkus, et sõnumitoojat ei tapeta, enam ei kehti? Et kui keegi näitab paar ilmselget asja kätte, siis muudkui aga molli sõita? Tõepoolest, me ei ole juudid, et suudaksime endale igaveseks ookeanitaguse onu toetuse osta - kui nemadki üldse suudavad.
m
Maali/ 5. november 2015, 09:24
J.Kaplinski sai ju alles Putini Venemaalt (kas mitte 2013?) auhinna oma luulekogu "Õised liblikad eest" Kas mitte see ei ole üks põhjusi lõivu maksta?
k
Koogel-moogel/ 5. november 2015, 18:52
Paistab, et on juba Putinilt ärateeninud rahvaste Sõpruse ordeni oma sisukate väljaütlemistega. Ka Vares-Barbarus alustas kunagi luuletustega!
a
arvamus/ 4. november 2015, 17:29
Eesti keel ei kao vene mõjusfääris olemisega, vaid kaob islami sissetoomisega kindlasti.
t
to: 17:29/ 4. november 2015, 17:46
Ära topi siis islamit, VAIMUHAIGE!

p
propa jaan/ 4. november 2015, 17:29
Jaan palun selgita mis on vene meedia ja kuidas see toimib? Kui sa juba tõid näitena lääne propaganda, siis vähemalt läänes on erinevaid alternatiiv meediaid, aga palju on venemaal vabat meediat? ok 2 dozd ja ehho :)
e
Ei üllata/ 4. november 2015, 17:27
Jaan kaplinski on jõudnud oma seisukohtadega Gustav Naani positsioonidele. Gustav Naan arvas oma elu lõpuaastatel ka sedasama. Paraku oli stalinist Naan sotsialist-liberast Kaplinskist targem.
e
Ei, mäletate valesti!/ 4. november 2015, 17:47
Naan oli hoopis teise rõhuasetusega. Tema kui põline stalinist (mida ta ei varjanudki) oli häiritud siiski rohkem NLi lagunemise pärast - muud asjad olid lisaks, sh ka paar päris täpset ennustust (rahvaarvu vähenemine jms); aga rahva pärast, erinevalt Kaplinskist, ta küll südant ei valutanud. Üks lause oli: ja saja aasta pärast seisab kusagil uus Gustav Naan, näitab näpuga ja ütleb: paras teile!
h
haige inimene/ 4. november 2015, 17:26
elades varemalt ise Venemaal julgen väita, et pole seal midagi muutunud, oli enne ja on praegugi suur Potjomkini küla kus inimesed elavad, mõtlevad ja käituvad nagu eelmistel sajanditel.
n
NO --EGA EESTI JÄÄB IKKA VENE - NAABRIKS ,SEDA MUUTA EI SAA,,/ 4. november 2015, 17:48
MINA ARVAN ---Et me ei räägi ENAM TÕDE,,,,JA KA POTJOMKINITE KÜLADEST ,,""NAGU MEIL NEID KÜLAKESI ÄÄREMAAL JUBA VÄHE OLEKS!
MA USUN AINULT SEDA ---ET PALJUD HARITUD VENEMAA JA PEETRI LINNAST INIMESED JA PUHAS VENE RAHVUS
OOTAKS IKKA ENDA NAABRITEGA -- NEID KÕIGE PAREMAID SUHTEID(MITTE KUULDA POLIITIKUTE MÖGA))9 ,,,ISEGI SEDA OTSE KAUBANDUST OODATAKSE ,,NII SIINPOOL JA SEALPOOL PIIRI --""SEST VÕIB JUHTUDA -ET KA MEIE AITAME
INIMESI --MITTE VÕIMUL OLEVAID HULLUNUD POLIITIKUID ...
n
no / 4. november 2015, 17:25
mida ta valesti ütleb? kui sellise artikli kirjutaks keegi teine,poleks ingumist või?
n
nunnutage/ 4. november 2015, 17:21
nunnutage oma moslemeid...Kaplinskil on tuline õigus...praegune suund on kindel hukatus...
Midagi ikka muutuks paremaks:/ 4. november 2015, 17:35
Vähemalt oleks töödki rohkem maal --OLEKS jälle ,,naabriga suhted premad,..... küll näete ---Suur PEETRI LINN vaja ära TOITA ;;
? VÄGA õige jutt --et kogu Kristlik Maailm ,,saab kuidagi ikka Valge inimese
kommete järgi läbi;;;AGA see moslemite kultuur ja JA USK,, JA kombed
ei kõlbaks üldse meie maailma!
g
G/ 4. november 2015, 17:21
Seda ei tea vaid lilla propaganda tegijah ja need kelle pea on sellest sassi. Meil oleks vaid sellest suur kasu ja saaksime oma inimväärikuse tagasi. Ka kaitsejõud tegutseks välgukiirusel, praegu oleme kaitsetud.
j
juunikommunistid/ 4. november 2015, 17:14
v
vaba/ 4. november 2015, 17:13
Tahaks, et ta kuuluks Vaba Eesti sfääri.

j
Juhani T*rakannel/ 4. november 2015, 17:10
no nii, üks kollaborant tuli siis kapist välja, sotsiaaldemokraat Kaplinski. Igatseb hirmsasti vanu aegu tagasi. Sedasi need riigireeturid sünnivadki.
g
G/ 4. november 2015, 17:23
Ka mina unistan selles, et tagasi saada inimühiskonda. Üheskoos oleks muule lagunevale maailmale parimaks eeskujuks ja ka areneks palju kiiremini. Ega tänapäeval siis muu maailm enam kõrvale jää.
o
Olev/ 4. november 2015, 17:48
Ja mis nendel kuuekümnendatel viga oli? Ilusad ajad olid võrreldes praeguse moraalitusega ning korruptsiooniga!
e
Eino Muidugi/ 4. november 2015, 17:08
Jaa jaa, algul lähme vene mõjusfääri ja siis otsustame referendumil kõiksemees SRÜ-sse astuda.
e
ENSV/ 4. november 2015, 17:08
Vene eriteenistusel on vist selle seltsimehe kohta komprat ja ta hirmust kaotada riigikogu bension kirjutabki sellist luulet.
e
Ei/ 4. november 2015, 17:25
Temas on ärganud inimene, sest haige maailma tegevused on läinud juba üle igasuguse piiri. Näit, EU vaatab pealt kui nende maale tungivad terroristid ja ei tea mida teha!!!
e
4. november 2015, 18:26
EU ise organiseerib seda invasiooni koos Sorosega.
t
Tuuletõmbus/ 4. november 2015, 17:06
Kodanik Ivan Kaplinskile see vene värk ikka istub.
k
Kuulge/ 4. november 2015, 17:52
ta ju nimelt kirjutab, et parim on rahus oma asju ajada, kui Venemaa-hirmu kukil ei oleks! Või loodate tõesti koos maaga ära kolida - see oleks ka mulle muuseas vastuvõetav, aga näidake võimalused kätte!
e
eee/ 4. november 2015, 20:48
Rahu ei ole võimalik.
Kaplinski vaikib meelega maha, et Venemaa koosseisus tuleks sõjaeelarvele kulutada 4% tänase 2% asemel.
n
nojah/ 4. november 2015, 17:04
meil kogemus olemas, selle tagajärgi on meil seniajani kõik kohad täis. Eelistan kõige halvimate valiute seast parimat - seega Euroopa Liitu ja USA-d. Vähemalt on tavainimestel elamisväärsed tingimused. Minge ja reisige Venemaal, suurlinnadest eelmal.
n
nojahhh/ 4. november 2015, 18:14
mulle ka meeldib usas ja elis olla! me peame aitama sõjas kannatanud põgenikke, siis aitavad hiljem nemad meid! ma tahan tõelist eestit nagu on rootsi ja soome - põhjamaad!
e
eee/ 4. november 2015, 20:46
Eelistada tuleb NATOt, mitte ELi. ELi asemel tuleks eelistada uuel kujul EFTAt.
Artikli autor on päris meie oma Bäckmen.
s
Sipsik/ 5. november 2015, 08:21
Vot mina ja reisigi, enne kui sõna siin võtma hakkad. Venemaa on Putini ja Mdvedevi eestvedamisel tõusuteel olnud juba 20 aastat, mida ei saa öelda Eesti kohta. Loogiline ju, et nii suur riik ei saagi suurematest linnadest väljaspool kiiresti elu ülesehitada, mida eelnevad valitsejad süstemaatiliselt lõhkusid, kuid sellega tegeletakse. Meil aga ehitatakse eurorahadega teid ja külasid, kuid inimesi juurde ei sünni. Pole vaja olla poliitik või selgeltnägija, et arusaada, et ca 1o a pärast pole enam seda riiki. Need noored, kes veel praegu olemnas on ja õpivad, lähevad siit minema ja mis jääb alles? Vaesus, mis juba praegu igast uksest ja aknast sisse ronib. Kes hakkab meile pensioni teenima, küsiksin ma? Teie oma natsionalismivaimuga. Andke ikka endale aru, et geograafiliselt ja majanduslikult oleme me alati kellegist teisest sõltuvad olnud ja sellise väikse rahvarvuga polegi võimalik ise hakkama saada.
j
johhaidii/ 5. november 2015, 10:10
No kus Venemaal need lapsed sünnivad, demograafiline vetsupott on seal hullem kui Eestis ja kui venelastel oleks sama suur vabadus minema sõita kui meil (tööjõu vaba liikumine, viisavabadus USA ja ELiga, tavainimesel raha, et üldse kuhugi sõita, ning keelteoskus), siis oleks ka väljaränne kordades suurem kui Eestis. Seda tahadki, et lihtsalt Eestis piirid jälle kinni pandaks? No selleks pole küll vaja hullumeelse ideelise kagebešniku valitsuse alla ronida, meil on demokraatlik riik, sõnasta programm ja kandideeri juhtima.
k
Kaplinskile/ 4. november 2015, 17:01
oleks küll kahju---eesti keel kaoks!
o
oioi/ 4. november 2015, 17:28
Ei kadunud ta 50 aastaga venkude all, ei kaoks ka siis. Pigem praegu hirm, et vatsti räägime inglise ja araabia keelt.
Ä
17:28, 4. nov 2015 -le/ 4. november 2015, 18:16
Ära nüüd liialda! Me ei saanud o m a keelega ammu enam üheski ametiasutuses hakkama ju! Eesti keelega polnud probleemi kodus,nelja seina vahel koos eestlasest abikaasaga.
ü
4. november 2015, 21:20
Ütle seda Tataaridele, Baškiiridele ja Tšetšeenidele - seal kandis vene keel on väga haruldane nähtus.
t
trew/ 5. november 2015, 23:30
Ära seleta. Nii Tatarstanis kui Baškortostanis võid kohalikku keelt vaid veel mõnes kišlakis kuulda. Õppetöö koolides käib eranditult vene keeles.
p
päästke ajaloo kordumise eest/ 5. november 2015, 09:39
40. aastal olid ka kirjanikud esimesed kasulikud idioodid, kes aitasid vene võimu rahvale peale suruda. Putin on hullem , kui kõik vene diktaatorid kokku.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee