Eesti uudised

"Kas pean tõesti naabrinaise loomade pärast oma viljapõldudele aedu ümber ehitama hakkama?"

Katrin Helend-Aaviku, 24. juuli 2015, 07:00

102 KOMMENTAARI

r
raivo/ 26. juuli 2015, 09:21
tehke omale lihaks.ja küll varsti korjatakse oma loomad võõraste maade pealt ära.
j
25. juuli 2015, 19:41
Jehh, et siis 20 aastat jookseb külarahvas kiili politsei-vallavalitsuse-veterinaarameti vahet ... aaa kui võtaks kätte ja ehitaks koos aia mis peab valmis ja kogu moos.
t
tiia/ 25. juuli 2015, 08:38
Vanamutt valetab nii et suu suitseb on palju fotosid kus loomad lahti ja korjused vedelevad maja ees,enamus korjuseid veetakse traktoriga metsa alla. Siin aitab ainult omakohus kui ikka igaoose kaob sul moni loom kyll siis motlema hakkab,
k
kivi tallu / 25. juuli 2015, 17:12
kas sa oled ise oma silmaga näinud
s
Sander/ 25. juuli 2015, 08:25
Kuidas saate olla nii abitud? Nagu näete, Eestis seadused inimest ei kaitse, siis toimige teisiti. Ikka juhtub vahel, et lämmastikku külvates, "pudeneb" laadimisel mõni ämbritäis maha ja te pole seda "märgand", seevastu ei jää märkamatuks väetisest lõhki läinud lehmad. Nii lihtne ongi, mooriga tuleb rääkida selles keeles, mis temale kohale jõuab.
s
Sander./ 11. veebruar 2016, 19:32
milles loomad süüdi on, et neile piinarikast surma soovid? söö ise väetist, rsk!
n
Naljanumber/ 25. juuli 2015, 01:01
Selele proua Helgi Võ***le ei aita ussi ega püssirohi. Mammi mängib nii osavalt lolli, et keegi tema vastu ei saaa. Kahjuks on meie riigi seadused ka sellised, et kuidagi ei saa mammiga midagi nii radikaalset ette võtta, et ta enam loomi ei peaks. Kahjuks Eesti riik........ ja tema lo***d seadused on sellised.
n
no kuulge/ 24. juuli 2015, 23:16
Need kes siin seda tarajuttu ajavad, ehitage ise mitme(kümne)tele hektaritele elektrikarjus ümber ja vaadake siis mida rahakott räägib :).
l
24. juuli 2015, 21:36
loomapidaja Kui arvad, et 8 ha on 30 loomale piisav suvel söötmiseks, siis oled võhik. Aga kust tuleb talvine toit? ... Proua HELGI jutt on see: " Saate vanaeidest lahti, või sügisel lõpetan loomapidamise". On kestnud juba 12 aastat see habemega lugu. Mitte ainult Kuusna külarahvas ei oota seda hetke, kui lõpetab see pere loomapidamise, vaid ka teised naaberkülad, kes kõik on mingil määral kannatada saanud.
e
Erri/ 24. juuli 2015, 21:30
Viljandimaal Pärstis sama teema, kodutud lehmad, hobused ja sead rüüstavad küla põlde ja aedu. Alles oli sakalas, et kodutud hobused läksid olerexi tanklasse tankima. On saanud ka neil hobuseid surma, sest olid sõiduteel. Igavest suva neil loomadest... Korjused ka vedelevad neil hoovipeal! Maksavad trahvi ära ja loomad lippavad edasi. Kurjad koerad ka neil lahtiselt, keegi ei saa midagi teha...

l
24. juuli 2015, 20:11
las muti mõllab vahemalt on mida teha. mis tal ikka teha kui passida etoma maolegskorras, parem saatgu loomad metsa saavad ebola ja ongi koikk vot tak.....
m
mari/ 24. juuli 2015, 17:51
Aga tõepoolest, mida juriidika selle kohta ütleb.
e
25. juuli 2015, 17:01
ei keela kellegil oma maale aeda ümber teha.
d
doctor/ 24. juuli 2015, 16:40
Ma parem küsiks kumb enne seal oli kas loomad või tema äri ? kui olid loomad siis mida sa mõtlesid enne sinna minekut ,et oh hea lapp saab plekki teenida ? kui tema äri siis peab loomi lihtsalt vähendama..
n
26. juuli 2015, 16:36
No nii rumalat küsimust ma küll ei esitaks.
v
Vanake/ 24. juuli 2015, 16:37
Meil on õnneks maal ainult head naabrid. Pealegi õpin enesekaitset.
e
Et pikemalt../ 24. juuli 2015, 15:45
Mul on kuri koer ja vares ei lenda ka õue.
m
25. juuli 2015, 17:02
mu isal on kuri kass ja ka on rahul.
h
huumorlane/ 24. juuli 2015, 15:09
Olen kellamehega nõus. Ainult minul võtab korra loomiseks kakskümmend minutit aega. Plats jääb ka puhtaks. Vili kasvab peale minu külaskäiku igavesti edasi.
p
Peagi/ 24. juuli 2015, 13:19
Enamus loomi hukatud ja kõik saavad paremad naabrid.
M
---/ 24. juuli 2015, 14:47
Mis mõttes? Äkki seletaks pikemalt!?
k
Kellamees/ 24. juuli 2015, 12:08
Ründas, kuul rauda....ja probleem lahendatud ! Nii peab vastama oma varanduse kaitsel !

m
mõistja/ 24. juuli 2015, 12:05
Paistab, et mõned kommentaatorid ei ole artiklit korralikult läbi lugenud. Kannatajaks ei ole ainult viljakasvataja, vaid ka kohalik piimakarja kasvataja ning metsandusettevõtja. Kas siis terve küla elanikud peavad oma territooriumitele aedasid ehitama hakkama? EI PEA! Lihtsam oleks sellele 8 ha BETOONAED ümber ehitada, siis näevad ka teised Helgi ja tema pere loomakasvatust ning loomaarmastust. Kuidas suudab külas tegutsev piimakarja kasvataja Riho oma loomi aedikus ja karjamaadel ilusti kinni hoida ja ohjata ja Helgi mitte? Kas on keegi viljakasvatajat hukka mõistvatest kommentaatoritest seisnud silmitsi öösel 700 kg kaaluva sarvedega pulliga? On aimu, mida see pull teha võib? Kui mitte, siis võib minna Kuusnasse ja teha proovi! Seaduse mõistes on VILI bioloogiline VARA ja tegemist on vara rüüstamisega ja hävitamisega!!! Kui seadust jälgivad organisatsioonid ei taha vastutust võtta ega appi tulla, siis võib sellest loost tõlgendada seda, et Eesti Vabariigis võivadki kõik teha mida tahavad ja varastada ning rüüstada ilma, et neid karistataks!?
x
xxx/ 24. juuli 2015, 14:10
kahjuks nii ongi, kellegi asi ei ole ja kohtusse minek ei ole kõigile jõukhane.
m
25. juuli 2015, 17:05
ma ei saa aru, kas need naabrid loomaliha ei taha ?
n
28. juuli 2015, 03:16
no ma ei tea milliist pulli Teie näinud oletete aga sellisel juhu kui pull kaalub ainbult 700 kilo siis võiks öelda et on veidi nagu alatoidetud ( äkki peaksite ka ta vilja põllule lahti laskma ) ja seda et EV sedaused ühtkgi talupidajat või siis loomapidajat kaitseks on nagu veidi narr ju loota või kidas.............
j
J/ 24. juuli 2015, 12:00
Nad ryystasid ka meie aiamaa valja ei julgenud minna kuna pull ryndas .
k
Kriku/ 24. juuli 2015, 11:54
Öösel oma maa peal maha lasta para tükki ja mure murtud.
m
ma ka aru ei saa,milleks kisa teha/ 24. juuli 2015, 13:43
oleks pidanud vaikselt midagi sisse söötma ja rahu majas, nüüd on hilja jäätegi oma tõde ja õigust taga ajama
m
Ma ei saa aru/ 24. juuli 2015, 19:10
milles loomad süüdi on,et nad näljased???viga algab ikka peremehest või perenaisest.
m
milles loomad süüdi on/ 25. juuli 2015, 02:20
et neid mõttetult peetakse, viiakse tapamajja ja üritatakse kalli raha eest lihaturul maha müüa, enamus jääb müümata, viiakse edasi vorstitehasesse, seda ka ei õnnestu rahaks teha ja visataksegi see lehmake lõpuks minema ma ei saa aru, oled mingi lehmakummardaja vä, me ei ela indias
E
!!!/ 24. juuli 2015, 11:03
Ei pea muidugi. Kuid seda juhul, kui oled kindel, et sul õnnestub pärast kohtu kaudu temalt tema karja poolt tekitatud kahjud välja nõuda ning sisse kah kasseerida.
x
XXX/ 24. juuli 2015, 10:57
Peagi saavad nad endale kõik paremad naabrid maale.
j
jah/ 24. juuli 2015, 10:22
need naabrid on viimasel ajal väga ülbeks läinud,majandavad teiste maadel nagu omal maal.mul ka tassib oma lambaid mu maale,luba küsimata.kas ma tahan neis sinna sittuma või mitte.
KUSKIL LÄHEB KA PIIR NENDE JAOKS MA ARVAN.
m
24. juuli 2015, 10:35
minu naabrid on täitsa Ok, ära üldista
o
— le/ 24. juuli 2015, 11:35
on head küll vaatamata teie pahamelele, te lihtsalt ise head ei oska olla ja ilmselt ei taha kah
t
to jah/ 24. juuli 2015, 11:05
Muretse murdjakoer ja las rebib paar naabri lammast puruks, kui nad sinu maal on. Aga vaata ainult, et koer üle piiri ei läheks ja seal ei murraks, sest siis võid ise süüdi jääda.
k
25. juuli 2015, 17:12
kui sa just minu naaber pole ? meil lambad , eriti väiksed, peavad aiast läbi, hüpatakse üle, on nii kavalad, ei vii neid keegi kuhugi, kaovad siis kauaks ära, pärast ilmuvad tagasi, kui juba maha kantudki on, nii kõrini neist, et kahetsen, et üldse hakkasin nendega jändama. jänesedki panid meil punuma, nende peale ei kaeba keegi. osa pereliikmeid tahab aga hobuseid, kui kõrged aiad neil veel olema peaks !
v
Van Ames/ 24. juuli 2015, 10:18
Pria peaks vahest kah mingitki kontrolli tegema ja selle rahade jagamise ära lõpetama. Krt tean mitut samasugust poolelusat ja vaevaltliikuvat vanainimest kes muidu on vaat et poolsurnud aga PRIA s teevad sellise näo et kõvad tegijad ja raha vaja, küll loomapidamiseks, küll kultuurheinamaa hooldamiseks, kuigi selle nn "heinamaa" pealt saaks juba mitme talve küttepuud. Tean et see inimene 0n juba aastaid PRIAST raha luninud ja pole keegi kontrollinud, kuhu või mileks see raha läheb.
x
xxl/ 24. juuli 2015, 10:08
Tammsaare teosed ja tänapäev. Ehita siis tara ümber. Vastikud materialistid võtke oma vili kirstu kaasa! Loodus ei ole mingi jagatav resurs vaid loom võtabki sealt, kus emake loodus talle annab. Igasugune omand on vargus kellegi arvelt!
24. juuli 2015, 10:19
veised pole loomuilik looduse osa, kohe kindlasti
v
Van Ames/ 24. juuli 2015, 10:21
Aa, no jagamine siis sinu omandi kah ära, et kõik jokk oleks. Rahakott sulle, raha mulle, normaalne!
v
24. juuli 2015, 11:37
Vili on looduse ressurss?
P
: // 24. juuli 2015, 14:18
Pabulaste mõtlemisviis hakkab kohale jõudma, vili lihtsalt kasvab ja pole vaja maad harida, seemet osta ega külvata. Varsti võite ise ka juba minna poodi laamendama ja kaupa rikkuma. Kindlustage kähku vara ära ja hakkab tohutu ühishävitamine pihta, küll kindlustus maksab. Talvel on prse majas, kui shittagi süüa pole ja katust pea kohal.
p
25. juuli 2015, 17:17
pagulastel on ikka kõik kindlustatud, eesti ori aga... pagegu aafrika !
e
Et/ 24. juuli 2015, 11:41
Mul ka kõht tühi, kas võin sinu külmkapi kallale tulla, kuhu emakesest loodusest toit on saadud ? Või oled vastik materialist ja tahad oma toidu kirstu kaasa võtta ?
m
:// 24. juuli 2015, 14:22
mine poodi ja söö, ups, seal on turvad, aga eraisikul pole tõesti mingit kaitset, järelikult võib hävitada. Riik nagunii loeb, et sinu toiduvarud on sõja korral kõigi omad, riiklikku toiduvaru pole olemas.
Kaos on selle olukorra nimi.
n
No to :// 24. juuli 2015, 16:17
Kas on raske aru saada seosest kommentaaride xxl ja Et vahel ???
t
to xxl/ 24. juuli 2015, 11:46
Loomi ei peeta kui endal pole nende jaoks söögipoolist tagada. Sinu loogika järgi võtab siis inimene endale veised, nuumab nad teiste kuludel täies mahus täis+ situvad maa täis ja siis loomade omanik müüb hiljem loomad kalli raha eest maha. Mida saab aga selle maa omanik, kelle arvelt need veised kasvavad? Tema vili on ka rikutud+raha jääb selle arvelt saamata+maa on tallatud. Nii nahhaalne ka ikka olla ei saa, et teiste arvelt endale raha kokku kühveldad ja siis mulised ka veel.
T
:// 24. juuli 2015, 14:25
Täpselt nii nahaalselt raha kokku aetaksegi, teiste arvelt ja võõrast vara hõivates.
v
vanainime/ 24. juuli 2015, 18:49
Ma tean te ootate mu surma! Küll see päev tuleb ja küll te siis kõik naerate!
v
vanainime/ 24. juuli 2015, 18:51
Ma tean, te ootate mu surma. Küll see päev tuleb ja küll te siis kõik naerate!
n
naiivsuse tipp/ 25. juuli 2015, 00:49
kalliks saab loomade eest saadavaid sandikopikaid pidada ainult nendesse pandud töö kohapealt. Sama nimetus sobiks ka toetuste kohta. Võib-olla selles ongi põhjus, et need, kes veidi aeglasema reageerimisega ja väiksema läbilöögivõimega, on jäänud ja jäävadki virelema. Mingisugust arengut pole põllumajandusest saadavate tuludega mõtet loota.
p
puu t/ 25. juuli 2015, 17:40
kas raha saab riik või looma omanik või maa omanik kes seal vilia kasvatad

v
Või siis/ 24. juuli 2015, 09:56
Võsa pez.Teeb ühe väikse haltura otsa ja õigus jälle jalul:)
.
24. juuli 2015, 09:48
..............raske on kui naabriks ajupuudega subjekt. Vahest oleks abi kui naaber adekvaatsusarsti juurde talutada
k
..../ 24. juuli 2015, 14:28
kuini naabrit ravitakse on sinul vili hävitatud, tuleb ikka kiiremini ja radikalselt sekkuda suurte loomade puhul, Küsige VTA-st, mida teha hulkuvate veistega, kes inimesi ründavad?
Nõuka ajal oli norm, et üle 3 nädala jooksus olnud veised tuli maha lasta, sest need muutusid metsikuks ja ohtlikuks inimestele. Jahimehed lasid maha.
h
25. juuli 2015, 17:20
hulluarstid pole lihaärikad, kutsu neid parem.
t
tuttav/ 24. juuli 2015, 09:33
Sellel perel voeti yldse loomapidamisoigus ara kunaa loomad surid nalga laibad vedelisid nii hoovil kui ka lauda juures ning metsas.Ta lihtsalt kirjutas teise mehe nimele loomad ja peab roomuga edasi.Loomad ei saa seal soonuks vahest puudub isegi loomadel joogivesi.Vaesed loomad peavad piinlema kus on nyydloomakaitse.Peale loomakaitse tuleb saata sinna ka lastekaitse millises tingimustes peavad lapsed elama taielkus mustuses.Soovitaksin naabrimehele kelle pollu peal ta soob kutsuda saade Kaua Voib.
s
Saage ometi aru/ 24. juuli 2015, 10:14
Loomakaitsjad on kamp hüsteerilisi tüdrukuid ja ebaselge seksuaalse orientatsiooniga naiselikke noormehi. Nende ainus eesmärk on püsida püünel ja rahvalt annetusi oma "palkadeks" välja manguda. Meil pole mitte mingisuguseid seaduslikke õigusi kontrollida, anda hinnanguid ja veel vähem kedagi karistada või ettekirjutusi teha.
Selleks on meil Vet ja Toiduamet!
Unustage ära need "loomakaitsjad" ometi!
Samas on teiega toimuv ere näide sellest, kuidas õnnestub meedia abil teie ajud nii ära pesta, et arvate vaimselt mitte eriti stabiilseid olevat lausa mingit võimu omavate seltskond.
k
Kogemus/ 24. juuli 2015, 09:31
Kui pead kellegagi ühist territooriumi jagama, kelle tõekspidamised on ajusse kinni kiilunud ja kes millestki aru ei saa, läheb ikka raskeks küll. Satud konflikti, vahi pool elu seda vihast nägu, üritad rahulikult, ei tule üldreeglina midagi välja.
k
24. juuli 2015, 10:25
Kas nendel on ühine maaomand?
ü
24. juuli 2015, 11:39
Ühine territoorium? Kommunism juba või? Pole kuulnudki!
e
Et/ 24. juuli 2015, 16:36
Kogu küla asub ka ühisel territooriumil, ega seepärast maaomand ei ole ühine. Raske aru saada ?
t
to Et/ 25. juuli 2015, 07:12
L
?..../ 24. juuli 2015, 08:57
Loomi tuleb pidada vastavalt maa suurusest,siis ei jää loomad nälga. On omanik ja naabrid rahul :)
h
head soovitused siin/ 24. juuli 2015, 08:57
aed ehitada , elektrikarjus panna..... seda peaks tegema ikka loomade omanik. ega vili ei lähe küla peale hulkuma ja miks peaks viljapõllu omanik kellegi teise tegemata töö ja kulutused enda peale võtma?
i
Ilmselt/ 24. juuli 2015, 08:54
vanaproual polnud maade jagamise ajal sõpru vallas, et nüüd kaheksal hektaril majandama peab.
j
24. juuli 2015, 10:26
ja ikka peab 33 veise pidada
k
Kas / 24. juuli 2015, 08:36
Naabrinaine maha lasta??? Loomad tuleb endale võtta ja mitte tagasi anda. Teete tasaarvelduse. Loomad rahul, teie ka.

m
24. juuli 2015, 08:33
Mis kasu on aiast kui ka sealt murtakse läbi .aiamaa ümber oli meil võrkaed millest üks serv on lihtsalt julmalt maha vaiutatud ja muidugi näljas ja janus loomad murravadki .selles pole süüdi loomad vaid loomaomanik.ja samas on loomaomanikul ka kohustus oma loomad hoida kinni kus vaja.
t
Talunik/ 24. juuli 2015, 08:30
Mis sa vingud. Ehita aed ja jutul löpp.
m
24. juuli 2015, 10:27
ma väga loodan, nad kord saabuvad ka sinu õue
m
24. juuli 2015, 10:29
Mis talunik sa oled, kui ei tea lihtsa loomapidamise reeglit- loomad peavad olema kinni mitte ringi hulkuma ja ümbrust hävitama. Üks sarvepaar sulle tagumikku kuluks ära
s
25. juuli 2015, 17:30
sa jobukakk ei ole euronõuetega üldse kursis, tänapäeval on keelatud loomi kinni hoida ! kinni võid vaid ennast panna, kui sedagi suudad.kui palju aga hävitavad metssead ja kevadel kasvõi linnud talupidajate tööd ja vaeva, pole kellegi asi. seadused mingid nagu oleks aga praktiliselt ei saa sa s.ttagi.
p
pihkva oblast/ 24. juuli 2015, 08:28
Kas raske on elektrikarjust ümbe oma territooriuji vedada?
24. juuli 2015, 10:31
Villjakasvataja peab vedada elektrikarjust, et viljad ära ei jookseks?
k
24. juuli 2015, 08:26
Külvake veidi tuhka oma maadele, seda rohtu nad ei söö.
m
24. juuli 2015, 10:31
j
Jaak/ 24. juuli 2015, 08:25
Muidugi pead aia ehitama. Sinu vili ju.
Siis ehita ka aed. Ega keegi seda sinu eest ehitama tule.
n
nõus/ 24. juuli 2015, 09:27
Oma vara peab igaüks ise kaitsma.
J
Nüüd küll soovitus/ 24. juuli 2015, 10:33
Ja loomapidaja ei pea??????????
l
25. juuli 2015, 17:32
loomapidaja peab oma vara ka kaitsma, kuid kui ta ei tee seda, siis - võta ta lahke pakkumine vastu ?
z
zjs/ 24. juuli 2015, 08:24
Erilised julmurid koos siin ikka. Milles need lehmad süüdi on, et nälg nii suur, et peab võõrale põllule murdma?
o
oi kus humaanne / 24. juuli 2015, 08:51
milles need lehmad süüdi on, et inimese nälg nii suur on ja nad varem või hiljem ikka maha tapetakse ja ära süüakse? nii sa vist ei mõtle?
s
sc/ 24. juuli 2015, 09:33
Lehmi keegi ei süüdistagi ju! Kui sul on laps näljas siis kas tal on õigus naabri korterisse sissemurda? Miles laps süüdi on, eks ju?
l
24. juuli 2015, 10:33
lomadel iseennast poel häda midagi, loomapidajal on
z
zjs/ 24. juuli 2015, 12:31
Jutu point oli pigem see, et kui neid lehmi maha laskma hakata, siis ei saabu ikkagi probleemile lahendust. Kala hakkab mädanema ikkagi peast. Lasete need loomad maha ja edasi? Mutike võtab uued loomad ja probleem jätkub. Ja on ikka vahe, kas lehm tapetakse tapamajas või hakkab suvaline külamees neid maha laskma.
k
kannataja/ 24. juuli 2015, 08:23
Oleme ise samas olukorras kus naabri lehmad ja lambad ja nüüdseks hobune hävitavad kõik.oleme käinud vallas kaebamas teinud avaldusi aga ei midagi.olen kutsunud öösel politsei aga sealt tuleb ainult üks ja sama vastus tehke oma põllule aed ümber.ise pean ka loomi ja kinni hoidmiseks kasutan karjust mida pean iga hommiku enne oma loomade välja laskmist kontrollima ja väga tihti ka parandama.oleme ka loomaomanikuga rääkinud aga tema ainult naerab ja ütleb et pole tema loomad vaid sinu enda loomad rüüstavad ja hävitavad.üks naabritest tõi oma viljapõllult hobuse oma lauta aga omanik tuli politseiga järgi ja süüdi jäi kannataja.olen pöördunud ka loomakaitse poole ka sealt pole abi saanud.suletud ring.
p
por/ 24. juuli 2015, 09:37
Anna see naaber kohtusse ja nõua kahjude korvamist. Eelnevalt turva end videosalvestistega naabri loomade tihutööst. Peale seda naaber enam ei naera vaid nutab seni kuni on kahjud korvanud.
p
24. juuli 2015, 08:14

p
24. juuli 2015, 08:14
t
Tagareas/ 24. juuli 2015, 08:03
Mallavere külas, terroriseerivad juba aastakümneid baarmani lehmad ja koerad naabreid, teha ei saa midagi. PRIA toetusega ehitatud avalikul ujumiskohal on lehmakoogid vees ja kes tahab võib seal ujuda.
e
ega midagi/ 24. juuli 2015, 07:55
kui ise jahimees ei ole, siis kutsud kellegi. mõni asi lihtsalt tuleb külma kõhuga ära teha...
t
to ega midagi/ 24. juuli 2015, 08:34
kahju ju kuidagi niisama heast peast loom maha lasta. kas eraomand meil enam ei kehti???
e
ega midagi/ 24. juuli 2015, 09:00
no see on jah ikka äärmuslik vahend. parim variant muidugi , et loomad saaksid uue peremehe.. no ja tapamajja sõit on ka ju loomulik lahendus.
h
hjk/ 24. juuli 2015, 17:40
ohtlikud uured loomad lastakse igal juhul maha, nagu agressiivsed koeradki. On jah kellegi vara, aga inimeste ohutus on tähtsam.
v
võib ka nii/ 24. juuli 2015, 07:47
otsi ristteelt roostetanud nael, võta üles nii, et käega ei puutu ja vii see otsapidi pahategija värava sisse sooviga, et see sulle endale õpetuseks kiirelt tagasi tuleb mis saa teistele teed, tagasi tulevad sellised teod alati, kuid tavaliselt võtab aega, mõnikord alles järgmise põlve kätte
ega see naabrinaine sellist asja kogemata tee, ikka meelega, võib-olla koguni heameelega
meie saime üksikust hulkuma lastud lehmast jagu nii, et panime ketti, kui omanik jõrris näoga järgi tuli siis viisime lauta ja ütlesime, et igaühele kätte ei anna, tõesta enne ametlikult ära, et see sinu lehm on
8
8 ha on ka piisav,/ 24. juuli 2015, 07:38
kuid sinna tuleks aed ehitada vahele, pool kasutuses, teine pool taastub vahepeal, mis siin kunsti on.
k
keskkonna inspektor/ 24. juuli 2015, 07:38
Ilmselge üle väetamine 30-looma kaheksal hektaril.
r
Raiko/ 24. juuli 2015, 07:34
Kuidas püssirohi ei aita?
Oma maale tunginud looma võid ju maha lasta.
Küll siis karja kasvataja oma maale korraliku aia ümber teeb, kui ka tema kahjud liiga suureks lähevad.
s
Sander/ 25. juuli 2015, 08:28
"Kuidas püssirohi ei aita"-aitab kindlasti, kuid vaid sinul kinni minna. Kui ei usu, katseta! Hulkuvaid loomi tappa kohe kindlasti ei tohi, omanik leiab miljon vabandavat põhjust, enda õigustamiseks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee