Repliik

Küsimus | Kellele on vaja Eesti märki? (6)

Õhtuleht.ee, 13. september 2015, 20:09
Õhtuleht: Kellele on tarvis 0,2 miljonit maksmaminevat järjekordset Eesti märki?

 

Samal teemal

Paul Kristjan Lilje, Eesti riigi brändi uuendamise meeskonna juht: “Welcome to Estonia”, mille sõnumiks oli positiivne üllatus, rääkis maailmale loo Eestist kui kiiresti arenevast riigist, meie üllatuslikust muutusest endisest liiduvabariigist lääneliku kultuuri- ja ettevõtlusruumi osaks. See lugu on Eesti tuntuse huvides töötanud turismisektoris ja välisturgudel aastaid ning edukalt. Nüüd, kui ees seisab Eesti 100. sünnipäev ja meist saab Euroopa Liidu eesistuja, on õige aeg maailmale rääkida uusi, nüüdisaegseid lugusid Eestist.

Küsimus pole märgis, selle visuaalses lahenduses või reklaamikampaaniates – kuigi ettepanekuid võib ju alati teha! –, vaid alustame esmalt sisust, sellest, millest Eesti räägib. Leiame üles need laia maailma kõnetavad omanäolised lood väga mitmesugustest Eesti eluvaldkondadest. Milliseid edulugusid on rääkida meie haridus- ja kultuurirahval, noortel, kogukondadel ja vabakonnal, ettevõtjatel ja eksportijatel, kokkadel ja sportlastel? Millised neist võiksid olla uued Eestit esindavad edulood, mis tooksid esile meie unikaalsuse ja eripära?

Just seda see brändiuuendus välja selgitabki. Riigi brändi värskenduse eelarve on 200 000 eurot ja seda rahastatakse Euroopa Struktuurifondi vahenditest. Soove ja vajadust uute Eestit kirjeldavate ühiste lugude järele on väljendanud paljud valdkonnad.

Brändiuuendusega tegelevad riigikantselei, ministeeriumid ja EAS, kaasates selleks ülikoolide, liitude ja teiste esindusorganisatsioonide kaudu võimalikult palju valdkonnaeksperte. Pärast valdkonnapõhiseid töötubasid on ideid Eesti edulugudest võimalik edastada ka laiemal üldsusel.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee