Eesti uudised

SÜÜRIA KONFLIKTI OHUD EESTI JAOKS: Herkel kuvab musta stsenaariumi

Toimetas Kristin Aasma, 2. oktoober 2015 17:31

126 KOMMENTAARI

a
arusaam/ 4. oktoober 2015 11:23
Oht on mõistagi ka selles, et põgenikevoolu jätkudes, tuleb ka Baltikumi rohkem pagulasi ja nende seas ka ISIS-e võitlejaid.Piiriäärses riigis, milleks Eesti on, on taoline tegevus ohuks Venemaa julgeolekule ja nii tullaksegi Eestit päästma nagu 1939.a. baaside lepinguga. Praeguses olukorras tuleks väljakuulutada Rahva Ühtsuse Memorandum, et unustada omavaheline poliitiline nääklemine ja koondada jõud, et mitte anda alust eeldatavale Venemaa provokatsioonile. Lääne käes on nüüd võti, et pagulaste küsimuse radikaalse lahendamisega hoida ära sõjakatku.Või on Läänel Baltimaade suhtes sama suhtumine, kui sõja lõppedes lepingute alusel tehtud kingitus NSV Liidule
l
Laisik/ 4. oktoober 2015 14:06
Võin öelda päris kindlalt ,et läänel on Eestist jumala ükskõik,lepitakse kõigega mida venemaa otsustab ja väikse Eesti eest ei hakka ükski riik venemaaga sõtta astuma !!!
o
5. oktoober 2015 11:39
otse loomulikult...õigus, aga juba ajaloo algusest peale on see koht ütlemata mõnus nurgake mille peal võõrväed saavad omi lahinguid pidada. Jänkistani on vaja kaitsta mitte mingit kärbesriiki.
t
Tra/ 4. oktoober 2015 11:14
ise ka teate keda või mida kardate,küll pagukasi küll venelasi.Paras ka sööge oma sitt nüüd ise ära ka mille olete loonud.Saite ju hea EL.
o
Ongi nii või?!/ 4. oktoober 2015 09:53
Tegelikkuses kutsus Obama Putini Valgesse Majja, et oma pakkumised teha. Lääne vallutuspoliitika ei anna oodatud kasumit. Gruusia rünnak Osseetia vastu lõppes Šaakašvili tagandamisega. Ukraina Janukovitši võimu kukutamine ja asendamine Porošenkoga läks oodatust kordi kallimaks. Oodatud tulu saamata. Aafrika riikidesse demokraatia eksport on kutsunud esile põgeniketulva, mida siseprobleemides vaevlev €uroliit lahendada ei suuda. Antud olukorras on trumbid Putini käes. Võib rahulikult oodata lääneriikide pakkumisi.
o
oleks/ 4. oktoober 2015 08:50
parem kui venemaa hoopis siin lollidel mõistuse paika lööks,ega see vist kaugel ka pole väga loodan
r
Roobert/ 4. oktoober 2015 08:26
Kes soovib tõendit selle kohta, et nn Vabaerakond on intellektuaalselt ümmargune null ja seda juhib üsna rumal inimene, lugegu see lugu läbi. Herkel ei jaga maailmapoliitikast ja ilmselt ka poliitikast üldse ööd ega mütsi. Sellise rumalusega pole eestlastel midagi peale hakata. See jora ei sobi isegi diskuteerimiseks.
k
4. oktoober 2015 23:04
kui kõik vabaerakonna liikmed nii lolli juttu ajaksid kui herkel,siis ootab vabaerakonda roheliste saatus.
k
kes rahastas/ 4. oktoober 2015 07:44
e
ei imesta/ 4. oktoober 2015 04:52
islami riigid ei taha ega oota sinna abiks neid lääne riike,ega ameerikat,kuna islami usk,vastustab rajusti vikerkaare seadust ja sellepärast isegi ei ole paljudes nende riikiudes enam ka turistid nii tere tulnud,mida olid enne seda seaduse vastuvötmistveel olid. Putin teab seda ja sellepärast on ta
vikerkaare seaduse vastu seisnud,ning nüüd on tal suured trumbid ka islami vöi ida riikidega
tugevaid s6prussidemesid rakendada ja seda ta ka kohe algas tegema...Nüüd on hiljaks jäädud,seest oleks pidanud varem korralikult läbi kaaluma,kas selline vikerkaare seadus on k6ikidele ka naabritele vastuv6etav,et nii suure avalikuse ette pidi toodama,seda oli ammu oodata,kui juba vähegi jälgida,et siis on suured muutused ja nüüd islam juba järestab .. ka oma usu inimesi massiliselt läänte ja möte on muuta enne uut prahmakat seadustega muuta ruttu tagasi islamika. Nemad nii s6natu tahavad oma arust takistada ja isegi nagu head lääne riikidele,et lapsi palju juurde sünnitatakse,ning riigid inimeste arvu poolelt välja ei lange,kuna mehed ju paarina omavahel veel lapsi pole hakanud sünnitama. Ja nüüd jääme ainult ootama kas juba kevadel kui kevad-islam,mis väga verine pidustus...sest ega nad ei nöustu mitte sellega et koos kristi usuga jätkuks. see on selge,veidi aega jah..aga lähi tulevik vahetub islamiks.
j
Jälle puusse!/ 3. oktoober 2015 21:46
Sai siis suures usus ja lootuses valitud seda Vabaerakonda. Lugudes seda mula ja vaadates nende suvistele tegemistele, siis kindel ei. Need mehed selga sirgu ei löö.
r
rox/ 4. oktoober 2015 00:20
Mis siis peaks tegema? Viima oma väed ka kuhugi?
j
4. oktoober 2015 09:55
Jah! Toompeale reformiokupantide vastu.

a
Arne/ 3. oktoober 2015 17:41
kus on meie viidud demokraatia rahu toonud? Iraagis? Liibüas? Assadi ja ISIS- võrrelda on lausa kohatu.
Küsimus, et miks NATO, USA, EL ei ole tahtnud midagi ette võtta ISIS-e vastu? Need mõned õhurünnakud on lihtsalt näitamiseks, et midagi justkui tehakse. Miks? Miks Eesti laulab nüüd sama laulu ja soovib ISIS-t hoida?
m
MTÜ Pagulastevaba Eesti/ 3. oktoober 2015 16:07
Eesti ühiskonda pagulaste teema õnneks märkimisväärselt ei lõhesta - valdav osa Eesti elanikke on üksmeelselt pagulaste Eestisse lubamise vastu.
k
keegi/ 3. oktoober 2015 15:18
Lisaks. Eesti pugegu Euroopale palju tahes ja rahvastagu end ümber aga särk on oma ihule ikka ligemal, seda siis läänepoolsele , kui Venemaa alustab siin hübriidsõda või lajatab otse.
-
Imelik on kuulata poliitikute juttu, et siua peab pagulasi vedama. Piiririigiga on tegu ja just seda seisukohta peab ära kasutama lääne ees, et piiririigis peab elu stabiilne , ilma suurema võõrrahva osakaaluta ning läbikäiguhoovi efektita, milline kujuneb Balti riikidest kohe kindlasti, kui kutsutakse siia võõramaalasi. Neid huvitab rikkam ühiskond ja nad tekitades siin küll kaose (kujutage ette piiririigis kaos) kaovad põhja poole või Kesk-Euroopasse tagasi. Seejuures aga ometi põgenike vool ei eatu, et arvate nende siit ära minemist. Ei peatu. Mis mõte on kaitsta vargaid ja pätte täis Eestit? Seda siis veel Euroopalgi, mis on ise segaduste ajajärku sisenemas. Mõistagi Süürias ei pea toetama Putini Venemaa liitlast ja see seisukoht on arukas aga Eesti seis Venemaa kõrval jääb hapraks. Sest Euroopale on o.a särk lähemal. Nad lollpead ei taha siiagi isegi raskerelvastust paigutada a siis polekski nende sukkpükstes mehi vaja. Tehnika ja väljaõpetatud kohalik rahvas võib suurele riigile vastu hakata aga isegi oma raskerelvastusest on eurooplastel kahju ja lisaks müüakse relvastust Balti riikidele kalli innaga, mis näitab Balti riikide kuulumist natosse ainult ärilisel eesmärgi.
k
keegi/ 3. oktoober 2015 15:04
"ei suuta näiteks pagulasteema tagamaid rahvale tasakaalukalt selgitada"
Põgenike hulgas on kõigest ~20% süürlasi ja nendegi sees omakorda majanduspõgenikud, kes pole rahuldunud Süüriale lähedal asuvate rahulike riikidega.
Jah need isikud pole otse parema elu peal väljas, vaid neil on ka hirm jääda sõja jalgu aga nad pole ka enam siin põhjamaades ja Kesk-Euroopas mitte enam sõjapõgenikud.
Eesti ei lange äärmuslike huvide valda, kui valitsevad erakonnad arvestavad tasakaaluka mõistusehäälega. See on, et kõiki põgenikke enam ei vaadelda, kui sõja eest pagejad ja lausa Süüriast pärit põgenikena.
Teine asi. Valitsus peab ebaseadusliku piiriületuse soosimise ja ebaseadusliku piiriületuse ehk inimsmugeldamise õigustuse kandma kriminaalkuriteoks.
Eesti jääb Venemaa ees hätta igati. NATO venitab abi andmisega, et kuidagi õigustada oma olemasolu aga tegelikult hoida kõrvale: läänerindel ju muutusteta.
t
tjäh/ 3. oktoober 2015 13:31
Tundub et nn vabaerakond loodi, silma ees peteri printsiibi vabalt hõljuv apeks.
Elik siis miski maa ja taeva vahel hõljuv jeekim. Kas nüüd üritatakse ennast
rakendada tänuväärse vene-viha vankri ette? Nn sebraliku eesti valitsusparteidele
asi (avalikult) nagu hästi ei passi momendil? Et saaks näotu partei omale näo ja hääled russofoobidelt.
Hoole ja armastusega aretatud, hetkel ripakil elektoraat, äkki saab küüned taha?
m
manduvlääs/ 3. oktoober 2015 12:21
Herkelionu on Brüsseli multi-kulti viirusest tösiselt haigestunud....tunnen kaasa vaesele ajupestule
s
Seletan lihtsalt/ 3. oktoober 2015 10:42
Assad on siiski rahva poolt valitud riigipea, kuigi see ei pruugi mõnedele meeldida.
Kui riigiis lõpeb valitsusevastane sõjategevus, siis võib teha uued valimised, milles küsimus.
Seda venemaa taotlebki. muidu ei tule 3 osapoole lahingute lõppu.
j
3. oktoober 2015 11:26
Just nimelt- ôudne kui eesti hakkab otsustama kes Süürias vôimul on :)
x
xxxx/ 3. oktoober 2015 12:15
Seltsimees unustab et Süüria kristlased toetavad Asadi aga vabadusvõitlejad
mõrvavad nii kristlasi kui ka vangilangenud valitsusvägede sõdureid
s
see vist ei mahugi teile poliitikud hinge, et teie uut pagulast ei tulegi sada miljonit kokku./ 3. oktoober 2015 09:00
Humorist on tüüp, mustaks värvis euroopa angela, nüüd saab vaid seda valgemaks muuta.

m
mari/ 3. oktoober 2015 08:06
Siit tulid nüüd küll miinuspunktid.
m
Mulle/ 3. oktoober 2015 08:04
meeldib et Putin paneb selle tobeda EL.värisema,ammu oleks pidanud juba need Merkeli sugused sead paikka panema.
v
Venemaa / 3. oktoober 2015 14:55
on koos Euroopaga ISISE jaoks üks valge maailm puha mis vajab üle võtmist. Oma liitlase paika panemisest pole kellelgi mitte kunagi head tulnud.
p
parteitu eruohvitser/ 3. oktoober 2015 08:02
Härra Herkeli hoiatusartikkel on väga õige ja teretulnud. Miks minnakse relvadega abistama võõraid maid ? Vast kellegi omakasu eesmärgil. Sõduri saapapaeltest kuni pommitajateni
jne. maksavad tohutut raha. Teiseks on tähtsad geopoliitilised eesmärgid, mis lõpuks taanduvad võimule ja kassilegi selge, et kellel on raha, sellel on võimu.
Kas meie paljud poliitikud on lühinägelikud, kellegi suure mõju all või lihtsalt UMMAMUUDUM ?
Nende nn. pagulastega toome oma väikesele kallile kodumaale sellised probleemid kaela, et võime kaotada iseseisvuse või jääb see ainult paberile.
Edu hr. Herkelile ja tema mõttekaaslastele !
e
Edu hr Herkelile ja tema mõttekaaslastele ! (on see ikka hea mõte ? Sul, PARTEITU EUROOHVITSER)/ 3. oktoober 2015 11:13
x
xxxx/ 3. oktoober 2015 12:18
Huvitav et seltsimees Herkel vaikis siis kui Eesti sõdurid langesid Iraagis
ja Afganistanis eksportides sinna USA demokraatiat ja tulemuseks on nüüd
et Euroopa peab vastu võtma põgenikke ka Iraagist ja Afganistanist
v
Viga/ 3. oktoober 2015 07:40
on, et Araabia lühend on Daesh, see on hoopis Daiš.
a
Axa/ 3. oktoober 2015 07:29
Ukraina kriisi alguses oli ka palju sellist dramaatilist ja hirmutavat juttu.Lõpuks aga kusi Putin kõigile ikkagi pähe.Ei loe talle see ""eesti eliidi""jutt s..t..gi.Ja Herkel on ju vana õssitaja.
a
3. oktoober 2015 07:16
Ammu teada tõde, et suurriigid lihtsalt jagavad väiksemad omavahel. Lapsik loota NATO-le. Ega seda Eesti valitsust leinata pole ka põhjust.
s
Shaakal/ 3. oktoober 2015 07:45
Sa riiki ikka leinaksid?
p
4. oktoober 2015 23:08
pole meil enam oma iseseisvat riiki,mida leinata.
m
murmur/ 3. oktoober 2015 07:00
Euroopa on paanikas ja USA vaatab abitult pealt? Pole päris nõus kõige kirjutatuga. Tõsi on, et pagulased on Euroopas momendil suur probleem, kuid isegi mitmed miljonid lahustatakse üle 500 miljoni elanikuga Euroopas kuidagi ikka ära. USA ja Venemaa poliitikas on üks suur erinevus. Kui Putini Venemaa käitub vaid hetkeolukorrast "taktikaliselt", siis USA jätkab oma vana traditsiooni ja vaatab mitmeid käike ette ehk "strateegiliselt". USA ei vaata saamatult ja abitult pealt Venemaa sehkendamist lähis-idas ja oma lõunapiiride lähedal, vaid hoopis hõõrub heameelest käsi. Lõpuks tegi Putin otsuse, mis juba lähiaastatel viib Venemaa lagunemisele. Peab olema lihtsalt hull, et sekkuda sõjaliselt sellisesse piirkonda ja teha enda surmavaenlaseks lõpuks nii sunniidid kui ka shiia moslemid. USA on kaugel, aga üha laienev sõjaline konflikt käib juba Venemaa "pehme kõhu" piirkonnas. On vaid aja küsimus kui nii talibanid kui ka ISIS leiavad ühise keele ja ühised eesmärgid. Pluss saudiid ja muu sealne fanaatiline seltskond. Lisaks on Venemaa majandus sellises olukorras kus lisaks sõda väljaspool oma riigi piire on talle hukatuslik. NSVL-i Afganistani avantüür on sellega
võrreldes lapsemäng.
a
Anti/ 3. oktoober 2015 02:48
Vähe lõbusamat kah. Vaatan, et t*blad on järjekordses maailam vabastamise õnnes kõik eesti kommentaariumid täis lasknud. Aga nagu teada on t*blad seejuures väga lollid. Üks huilo õukondlane aga suutis isegi mind oma lollusega ületada kui teatas telekas esinedes kogu maailmale, et Süüria on põline püha vene ala. Juttu ja elavat pilti kah: http://www.breitbart.com/national-security/2015/10/02/russian-politician-syria-belongs-russia-land/

n
no näe/ 3. oktoober 2015 02:23
KGB väljasõidutoimiku omanik ka jälle pildile saanud.
m
max/ 3. oktoober 2015 01:39
ei tasu tonti otsida sealt kus teda pole
m
mmm/ 2. oktoober 2015 23:53
"al-Assadi positsioon säilib ning põgenikevood ei peatu"
Ega nad Assaadi eest põgene. Noored mehed põgenevad seepärast, et erinevad grupeeringud sunnivad neid sõdima ja need kes keelduvad, need hukatakse. Kui kord majas on, siis lõppeb ka pagulaste laine.
k
kraaps/ 3. oktoober 2015 01:03
Ega t*blad sinna kah korda maia looma tulnud. teist päeva pommitavad aga nii, et kordagi ISISe posistsiionideni pole jõudnud.
h
Herkelile veel/ 2. oktoober 2015 23:39
....tahad kangesti Assadi kukutada.....no Liibüas Kadaffi kukutasite ja tulemuseks täielik kaos ja põgenikevoog just sealt! Ja nüüd pesed koos oma "demokraatidega" käed puhtaks....! Kes aga selle eest vastutab....Kas Süürias tuleks samamoodi lahendus, et Kui Assad kukutatud siis tagajärgede eest samamoodi ei Herkel ega lääne "demokraadid" ei vastuta??? Teate...olete lihtsalt tõprad!
a
Ants/ 3. oktoober 2015 07:06
Herkel on paranoias. Sitt ja madanud eesti riik on eesti asi. Kaisutage omi kaltsupaid ja minge sinna venemaa vastu sodima.
h
2. oktoober 2015 23:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
v
vabaerakonna valija/ 3. oktoober 2015 01:28
No lolle valijaid vabakatel küll ei saa olla. Ise ka aru said, msi kirjutasid. Kas ootasid, et Herkel hakkab katsapimongolite invarsiooni Süüriasse kiitma või?
h
Herkelile/ 2. oktoober 2015 23:19
..."tuleb lõpetada...tuleb lõpetada...."....No miks sa siis pole "lõpetanud"? Kes seda lõpetamist siis sinu eest tegema peab???Kui ise hakkama ei saa sõida jalamaid Merkelile külla ja käsi ..lõpetada! Mina koos naabrimeeste Jussi ja Vladikuga küll seda jama lõpetada ei suuda! Nii, et kõik lootused on sinu peal Või õigemini...mis mõte sellel sinu hädakõnel siis oligi....paistab, et sa ei adu üldse mis seal Süürias on toiminud ja toimub!
e
endine kolhoosnik/ 2. oktoober 2015 22:52
Herkel võiks parem välja tuua kuidas ehitatakse kakapruuni Kalergi Euroopat.
Европейцы будут смешанно-негроидной расой.
http://balder.org/judea/Rihard-Nikolaus-Kudenhov-Kalergi-Prakticeskij-Idealizm-Vene-V-1925-Russkij-P...
Seda tagab aga 1995 aastal sõlmitud Barcelona kokkulepe, Saksa juudirabid on vaimustuses , lõpuks ometi täitub nende unistus rahvusteta euroopast.
Abstract from the Barcelona - Euro Mediterranean Declaration of 1995:
[Fuld Størrelse]
Folder Front page
The Euro Mediterranean Declaration was agreed upon by the EU, Morocco, Algeria, Tunisia, Egypt, Jordan, the Palestinian Authority, Syria, Lebanon, Turkey and Israel and comprises:
Comprehensive political partnership, among other things about:
Establishing a free trade area and economic integration to begin in the year of 2010
Considerably more money for the partners
Cultural partnership.
http://balder.org/avisartikler/Barcelona-Declaration-Euro-Mediterranean-English-Version-2009.php
The Danish Foreign Ministry is educating us from our 'stereotypes and prejudices' towards Islamic culture – and so reflects the program of the Euromediterranean propaganda apparatus: the Anna Lindh Foundation, founded by the Arab League, the EU, the European Council, and the UNESCO:
Edu eurooplastele, islamikultuuris on saatjata naise vägistamine aus saak islamikultuuris.

v
vares/ 2. oktoober 2015 22:40
no ega venemaa loll ole. ta naeb, et euroopa on niivord nork ja otsustusvoimetu. mida muud saab oelda liidu kohta, kes isegi ei suuda oma piire kaitsta relvastamata pagulaste eest. kui suvaline sissemarssinud jorss voib omavolitseda ja karistamatult korravalvuritele vastu hakata. miks peaks suur venemaa enam austama taolist liitu. see on sisuliselt yhemotteline sonum venemaale. sisuliselt tahendab see seda, et venemaa on seisukohal, et kui tema ise soovib sisse marssida mistahes euroopa liidu riiki, siis on tal selleks ysna vaba voli. omavolitseb ta ju juba karistamatult ukrainas. no olgu, kuna eest on natos ja ameerika yhendriike ehk venemaa veidi pelgab. aga euroopa on igatahes enda margi selle pagulaspardaagiga tais teinud. merkel ja koik need hyperhumaansed topsud tirivad vagisi euroopat kraavi. sissetrygijatega oleks karmimat katt vaja, venemaaga suhtlemisel oleks karmimat katt vaja. aga praegune pehmolus viib liitu aina hulemasse kaosesse
m
mis/ 3. oktoober 2015 07:59
Puutub Euroopasse, Sul on õigus. Aga Merkel ütles ise, et ilma Venemaata sõda seal ei saa lõppeda. Teiseks, USA, Inglismaa ja Prantsusmaa on need riigid kes tungisid Iraaki, Liibüasse. Assad on Süüria legitiimne president ja Herkeli ega teise käest ei pea luba küsima, et keda ta oma riiki kaitsma kutsub. Seni on lennukid tabanud ISISE relvaladusid, nende punkreid, sõjatehnikat. Kas arvad, et Venemaa on nii rumal, et neil pole luuret, sidet Assadi ja tema võitlejatega, et omada tõeset infot.
t
T.Mets/ 2. oktoober 2015 22:07
Pidasin Herkelit ikka asjalikuks meheks, aga kui seda lugu lugesin, siis sott selge-- mees on loll kui lammas
m
mees/ 2. oktoober 2015 21:49
Nüüd saan aru miks Herkel Isamaliidu valimistel isegi Reinsalule alla jäi-ikka rumaluse tõttu...Vabaerakonnal on viimane aeg mõni mõtlemisvõimelisem ja karismaatilisem liider leida -kui nad tahavad edaspidi eesti poliitikas mingit rolli mängida.....
k
kolmas/ 2. oktoober 2015 21:48
maailmasõda on lähedal,või on see juba alanud ?
a
3. oktoober 2015 11:22
ammu alanud ja saad neljanda kah korraga, kui sõda Euroopasse laieneb, sest USA tahab kangesti Venemaad ründama hakata, et neil ressursipuudus tekiks.
k
kolmas/ 2. oktoober 2015 21:48
maailmasõda on lähedal,või on see juba alanud ?
n
Nunuh.../ 2. oktoober 2015 21:45
...aga mis siis saab, kui Putinil õnnestub seal riigis kord maksma panna ja põgenikke enam ei tule? Mida Herkel siis rääkima hakkab?? Loomulikult mitte midagi positiivset, vaid sama plaat mängib edasi. Seepärast arvan, et Eesti välispoliitika on ohtlikult üheülbaline, et mitte öelda - nürimeelne. Nagu ka inimesed, kes seda poliitikat kujundavad.
m
Mhr/ 2. oktoober 2015 22:09
Siis jookseb ka see sunniitide mass euroopasse ja islamiriigi võitus jätkub euroopas varasemate põgenikega.
Ainult väga "tark" inimene võib arvata, et putja väikese pommitamine lõpetab sajandite pikkuse vaenu.
k
kolmas/ 2. oktoober 2015 21:41
maailmasõda on lähedal, või on juba alanud.
k
Kahjuks on nii/ 2. oktoober 2015 21:38
See on ju täiesti kindel, et Eestil tuleb vastu võtta lähiaastatel kümneid tuhandeid pagulasi. Kes arvavad teisiti on küll väga sinisilmsed.
s
sul on õigus/ 2. oktoober 2015 23:26
....kui ei õnnestu võimult kõrvaldada reformikaid ja sotse siis nii lähebki nagu kirjutasid. Kuna oravate reiting viimastel andmetel on tõusuteel ja keskil languses....siis seliine loll rahvas ongi oma kümned tuhanded "pagulased" auga välja teeninud!

t
Tutkit/ 2. oktoober 2015 21:34
Tänud härra Herkel selle lookese eest.Valimistel ei tasu pikalt nuputada,et miks teie erakonna kiire tõus veel kiiremini alla kolises:)
e
ert/ 2. oktoober 2015 21:24
herkel, inimene kes ei jaga süüria küsimuses midagi, tüetub vaid lääne propaganda infole lasi küll endale tõsiselt vee peale.
d
Diblastan/ 2. oktoober 2015 21:23
Ja mida Herkel on teinud Eesti kaitsevõimekuse tõstmiseks riigikogus? Peale NATO artikkel 5 korrutamise, mida naiivid peavad ikka veel toimivaks. Taastage relvastatud piirivalve, seejärel võtke põhikooli õpik lahti ja vaadake mis on iseseisva riigi põhitunnused!
k
Kas/ 2. oktoober 2015 22:16
Kas see oli retooriline küsimus? H on ju nagu see halli peaga ja sirge seljaga onu kes vahepeal presidendiks tehti. Pange mind aga pukki, kasutage mind nagu aunastet v majoneesi
m
Ma ei teadnudki,/ 2. oktoober 2015 21:21
et ka Herkel ajudeta kuju on. Kas Putinil on ka kuskil salajased koonduslaagrid nagu jänkidel, kus on tuhandeid inimesi piinatud ja tapetud ilma syyta. Palju on jänkid tapnud rahulikke elanikke iraagis, afganistaanis ja mujal maailmas, viies sinna oma "kultuuri". Isise öpetas välja ja relvastas samuti usa. Ukraina ja gruusia ässitas samuti södima .
h
Heidrich ./ 2. oktoober 2015 21:20
Toetan Venemaa samme , võitluses närakluse ja liberaalsete euro tõbraste vastu !
j
Jah/ 2. oktoober 2015 21:15
Ka mina plaanin vôtta vene kodakonsuse! Valged inimesed, talutav kultuur. Moslemitega ma oma riiki ka jagama ei hakka!
r
rox/ 4. oktoober 2015 00:29
Kulla inimene! Venemaa on ammu moslemeid täis. Putin käis isegi mosheed avamas.
K
???/ 2. oktoober 2015 21:05
Kas Teil on peas kõik korras??? Millised ja kus need süüria põgenikud on? Neid pole!!! Nad on seal ja vajavad abi - endiselt! Eiroopasse tulevad Moslemid ja imelikul kobel täiselujôus noored mehed....
k
Kiitus/ 2. oktoober 2015 20:53
Müts maha venelaste ees, et sellele saastale lõpuks vastu astuti ja loodetavasti ka koht kätte näidatakse.

a
aee/ 2. oktoober 2015 20:50
pole jutt ega midagi, tellimustöö
t
Tasuja/ 2. oktoober 2015 20:34
Andres Herkel püüab pugeda,purgelijäraja.
USAmeelsed on tegelikult õnnetud ajupestud jobud.
Venemaa päästab maailma.Muidugi värvimuutjad hirmul,nad teavad väga hästi "Moskva pisaraid ei usu"
e
Enamus kommentaare/ 2. oktoober 2015 20:30
on venelaste kirjutatud, sellist möga kirja pannes, peab olema purjus, või venelane, või keskkusikkonnast..
m
2. oktoober 2015 21:12
mine prse reff, ise olete seal narkojoobes ja reeturid, kes aga vägegi maksab teile, ei mingit vahet. oma emasi ja tütreidki pole teil kahju müüa moslemite meeleheaks, väärakad.
t
Tasuja/ 6. oktoober 2015 20:49
Ega juhtumisti mürgiseemneid söönud.Kui nii? Ega fooliumimüts ka aita.
Võiksid maailma avatud silmadega uurida.Usu mind, sa ei jõua ära imestada kui alatult inimestele valetatakse.
t
Tänud valgustuse eest!/ 2. oktoober 2015 20:26
Mis oskabki sellise jutu peale öelda? Tore,et suu puhtaks rääkisid! Sai kohe hoopis selgemaks,mis masti mötted vabaerakondlaste peas liiguvad...Selgeks sai ka see,kuidas suhted ausuasega on ja mis meelt pagulaste tulekuga,köik sai hoobilt selgeks! Naljanurk samuti sees,kas Herkeli arvates pagulastevood juba peatusid,et venelased nyyd selle jälle liikuma töugata said? Enne nii "sisukat" sönavöttu vöiks endale elementaarsed asjad selgeks teha,vähemasti selle,millise protsendi moodustavad pagulastest syyrlased! Ja ka seda vöiks teada,et Assadi töttu ei pögene sealt keegi! Enne sinna "eksporditud" revulutsiooni ei tulnud kellelegi pähe sealt EU-sse pögeneda.
t
Tasuja/ 10. oktoober 2015 22:07
Kui kaua lubatakse jänkidel euroopas sigatseda,kaua võib.Või on valitsused purgeritega ära ostetud.Tundub vägagi nii olevat.
k
2. oktoober 2015 20:25
Keegi kommenteerija KK kirjutas elu24.ee ühe artikli all väga huvitava kkommentaari, see oli just enne seda "verist kuud". Kahju et ma ei salvestanud seda, kuna ta mainis kõik nelja "verise kuu" tähtajad ning sellega seotud sündmused. Samuti ta avaldas arvamust et Süürias võib hakata midagi pihta. Algaski, päev või kaks peale "verist kuud". Nii et neile, kes Piiblit hästi teavad, pole see mingi üllatus.
h
herkelheataksikoer/ 2. oktoober 2015 20:22
milline haige propagandaila herkeli sulest, kas tellimustöö
t
Täielik möga/ 2. oktoober 2015 20:20
Loe nagu laari ajalooraamatut, kui jänkid ei oleks oma totakat demokraatiat hakkanud Iraaki ja Liibüasse viima, ei oleks mingit pagulastelaviini Euroopasse olnud. Kelle tasku need naftarahad voolavad on iseküsimus.
t
Tasuja/ 10. oktoober 2015 22:14
Demokraatia on vägagi selgusetu mõiste,Suur vend USA tõlgendab kuidas talle kasulik.
Demokraatia on hea vahend korraldamaks revulutsioone ning õigustus nukuvalitsuste võimule upitamiseks.
v
varsti lõpp/ 2. oktoober 2015 20:18
Otsige uudiseid .! ISIS juba põgeneb Vene tule eest Iraagi territooriumile.
Süüria juba kutsub põgenikke koju tagasi ja garanteerib nende kaitsmist.

l
lugeja/ 2. oktoober 2015 20:16
Lugupeetud härra Herkel, lugedes teie väljaöeldut siis olete selle artikli avaldamiseks valinud õige ajalehe.
s
setu/ 2. oktoober 2015 20:14
Jänkid paiskasid oma demokraatia juraga kogu araabia maailma segamini, sest neile on see kasulik. Nendes islamimaades, kus ennem valitses rahu erinevate ususuundade vahel, voolab nüüd veri ja Euroopa helbib jänkide keedetud tulikuuma põgenikesuppi...
t
Tõnis/ 2. oktoober 2015 20:05
Põhiliselt olen Herkeliga nõus. Aga meile on praegu ikka tähtsam see eesti territooriumi ärakinkimise akt ehk see nn. piirileping. No mida on teile ja teie kaasvõitlejaile lubatud selle häbiväärse alistumise akti heakskiitmise eest?
s
süüris on tegelikult/ 2. oktoober 2015 20:02
juba ammu sees kõik kellele armas nafta ja kellele nafta on lihtsalt koorem kaelas mis varsti maksab 5 taala gallon,ainukesed kes siis veel toodavad on araabia neemel. http://www.wsj.com/articles/russian-airstrike-in-syria-targeted-cia-backed-rebels-u-s-officials-say-...
r
reede/ 2. oktoober 2015 20:01
Üsna tavaline poliitpropaganda Süürias on oma kaotuskibedust välja elades tuhandeid seadusliku võimu pooldajaid hauda ajanud just igat masti Mahno taolised riigipõõrajad Õnneks Eesti riik 1924 aastal lõi kõik riigipõõrajad parematele jahimaadele USA oma põõrasuses aitab kahjuks Süürias kõrilõikajatest valitsusvastaseid Herkel ei saa oma vaimupimeduses aru lihtsatest asjadest
z
zx/ 2. oktoober 2015 20:01
USA võtab kõik süürlased vastu. pole inimesi pole riiki. järgmisena põhja-korast vaja inimesed ära tuua
a
Aja Lugu/ 2. oktoober 2015 19:53
"Väärtustest lähtudes tuleb hinnata ka al-Assadi režiimi."Loo autor toob välja ainult pooliku tõe, mis on teatavasti üks valede eriliike.Küsiks Herkelilt: Miks Assad, kes senini oli üsna normaalne valitseja olnud, äkki "pööras ära" ja hakkas oma rahvast tapma? Kas mitte üks teine riik ei importinud sinna mässajaid, relvastust ja raha? Mitte ei tea milline riik see küll võis olla? Loogiline, et seepeale käitus Assad imporditud mässajatega nii nagu eesti riik imporditud sigade katkuga. Eesti kasutas katkukahtlustega sigade vastu keemiarelva, Nii tegi ka Assad mässajatega, kui ikka tegi. Miski ei sünni tühja koha peale. Ka Assadi metsikused.
r
Robi/ 2. oktoober 2015 19:30
faktivigu täis artikkel. kui midagi väidate,Herkel,siis viidake ka allikale! hetkel liigitub artikkel põhjendamatu paanikakülvamise alla.

p
partisan/ 2. oktoober 2015 19:11
Kui õnnestuks vabaneda režiimist, kes hetkel Eestit valitseb, piirab sõnavabadust, sülitab demokraatiale ja põhiseadusele, surub jõumeetodil läbi seadusi, ei kaitse oma kodanikke, sõimab eestlasi vihkajateks ja inimrämpsuks jne, jne .... ....ja alles siis, kui see reziim on maha võetud, vaatan ma, mida saan ülejäänud maailma jaoks ära teha. Kõik algab siiski kodust.
r
Rudi/ 2. oktoober 2015 19:14
Täpsemini pole praeguse valitsuse poliitikat iseloomustada!
t
To partiosan/ 2. oktoober 2015 19:30
Hästi paned. Just see Eestis valitsev resiim lõhestabki Eestit. Nemad veavad neid põgenikke eestisse. Vastasel korral ei olekski lõhestatust. Uks detail jai veel sinul märkimata et praegune resiim hävitab opositsiooni kui Savisaare taga kiusamist silmas pidada
p
Pagulaseks Soome, tuleb minna (muidugi õnnestub nii vabaneda Liina Kersnast, Maire Aunastest jne)/ 2. oktoober 2015 19:32
p
pilt/ 2. oktoober 2015 19:09
Mis maal Herkeli selja taga ripub ? Kas maalil kujutatakse eestlast embamas moslemit ?
1
123/ 2. oktoober 2015 19:08
värisege, ei aita teid neeger ega orjastatud eestlane
o
Osasuna/ 2. oktoober 2015 18:56
- Omaette küsimus on muidugi see, kuidas Lääs on lasknud end Venemaal nii armetult üle mängida -
Lääs pole lasknud end üle mängida. Pole mõistlik hukka mõista seda millest me esialgu pole aru saanud. Tõenäoliselt on suurriikide vahel tehtud salakokkulepped, nii nagu neid tehti II Maailmasõja eelõhtul. Esialgu me nende sisu veel ei tea. Aga varsti tõenäoliselt on suurriikide käitumise järgi näha millised need kokkulepped on.
l
Laululind/ 2. oktoober 2015 18:55
Tohib küsida,millistel andmetel põhinevad teie väited hr.Herkel,et Euroopat ähvardav "põgenikekriis vallandus just Süüriast"? Süürlased on elanud teadupärast AASTAID Türgi,Liibanoni ja Jordaania põgenikelaagrites ja liikuma hakkasid nad k.a. Euroopa suunas sel põhjusel,et 1.humanitaarabi rahvusvaheliste organisatsioonide poolt vähenes ja 2.kaastundlik frau Merkel kuulutas avalikult,et "nemad võtavad kõik vastu...." (saab näha seda nalja,milliseks Saksamaa mutub 2-3 järgneva aasta jooksul!) Tegeliku ja tõelevastavad allikad (registreeritud pagulaste osas) on aga tegelikult SIIN: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:First_time_asylum_applicants_in_the...
Tore oleks kui lugupeetud poliitikuhärra oma tekstides mainiks ära ka vastavate (VÄÄR)väidete allikad...................
l
Laululind/ 2. oktoober 2015 19:09
Teisisõnu: viimase 12 kuu jooksul registreeritud 746725 põgenikust moodustavad süürlased (tõenäoliselt ka need,kes etendavad "süürlasi") 154210 isikut! Ja veel-vaatamata sellele,et teatud kaalutlustel fookust sõjapõgenike staatusesse kuuluval kontingendil hoidev massimeedia treib uudiseid AINULT Süüria põgenike koha pealt,jätkub siiski STABIILSELT ka Vahere paagimigrantide voog.....ja antud seltskonnas paraku kohe kindlasti ENAMUST ei moodusta Süüria sõjapõgenikud!
Paneks siia veel ühe lingi EU ametlikule allikale,mis kummutab kodanik Herkeli väiteid: http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6996925/3-18092015-BP-EN.pdf/b0377f79-f06d-4263-aa5b-...
Ringdiagrammis on väga hästi puust ja punaselt ära toodud,et Süüria sõjapõgenike osakaal vastavas 2015.a. ajalises lõikes on 21% !
k
kodanik / 2. oktoober 2015 18:51
Soovitab Eesti EL saadikutel Brusselis votta sona ja taotleda, et suured Euroopa Liidu juhid saaksid URO appi Euroopa pogenike kriisi lahendamisel.
Mida see ulemaailmne organisatsioon pealt vaatab seda pogenike uputust.
Kui saadikud EL ei taipa seda teha siis tubli Eesti valitsus voiks ise seda korraldades URO-d mobiliseerida ulesande lahendamisele
d
deneb/ 2. oktoober 2015 20:25
Mida veel- , mis asi see üro on!? Viimased 15a. pole seda olemas olnud või on nad otsustanud nii nagu maailma juhid tahtnud on. Mõtetu kooslus, mille ülalpidamiseks kulub hullult raha liikmesriikide elanike arvelt!
p
Põrguvürst/ 2. oktoober 2015 18:51
lugesin pool juttu,kui tulid sõnad,vundament,õiglus,siis tuli naer peale,,edasi lugeda pole mõet,Kus siin riigis õiglus on,onuke ,märjas unenäos või-tee endale sõna õiglus mõiste selgeks siis hakka pasundama.pättidele,korrupantidele soodsaid tingimusi luua pole õiglus,hauka ausaalt kõhutuult.
p
Puhh/ 2. oktoober 2015 18:46

i
Indrek2/ 2. oktoober 2015 18:36
Vabandage väga, aga kui meie "liitlased" kavasevad siia majutada tuhandeid / kümneid tuhandeid mustperseid siis pole enam väga vahet kas see venelane tuleb või mitte.
n
Nõus/ 5. oktoober 2015 17:58
Pagulased tunduvad ohtlikumad kui venelased või oleme juba harjund ?
m
2. oktoober 2015 18:29
mõtetu vähetaiplik, või tal on päid kaela otsas õlearu, et isist toetada tarvis, no otsigi arstiabi. venkud on ainsad tegijad siin selle euroopat hävitava probleemi lahendamisel, kui aitäh öelda ei julgeta, olgu vaitki siis vähemalt. ja me ei karda venkusi siia tulemas, vaid musti terroriste. ma kaalun juba isegi vene kodakondsuse võtmist ja siit jalga laskmist, vähe sest, et vägistajad kõrilõikajad orjata, aga vesi ja keskkondki hävitatakse põlevkivi edasise kaevandamisega ! rääkigu asjast, kui tahab vähegi inimese taoline olla, või isist pooldab jobu.
E
`venekanalimees?/ 2. oktoober 2015 18:38
Ega sa pole aru saanud,mida või keda venkud seal t e g e l ikult aitavad ja mida pommitavad
t
2. oktoober 2015 19:21
telekas eesti tv uudistes just lavrov kinnitas, et pommitatakse vaid isise objekte, ega jah, vene kanalid on juba ausamad , kui reffide valeruuporid, aga neid ma eriti ei vahi, pole huvi. kuid, pommitagu või puha , ma ei taha siia neid moslemeid kedagi ! nagunii neil siin elu ei tule. ja pole kellegil, peale eestli rahva. loe ajalooraamatuid eesti ajaloost kasvõi.
j
junker / 2. oktoober 2015 18:26
Minu arvates on Herkeli jutt väga õige. Eesti peaks praegu formeerima umbes 2000-lise koloniaaüksuse ja saatma selle Süüriasse venelaste vastu. Eesti võimas panus Iraagi ja Afganistaani demokratiseerimisse on kandnud väga häid vilju. Ligemale 10 % mõlema riigi territooriumist on juba täiesti demokratiseeritud.
h
2. oktoober 2015 18:43
k
kai/ 2. oktoober 2015 18:25
Maailm on ikka täitsa pees.!
i
imestap/ 2. oktoober 2015 18:17
kuidas on Putin seotud massmigratsiooniga ja kuida see segab massmigratsiooni lõpetamist? Liibüas pole ju ühtegi vene lennukit
l
Lahendus/ 2. oktoober 2015 18:09
Eesti peab saatma oma sõjalise missiooni Süüriasse head elu looma, et põgenikud siia tulla ei tahaks.
m
Mis asi on/ 2. oktoober 2015 18:31
Eesti ?
firma, kolhoos, või organisatsioon (avalik-õiguslik isik)
e
Ei ole/ 2. oktoober 2015 19:47
kolhoos, sovhoos on. Kolhoosis sai ise ka natuke otsustada.
e
!/ 2. oktoober 2015 20:02
t
To 18.31/ 2. oktoober 2015 21:32
Eesti on registreeritud ametlikult AS-ina .
k
Kes?/ 2. oktoober 2015 21:50
Kes sai kolhoosis otsustada?
j
Ja/ 2. oktoober 2015 18:01
meditsiini,muuseumide ja sotsiaaltoetuste peale prassimist tuleb ka kokku tõmmata ning sõjaväele relvi osta. Enne kui hindadega tõeline plahvatus toimub.
i
ints/ 2. oktoober 2015 17:57
Ainus reaalne võimalus sõda lõpetada on toetada Assadit. See vastupidiselt Herkeli arvamusele just lõpetab põgenikevoo. Diktaator paneb lihtsalt piirid kinni. Ei põgenetud ju selliste hordidena ei Gadaffi Liibüast, ega Husseini Iraagist. Seda mõistab väga hästi ka läänemaailm, ainult et Assadi toetamine ei sobi kokku demokraatia põhiväärtustega. Küll saab seda teha Venemaa, kes lisaks kõigele muule ei pea ka liigsete tsiviilohvrite pärast muretsema, kuna inimelu pole seal kunagi kopikatki maksnud. Oht Eestile on aga tõesti olemas. Tekib ju kohe küsimus, mida Putinile põgenikevoo lõpetamise eest vastu lubati. Ukrainat? Eks ooht meiesuguste riikide iseseisvusele ole ikka kõige suurem ajal, kui USA või Lääne-Euroopa riikide tähelepanu on suunatud mõnele globaalsele neid endeid ohustavale probleemile.
f
fdgd/ 2. oktoober 2015 18:09
sinuga nõus. pealegi on ju teada, et kogu selle gaasitamine ja muu säärase taga on CIA.

s
see Herkel / 2. oktoober 2015 17:49
ei saa ikka üldse millestki aru...peale selle kuidas, kuluhüvitisi laiaks lüüa