Eesti uudised

"Alpinism oli Tarmo ja Jane elu ja kirg. Aga nad ei mänginud kunagi surmaga!"

Katrin Helend-Aaviku, 2. juuli 2015 07:00

77 KOMMENTAARI

e
Ema/ 23. juuli 2015 17:37
Oh targad inimesd... Küll nüüd ollakse mures ühe vanemad kaotanud lapse pärast. Lapse pärast kes on elanud hea, aga kahjuks liiga lühikeseks jäänud elu oma toredate vanematega. Vanematega kes on igati hoolitsenud selle eest, et mis tahes ka nende elus ei juhtuks, nende lapse elu ja hoolitsus on kindlustatud. Kui paljud teist on kindlustanud või isegi mõelnud selle peale, mis teie lastest saab, kui te üks päev enam koju ei tule ( jääte auto alla, surete raskesse haigusesse jne). Ei usu et on palju noori vanemaid, kes selleks ette on valmistunud. Kui palju teist muretseb ja mõtleb nende eesti laste peale, kelle vanemad on joodikud, kellest ei hoolita, kellel pole süüa jne. Kui te selle energi, mida te siin targutades kasutaksite nende laste aitamiseks, teeksite eesti laste heaks palju head.
k
kohusetundmatu/ 3. juuli 2015 19:01
on see tõesti lapse suhtes,elus peab valima ja mitte oma tahtmist kõrgemaks seadma, on ju teada,et lapse olemasolu seab teatud tegevusele piirid, väga vastutustundetu ,laps on emata-isata,väga kahju
e
ei saa aru/ 3. juuli 2015 13:03
ei saa aru õigustajatest. vaatame, mis meil faktid on.
tahtsid minna - läksid
kehkenpüksitasid enne fb-s kuidas reeglitest ei pea kinni pidama
tegid testamendi teades, et võivad hukkuda
eelnevalt oli juttu, et koos ei lähe, et siis koos ei hukku (seega ikka teadsid väga suurt ohtu)
läksid lumesillale koos
turvaköiega kinnitatud polnud
kukkusid alla
said surma
laps jäi ema-isata
!
mis siin veel rääkida ja õigustada? ema-isa teadsid, et on tõenäoline, et nii juhtub, läksid ikkagi. kuidas neid veel õigustada saab? vot ei mõista.
a
Anne/ 2. juuli 2015 12:42
Mis mõttes õde ja vend? Maire räägib, et suri Tarmo isa ja siis märtsis tema isa. Siis poolvend ja -õde või?
p
pole mõtet mullikesi puhuda/ 2. juuli 2015 12:31
iga 5000+ mägedesse kippuv alpinist mängib surmaga
e
elukool/ 2. juuli 2015 12:16
Ah et surmaga ei mängitud? Kuidas kommenteerida räiget ja tahtlikku ohutusnõuete rikkumist? Ülikogenud,kes ronivad kambakesi lumesilla peale, mida tuleb alati ületada üksi ja turvaköitega. Miks ei olnud need ūlikogenud ka omavahel kinnitatud? Kindlasti olid toredad inimesed tavaelus, aga iga uue testamendi tegemine näitas ju päris selgelt millega minnakse riskima. Kaastunne perele ja jõudu lapse kasvatamisel.
l
lapsest väga kahju/ 2. juuli 2015 11:18
kui ma tegeleks millegi sellisega, siis väikse lapse kõrvalt teeks aastateks pausi ikka. ei mõista sellist naist, siiski egoistlik käitumine.
x
xxxx/ 2. juuli 2015 11:35
Huvitav et muidu kirjutati ju räigetest turvareeglite rikkumisest ja hoolimatusest
k
K2/ 2. juuli 2015 11:18
See oli ikka tõesti halb nali. Loodan, et Parist saadab edu.
d
dks/ 2. juuli 2015 15:40
K2 .. alati kui sellest mäest räägiti, mõtlesin, et eestlastest saaks just Tarmo Riga sellega hakkama... Kindlasti oleks ta võimalusel seda erakordselt rasket mäkketõusu üritanud.

k
Kirg/ 2. juuli 2015 10:59
on ennegi inimesi hukutanud- nii otseses kui kaudses mõttes. Kirg alkoholi, tubaka, teise inimese, adrenaliini, tapmise jne järele.
a
arvamus/ 2. juuli 2015 11:21
Elu ilma kireta pole ka midagi väärt. Vähemalt igagi normaalsem inimene peab saama kusagilt adrenaliini. Ma ei mõtle siin pahupoolt.
j
jah/ 2. juuli 2015 12:24
nõus, aga hulluks ei maksa millegagi minna.
a
2. juuli 2015 14:53
adrenaliini vajadus sõltub testosteroonihulgast. mõni ei vaja sellist adrenaliini, aga ei ole sellepärast ebanormaalne.
v
vajadusi / 2. juuli 2015 16:24
tuleb ka mõistusega võtta, eriti kui sa väikese lapse vanem oled. lihtsalt tuleb oma vajadusi piirata. Ei mõista, eks!?
a
arvamus/ 2. juuli 2015 10:48
See, et iga kord tehti testament näitab ainult seda kui vastutustundelised nad ikkagi olid. Kindlustus oli neil samamoodi tehtud. Vigu teeb igaüks elus. Ega tänaval võid samamoodi surma saada. Pole harv nähtus enam midagi kui auto sõidab jalakäijate rajale. Ikka saatus on see, et nii pidi kõik lõppema.
x
xxxx/ 2. juuli 2015 11:37
Teadsid et riskivad eluga aga ei mõelnud sellele mida tunneb nende laps.
Selliseid nimetatakse egoistideks
t
to arvamus/ 2. juuli 2015 12:04
no ikka puhta loll jutt, pista suhu tagasi! alpinism ongi igati ohtlik, seepärast tegidki testamendi, teadsid ette, et on väga suur oht surma saada. võrrelda seda õnnetusega, mis tänaval juhtub, on lausa kohatu. on sul iga kord testament tehtud, kui tänavale lähed? ei? seega sa ikka ei arva, et on suur tõenäosus surma saada? keegi ei arva, aga mäkke minnes TEAVAD nad kõik, et nii võib minna ja tihti ka läheb. ikka puhtalt oma viga, ei mingit õigustust, nüüd laps orb. jubedad egoistid ikka.
a
arvamus/ 2. juuli 2015 12:29
Aga ekstreemspordi ja igapäeva elu elamise kohta ära tõmba paralleele. Need on kaks erinevat asja. See testamendi jutt jäta ära, seda teeb igaüks ise oma äranägemise järgi ja see ei kuulu ka avalikkusele esitamiseks, et ma elan testamendiga. Targemad inimesed elavad teadlikumalt ja ettenägelikumalt ette. See, et nad tegid igakord testamendi uuesti (kodust testamenti tulebki uuendada seal on tähtajad seadusega määratud) on väga tark tegu kuna nad mõlemad harrastasid koos oma huviala.
t
to arvamus/ 2. juuli 2015 12:51
sa ikka nii rumal, et ei saa millestki aru, aga edu. nüüd las laps elab ja kallistab testamenti emme ja issi asemel, ongi lihtne. kire edasi, et vaat mis tublid, elasid oma äranägemise järgi ja targad ja teadlikud inimesed, tegid testamendi. ei tea palju see rahake last ja lähedasi, kes lapse üles peavad kasvatama, ka lohutab, sind ilmselt lohutaks kõvasti. põhiline ju, et tegid testamendi ja nii saab raha :D
a
arvamus/ 2. juuli 2015 13:20
Testament on inimese viimane soov tema surma korral. Testamendis oli kirjas lapse edasine kasvatamine nende surma korral. Raha loomulikult ei asenda ema ja isa. Samas jälle ilma rahata ei saa ka elada. Laps ei jää saatuse hoolde vaid see on must valgel kirjas kuidas nemad soovisid näha lapse elu peale nende surma. Nüüd järgmisena võta kõneaineks elukindlustus to arvamus (irw).
k
3. juuli 2015 10:51
kas mitte midagi muud ei ole teha kui õiendada surnute kallal, et küll olid ikka egoistid jne
inimesed tegelevad igasuguste asjadega, aga tõsised alpinistid ei lähe küll mägedesse ilma ettevalmistuse ja treeninguta. Kui nüüd juhtus raske õnnetus, miks on vaja veel tänitada ja targutada a la "küll mina olen ikka tark ning arukas ja tean kuidas elada, aga need olid mingid egoistid". Missuguseid enda komplekse niimoodi maandada on vaja. Jätke surnud rahule. Kui vaja on kedagi õpetada, siis on
e
eh/ 3. juuli 2015 11:53
Sinu arvates peaks siis peale laste sündi vanemad muumiateks muutuma või? Et mitte midagi teha ei tohi, kohe on egoistid. Inimestel on üks elu ja neil on õigus seda veeta nii nagu nad ise soovivad.
j
Ja igal lapsel/ 3. juuli 2015 20:58
on õigus omada isa ja ema
h
hm/ 2. juuli 2015 10:41
Väga kurb, et nii läks, kuid alpinism ju on siiski mäng surmaga!
s
2. juuli 2015 10:57
surm mägedes siiski on palju väiksema tõenäolisusega kui Eesti teedel või alkoholismi tõttu
a
Ainult sellepärast/ 2. juuli 2015 11:07
et sinna mägedewsse niipaljud ei roni, kui liiklusesse. Ehk suudad midagi oma peaga ka mõelda.
x
XXX/ 2. juuli 2015 11:24
Oled sa ikka kindel, et näiteks tuhande mägironija kohta üks kõik kus mägedes hukkub Eesti teedel/liikluses rohkem inimesi? Himaalajas on üle 6000 m statistika selline, et iga 1000 kohta hukkub ca 120 inimest. Seda on tunduvalt rohkem kui Eesti liikluses.
s
2. juuli 2015 11:28
m
mis loogika sul, XXX/ 2. juuli 2015 11:37
Kui Eesti asuks Himaalajas, sis sinu statistika oleks adekvaatne,
s
statistik/ 2. juuli 2015 12:33
vastupidi, nende alpinistide puhul, kes järjepidevalt kõrgmägesid (6000+ m) ründavad, on surme kümneid kordi tõenäolisem kui tavalisetel autoteedel, ega muidu need mäed poleks laipadega palistatud
x
XXX/ 2. juuli 2015 12:51
Miks see Eesti Himaalajas peab asuma kui jutt on surmast mägedes (kaasa arvatud siis ka Himaalajas) ja Eesti teedel? Tõenäoliselt kui nüüd alkoholism juurde liita hukkub Eestis inimesi palju rohkem kui mägedes aga liigelda Eestis on statistiliselt ohutum kui ronida näiteks 6000m kõrgusel mägedes.
t
to XXX/ 2. juuli 2015 13:57
Olen sinuga nõus.
Tänu alkoholile sureb Eestis iga aastal suur protsent inimesi.
K
................/ 2. juuli 2015 10:35
Kahjus sellel korral mängisid ja sellest piisaski. Lõhesid jää- ja lumesildade pidi ületada on alati ohtlik sest keegi ei tea, kui tugev see moodustis kunagi on. Millal variseb, millal mitte. Seepärast tulebki neid ületada ükshaaval, mitte kogu grupiga. Vajadusel turvata üleminek kaljuseina külge kinnitatud julgestusköiega. Arusaamatu, kuidas nad siis seekord kõik koos selle lumesillaga alla läksid? Arvata võib, et vaid 100-konna meetri kaugusel terendav mäetipp ja selle vallutamise ootus sundis kiirustama.
Kõige rohkem on muidugi kahju nüüd vanemateta jäänud lapsest. Kaastunne omastele ning sõpradele.
m
mitte keegi ei tea täpselt/ 2. juuli 2015 10:42
eelnevalt kirjutatu oli ainult oletus mitte faktide loetelu, kui midagi teab, siis see on Märtson, ja sina see ei ole
x
XXX/ 2. juuli 2015 11:10
Mida siin veel kõrvalseisjal teada vaja on? Neli inimest riskisid oma eludega ja kolm selle ka kaotasid.
t
2. juuli 2015 11:38
tesda on vaja tõtt mitte oletusi
j
JEEP/ 2. juuli 2015 10:27
Kahjus sellel korral mängisid ja sellest piisaski. Lõhesid jää- ja lumesildade pidi ületada on alati väga ohtlik sest keegi ei tea, kui tugev see moodustis kunagi on. Millal variseb. Seepärast tulebki neid ületada ükshaaval, mitte kogu grupiga. Vajadusel turvata üleminek kaljuseina löödud naela külge seotud julgestusköiega. Arusaamau, kuidas nad siis seekord kõik koos selle lumesillaga alla läksid? Arvata võib, et vaid 100 meetri kaugusel terendav mäetipp ja selle vallutamise ootus sundis kiirustama.
Kõige rohkem on muidugi kahju nüüd vanemateta jäänud lapsest. Kaastunne omastele ning sõpradele.
a
Arvaja/ 2. juuli 2015 10:06
Muidugi on see mäng surmaga,väga valus mäng,eriti lapse suhtes hoolimatu.Leht ei mängi surmaga,vaid pigem hoiatab,et kui kaalul on rohkem kui oma elu,siis on see väga arvestatav argument.
e
emake maa/ 2. juuli 2015 09:56
Ela täiega, on selle asja nimi. Ilus viis surra ju...
Lapsukese kasvamine on muidugi eraldi kurb teema. Loodetavasti on eestkostjateks saajad soojad ja toredad sugulased.
m
mari/ 2. juuli 2015 09:52
Ilusad armsad noored terved inimesed ... kahju, nii kahju. Sügav kaastunne.

o
2. juuli 2015 09:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
o
oh seletada oskab igaüks/ 2. juuli 2015 09:58
mingi ime ei ole kui õde räägib oma hukkunud vennast nagu kangelasest, kes üdini ideaalne ja ilmeksimatu.
r
2. juuli 2015 09:58
risk ALATI on olemas, ja alati iga kord, kui sõidad autoga Eesti teedel, sa lihtsalt ei viitisi testamenti teha või iga kord muuta
l
Lõpeta ära/ 2. juuli 2015 10:52
rikkiläinud plaat oled või- liiklus on liiklus, so igapäevane elu tänapäeval. See, millega nemad tegelesid on kindlasti väga romantiline ja meeliülendav (ja ennastülendav ja - ületav), aga kindlasti mitte ohutu ja lähedaste peale sellised nju ei mõtle.
a
2. juuli 2015 10:59
ah et kui sured igapäevases elus sin nagu polegi surm
s
Siis/ 2. juuli 2015 11:14
pole see surmale kinda viskamine.
h
hmm/ 2. juuli 2015 10:11
Testamendi koostamine oli ehk traditsioon või siis ebausk.
o
oi/ 2. juuli 2015 10:23
kui see nii oli , siis sellest ei pasundata FB kaudu. Aga ekstra näidati, kui riskantne see kõik on aga MEIE IKKA läheme. Ega siis keegi kätt ette vägisi panna ei saa. Tahad seal kalju otsas lõppeda, siis nii see ka juhtub. Oled ju suisa ettevalmistusi selleks teinud
e
2. juuli 2015 10:29
elu ongi riskantne, kunagi ei tea, kus ootab surm
a
2. juuli 2015 10:32
aastas õnnetusjuhtumite tõttu Eestis sureb ca 1000 inimest, ei usu, et nad kõik oli mägironijad
a
aga/ 2. juuli 2015 10:40
need konkreetselt olid mägironijad ja enne ronima minemist seda tehti. Ära plähmi niisama.
m
2. juuli 2015 11:01
mägironijate surmade suhtarv on väga väike
t
täna jälle lausmaal/ 2. juuli 2015 11:05
"mersujuht sõitis Randvere teel otsa jalgratturile, rammis posti ja kiviaeda ning lasi jalga"
s
Sest õnneks / 2. juuli 2015 11:16
või õnnetuseks on neid suht vähe.
t
to // 2. juuli 2015 12:12
ajudeta oled? kui palju on inimesi eestis? ja mitu neist surma saab? kui palju on inimesi mägedes ja mitu neist surma saab? protsendist oled midagi kuulnud? aga no ega kui liikluses viskad kiirteele öösel pikali, ega siis on tõesti võimalus surma saada sama suur, selles on sul õigus küll. kui surma otsid, siis ka sad. mina osalen liikluses iga päeva, elan. nemad aga ei ela, mis siin enam arutada? nad ju osalesid liikuluses üle 40 a, elasid, ei juhtunud ju midagi? mägedes olid oma elust kokku ehk pool aastat, ikka said surma? pole mõtet jahuda, et saatus ja saatus, eks saatus ikka tabab ka neid, kes ise ohtu ronivad.
x
xxxx/ 2. juuli 2015 11:42
kangelane on see kes annab elu teisi päästes.Näiteks mägipäästjad riskivad tihti oma eluga et õnnetusse sattunud alpiniste päästa.Aga minna hobi pärast eluga riskima kui sul on väike laps ,see on ikka rohkem isekus ja egoism,lapsele on vaja isa ja ema olgu
kui head teised lähisugulased
t
tegelikult/ 2. juuli 2015 15:53
tuleb uue testamendi tegemise vajadus sellest, et lihtkirjalik testament kehtib 6 kuud. Seda saab igaüks teha, aga peab tähele panema, et see kehtivust ei kaotaks. See on põhjus, mis nad iga poole aasta tagant uue testamendi tegid. Lihtne ja loogiline...
e
eestlane/ 2. juuli 2015 09:21
Kas kolmekesi haprale jääsillale ronimine polnud mäng surmaga, aga ehk oli see siiski rumalus, mis oleks inimlik ja ka mõistetav.
j
2. juuli 2015 09:43
Ja sina Jumalana tead kõike, mis seal juhtus ja kuidas juhtus
t
to 09:43/ 2. juuli 2015 10:30
Inimene lihtsalt teab midagi ohutusreeglitest ja arutleb loogiliselt. Ületanuks nad haprat jääsilda ükshaaval, kalju külge kinnitatud julgestusköiega, vahest siis poleks seda juhtunudki.
t
to 09:43/ 2. juuli 2015 10:38
Kõike teab muidugi vaid jumal taevas. Kuid ka loogikaga võib midagi järeldada. Ületanuks nad sumesilda ükshaaval ja kindlalt kinnitatud turvaköie julgestusel, vahest poleks siis midagi juhtunudki.
ä
2. juuli 2015 10:44
ära ole nii tagasihoidlik, kui sa seal oli kõrval ja nägid, siis oledgi Jumal
o
oledki/ 2. juuli 2015 11:09
O
?/ 2. juuli 2015 11:40
t
to // 2. juuli 2015 12:15
vahet pole ka, oluline on, et JUHTUS. ja pöördumatu sai teoks. enam nendega kunagi midagi ei juhtu, see on ka selge.
lisaks oli üks neist ikka enne ka väga ülbe ja teatas fb-s, et teda reeglid ei takista. mis seal ikka, füüsikareeglid on siiski kehtivad ka ülbikutele.
t
to 10:44/ 2. juuli 2015 12:34
No sina küll see kõikteadja jumal ei ole, sest tea isegi mitte eesti keele elementaarseid grammatikareegleidki. Liidete ki ja gi kasutamisest näiteks. Ki kirjutatakse alati tähtede K P T G B D F H S ja Š järgi, teiste tähtede järgi ´aga gi.
s
selle, kes kirjutas to 10.44/ 2. juuli 2015 12:57
äkki õpid ise ka elementaarse eesti keele ära? mitte järgi, aga järele. pind ja palk, eks? :D lauseehitusest ei hakka rääkima, see on sul ikka päris mööda.
p.s. muide, läbiv väiketäht taotluslik.
t
to 10;44/ 2. juuli 2015 13:30
Aitäh selle keerulise loengu eest. Kuid liidete ki ja gi ebaõiget kasutamist ei vabanda see ikkagi. Ja mis oli siis lauseehituses mööda? Vahest selgitad täpsemalt. Ebamäärased vihjed ei tõenda veel mitte midagi. Mis oli valesti ja kuidas oleks pidanud olema?
P.S. Eesti keeles kirjutades algavad laused siiski suure algustähega. See tehti meile kõigile juba põhikooliski selgeks. Meil on olnud juba piisavalt keelemehi ning keeleuuendajaid. Arvan, et uute järele puudub hetkel otsene vajadus.
Pealkirjast. Antud juhul tulnuks kirjutada mitte selle vaid sellele, alaleütlevas käändes. Teises lauses olnuks loogilisem sõna aga asemel kasutada pigem sõna vaid.
h
hmm/ 2. juuli 2015 10:10
No alla 200 meetri oli tipuni, eks nad kiirustasid kuna olid ronimisest juba kurnatud. Hindasid natuke olukorda valesti ja juhtub. Iga päev uksest õue minek on risk kas tuled õhtuks koju. Mida siin ikka heietada.
j
2. juuli 2015 10:11
t
to hmm/ 2. juuli 2015 10:56
sinu jaoks ehk tõesti on ka uksest väljaminek ohtlik, ma ei oska muud enam öelda. Nõmedad argumendid igaljuhul sul.
h
Hipp/ 2. juuli 2015 09:18
Jube kahju, juba teine õnnetu surm poole aasta jooksul meie kandist, Mõnistest, esimene Türgis.
p
paistab ,et leht mängib surmaga.............../ 2. juuli 2015 08:22
p
paistab ,et leht mängib surmaga.............../ 2. juuli 2015 08:22
l
./ 2. juuli 2015 10:01
leht ju surmast elabki, mida rohkem mängib, seda rohkem pappi tuleb. lüpsab nagu lehma surma ja õnnetust.
ä
äri in äri/ 2. juuli 2015 10:13
kes laseb end lüpsta, teda lüpsab
a
anna abi ikka/ 2. juuli 2015 12:18
kas leht ei peaks teatama või mis on lehe mõte? ja kui ei tetataks, siis oleks jälle häda, jälle vinguksid, et kõike salastatakse. ega paha siga, mitu viga, kord on sul kärss kärnas, kord maa külmand.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee