Eesti uudised

Mõis pühib trollid tänavalt 

KAIDO TIITS, 22. detsember 1999, 00:00
Tallinna linnapea Jüri Mõisa plaan kaotada trollid läheb nende bussidega asendamise korral maksma 230 miljonit krooni ja võtab viis aastat.

Trollide käigushoidmine tuleb linnale 30 protsenti kallim kui autobussiliiklus, sellepärast liiguvadki trollid veel ainult endistes sotsialismimaades ja Šveitsis, märkis Mõis. Kahe trolli hinnaga saab kolm uut bussi, lisas volikogu esimees Rein Voog.



Annika (26) sõidab iga päev Mustamäe algusest lõppu trolliga. “Ega need trollid bussidest palju mugavamad ei ole,” tunnistas ta. “Aga enne, kui need ära kaotada, tuleb midagi asemele pakkuda.”



Raiskajad ja rikkad


Tellimuse peale Ungaris valmistatud troll maksab 3,5 miljonit krooni, uus diislikütusega töötav autobuss aga 2,3 miljonit krooni, sõnas Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise AS peadirektor Juri Savitski. Sakslaste ja itaallaste valmistatud trollid maksavad 8 miljonit krooni. Savitski teada liigub neid Itaalias, Saksamaal, Prantsusmaal ja Šveitsis.



Jüri Mõisa hinnangul kasutavad trolle ainult raiskajad või siis eriti rikkad omavalitsused.



“Ma saan aru küll, et trollibussid kuuluvad Mustamäe ja õismäe elanike elustiili juurde, kuid nad on väga kallid,” ütles Mõis nädala eest. Tema hinnangul tuleb trolliliikluse asemel kasutada rööbassõidukeid ning ühendada trammi- ja rongiteed.



Juri Savitski kinnitusel kulub trolliliikluse kaotamisele umbes viis aastat, mille jooksul trollid asendatakse näiteks autobussidega. “Praegu sõidab liinil üle saja trolli,” ütles Savitski. “Nende asendamine 2,3 miljonit krooni maksvate bussidega tähendab 230 miljoni suurust rahapaigutust.”



Sel aastal sai trammi- ja trollikoondis viis uut Ungari trolli, igaüks maksis 3,5 miljonit krooni.



Võimatu müüa


Juri Savitski ei pea tõenäoliseks kasutatud trollide mahamüümist, sest neid ostaksid ainult Riia, Kaunas ja Vilnius.



28. detsembril koguneb trolliettevõtte nõukogu, kes peab otsustama, kas ettevõte ostab tuleval aastal 14 miljoni krooni eest uusi trolle.



Tuleva aasta linnaeelarvega annab linn Trammi- ja Trollibussikoondisele 216 miljonit krooni, mille eest sõidukiparki uuendada. Eraldi saab trolliettevõte 5 miljonit krooni trollide liisingumakse tasumiseks. Tallinna Autobussikoondis saab aga 4 miljonit krooni uute busside ostmiseks. ajalugu l Tallinnas ilmus esimene aurutramm tänavale 1915, elektritramm 1925; l trolliliiklus sai Tallinnas alguse 1965 aastal; l 1994. aastal oli trolliliinide pikkus 152 km.



Allikas: ENE

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee