
Teade Põhja Rimis aset leidnud intsidendist levis Kalamaja avaliku grupi Facebooki lehel juba samal õhtul. Kirjutati, kuidas kolm vene keelt kõnelnud "joodikut" tahtsid järjekorras ette trügida, et veel viimasel hetkel paar liitrit õlut osta. Joodikud karjunud, et üks minut on aega, lase läbi, aga kassa juures olnud mees ei lasknud. Pealtnägija sõnul kukkunud joodikud meest sõimama ja üks tulnud talle rusikatega kallale, mille peale mees ründaja eemale lükkas. Kassa juures oma õigusi kaitsnud mees rääkis inglise keeles.
"Turvamees ei teinud mitte MIDAGI, seisis kõrval, käed selja taga, isegi ei öelnud midagi, vaimuikaldus. Siis kui need joodikud õue läksid, siis see mees palus turvamehel helistada politseisse, aga turvamees keeldus lihtsalt. Ja siis õues, kui see mees, ameeriklane vms, läks oma naisega autosse, need vene joodikud jooksid autole peale, lõid jalaga esitule katki, peksid rusikatega aknaid, mees sõitis kähku minema, mõne aja pärast peatus, kui oli nägemisulatusest väljas ja vist helistasid politseisse," kirjutatakse Kalamaja avaliku grupi Facebooki lehel (kirjapilt muutmata – K.A.).
"Politsei sai 1. juulil pärast kella 22 teate, et Tallinnas Põhja puiesteel asuvas Rimis toimus konflikt abielupaari ja kolme vene keelt kõnelenud mehe vahel," kinnitas Põhja prefektuuri pressiesindaja Helen Uldrich. "Kolm meest ägestusid Rimi kassajärjekorras ja hiljem vandaalitsesid kolm meest Rimi parklas abielupaari auto kallal," edastas Uldrich politsei info.
Uldrich ütles neljapäeval, et politsei on kõnelnud intsidenti pealt näinud müüjaga ning kannatanu ja tema abikaasaga, kes oli tunnistajaks.
Rimi: turvamees ei reageerinud nõuetekohaselt
Rimi Eesti Food AS-i kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats kinnitas, et Põhja Rimi kassajärjekorras tekkis 1. juuli õhtul klientide vahel konflikt, mille käigus ähvardati ja rünnati oste teinud noorpaari.
Batsi sõnul oli turvamees küll juhtumi juures, ent ei reageerinud nõuetekohaselt. "Esialgse info kohaselt oli turvamehena tööl vanemapoolne härrasmees, kes oma ametis alles esimesi päevi. Paraku ei ole Eesti turvafirmadel pakkuda täna kauplusi valvama hulljulgeid ja kartmatult pahategijaid taltsutada suutvaid kangelasi," rääkis Bats ja lisas: "Samas, elementaarseid ohuolukorraks mõeldud nõudeid täites oleks kindlasti olnud võimalik paremini reageerida."
Rimi on kliendiga ühendust võtnud, vabandanud ebameeldiva juhtumi pärast ning avaldanud valmisolekut juhtunu tulemusel tekkinud kahjude hüvitamiseks.
"Meil on juhtunu pärast väga kahju! Meie klientide ja töötajate turvalisus on meile väga oluline. Juhtumi osas võtame kindlasti selgitusi nii turvateenusepakkuja Grif esindajalt ja ka kaupluse töötajatelt. Samuti oleme valmis politseiga koostööks, et tuvastada noormehed, kes juhtunus süüdi on," rääkis Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonispetsialist.
Turvafirma: agressiivne seltskond "koputas" vastu autot
Põhja Rimile turvateenust pakkuva turvafirma Grifs OÜ juhatuse liige Alar Reinvelt ütles, et kassaliinis toimunud vahejuhtumi vahetus läheduses seisnud turvatöötaja ei märganud, et konflikti osaliste vahel oleks toimunud füüsiline kontakt. "Toimus valjuhäälne sõnavahetus, kuid mingisugust füüsilist kontakti turvatöötaja vahejuhtumis osalenud isikute vahel ei täheldanud. Kell 21:59:51 lahkus kolmest meesterahvast koosnev seltskond kauplusest," kommenteeris Reinvelt juhtumit.
Reinvelti sõnul pakkus turvatöötaja ennast ise kannatanutele saatjaks nende autoni juhuks, kui kõnealune seltskond peaks neid väljas uuesti tülitama.
"Mees ja naine olid sisenenud juba autosse, kui agressiivne seltskond nende autole lähenes ja vastu autot hakkas koputama. Roolis olnud mees võttis autoga kohalt ja rammis ühte meestest antud seltskonnast, mispeale mees kukkus, kuid tõusis taas ja jätkas lärmamist. Autos olnud mees ja naine lahkusid sündmuskohalt," selgitas Reinvelt.
"Orienteeruvalt kell 22:40 tuli naine koos politseiga tagasi kauplusesse. Asjaga tegeleb edasi politsei," lisas turvafirma esindaja.
Küsimustele, kas Põhja Rimis 1. juuli õhtul teenistuses olnud turvatöötaja oli vanem mees ja täitis oma ametikohuseid esimesi päevi, Õhtuleht Grif OÜ-lt vastust ei saanud.
enam ei tööta. täielik esmaabi ja mõningane kaitsevõtete oskus on kohustuslik, lisaks oskus võtta ohuolukorras vastu õige otsus. nende töötasust ma ei tea midagi, aga suures osas pensionilisa ta vist on.
Turvakoolitusi pakkuvad firmad on ka sellised, et saaks aind raha taskusse ajada. Rohkem polegi vaja ju. Raha taskusse ja paber välja. Aga reaalselt inimeste teadmised ja oskused jäävad tahaplaanile. Töötervishoiu arstid panevad raha taskusse ja tõendile panevad töökõlbulik. Tegelikkuses on inimesel puujalg, pool pimedad, kurdid ja vaimselt ebastabiilselt..... Aga samas Rimi kärbib pidevalt turvafirma rahasid, mistõttu turvafirma peab ümber paigutama v lahti laskma töötajad. Normaalsed ja korralikud töötajad elimineeritakse, kui töllmokad jäetakse tööle. Loomulikult normaalsed inimesed elimineeritakse, kuna nemad nõuavad oma õigusi jne jne... Kes ikka vinguvat töötajat tahavad.
Grifs ei suuda oma töötajaid motiveerida mitte millegagi. Ei anna võimalust töötajatele tervist parandavate spa protseduurideks, ei jõulupakke, ei preemiaid jne jne... Grifsi töötaja lihtsalt töötab ja seda imetillukese palgaga. Kaadri voolavus on meeletu....