Seisukoht

Seisukoht | Kus on kriis? (4)

Sander Silm, toimetaja, 30. juuli 2015 18:10
Sander Silm
Turismisektoril on kuulu järgi sünged ajad. Majutusteenuste käibemaksu tõus, vihmane suvi ja järsult vähenenud välisturistide arv on vaid mõni märksõna halbade uudiste reas. Seetõttu pole ka ime, et turismiettevõtjad kasutavad olukorrast rääkides järjest rohkem sõna kriis.

See kriisijutt tuli mulle meelde siis, kui hakkasin üheks eelseisvaks väikseks Eesti ringreisiks ööbimiskohti vaatama.

Lappasin läbi kümneid majutusasutuste lehekülgi ning see, mis mulle vastu vaatas, ei meenutanud küll kriisi. Ma ei näinud mingeid eripakkumisi klientide meelitamiseks ega isegi sümboolselt alandatud hindu. Kõik hinnad olid nagu ikka puhkuste kõrghooajal. Minu kui kliendi seisukohast vaadatuna on asi kriisist kaugel.

Aga äkki peitub vastus statistikas. EASi kokku löödud numbrite kohaselt veetsid sise- ja välisturistid tänavu nelja esimesega kuuga Eesti majutusettevõtetes kokku 1,39 miljonit ööd, mis on 2,6 protsenti vähem kui mullu samal ajal. Kuigi veedetud ööde arv vähenes, kasvas majutusettevõtete sissetulek majutusteenuste müügist siiski 1,2 protsenti.

Kas see on kriis?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee