Eesti uudised

Abdul Turay: põgenike Eestisse sundimine sarnaneb Siberisse saatmisega

Õhtuleht.ee, 17. september 2015 15:59

168 KOMMENTAARI

ü
ükskord/ 18. september 2015 23:17
tänapäivil käisin siberis üksinda ringi üks kohalik borzomm räägib tead ära siin üksinda käi siin pole inimesed loetud
p
Põline eestlane/ 18. september 2015 11:58
Mul on sügavalt häbi nende sappi pritsivate eestlaste pärast. Mida halba on Turay neile teinud? Miks ei või ta oma arvamust väljendada? Inimene on integreerunud meie ellu, on haritud ja meeldiv inimene. Meid eestlasi on kümnete tuhandete kaupa teistesse riikidesse suundunud ja neid on seal hästi vastu võetud. Miks küll meie peame nii sapised olema. Ka meie küüditatuid esivanemaid võeti siberis vastu heatahtlikult, kuigi ka seal oli vaesus ja viletsus. Tean seda, sest ka minu vanavanemad olid 49.a. küüditatud. Tagasi jõudes meenutasid nad siberlasi heade sõnadega. Kulla rahvuskaaslased , lõpetage need vihakõned ja jõhker käitumine migrantide suhtes.
p
poliitikud ahju/ 18. september 2015 18:42
Sa loll saa aru , et see on kontrollimatu rahvaste ränne riikidest ,mis ei ole suutnud ennast teostada ja elavad oma 1000 aastat vanades tavades ja usus. Töökohad kaovad nii Euroopas kui Eestis , lõpuks on nii et valitsus toetab pagulaste tööhõivet .
p
Põline eestlane/ 18. september 2015 11:36
Mul on sügavalt häbi oma kaasmaalaste eestlaste pärast kes niisugust sappi endast välja ajavad. Loomulikult tunnevad soojadest maadest saabuvad ennast nagu meie esivanemad tundsid end siberis. Vahe on aga selles, et venelased ei olnud nende vastu tõrjuvad vaid püüdsid võimaluse korral küüditatuid aidata, kui mitte muul moel, siis vähemalt moraalselt. Tean, sest ka minu vanaema ja tädid olid küüditatud. Tänu oma töökusele ja visadusele saavutasid küüditatud lõpuks päris normaalse elu. Ma ei mõista, milles on süüdi
h
hmm/ 18. september 2015 11:13
tumeda nahalisel härrral ei tasu rääkida sellest, mida ta ise ei ole kogenud!!!
s
18. september 2015 13:14
Sa väidad, et Eesti on tore ja soe elamiskoht pagulastel?
i
18. september 2015 14:07
Isegi kanal on rohkem aju kus sul, Mille vastu sa siin protsetid!?
m
Mida/ 18. september 2015 08:03
sina tont tead midagi Siberisse küüditamisest.
k
18. september 2015 13:24
Kas oled mures et pagulased ei tule? Turay hirmutab neid ära?
*
18. september 2015 02:53
***Ei taha! Vaadake sakslaste reaktsiooni Merkeli kõnele!
https://www.youtube.com/watch?v=9UNZO5fokeE&feature=youtu.be***
Nii tuleb ka meil tegema hakata, kui jälle uusi rõivaid tullakse näitama.
m
18. september 2015 13:24
midaa sina ei taha? Uskuda Turay jutu või?
p
Pagulane/ 18. september 2015 02:32
Muidugi sundkorras toomine vordub kuuditamisega Siberisse.Abul teab sellest ajast kindlasti palju.See selleks.Hetkel on tahtsam teema pagulaste plaani taitmine.Sunniviisiliselt tuua ei tohi.See oleks inimoiguste rikkumine.Neid peaks kuidagi meelitama.Arvan,et taavike koos luisakesega voiksid pagulate laagrit kulastada.taavike tambiks tamburiini ja kargaks kaerajaani.luisakene looritaks laulukest.Siis pagulased naevad,et eestis sobralik rahvas ja kull siis vast ikkagi moni tuleb.Jama,kui keegi ei tule.Suud silmad habi tais kui pagulased eestit ei pea maaks kuhu tulla.Eesti rahvast ka pooled ajama pannud.Tegutse ,taavike.Rahvas ootab sinult kangelastegu.Ise te ennast e haaltega pukki panite,nuud naidake,et vaarite ametit.
s
sibir/ 18. september 2015 01:36
turay , võta oma rass kaasa ja marss alaskale , kuradi teadjamees!
m
ma ka ei saa aru/ 18. september 2015 13:15
krt kuidas ta julges õelda, et Eesti pole pagulastel sobib koht

w
werqew/ 17. september 2015 23:44
Mul on hea meel, et Eesti on põgenikele Siber.
Siia ei taheta tulla. Aga seda teadmist tuleb levitada, et Eesti on vaene, külm, vihkajaid täis maa.
Minge jah parem kuhugi mujale.
v
18. september 2015 00:57
j
johann/ 17. september 2015 23:18
ma räägin need väljamaa saast mis meil siin laineid lööb loeb kiiruga mingisuguse lühikokkuvõtte Eesti ajaloost ära ja siis järjepidevalt kasutab neid fraase nagu "kommunistid" "siber" "küüditamine" jne et tähelepanu ja poolehoidu võita meie seas, reaalsus on see, et ta on neeger, ta on undermenchen meie jaoks, ükski neeger EI SAA MITTE KUNAGI EESTLASEKS, olgu ta kasvõi 56. Eestis sündinud neegri järglane, ta jääb igavesti neegriks ja mitte kunagi ei hakka mitte keegi teda eestlaseks kutsuma, kõik need inimesed kes on kergelt tumedamat tooni või imeliku välimusega tembeldatakse nagunii kellegi poolt sopavereliseks ja automaatselt sellega ka mitte-eestlaseks, tavaliselt kas venelaseks või kui ta venekeelt ei valda siis lihtsalt immigrandi järglaseks.
j
Jajah/ 18. september 2015 00:12
Meie eestlased oleme sakslaste silmis alati olnud russid või siis russisch schweine, olenemata, kas eestlastena või venelastena, itaallaste jaoks oleme samuti venelased ja šveitslaste ja austerlaste silmis! Ja jääme selleks, ka soomlaste jaoks-eriti purjus soomlaste jaoks oleme...ja meil on oma arvamus teiste rahvuste kohta ja ei me häbene seda välja öelda!Me ise valime oma tee ja valime, keda siia lasta-pätte ja muidusööjaid pole vaja, meile jätkub omadest küll!
t
täpselt/ 18. september 2015 00:58
nii nagu ükski eestlane ei saa soomalseks või šotlaseks, alati jääb sisserändajaks ilma juuredeta
n
noh/ 18. september 2015 23:08
lõpus pöörab vähe liiga karmiks ned kurjad eestlased enda arust on preislased ja keldid
l
Ly/ 17. september 2015 22:15
Aga Abdul võiks hoopis eeskuju võtta Katrin Lustist, ise minna kriisikolletesse ning seal oma seisukohta jagada omasugustega. Teeks suure teene Eestimaale. Karta pole tal midagi, ta ju rahvusvahelise kaitse all.
a
Ats/ 17. september 2015 22:06
No mida teab see Abdul eestlaste küüditamisest ja Siberist......
a
17. september 2015 22:08
Arvad et tal ei ole õigus ja pagulased tunnevad sin nagu oma kodus?
e
eestlane/ 17. september 2015 22:38
Alles ta hädaldas, et tunneb Eestimaal hirmu. Las tunneb, tema on siin võõras, aga kui mina pean hakkama oma kodumaal nende piginukkide pärast hirmu tundma, siis pole see enam normaalne, sest siin on minu kodumaa, minu kodu, minu rahvas ja mul peab olema siin turvaline ja tore elada- kus siis veel kui mitte siin???
n
18. september 2015 00:52
nüd hädaldad sina, eestlane, et tema ei taha pagulasi kuigi sina tahaksid väga
m
18. september 2015 01:01
Mida ta siis ütles valesti? Siis ju Eestis pagulastel elu kujuneb täpselt nagu omal ajal Siberis - külmus, vaesus ja hirm
k
külmus, vaesus, hirm???!!! Mis sa sogad/ 18. september 2015 11:16
Kes tunneb Vaos külma ja nälga?
Neil on kinni makstud soe tuba, kõhud täis ja tööl käima ei pea.
Kuidas saab võrrelda seda olukorda Siberis olnud/surnud eestlastega!
t
to 11:16/ 18. september 2015 13:18
Kui ma saan õigesti aru, sa tahad neid sinna rohkem, Turay valetab? Poelgi see Eesti ja Vao pagulastekeskus nii hirmus midagi? Sinu meelest võiks ehitada veel juurte, eks ju. Ok, võta ka mõni endale, kui sa neid ni väga ootad
t
to 00:52/ 18. september 2015 23:10
Vaata, häda on selles, et "eestlane " tohib siin ohkida, Turay tema arust ei tohi ja siis lähebki kisaks...
j
just mõtlesin, et mida teab/ 17. september 2015 22:20
see mees minu vanaema, vanaisa Siberisse saatmisest.... Kuule Abdull, kas sa koju ei tahaks minna? MINA OLEN IGATAHES VÄGA SOLVUNUD. NIII SOLVUNUD, ET UNIGI EI TULE.
e
elagu pagulased/ 18. september 2015 00:53
Mis teil täna juhtunud, kanepi massiliselt suitsetanud või?
k
17. september 2015 22:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
17. september 2015 22:09
Miks sina oled nii vihane, ootad pikisilmi pagulasi, nüüd aga kardad et jääd ilma või?
t
Turay`l on TÄIELIK ÕIGUS!/ 17. september 2015 21:52
Arvestades osade eestlaste hüsteeriat ja vihavaenu on Turay´l TÄIELIK ÕIGUS! Eesti ongi muutunud Siberiks, kus vihatakse pagulasi nagu Siberis vihati eestlasi! Madalalaubalised pagulaste vastu röökijad on häbistanud Eesti riiki kogu Euroopas ja maailmas!
x
XXX/ 17. september 2015 21:58
olen ise siberis olnud ja ei mäleta, et meid nii vihati, kui praegu pagulasi.
j
jama ajad saTäielik Õigus!/ 17. september 2015 22:01
Kus neid armastatakse? Kus neid oodatakse? Kes ootab? Kes Siberis vihkas eestlasi? Kes on madalalaubalised? Kes röögib? Mine parem magama....mul hakkab vaikselt juba üleviskama selle mustanahalise jutt! Mingu ja virisegu oma kodumaal! Nagu siga aiavahel!!!! Ausalt!
l
loll oled või ainult teeskled 22:0/ 17. september 2015 22:17
Loe kommentaare kah, siin neid pikisilmi oodatakse ja kõik nagu üks sõimab Turay, kuidas ta julgeb hoiatada pagulasi, et siin neid ootab vilets elu
s
sa ei saa ise aru! / 17. september 2015 23:37
Keegi ei oota siin neid pagulasi....irooniaga on kommentaarid siia kirjutatud! Turay, kes soovib sõnavõtta ja siin Eestis maailma parandada võiks tõepoolest enne keele selgeks õppida, siis oleks ta tõsiseltvõetav, vähemalt minu silmis!
m
18. september 2015 00:54
mis iroonia, ebnamus on tõsiselt kurjad tema peale
j
näidised - Kus siin on iroonia?/ 18. september 2015 13:23
ja seda räägib mees kellel ei ole mitte õrna aimu ka kus se siber asub ja kuidas eestis inimesi sinna saadeti....... no jah. kas ta ei võiks oma suud natukenegi kinni hoida? (sisu mõtte - vaidleb vastu, et siin on palju parem)
_
Ilmselt see musanahaine härra ei kujuta üldse ettegi, mis see omaaegne küüditamine oli. (jutu mõtte - pagulased on teretulnud kui neid toimetakse siia, pole siin mingi Siber, täitsa sõbralik kant)
m
Mis fenomen?/ 17. september 2015 20:52
Järsult kõik nagu ühest sust sõimavad Turay ja pikisilmi ootavad pagulasi nagu ammu nägemata sugulasi!!!??
P
.../ 17. september 2015 21:11
Paljud eksperdid vaatavad ainult pilti, et must mees, ja loevad pealkirja. Rohkemast jaks üle ei käi.
k
Käib ikka, ma arvan/ 17. september 2015 23:59
Turay demagoogitseb või lihtsalt püüab tähelepanu! Las siis reisivad pagulased otsejoones oma sihtriikidesse(milles probleem)....aga kas seal neid oodatakse-kas sinna kõiki neid lastakse????? Kujuta ette 2000000 moslemi saabumist Soome või Rootsi, Saksamaale! Mis Süürias toimub on teada, aga on ka teada, mis juhtuma hakkab nende siiajõudmisega!
p
Põgenik/ 17. september 2015 20:46
Need on reeturid noored tugevad mehed põgenevad selleasemel et astuda vabatahtlikult minna relv käes enda riiki kaitsma nemad aga põgenevad jättes naised,lapsed,vanakesed maha. Sellised reedavad iga hekt kui kuskil jamaks läheb.

a
ats/ 17. september 2015 20:45
aeg oleks tal eesti keelt õppima hakkata,on juba aeg:)!!!
k
17. september 2015 20:59
kas sa oled väga kindel, et koos tema keeleoskusega muutub kohalik kliima ja elutingimused kõvasti paranevad - pagulased 96 eur asemel saavad nt 960 eur kuus
p
Pagulastele/ 17. september 2015 23:12
on toetuse määr 1400 euri ja seda peab maksma, mitte pole nii, et viskad 96 euri mis on eesti inimesele möeldud.
j
18. september 2015 00:55
Ja saavad ainult siis kui Turay õpib keelt ära, enne ei saa või?
t
to 20. 59/ 18. september 2015 01:27
Mis see " pagulastesse " puutub, et eestlane saab 96 Euri toetust ?
Miks lollusi kirjutad ?
Tööandja käsib ?
a
ats/ 17. september 2015 20:45
aeg oleks tal eesti keelt õppima hakkata,on juba aeg:)!!!
j
juku/ 17. september 2015 22:22
Ma ei tea veel ühtegi neegrijumbut,kes eesti keelt oskaks ladusalt rääkida.
a
A/ 17. september 2015 23:10
Missuguses getos Turay elab ,et riigikeelt ei oska ?
a
17. september 2015 20:41
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
17. september 2015 20:54
Seda minagi, kuidas ta võib pagulastele õelda, et neid siin ootab vilets elu. Ei ole ju nii, kõik juba ammu ootavad ja on valmis oma kodu pakkuda elamiseks.
m
17. september 2015 20:57
Muidu, kas sul laud on kaetud, varsti rong Horvaatiast on kohal
h
heh/ 17. september 2015 20:26
ja seda räägib mees kellel ei ole mitte õrna aimu ka kus se siber asub ja kuidas eestis inimesi sinna saadeti....... no jah. kas ta ei võiks oma suud natukenegi kinni hoida?
ä
ära muretse/ 17. september 2015 20:31
Saabuvad sinu oodatud pagulased ja saavad teada, kuidas inimestel oli Siberis - külm, niiske ilm, vaesus. Aga võibolla sul on pakkuda aaastaringselt päikest ja rannailma ja rikust?
k
krooks/ 17. september 2015 20:04
Niisama mötisklus, et kui neegrile neeger eo olevat paslik öelda, siis kas neegrile negriid tohib öelda? See ju täitsa ametlik termimoloogia..
a
AA/ 17. september 2015 19:55
a
ajab küll vihale/ 17. september 2015 20:22
Tulin, mis on? Pikisilmi ootad pagulasi aga tuleb Turlay ja ütleb, kuulge, siin pole teie jaoks soodsad tingimused. Nüüd jätavad veel tulemata, täitsa jama.
g
Grinch/ 17. september 2015 19:43
j
17. september 2015 20:00
ja neid siin ÕL rahvas tahab endale, lausa solvunud Turay peale, et ta julges neid hoiatada siberisarnaste tingimuste eest
m
mida sina vares/ 17. september 2015 19:37
tead siberisse saatmisest ???? On ikka ülbust !
n
17. september 2015 19:48
noh see on nagu negride saabumine Eestisse, mis sul on jäänud arusaamatuks
e
eks ju/ 17. september 2015 20:00
julges õelda, et neegridel siin poleks hea elu

m
mm/ 17. september 2015 19:25
Eestlastel keskeltläbi on Süürias toimuvast siiski päris hea ettekujutus, igatahes adekvaatsem kui nii mõneski valitsuses, kus sonitakse mingist läänemeelsest demokraatlikust opositsioonist, keda tuleks iga hinna eest aidata.
s
Sebija/ 17. september 2015 19:19
Eks ta üks Tujurikkuja tüüpi üritus saab olema kui pabulasi hakatakse kvoodiga vägisi Eestisse tassima.
Abdul helistab Saksamaalt koju Ahmedile: "Kuule! Tead mis. Meid küüditatakse! JAAA. Eestisse! TA-SU-TA!!!" :)
j
JUSS/ 17. september 2015 19:05
Ilmselt see musanahaine härra ei kujuta üldse ettegi, mis see omaaegne küüditamine oli. Kui inimesed VÄGISI kodudest välja rebiti, vaid paarikompsuga vagunisse topiti ning Siberisse veeti. Kus valitses nälg ning puudus isegi kohalike hulgas. Kus inimesed pidid müüma oma vähesed kaasavõetud riietusesemeid, et veidigi leiba osta. Kus nälgiti ja söödi nii leivakoorikuid, kartulikoori kui ka kärvanud hobuste liha. Ja oldi sellestki õnnelikud
Aga need Süüria võltspassidega "sõjapõgenikud"? Nägime, kuidas nad Ungaris kapriisitsesid. Viskasid ära ja tallasid jalge alla toidupakid kui ka veepudelid. Viskasid ära ka humanitaarabi korras jagatavad rõivad. Endil kalleimad nutitelefonid peos ja Adidased jalas. Selliseid tegelasi meie küüditatutega ning küüditamisega võrrelda tähendaks meie stalinismiohvrite ning nende kannatuste mõnitamist.
e
est/ 17. september 2015 19:17
Aga näed, leidub inimesi kes võrdlevad kõike seda üks ühele :)
Täiesti naljakas, uskumatu ja absoluutne idiootsus, millega seda teemat üritatakse maha müüa.
On öeldud, Eesti on kogu aeg inimesi vastu võtnud. Kellegil pole olnud probleeme. Nüüd on kohustus võtta mingid inimesed, neile kodu anda ja taskuraha igakuiselt tasuta. Vot-vot. Ei suudaks arvatagi, aga on inimesi kes seda pooldab.
i
17. september 2015 20:10
ilmselt siia saabunud pagulased kartulikoori ei pea sööma, järelikult tal pole õigus, Eesti on palju parem kant moslemitele elamiseks
t
to 20.10/ 17. september 2015 20:34
Igatahes märksa inimlikum, kui oli omaaegne Siber ja sealsed olud, kuhu meie küüditatud tookord vägisi viidi. Neid ei saa ühele pulgale seada. Aga muidugi mõista on see mugavuspagulaste ootuste-lootuste jaoks pärapõrgu. Nemad igatsevad kas Saksamaale, Soome, Rootsi Inglismaale j,ne. Kus on omad semud juba ees ja kus mitte midagi tegemise eest makstakse kopsakaid sotsiaaltoetusi. .
n
17. september 2015 20:46
nüüd sa ise vastasid. mida tema mõtles Siberi all - pärapõrgu mitte Saksamaa, Soome, Rootsi Inglismaa
m
mis on sinu jutu point- / 17. september 2015 20:13
sa oled pahane Turay peale, sest ta julges õelda, et Eesti pole parim kohta pagulastele, sa pole sellega nõus, samal ajal ründad pagulasi, miks nad siia tulevad
i
Indrek/ 17. september 2015 18:59
Kuulasin intervjuud, 10 punkti Turayle! Pean ütlema, et sundmigrantidest rääkides on ta meie salarelvaks! Oleks vaid kõik sisserännanud sedavõrd põlisrahvakesksed (kivi nõukaaegsete muulaste kapsaaeda).
m
17. september 2015 18:55
Miks, miks peaks üldse andma sõjapõgenikele riiki valida? Esimene auk, kus sõda ei ole, on ju juba parem kui sõjas.
N
!!!!!/ 17. september 2015 19:10
Nii oli ka Eestis. Kel oli korralik mootorpaat, sõitis Rootsi. Purjega paadiloksu või sõudepaadiga võis vaid Soome saarteni jõudmist üritada, ei enamat. Kuigi seal oli oht, et võidakse Stalinile välja anda. Kel paati polnud, oli õnnelik kui saksa transpordilaevale pääses ja vaid Saksamaale sai. Kus ootas ees veel kolmveerand aastat sõda ning laagreid. Ja kel paati polnud või laevale ei mahtunud, see pidi lihtsat maha jääma. Ei olnud siis mingit erilist valikut.
k
Kohatu võrdlus/ 17. september 2015 18:48
Põlisrahvuse liikmete vägisi väljarebimine omast kodust võõra võimu poolt ning nende saatmine sõjaväe ja julgeolekujõudude valve all loomavagunites tuhandete kilomeetrite kaugusele võõrasse keskkonda (rääkimata laagritest jmt) ei ole sama, mis ise oma õnnetu saatuse pärast kodukohast
paremaid elutingimusi otsijate tegevus. Võrdlus, mida kõnealune immigrant kasutab, näitab, et ta ei tunne tegelikke olusid ja Eesti ajalugu.
v
väljaspoolt teema/ 17. september 2015 19:02
immigrant ja pagulane on erinevad mõsted
a
AA/ 17. september 2015 19:58
Siin ongi mõeldud ju Turayd ennast, kui immigranti! Imselgelt ei ole too mingi pagulane.
m
17. september 2015 20:16
Milliseid parimaid elutingimusi otsib Suurbritaaniast saabunud ka kõrgharidust omandanud Turay Eestis, saad sa seda seletada?
a
AA/ 17. september 2015 20:43
Sõda ka ilmselgelt UKs ei ole :)
t
to AA/ 17. september 2015 21:32
mu arust Eestis ka mitte, aga eestlasest immigrante mujal piisavalt palju, ainult Soomes >50 00
l
leebe/ 17. september 2015 18:41
kuulge - Turay saatis ju rõõmukõneleja rassistlikku paradiisi!
h
17. september 2015 18:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
l
leebe/ 17. september 2015 18:43
rsk, sinusuguste saabaste pärast ma ei saagi parempoolse liikumisega liituda!
kuidas ma olen ühes paadis töllakaga, kes ainult pealkirja oskab kokku veerida?
1
12 points/ 17. september 2015 18:54
t
to selge valem/ 17. september 2015 19:52
Sa mõted- tõde on see, et siin pole Siber ja pagulaste hordid on teretulnud?
l
loomulikult solvang/ 17. september 2015 18:45
Seega teretulemast kõik, kes te olete saabunud lõunast!!!!

g
Goodbay/ 17. september 2015 18:32
Targem on minna onklil koju, vabaduse eest võitlema mitte nautima siin toetusi.
e
euroopa pensionär/ 17. september 2015 18:30
Abdul Turay tahab kangesti midagi koguaeg tõestada, kuigi ise pole end eesti ühiskonnas veel identifitseerinud. Mustanahaline britt? Uuseestlasest suvitaja? Arvamusliider?
m
17. september 2015 18:34
Ma olen sinuga nõus, las need neegrid tulevad siia, siin pole Siber, siin on toredad inimesed ja sina oled igati valmis neid vastu võtma.
e
euroopa pensionär/ 17. september 2015 19:24
to kellaaeg 18:37, keda ma olen sinu arvates valmis vastu võtma?
e
euroopa pensionärile/ 17. september 2015 19:54
Neegreid muidugi, sina ju oled pahane, et Turay ei soovita pagulastele siia tulla, sest siin nad tunnevad end nagu Siberis
l
Lahendatud/ 17. september 2015 18:38
Neegrid tahavad ikka neegritega olla ja valged valgetega ja nii ongi!
e
ei ole lahendatud/ 17. september 2015 18:47
jutt su Siberi tingimustest , ära sega siin nahavarvi vahele, ka Siberis elavad tõmmud
r
rumal jutt,tõmmud võivad olla ainult sotsid,/ 17. september 2015 20:13
m
ma / 17. september 2015 18:25
ei kommi siin mingeid konesid, veel hullem vihakonesid, kuidas kyll minu kodusaar seda kannatab. Suvel kodus olles raakisin paljudega, inimesed ytlevad, et nad ei tunnegi sellist inimest!!!! Hiiumaal, kus me koik tunneme yksteist
e
17. september 2015 18:40
ega külajoodikud tõesti teavad
u
Urrr/ 17. september 2015 18:25
Mida teab see turay siberist?
m
ma kah ei saa aru/ 17. september 2015 18:53
Noh tõesti, kuidas võib õelda neegridele, et siin on Siber ja elamiseks ei kõlba. Puhas vale, rahvas juba ootab ja valmistab oma elamud vastuvõtmiseks.
s
sddd/ 17. september 2015 18:14
Ärge vigisege, Turay andis täiesti normaalse intervjuu. Eksis ainult ühes kohas - Eesti on siiski mõnevõrra paremal järjel riik kui Ungari. Aga samas kinnitas, et on jabur arvata, nagu oleks Eesti mingi rassistlik maa.
e
ega sa ka päris tark pole,/ 17. september 2015 20:18
Ungari on kehvemal järjel...,ära võrdle oma asja sõrmega.Pole muidugi kindel,kumb etem on.
p
17. september 2015 18:13
Paljud tõmmud on juba siin ja ei ole nad mitte sugugi ei turistid ega ka tudengid.
Loomulikult tahavad nad parematele maadele ja kui neid siia vägisi saadetakse, siis varem või hiljem lööb nende stress välja ning me ei tea kunagi ette, mida meil juhtuma hakkab,
Igasugused pagulasabide mtõ-d, kel endal tegelikult pole aimugi, kuidas põgenikke sulandada meie ühiskonda, on nüüd hädas - teevad debatte a la raffas andke meile ideid ja nõu, KUIDAS neid siia meie ühiskonda sulandada. Nende paljukõlavad loosungid "Õpetame neile eesti eelt!", "Anname neile hariduse!" ongi ilmselt vaid sõnakõlksud ja tühjad loosungid.hüüatused.
Kuidas te koolitate kasvõi algklassis õpilasi, kus on segamini need, kes oskavad juba lugeda ja need, kes ei tea, kuidas kirjutatakse a ja o. Kuidas te nende lapsi koolitate, kui meie koolides on lastel isegi tohutu pinge taga?
j
JT/ 17. september 2015 18:25
Eesti vanasõna; Kes saab santi sundida, kui sant ei taha astuda.
Nüüd nimetage kasvõi üks arvestatav põhjus, mis paneb "põgenikud" keelt õppima.
p
17. september 2015 18:13
Paljud tõmmud on juba siin ja ei ole nad mitte sugugi ei turistid ega ka tudengid.
Loomulikult tahavad nad parematele maadele ja kui neid siia vägisi saadetakse, siis varem või hiljem lööb nende stress välja ning me ei tea kunagi ette, mida meil juhtuma hakkab,
Igasugused pagulasabide mtõ-d, kel endal tegelikult pole aimugi, kuidas põgenikke sulandada meie ühiskonda, on nüüd hädas - teevad debatte a la raffas andke meile ideid ja nõu, KUIDAS neid siia meie ühiskonda sulandada. Nende paljukõlavad loosungid "Õpetame neile eesti eelt!", "Anname neile hariduse!" ongi ilmselt vaid sõnakõlksud ja tühjad loosungid.hüüatused.
Kuidas te koolitate kasvõi algklassis õpilasi, kus on segamini need, kes oskavad juba lugeda ja need, kes ei tea, kuidas kirjutatakse a ja o. Kuidas te nende lapsi koolitate, kui meie koolides on lastel isegi tohutu pinge taga?
t
tallinlane/ 17. september 2015 18:11
Kuule päevitunud onkel, kas sa mõled elamistingimusi või klimaatilisi iseärasusi....meie rahvale on siin elada - kõige parem variant!
s
17. september 2015 18:19
Sina ka solvunud? Tahad teatada neegridele, et siin tegelikult on lahe, tulge aga külla terve külaga ja igavesti?

k
kraaks/ 17. september 2015 18:00
ja mis sellest syyria tajumisest.kadu on kui yle poole on niisama mugavlased:). Ma vaatan, et meedias prevalveerivad sönasepad, kes pole isegi sellest aru saamud, et söjapagulasi on ses massis alla poole. Tehke omale esmalt ikka statistika selgeks
k
katariina/ 17. september 2015 17:54
Et pigem lähevad koju tagasi? No super ju:))!! Ciao!
a
aga näe, Soome, mis veelgi põhja pool, trügivad, mis hirmus/ 17. september 2015 17:52
Ei loe siin kliima midagi. peaasi, et ei peaks tööd tegema.
Abdulil kisub jalgealune kuumaks?
Tuleb turvad palgata.
m
mis on sinu sõnumi mõtte/ 17. september 2015 18:01
Kas oled solvunud, et Eesti asemel neegid eelistavad Soome!?
j
17. september 2015 18:02
Ja milleks sul turva? Kardad et Abdul sind ründab, kui tema jalgealune kisub kumaks?
a
ae-ae/ 17. september 2015 18:28
Hallo, tahaks kas vastust, mis probleem sind vaevab? Kas nad siia peaks tulema või mitte, kas Eesti nende jaoks peaks olema Siber või lahe koht elamiseks?
i
irw/ 17. september 2015 19:56
25 jo.u nogutavad pead, aga ei suuda vastata, mille poolt nad tegelikult on
m
mitte millestki ei saa te aru/ 17. september 2015 20:39
Abdul käis Tartus ja ei julenud üksi liikuda, kartis. Ta saadeti rongijaama.
Kui siia tuleb neid musti hulgim oma vägitükke tegema, siis ei ole eestlastel vahet, kes kuhu kuulub, kõik vaenlased ja Abdulil pole otsaette löödud, et olen see tähtis isik, kõik mustade teod kanditakse talle, kui mustale üle.
Ja tulebki turva palgata.
Näete, mina olen tähtis linnavolinik, aga teie palun ärge siia ronige.
On ju nii.
Puhas omakasupüüdlik sõnavõtt.
a
aa/ 17. september 2015 17:44
ja kui isa kuu;lis Eestisse saatmisest kukkus ta kurvastusest puuotsast alla ja murdis sabaluu...
m
m46/ 17. september 2015 17:43
Pagulased olid venelased Eestis, mitte eestlased Siberis. Majaomanikud peksti koos peredega välja ja elamistesse kolisid pagulased (sh. teised eestlased). See ongi see hirm: kunagine pagulane tunneb teadvat tulevast pagulast. Selge siis, et teatud seltskonnal hirm on suur.
k
17. september 2015 17:49
Kui kooli ajal tegid poppi, tutvu lühiajalooga kas või nüüd: https://et.wikipedia.org/wiki/Eestlased_Venemaal
j
jah õige/ 17. september 2015 17:40
ja eesti valitsus on igati rahva vaenlane ja kõik selleks teinud ja viha õhutanud rahva peale, et inimesed ei tee enam vahet pagulasel ja siin elavatel mustematel inimestel, kellel pole selles asjas üldse süüd. nad ei riku siin midagi ja elavad seaduspäraselt aga vägisi siia suunata neid, kes ei tea mis riigiski asub ja tahes tahtma rahvast vihastavad, kuna nende elu oli sootuks muus kohas. kõige enam ajabki vihale eesti valitsus oma lõppemata lollusega, mille vahele jäävad ka nii kohalikud inimesed, kui võõrad.
s
sel Abdullal/ 17. september 2015 17:39
on kahjuks iganenud arusaamad, tänapäeval on Siberis üsna mõnus koht
põrgu ja staliniaegne Siber on aga nüüdsel ajal Rootsis Malmös
seda muidugi põliselanikele mitte uuselanikele- mustadele rassistidele
i
17. september 2015 17:30
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
o
oi/ 17. september 2015 17:38
Kas ma sinu ägestumisest saan õigesti aru - sa ootad pikisilmi neegreid külla, sest siin on lahe elada?
E
— le/ 17. september 2015 18:36
Ei? Aga mis siis teda on tõstnud tagajalgadele seoses teema käsitlemisega?

a
aff/ 17. september 2015 17:26
See on vihakõne!
Siber on eestlaste hinges valus koht, palun veidi taktitunnet.
Ja keelake kommentAArimine ära, nagu sama teema puhul Telhvis
Ma nõVVan, see riivab minu .. minu ... .. õiglustunnet, noh.
m
misassja/ 17. september 2015 17:41
Ära soni. Kas sa tahad õelda, et meie klima on kõrbes elanute joaks igati sobilik ja need 96 eur kuus äraelamiseks piisavalt suur summa. Võibolla tahad pakkuda rohkem ja sulatada lund ära, et nendel oleks soojem ja kuivem?
s
17. september 2015 18:07
See 96 euri on neile suitsuraha. Lugesid ju debatti, kus keegi mainis, kuidas mustad käivad poes kallite jalanõude tsekke lunimas. Seega makstakse neile rohkem natuuras
e
17. september 2015 18:23
ei maksa keegi, see raha tuleb kodust, lugesid ju, et need sisserändajad on üsna jõukadest peredest - on suutnud maksta smugeldajatele, suudavad ka poodlema, meie ajal raha kättesaamine mujalt pole mingi raketiteadus, vaesed on jäänud kodus ja seal ka surevad
õ
õige/ 17. september 2015 17:25
selles on tal õigus. neid ei tohiks sundida siia tulema. sest see on neile võõras keskkond. nad peavad jääma oma kodumaale.
a
arvamus/ 17. september 2015 17:25
Õige arusaamine! Olen sundpagulaste täielik vastane, aga niimoodi üksikute siia tulijate ja tööd teha tahtvate ning meie kultuurist osa saavate uute suhtes pole ju meil tegelikult kellelgi midagi!
k
Kais/ 17. september 2015 17:25
Ohoh! Miehellä taitaa olla vähän vanhaa tietoa1
t
talutavalt./ 17. september 2015 17:20
Siin on veel teinegi jama, siin ei tea kunagi kauaks mingi maailmakord püsima jääb ja inimene peab keksima kui hüppiknukk, täna sotsialist, homme kapitalist ülehomme rassist, üleülehomme dolerast jne jõuate si... rattad nii kähku muutuda ja tiirutada selles rattas rahumeelselt.
t
Tarmo/ 17. september 2015 17:18
mida teavad neegrid siberist
k
küsimus/ 17. september 2015 17:13
Miks mees siis Eestis on kui võrdleb seda riiki Siberiga?
m
Mimoos/ 17. september 2015 17:24
Ju ta teab, ta ka soojamaa inimene!
a
ajalugu peab teadma/ 17. september 2015 17:29
Aga miks ta ei peaks olema, tsaari ajal paljud eestlased läks vabatahtlikult Siberisse, aga elu seal oli nagu Siberis ikka
E
.../ 17. september 2015 17:54
Ei öelnud ta ju, et Eesti on Siber vaid seda, et migrandi jaoks pole vahet, kas Eestisse või Siberisse. Ei tea migrant neist kummastki midagi. Tema tahab Saksamaale, Inglismaale või Skandinaaviasse. Aga küüditatakse hoopis "vabatahtlikult aga sunniviisiliselt" Eestit üles ehitama.
m
mida teie, lobamokad,/ 17. september 2015 17:13
teate Siberist ja sinna saatmisest.

p
püha mõristus/ 17. september 2015 17:10
Miks ma ridade vahel loen solvamist, mis nüüd juhtus - kui välja praagiti, jälle halb, peavad ikka siia tulema, sest siin tegelikult pole Siber?
j
17. september 2015 17:36
l
lugupidamisega Hr. Turay/ 17. september 2015 17:09
Nii tarka juttu, kui Hr. Abdul Turay edastab, pole ma kaua aega meie eestlastest riigimeeste suust kuulnud.
õ
õige/ 17. september 2015 17:03
Pole vaja neid siia vägisis sundida.
j
Joss./ 17. september 2015 17:17
Jah,proovigu ennem Siberit,allesjäänuid on kergem Euro liitu võtta.Siber = -50 külma,lund oi,oi kui palju,hüva jäid alles ,tuleb suvi,sääsed,palju sääski,hundid,maaparandajad,maavarade otsijad,kütid ja salakütid.Pauk ja...! Keegi ei otsi naha omaniku.Läbigu kõigepealt see kadalipp,siis jah,nad võivad igavesti oma koju sõita.
h
hästi paned, 12 points/ 17. september 2015 17:03
j
Juula/ 17. september 2015 17:01
Egas seda prügibordelli meile siia vaja kull ei ole. Aga solvab, sest sôjapôgenik peaks ju rahul olema, et pääseb sôja eest. Samuti olema tänulik, et katus pea kohal, toit laual ja aidatakse. Aga ei......
Lp. Abdul Turay! Mida teate teie Siberisse saadetud eestlastest? Sellest, et nad surid, ei olnud mitte midagi süüa, lapsed surid.... Seda nimekirja vôiks jätkata lôputult. Räägiks sellest, et sinna saadetud eestlased olid tänulikud iga suutäie eest, mida neile seal anti lihtsate venelaste poolt.
Ma leian, et selline eestlaste vordlemine pagulastega on täiesti kohatu. See solvab kôiki neid, kes sinna saadeti, kes seal surid ja eriti neid, kes on veel elus.
k
KM/ 17. september 2015 17:55
Leian, et ta otseselt ei pidanud Siberit silmas, vaid küüditamist, kui protseduuri.
l
Lugemisoskus.../ 17. september 2015 18:00
Enne kui hakkate solvuma ja Siberisse saadetud eestlastest halama, lugege delfist pikemat artiklit. Turay ei väida, et migrantide siiatoomine on sama, mis eestlaste Siberisse saatmine. Ta väidab, et migrandi jaoks pole vahet, kuhu ta saadetakse, kas Eestisse või Siberisse. Migrant ei tea kummastki kohast midagi ja ei taha sinna minna.
a
arvaja/ 17. september 2015 17:01
Eesti on Euroopa Liidu Siber, kuhu vabatahtlikult asuksid elama väga vähesed. See ei ole halvasti öeldud: Siber on küll karm, aga väga ilus maa, kus elavad lahked, sitked ja visad inimesed. Läbi aegade on sinna kolitud ka vabatahtlikult. Peamine erinevus seisneb selles, et Siber on hiigelsuur, aga Eesti on imepisike.
m
Mina valiksin Turay Tallinna linnapeaks./ 17. september 2015 17:00
Viimaks Mustpeade maja saaks õige peremehe. Savisaar soojale kohale hooldekodus. Kõik oleks OK.
a
17. september 2015 16:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
Mis viga?/ 17. september 2015 17:05
Kas sul on tekinud hapnikupuudus või tema on sinu ruumi hõivanud, elamiseks ei jätku, oma lapsed nüüd näljas, abdul toitu sinu lauast ära söönud?
M
.../ 17. september 2015 18:03
Mitmed põlvkonnad kohe on küüditamise üle elanud? Küüditamine leidis aset 1941 juuni ja 1949 märts. Mitu põlvkonda Sinu suguvõsas selles ajavahemikus oli? Hiiri-rotte jõuab küll üsna mitu põlvkonda vahetuda kaheksa aasta jooksul.
a
Andresile/ 17. september 2015 18:11
Tean, et sinu kodu, aga sa ei vastanud mu küsimusele, - mis sind nüüd vaevab, Kas mahajäetud põllude ohakad, vanade farmide varemed, mahajäetud ja varemetes taluhooned on teinud sind nii kurjaks et sa pole märganud isegi seda, et sinu kodu on tühjaks jooksnud.
e
eh sind küll/ 17. september 2015 18:17
Ja mis kasu sellest oli, kui eestlased ise siin ei taha elada, hea kui vähemalt keegi tahab ja maksab maksud, kust muidu sa saaksid oma pinsi kätte.
k
kolm/ 17. september 2015 18:25
Vanaisad-vanaemad, isade emade pôlvkond ja nende lapsed, isegi 2 aastased ja veel nooremadki? Mitu pôlvkonda see välja teeb? Kolm
Ä
.../ 17. september 2015 18:37
Ära aja jama suust välja, ei tea sa midagi küüditamisest ja Vabadussõjast, lihtsalt lased liugu oma esivanemate kannatuste peal, et kekutada siin kommentaariumis.
e
ehk teenitult.../ 17. september 2015 20:29
oled sa ikka kindel,et mitte röövi eest?

a
arvaja/ 17. september 2015 16:58
Eesti on Euroopa Liidu Siber, kuhu vabatahtlikult asuksid elama väga vähesed. See ei ole halvasti öeldud: Siber on küll karm, aga väga ilus maa, kus elavad lahked, sitked ja visad inimesed. Läbi aegade on sinna kolitud ka vabatahtlikult. Peamine erinevus seisneb selles, et Siber on hiigelsuur, aga Eesti on imepisike.
a
Abdul istu viis/ 17. september 2015 16:57
Saad juba asjadest kenasti aru, mine tee Taavile ka selgeks, ta vajab järele aitamise tunde!
t
17. september 2015 19:39
tõesti, iga neeger on ka intelligentsem meie riigi kaaperdanud klikist.
h
Härra Turay on huvitaval kombel vastu pidanud olgugi,et äi ja ämm sunnivad tööle.../ 17. september 2015 16:56
Praktika on tõe kriteerium.
i
irw/ 17. september 2015 17:08
eks ju, ämm pani teda ka ülikooli, lausa 2 pidi lõpetama, siis pani inglismaa valitasust teenima enne kui lubas Eestisse
K
— le/ 17. september 2015 17:47
Kas on jäänud midagi mainimata? Ah jaa, unustasin - Turku ülikool, aga see ju ei loe, sest iga tolgus eestist omal ajal on seal õppinud
v
vastavalt rahva soovile/ 17. september 2015 18:50
ok ok, Turku ülikool ei loe, piirdume ainult 2-ga
k
Kodanik Turay/ 17. september 2015 16:53
on ikka väga vapper, et siin külmas Siberis vastu peab.
m
mida/ 17. september 2015 16:51
milles probleeem , saatku siberisse.Pole vaja eestit siin siberiga võrrelda. See tumenahk käigu seal ise kõigepealt ära.
ü
17. september 2015 16:41
Üks asi tuleb põgenikel endale selgels teha, nad ei põgene heaolu riikodesse hea ja mugava elu peale vaid otsivad sõja eest varju! Ja Eestis sõda ei ole, nii et...!
j
jants/ 17. september 2015 16:33
ega härra linnavolinikul poleks just tore iga päev seda mürglit ja läbu seletada mis need semljakid siin korraldada võivad.Parem jah kui siia ei tuleks,oleme sinuga vääägagi nõus.
s
see on ju loomulik/ 17. september 2015 16:31
sest mis huvi on põgenikul tulla eestisse,mis on ise nii vaene, et ei saa endagagi hakkama, pealegi on siin pikk ja rõske talv, mida lõunamaa inimesed ei suuda kannatada.
k
KM/ 17. september 2015 17:51
Kui jätaks ilmaargumendi kõrvale...

o
Oige seisukoht/ 17. september 2015 16:26
Tegemist on küüditamisega ja muideks meie valitsus toetab seda
a
a/ 17. september 2015 17:54
Küüditamisel viidi inimesi sunniviisiliselt. Pagulased aga tahavad vabatahtlikult Euroopasse.
E
.../ 17. september 2015 18:05
Euroopasse küll, aga Eestisse mitte. Siia peab neid ikka hakkama kvoodi järgi küüditama.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee