Eesti uudised

Muudatused lasteaiarühmades: senise kahe õpetaja asemel hoopis kaks abikasvatajat?

Õhtuleht.ee, 3. august 2015, 14:30

55 KOMMENTAARI

r
Roivas/ 4. august 2015, 20:07
kolm koristajat saavad ka hakkama...
n
nõus plaaniga/ 3. august 2015, 22:42
ammu oleks pidanud minema üle süsteemile 2 hoidjat + 1 õpetaja. miks peab laste lõunauinakut valvama kõrgelt haritud ja kõrgepalgaline (hoidjaga võrreldes) õpetaja? õhtupoolikuti niikuinii mingit õppetegevust ei toimu.
ühe õpetaja vastutus meeldib ka - siis on kohe näha, kes on pädev ja kes mitte. praegu käib pidev kaaslase siunamine, et oh, küll mina teeks ja oleks, aga näe, paariline, va loll lammas
n
nonii/ 3. august 2015, 22:23
Pipi...sul patsid magamisest sassis. Mine ja ärata see magav õpetaja üles või pöördu lasteaia direktori poole, selleks ei ole vaja kogu süsteemi muuta.
Assistendid saavad koolitatud (millele kulub raha) ja kaader juba voolab, mis on häirivaks faktoriks lastele . Iga aasta uus õpetaja ja aasta seeski vahetub, lastele ei tee sellised muutused head, seda on kogetud. Alusharidus on vundament lapsele. Ta saab lasteaiast õpiharjumuse, millega ta läheb kooli jne., ka mängima on vaja õppida. Ja see tähendab koos tegemist, paraku palju peresid saadavad lapse koju tulles"oma tuppa" , ise suunduvad kööki ja teleka ette jne. , las see laps veedab siis oma päeva rahulikult profesionaalsete õpetajate hoole all. Meie kiire elutempo on juba selline ja ärgem tehkem koguaeg muudatusi, midagi võiks ju ka püsima jääda. Norras lähevad pered kell 16 juba kooju, meil läheb suurem osa lapsi koju18-19, ei saa meid Norraga võrrelda.
Ma arvan, et paljud inimesed on väsinud muudatustest. Kas see tuleb sellest, et igaüks kes "posti" saab kukub ennast tõestama uute "laenatud ideedega" naaberriikidest. Kui nii siis väga odav pealetung ja lapsik ka. Küsige laste käest , kuidas neile meeldiks kas üks või kaks või kolm õpetajat :) lapsed on vahel targemad kui me arvata oskame.
v
Verita/ 3. august 2015, 22:16
Soomes sama süsteem, aga siiski vanemas rühmas 2 õpetajat ja 1 õp. abi, ehk lastehoidja. Soomes selline süsteem toimib, sest hariduskorraldus on siiski erinev. Seal sellist tohutut õpetamist pole. Lapsed saavad palju rohkem lihtsalt mängida. Samuti ei lasu õpetajatel kohustus lapsed kooli alguseks lugema- kirjutama õpetada. Kõigil palju stressivaesem ja rõõmsam elu. Ka vanemad ei satu enne kooli paanikasse, et appi, mis nüüd saab, laps läheb kooli! Kas ta ikka oskab juba kõike? Ei, pole vajagi, sest laps läheb kooli õppima. Lasteaed on ikka rohkem mängimiseks ja sotsiaalseks eluks vajalike kogemuste omandamseks. Ja Soome lasteaiaõpetajatel sellist jubedat paberite täitmist ka pole. Soomes saab ühe õpetajaga tõesti hakkama, aga Eestis ei kujuta ette, et ühe õpetaja õlgadele kõik see koormus langeks.
m
Mann/ 3. august 2015, 21:19
No muidugi! Eesti peab ikka ka ära proovima selle lolluse, mida Soome üritab nüüd juba uuesti tagasi tekitada. Ainult, et pole enam väga võimalik, sest keegi ei viitsi (Soomlase suhtes) madala palgaga lasteaiaõpetaja tööd teha. Siin on juba aru saadud, kuidas alushariduse kvaliteet selle tulemusel kannatab. Aga eks iga tark tahab ikka omal nahal tunda tulemusi.
Kuna Soomes on kvalifitseeritud lasteaiaõpetajatest tohutu puudus ja enamus omavalitsustes eeldatakse rühmadesse ikkagi kahte õpetajat, siis kulla Eesti lasteaiaõpetajad, tulge üle. Saate teenitud aastate eest palgale veel igakuise lisatasu ka juurde
h
haridusest/ 3. august 2015, 20:58
Igal juhul peab olema kaks kõrgharidusega õpetajat, samuti lisaks võib olla kaks abikasvatajat, see on jälle eesti riigi poolt pika puuga ära panemine meie noorsoo haridusse, mis vast sai jalad alla ja nüüd otsib keegi jälle põhjust, et rahvast minema küüditada ja et eestil pole haridust vaja, see on jälle põhjus, et palkasid alla tõmmata, eestimaalased, ärge laske end petta selliste libaseaduste koostajate poolt, vaid need tuleb riigikogust jaharidusministeeriumist välja saata, ennevanasti loodi igasse külla isegi külakoolid, et rahvas kuidagi haridust saaks, aga nüüdsed põhupead riigikogus ei oska ega mõista ise midagi ja soovivad oma lollusega hävitada ka kogu eeesti rahva ja kultuuri, seega jääb rohkem õpetajaid, kes tegelevad lastega, see on investeering eesti tulevikku, mida ei või mitte mingil juhul kärpida.
m
3. august 2015, 21:05
p
pipi/ 3. august 2015, 20:30
Õhtune kasvataja on suur magaja ja mõttetu
p
pipi/ 3. august 2015, 20:27
you you tehke ometi ära see töö kui ausalt öelda siis teine õpetaja kes tuleb lõunast magab lastega lõug lõunas nii kaua kui lapsed ärkavad vahest norskab nii et mõni laps ei saa magama jääda
You teke ära jah see õhtune õpetaja on jummala mõtetu magab lastega ja vahest norskab nii kõvasti et mõni laps ei saa magam jääda
õ
õpetaja/ 4. august 2015, 14:03
kas ise oled lasteaias tööl, et nii täpselt tead rääkida? Pigem magab lapsevanem õhtul rahulikku und ja ei teagi, et tema laps on ka veel kell 2.00 üleval. Vot nii!
s
soome õpetaja/ 2. oktoober 2015, 23:27
Teeme ära!
Ühe õpetaja tööpäeva pikkus on 7 tundi. See oleks Eestis siis nii , et rühm avatud 7.00-14 00.Töötaksin jah iga päev pigem nii, aga mitte 7.00- 19.00

n
3. august 2015, 20:09
Norras on lasteaia peale paar pedagoogi, igal ruhmal oma ei ole.
n
nonii/ 3. august 2015, 21:32
paneks siis üldse lapsed omapead kuhugi ruumi kinni, kaamera üles ja piirduda ühe alhgaridusega tüübiga, kes arvuti taga jälgib toimuvat
n
nonii/ 3. august 2015, 19:56
On jutustavaid ja tõsiselt töötavaid inimesi igal pool. Kui näed, et laterdavad...tee märkus aga ära kiru kõiki lasteaia õpetajaid. Lasteaia õpetaja töö erineb koolist tunduvalt. Ta vastab kogu oma tööaja jooksul laste küsimustele ja turvalisuse eest. Lasteaias ei istu lapsed 45 minutit ja ei täida töövihikuid. lapsed on lasteaias nädalas 50 tundi ja kodudes näevad vanemad lapse lahtisi silmi argipäeval mõned tunnid, seega on suur osa lasteaial nii kasvatuses kui ka õpetusel, seda vanematega koostööd tehes. Olen jälginud seda uut süsteemi ja tõde on see, et õpetaja ei jõua oma tööd töö ajal teha....tööpäev venib alati pool tundi pikemaks ja kodus lõpetatakse, õpetajad tunnistavad ka ise , et on kevadeks väsinud, lapsevanematega (mõnede) kohtuvad minimaalselt ehk hommikuti ja arvestades, et lapsed on ühe õpetajaga 4-5 aastat, siis ei teki mingit ühtset rühmavaimu , mis on siiani olnud. Kõik muutub külmaks ja ametlikuks. Assistendid on samuti nii nagu veab, tuleb tore inimene on paar aastat ja lahkub kuna on minimaalne palk, olen näinud assistente, kahjuks neid on enamus, kes lihtsalt "vahivad" lapsi või siis seda ühte, kes kipub reegleid rikkuma ja teised las jooksevad...nagunii ära ei jookse. Kogemustega õpetaja näeb tervikut, kuid assistent mitte. Samuti kipuvad söögitädid- assistendid näägutama ja tänitama...kui ei söö, siis mängima ei saa, kui ei maga ema järgi ei tule. Seni on õpetaja see, kes teeb koostööd ja annab nõu söögitädile ehk siis õpetaja abile. Vestleb vanematega, annab nõu oma kogemuse põhjal. Ka mängima tuleb õpetada, kuid olen näinud kuidas assistendi silme ees lapsed jooksevad ja loobivad klotse ja tema vcaid vaatab kella ja mõtleb, millal see kõik lõpeb. Ta ei suuda panna riidesse 10-15 last ja minna nendega õhtupole õuegi...jooksevad laiali. Meie alusharidus on väga heal tasemel ja minna seda muutma vaid 100 euro eest kuus kokkuhoiu põhimõttel on väga vale samm, mida parandame kunagi aastaid. Palju häid õpetajaid on juba lahkunud ja paljud on sellepeale mõelnud. Inetu on halada, et lastel käib teater, ballett ja muuseumid- olge tänulikud, teie lapsele tuuakse haridus kandikul ette, lastele meeldivad need üritused väga. Nad matkivad neid üritusi hiljem rühmas ja nende fantaasia on piiritu, andkem lastele võimalus olla mitmekülgne. Mõnda vanemat see ei huvita, kuid küsige lapselt tema arvamust. Kuulake oma last ja austage õpetajate tööd. Tulge ja olge üks päev meiega hommikust- õhtuni...tee ei tule. Miks? Minu lastel olid väga innovatiivsed õpetajad jah nad ka jutustasid vahel aga neil on oskus jälgida samaaegselt ka lapsi. Nagu liikluses, te ju räägite telefoniga ja samas juhite oskuslikult autot, mõned jällegi mitte...
Mina pooldan siiski kahe õpetaja süsteemi, muidu kipub rühmas asi ühekülgseks ja tore on näha kuidas kaks isiksust loovad lastele keskkonna ja arenevad koos ja jõuavad palju rohkem lastega...metsa, muuseumi, teatrisse, uisutama, suusatama, vastlasõitu tegema, kadritrall jne, paljud lapsed saavad selliseid üritusi vaid lasteaiast.
Ja olgem ausad kogu see"trall" käib ainult raha pärast, kas ei peaks kuskilt mujalt kokku hoidma.
a
AH/ 3. august 2015, 20:32
Laias laastus õige arutelu, aga kohati kipub liiga mustvalgeks jälle! 3 täiskasvanut lastega kõige aktiivsemal õppe-ja kasvatustöö ajal on ikka suureks plussiks. Nõus, et abiõpetajatele tuleb tööle võttes kohe selgeks teha, mis on nende tööülesanneteks, kui palju nad erinevad nö pärisõpetajast ja ka motiveeriv palk tuleb kindlustada, siis ei jookse see personal laiali ning meeskonnatöö olekski kõige aluseks.
e
Endine,45tööaastaga kasvataja/ 3. august 2015, 19:22
Kord,lõpetades kooli,saime kutse eelkooliealiste laste kasvataja.Läks aeg edasi ,nimetati meid õpetajateks.Eks me seda olime kogu aeg olnud,kogu aeg õpetanud ja juhendanud,ladunud n.ö. alusmüüri.lootsime,et ehk nimega kaasneb ka (kooli)õpetajaga sarnane töötasu. Unistuseks see on jäänud tänini.Nüüd,kui on hakatud rääkima, et peaks ikkagi töötasu nimetusega võrdsustama, siis nüüd ....täitsa ajuvaba "idee"! Inimene, kes niisuguse ettepaneku teeb,sellel pole õrna aimugi,mis tööd teeb kasvataja rühmas.Kui õpetaja võib vahetunnil pisutki hinge tõmmata, siis kasvatajal pole sellist aega.See,kes arvab, et kasvatajad vaid mänguväljakul "pläkutavad", siis....Käsi südamele,mina pole 45 tööaasta juures sellist aega leidnud.....ja ma pole mingi erand.Pigem on erand see, kes suhtub vastutusrikkasse töösse nii.Kindlasti leidub ka neid,kuid loodan, et neid on väga vähe.
Arvan, et selline käik on seepärast, et hoida väga "kavalalt" kokku: Milleks maksta ühes lasteaiarühmas kahele õpetajale väärilist töötasu, kui saaks maksta vaid ühele ja kahele õpetajaabile minimaalset töötasu? Kokkuhoid missugune!!! Lollus kuubis!
k
kkk/ 4. august 2015, 07:44
Tegelikult aga on 1+2 süsteemi pidamine kallim, kui senine vana 2+1 süsteem. Õpetaja saab kõrgemat palka ja ka kahel assistendil on õpetaja-abiga võrreldes kõrgem palk. Kui ei ole kursis, ära lahmi.
Kõige kiiremal ajal, ennelõunal, on rühmas tööl 3 täiskasvanut, kellest õpetaja ja üks assistent on lastega tegevustes-õues müttamas ja teine asiistent valmistab rühmaruumi ette söömiseks ning magamiseks.
k
kkk/ 4. august 2015, 07:53
vabandust kirjavea pärast- teine assistent ikka
e
Elastest/ 3. august 2015, 18:55
Pooldan seda varianti. Pole neil kahel õpetajal tõesti tööd. Niisama lihtsalt pläterdavad. Las olla ainult 1. Ja 2 abi. Saama tõesti odavalt läbi. Vähem peame siis hinnalisemaid kingitusi jõuludeks ja aasta lõppedes tegema. Need abid on veelgi tublimad, kui kasvatajad!
s
Soome õpetaja./ 3. oktoober 2015, 00:02
ei ole lasteaias kasvatajat. on õpetaja, kes teeb kooliks eeltööd ja tema hinnaline kingitus on see kui lapsevanem ka tegeleb õppekasvatustööga kodus.Täna on nii , et lapsevanem liigutab ainult suud- teadmata millest ta räägib.Nõuab riigilt lapse raha. Ei tegele ise lapse kasvatamisega ja ammugi mitte õpetamisega.
l
lopuks ometi / 3. august 2015, 18:16
saavad lapsed kasvatajatadi tagasi, nii et ei pea
abi otsima soogitadilt.
Opetajad votsid ainult palka ja tellisid lastevanemate raha eest naitlejaid, kloune, balletiopetajaid jne. jne. juurde, kurb oli bussides ja tanavatel neid lastekolonne vaadata, lukati kuhugi manguplatsile, et opetajad saaksid omavahel juttu ajada. Olen mitu korda palunud neil naoga turnivatelaste poole vaadata voi lapsi bussis istuma juhtada, keegi ei ole nous olnud seda tegema. Alles oli artikkel, kuida mujal lahevad juba kahekuused lasteaeda, mida see meie opetaja neile opetaks.
x
xxxx/ 3. august 2015, 18:41
Huvitav et kas siis sõjaväes asendame ka pooled ohvitserid sersantidega ja
ministeeriumides laseme pooled kõrgharidusega spetsialistid lahti ja võtame
nende asemel tääle koristajad miinimumpalgaga.
x
xxx/ 3. august 2015, 20:07
just, sest pagulased tuleb toita!
h
heh/ 3. august 2015, 18:10
Vaata, ministeerium on ettenägelik ja arvestab juba varakult sellega, et varsti hakkavad lasteaedades olema peamiselt migrantide lapsed, kelle hooldamiseks kaks kõrgharidusega kasvatajat oleks valitsuse meelest ilmselt raiskamine.
s
Saagem õigesti aru/ 3. august 2015, 18:08
See muudatus ei kohusta kõikjal 1-õpetaja/2 assistendi süsteemi sisseviimist, vaid ainult annab võimaluse.... Seda võib kasutada, aga ei pea. Ilma paanikata, palun!
x
xxxx/ 3. august 2015, 18:43
Reformikommaritel on ju raha vaja ja kokkuhoiu arvelt saab ju omale preemiat
maksta.
o
oled / 3. august 2015, 19:49
sa enne näinud et miski kust annaks kokku hoida on jäänud ellu viimata ?? sinisilm
n
No/ 3. august 2015, 18:07
Arvata on, et siis on meil kõrgharidusega õpetaja abid.
x
xxxxx/ 3. august 2015, 18:42

j
ja/ 3. august 2015, 17:46
kuhu peaks minema teine kvalifitseeritud õpetaja rühmast? assistendiks ja madalamale palgale ?
meil on palju haridusasutusi , kus kaader komplekteeritud vastavalt veel hilja aegu kehtivatele seadustele ja nõuetele .... kuhu siis nüüd need inimesed saadame ?
o
on siis palju valida?/ 3. august 2015, 20:11
Pagulasi kasvatama ja kasima või Soome.
e
ei/ 3. august 2015, 16:57
las olla nii nagu on, ikak kaks opetajat ja 1 abi! Tuleviku nimel ei tohiks kokku hoida sellise skohas...
õ
Õpetaja/ 3. august 2015, 16:32
Vastuseks Söögitädile- meie õpetajad lõnasel ajal täidavad päevikut, laste aregumappe, valmistavad uueks päevaks materjale, valmistavad ise õppemänge ja õppevahendeid. Kui nüü tahetakse veel üle minna koolidele sarnaselt e-lasteaiale, siis lisandub nö peaberitööd veelgi. Õhtusel ajal kui lapsi on vähem, on hea võimalus teha mõnede lastega individuaalset tööd ja aidata neil eakaaslatele järgi jõuda.
k
kkk/ 4. august 2015, 07:40
e-lasteaed vastupidi vähendab paberitööd. Info edastamine ja statistika tegemine käib kiirelt ning on väga mugav. Ja tahaks näha õpetajat, kes lõunal iga päev mänge valmistab kohvitamise asemel. Meil on just üks õpetaja puudu, äkki jagad nii tubli inimese kontakte?
k
Külliki/ 7. august 2015, 21:42
Mina olen täpipealt selline õpetaja, laste lõunauinaku ajal valmistan õppemänge.
o
Oi jah/ 3. august 2015, 16:31
Tuleks hoopis abivalitsus kasutusele võtta.
ö
Öelge üks seadus Eestis,/ 3. august 2015, 16:24
kus midagi inimese heaks on tehtud? Meil on abipolitseinikud, abipäästeteenistus, abiõpetajad. Arste asendavad retsepte kirjutades medõed. Milleks maksta palka kui saab kõike abikorras? Hädasti tuleks ennast kokku võtta ja enne kui viimane leib laualt kaob, vastu hakata. Sest valitsuski pole ehtne, vaid libavalitsus.
õ
Õpetaja/ 3. august 2015, 16:21
Lapsevanem ja õpetaja hakkavad kohtuma kolm korda aastas: sügisene ja kevadine koosolek ning arenguvestlus.
Lapsevanematele hakkavad lapse kohta infot ja nõuandeid jagama inimesed, kellel ei pruugi olla oskusi ja kompentesusi selleks, kes ei tunne lapse arengu psühholoogiat ega ealisi iseärasusi.
Peod hakkavad toimuma ennelõunastel aegadel ja vanemad vaatavad ise, kes, kas ja kuidas neil osaleda saavad. Ehk siis õpetaja tööajal või viivad ja korraldavad pidusid läbi kaks assistenti.
Seni õhtupoolsel ajal läbiviidavad individuaalsed tegevused toimuvad päevasel ajal, erinevate rühma planeeritud õppetegevuste vahel- lapsel jääb vähem aega vabaks mänguks
s
3. august 2015, 15:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
3. august 2015, 17:57
Siit tulebki ehedalt välja,et harimatud abid ei saa midagi aru.Saaks vaid 5 euri kuus juurde ja elu on lill!
k
kuhu/ 3. august 2015, 15:51
s
Soome,/ 3. august 2015, 16:25
t
Tiia/ 3. august 2015, 17:58
Koristajad on lasteaedades olemas. Koristajad koristavad lasteaias üldkasutatavaid ruume nagu trepid , kabinetid jne. Lasteaiarühmas koristab abiõpetaja. . See tundi. on täiesti mõeldav, et üks õpetaja on rühmas. Iga tööpäev 8 tundi. Tööpäev näiteks 9-17. Hommikul tunnid, siis õueskäik lastega Lapsed magama ja siis saab õpetaja kirjatööd teha. Terve päev on siis rühmas 1 abiõpetaja. Hommikul võtab lapsed vastu, korraldab hommikusöögi . Kell 9 juba õpetaja kohal.... Täiesti normaalne. Ärgu unustage, et lapse kasvatamine algab lapse kodust.

s
See/ 3. august 2015, 15:50
on ka,kuidas on.Kõige parem on muidugi üks kasvataja ja paar abikoristajat,kuid kust neid koristajaidki tänapäeval võtta on,ja veel paarikaupa.Häda ajab häda taga.
v
valdek/ 3. august 2015, 15:48
Kas ei saaks nii teha, et vanemad lapsed vaatavad ise nooremate järele? Mõelge, mihuke kokkuhoid?
s
soome/ 3. oktoober 2015, 00:09
Sõime rühm 6-7 aastaste rühma. Hea idee!!!!!!!!!!!!!1
a
abc/ 3. august 2015, 15:48
Ega Ligilt midagi muud oodata ei olegi. Eks ole näha, mismoodi koole pitsitama hakatakse. Võibolla saaks nt hakkama kahe klassi peale ühe õpetajaga? Jookseb tunni ajal ühest klassist teise!
j
jerf/ 7. august 2015, 10:27
Just! Õpetaja on ju "professionaalne juht" ja peaks saama tööd selliselt organiseeritud küll!
a
andke kannatust/ 3. august 2015, 15:46
....säästame oma inimeste arvelt. Karikas hakkab täis saama! Olete te kuulnud mõnd kärbet pagulaste pealt???? Ptyi, ja sellesse riiki sünnita veel lapsi
t
taevas/ 3. august 2015, 16:42
Need pole mingid krdi "pagulased". "Lodevusimmigrant" on nende nimi.
l
Lastehoid/ 3. august 2015, 15:27
See kisub juba lastehoiu poole, mitte lasteaia poole kust lapsed peavad saama esmased teadmised haridusest. Kui enne oli vaja kõrgharidusega õpetajaid rühma peale kaks ja üks lihtne inimene tänavalt nende abiks. Siis nüüd saate isegi aru mis juhtub. Üks kõrgharitud inimene ei suuda välja õpetada kahte suvalist, kes ennem olid kuskil koristajad.
r
raivo/ 3. august 2015, 15:11
kõik tehakse selleks,et vähem maksta.
l
Lapsevanem/ 3. august 2015, 15:10
Lasteaia rühmade suurused 20 + pigem juba 30 lähedal, kuidas haridusministeerium kujutab ette sellise hulga laste turvalisust - õpetamisest juhendamisest ma pigem ei räägi. Ega need kolm inimest ju korraga ametis ole, ikka töögraafiku alusel. Halvem variant on : üks täiskasvanu ja ligi 30 last!!
l
lasteaed/ 3. august 2015, 15:01
Ministeerium võib see ju olla aga haridusest ja haritusest on selles asutuses asi kaugel. Miks te ründate ja teete haiget kõige nõrgematele ehk siis lastele.

l
lasteaed/ 3. august 2015, 15:01
Ministeerium võib see ju olla aga haridusest ja haritusest on selles asutuses asi kaugel. Miks te ründate ja teete haiget kõige nõrgematele ehk siis lastele.
k
Kaltsu-Taavi/ 3. august 2015, 14:56
Raha on otsas. Kõik läheb migrantide ülalpidamisesks.
Küll eesti-pööbel saab ka ilma kasvatajateta hakkama. Polegi neid eestlasi vaja tegelt...

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee