Kommentaar

Igor Gräzin | Rail Cilplane – kellel on vaja kilplaste raudteed

Igor Gräzin, riigikogu liige, Reformierakond, 18. juuni 2015, 18:27

96 KOMMENTAARI

h
Heidrich ./ 25. september 2015, 09:33
Saab neegreid transportida .
n
nimekiri/ 5. juuli 2015, 09:27
üks maj.expert raivo v. on selle projekti vastutav isik muide
k
kahjuks / 29. juuni 2015, 18:58
ei ole siin midagi uut.Euroraha põletatakse igal pool euroopas.Itaalias on mitmeid suuri pooleliolevaid ja umbrohus seisvaid tehaseid,kus on ehitus lõppenud raha otsasaamise tõttu.Raha on pannud oma taskusse maffia ja omavalitsuse juhid.Asja keegi ei uuri,sest ka prokuratuur ripub maffia tissi otsas.Hispaanias ehitati provintsidesse 36 praegu tühjalt seisvat lennujaama,mis pidi suure propagandakära saatel tooma majandusliku õitsengu ja tohutud turistide voolud.2 lennuvälja on sellised,kust pole õhku tõusnud mitte ühtki lennukit,kuid samas on palgal 2 pistrikumeest,kes lennuväljalt omade pistrikutega linde eemale hirmutavad.ja skeem on sama.Kogu asja mõte on olnud lihtsalt võimumeeste rahva raha varastamine ja sama on ka meil!Ja lisaboonuseks on veel eluaegsete töökohtade loomine ustavatele parteilastele.Rahva kanda jäävad aga hoolduskulud,mis veelgi õhendab rahakotti.
v
Volli/ 24. juuni 2015, 16:31
Minu arvates viimase kui sõnani mõistlik jutt. On kogutud massilsielt infot ja seisukohavõtte alates põllumeestest ja lõpetades looduskaitsjatega selle kohta, miks RB on halb. Keegi pole kokku pannaud vettpidavat analüüsi, milleks ta hea on. Jah, teatud hulgale inimestele on see korraks hea. Liiguvad suured rahad. Asjal puudub aga jätkusuutlikkus suures plaanis. On tõsi, et üksikutele sellest kambast on asi ka pikemas perspektiivis OK! Individuaalses plaanis võimaldab piisavalt suur raha, mida asi neile ehituse faasis sisse toob, eemalduda kogu sellest jamast, mis edasi tuleb. Maailmas on veel piisavalt ilusaid paiku kus suure rahaga oma oma elupäevad lõpuni veeta. Tulgu siis edasi kasvõi veeuputus.
Millest veel juttu polnudki, on vajadus seda RB infrastruktuuri käigus hoida. Kogu see valvamine, hooldustööd, hiljem ka remonditööd on kuluallikad, millega me täna oma olemasoleva raudtee puhulgi hästi hakkama ei saa. Mida rääkida veel sellise taseme raudteest ...
OK! Tegelikult võtsin järjekordse tobeduse puhul taaskord ehk liigselt tuld. Niikuinii ei huvita Toompeal ja Brüsselis kedagi kodanike arvamus. Võibolla peaks hoopis õnne tänama, et keegi kusagil veel ei paku raha, rahvusvahelise tummajäätmete matmispaiga rajamise eest Eesti territooriumile. Hõrdedalt asustatud koht ja Sillamäe kogemus oleksid veel "veenvad argumendid" ka.
v
veteran/ 23. juuni 2015, 08:38
Sellest rääkis ka mõrvatud Ardo Aasmäe, niivõrd kasutu-tulutu ja nõme projekt mis toob meile kannatusi, muresid ja pöördumatu majandusliku ja ökokatastroofi. Kuid keegi saab sellest hiigeltulu ja see keegi on teadagi kes.
s
sami/ 22. juuni 2015, 23:52
Ehitagu see RB pärnuni ja oleksi kõik ok, miks teda veel üle eesti vedada....
a
Alkohol surmab aju/ 22. juuni 2015, 16:47
Istun praegu Sämmi grillis-ühtegi vaba lauda ei ole. Kas käsukorras oleks pidanud Tartu maantee läbi Paide ehitama? Mäo ja Jõhvi on igati asjalikud lahendused. Muuseas- alkohol kahjustab ajutegevust pöördumatult.
t
Tere Igor Gräzin!!/ 22. juuni 2015, 08:49
Väga õige jutt!!1 See projekt on kas kollektiivne lollus või sis mingi muu eesmärgi jaos- sõjandus, või maavarad jms välja eestist.

j
Jah,/ 21. juuni 2015, 22:58
Härra Gräsinil on õige jutt. Aitäh Teile, härra Gräsin!
s
skeptik/ 21. juuni 2015, 11:25
Milleks iganes seda rajatakse, soovitan kaaluda ka seda versiooni, mille põhjal plaanitakse rajada siia kildagaasi maardlad, mille tagajärjel loodus reostatakse ja elamiskõlbmatuks muudetakse. Tagajärgi oskab igaüks ise ette kujutada.
http://blog.kaitseomatervist.ee/rail-baltica-on-vajalik-hoopis-uute-suurte-kaevanduste-teenindamisek...
h
Hans/ 20. juuni 2015, 15:42
Sellist ressurssi nõudvaid terasteid planeeritakse ja ehitatakse siiski eelkõige sõjalisstrateegilistest vajadustest lähtuvalt. Asjaolu, et sõjalisstrateegiline objekti tsiviilobjektina esitletakse on poliitikas tavaline. Inimeste evakueerimisel ja suurel hulgal isikkooseisu ja lahingumoona liigutamisel on siiani raudtee tõhusaim trantspordiviis. Siinjuures tuleb vaadata tervikut. Ämarisse ebaproportsionaalselt suure õhujõudude baasi ehitamine, Rail Baltica ristumine Ülemistel lääne-ida suunalise raudteega, Paldiski sadama arendamine erakordselt suure läbilaskevõimega sadamaks. Tuleb meeles pidada, et nii nagu Eesti territoorium on Venemaale sillapeaks põhjamaade ja euroopa suunal on Eesti ka sillapeaks Euroopale vastupidisel suunal. Oluliste maavarade kättesaadavus on lõpukorral, ja vajavad neid eelkõige eluliselt lääneriigid, kellel on tehnoloogia, aga puuduvad sisendid. Eesti osas on ju kõik selge, me ise vabal tahtel loobusime töö tegemisest ja tehnoloogiate arendamisest, ehki baas selleks oli enam kui võimas. Me võtsime vastu ja võtame ka täna vastu osa saksa maksumaksjalt võetud lisaväärtusest - me oleme ülalpeetavad. Ehk sõnum on lihtne: Siin on Teie osa - võtke ja sööge -tööd te ei pea tegema, aga olge vait.
s
Sõjalogistika/ 28. august 2015, 00:27
Kui tahetakse sõjalis-strateegilistest vajadustest lähtuvat taristut, siis see peab tulema kaitseministeeriumi eelarvest - sel juhul tõuseme kaitsekulutustega elaniku kohta Euroopas kindlalt esirinda!
a
aadu/ 20. juuni 2015, 14:29
France'is näiteks on rong üsna kallis. Kui osta tavapilet kassast 30 km otsale, siis selle hind on umbes 8 euri, 500 km vahemaa puhul 70 euri ja 1000 km puhul 130 euri (Nt Lille-Marseille, aega võtab see 5 tundi, autoga 8,5 tundi). Kusjuures peab mainima, et see prantslaste rongifirma (SNCF) ei ole kasumlik ettevõte ja tal on midagi 38 miljardit eurot võlga... niiet loogiliselt see pilet peaks veelgi kallim olema, aga siis jääks sõitjaid väheks.
j
Juhan/ 20. juuni 2015, 12:38
Põhimõtteliselt on õige, et raudtee võtaks maanteelt koormust ära, on keskkonnasäästlik jne. Aga mitte sellisel kujul. Sellise massiivse projekti puhul on keskkonnale ja elukeskkonnale põhjustatud kahju suurem kui saadud võit.
m
mine tea/ 20. juuni 2015, 11:54
kui hunnik bussifirmasid veab reisijaid Tallinn-Pärnu ja kuulutab välja dumpinguga 1€ piletihinnad
kui inimesed reisivad aerbaltikuga ja sõidavad selleks loksekspressiga Riiga kui Pärnu mnt on täis rekkaid, mis sõidavad läbi Baltikumi ja lõppematu Poola kuhugi ja tagasi - ja need EI vea palke nagu siin lugepeetav praalis. Siis võtaks raudtee ju kõvasti maantee koormust vähemaks ja teeks need turvalisemaks. Kuna jah kaubal pole nii ropp kiire, siis võib teha ka segarongid, et kaubavagunid lükatakse reisikaga kokku kui see mingite reglementide järgi pole lubatud, siis võib Tallinn-Pärnu-Riia rong olla ka 3-4 vaguniga - kindlasti leiab vastava veduri, mis pole kahuriga kirbu laskmine, kunagi tegi isegi Scania selliseid raudtee "busse" ja saab tihedama väljumisgraafiku.
Lollustest rääkides, unustas kolumnist ära täiega äravistaud raha co2 kvoodi vastu võetud elektriautod, kindlasati oleks saanud tehnoloogiat või kasvõi õppejõude v stipendiume võtta aga võeti tavaline parlamendisaadiku lemmik - AUTO. selles on vist kogu asi siin.
h
Heinar/ 20. juuni 2015, 08:29
Sellisr üli lolli projekti saab lõpetada ainult Eesti rahvas ise. Kui on vaja meestel aluspükste väel tantsida on nad kohe kohal. Aga kui on vaja lollustel vastu astuda pole kedagi. Niikaua kui me siin kirjutame ja valitsust kirume ei juhtu midagi ammu oleks juba aeg tulla tänavatele. Eesti mehe isane olek on niiära rikutud et lähvad juba saunanaisteks ja poe kassadesse tööle. Naeruväärne rahvas kelle jumalateks on Teler, Arvuti ja Raadio.
v
vastuolija/ 21. juuni 2015, 10:02
Aga katsu sa avalikult vastu olla - kohe tembeldatakse tagurlaseks, nimby (not in my backyard) esindajaks ja nõmedikuks. Kõik tahavad hullult kiire rongiga sõita, aru saamata, et sellele peale saamiseks tuleb nagu lennujaamagi minna varem kohale, ja et peatusi on Eestis heal juhul ainult kaks.
Mäo sõlmel võib tulevikku silmas pidades isegi mõte sees olla, sellised nad Skandinaavias üldiselt on, nt kasvõi ümber mitte väga suure Uppsala linna. See on kindlasti turvalisem kui varasem kurviline ja kitsas tee. Ehkki, jah, Tallinna poolt Mäosse saamiseks peab olema lausa geenius, et õige teeots leida, seda oleks saanud paremini lahendada. Karta on ehitusfirmade lobby teeb ka Railbalticust sellise ehituse, et trassile ei jää senisest alles mitte midagi.
e
Eks ta ole/ 19. juuni 2015, 18:25
paraku on Gräzinil õigus.
Lisame veel, et RB ei ulatu Varssavini. Praeguse kava kohaselt lõpeb see Poola piiri ääres. Millal Varssavini pikendatakse, pole teada. Samuti pole teada, kas ja kuna saaksid soomlased seda kasutada. Esialgu neil huvi puudub.
Pole ju mõtet vedada kaupa Tallinna, seal raudteele laadida, vedada Poola piirini ja veel kord ümber laadida.
Projekti tasuvusarvutused on bluff nagu EU projektides ikka.
Selle järgi peaksid Eesti, Leedu ja Läti elanikud alalõpmata mööda RB edasi-tagasi kurseerima. Muidu eeldatud arvu täis ei tule. Kaubamahtudeks on aga arvestatud kõigi kolme ja Soome praegused reaalsed kaubaveomahud kokku ja pandud laest võetud kasv otsa. Ehk, eeldatakse, et ainsaks vedajaks jääb raudtee, autoveod, lennu- ja meretransport lõpevad ära.
Kuna tasuvusarvutused ja ekspluatatsioonikulude arvutused põhinevad fantaasiatel, siis saab ekspluatatsioonikulude kandmine olema ootamatult suur. Seda eriti Eesti jaoks.

e
Eks ta ole/ 19. juuni 2015, 18:25
paraku on Gräzinil õigus.
Lisame veel, et RB ei ulatu Varssavini. Praeguse kava kohaselt lõpeb see Poola piiri ääres. Millal Varssavini pikendatakse, pole teada. Samuti pole teada, kas ja kuna saaksid soomlased seda kasutada. Esialgu neil huvi puudub.
Pole ju mõtet vedada kaupa Tallinna, seal raudteele laadida, vedada Poola piirini ja veel kord ümber laadida.
Projekti tasuvusarvutused on bluff nagu EU projektides ikka.
Selle järgi peaksid Eesti, Leedu ja Läti elanikud alalõpmata mööda RB edasi-tagasi kurseerima. Muidu eeldatud arvu täis ei tule. Kaubamahtudeks on aga arvestatud kõigi kolme ja Soome praegused reaalsed kaubaveomahud kokku ja pandud laest võetud kasv otsa. Ehk, eeldatakse, et ainsaks vedajaks jääb raudtee, autoveod, lennu- ja meretransport lõpevad ära.
Kuna tasuvusarvutused ja ekspluatatsioonikulude arvutused põhinevad fantaasiatel, siis saab ekspluatatsioonikulude kandmine olema ootamatult suur. Seda eriti Eesti jaoks.
s
Seos?/ 19. juuni 2015, 17:58
Fosforiit on pulber ega vaja kiirust 200 kilomeetrit tunnis. Ega isegi uusi relsse, sest koormused ja pikkused kuni 60 vagunit on juba paigas. Fosofiiti, rsementi jne vôib vedada rahulikult mitu nádalat. Kusjuures on euroopa sellest tâis.
k
kuri/ 3. juuli 2015, 02:20
Selleks, et Eestis fosforiiti kaevandama hakata tuleb hakatuseks siia vedada niipalju neegreid, et eestlased neist jagu ei saaks. Raskelt turvamata rööpad aga mida pidi seda välja kavatsetakse vedama hakata (arvata võib, et see töötatakse kohapeal siiski ümber, kes seda ümbertöötlemise keskkonnakahju ikka oma koju tahab) tõmmatakse lihtsalt üles.
Eesti selline pooleks lõikamine on Eesti looduse ja elukeskkonna vastu väga ilge kuritegu, isegi ilma kaevanduste ja metsast vabastamiseta.
s
Seos?/ 19. juuni 2015, 17:58
Fosforiit on pulber ega vaja kiirust 200 kilomeetrit tunnis. Ega isegi uusi relsse, sest koormused ja pikkused kuni 60 vagunit on juba paigas. Fosofiiti, rsementi jne vôib vedada rahulikult mitu nádalat. Kusjuures on euroopa sellest tâis.
p
põhjus->tagajärg/ 19. juuni 2015, 16:25
Mis juhtub siis kui inimene ajab kõigepealt 15 aastat punaseid mullikesi ja siis paarkümmend aastat teist värvi mullikesi? Juhtub see, et inimese jaoks on asi, mis annab inimestele tööd ja ettevõtjale kasumit, mõttetu asi.
m
Mad Max/ 20. juuni 2015, 02:40
Nagu ütles kadunud Hardo Aasmäe, siis selle raudtee talumise eest peaksime ise riiklikul tasandil lõivu küsima, mitte selle eest sentigi maksmata. See raudtee hakkab tööle pigem transiitraudteena ja kasu saavad sellest ainult kahel pool otsas olevad ettevõtted, kes ka selle idee ja plaani eesotsas tüürivad. Mingi loll jutt, et nüüd on meie jaoks tee euroopasse lahti, on temakoogia. Nagu hr. Aasmäe mainis, siis oli meil otselennu liin saksamaa, M linnaga, mis aga reisijate vähesuse tõttu suleti. Kes tuu loll siis hakkab ehitama hiid maksumusega raudteed, kui selle tasuvus jääks mõnda muusse sajandisse ? Taolistel läbi surumistel on taga rahad, mida vähesed taskud täis topitakse. Oleme näinud, kui isukalt hr. Siim Kallas seda Rail Balticut vedanud on. Kui füüri visatakse (tiba suurem summa), siis miks ka mitte :)))))))) Analoogsed rahastused on taga ka kooseluseadusel ja nüüd nende pagulaste siia sokutamisel. On ju selge see, et need pooldavad suud on kinni makstud. Kas see ei ole ehe näide KORRUPTSIOONIST, ning neid inimesi võiks reaalselt istuma panna ? Ilmselt mitte, sest tegemist on ju valitsuses olevate inimestega ja nendele seadused ju ei kehti.
n
nn/ 23. juuni 2015, 02:25
inimese põhivajadused on nähtavasti tööd teha ja/või kasumit saada. Mida muud sest avaldusest arvata.
h
Horros/ 19. juuni 2015, 16:22
Arukas jutt. Kahel käel kirjutaga nõus.
x
x/ 20. juuni 2015, 21:40
Kildagaas ei ole meil tehniliselt võimalik. Kahjuks. Kilt on liiga madalal, peal on pragusid täis paekivi. Gaas jookseks välja lihtsalt. Fosvoriit võib olla tõsisem jutt, ka sellesama kilda avatud kaevandamine. On ka muid maake. Aga see kõik ei vaja sellist raudteed, piisaks olemasolevatstki.
k
kuri/ 3. juuli 2015, 02:21
olemasolevale ei saa tara ümber teha...
k
Koidula/ 19. juuni 2015, 16:13
Raudtee - tollijaama megaprojekt seisab juba selle loomisest tühjana,kus pidid alles kaubavood liikuma hakkama.Huvipärast tahaks teada palju see aastas maksumaksjale maksma läheb
j
Jobu/ 19. juuni 2015, 15:52
Tegelikult saavad seal paljudmaalased tööd. Nimelt roostet rööbastelt maha nühkima,- euronõude järgi peavad relsid alati läikima

p
part24/ 19. juuni 2015, 14:43
Kuidas siis ei ole midagi vedada ega kohta kuhu vedada? Fosforiiti lademetes ja Jewroopas puudu. Igavene "teisitimõtlev" aga pressib aborigeenide ja sõitjate arvu peale, justkui ükskõik kus maailma otsas saaks ükskõik milline raudtee ennast reisijaveoga majandada.
ja kõige kurioossem see, et justnimelt rehvormärastajate jõuk selle va fosforiidi parseldamisega ametis- ikka uurimised ja puurimised.
Keda sa siis lollitad oma ilkumisega, röövlikarja "dissident"? Või ei õgi nendega ühest mollist?
j
ja mis/ 19. juuni 2015, 23:14
...takistab seda fosforiiti praegu mööda läbi Tartu kulgevat raudteed vedada? Seal pidigi kaubavedusid nii vähe olema, et ka see raudtee juba praegu kahjumis! Kui veel rail baltic ka tuleb siis peab Tartu liini hoopis sulgema, sest kahele küll pole lootustki tasuvust tagavast kaubavoost! See "projekt" on tõesti lausa kuritegelik eestimaa suhtes! Gräzin on reformierakonnas vist ainuke ajudega inimene! Teistel pole kas ajusid või siis südametunnistust!
p
Paulus/ 19. juuni 2015, 14:36
Rail Baltic on väga hea projekt.
s
Sa ei ole Paulus vaid juuda./ 19. juuni 2015, 19:18
t
tiger/ 19. juuni 2015, 14:03
Jõudsin ära oodata kui ükski toompealane õiget ja arukat juttu räägib. Ning kes saab aru mida eestlased oma maale ei taha. Respect Igor! Saaks nüüd sõnadest tegudeni ka
r
reisija/ 19. juuni 2015, 13:52
Emotsioon kyll aga raudteealastest teadmistest on sul juuraprofessor väga vähe taipu!!!.Tegele ikka oma liistudega,näed targem välja.
q
qqq/ 19. juuni 2015, 14:22
Ära pritsi tatti. Argumenteeri.
e
ei saa argumenteerida/ 19. juuni 2015, 23:17
....sest ajusid pole! Aga raha lõhna on tunda!
õ
Õige jutt/ 19. juuni 2015, 13:25
selliseid mittekellelegi vajalikke, rahade kantimiseks läbisurutud projekte on aga veelgi - kasvõi grandioosne tuhamägede katmine. Kui mitte arvestada nimetatud projekti varjatud mõtteks rahvuspoliitikat ehk muukeelsete tõrjumist Kohtla-Järvelt mägedelt lenduva tuha abil?! Samas leiab ka RB-le otstarbe - kui lähevad läbi (ja arvatavasti lähevad) fosforiidikaevandamise plaanid, on sellega hea hakata väetist Euroopasse vedama.
e
ega/ 19. juuni 2015, 13:10
selle jutuga reitinkut ei tõsta,natuke meenutada siis vähe aega tagasi rääkis mees teist juttu .aga eks seda ole hr,taavil vaja saab ruttu luisale ja tütrele musti kosilasi.
m
mhm/ 19. juuni 2015, 12:50
kiirrong v6iks olla. Tallinn - Riia vahepeatusega p2rnu. Tallinn- Tartu. Tallinn - Peterburi vahepeatusega narva. Rongid peavad olema v2hemalt 200 km/h tunnikiirusega ja pileti hind ei tohi olla liiga suur. Tallinn - Riia on 308 km seega peaks kohales6idu aeg olema 2 tunni piires. Tallinn - Tartu - 1 tund, Tallinn Peterburi 2,5 tundi. See elavdab tööjõu liikumist. Oleks hea kui Tartlane saaks Tallinnas rahulikult tööl käija. Sama asi Narvakaga Peterburi ja Pärnakale Riiga. Kas see tasub ära? Tõenäoliselt mitte kuna ainuke metropol on Peterburi. Ülejäänud on provintsilinna tasemel. Odavam on vist siiski teha riia ja tallinna suunal midagi Autobahni sarnast kus on lubatud kihutada nii kuis jaksad. Samas mida teha talvel? Kihutamise hooaeg on kõigest 7 - 9 kuud...
y
yks asi/ 21. juuni 2015, 10:09
Unustate selle, et kiirrongi tasuvuseks saab selle piletihind olema üsna krõbe. Tunniga Tartust Tallinna on tore küll, aga kui see maksab nii ca 40 nagu Euroopas taolise vahemaa pilet maksab, siis ei käi ikka küll sellega Tallinnas tööl.
k
keegi/ 19. juuni 2015, 12:39
Seda Rail Balticut pole tõesti vaja. Gräzini jutt on õige ja kui eesti rahvas nüüd tahab kasuminäljas kelmidele ja ideeautoritele hambaid näidata siis on veel võimalus.
Arvata on, et kaubavedudeks tahetakse see Eestit lõhestav pa. sk ehitada. Kuna reisijatevedu on mahte arvestades ja kiirust arvestades mõttetu.
(Ehitagu mööda Läänemerd siis juba Soomest ja Balti riikidest Saksamaani hyperloop. Siis saab rääkida kiirusest. :-D)
q
qqq/ 19. juuni 2015, 14:24
Millise kauba jaoks sellist raudteed tarvis on? Kus meil see kaup on?

r
r/ 19. juuni 2015, 12:20
Paistab et Gräzin on üpris julge mees, ei karda trepist ega mujalt alla sadada, aga keegi peabki ju lõpuks kõva häält tegema hakkama, et see superlollus peatada. Tagumine aeg on. Loota, et Siim Kallas ise vabandama hakkab, ei ole realistlik.
a
arvamus/ 19. juuni 2015, 12:10
Kahjuks nii on, see projekt valmib nagunii ainult sellepärast, et keegi saab hästi palju varastada (maade väljaostmisel, hangetel, vahendamisel, jne., jne...) ja surutakse läbi, pole kahtlustki.
v
vaatleja/ 19. juuni 2015, 12:09
Kuidas Sa Igor aru ei saa! Seda Rail Balticut pidi hakkab lõuna -euroopast neegreid tulema saavad kiiresti kohale. Selleks Brüsseli illuminaadid seda plaanivadki!
k
kui tõsiselt rääkida/ 21. juuni 2015, 10:11
siis see on viimane mure, pigem hakkaksid nad sellega siit põgenema, nagu nad põgenevad Põhja-Rootsist, kus neil on liiga külm.
m
Mikk/ 19. juuni 2015, 11:56
Rail Balticu ehitamise otsus on ilmselgelt täiesti jabur! Gräzinil on siinkohal täiesti õigus, ehkki enamik aega ajab ta lolli juttu. Keda või mida sellega vedama hakatakse?!? Täiesti ulme, noh.
p
pets/ 19. juuni 2015, 11:53
Sisul Berliini müüri reinkranatsioon. Tekib Ida-Eesti ja Lääne Eesti. Kuna peatuseid ja läbipääse on kuni kolm Eesti territootiumil, siis liikluskoormuse töttu üsna pea vaibub ka pendeldamine ida-st läände ja vastupidi. Trassi laius on 350 meetrit ja mönedel piltidel körgete külgseintega. No piir naturaal.
Lisaks tekivad evakuatsiooni probleemid: kulgeb läbi soode ja rabade: see ei vöimalda teist lähenemist kui lennumasinatega päästetöödel.
hea oleks kui uusasukad st pglsed asetuksid ida pool
t
tubli töömees/ 19. juuni 2015, 11:42
Ei huvita, et kellelgi Gräzinil ei ole raudteed vaja... Eestile on teda küll VAJA. Aga eks mees jääb vanaks ja see mõistus muutub ka järjest lapsikumaks....
q
qqq/ 19. juuni 2015, 14:26
Milleks on Eestil seda raudteed vaja?
t
tubli töömees/ 19. juuni 2015, 11:42
Ei huvita, et kellelgi Gräzinil ei ole raudteed vaja... Eestile on teda küll VAJA. Aga eks mees jääb vanaks ja see mõistus muutub ka järjest lapsikumaks....
m
19. juuni 2015, 20:50
Mis sina ,tubli töömees,selle raudteega peale hakkad? Võib-olla oled tõesti tubli töömees,aga niisuguste asjade otsustamises sa küll tubli ei ole. Tegelikult on Gräzinil tuline õigus. Niisugust jama küll Eestile vaja pole. Lugesin täna Pärnu lehest,kus saadik Kivimägi kurdab,et kui makse ei tõsta,siis võib selle raudtee ehitus kannatada ja see oleks katastroof. Ka tubli töömees.
t
tõesti,/ 19. juuni 2015, 11:42

k
kah vahemalt/ 19. juuni 2015, 11:05
ka mina ei usu, et moni soomlane tuleb laeva voi lennukiga Tallinna, et siin rongi peale istuda, moni voib Parnusse toesti minna, aga mis mote on soomlasel rongiga soita Riiga voi Vilniusse, Kaunas jaab korvale, voi Varssavisse. Poola ei ole populaarne soomlaste hulgas, nad maletavad veel laevaliini Gdanskisse, mis palju probleeme tekitas, Leedus nad sanatooriumites kaivad, sest on palju odavam kui Eestis, Riias on enamus korra elus kainud. Tallinnas muidugi, koik on tuttav, joo ja laamenda ja laadi alkohol kaasa. Kaubavedu kaib neil merd mooda.
Muidugi peaks meile Mao habiplekist aitama, nutt tuleb peale, kui sealt pead ule ja labi murdma kasvoi kord aastas, bussipeatuski on mingi poosa aares.
Oigeid kommentaare on, suurim probleem on hoopis
Euroopast Tartu kaudu Ilmselt Narva ja Peterburi turism ja kaubavedu. Euroopa liidu rahadega ehitatud Tartu ringteed ja sillad on ilmselt vale koha peal, konteinerid ja rekkad on ikka Narva maanteel voi Jaama tanaval, et vana Tallinna maantee kaudu pohja poole soita.
Midagi paastaks kiire praeguse Tallinna Tartu maantee laiendamine,trass on valmis, mitu soidurada saab teha otse nende eurokraavide peale, need on juba kinni kasvama hakanud ja selliseid ei ole mujal Euroopas. Jaaks palju inimesi ellu ja terveks.
e
eestis/ 19. juuni 2015, 13:05
on hinnad juba nii palju tõusnud,et soomlane käib nüüd saksamaal.saksamaal on hotellid samas hinnas ja sõit pea sama.vaatamist ka rohkem.
m
Mänguraudtee/ 19. juuni 2015, 10:54
Pea 100 % Gräziniga nõus. Kui keegi (huvitav, kes?) on oma superlobitööga selle totruse käivitanud ja asja reaalne sisu enam otsustajaid ei huvita.
Tegelikult pole vist veel päris lootusetult hilja...
x
xxxxx/ 19. juuni 2015, 11:39
Vähemalt ämma kilekotid saavad täis ja muu kommarite valitsust ei huvita
s
spinndoktor / 19. juuni 2015, 10:52
Refid üritavad jälle rahva rahulolematust kõrvale juhtida Gräzini abiga. Ehk räägiksite hoopis sellest, härra Orav, mis kaevandused teil plaanis on? Fosforiit? Siis läheb ju küll raudteed vaja.
t
tola/ 19. juuni 2015, 23:28
.....raudee läände on ju läbi Tartu OLEMAS! Samas, see olemasolev raudtee on ALAKOORMATUD....ei jätku kaupa juba praegu! Seetõttu plaanitakse reisirongidel jälle piletihinna tõusu! Kui veel uus raudtee tuleb on kaubapuudus veelgi suurem ja eesti maksumaksja taob selle kahjumi kinni nii et peab ise tõesti kartulikoori sööma hakkama!
s
spinndoktor / 19. juuni 2015, 10:52
Refid üritavad jälle rahva rahulolematust kõrvale juhtida Gräzini abiga. Ehk räägiksite hoopis sellest, härra Orav, mis kaevandused teil plaanis on? Fosforiit? Siis läheb ju küll raudteed vaja.
z
Zac/ 19. juuni 2015, 10:42
Kõik on plaanipärane.
Enamasti ei viitsi ta ebaloogikast kubisevaid mullikesi lugeda-seekord lugesin.
Ja jätab sellise-no ma tõesti ei tea mis toimub mulje.
Äkki ei teagi? No ei usu ma mitte.
Aga siis mingu küsigu mõne oma massoonist vabamüüritisest kamraadi käest ja ju see siis seletab pikalt ja laialt.
Ameerikas oled sa ju pikalt aelenud?
No ja seal on samasugused megaraudteed põhjast lõunasse igor?
Se seal ei võinud siis küsida ja ei oleks pidanud siin sellist umbluud etendama.
Ei jäta see mees ausat muljet.
Ja milline poliitik on jätnud?
k
kuule Zac/ 19. juuni 2015, 23:35
.....too siis münedki arvnäited mis tõestavad neid kaubavooge eestimaal/tulevasi....mis teeks tasuvaks nii Tartu liini kui Rail Baltic-u! Sul pole neid ja kellelgi pole! Hoopis sina jätad väga eemaletõukava mulje....lausa luuseri mulje! Juba praegu ei jätku kaupa Tartu liinile et seegi tasuv oleks......tõesta, et see pole nii!
n
nõuanne/ 19. juuni 2015, 10:39
Tee siis Gräzin ka üks korralik kampaania selle supertotruse peatamiseks..Kui see oleks ainult Brüsseli papp siis OK.aga pea pool pappi tuleb meil selle kahjumliku projekti sisse ise taguda..Eesti Raudtee vaagub kahjudes juba aastaid.
i
isegi/ 19. juuni 2015, 10:36
kui panna juurde Peterburi,Helsingi ja Berliini peatused ,oleks plaani tasuvas kahtlane just ikkagi reisijate arvu poolest.
h
hmm/ 19. juuni 2015, 10:30
Väga õiget jutu räägib.RB on suht mõtetu projekt ...kasu ta toob ainult ehitajatele ja projekteerijatele. Hiljem aga seisab tühja....võiks meelde tuletada lähiajaloo projekti nagu Koidula piirijaam. Pandi suured rahad magama aga praegu põhimõtteliselt seisab tühja....mõned rongid ööpäevas läbivad seda.
RB puhul peaks arvestama seda ka et eesti rahval pole sellest suurt kasu....sõita jõuavad sellega vähesed kuna tõenäoselt on rongipileti hind ulmeline kui vaadata näit Rootsis või Norras rongipileti hinda.

v
Vähemalt/ 19. juuni 2015, 10:20
üks aus ja õige mees, kes oma arvamuse selle RailBaltica kohta välja ütleb. Ja nii on! Ma olen kogu aeg rääkinud, et pärast lindilõikajate rongi ärasõitu Tallinnast järgmises rongis on kolm purjus soomlast, kes arvavad, et on Helsinki trammis ja üks eestlane, kes lapsena käis rongiga koos vanematega Riia loomaaias ja nüüd sõidab nostalgitsema. Enne Riiat on soomlased oma veast aru saanud ja lähevad Riias Läti alust/õlut/ jooma. Eestlane läheb loomaaeda külastama. Peale tulevad kaks lätlast, kes käisid Riias turul ja sõidavad koju Jelgavasse. Edasi sõidab rong tühjalty, sest leedulaserongi ei istu, kuna kardavad poolakate käest tappa saada.
t
TÜÜPILENE/ 19. juuni 2015, 10:12
Tüüpiline vingumine. Kui ei ole teid või raudteid mida mööda sõita või vedada siis ei tulegi keegi siia
midagi arendama või investeerima. Mõnede meelest peaks ökoloogiliselt korrektselt hobusega edasi vedama ja vinguma et oleme vaesed. Venemaal on ka ju praegu kõikides hädades süüdi Ameerika.
s
Selle asemel, et/ 19. juuni 2015, 14:45
Venemaa süüd Ameerikast otsida, otsi parem oma viga oma peast.
k
kui juba praegu/ 19. juuni 2015, 23:44
...ei jätku kaupa Tartu suuna tasuvaks muutmisel siis kust karu mustikast tuleb see kaup Rail Balticule??? Euroopast vaadates pole vahet kas kaup liigub läbi Tartu või Pärnu! Kaubavoog jaguneb siis kaheks ja tasuvus väheneb veelgi! Kui loll saab ikka inimene olla...tule taevas appi! Annad ikka enesele aru palju peab seda kaupa olema, et need meeletud ekspluatatsioonikulud tasa teha. Ja kauba veoks pole vaja kiirraudteed, sest kaubarongide kiirus on euroopas ja ameerikas piiiratud kiirusega 90km/h!
õ
Õige!/ 19. juuni 2015, 10:11
Õige jutt, vastu ei saa vaielda üheski punktis. Keegi ei oska öelda, miks seda RB-d vaja on aga miskipärast seda protsessi ei peatata.
Kõige tobedam ongi Igori poolt toodud aspekt, et 10 a pärast on asjaosalised pildilt kadunud. Ilmselt oleme mitme korruptsiooniskandaali tunnistajaks. Aga RB jääb.
t
Teadja Igorile!/ 19. juuni 2015, 10:09
Tegelikult tehakse seda raudteed soomlaste jaoks. Lihtsalt hetkel ei ole sellest suurele ringile räägitud. Sest siis paluksid vaesed Eesti Läti ja Leedu ka Soomlaste osalust. Soome ootab vaikselt ära kui kilplased on neile raudtee ä ehitanud, siis ehitavad eestlastega kahasse 82 km tunneli ja ongi neil otseühendus euroopaga olemas. Eestlastelt kooritakse mitu nahka. Nagu gaasiterminali ja pangandusega, kes neid projekte riiklikul tasandil garanteerivad.
r
rongijuht piilupart/ 19. juuni 2015, 10:20
Mida see Soome siis sinna Lätti-Leetu-Varssavisse vedama hakkab? Pealegi ei saa soomlased oma rongidega otse tunnelisse ja edasi rail balticat mööda sõita- rööpmelaius ei sobi.
j
Jassper/ 19. juuni 2015, 10:01
Pikk jutt, aga kohe alguses on kogu uba ära toodud-et kuhu ja mida veetakse sellel tulevasel raudteel? Ja miskaudu need kaubad praegu liiguvad? Rail Baltic on ilmselt kõige idiootsem plaan, mida Eestimaal kunagi arendatud on. Kunagine fosforiidikaevandamise plaan oli selle kõrval nö poisike.
õ
ÕIGE!/ 19. juuni 2015, 09:56
l
Lembitu/ 19. juuni 2015, 09:54
Hea Igor! Sa räägid jumala õiget juttu. Kahju ainult, et sa oled samas pundis nende Kalle Pallingute ju muu taolise sisutühja elemendiga, kes on endale mingi päheõpitud mantra omaksvõtnud ja raiuvad seda elu lõpuni. Nad ei näe ja tunne isegi seda, et neile on silmaklapid pähe pandud.
u
uss/ 19. juuni 2015, 09:54
Eestlastele ehitusraha ei jää, sest mõnesaja km pärast ei ole mõtet osta sisse ülikallist tehnikat. Nii et jääb tulemata ka see pisuke kasu. Tohutu hulk ressurssi pannakse magama, aga Eesti rahvas saab kaela suurenenud igapäevased transpordikulud, mis tekivad teekonna pikememisest ümbersõitude tõttu, mida peab tegema raudtee ületamiseks.

n
nähh/ 19. juuni 2015, 09:49
raudteearu Tartust Narva puhuks projektile elu sisse. Pterburg-Narva-Tartu ja edasi, siis oleks huvilisi ja rahastajaid
e
Ei päästa!/ 19. juuni 2015, 09:46
Üksikud mõistuse hääled nagu see artikkel ei päästa meid EU-poolt pealesurutavaist lollustest. Tuleb meil ikkagi ehitada see kahjulik, mõttetu raudtee ja võtta endale kaela meid uskmatuiks koerteks nimetav,parasiitidest neegrikari. Pääsu pole!
p
Promill/ 19. juuni 2015, 09:21
I.G-l ühtegi ideed, kuidas midagi paremini teha, ei ole ju. Kus on konstruktiivne ettepanek? Raha tuleb vastu võtta aga raudteed ehitada ei tohi - aitähh geniaalse mõttearenduse eest...
a
AB/ 19. juuni 2015, 08:15
NATUKE tööd ja raha ning TARTU-VALGA-RIIA JÄLLE toimib. varem sai veetud nüüd mitte, ei mõelda enam, kõik tahavad kohe miljönäriks saada kui tekib idee. pole mingit rb. vaja, raha pole aga raiskame.
a
Ants Rannula/ 19. juuni 2015, 07:38
See "Rail" on tulevikus Eesti -Vene pidav piir.
l
lootus on/ 19. juuni 2015, 09:55
et vene piir jääb pidama selle raudtee taha või täpselt piiriks.
m
M/ 19. juuni 2015, 12:02
Nii, et , ku kaarti vaatad, siis paremat kätt on venemaa, tallinn ja saared on eestimaa? Kas need raudteerööpad on siis Pidav Piir, mis on hetkel mittekellegimaa? Jah, tallinn ongi, hetkeseisuga jumalate maailm, kust on lähedal ülelahe minna, kust käivad rongid-laevad-lennukid. Et mitte miski muu ei peagi, ku rail?
t
tulus ots/ 19. juuni 2015, 00:27
RB eostajaks oli ju meie tuntud oma mees kuulus miljonivaras Siimuke Brüsselist. Ehk leidis jällegi mingi tulusa otsa.
v
Vikatimees/ 18. juuni 2015, 23:09
v
18. juuni 2015, 21:53
Vaja on sõjaväe sissetoomiseks ja tsiviilelanikkonna väljaveoks.

t
Tubli, aitähh/ 18. juuni 2015, 20:41
<<<<<<<<<<<<<õigust räägid, Rail Cilplasele ei ja parasiitidele ei
s
Saaks kuidagi/ 18. juuni 2015, 20:15
korralikult Tartusse ja tagasigi! Samas meie põhiline rahatee - Tallinn-Leningrad- seisab tühjana ja transiit olemata, mis oli meie riigikassa põhiline täitja. Puksime Venemaaga el-i sunnil edasi ja olema varsti maailma viie vaesema riigi hulgas!
e
ei saa/ 19. juuni 2015, 09:55
unusta edasi- rohkem veetakse sellega kaupa
s
19. juuni 2015, 09:56
seda see juhm valitsus soovibki.
a
arvaja/ 18. juuni 2015, 19:23
Õigem üks jutt olla ei saagi.
n
Neid õigustusi selle projekti suunas on kahtlaselt palju./ 18. juuni 2015, 19:23
Hästi organiseeritud mõttetus näeb esialgu välja jõuna. Rumalust on võimalik aeg-ajalt võita, kuid mitte hävitada ja tundub, et see sünnib taas meie nähes ja jõuetuses midagi muuta. Rail Cilplane elab Gabrovos, mingem külla, ehk mõjub!?

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee