Eesti uudised

MTÜ: pagulastele tuleb kiiresti eesti keel selgeks õpetada

Õhtuleht.ee, 15. september 2015 18:20

82 KOMMENTAARI

a
Ants/ 16. september 2015 12:19
Ajate lolli juttu, te pole venelastelegi kes siin 50 aastat peremetsenud eesti keelt selgeks teha rääkimata siis veel moslemitele ja muule õnneotsijatele. Tühi möla .
j
Jürgen/ 16. september 2015 10:55
Reeglina need "pagulased" kes siia 60-70.a. tagasi jõudsid ikka oskavad keelt (kui just Narvas ei ela), massiivsem immigrantide sissetoomine ja venestamine toimus ikka hilisemal nõukaajal, eriti 70-80ndatel aastatel. Ütleks et on viimane aeg võtta käisele ka see nõukaaegne taak ehk segregeeritud vene lasteaiad ja koolid, mis tagatipuks kõige valusamalt löövad neidsamu lapsi, kes sealt välja tulevad ning pole Eestis nii konkurentsivõimelised kui nende eakaaslased eesti koolist. Esmalt tuleks alustada eesti lasteaedade ja algklasside arvu suurendamisega (kiire keelekümblusena) ning edasi juba laheneb kõik iseenesest. Mida vanemaks inimene saab, seda keerulisem on tal teise keelekeskonda ümber orienteeruda, seega väga rumal on alustada muutmist keskkoolist kui seda saab tunduvalt hõlpsamini ja valutumalt teha hoopis lasteaiast - algklassidest.
m
16. september 2015 10:41
MTÜ: pagulastele tuleb kiiresti eesti keel selgeks õpetada
-----------------------
Eksite. MTÜle tuleb kiiresti selgeks õpetada tee aafrikasse ja et nende haisu enam eestimaal tunda poleks.
k
Kogemused!/ 16. september 2015 10:21
Ärge muretsege! Õpivad ära kiiremini kui 60-70 aastat tagasi siia tulnud "pagulased"!
a
a-ah/ 16. september 2015 09:54
Kas kultuuri toojad on 70 aastaga keele selgeks saanud.
a
aga/ 16. september 2015 08:35
mõni neist oskab juba
näiteks postimehe kommentaariumis üks tyrki poika juba kommenteeris - Eesti on paska maa, eestlased rassisti sead, loll ja vaene maa, varsti lähen minema rikkasse riiki
loodame, et enne annab meelisele korraliku koslepi selle eest, et rohkem pappi ei puistanud
p
piisab/ 16. september 2015 08:29
kui oskab, - anna raha ja mine p.rse

m
MTÜ sinisilmad,/ 16. september 2015 08:21
kas tõesti ise usute ka oma juttu.
s
???/ 16. september 2015 08:50
sibulatele ei ole 70 aastaga keelt õpetatud ja pagulastele kohe...
m
mari/ 16. september 2015 07:45
Oleks, peaks... See on selline sisutu jutt. Kui inimene ei taha õppida siis kuidas kavatsetakse keel vägisi pähe kallata. Kui aastakümnete jooksul ei ole suudetud venekeelseid rääkima panna... Ülemustel on hea juttu veeretada, allpool tuleb asjad lihtsalt ära teha, eks... Pagulasi lihtsalt ei tohi siia lasta.
v
Valed pressis!/ 16. september 2015 03:38
m
16. september 2015 00:52
ma ei vihka niivõrd pagulasi , kui lollakaid riigijuhte !
v
Vaevalt nad seda keelt omandada tahavad!/ 16. september 2015 00:21
Ei tea, kas seda eesti keelt tõstetakse neile kulbiga? Küsige neilt praegustelt Vao küla pagulastelt midagi eesti keeles, siis on mök mök.
i
inimkonnale/ 16. september 2015 00:14
KORD ENNE MA EI TEADNUD
Kord enne ma ei teadnud veel koduteed,
ei enda hinges kandnud ma kevadet.
Ma nägin kuristikku seal lagedal
ja enda ümber haudu nii ligidal.
Nüüd ühte teed ma tunnen, mis taeva läeb.
Seepärast rõõmus olen: silm kallast näeb.
Nüüd enam ma ei karda, ei kohku ka.
Kuid, Jumal, võta kuulda mu palvet Sa:
Mind Poja läbi aita ja juhata,
mind igal ajal saada ja hoia ka.
Siis ühte teed ma tunnen, mis taeva läeb.
Siis ikka rõõmus olen: silm kallast näeb.
Viis: "Oh võta mind, mu Jumal"
(So nimm denn meine Hände)
Friedrich Silcher, 1789-1860.
Sõnad: Aleksander Abel, 1905-1971.
k
kohustuslik/ 15. september 2015 23:19
Õige, eesti keel tuleb neile kindlasti selgeks õpetada, kooliharidust tuleb anda neile, ja mitte ainult keel, vaid ka eesti ajalugu tuleb neile selgeks teha, kes oli stalin ja kes oli hitler, kes on putja, ja kelle tõttu nad kõik põgenevad oma kodumaalt, ka eesti rahvatants tuleb selgeks õpetada, järgmine suvi peavad nad kõik kohustuslikus korras tantsima " Kaera-Jaani" ja "Tuljakut" vähemalt, kui eesti rahvatantsu ja koorilaulu selgeks ei saa, siis mingu mujale ja pole neil asja siia eestlaste juurde,mingu mägedesse oma mosheesse tagasi, kui kaerajaani tantsida ei taha.
k
Karin/ 15. september 2015 23:49
Ega siis keeleoskus ei muuda suhtumist, päritolu.
" Pagulased " on ja jäävad meie keskkonnas võõraks, neil on täiesti teistsugune taust, geenid jne.
Me ei hakka iial kokku sobima.
Tõsised probleemid hakkavad tekkima.
s
s8/ 15. september 2015 23:18
Kogu see ametliku EEsti viimaste kuude tõmblemine on ju must huumor kuubis! Meelelahutuslik ja samal ajal nutma ajav..
Naljakas lugeda seda juristide loba eesti riigi kohta kes siiani pole suutnud vene rahvust riigikeeles rääkima panna! Moslem keda soovitakse nüüd õpetada, ütleb, et kui Allah tahab siis saan selgeks, kui ei saa selgeks siis on see Allahi tahe. Mida kostad selle peale EV? Mitte kui midagi pole sul lödipüksil öelda!

g
Grinch/ 15. september 2015 23:10
Sõnad, sõnad, palju ilusaid sõnu kuid kui asi nihu läheb, öeldakse, nagu tavaliselt: "Oleks me enne teadnud". Me ei ole ju selleks valmis, mis tegelikult tulemas on kuid oma isekuses ei kavatse poliitikud ning immigratsiooni pooldajad ka teiste kogemustest õppida. "Üks maa, kaks maailma: Islam - Effects on Germany"(saksakeelne, ingliskeelsed subtiitrid) - saksa telekanali ZDF dokfilm pool sajandit kestnud kontrollimatust islamiusuliste immigratsioonist ning selle mõjust Saksamaa ühiskonnale ja õigusruumile. Arutlev, argumenteeritud lugu, annab sõna kõigile osapooltele, ei ründa ega süüdista kedagi. https://www.youtube.com/watch?v=wjSYdVVsqpM
a
a/ 15. september 2015 23:09
ungarlased vist proovisid väikestviisi neile oma keelt õpetada...
i
IRW/ 15. september 2015 22:40
Mismoodi neid sundida - et kui 3 sõna päevas selge pole , siis süüa ei saa või ?
l
Ly/ 15. september 2015 22:28
Mis imeriik see Eesti on, et suudab immigrante muuta eestlasteks lühikese ajaga. Ei hakka immigrandid vaesesse Eestisse jääma, suund on ikka rikkuse poole ja nad on hästi informeeritud, kus paikseks jääda ja hüvesid nautida. Siseminister Pevkur võiks samuti vähem muretseda, küll murjamid hoolitsevad iseenda eest, vägisi sundida meie riiki neid ei saa, ette teada, millega see lõpeb.
t
to Ly/ 16. september 2015 01:26
Mis immigrantidel Eestis viga ?
Soojad renoveeritud korterid, suured toetused, tasuta arsiabi, tasuta hambaarst.
Kõik tingimused mugavaks oleksklemiseks täidetud.
g
Grinch/ 15. september 2015 22:22
Keele õpetamine tundub siiski teisejärguline olevat. Kuidas kavatsetakse aga toime tulla Saksamaal praegu pagulaslaagrites probleemiks oleva naiste ning laste vägistamisega, nende kupeldamisega, röövimisega ning sellise asjaga seoses kindlalt levivate suguhaigustega? Suurem osa neist"sõjapõgenikest" on nimelt noored mehed, see aga ei pannud kedagi tagajärgi pärast muretsema, nüüd aga tõstavad juba kisa ka "Refugees Welcome" hõisanud tnaisorganisatsioonid.
Flüchtlinge als "Freiwild": Sexuelle Übergriffe in Asylbewerberheimen http://www.huffingtonpost.de/maximilian-von-thalen/fluchtlinge-als-freiwild-sexuelle-ubergriffe-in-a...
t
Tõnu Mandel/ 15. september 2015 22:17
Et venelased omandaksid eesti keele peaks rakendusseaduse sätted olema mõjuvad, s.h. ka deporteerimine.
m
MATS/ 15. september 2015 22:13
Õpetada saab vaid seda, kes õppida tahab. Töötasin kord koos ühe vene noormehega, keeltehuvilisega, kes kohe eesti keelt õppima asus. Kogu aeg päris, et kuidas nimetatakse seda või toda. ja paari - kolme kuu pärast rääkis juba üsna korralikult eesti keelt. Samas tean küllaltki teisi venelai, kes on siin eluaeg elanud, kuid ei räägi sõnagi eesti keelt. On isegi keeltekursusele saadetud, kuid kui pole soovi ega tahtmist,ega siis midagi ära kah ei õpi. Eks nende pagulastega ole samamoodi. Et kes tahab õppida, kes mitte.
ä
Ätt / 15. september 2015 21:54
Mida kuradi keelt. Enne tuleb neid veel lutitada japotitada.
k
Keskealine naine/ 15. september 2015 22:19
Keeleõpe näitab selgelt, et tegu ei ole mitte mingite pagulastega.
See on sunniviisiline rahvaste segamine.
Pagulane on see, kes pöördub oma koju tagasi ning ei ole tal mingit keeleõpet vaja.
Pealegi, milleks neile eesti keel.
Praeguse poliitika jätkudes on eestlane Eestis sama haruldus kui indiaanlane Ameerikas.
Mis mõte on üldse Eesti riigil ja eesti keelegi, kui varsti siin eestlasi praktiliselt ei olegi ?
j
Jehh/ 16. september 2015 05:25
Eestist saab peagi läbisõiduhoov, milleks neile vägisi keelt õpetada ja rahasid selle peake raisata. Mõttekam on siis juba selle raha eest kohalikele õpetada inglise keelt, et saaksime joolsikutele vähemalt õige teeotsa kätte juhatada.

p
Põrguvürst/ 15. september 2015 21:52
ehk tuleks ikka sandikopikate eest pättide ja eliidi jaoks töötamine selgeks teha,põlisrahva teenitud ja maksude maksmisest jääb neile väheks,ei saa ju suurelt varastada ja kantida,eks nüüd siis hakkavad pagulased lisa teenima,see on ikka eesmärk,rääkigem ikka ausalt ,mitte ümber nurga,tore kui need pagulased selle pätiriigi pikalt saadavad,vot oleks kuulsust
a
arvamus/ 15. september 2015 21:50
Hoopis lihtsam ja tõhusam on Eestis Araabia keel riigikeeleks teha, eestlased on alati kõigega nõus ja õpivad selgeks. Islamisõdalasele on mingi aborigeenikeele õppimine solvav ja alandav, seda nad vaevalt teevad.
r
rauts/ 15. september 2015 21:45
Tule taevas appi-ise ka usute seda
t
to rauts/ 15. september 2015 22:14
Ise nüüd vaevalt. Mõned propagandistid loodavad, et sina seda usud.
a
azza / 15. september 2015 21:43
Esimesed kohustuslikud laused võiks olla ERAMAA ja KURI KOER mille tähendus tuleks ka tähenduslikult selgeks teha,sest vääriti mõismise korral tuleb keeleoskamatutel tegemist teha esimesel juhul haavlitegq,teisel juhul teravate hammastega,mida on õpetatud oskuslikult kasutama....
o
Ott/ 15. september 2015 21:38
No kuda krt ta nii naiivsed olete,ise ka seda usute et nad keet õpivad? Naiivsuse tipp
V
€giptuse munaqll/ 15. september 2015 21:31
Vaat häda selles, et keel on vajadusepõhine. Kui omas keeles hakkkama saad ja ümber palju omasid ei olegi suuremat vajadust. Pagulastele eesti keel :) Üks võimalus on. Õpetage kaamelid eesti keelseks. Muidu ei hakka kunagi rätt ja pea selle keelevastu huvi tundma. Aga kui kaamel ei käivitu on jama majas...
k
kui/ 15. september 2015 21:22
palju füüri siis Soros luhvtitab
k
Karin/ 15. september 2015 21:39
Milleks neile eesti keel ?
Nad on ometi pagulased või ei ole ?
Pagulane ometi pöördub ohu möödudes oma kodumaale tagasi.
Või kavatsevadki Eestisse jäädagi ?
Siis ei ole nad mingid pagulased ju.
t
Tõnu/ 15. september 2015 20:50
Kas teile ei tundu, et paljurahvuselisest ja -kultuursest Euroopast on saamas Ameerika Ühendriikide taoline moodustis - aga nähtavasti selle erinevusega, et selle suurriigi ametlikuks keeleks ei saa (jää) nähtavasti mitte inglise keel. Tulevases araabiakeelses Euroopa Ühendemiraatides pole kohta rahvuslikule iseolemisele ega -kultuurile. Need praegused Euroopasse jõuga sissemurdjad ei tule siia kindlasti mitte integreerumis- ja keeleõppesooviga. Meenutage eelmisi rahvaste rändamisi Euroopas - enamasti jäid peale uued tulijad, vanad rahvad kadusid.

a
arvaja/ 15. september 2015 20:50
f
fru/ 15. september 2015 20:33
Immigrandid on kui nõgised tellised, mille külge meie riigi ülesehitamise tsement ei jää.
e
eva/ 15. september 2015 20:32
Tuleb, peab, võiks, tahaks, saaks........................no kaua võib neid sõnu lugeda??? Kas nimetatud MTÜ üldse televiisorit ei vaata ja netist uudiseid ei loe? Kas selle MTÜ liikmed üldse siis reisinud pole, et nii sinisilmsed on? Seadused, määrused, head plaanid-need on ikka normaalsete tavakodanike jaiks. Sellisele migrantide massile ei lähe korda ükski seadus ja plaan. Unistage edasi.
r
15. september 2015 21:29
p
põgenik/ 15. september 2015 20:31
MTÜ eesmärgiks on ainult nendele eraldatud rahad kätte saada,sest kui kaugele nad eesti keele õpetamisega jõuavad,teab ainult jumal taevas,lõppude lõpuks ei sõltu ju see ainult õpetajast,seega täielikult läbikukkunud üritus,aga ega raha tuleb ära kulutada
t
Tom/ 15. september 2015 20:30
i
Indrek2/ 15. september 2015 20:18
Kas sm. Pirnile on lobotoomia tehtud et sellist ila suust välja ajab. Sisserännanud musta rämpsu jaoks on ainult üks integreerimisviis - tina ja auku. Vot siis integreerub see biomass meie maaga küll jah.
e
Epp-/ 15. september 2015 20:27
Tähendab, lõpetame piinad? Nõus!
s
15. september 2015 20:12
sa mine õpetama! iga endast lugupidav moslem lõikab sul sellise jutu peale pea kasvõi kingalusikaga maha ja topib sulle p..sse. MIS KURADI PÄRAST ON EESTIS TEISTMOODI KUI MUJAL? eestlased kes nendega lävivad on kohustatud õppima ära nende keele. nad ei ole nagu prügikasti juurde jäetud kassipojad. nemad nõuavad! ja uskuge mind nad oskavad nõuda ja oma eesmärgi saavutada. nb. see pole vihakõne, olen lihtsalt elanud hulga aastaid euroopas seega kogemus
j
Jaan/ 15. september 2015 20:05
Tuleb saata NATO ja USA väed kriisikolletesse, kord luua ja saata pagulased oma riiki tagasi.

o
Oh/ 15. september 2015 20:02
Ainult see veel neil puudub. Nende kodumaal tuleb kord luua ja nad sinna tagasi saata. USA ronib muidu igale poole, mks ta sinna ei lähe korda looma.
k
krahh/ 15. september 2015 19:49
Neid ei huvita eesti keel, neile öeldi - "minge vallutage nõrguke euroopa paljaste kätega !"
r
relvad/ 15. september 2015 22:51
uued ja pakendatud made in USA
n
niitoreniitore/ 15. september 2015 19:49
lust kaeda kohe, kui krapsakad on karikäsperid ja eerojansonid, dollarimärgid silme ees säramas
V
./ 15. september 2015 19:42
Veel rutemini, kui neile venelastele, kellest mõni on siin juba 70 aastat elanud.
a
ap/ 15. september 2015 19:34
haloo maa,kui muulane kes on elanud juba a60aastat pole tahnud seda õppida ja ta ei õppi ja te räägite murjamitest, eesti keelt ja kiirelt selgeks kas raha nälg mtü!!!!
p
15. september 2015 19:33
põhiline, et see mtü kõvad rahad õpetamiseks saab.
o
ongi nii/ 15. september 2015 19:39
Need kes raha saavad need las õpetavd ka. See ei ole mingi eestlastele põhiseadusest tulev kohustus.
m
MTÜ/ 15. september 2015 20:47
o
ongi nii/ 15. september 2015 19:39
Need kes raha saavad need las õpetavd ka. See ei ole mingi eestlastele põhiseadusest tulev kohustus.
e
ei saa aru/ 15. september 2015 19:31
kas ma sain nüüd õigesti aru, et nüüd tõlgendatakse põhiseadust nii, et meie oleme kohe KÕIK kohustatud siia sisseveetutele keelt õpetama?
j
Just,/ 16. september 2015 05:47
Eerod ja Karid kasseerivad raha ja juhendavad.

v
varjumisel./ 15. september 2015 19:19
See nagu viha pole nende vastu, kui nende keel ei kõlba.
e
ets/ 15. september 2015 19:19
midagi depiilsemat vist pole kirjutada, need kes tulevad ei vaja abi vaid meie vajame kaitset nende eest. Eesti keelt nad isegi ei kavatse 6ppida.
g
Grinch/ 15. september 2015 19:12
Kas Eestis ikka teadvustatakse enedale, mis tegelikult tulemas on? Vist mitte. Küll aga tundub, et oma isekuses ei kavatse poliitikud ning immigratsiooni pooldajad ka teiste riikide kogemustest õppust võtta. "Üks maa, kaks maailma: Islam - Effects on Germany" (saksakeelne, ingliskeelsed subtiitrid) - saksa telekanali ZDF dokfilm pool sajandit kestnud kontrollimatust islamiusuliste immigratsioonist ning selle mõjust Saksamaa ühiskonnale ja õigusruumile. Arutlev, argumenteeritud lugu, annab sõna kõigile osapooltele, ei ründa ega süüdista kedagi. https://www.youtube.com/watch?v=wjSYdVVsqpM
õ
õpetada võib paljusid asju/ 15. september 2015 19:12
asi pigem õppida tahtmises või mittetahtmises.
kuidas neil kodumaistel aitajatel araabia keeltega nagu on? et peaksid selle ju siva ära õppima, sest uue eestimaalsega tuleb algatuseks lävida tema emakeeles.Inimõigused ikkagi.
j
jants/ 15. september 2015 18:59
õpetage narvalastele ja muule kaadrile eesti keel selgeks,need vähemalt jäävad siia ja teevad ka tööd.Negerid lasevad siit varsti jalga ja see kuidas nad eesti keelt õpivad on ju Vao bandet näiteks tuues siililegi selge.Pigem on oht,et eestlastel tuleb vene keelele lisaks veel ka araabia keel selgeks õppida .
n
N?ts/ 15. september 2015 18:55
Venkud pole 70 aastaga suutnud keelt ära õppida siis neeger tuleb ja õpib, halooo??
n
15. september 2015 19:10
Noore põlvkond juba oskab. Vanem põlvkond on on veel nõukaaegsed.
i
Inimesed pole ühesugused, nagu masinad!/ 15. september 2015 18:51
Keele omandamine on seotud palju inimese senise eluga, näiteks sünni järgselt hapniku puuduse järel võib inimesel tekkida väike ajukahjustus ja ta ei õpi isegi oma emakeelt kiiresti ära. Olge valmis, et mõned õpivad 10-20 aastat.
i
innukamad/ 16. september 2015 07:59
teretavad mitu korda päevas,aga edasi läheb asi keerulisemaks
e
ei/ 15. september 2015 18:48
neile tuleb evolutsiooniteooria selgeks ôpetada.
k
kõigepealt/ 15. september 2015 21:19
tuleb evolutsiooniteooriat õpetada meie poliitikutele - kes oma maad ei kaitse, sureb välja.

k
Kapott/ 15. september 2015 18:40
Sôja jalust tuleb siia inimene ajutiselt ja tal ei ole keelt vaja. teda aidatakse. Aga keele ôpetamine viitab sellele, et tegu on plaaniga tuua need inimesed siia alatiseks!
j
Ja-jah/ 15. september 2015 18:35
Mitte keelt pole neile vaja õpetada,vaid kodusuund hästi selgeks teha...
r
rahapesukontorile/ 15. september 2015 18:35
Asüüli taotlemise reeglid( W2EU= Welcome To European Union):
http://www.w2eu.info/hungary.en/articles/hungary-asylum.en.html
Juhendis on toodud ka kontaktid juhuks, kui sattud merel hätta. Toodud isegi riskid jm oluline info ületamaks merd erinevates kohtades! Toetused ja muud eelised. Ühesõnaga, kõik mida vaja - isegi kui sul pabereid ei ole (on riikide kaupa lahti seletatud sinu õigused). Me imestame, kust nad küll teavad, kuhu minna ja mida nõuda.
Sky News näitas käsiraamatut "pagulastele", mille väljaandjaks on G.Sorosega seotud http://www.w2eu.info/, Independent information for refugees and migrants coming to Europe/.
Sky Finds 'Handbook' For EU-Bound Migrants http://news.sky.com/story/1551853/sky-finds-handbook-for-eu-bound-migrants
Juhendist veel:
https://www.youtube.com/watch?v=Db6mj9phBxc
v
veteran/ 15. september 2015 18:27
Kindlasti verivorsti valmistamine ja süldikeetmine kah vaja neile selgeks õpetada sest kaugel need jõuludki enam on. Nii armas, kui tunglana mustad põnnid jõulusalme vuristavad. Aga muidugi on see MTÜ tegemine üks pagana jama ja lollimängimine sest oma rahvas hädas ja näljas.
m
mujalt/ 15. september 2015 19:18
Rumaluke..ennem keelavad sul selle süldi keetmise,kuna kasutad ju roojast sealiha.
n
no/ 15. september 2015 20:15
oled tõeline vihakõneleja kui moslemitele sealiha soovitad
h
huhuh/ 15. september 2015 18:26
Lugege pagulasi puudutavad seadused läbi, teil pole õigustki neile eesti keelt pähe ajama hakata, see on ebaseaduslik, oma õigusi teavad nad kordi paremini kui siinsed juristid. http://www.w2eu.info/about.en.html
r
Ruts/ 15. september 2015 19:50
neil on uued plaanid, venelastele nad ei ole saanud juba üle 20 aasta keelt selgeks õpetada, aga süürlastele ja teistele pagulastele õpetatakse see kiirelt selgeks. MOTT meie riigijuhtide järgi on venelased lollid ja laisad ;)
e
eestit/ 16. september 2015 00:11

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee