Repliik

Küsimus | Kas Rail Balticu trassi rajamine läbi looduskaitseala on mõistlik? (14)

Õhtuleht.ee, 24. september 2015 18:31
Foto: TIINA KÕRTSINI
Õhtuleht: Kas rahandusminister Sven Sesteri ettepanek rajada Rail Balticu trass läbi Nabala-Tuhala looduskaitseala, säästes nõnda väidetavalt kümneid miljoneid eurosid, on mõistlik?

 

Ülo Niinemets, Eesti maaülikooli taimefüsioloogia professor: Ma ei soovi eriti pikalt seda teemat kommenteerida, sest milleks üldse luua looduskaitsealasid, kui puht-majanduslikel kaalutlustel on õigustatud seal ehitada ja rajada. Kaitseala mõte ongi selles, et vähendada inimmõju. Seetõttu ei ole massiivse teedevõrgu, kaasa arvatud raudtee, rajamine läbi kaitseala põhjendatud.

Natuke laiemas plaanis võiks vaadata, mis toimus Poolas – läbi kaitsealuste metsamassiivide plaanitud kiirteed on senini ehitamata, sest Euroopa tõmbas pidurit. Kuna raudteeprojekt on suuresti ELi rahastatud, on tähtis olla arukas.

Samal teemal

31.12.2015
Kohus arutab kaitse-ala tühistamist
16.10.2015
Keskkonnajurist: Rail Baltica trass läbi Nabala – kas idee on üldse õiguspärane?
05.10.2015
Miks tahetakse Rail Balticut tagasi Tuhalasse suruda?
25.09.2015
"Kas ajalugu tõesti kordub ja kaotame taas oma kodu?"

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee