Galeriid

GALERII | LEIA END ÜLES! 2500 eestlast pidas Soomes jaanipäeva

Õhtuleht, 14. juuni 2015 17:29

146 KOMMENTAARI

i
ivan baraban/ 23. juuni 2015 03:18
kaklete, sest olete köik lollakad, siin ja seal, teie möla ei löppe enne, kui Jumal suu sulgeb
ja öigus jääb teid töllima teie räpase vannitoa teie nii kirkaks möeldud peeglis. kasvage ahvid
j
juu,juu/ 16. juuni 2015 21:34
vastuseks ei no artiklile.ei see elu soomes nii lilleline ole kui arvad.samuti kui eestis on siingi palju rikkaid,palju väga vaeseid inimesi,kes vaevalt ots otsaga kokku tulevad.palgad on suuremad kui eestis,see-eest korteris elamine ja korterid ise väga kallid.töökohti on raske saada,töötuid inimesi suur hulk.kuidas see vanasöna oli,et naabri pool on rohi alati rohelisem
a
andrus/ 15. juuni 2015 22:12
päris kloun oleks ju ,kui soomes tõõtaks,saan siin eestis 1500 neto,teist sama palju teenin arvutis,olen kodus,magan kaua tahan enamustel päevadest,elu on ju lill.
p
16. juuni 2015 08:09
palju onne sulle,s a oled tubli ,
a
andrusele/ 16. juuni 2015 19:48
aga mina teenin sama töö eest 4000 euri puhtalt kätte soomes.naudin elu,millest sina ainult unistada võid.
e
17. juuni 2015 10:56
Ei ole see võõrsil elamine mingisugune unistuste elu. Enne väiksem sissetulek oma kodus.
e
ei no/ 15. juuni 2015 18:34
miks on vaja õelutseda eestlaste peale kes töötavad soomes ja leiavad et seal on parem elu.seal ju ongi parem,makstakse palka nii et on inimestel makstud maksud,on kõht täis ja riided seljas,ning raha jääb ülegi.mis siin eestis on kõrgharidusega inimesed peavad töötama koristajana et miinimum palka saada,sest muid töökohti on siin raske leida,töötutoetust ka makstakse mingi 4 euri päeva eest,.on see siin normaalne w.ja mingitele pagulastele ehitatakse terve korter elamu kui oma enda riigi inimesed on praktiliselt kodutud,ei noh ilus ja hea eesti riik jah???````
n
need eestlastest tulnukad ja migrandid/ 15. juuni 2015 17:19
mõnulevad soom laste sotsiaaltoetuste pääl,teevad töö ja saavad palka.
Neid ei saagi NATO jalust Venemaale ajada,kas ei tee tigedaks?
e
eestlane andres/ 15. juuni 2015 17:12
eestisse neegreid ei taha, aga ise panevad soomes neegreid, naljakas teema.
a
Andres,/ 15. juuni 2015 18:57
ära kurvasta, sinu jaoks tuleb eestisse ka neid kuhjaga, enamus tundub olevat kyll noored mehed aga eestis on ju pedeseadus vastu vöetud, nii, et vöid ka rahus panna palju tahad.
d
Doktor Aipoliit/ 15. juuni 2015 15:59
Soome eestlased joovad , kui kogu maa parmud kokku.
e
?????/ 15. juuni 2015 15:47
ei saa aru jah, mis selles joomapeos nii erilist oli.elan ise ka soomes ja ei viitsinud kyll kuskile maakolkasse jooma minna, saba seisma, toketega piiratud maaalal kogu ohtu jolkuda.reklaam jälle yhele firmale
r
Rix/ 16. juuni 2015 20:42
hyppa õhku ja peksa pih ku..
s
17. juuni 2015 10:58
Sa teed tavaliselt nii, et soovitada oskad?

e
Ei.../ 15. juuni 2015 15:40
..ole kade,et mõned töötavad,elavad Soomes jt.riikides.Tähtis on,et eestlsed ei kaotaks oma idendtiteeti-eestlust.Paljud on ka peredega-lasterahad oi kui suured.Kurb ka,kui palju peresid on lagunenud,sest üks pereliige töötab teises riigis ja lööb seal nn."laineid".Vaadates Soomes eestlaste jaanipäeva,siis tundub,et juuakse veelgi rohkem jaanipäeval,kui meil.Kas pole mitte teiste kombeid üle võetud?Miks samas öeldakse solvavaid sõnu eestimaal elevate eestlaste kohta?Ise ka ju eestlane ja siin elanud.Mõni on tõesti endast üliheal arvamusel,kuid tegelikkus on teine.Inteligentne inimene nii ei käitu.
p
Pekka/ 15. juuni 2015 15:04
p
Pekka/ 15. juuni 2015 15:04
k
ka 1 / 15. juuni 2015 14:19
Ise ka Soomes kaua elanuna, ütleks, et mulle hakkab aina rohkem ja rohkem tunduma, et need kibestunud kommenteerijad siin, ei tooda Eesti riigile mitte midagi. Kui tööajal arvutis istuvad ja aktiivselt tatti pritsivad. Või siis ei käigi tööl. Kummalgi juhul õnnetuse hunnikud.
Aktiivsemad ja asised eestlased tegelevad mingite hobidega või pereelu või töö tegemisega.
Kummaline on lugeda , kuidas võõrad arutavad teiste kehakaalu, riiete ja mille iganes üle.
Eeldavad,et niikuinii elavad kuskil ubrikus kobaras jne jne. Noh kindalsti mõni selline töll leidub ka, Pered elavad ikka oma korterites, kes üürikas kes kus. Paljudel on omad majad. Mina tunnen Soomes elavaid eestlasi, kelledest paljudel on oma majad. Ma või ise laiutada üle 300 ruuduses eramus, reisin, harrastan, käin tööl ja elan tavalist pereelu.
Kui tahan saan kohalike eestlastega kokku ja kui poleks muud tegevust olnud, siis oleksin olnud ka seal peol. Selga oleksin ka pannud mida ise oleksin tahtnud.
Muide Tallinnas käies, julgen minna Maximasse ka ja ringi liikuda Maxima kilekotiga. üks niisama tuttav naine tegi mulle märkuse selle kohta, et endast lugupidavad inimesed ei käi ringi Maxima kilekotiga. Sain hea suutäie naerda.
Mina käin mis tahes kilekotiga, sellega käin kust just juhtun tulema.
Hirmus näitamise vajadus mõnel, selel vägisi pigistamise võiks koondada mõnda toredamasse tegevusse.
i
ikka ise, ikka ise/ 15. juuni 2015 14:42
tee mis tahad, kedagi ju ei huvita, sa ise leelotad siin pikalt ja laialt. mis puutub kilekotti, siis tänapäeval ei käida ringi üldse mitte mingisuguse kilekotiga, võib-olla ainult soomes .....ja mis sa ise siin klõbistad, või teed seda tootva töö kõrvalt?
e
Ei ole to ka 1, aga irisen siiski./ 15. juuni 2015 16:05
Kelle asi see on, kas käin tööl või ei. Mina olen penskar ja istun arvutis, kuna tahan.
n
naine/ 15. juuni 2015 12:48
huvitav on jälgida kahte rahvust-soomlased ja eestlased ja nende kuulata nende arvamusi paremast elust. Oma õiguste eest seistes tulevad soomlased vajadusel tänavale, streigivad, on üksmeelsed ja mitte keegi streigipäeval tööle ei lähe.Eestlastest piisk tahab streikida,teised mõistavad hukka ja sõimavad streikijaid laiskadeks ja suur osa laseb lihtsalt riigist jalga nagu rott uppuvast laevast.Ja nüüd arvake,kelle neist-on riigina tulevikku ???
v
Veidi teist meelt./ 15. juuni 2015 16:13
Rott on tark kui laseb uppuvast laevast jalga. Kuidas sina näeksid minu patriotismi Eesti ülesehitamisel? Varsti saab 23 a. kui oleme omaette riik. Umbes ühe töömehe tööiga. Kui nüüd patriooditseda, mis jääks mulle või minust järele? Ei viitsi lohistada enda taga neid käsi pikalt "patrioote", kes poe taga õlut ootavad. Kui streikida vaja, ei suudeta oma perset poe kasti otsast tõsta, et minna ja õigust nõuda. Nii juba varsti 23 a. Oma elu tahab ka elamist, lapsed kasvatamist, kodu hoidmist. Mina ei sõima kedagi, vaid hale hakkab kui rahvas kuulab moosivaraste magusat juttu helgest majanduskasvust. Seda helgust ei tule niipea. Jõuavad veel minu lapsedki võõrast ilma näha.
m
möhh/ 15. juuni 2015 12:13
oooohmaikood, anna eestlasele ölut, meie meest ja metsa - köik vajadused rahuldatud! Ja selle eest pidi veel maksma? Ja mis lastesse puutub siis usun, et suurem osa neist on igaveseks kuulmishäiretega, sest suurem osa hoiab oma körvu kinni kui emmed/issid pidu panevad. Tase!
k
koll/ 15. juuni 2015 12:00
elaks ja töötaks jeee soomes...
p
pole vaja/ 15. juuni 2015 17:14
l
lily/ 15. juuni 2015 11:45
soomes on jaanipäev liikuv püha, soomes tehakse lõket tegelikult see aasta 20.06, ei teagi miks 13.juuni peetakse mingit jaanipidu! Oleks võinud siis tehagi 20.06, vähemalt soome kalendri järgi jaanid ju!

u
ulme/ 15. juuni 2015 11:12
Mille märkimisväärsega need seal silma on paistnud, et sellised suured nupukesed uudsites ja väljaannetes tehtud? Oleks joonud seal kuskil kalju künka peal ja arutanud oma töömuljeid. Miks ei tehta uudiseid kanada või Austraalia jaanipäevadest?
No tavaline külapidu oli, jookske nüüd jaanipäeval mööda Eestit ja thke igast lülast sama uudis.
Üks asi vastab tõele, kõige tergem eestlane on Soomes elav eestlane (ehk siis, nemad arvavad nii).
k
Kus/ 15. juuni 2015 19:03
eestis toimub kylapidu jaanipäeval ,kus mitu tuhat inimest koos on ? Tulen ka hea meelega sinna vaatama.
m
musklinaised/ 15. juuni 2015 10:19
kuidas eesti naised nii paksuks läinud on soomes, eestis olles ilusad ja saledad, kas stressist. Tuttavad näod pildid ja nii priskeks läinud:)))Äkki hoopis musklid tekkinud fyysilist tööd tehes:)))
o
On Eestiski küllalt / 15. juuni 2015 16:17
kahe persega naisi. Üks püksis, teine ülevalpool püksivärvlit. Varem olid jah, eestlannad ilusad, nüüd aina kehvemaks jäävad.
e
eesti ema/ 15. juuni 2015 06:05
põdra peede nühkijad siis ka maani täis ja mölisemas vä? arad reeturid. pika rubla taga-ajajad. ja õhku täis ? naerukoht :p põdrastuvad ise ja põdrastavad oma lapsed. ükski norm õige eestlane ei orja põtra. norm õige eestlane elab eestis. sest ta on eestlane. ja eestis on eestlase koht.
k
15. juuni 2015 08:20
kuule pöder, tule metsast välja, publad on venemaal, meil neid enam ei ole haaa haaa
l
l/ 15. juuni 2015 10:20
eestlane ei ole pagulane euroopa liidus.
e
eesti emale/ 15. juuni 2015 11:44
sinusugused, kes ei oska isegi suurt tähte kirjutada, ongi sinna maha jäänud. Ise oled loll, et ei oska ennast mujal teostada ja nüüd kritiseerid. Lapsedki sul ainult toetuste pärast
o
17. juuni 2015 11:09
Oi, oi, kus nüüd alles ütles. Et õiged eestlased "teostavad" end Soomes ja oma kodus elavad vaid lollid, kes pole võimelised end" mujal teostama"? Sa, kas oled end lolliks joonud, või liiga palju end"teostanud"
r
RRR/ 15. juuni 2015 02:02
Lastega pildid olid toredad, muidu ikka ehtne läbu mu meelest. :)
m
Max/ 15. juuni 2015 00:55
Kui oli 13. juunil siis tuleb selle nimeks anda pikkujuhannus ehk mini-jaanik :)
m
Marko/ 15. juuni 2015 00:32
Pagulased , on ju hea ,et soome riik teid vastu võtab.mul on piinlik et me selline natsi rahvas oleme.sodida ja tappa tahame kull aga vastutada me ei taha.
l
l/ 15. juuni 2015 10:23
eestlane ei ole pagulane soomes me oleme koik euroopa liidus.
c
Cherry/ 14. juuni 2015 23:29
mis jutt see on et elatakse 10 koos ja ajatakse lolli juttu.Kas see määrab ära inimese intelligentuses,kui mitmekesi ta majas elab?? Appi ärge enam lapsi tehke lähete seal Eestis lolliks ära,tundub et arvamus,mida rohkem elanike seda lollim jutt:D:D haha ma südamest naeran selle ÕELUSE peale ,saage üle,las iga inimene elab oma elu omas taktis ja see ei ole ju teie asi. kui teie enda elu on nii igav ja tuim,siis muutke seda,aga ärge närige teiste eestlaste kallal. Lihtsalt saage üle!!!!
t
14. juuni 2015 23:47
Tuleb välja, et teie olete nüüd suuremad eestlased, kui meie, kes kogu aeg siin elanud. Siin on väikese konflikti hõngu.
h
HAHAHAHAH :D/ 14. juuni 2015 22:49
JA NIII PALJU KADEDUST TÄIS KOMMENTAARE! Meil läheb jah Soomes hästi ja kavatsemegi ka siin oma Eesti asja ajada, sest oleme EESTLASED! TEIE AGA KADESTAGE RAHUS EDASI, SEST MEIL ON SAVI! TÄIESTI SAVI! :P JA IGA KELL KUI TAHAME, TULEME EESTISSE TAGASI ELAMA. Soomes praegu tore, kui Eestis läheb toredamaks, tuleme sinna tagasi kui soovime ja teie käest me seda nõusolekut kohe kindlasti EI KÜSI! :)
t
to HAHAHAHAH/ 14. juuni 2015 23:04
Väga sinuga nõus.
Ei mõista neid õelutsejaid absoluutselt.
a
14. juuni 2015 23:38
Aga mis siis, kui me pagulasi ei võtagi?
e
Eestis läheb toredamaks alles 10-50 aasta pärast, kui palgad on sama kõrged, kui / 14. juuni 2015 23:47
soomes, siis on olukord vastupidine, et soomlased hakkavad meil elama, töötama.
e
14. juuni 2015 23:57
Enna kahjuks litosfäär nihkub ja magnetpoolus vahetub, tuleb ilmalõpp

k
14. juuni 2015 21:50
Kuidas soome meedia kajastab?
l
Lugeja/ 14. juuni 2015 21:29
Ma ei saa ka tegelikult asjast aru-miks eestlastel Soomes oma jaanipäevad ja ka palju muud?Minnakse Soome elama,et lehvitada seal eesti lippe,astutakse Fb-s "Soome eestlased" vms.grupi liikmeks,aetakse vööral maal eesti asja.Pannud tähele kui üks eesti neiu otsis facebookis Hgis eestikeelset jumalateenistust jöulude ajal.Küll otsitakse eestikeelset autorehvivahetust jne.Tuleb välja,et keelt ei osata.
Kuulnud 4 aastat Soomes elavatest eestu kuttidest,kes veel kohalikku keelt ei räägi.Kummaline.
No vot..siis ongi,et elatakse kuuekesi ühetoalises,päevast-päeva mingi loll,rumal eesti plädin.Keegi ei öpi ega arene mingis suunas vaid aastast aastasse samasugused lollid eesti tölplased.See asi on metsa poole.
Siis teevad ka nende normaalsete,öppivate,end harivate,korralike eestlaste margi ka täis.Samamoodi sa vöid oma suni-must-valgega Eestis vehkida..Mis möttega minna Soome ajama Eesti asja..
t
to Lugeja/ 14. juuni 2015 22:14
Kade ja õel inimene oled.
On ju väga hea, kui eestlased Soomes eestlasteks jäävad ning eestlastega asju tahavad ajada.
Õude lugeda, milline suhtumine on sul oma riiki ja selline komm saab veel plusse.
Masendav.
Väga südantsoojendav just, et ka Soomes olevatel eestlastele on Eesti lipp kallis.
Ei mista sinusuguseid, kellele oma riik ja lipp mitte midagi ei tähenda.
t
Tauber/ 15. juuni 2015 10:06
Kui sa lähed võõrasse ühiskonda siis pead sa seal selle ühiskonnaga sulanduma mitte oma Eesti asja ajama.Eesti asja aetakse Eestis.
Meie eestlased oleme venelaste peale pahased,et need ajavad siin mingit oma Vene asja ja sugugi ei salli kui nad Vene lippudega lehvitavad ja vene keeles räägivad aga minnes ise välismaale hakkate täpselt samamoodi käituma nagu te ei tahaks ,et teie kodus käitutakse.Tulge pidage oma Jaanipäeva Eestis,Soomes olge Soome ühiskonna liikmed ja pidage koos soomlastega Jaanipäeva.
u
15. juuni 2015 11:47
usun, et paljud ongi sisse sulandunud, aga siin tambitakse juba lasteaiast saati pähe, et kodumaa kombeid ja keelt ei tohi unustada ja seda tuleb elus hoida! Ma olen eestlane, pean lugu Eesti kommetest, pean lugu ka Soome kommetest. Mul on kahju, et te seal Eestis meist nii halvasti mõtlete, saage üle või tulge ise ka siia
h
hahahah :D/ 14. juuni 2015 22:46
i
ime kotte / 14. juuni 2015 22:57
m
maaeestlane / 14. juuni 2015 21:23
Kas me ikka peame seda möttetust Teadma. Raha on, las kodus kiitlevad.
s
selleparast/ 14. juuni 2015 21:19
ongi tore, kui oled omandanud hea hariduse Voi on sul töökad ja kuldsed kaed.Ei need inimesed tunne too ega raha puudust!Uks teeb tõid peaga, teine kätega!tublit , töökat ja hakkajat töömeest otsi tikutulega igal elualal!heal pottsepal on paariaastane järjekord,Juuksuril lõppeb ennem päev, kui too otsa saab!Kas riigis on 1 miljon voi linnas 8 miljonit -on ikka vahe!Toredat Jaani kõigele maailmakodanikele!
h
helina/ 14. juuni 2015 20:57
Telekas näidati ainult rämpsu.need ei ole enam linimesed.hullemad kui loomad.pagulased on ka etemad.me ei taha et nad tuleksid TAGASI EESTi!
n
neeger/ 14. juuni 2015 21:14
sinu jaoks on see karneval :D
h
helinale/ 14. juuni 2015 21:20
kui sa solvad niiviisi, siis tuleme juba ainuüksi sinu pärast sinna nimelt tagasi !!!!
t
to helinale/ 14. juuni 2015 22:18
Helina on palgaline kommija, kes raha eest on nõus oma rahva maha müüma.
Selliseid raha eest müüdavaid ei ole vaja üldse tähele panna.
m
mart/ 14. juuni 2015 22:07
helina ei ole kunagi oma jalga ühelegi festivalile pistnud vist? Massiüritustest jääb alati maha prügi, mis kohe peale ürituse lõppu korraldajate poolt ära koristatakse! Vaatame mis juttu sa siis ajad kui üks neist neegritest sind vägisi võtab!!
t
to mart/ 14. juuni 2015 22:18
Helina on palgaline provokaator.
t
to helina/ 14. juuni 2015 22:16
Su kommi lugedes tõusevad ihukarvad püsti.
Kas päriselt on selliseid " helinaid " olemas või on see tasuline kommija ?
Usun viimast varianti.
Pagulasi ei soovi siia miil juhul, see on õudusunenägu.
m
15. juuni 2015 11:48
mine kooli, nii rumalat grammatikat annab leida!
h
helsingist/ 14. juuni 2015 20:54
Ma eis saa aru, miks eestlased peavad korraldama "täiesti oma" jaanipäeva Soomes, kui soomalsedki tähistavad juhannust. Liiati, kui see niigi toimus suvalisel päeval. Kogu aeg ju eestlased ise rõhutavad, et peab elama kohalike kommete kohaselt. Nüüd aga tekitavad ise teises riigis mingit "oma" värki. Elan ka Helsingis, aga tõesti ei tegele mingi Eesti asja ajamisega, sest tedvustan endale, et olen siin võõras ja pigem üritan teha asju nii, nagu kohalikud.
ü
Üritus arvatavalt korraldati paar päeva varem see tõttu, et esinejatel aeg sobis/ 14. juuni 2015 21:05
kui esinejad oleks õigel jaanipäeval saanud esineda oleks see ka olnud õige jaanipäev.
Tegelikult ei pea olema kohalike kommete päraselt, vaid pead olema viisakas ja soliidne, siis sind ka austadakse.
Ka näiteks on popid olnud eesti päevad helsingis, kuid sealgi on esinejaid vähe olnud.
Eks sealnegi rahvas tahab oma pidusi omade esinejatega ja neil on selleks ka raha, et üritusi kinni maksta.
Kuid neid eestlaste poolt tehtud üritusi on soomes üsna vähe.
m
max/ 14. juuni 2015 22:18
selle läbu mõte oli see,et võimalikult palju juua ikka saaks,sest reedel 19.6 juba vaba päev ja kõik panevad padavai eesti jaanituld uuesti pidama.
t
to helsingist/ 14. juuni 2015 22:20
Ole sina nii, kuidas sa ise tahad.
Kas sul kade meel või, kui rahvuskaaslased jaanipäeva peavad ?
Kohe ei usu, et selliseid me hulgas.
s
15. juuni 2015 11:50
siin tambitakse ju lasteaiaski juba vanematele, et oma maad ja oma keelt ei tohi unustada ja lapse päritolu kombeid tuleb elus hoida! See, et sa oled selja keeranud, ei tähenda veel, et see õige on! Ole uhke maa üle, kus elad, aga ära unusta, kes sa tegelikult oled!
t
Tohoh/ 14. juuni 2015 20:54
vat kus lops, tippkirurg, ooperilaulja , pangapresident voi professor, koik on joodikud voi?
k
kaja/ 14. juuni 2015 20:51
Ainult lollllid kes ei saa oma kodumaal hakkama lähevad orjaks.Parem kui nad tagasi Eesti ei tuleks .kes selliseid tahab joodikud ja l.....d.
k
Kõik pole lollid, kes olude sunnil on suluseisu jäänud või ei saa miski põhjuse pärast hakkama./ 14. juuni 2015 20:58
Sest elu on meil üpris kirveks läinud aga palgad on paljudel veel üpris väikesed.
Paljud ei saa meil eriti maa kohtades isegi seda 350 euri puhtalt kätte.
Rumalad on pigem need, kes neist kodanikest nii arvavad, ega te enne sellest aru ei saa, kui ühel päeval endal on käes pankrott ja võlad kaelas.
k
Kajale lisaks/ 14. juuni 2015 21:08
Pole see elu ka soomes lihtne.
Kui ühe toalise eest maksad 350-800 e üüri sealt veel maksud maha, muud arved ja söögi peale kulub juba üksi ära umbes 400 e kuus.
Kui koristaja palk on keskelt läbi soomes 1200 + siis mõtle peaga, kui palju Helsingi sarnaste kirvete üüri korterites elavatele koristajatele vaba raha kätte jääb.
Neil jah on kergem, kellel linna poolne üüri korter või üürivad kamba peale või maa piirkonnas.
k
Kuid ainsaks plussiks on see, et kindel töö aeg, kindel palk, / 14. juuni 2015 21:09
kindel sisse tulek paljudel, meil aga tihti peale vastupidi, palk söltub töötundidest ja ruutmeetritest koristajatel.
j
jah/ 14. juuni 2015 20:59
Kes pole maailmas ringi käinud, se pole ka midagi näinud. Sina istu oma Eestis rahulikult edasi ja ära üle piiri mine, tule..
2
20.51/ 14. juuni 2015 21:03
Kajake, ei maksa köike enda järgi vötta ,joo ja löö litsi edasi ja orja oravaid kui meeldib. Pole vaja oma kibestumist siia tulla välja elama, kus räägitakse hoopis jaanitulest.
m
mart/ 14. juuni 2015 22:12
ma teenin soomes 3500 bruto, maksud sealt 1000euri, eestis just vaatasin sama ameti eest saab 1500 bruto max. Kumb meist nüüd loll on kaja? KAS sina kes sa teenid ükskõik mis ameti peal 2x väiksemat palka kui soomes? Ainult loll laseb ennast eestis ära kasutada, orjata eestis orjapalga eest!
m
mart/ 14. juuni 2015 22:15
lisan veel, et sina võid ju "hakkama" saada eestis, aga ma tahan elu nautida, paraku on raha see, mis head elu võimaldab!!
m
Ma arvan, et kajake ei saa isegi seda / 14. juuni 2015 23:32
600 e kätte puhtalt irw
o
Oot nati ei liialda oma rulli jääkidega ?/ 14. juuni 2015 23:45
Räägi ka sellest, palju sa üüri plekid, + muud arved ja söögi kulud..
Selles suhtes on jah sul õigus, et paljude ametite peal saab soomes 6 korda rohkem palka, kui meil.
Aga näed meil on neid patrioote, kes on nõus väikse palga eest rügama, ega virise.
Kuid ei nimetaks seda hakkama saamiseks, kui ei saa oma taskusse kõrvale kogutud rohkem, kui 200 e kuus.
Alles siis nimetame hakkama saamiseks, kui sul jääb vähemalt 200 e kõrvale igakuiselt puhast raha.
t
to Oot nati.../ 15. juuni 2015 16:31
Ära üüriga ärple! See, mida mina siin maksan, teed sina omast ajast. Ma ei pea midagi tegema peale elamise. Muru niidetud, lumi koristatud, trepikoda vahatatud, igal oma parkimiskoht. Sina teed selle kõik ise ja kokkuvõttes tuleb kallimgi, sest pluss must raha üürileandjale.
t
to kaja/ 14. juuni 2015 22:21
Sellise kommi autor ei saa kuskilt otsast olla hea inimene.
Õelust täis.
Tõenäoselt oled siin palgaline.
o
15. juuni 2015 11:51
otsusta ära, kas sa oled Helina või kaja!!! Sama käekiri su tekstil!

e
14. juuni 2015 20:23
Eestlased soomes on hoitud, see mõjub neile hästi tegelikult.
e
14. juuni 2015 19:57
l
Londonist/ 14. juuni 2015 19:37
Mis vahet on kuupäeval ja kuul, millal inimene jooma hakkab?5aastat tagasi külastasin just jaanilaupäeval Eestit, isu pole rohkem külastada!Kogu ohtu jooksul leia vabandusi, kuidas purjus inimestest jutulesoovijaist lahti saada!Tulin ju peole.Armastan pidu ja pidulisi Foxgroves.Keegi ei Kuku selga!Koik on lõbusad ja toredad!Pidu missugune!
e
Et joodikust kiirelt lahti saada/ 14. juuni 2015 20:21
siis laena või kingi talle joogi raha ja kaob üsna ruttu ära.
r
Reede/ 14. juuni 2015 19:35
Kas tänapäeval on suva, millal midagi tähistatakse. Jäänipäeva paar nädalat varem tähistada on isegi Soomes ebanormaalne.
ä
ära virise/ 14. juuni 2015 19:47
täitsa täpne aeg oli just eile 1 korralik pidu pidada!
j
Jaanipäev olgu ikka õigel tähtpäeval koos lõkkega/ 14. juuni 2015 20:11
Siis võib pidu nimetada ka jaanipäevaks, praegu oli see lihtsalt pralle ilma suurema lõkketta.
Soomeski õige ehk ametlik jaanipäev on alles tulekul.
Kuid üha rohkem on hakanud häirima need tüütud fotograafid, kes end igale poole pressivad kaasa, kas tõesti peab kõike ja kõikide tegevust pidevalt klõpsama ?
Vanasti peeti jaani tulesi ilma kaamerateta.
Mitte, et miskit vastu oleks aga siiski on hakatud kergelt üle piiri pildistamistega minema.
e
Ei olnud paigal./ 14. juuni 2015 21:37
Kas on midagi varajata siis, et pilte vôtta ei vôi? Tundub, et mitte pildistamsega, vaid joomise ja läbustamisega on üle piiri mindud. Näha ju oli, kuidas kogu muru tühje ôlle-siidripurke täis, kas seal prügikaste polnud siis?
e
Ei ole midagi varjata, kuid hakkab pidev klõpsamine pinda käima./ 14. juuni 2015 23:42
Üks vahe on küsida külastajatelt enne, kas võib fotosi avalikes uudiste kanalites jagada või mitte, teine asi on luba küsimatta neid avalikes kanaleis jagada.
Kõik ei käi sellistel pidudel end täis lakkumas vaid naudivad muusika kuulamist ja rahvaga koos olemist.
Paraku leidub alati neid, kes end maani kasti joovad ja oma ümbruses olevat sodi pärast tralletamist ei oska ka ära koristada.
Õnneks ise olen vältinud taolisemaid suuremaid joodik üritusi ja kodus rahus sõpradega koos aega veetnud või käinud mõnes pubis, kus pole ka neid häirivaid piltnikke kambas.
a
Ainult nädal varem ju, mitte paar nädalat./ 14. juuni 2015 21:35
Soomeski peetakse jaanipäeva "suvalisel ajal" st jaanipäevale lähimal laupäeval, ja mitte ôigel jaanipäeval. Ja Jäänipäeva ei tähistata minu teada ei soomes ega eestiski.
m
mart/ 14. juuni 2015 22:23
vaatan, et mõnedel ei jõua ikka kohale!!? Tegemist oli lihtsat tavalise eesti rahva peoga, mida kuupäevaliselt võiks nimetada jaanipeoks! Miks seda nädal varem tehti? Sellepärast, et enamus soome-eestlasi sõidavad õigel päeval eestisse! Publikut ei oleks siis nii palju olnud ja üritus ei tasuks ennast ära! Samuti on kõik artistid õigel jaanipäeval Eestis väga hõivatud! Kas jõuab lõpuks kohale või peab selle ürituse nimetama JAANI EELPEOKS SOOMES??
i
immigrant soome metsas/ 14. juuni 2015 19:32
Kuna on lähisuhe taoliste kiilaks pöetud tegelastega,ega nemad ei parane ega arene. Fekalist ja meie mees.Õigel ajal ainult lambapää ei küsi rahvaesindajalt midagi.Täielik saast ja pisut Isamaa reeturid. Peaaasi et naispuolisuol on küünelakk ja gutsi kott. Meie mees ja koit toome samal tasemel.Need müüvad endid ka ainult raha ette ei muud. Staar laulja,staar meikar jne.
n
nassesedä/ 14. juuni 2015 19:22
üks soomlane kastis terve õhtu
lõket ,et jumalpärast ei süüdataks.
j
14. juuni 2015 19:43
Ja pildil teevad kalevipojad ennast õllest märjaks...
http://p.ocdn.ee/40/i/2015/6/14/14y4rt3h.ena.jpg
j
ja 6igesti tegi!!/ 14. juuni 2015 19:47
... mets oli ikka väga ligidal ja tingimata oleks leidunud m6ni tegelane, kes oleks selle kastmata l6kke syydanud.... Kas sina oleks pärast kogu kahju korvanud???
p
peoline/ 14. juuni 2015 19:18
Tore pidu oli. Järgmine aasta kindlasti jälle osaleme terve perega! Aitähh korraldajatele!
n
14. juuni 2015 19:44
No muidugi. Eks kodurahvas saa nüüd teid lausa nägupidi näha kes need siuksed on kes käivad kodumaa meedias säutsumas.
k
../ 14. juuni 2015 19:51
s
14. juuni 2015 20:05
sellistele vä-dele küll mitte.
Mis te siia kommenteerima tulete, minge hõisake soome meedias.
M
../ 14. juuni 2015 20:38
Me kommenteerime seal, kus tahame ja sina ära köhi siin.
14. juuni 2015 21:46
oled ikka ülbe ja samas ka loll.
ei imesta et soomlased teile viltu vaatavad.
t
to 21.46/ 14. juuni 2015 22:23
Pisikese rahvana peame just kokku hoidma.
k
kle kloun/ 14. juuni 2015 23:03
ma kusen sulle pähe kui eesti tagasi juhtun tulema kunagi
e
Eesti pere stiilinäited/ 14. juuni 2015 19:12

s
Soomest Irka/ 14. juuni 2015 18:50
Ma olin töös, peldikus. lapp kah! ma saan kõva raha siin
t
../ 14. juuni 2015 19:48
m
Mis moodi see kõva raha koristajatel seal on, kui pool palgast läheb/ 14. juuni 2015 20:14
üürideks, teine osa maksudeks ja söögi alla kätte jääb ehk paar sotti, kuid mitte paar kilo.
Eestis saavad ka head koristajad suvisel hooajal rohkemgi palka, kui soomes.
m
mart/ 14. juuni 2015 22:27
ohoh, eestis saavad suvisel hooajal koristajad rohkem kui soomes? Mis nad töötavad 24/7 ?
a
15. juuni 2015 11:54
a mis nad talvel teevad? Imevad päkka?
l
14. juuni 2015 18:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
14. juuni 2015 20:07
mõlemad on ausad ametid - muuseas ka väga rasked ja toovad leiva lauale!!! Amet meest ei riku, loll pea aga küll kulla J!!!
t
Teadmiseks, et.../ 14. juuni 2015 18:47
Soomes on jaanipäev liikuv püha, alati nädalavahetusel.
m
m/ 14. juuni 2015 18:45
kurb on tõesti, et nii paljud on eestist lahkunud aga kas see ei tekita küsimust, et MIKS.
Lugesin uuringut, et suur osa eestlasi, kes oli soome läinud (töö pärast) olid saartelt ja muudest maa kohtadest. Järeldades siis sellest, et inimestel pole tööd ja kohalikus kaupluses või väikses tehase kahjuks kõigile tööd ei jagu. Siis tulebki minna linna aga kui sealt vastavalt haridusele tööd ei saa, siis tulebki kodumaa tolm jalgadelt pühkida ja minna mujale.
Aga väga vahva, et eestlased korraldavad sellise ürituse, missest et pole õigel kuupäeval, tähis on, et üldse oli. Käisin ka ise kohal ja mulle väga meeldis. Sõbralik õhkkond ja polnud räuskavaid juuaäis härgasid. Väga sõbralik meeskond ja turvatöötajad olid abivalmid... super!
e
Eks see üks põhjus juba siin sul kirjas ole/ 14. juuni 2015 20:17
Räuskavad ülbed eestlased kodumaal, kes juuatäis või kaine peaga sigatsevad, varastavad.
Siit ka üks põhjus, miks paljud ei taha eestis elada, sest välismaal paljudes maades on kordades rahulikum elu, osatakse möödukalt napsu võtta ja pidudel soliidsed olla.
Vargusi on aga mitte nii massiliselt, kui meil ega pole neid ülbeid kaake nii palju liikvel.
s
14. juuni 2015 21:47
Selle eest osatakse teil seal ka kaasmaalastel nahk üle kõrvade tõmmata, "ärimehed" mürgitavad vanureid ning joodikud ajavad oma autosid kraavi.
t
to Eks see üks põhjus juba siin kirjas ole/ 14. juuni 2015 22:25
Ei mõista inimesi, kes mustavad oma rahvust ?
Mis sellistel küll viga on, on nad palgalised või ennast vihkavad ?
Juhul, kui tegu on eestlastega.
m
mart/ 14. juuni 2015 22:34
mina näiteks tulin soome siis kui 2008 eestis mull lõhkes ja paljud ehitusvaldkonnas jäid töötuks. Ma tegelesin ehitusmaterjalide müügiga ja firma kus töötasin otsustas tegevuse lõpetada, sain seal eesti mõistes väga head palka ja ka koondamisraha oli nii suur, et terve aasta võisin rahulikult puhata. Samas aga hakkasin vaikselt uut tööd otsima ka müügi alal. Paraku aga olin vanas firmas kõik vene kliendid oma kolleegile suunanud kuna vene keelt ma ei osanud. Eks proovi siis EEstis saada müügitööd kui venekeelt ei oska! Küll aga oli mul inglise keel ja soome keel suus, tänu soome telekanalitele mida lapsepõlves palju vaatasin. Ja siin ma siis nüüd olen, keegi ei nõua minult venekeele oskust :D ja palka makstakse ka sama töö ja sama aja eest üle 2 korra rohkem! :)) niikaua kuni oravapartei eestit põhja viib, ei ole plaaniski tagasi tulla, minu raha nad ei saa!
i
irw/ 14. juuni 2015 18:36
Olgu või jaanituli. Asja mõte on muus ja see teeb väga kurvaks. Suur tänu röövorava valitsusele kes on suutnud noored ja töövõimelised eestlased eksiili ajada. Loodetavasti tuleb aeg kus riigi ja rahvareeturid laternaposte kaunistavad.
m
miks soomes?/ 14. juuni 2015 18:26
kus on need saledad ilusad Eesti naised?
j
jah jah suurem osa tunduski piltidel vanad, paksud ja / 14. juuni 2015 20:18
päevi näinud härrad, daamid olevat
m
mähh/ 14. juuni 2015 22:51
Soomes me õnneks ei peagi saledad olema! Siin suhtutakse meisse ka siis kui me nälginud välja ei näe! :P
k
Koristaja/ 14. juuni 2015 18:23
2500??? Teadaolevalt oli kohal inimesi ligi 5000.
e
ehitaja/ 14. juuni 2015 19:46
m
Maku/ 14. juuni 2015 18:19
Tegelikult masendav, mis jaanituli, majanduspõgenike pralle.
1
18.19/ 14. juuni 2015 18:42
Sinusugune ei kölba isegi majanduspögenikuks önneks, laku oma bockki edasi poe nurga taga ja ära kadesta tööinimesi.
t
to 18. 19/ 14. juuni 2015 22:29
Mõistust sul ka ei ole.
Kadestajad on enamuses naised ning need bocki ei joo.
Kadestamine, õiendamine, solvamine on omane rohkem naistele.
Kas sa ise oled naine, ewt seda ei tunnista ? Ma olen naine ja näen seda.
m
mine/ 14. juuni 2015 18:49
suvalisele jaanitulele Eestis ja samasugune pralle toimub ja analoogseid fotoreportaaže saaks. Mis selles halba on, kui aeg maha võetakse? Rohkem positiivsust oma rahvuskaalslaste suhtes! Ja kui sul on õnnestunud Eestis igas mõttes hea töökoht leida, tunne rõõmu, mitte ära pahanda kogu aeg.
a
aga/ 14. juuni 2015 20:01
vaadates fotosid tunduvad olema inimesed (eriti lapsed) 6nnelikuma n2oga, kui eesti yritustel.
j
jah/ 15. juuni 2015 00:05
nõustun, ek see ole põhjus kam sest soomes saavad nii lapsed kui ka täiskasvanud inimväärselt elada!!

a
arvamus/ 14. juuni 2015 18:16
Vanasti oli Jaanituli ikka 23. 06., Soomes teine kalender?
ä
Ära / 14. juuni 2015 18:38
aja möla, eestis peetakse ka jaanitulesid 20-25 juuni. Soomes aga alati laupäeval, tänavu näiteks 20 juuni on soome jaanipäev. See eestlaste jaanituli söltus aga esinejatest, mitte rahvas pole loll.
k
Kolka/ 14. juuni 2015 18:54
Õige see, pidu siis kui palkapäevad mitte kalendri järgi
e
14. juuni 2015 19:14
Eestis tehakse tuld ikka jaanilaupäeval, ehk siis 23.6
v
Vanaema./ 14. juuni 2015 21:45
Mäletan oma noorusest, et sai käidud järjest 5 päeva jaanituledel, kindlasti ei olnud need kôik mitte 23-ndal, vaid 23, 24 ja tihti ka enne vôi pärast, lähimal nädalavahetusel. Ja praegugi on pidusid erinevatel päevadel, et rahvas mitmesse kohta osalistuma pääseks.
s
14. juuni 2015 19:15
Soomes on liikuv püha, ehk pidu on jaanilaupäeval 19.6 sel korral
o
oks/ 14. juuni 2015 18:11
Ilelik on see, et väliseestlased on ära unustanud, mis kuupäeval jaanipäev on
m
14. juuni 2015 19:16
miks unustanud? Usun, et nii mõnigi teeb tuld ka 23.6, aga alles PEALE TÖÖD!!! Meil on 23.6 tavaline teisipäev siin ja kolmap. taas tööl
s
Saarlane./ 14. juuni 2015 21:49
l
L/ 14. juuni 2015 22:00
See oli esinejate pärast kuradi ajukääbik.
k
kurb/ 14. juuni 2015 18:02
hakkab seda pildigaleriid vaadates. Enamik noored tegusad inimesed,pered. Miks ei võiks need inimesed meie kaunil Eestimaal viibida ja kodumaa hüvanguks töötada? Ja nüüd halab valitsus tühjade külade ja linnade pärst,tööjõu nappuse pärast ja plaanib sisse tuua tuhandeid muidusööjaid ,eesti tööinimestele puukidena kaelasadavaid röökureid,kes aina nõuavad, ise vähimatki panustamata .Kelle tõttu on hirm liikuda tänavatel,hirm om akodude,vara pärast Hirm om atervise ja elu pärast. Kurb ,kui kodumaalt aetakse elanikud minema ja avasüli võetakse vastu täiesti võõra tsiviliseerituse kodanikud,kes su kodumaal kõik jalge alla sõtkuvad .Püüdku keegi vastupidist väita Toogu näiteid riikidest,kus need magusat elu otsivad olesklejad on midagi kasulikku teinud!
ä
Ära aja lolli juttu!/ 14. juuni 2015 18:53
Rahvas läheb just Soome, Rootsi ja Norrasse, kus pole lasnamäe kesikuid ja on turvaline. Soomes, Rootsis ja Norras on palju turvalisem ja rahvas normaalsem, eriti aasiast pärit inimesed- väga töökad ja ausad. Soomes enamus vargaid eestlased ja venelased. vahel mõni jugo kah.
1
18.53/ 14. juuni 2015 19:27
Miks sa siis veel aasias ei ela, seal pole ju lasnamäe kesikuid ja saad olla koos tublide ja töökate inimestega. Soome ja mujale läinud aga ei karda kesikuid, vaid on läinud sinna oravate poolt pöhjalastud riigi olukorra töttu.
p
Passol!/ 14. juuni 2015 19:35
Rahvas põgeneb Ida- Virust kesikute eest Soome.
t
to Ära aja lolli juttu/ 14. juuni 2015 22:31
Aasiast pärit inimesed ausad ????
No sa ajad ikka päris rumalat juttu.
Sa ei kujuta ette, kui palju vargaid, röövleid on näiteks Fipipiinidel.
Asiaatide aususest saab rääkida inimene, kes neist mitte midagi ei tea.
t
to 18.53/ 14. juuni 2015 22:32
Ta ei julge Aasiasse elama minna, sest seal varastatakse päise päeva ajal paljaks.