Kommentaar

Sergei Metlev | Kuidas lõhkuda klaaslage?

Sergei Metlev, noorteühingu Avatud Vabariik juhatuse liige, 7. juuni 2015, 18:10

32 KOMMENTAARI

i
Imelik/ 11. juuni 2015, 08:01
Inimene ei või aus olla, ei tohi omada selget maailmapilti ega arusaamist- kohe tembeldatakse ta oma rahvuse vastaseks...Mis neil teemadel ühist on?
t
tavainimene/ 9. juuni 2015, 20:33
jätke venelased rahule, nemad on tööinimesed ja ei ole enam Eestile ohuks, ohuks on omad reeturid, kes musti parasiite sisse tahavad vedada
a
A.T/ 9. juuni 2015, 15:58
Sa õpeta neid kuidas tahes,kasvõi lasteaiast alates aga .kui kodus valitseb teatud mentaliteet ja vaadatakse ainult kaablist tulevaid vene kanaleid ,siis pole põhjust loota mingit integratsiooni.
Paljud venelased ,kes on näiteks umbes viiekümnesed ei räägi põhimõtteliselt eesti keeles.Nad teesklevad ,et ei saa arugi.Pikemaaegsel suhtlemisel nendega aga selgub ,et saavad aru küll.Ma töötasin 3 aasta kollektiivis ,kus oli 90% töötajatest vnekeelsed ja ainult mõni üksik oli selline ,kes kohe üldse eesti keelele pihta ei saanud.Kusjuures ega ta eriti kahetsenud ka seda.
v
Vot/ 9. juuni 2015, 08:52
Sõna VOT kasutavad slaavlased,eestlased ütlevad VAAT.
i
ints/ 9. juuni 2015, 00:01
Olen venelannaga abielus ja me lapsed ei oska vene keeltki. Tütar ainult on vene keelt mingil määral õppinud. Ta on igas riigis inglise keelega hakkama saanud, isegi Venemaal. Vat selliseid asju siin Eestimaal juhtub!
a
analoogia/ 8. juuni 2015, 13:59
Lähen Prantsusmaale elama. Prantsuse keelt ei õpi ise, ei lase lastel ega lastelastelgi õppida. Ja nii järgmised 70 aastat. 14. juunil panen Eesti Leegioni mundri selga ja tähistan Pariisi vabastamist 1940 aastal. Prantsuskeelse pöördumise peale vastan eesti keeles viisakalt: "Rääkige inimkeeles". sergeimetlevite ja viktorialadõnskajate arvates on prantslased väga piiratud kui ma head töökohta ei saa.
1
13:59-le/ 8. juuni 2015, 14:24
Tead ju küll, et mitte just nii...Aga saame aru su mõttest. Ikkagi Metleviga nõus. Lasteaiad ainult eestikeelseks ja muud keeleõpet vaja ei ole. See on siililegi selge, mida siin üldse kaarutada. Kõikide mu vene tuttavate lapsed on selle tee läbi käinud, käivad eesti koolides ja räägivad aktsenditult,ent vanemate ja eriti vanavanemate taak mõjub ka väga hästi---nad ei salli ikkagi Eesti riiki! Ajalugu pidi puhas bulls-it olema,eestlased rassistid (!)nende vastu ja kogu muulaste elu s a l l i m a t u s e pärast väga halb! Vaat kes seda asja parandaks?Ilmselt vaid eespläägutajate haud!
p
parandus/ 8. juuni 2015, 19:13
eestis pole rassiste, ainult fashistid ;)
l
Ly/ 8. juuni 2015, 13:08
Olen Sergei kirjutisega nõus, vene laps peaks alates 3. aastaselt eesti keele omandamist alustama, kuid kellest see oleneb - ikka perekonnast ja Eesti riigi seadusest omandada põlisrahva keel, mis tuleks teha kohustuslikuks. Aga meie riik venitab, loodan, et uus haridusminister võtab kindla otsuse kõik vene lasteaiad ja koolid sulgeda ning alustada õppetööd meie emakeeles ja kes ei soovi, lahkugu oma kodumaale. Selline loll jutt suhu tagasi, peab Eestit oma kodumaaks, aga keelt ära ei õpi. Aitab poputamisest.
v
8. juuni 2015, 11:32
Venelasel on suurepärane võimalus naasta oma algupärasesse keskkonda, suur maa võimalusi rohkem,ei saa öelda et ta oleks siin lõksus. On ta siin elanult saanud teistsugusema kogemuse,ehk annab see just eelise,peaks andma.
Midagi on väga viltu küll,kui vene laps käib kooli läbi,aga ei oska oma elumaa keelt.
Siinsed kontaktid ja oludetundmine on ju väärt antus äritegevuseks.

m
mel/ 8. juuni 2015, 11:31
ausalt öeldes tahaksin näha, kes need vihaõhutajad siin kommentaariumis on. Hardustase võimaldab enam-vähem vigadeta kirjutada aga tundub et mitte enamat. Piinlik on lugeda neid viha õhutavaid kommentaare (kujutan juba ette et järgmist kommenteerijat küsimas, aga miks sa loed siis neid kommenteere). Olen ka ise mingis mõttes ksenofoobne, aga siinsed kommentaarid ignoreerivad täielikult tervet mõistust. Kahju et Metlevi suguselt mõtlevaid inimesi nii vähe on ja temasuguste pärast ei kanna ma venelasi rahvusena maha. Aitäh Metlev ja loodan et ka meie riigiisad võtavad kuulda sinu mõtteid.
j
juss/ 8. juuni 2015, 12:36
selles kommentaariumis pole ainsatki viha õhutavat kommentaari, Ja milline osa sellest Metlevi jutust Sind nii pöördesse ajas. Mitte midagi uut, venekeelsetele vene koolid ja õpetajad kes peavad suutma õpetada kahes keeles. Milleks, nad peavad ju nagunii eesti keeles tööle hakkama. Lasteaedadest alates ainsaks keeleks eesti keel, vene keel võib loomulikult jääda nende enda huviks, kultuurilisel tasemel, seltsitegevusena... miks mitte. Ja kui ikka eesti keel on niiiiiiiii raske, et seda selgeks ei saa ( st siis tegelikult ju et ei taha) siis jääbki vähemtasustatud töö, väiksem haridus ja vangimaja. Elementaarne.
m
mel tp juss/ 8. juuni 2015, 14:55
loe allpool olevaid kommentaare (nt mingu, prole jne). Metlevil ongi õigus, pöördesse ajavad mind Metlevi suunas tatti pritsivad kommentaatorid. Ma ei saa aru mis jäi ebaselgeks minu kommentaaris. Sinu jutt on mulle arusaadav ja valdavalt loogiline ning Metlev pakub ka lahendusi kuidas muuta olemasolevat süsteemi nii et see töötaks paremini ning ei tekitaks ka venelastes vastumeelsust ning tekiks juurde Metlevi mõttelaadiga vene rahv
h
hipo/ 8. juuni 2015, 11:28
Ainult eestlastel ei ole selles riigis õigusi, kõigil teistel "vähemustel" peab neid olema taevani. Kui ikka nii halb siin on, miks ei lähe te tagasi oma juurte kultuuriruumi, vaid hävitate tasapisi pärisrahvast, kellel pole kuhugi minna, nagu indiaanlastelgi. Ikkagi, kas keelenürmus on venelaste omapära või lausa loodusseadus kõigi tulnukate kohta. Ega need getod ja apartheid asjatult tekkinud, võib-olla ongi see kõige ratsionaalsem viis rahvasterändamisega hakkama saamiseks . Noorsand ei mäleta vist nõukogude rahva loomist Nõukogude Liidu sulatusahjus. See on edasi arenenud ja muutunud Venemaa väikerahvaste etnotsiidiks.
t
tii/ 8. juuni 2015, 11:07
Keeleõppega tuleks alustada juba 3 aastaselt. Selles eas on lapsed kõige õpivõimelisemad. Kui alustada alles gümnaasiumieas, jääb vahele väga pikk tükk tühja maad. Lasteaiad tuleb teha eesti keelseteks.
n
Naeruväärt/ 11. juuni 2015, 07:55
Saad 3, pead hakkama eesti keelt õppima...Seda ei tohi teha päev varem ega hiljem...
k
Kas kultuuriline eripära?/ 8. juuni 2015, 11:04
Et ikka peab midagi lõhkuma?
j
juss/ 8. juuni 2015, 10:56
ja mis oleks järeldused... äkki peaks ikka rohkem eesti keelt õppima ja sis saaks ka koolis paremini hakkama, ühtlasi paremad võimalused elus hakkama saamiseks. Mitte venelane pole märksõna vaid eesti keele pudumine, mis halvendab oluliselt nii hariduse kui ka töökohtade võimalusi. Vilets haridus
annab viletsa aluspõhja. Alustame algusest, eesti keel nii lasteaias kui ka koolis ainsaks õppekeeleks. See venelane muidugi näeks parema meelega et seadustes tuleks venelastele kehtestada kõrgem tunnipalk ja sigaduste tegijatele madalam lävi, noh et peksmiste ja varguste eest paneme eestlase vangi aga venelasele tema pai ja ütleme, küll sa oled tubli et ise ellu jäid.
n
Nipik/ 8. juuni 2015, 12:10
Venelastest vanematel on ka praegu võimalus oma lapsi eestikeelsesse kooli panna. Miks nad seda valdavalt ei tee? Sest nad on sovjetid, aga mitte venelased. Nad ei saa siiamaani aru, et nad elavad teises riigis ja ootavad sovjetiaega ja Putinit!
m
Mart Rannut/ 8. juuni 2015, 10:35
3
3 küsimust klaaslae autoritele/ 8. juuni 2015, 10:25
1.Tohutu korruptsioon ja massiline kuritegevus Venemaal,kas see on ka eestlaste süü?
2.Nõukogude okupatsiooni ajal aastatel 1960 - ja edasi,kus majanduspõgenikke oli Eestis vähem,oli vanglate,vangilaagrite sisuks 2/3 tulnukaid.Kas jälle eestlaste süü?
3.Lääneriikides kus kuritegevus venelaste hulgas väga suur,kas ikka eestlased süüdi?
a
Areng/ 11. juuni 2015, 07:57
Meile on tähtis see, mis meil toimub. Ei ole vaja näiteid laiast maailmast tuua.
m
Mingu/ 8. juuni 2015, 10:00
ja targutagu venelaste keskel, et need teda eeskujuks võtaks, aga eestlastele pole seda möga mõtet kirjutada.
n
Nipik/ 8. juuni 2015, 12:13
No Metlevi jutt just möga ei ole, pigem ikka Sinu oma. Aga venelastele tuleks tõesti rohkem rääkida - kui nad vaid kuulaks! Rohkem kuulavad nad millegipärast Putinit.
s
Shaakal/ 11. juuni 2015, 07:58
Kui Sul selline arusaamine ja ellusuhtumine on, siis ei võta Su pea üldse midagi kinni, parem ole oma tsitadellis edasi ja kiru kõiki peale enda!

p
Prole/ 8. juuni 2015, 10:00
Kuule Metlev- ära aja jama ja otsi tyli!
Meie tehases kyll rahvuse järgi palka (töötasu) ei maksta! Iga mees saab vastavalt oma tööle pappi ja tunnitasu on vastavalt ametile köigil sama!
Vöibolla teil seal riigikogus vöi mujal valitsuses tehakse vahet- ei tea.
n
Nipik/ 8. juuni 2015, 12:17
No ega ta vast seda silmas pidanud. Vast ikka seda, et eestlased saavad oma eesti keele oskuse tõttu pidada ameteid, mis eesti keele oskust eeldavad ja kus paremini ehk tasustatakse. Muidu on meil loomulikult kõik võrdsed, olgu venelased, eestlased, neegrid või naised-mehed.
t
to: Prole/ 11. juuni 2015, 07:59
Ma küll välja ei lugenud, et Metlev rääkis TEIE tehasest...
k
kummaline kuju/ 7. juuni 2015, 20:50
Venelane kes põlgab venelasi?
Samasugune juudas nagu see Kristafovitš, kes otsustas Vabaerakonna sildi all isiklikku ego suurendada. Poisikesed, juudased - võtke aru pähe. Ja mis getosse puutub, siis soovitan Metlevil sõita Pariisi või New Yorki. Vot seal on getod!
m
8. juuni 2015, 08:59
Mis selle Jevgeni Kristafovitšiga on ? Tahab ju tulevikus suurpoolitikuks saada juba lapsestsaadik. Kui muidu kuulsaks ei saa, siis teeb endast reklaami, kuigi just mitte kõige hillgavamalt
k
Kas selliseid pole rohkem?/ 8. juuni 2015, 09:17
Eestlane, kes põlgab eestlasi?
i
8. juuni 2015, 09:26
Ilmselt ta ise ka samasoo ihar. samal ajal kui vabakad on selles osas neutraalsemal toonil

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee