Eesti uudised

Must asfalt saadaval juba homsest (8)

Ants Vill, ants.vill@linnaleht.ee, 6. august 2015, 16:29
Tammsaare tee pikenduse remont, Tallinn. Foto: Heiko Kruusi/LinnalehtFoto: Heiko Kruusi
Suve suurim töö, Tammsaare tee rekonstrueerimine on jõudnud sinnamaale, et homme saab kogu tee laiuses sõita juba värskelt pandud asfaldil.

Läbi külmavõitu suve kestnud liikluspalavik pealinna keskosas hakkab leebuma, lõppenud on ka kõrgepingekaabli paigaldamine Narva maantee alla. „Tammsaare tee teine sõidusuund on avatud juba homme hommikul, tükk aega plaanitud tööde lõpust varem. Tähtajani ehk augusti lõpuni jätkub kogu suve töös olnud lõigul veel väiksemaid töid,” kinnitas transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa. Ta lisas, et seni veel puuduvat teekattemärgistust kantakse värskele asfaldile peamiselt öösiti.

„Nii võib loota, et linnaliikluses läheb nüüd hulga lahedamaks, sest kohe avatakse täies laiuses liikluseks ka Narva maantee,” lubas Rüütelmaa. Narva maanteel said valmis juba teist suve tehtud mahukad teealuse kõrgepingekaabli paigaldamise tööd, nüüd ootab veel ees tee asfaldiga katmine. Ühel lõigul aga alustati vana veetorustiku vahetust; seda ei saanud varem teha, sest siis pidanuks mõneks ajaks kogu liikluse Narva maanteel sulgema.

Peagi lõpevad teetööd ka väga halvas seisus olnud Lastekodu tänaval, samuti saab uue näo ja teekatte Keldrimäe ristmik. Uuendusi on lähiajal oodata Põhja puiestee ja Pika tänava, Soo tänava ja linnahalli vahelise ala liikluskorralduses, kus muudetakse liikluse rahustamise ja sujuvama korraldamise tarbeks foorisüsteeme, hoiatas linna liikluskorralduse eest vastutav Rüütelmaa.

Suurematest linnaliiklust mõjutavatest teetöödest on pooleli veel uue, Kalaranna tänava ehitamine Kalamaja mereäärsesse. See peaks aitama vähendada piirkonna teiste tänavate koormust. Kalaranna tänava kuu lõppu kavandatud valmimine on takerdunud ilmsiks tulnud projekteerimis- ja ehitusvigade taha, kuid on loota, et jõuvankris saab seal liikuma hakata veel enne suure sügise saabumist.

Rahustite otsimine

Üha kasvava autohulga ja närvilisemaks muutuva liiklusega toimetulekuks hoitakse Tallinnas jätkuvalt suunda sellel, et teha südalinna sissesõit autodele ebamugavamaks. „Põhjus on lihtne – vaatluste andmed kinnitavad, et ligi pool kesklinna sõitjaist kasutab kesklinna mugava teena ühest äärelinnast teise sõiduks. Nüüd on Tallinnas lisandunud aga võimalusi, näiteks Ülemiste ristmik, mis teeb sealtkaudu sihtkohta jõudmise kiiremaks,” selgitas Rüütelmaa.

Ta märkis, et paradoksaalselt vähenes kesklinna liikluskoormus tuntavalt pärast seda, kui linna sisse tulevat liiklust pudelikaelana ahistanud Tartu maantee viadukti kõrvale ehitati suurristmik. „Palju hõlbustust on loota ka Kalaranna tänava valmimisest ning Russalka juures oleva liiklussõlme plaanitavat laiendamist,” ütles Rüütelmaa tulevikku vaatavalt.

„Liikluse rahustamisel on olnud palju abi ka valgusfooride „rohelise laine” ümberkorraldamisest. Paljud on juba kindlasti märganud muutusi suure liiklusega Vabaduse puiesteel,” märkis Rüütelmaa.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee