Maailm

„MU JUMAL, MIDA ME TEGIME?“ 75 aastat tagasi tappis Hiroshimale heidetud aatomipomm 80 000 inimest

Aadu Hiietamm, 9. august 2020 11:32

62 KOMMENTAARI

j
Jumalavallatu/ 9. august 2020 12:22
Suurvõistlustel või enne lahingut palvetatakase oma edu eest. Kumbki pool loodab, et jumal võtab just teda kuulda. Jumala jaoks on see aga nagu malemäng, kus tema liigutab nuppe. Usun Kõiksuse Elustavat Hingust, mitte mingit jumalat, kelle inimesed on välja mõelnud, et arusaamatuid loodusnähtusi jne mõista. Kõiksuse Elustav Hingus on kõiges. Midagi ega kedagi ei pea vihkama. Isegi mitte lutikat ja teetigu. Neid likvideerides oleks vaja neilt andeks paluda. Nõnda toimides jääks viha, sallimatust ja agressiivsust vähemaks.
j
ja vee küsivad mille eest.../ 7. august 2015 11:34
Jaapanlaste teod Teises maailmasõjas ja sellele eelnenud Hiina-Jaapani sõjas on hästi tuntud: ajalooõpikutesse on jõudnud nii Nankingi vägistamine ja veresaun kuii inimeksperimentid sõjavangide kallal. Ent peale selle said tõusva päikese maa pojad sõja käigus hakkama veel arvukate vähem vastukaja tekitanud metsikustega. Portaal Listverse tõi välja neist viis.
p
6. august 2015 18:00
t
6. august 2015 17:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
kuule,ole iki/ 6. august 2015 18:28
isamaaline ja karju naabrimehe pääle niikui vassinktuni käsulaual kirjas.
z
zz/ 6. august 2015 15:54
Kaks pommi kokku 200000 ohvrit.
v
6. august 2015 18:36
Vähemalt pool miljonit. Leukeemiasse hakkas massiliselt inimesi surema.
n
ns/ 6. august 2015 18:48
Kui lugeda Õhtulehe paberväljaannet, siis on ohvreid kokku 400000 st.Hiroshimas kuni tänase päevani 250000 ja ..Nagasakis 150000.Need on väga ligikaudsed arvud.
j
7. august 2015 07:59
Jaapanlased andsid eile arvudeks ,et kohe hukkus 700 000 ja hiljem haigusega veel sama arv. Ainult ei öeldud, et kas mõlema pommiga või eraldi.
r
reede/ 6. august 2015 15:33
Kahjuks on ajalugu maha vaikinud Tokio pommitamise napalmiga 1945 a kevadel kui napalmis põlesid pool miljonit 20 sajandi kohotavaim agressor oli vaieldamatult Ameerika Kahjuks jätkub selle riigi sõjaline ambitsioon ka 21 sajandil ja küllaldase hulga vasallidest sõjasulaste olemasolul tapmistele lõppu ei näi
j
6. august 2015 18:37
Ja kas olete kuulnud, et Ameerika oleks kellegi ees vabandanud-EI OLE!

e
eruohvitser/ 6. august 2015 13:06
Sõjalisest seisukohast oli tuumapommi viskamine Hiroshimale mõtetu tegu. Sellega tahtis Ameerika näidata ,et tema on kõikvõimas. Seda püüab USA senini teha ,ainult et jõud ja mõistus ei kanna välja...
m
ma teeks sama/ 6. august 2015 12:03
nende pagana murjamitega keda me peame siin vastu votma...
n
Nyo/ 6. august 2015 14:04
Mine ravile, enne kui viha sind ära lämmatab.
m
Mõtle, murjamivaenulik, mida sa ajust välja ajad! Koos nendega hukkud ka ise, ega pomm vali/ 10. august 2020 07:30
V
!!/ 6. august 2015 11:30
Vot ei tea,kas siis veel plaaniski olin,aga mis nüüd toimub-on,oi kui jube?! Ilm on nii ära mürgitatud,et isegi vaablasi ega herilasi pole lendamas näha!!! Vanasti oli nii,et kui lapsel tulid hambad ja kõht lahti, pandi diagnoos,düsenteeria-nüüd väljamõeldud taudid!!!
e
elutaimeke/ 9. august 2020 12:13
Aga mina sain täna hommikul bussis herilaselt nõelata, ronis teine mulle pluusikaelusesse ja pani sutsu ära. Pole talle pahane, sest ega ta seda meelega teinud, kogemata sattus bussi ja läks närvi. Tundub, et ka aatomipommid kukkusid kogemata, ja piloodid täitsid üksnes käsku. Süüdi on käsuandjad, aga nood ei tunnista eales oma vigu
k
kolerast/ 6. august 2015 11:27
Kes "meie" tegi mida? Need 80000 Jaapani tsiviili mõrvati Harry S. Trumani otsesel käsul. "Meie" pole midagi sellist teinud.
j
JUSS/ 6. august 2015 11:12
Jänkid pommitasid sõda alustanud agressorit. See kiirendas mitme kuu võrra sõja lõppu. NSVL kaitseminister, suur kangelane ning sõjavõitja laskis aga 1955.a. Volga ääres Totski polügoonil sõjaväemanöövrite käigus omaenda vägesid tuumapommiga pommitada. Vaid selleks, et tõendada läänele oma võimekust. Üle 30 tuhande sõjaväelase sai manöövritel kiiritada pluss veel radioaktiivse saaste kaudu tsiviilelanikkonda. 40 aasta hiljem, NSVL lagunemise ajal oli neist 30 tuhandest kiiritada saanud noorest elus veel vaid 10%. Enamik ei jõudnudki pensionieani.
p
Popol Vuh/ 6. august 2015 12:05
Jutt siis täpsemalt Georgi Konstantinovitš Žukovist, kellest, kuni tänaseni, Venemaa võimutruud ajaloolased maalivad absurdimaigulist- naivistlikku pilti, kui ülisuurest- targast väejuhist ja geeniuste geeniusest! Eksisteerib Žukovi isikukultus.
Brutaalne kirjaoskamatu mats- mölakas. Massimõrvar, Stalini parem käsi armees, paadunud stalinist. Tüübile omistati (omistatakse) suuri tegusid- võitusid, mida mehike eales pole korda saatnud.
1953 osales Beria juhitud opositsiooni vastases vandenõus. 1957 surus jõuga maha Nikita Hruštšovi poliitilised vastased, veel samal aastal tegi ebaõnnestunud riigipöörde katse. Hruštšov, demonstreerimaks partei võimu armee ( Žukovi) üle, tagandas juba samal aastal vennikese kaitseministri kohalt ja heitis välja NLKP Keskkomiteest.
j
jah,teie võitsite II Maailmasõja Sinimägedes/ 6. august 2015 13:27
kui olite Führeri seebil,leival moonal ja ajasite tema selja taga omi asju.
p
Popol Vuh to 13:27/ 6. august 2015 15:49
Ära eksponeeri avalikult oma lollust ja lapsemeelsust. Aleksandr Vassilevski, Aleksei Antonov, Leonid Govorov, Ivan Bagramjan, Semjon Timošenko, Ivan Konev, Konstantin Rokossovski, Nikolai Vatutin ..., olid väejuhid, kelle juhtimisel Saksamaa alistati!
P.S. 1944. aastal ründasid Sinimägesid ja Tannenbergi liini marssal Leonid Govorovi juhitud Leningradi rinde väed, kuhu kuulusid Ivan Fedjuninski 2. löögiarmee ja kindralleitnant Filip Starikovi 8. armee.
j
jah/ 6. august 2015 11:02
selliseid asju peab ikka meenutama.....muidu arvab üks rahvas,et ainult teda on okkupeeritid,küüdutatud ja tapetud.Ja kõik oma viletsused aastaid põhjendabki sellega,et meid ju okkupeeriti...
A
!!!/ 6. august 2015 11:01
Aga kes seda sõda alustas? Ilma sõjakuulutuseta äkkrünnakuga Pearl Harbourile ja järgneva veresaunaga. Kes rikkus kogu sõja vältes rahvusvahelisi konventsioone sõjavangide ning okupeeritud alade tsiviilelanike kohta? Kes keeldus jäärapäiselt diplomaatilistest pakkumistest rahuläbirääkimisteks? Veel pool aastat jätkuv süda toonuks juurde veel kitu miljonit surnut ning sõjasanti. Seega - kes külvab tuult see lõikab tormi!
z
zzzzz/ 6. august 2015 11:15
No sellisel juhul on õigustatud ka Tallinna pommitamine punalendurite poolt,
Eestlased olid ju Hitleri liitlased.
Tegelikult on tegu naiste ja laste mõrvamisega sest väikelinnades polnud
ei sõjaväeosi ega suuri sõjatehaseid.Kui oleks ausalt sõditud siis oleks
tulnud visata tuumapomm kas laevastiku asupaika,kindralstaabile või keisri-
paleele.Põhimõtteliselt käitusid jänkid nagu moslemiterroristid kes rahvahulgas
oma pommi lõhkavad ja süütuid naisi lapsi mõrvavad.Tuleb meeles pidada
et natsiliidrid said karistuse tsiviilisikute pommitamise eest.Tähendab Saksamaa
jaoks oli see sõjakuritegu aga USA,suurbritannia ja Stalini Venemaa puhul
oli see seaduslik tegevus.Tallinna pommitamis ei ole siiani sõjakuriteoks
tunnistatud.
b
Bla/ 6. august 2015 11:31
Kahjuks oli see selles sõjas tavaline praktika. Sama tehti prantsusmaal, kus pommitati terveid linnu maatasa, kuigi seal sakslasi polnudki.
t
to zzzz/ 6. august 2015 19:32
Eesti ei olnud Hitleri liitlasriik vaid okupeeritud territoorium. Molotiv-Ribbentropi salasobingu ohver, mida tagaselja jaotati. Kus nii Stalin kui ka Hitler teostasid seadusevastast mobilisatsiooni. Sest rahvusvaheline õigus ei luba okupeeritud territooriumi elanikke sundkorrasoma relvajõududesse mobiliseerida.

a
Asd/ 6. august 2015 10:15
Ameerika oli selle taga tõesti, see info on avalik. Kuna Ameerika oli juba 4 aastat selleks hetkeks sõdinud otsustati pommiada Hiroshimat ja suri ligi 80 000 inimest, 70 000 sai vigastada ning 3 päeva hiljem pommitati ka teist linna Nagasaki kus hukkus 40 000 inimest. Jaapan andis alla, Läbi ajaloo on see suurim tapetute hulk mis on tekitatud ühe lõhkekeha poolt.
s
Samas / 6. august 2015 10:12
Samas kummaline ! , et "sõjakaotajad " Saksamaa ja Jaapani riigitel oli ja on majandus on kõrgel järjel. Paljud meist kasutavad jaapani ja saksatehnika saavutusi (autod elektronika jne), mida ei saa öelda vist "võitjate " saavutuste kohta.
o
Opossum/ 6. august 2015 11:09
Isegi seda mis sõja jooksul nn. trofeedena koju toodi (tehased) ei osanud CCCP õigel viisil edasi arendada...
e
eestlane / 6. august 2015 10:08
06 august 1940 oli Eesti Vabariigi annekteerimine nõukogude liidu poolt
e
eestlane/ 6. august 2015 10:07
06.august 1940 oli ka Eesti Vabariigi annekteerimine nõukogude liidu poolt .
h
hainz/ 6. august 2015 09:54
Ja meie Eestlased oleme kõige rohkem Hiroshimaga seotud,et taolist teemat kommenteerida eksole !!
s
see ju eestlaste peremeeste/ 6. august 2015 10:03
kangelastegu ise. Eestlased on uhkusest puhevil ja soovitavad igal tondinahel end kaineks magada.
x
xxxx/ 6. august 2015 11:17
Mida tunneks eestlased kui Tallinnale oleks tuumapomm visatud

s
6. august 2015 09:34
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
u
uku/ 6. august 2015 09:46
m
meie tegime/ 6. august 2015 09:13
no kui meie vanust ja asukohta vaadata siis kas ikka olime meie
u
USA/ 7. august 2015 07:40
ei suuda vabandada ja üritab seda kuritegu kogu inimkonna kraesse veeretada!
m
mida küss/ 6. august 2015 09:10
MIDA ME TEGIME kes me...meid polnd siis veel olemas kui seda tehti...seega mida me siis tegime ,aga seda pommi kindlasti mitte
k
kärss/ 6. august 2015 09:06
japsid kuulutasid jankidele sõja ja lõpuks said mida tahtsid.
x
xcxcxcz/ 6. august 2015 09:35
Vaevalt need tavakodanikud kuulutasid... pigem ikka kannatasid need kes süüdi polnud. Süüdivad oolid ilsmelt ikka need valitsejad kellele lihtinimese elu on mängimiseks. Jälestamist väärivad tegelased kes sõda tahavad.
y
yqyqyqy/ 6. august 2015 11:45
Iga rahvas väärib oma valitsejaid.
a
ajalugu/ 6. august 2015 10:21
Kui sa natuke paremini ajalugu tunneksid, siis teaksid, et kõik nii mustvalge pole olnud.
g
G/ 6. august 2015 09:03
Sellised embitsillid ongi jänkid koos ka meie praeguse presidendi ja valitsusega !!!
h
hüljes/ 6. august 2015 09:28
väga põhjendatud vastus ...
s
6. august 2015 09:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
x
xxxx/ 6. august 2015 11:22
Miks ei visatud tuumapommi siis keisripaleele või laevastikubaasile,kas laste
tapmist saab õigustada.Vietnamis põletati ka terved külad napalmiga maha
ja keegi ei hoolinud et elusalt põlesid ka lapsed ja vanurid
m
Mehed ei nuta/ 6. august 2015 08:59
Olekseid on nii palju maailmas. Jaapan saatis ise oma inimesed surma!

s
setu/ 6. august 2015 08:56
...ja hiljem surid vigastustesse ja kiiritushaigustesse veel 140 000 inimest. Mitte miski ei vabanda seda jänkide tegu, sest pommid visati kaela tsiviilelanikonnale. Seda võika teo eesmärk oli näidata, kes on nüüd maailmas peremees. Vaadake põlenud ja tuhastunud laste pilte ja püüdke leida vabandusi...Jänkid peaksid põlema põrgus selle teo eest...
m
Mehed ei nuta/ 6. august 2015 08:58
Ei tea kes küll nende vahelist sõda alustas?
x
xxxx/ 6. august 2015 11:25
Kas vastsündinud lapsed alustasid sõda või tegi seda jaapani keiser aga miskipärast
jänkitibbladd tema paleele tuumapommi ei visanud.Moslemiterroristid ainult võtsid
üle USA sõjapidamisviisi ja neid me mõistame hukka.
a
AH ÄRA SONI MEIE EI TEINUD MIDAGI/ 6. august 2015 08:35
SEDA TEGI KURJUSERIIK NR1 MAAILMAS AMEERIKA .Tao see omale pähe
n
6. august 2015 09:07
a
AH ÄRA SONI MEIE EI TEINUD MIDAGI/ 6. august 2015 08:35
SEDA TEGI KURJUSERIIK NR1 MAAILMAS AMEERIKA .Tao see omale pähe
s
See/ 6. august 2015 08:06
on viimane poliitiline otsus inimkonna ajaloos, mis tehti "with balls", teades tagajärgi ja jälgides eesmärki - ohverda vähesed, et paljud saaks edasi elada. (lisaks militaarse jõu demo, ´teaduslikud eksperimendid` lihtinimestega)
x
xxxxx/ 6. august 2015 11:30
Eriti kangelaslik on laste massimõrva sooritamine.Munadega mehed oleks
pommi visanud kas keisripaleele või kindralstaabiule aga tibblllahinged
tapavad naisi ja lapsi.Jaapani sõdurid tapsid relvituid hiinlasi,natsid ajasid
juute gaasikambrisse aga see ei muuda jänkide käitumis inimlikumaks
Kõik on ühesugused lastetapjad
r
Raul/ 6. august 2015 11:41
Ma julgeks öelda, et selle pommiga (teine 3p hiljem Nagasakile oli juba liiast) hoiti ära III MS 60ndatel. Poleks inimesed näinud aatompommi reaalset purustu- ja tapajõudu, oleks ilmselt mingil ajal ka aatomisõda lahti päästetud.
m
Maalane/ 6. august 2015 08:02
"Mu jumal..." mis, kus , milline jumal? meie maised rassimised, viha ja kurjus ei lähe jumalatele korda.
m
MGM/ 6. august 2015 08:04
Väljamõeldis ei aita inimestel hea olla.
j
Juhm/ 6. august 2015 08:17
ega juhm kirjutis ka ei aita
m
mmm/ 6. august 2015 07:42
"Kriitikute väitel oleks Jaapan seda teinud ka ilma aatomirünnakuta"
Jaapan polnud nõus tingimusteta alistumisega, mida liitslasväed soovisid. Aatompommide heitmisega aga pandi jaapanalased alistuma tingimusteta.
k
Kohutav,/ 6. august 2015 09:06
Kui tegelikult ka keegi veel tänapäeval arvab, et masse hävitades saab pisike "inimene" võimu enda kätte :(!!!
o
oks/ 7. august 2015 22:58
Jahve Jehova tahtmine, tema meeleheaks tuli teha nii nagu siis tehti. Kristlus ruulib edasi ja mida veel tehakse....
s
7. august 2015 23:16
Selle jutu peale meenub ameerika koolitüdruk, kes lõpuaktusel ütles, et ameerika on ainus riik, kes on kasutanud tuumapommi. Tüdruk pidi minema direktori kabinetti, mis edasi sai kirjanik Icke ei maini

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee