Pilt on illustratiivneFoto: TEET MALSROOS
Toimetas Piret Pappel 29. juuni 2015 17:01
Veebruari lõpus esitasid kolm Balti riiki ühiselt Euroopa Komisjonile taotluse Rail Balticu kiire raudteeühenduse loomise projekti rahastamiseks, esmase taotluse kogumahuks oli 540 miljonit eurot. Eesti osa sellest on umbes 213 miljonit. Täna teatas Euroopa Komisjon otsusest toetada Balti riikidesse kiire Euroopa raudtee ehitamist.

Euroopa Komisjon rahastab projekti kogumaksumusest 82 protsenti, mis vastab ka taotluses küsitule. Raha saab kasutama hakata alates 2016. aastast.

60 protsenti esialgsest rahastusest kulub raudtee ehitustöödeks, 40% on plaanitud ettevalmistavateks töödeks, nagu raudtee tehniline projekteerimine, terminalide lahenduste tellimine, trassile jäävate maade omandamine jms.

Tegemist on esmase rahastusega – raudtee ehituseks vajalikke toetussummasid taotletakse järgmiste rahastusperioodide käigus. Rail Balticu Eesti trassi maksumuseks on hetkehinnangul üle 1,2 miljardi euro.

Lätile eraldati Rail Balticu projektiks ca 291 miljonit, Leedule 28 miljonit ning Rail Baltic ühisettevõttele 7 miljonit eurot. Samuti on saanud positiivse otsuse eraldi esitatud Rail Balticu osaks olev raudteelõik Poolas (Sadowne - Bialystok lõik, 244 miljonit eurot koos kaasfinantseeringuga).

Kokku esitati liikmesriikide poolt Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) taotlusvooru Euroopa Liidu liikmesriikide poolt ca 700 projekti, kogusummas ca 36 miljardit eurot. Kogu vooru peale pälvis rahastuse 276 projekti, kogumahus ca 13,1 miljardit eurot.

Samal teemal

Kommentaarid  (13)

tom 30. juuni 2015 07:55
selle raudtee ehitus on nagu nendes ameerika filmides,kus indiaanlaste maad vöetakse tapmiste ja majade pöletamistega ära!
RAHVAS,,KAS TÖESTI ON SEDA KURADI ASJA VAJA SIIA RAJADA?PALJU SELLEGA TE SÖIDATE?PÄRAST VALMIMIST TULEB SEDA OMA RAHADEGA KORRAS HOIDA!MAKSUMAKSJA RAHADEGA! MÖELGEM SELLELE!
Venemaalt 29. juuni 2015 23:05
Moskva ja Peterburi vahelise raudtee kasulikkust pidi keiser rahvale sõjaväe abil selgitama. Postijaamade ning kõrtside pidajad olid aktiivsed vastased.
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS