Eesti uudised

FOTO | Kas Liviko soovib tõesti tuua Viru Valget "lähemale noorte sihtgrupile"? (38)

Marge Sillaots, 22. oktoober 2015 10:19
Foto: twitter.com/danielvaarik
Digitaalkampaaniate kategoorias aasta digiteo võitnud Liviko ASi Viru Valge kampaania pani nii mitmedki sotsiaalmeedias kukalt kratsima – kuidas on võimalik, et kanget alkoholi soovitakse "tuua lähemale noorte sihtgrupile".

Suhtekorraldaja Daniel Vaarik postitas Twitterisse foto digiteo ürituselt, kus huvilistele tutvustas Viru Valge kampaania tausta selle teostaja ADM Interactive. Ühel slaidil on näha selgelt, et brändi soovitakse tuua lähemale nooremale sihtgrupile. "Kas keegi alkotootjatest oskab sellele pildile pakkuda mõistuspärase allkirja?" küsib Vaarik pildi lisas.

Samal teemal

"Kuna Viru Valge käib ajaga kaasas, viisime läbi disainikonkursi, mille eesmärk oli leida Viru Valgele värske ja modernne kujundus. Konkursil osalevatele disaineritele koostatud briifis kirjeldasime selle konkreetse tootedisaini konkursi sihtrühmana 20-30aastaseid täisealisi. Seega selliselt, nagu sel slaidil info oli esitatud, ei ole me lähteülesannet sõnastatud," selgitab AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.

Kalvi sõnul on Liviko vastutustundlik turundaja ning nende reklaam on suunatud ainult täisealistele tarbijatele. "Liviko sihtrühmade hulgas on täisealised alates 20ndatest ja meie tarbijate hulgas on mitmeid generatsioone, ning nagu ikka, tehakse erinevatele sihtrühmadele erinevaid reklaamitegevusi," lisab Kalvi.

ADM Interactive eilse päeva jooksul enda vastust ei edastanud.

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski soovib nüüd veelgi rohkem piirata alkoholireklaami ja alkoholi kättesaadavust ning sellekohase seaduseelnõu järgi, mille ta äsja kooskõlastusringile saatis, ei oleks edaspidi lubatud ka näiteks üks teine Saaremaa viina reklaam, kus kolm meest sõudsid paadiga saare randa, kus pidulaua ümber parajasti "Saaremaa valsi" saatel suur trall ja pillerkaar käis.

Nimelt näeb kavandatav alkoholireklaami piirang ette, et televisioonis ja internetis võib näidata vaid ühevärvilist liikumatut pilti ning muusikalise kujunduse kasutamine ei ole lubatud. Raadios, teles ja internetis võib reklaamides ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse.

Lisaks keelatakse ka alkoholi välireklaam ja alates 1. jaanuarist 2017 alkoholimüük tanklates.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee